IT-kurs
Sør-Trøndelag
Du har valgt: Trondheim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 1 semester 6 000 kr
20 Jan
Dette kurset omhandler skytjenesten Azure og skal gi brukerne av kurset en grunnleggende innføring i hva Azure er og hvordan Azure kan brukes. [+]
Faglig innhold: Dette kurset omhandler skytjenesten Azure og skal gi brukerne av kurset en grunnleggende innføring i hva Azure er og hvordan Azure kan brukes. Kurset ser også på det konseptuelle bak hva vi i dag anser som sky, samt at vi går nærmere inn på hva som er mulig gjennom skytjenester, med hovedfokus på Azure. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER Studenten har: - Kunnskap om noen av de ulike tjenestene som blir mest brukt i Azure, deriblant Virtuelle maskiner, SQL-databaser og flere. - Kunnskap om og skal kunne forklare prinsippene Privat, Public og Hybrid Cloud. - Kunnskap om SaaS PaaS, IaaS og eksempler på disse. - Kunnskap om fleksibilitet, muligheter og begrensninger i skytjenester. - Noe kunnskap om hvilke sikkerhetsmessige og politiske utfordringer sky-tjenester kan medføre. FERDIGHETER Studenten kan: - Bruke et utvalg av tjenestene som Azure tilbyr, deriblant Virtuelle Maskiner. - Konseptuelt planlegge et fungerende system som kombinerer ulike tjenester igjennom Azure - Planlegge og styre kostnader i Azure - Grunnleggende sammenligne fordeler og ulemper mellom forskjellige sky-leverandører. Hovedsakelig Azure, AWS, GCP. GENERELL KOMPETANSE Studenten kan: - Begrunne og undersøke på vegne av en bedrift muligheten for skytjenester, eventuelt hvilken kombinasjon som er best tilpasset bedriften. Deretter kunne innføre noen av disse tjenestene. - Kostnadsmessig begrense hvilke tjenester som er hensiktsmessig for en viss bedrift. - Ta hensyn til sikkerhet og at bedrifter kan være underlagt lovgivning som setter begrensinger på sky-tjenester. [-]
Les mer
Nettkurs 4 dager 12 200 kr
23 Mar
22 Jun
Live Instructor-led training 4 x half day online training [+]
Students will learn how Traps protects against exploits and malware-driven attacks. In hands-on lab exercises, students will explore and configure new cloud-based Traps Management Service and install Traps endpoint components; build policy rules and profiles; enable and disable process protections; and integrate Traps with Palo Alto Networks WildFire® cloud service, which provides prevention and detection of zero-day malware. Best Practices & Real Life Experience  All of our instructors are security consultants that design, implement, migrate, manage and support Palo Alto Networks solutions all day, every day. It's this experience which they bring into the classroom to explain not only the theory but how to use the FireWall in real-life. Customers tell us that this is most valuable for them and what differentiates our training from most other training partners.   Video Recordings  It's impossible to remember everything in live training, which is why we are recording it and share the video with you. If you like to start studying right away, then we can even share the videos of a previous course.    Dedicated Lab Access you will have access to your own dedicated lab which you can use not only during the course, but for a full month. Your virtual lab comes with a lab guide for practical exercises and consists of a Traps Cloud instance, two Windows Server with endpoint-a being used as a Windows Client and endpoint-b being the Domain Controller, one Linux Client called endpoint-c as well as a Kali Linux server acting as the attacker.   Course Objectives Students should learn how Traps protects against exploits and malware-driven attacks. In hands-on lab exercises, students will explore and configure new cloud-based Traps Management Service and install Traps endpoint components; build policy rules and profiles; enable and disable process protections; and integrate Traps with Palo Alto Networks WildFire® cloud service, which provides prevention and detection of zero-day malware. Scope Course level: Introductory Course duration: 2 days Course format: Combines instructor-facilitated lecture with hands-on labs Software version: Palo Alto Networks Traps Advanced Endpoint Protection Language: Undervisningen og dokumentasjon er på engelsk   KURSINNHOLD Module 1: Traps Overview How Sophisticated Attacks Work Today Traps Multi-Method Threat Prevention Traps Components and Resources   Module 2: Cloud Services Application Framework and Cloud Services Portal Shared Services and Traps Onboarding Flow   Module 3: Cloud- Based Management Traps Service Dashboard and Licensing Cross-Platform Agent and Agent Installation Endpoints and Endpoint Groups   Module 4: Policy Rules and Profiles Profiles and Policy Rules Agent Settings Profile   Module 5: Malware Protection Flow Traps Malware Protection Modules Overview Restrictions Profiles, Malware Profiles, and Scanning Module 6: Exploits and Exploitation Techniques   Application Exploit Prevention Exploitation Techniques and Defense Mechanisms Basics of Process Management (Optional)   Module 7: Exploit Protection Modules Architecture and Overview Exploit Protection Modules (EPMs) Exploit Profiles   Module 8: Event Management Security Event Logs and Exceptions Endpoint and Server Logs Manage Quarantined Files   Module 9: Basic Traps Troubleshooting Troubleshooting Methodology and Resources Traps Cytool and Agent Identification Traps Agent Log Files and Agent Persist Databases Working with Technical Support   Module 10: Traps Architecture AWS Services Used by Traps Service Multi-Regional Architecture Agent File Uploads and Downloads Agent-Server Communication   Module 11: Directory Sync Service Directory Sync Service – Activation and Setup Troubleshooting    Kurset tilbys også som bedriftsinternt kurs, og arrangeres hos dere eller i våre lokaler, alt etter hva som passer best. Ta kontakt med oss og vi kan finne en god løsning sammen. [-]
Les mer
1 dag 5 450 kr
Generative Design [+]
Autodesk Generative Design er et verktøy for deg som hele tiden er på jakt etter å lage lettere og sterkere produkter fortere. Generative Design tar hensyn til påførte krefter, materialvalg, formål og produksjonsmetode. Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: • Brukergrensesnitt• Tegning av problem• Importering• Påføring av krefter• Objective / formål• Materialvalg Autodesk Generative Design må ikke forveksles med topologisk optimalisering, da det handler om så mye mer enn det. Generative Design benytter any-CAD teknologi og kan derfor brukes som et supplement til andre CAD-systemer. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 510 kr
Informasjon i SharePoint er lagret i lister. Bli kjent med SharePoint liste-apper og hvordan du tilpasser eller lager egne med krav til utfylling, oppslag i andre lister,... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 3 - Bli mer kjent med lister Lister Bruk av listemalene i SharePoint Lag liste av Excel-bok eller fra Access Lag liste fra bunn av i SharePoint Kolonnetyper og eksempler på bruk Opprette en liste og listeinnstillinger Krav om utfylling Utvide lister Valider verdier bruker fyller inn Logg-kolonne Beregningskolonner og formler Presenter informasjon med visninger Visnings-stiler Innføring i områdekolonner Veien videre til innholdstyper   3 gode grunner til å delta 1. Møt SharePoint sine liste-apper og lær å lage liste fra bunn eller fra eksisterende Excel-bok 2. Lær om kolonner som beregner eller sjekker inntastede verdier 3. Presenter informasjonen med visninger [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: LC191D Videregående programmering eller tilsvarende kunnskaper i objektorientert Java-programmering Innleveringer: Øvinger: 8 av 8 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 8 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Tomas Holt   Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjengi livssyklusen til en Android-applikasjon.- kan redegjøre for nødvendige bestanddeler i en Android-applikasjon.- kan gjengi MVC-prinsippet og hvordan dette brukes i forbindelse med Android-applikasjoner. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp utviklingsmiljø og lage applikasjoner for Android-plattformen.- kan bruke emulator for kjøring av applikasjonene.- kan lage grafiske Android-applikasjoner, hvor GUI-komponentene både kan lages via Java-kode og XML-filer.- kan lage Android-applikasjoner hvor data kan lagres i minnet og på permanent lager.- kan benytte Android sin intents-mekanisme.- kan benytte Android-plattformens mekanismer for å lage applikasjoner tilpasset internasjonalisering.- kan lage trådede Android-applikasjoner.- kan lage forbindelsesorienterte nettverksløsninger vha. av Java Socket API'en. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan bruke API-dokumentasjon og andre ressurser til å skaffe seg nødvendige ferdigheter ved utvikling av funksjonalitet som ikke er dekket i emnet. Innhold:Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layoutfiler, bildefiler, xml-filer), nettverksprogrammering, trådprogrammering, spillprogrammering, sensorer (for eksempel kamera og gps), location-based services, internasjonalisering.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Android 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 299 kr
Lær å bruke Microsoft Word på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Microsoft Word er et tekstbehandlingsprogram som gjør det mulig å lage enkle og avanserte dokumenter bestående av alt fra tekst og bilder til tabeller og diagrammer. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet og lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan Microsoft Word er organisert og hvilke paneler og verktøy som er tilgjengelig. Deretter lærer du å legge til og formatere tekst, avsnitt og stiler. Du lærer også hvordan man setter inn bilder, tabeller og illustrasjoner. Videre lærer du å legge til hyperkoblinger og kommentarer direkte inn i dokumentet. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager en forside, legger til topptekst, bunntekst, innholdfortegnelse, fotnoter, sitater og bibliografiliste. Innhold Du lærer hvordan Word er organisert Du lærer å lage et Word-dokument Du lærer å arbeide med skrift Du lærer å arbeide med avsnitt Du lærer å arbeide med stiler Du lærer å sette inn bilder Du lærer å sette inn tabeller Du lærer å sette inn illustrasjoner Du lærrer å sette inn kommentarer Du lærer å jobbe med sideoppsett [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sentrum 1 dag 3 490 kr
08 Jan
29 Jan
20 Feb
Dette er kurset for deg som har jobbet med Windows tidligere, og skal nå ta i bruk Excel. [+]
Har du ikke jobbet med Excel før? På dette kurset får du innføring i hvordan Excel fungerer med kolonner, celler, formler, funksjoner, grafer, tabeller osv. Du jobber i ditt eget tempo via et e-læringsprogram, med instruktør tilstede i rommet som hjelper deg om du står fast.   Kursinnhold:   Bli kjent med Excel Hva er et regneark? Utforming av regnearkmodell Oppstart Åpning Visninger Navigering Nye arbeidsbøker Innskriving Lagring og lukking Alternativer Egenskaper Hjelpesystemet   Redigering Merking Sletting Angremuligheter Flytting og kopiering Innsetting og sletting Søking og erstatting Stavekontroll   Formler Bruk av formler Autofyll Cellereferanser Navngiving av celler   Formatering Hva er formatering? Kolonnebredde og radhøyde Tallformatering Skriftformatering Justering av celleinnhold Kantlinjer og fyllfarger Tema Betinget formatering Cellestiler   Funksjoner Bruk av funksjoner Summering Minst, størst, antall og gjennomsnitt Dato- og tidsfunksjoner Hvis-funksjonen Betinget summering Sammensatte funksjoner   Diagram Utforming av diagram Diagramtyper Diagramelementer Formatering av diagram   Flere regneark Arbeid med regneark Innsetting og sletting av regneark Flytting og kopiering av regneark Endring av arkfaner Referering til andre regneark Vindushåndtering   Bilder og objekter Utklipp Bilder fra fil Arbeid med objekter   Lister og tabeller Sortering Tabeller Filtrering Deling og frysing av vindu Visning og skjuling Oppslag i regneark   Utskrift Forhåndsvisning Papirretning og papirstørrelse Marger Arkalternativer Topptekst og bunntekst Utskrift Sideskiftvisning   Internett og distribusjon Websider Hyperkoblinger Merknader Elektronisk post PDF- og XPS-format Dokumentinspeksjon Endelig versjon   [-]
Les mer
Oslo 5 dager 24 000 kr
This five-day course explains how to implement and manage virtualization infrastructure in a software-defined datacenter by using System Center 2016 Virtual Machine Manag... [+]
The course also describes how to monitor the infrastructure by using System Center Operations Manager and protect it by using Data Protection Manager.  After completing this course, students will be able to: Explain the different virtualization options. Install and manage Hyper-V on Windows Server 2016. Install and configure System Center 2016 Virtual Machine Manager. Manage storage fabric and fabric updates. Configure and manage the Virtual Machine Manager library and library objects. Manage the networking fabric. Create and manage virtual machines by using Virtual Machine Manager. Manage clouds in Virtual Machine Manager. Manage services in Virtual Machine Manager. Monitor a virtualization infrastructure by using System Center Operations Manager. Implement and manage Hyper-V Replica and Azure Site Recovery. Protect virtualization infrastructure by using Data Protection Manager. Read complete course description with module and labs overview: MS 20745: Implementing a Software-Defined DataCenter.  [-]
Les mer
Nettkurs 350 kr
Steg-for-steg brukerkurs i Microsoft OpenOffice. Brukere vil kunne forbedre kunnskapene sine om de ulike funksjonene og bruke kurset som oppslagsverk etter fullført kurs.... [+]
Kurset gir basiskunnskaper i bruk av OpenOffice: Writer, Calc og Impress. Opplæringen passer for alle OpenOffice brukere. Kurset finnes på bokmål, nynorsk og engelsk.Dette kurset tilbyr enkel, trinn for trinn innføring i tre OpenOffice programmer – Writer, Calc og Impress. Brukeren skal lære operasjoner gjennom praksis. Hver programlæring starter med oppgaver som er tilpasset nybegynnere, men som blir mer utfordrende ettersom kurset nærmer seg slutten. Den animerte assistenten demonstrerer alle operasjoner,og hjelper den som lærer til å gå riktig vei. [-]
Les mer
Trondheim Og 2 andre steder 5 dager 24 000 kr
The course will very likely be well attended by SQL power users who are not necessarily database-focused; namely, report writers, business analysts and client application... [+]
This course is designed to introduce students to Transact-SQL. It is designed in such a way that the first three days can be taught as a course to students requiring the knowledge for other courses in the SQL Server curriculum. Days 4 & 5 teach the remaining skills required to take exam 70-761.    After completing this course, students will be able to: Describe key capabilities and components of SQL Server 2016. Describe T-SQL, sets, and predicate logic. Write a single table SELECT statement. Write a multi-table SELECT statement. Write SELECT statements with filtering and sorting. Describe how SQL Server uses data types. Write DML statements. Write queries that use built-in functions. Write queries that aggregate data. Write subqueries. Create and implement views and table-valued functions. Use set operators to combine query results. Write queries that use window ranking, offset, and aggregate functions. Transform data by implementing pivot, unpivot, rollup and cube. Create and implement stored procedures. Add programming constructs such as variables, conditions, and loops to T-SQL code. Read the official course description here  [-]
Les mer
3 dager 13 800 kr
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest gove... [+]
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest governance framework, and how they can be applied. COBIT® 5 provides a comprehensive framework that assists enterprises create optimal value from IT by maintaining a balance between realising benefits and optimizing risk levels and resource use. COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise, taking in the full end-to-end business and IT functional areas of responsibility, considering the IT-related interests of internal and external stakeholders. This course and the COBIT® 5 Foundation certificate are mandatory for additional COBIT® 5 training, including the COBIT® 5 Implementation Course and Assessor Program Training.    At the conclusion of the course attendees will understand: The major drivers for the development of a Framework The business benefits of using COBIT® 5 The COBIT® 5 Product Architecture. The IT management issues and challenges that affect enterprises. The 5 Key Principles of COBIT® 5 for the governance and management of Enterprise IT How COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise. The key concepts in a Process Capability Assessment and the key attributes of the COBIT® 5 PAM (Process Assessment Model) How the COBIT® 5 processes and the Process Reference Model (PRM) help guide the creation of the 5 Principles and the 7 Governance and Management Enablers. The COBIT® 5 Foundation certificate is to confirm that a candidate has sufficient knowledge and understanding of the COBIT® 5 guidance to: Be able to understand the enterprise Governance and Management of Enterprise IT Create awareness with their business executives and senior IT Management Assess the current state of their Enterprise IT with the objective of scoping what aspects of COBIT® 5 would be appropriate to implement. Course Outline 1. THE KEY FEATURES OF COBIT® 5 The Reasons for the Development of CO-BIT®5 The History of COBIT® The Drivers for developing a Framework The Benefits of using COBIT®5 The COBIT® 5 Format & product Architec-ture COBIT® 5 and Other Frameworks 2. THE COBIT® 5 PRINCIPLES Topic 1: Enabler Focus Topic 2: Control Objectives to Manage-ment Practices Topic 3: From COBIT® 4.1 Management Guidelines to COBIT® 5: Enabling Process-es Guidelines 3. THE COBIT® 5 ENABLERS Enabler 1 – Principles, Policies and frame-works Enabler 2 – Processes Enabler 3 – Organisational Structures Enabler 4 – Culture, Ethics, and Behaviour Enabler 5 – Information Enabler 6 – Services, Infrastructure and Applications Enabler 7 – People, Skills and Competen-cies Walk Through on using Goals cascade to scope Processes 4. INTRODUCTION TO COBIT® 5 IM-PLEMENTATION The Life cycle Approach Inter related components of the life cycle Understanding the enterprise internal and external factors Key success factors for implementation The seven phases of the Life Cycle model explained The seven Change Enablement character-istics used in the life cycle. Change Enablement relationships to the Continual Improvement Life Cycle Making the Business case The differences between COBIT® 4.1 and COBIT® 5 5. PROCESS CAPABILITY ASSESS-MENT MODEL What is a process assessment What is the COBIT® Assessment Pro-gramme The differences between a capability and maturity assessment Differences to the COBIT® 4.1 CMM Overview of the COBIT® Capability Model & Assessments The Process Reference Model (PRM) The Process Assessment Model (PAM) The Measurement Framework Introduction to the Assessor Training Steps 6. EXAM Topic 1: preparation for the exam Topic 2: taking the exam Kursmateriale – papirfrie kurs! Glasspaper har valgt en miljøvennlig profil og gir deltakeren fra og med 2015 online kursdokumentasjon. Tilgang til dokumentasjonen vil bli sendt ut i forkant av kurset. Dette krever at man har med bærbar PC/MAC eller nettbrett på kurset. Du får tilgang til kursmaterial noen dager før kursstart - dette er elektronisk. Du trenger derfor å ta med PC eller et nettbrett på selve kurset  [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 299 kr
Lær Adobe InDesign på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Adobe InDesign er et bransjeledende verktøy for sidedesign og -layout som gjør det mulig å designe og publisere alt fra trykte bøker og brosjyrer til digitale tidsskrifter, iPad-applikasjoner, e-bøker og interaktive PDF-dokumenter. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom programmet, og lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av Adobe InDesign. I starten av kurset blir du kjent med Adobe InDesign og alle verktøy, paneler og menyer. Deretter lærer du alle grunnleggende ferdigheter som må på plass for at du skal kunne bruke InDesign på en effektiv måte. Dette omfatter hvordan du lager et dokument, legger til tekst og bilder, bruker kolonner og stiler, m.m. Avslutningsvis lærer du hvordan man klargjør et prosjekt for print. Innhold Du lærer hvordan Adobe InDesign er organisert Du lærer hvilke paneler og verktøy som er tilgjengelig Du lærer å legge til tekst, bilder, kolonner Du lærer å lage og bruke stiler Du lærer å lage tabeller Du lærer å lage en innholdsfortegnelse Du lærer å eksportere et prosjekt klargjort for print [-]
Les mer
Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop [+]
  Audience: Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop by diving into calculations and applying them to real world scenarios. This will help you understand when a table calculation, calculation or LOD should be used and when they overlap. You’ll get a better understanding of how to artfully prepare and organize your visualizations. This will be done through specific scenarios around analyzing time, geographic, and survey data. By the end of this course you’ll have a better grasp of advanced building techniques and calculations for creating innovative analysis and dashboards. Duration: Two days of in-person classroom instruction Prerequisites: This is an advanced-level class. Students must have a solid understanding of calculations in Tableau before attending this class. It is highly recommend that students have mastered Desktop I and Desktop II or the equivalent concepts and skills before attending Desktop III. Learning Objectives: At the end of this class, you will be able to: Apply advanced calculations to gain additional insight into your data Incorporate advanced chart types into your analysis Apply advanced dashboarding techniques How to use calculations, parameters, and table calculations in tandem Use Tableau techniques to address common business use cases Format your visualizations and dashboards for maximum impact Real world business scenario examples Course Includes: This course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities. Read more at http://www.tableau.com/learn/training/classroom/desktop-iii-advanced-san-francisco-0#ZZmpTur50Jyd6Aic.99 Om Kursholder Sertifisert som kurholder av Tableau med over 1000 trente studenter På våre utførte Tableukurs så har vi en totalt opplevd service kvalitet på 8.0 (på en skala fra 1-9)    OM CGI   CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 dager 14 500 kr
This course has been created to system administrators who want to automate system and application configuration management with Ansible. [+]
Duration 21 hours   Prerequisites Linux/Unix administration skills are required.   Overview This course has been created to system administrators who want to automate system and application configuration management with Ansible. This course focuses mostly on Linux/Unix servers.   Course Outline Introduction to Ansible Very brief history and reason for development of Ansible Brief comparison with Saltstack and others Benefits and limitations of using Ansible Quick Examples Deploying configuration of Apache server Managing changes in the configuration Playbooks Roles Inclusion Variables Filters Conditionals Loops Accelerated Mode Asynchronous Actions Pooling Dry Run Delegation, Roling Updates and Local Actions Error Handling Lookups Prompts Tags Vault Running playbooks interactively Dealing with Modules Installing Modules Overview of commonly used modules Other Ansible Galaxy AWX Project Testing Strategies YAML Syntax [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 900 kr
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will ... [+]
The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required. This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to:   Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROGRESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.