Salg
Key Account Manager
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 6 timer 5 950 kr
27 Feb
02 Jun
Kurset «Bearbeiding av nøkkelkunder» tar for seg utfordringer og suksessfaktorer i arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene med virksomhetens største og viktigst... [+]
Kurset «Bearbeiding av nøkkelkunder» tar for seg utfordringer og suksessfaktorer i arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene med virksomhetens største og viktigste kunder. Ofte er det slik at det er et fåtall kunder som står for det meste av både salgsvolum og lønnsomhet. Det er ikke uvanlig at færre enn 20% av kundene bidrar med mer enn 80% av både inntekt og dekningsbidrag. I løpet av kurset får deltakerne innsikt i hvordan man sikrer seg å beholde og videreutvikle disse nøkkelkundene og sørger for å bli deres strategiske partner. I dette kurset får du innsikt i hvordan man bør tenke salg, salgsoppfølging og styring av nøkkelkunder i vår samtid. En samtid preget av tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert. Her får du mer kunnskap om hvordan man skal man vinne i konkurransen om nøkkelkundene ved å vise hvordan man skaper verdi for dem. Dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Du får ideer til hvordan virksomheten kan bevege seg fra å være leverandør og til å bli kundens strategiske partner. Denne reisen fordrer inngående kunnskap i hvordan man skaper verdi for kundene og at man er en tydelig bidragsyter til kundens suksess – både i dag og i fremtiden.  Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene til de viktigste kundene – fra å være en leverandør til å bli en strategisk partner. Kursinnhold: Bearbeiding av nøkkelkunder Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess. Hva er en nøkkelkunde og hvem er de? Berede grunnen for å bli en strategisk partner Hvordan forstå nåværende posisjon hos nøkkelkunden? Hvordan kartlegge og forstå beslutningsprosess, kjøpsroller, deres interesser og personlighetstyper? Hvordan forstå relevante trender og muligheter kunden er opptatt av? Hvordan evaluere våre styrker og svakheter? Bli en strategisk partner Hvordan skal vi skape enda mer verdi for kundene? Hvordan sikre at våre mål med kunden er basert på verdi for kunde? Hvordan sikre at vi har fokus på det viktigste for kunden? Hvordan sikre at vi involverer alle relevante nivåer i begge organisasjoner? Hvordan sikre kryss-salg og mersalg Kort om forhandlingsteknikk Key Account-planen - oppfølging og revidering   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.