Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Asker Lillestrøm 6 timer 5 950 kr
02 Oct
26 Nov
- Når bør vi forhandle? - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? [+]
Kurset retter seg primært mot ledere, styremedlemmer, salgssjefer; key account ansvarlige og andre med en stilling eller funksjon der forhandlinger er en viktig del av arbeidet.Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå forhandlingssituasjoners ulike utgangspunkt. På kurset arbeider man blant annet med; de ulike modeller og teknikker man møter, hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og metoder, samt gjennomgå konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner.Formålet med kurset er videre at kursdeltakere, etter kursgjennomføring, skal være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, takle og håndtere, samt styre forhandlingsprosesser av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold er bygget opp omkring følgende spørsmålsstillinger:- Når bør vi forhandle? - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? - Hvilken taktikk velger vi, offensiv/defensiv? - Hvordan sikrer vi forhandlingene våre før de trer i kraft? - Vet vi nok om oss selv og vår samarbeidspartner før vi starter? - Hva ønsker vi å oppnå med forhandlingene ut fra et økonomisk perspektiv? - Hvilken taktikk har motparten valgt? - Hvor mye må vi gi fra oss i forhandlingene for å få det vi ønsker? - Hvor lenge antar vi at forhandlingene vil pågå? - Forstår vi hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene? - Har vi den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter som oppstår? [-]
Les mer
Nettstudier 16 800 kr
Salg, service og sikkerhet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. [+]
Salg, service og sikkerhet Vg2 er et studium på yrkesfaglig studieretning ved NooA videregående skole   Studiet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. Etter at du har bestått eksamen og den skriftlige praksiskandidateksamenen, og har minst fem års praksis, kan du få fagbrev som Kontor- og administrasjonsmedarbeider eller Salgsmedarbeider. Formelt fritak for fellesfagene søker du ved opplæringsetaten i fylket ditt.   Markedsføring og salg   Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir grunnleggende kunnskap om viktige elementer i markedsføring og salg. Det gir innsikt i markedsføringsaktiviteter, intern og ekstern markedsføring, salg og forbrukeratferd. Det gir også kunnskap i hva som er viktig i utviklingen av en bedrift og ulike forretningskonsepter. Sikkerhet   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset handler om planlegging, administrasjon og organisering av sikkerhetsarbeid. Det tar for seg hvordan man kan forebygge ulykker og skader og begrense omfanget av skadene når de likevel inntreffer. Kurset gir også kunnskap i vurdering av risiko, beredskapsplaner og tiltak og vedlikehold av beredskapsplaner. Økonomi og administrasjon   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir kunnskap og innsikt i økonomistyring og kvalitetskontroll. Det gir kunnskap om organisering, administrasjon og ulike administrative prosesser. Kurset tar også for seg fastsetting av priser på varer og tjenester, budsjettering av virksomhetens drift, samt økonomiske analyser som grunnlag for beslutningsprosesser [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
2 dager 7 900 kr
Ønsker du å lære mer om coachende lederskap? 2 dagers kurs i coaching, kommunikasjon og selvledelse for deg som ønsker en coachende lederstil, vekst og utvikling! [+]
  Dette kurset vil hjelpe deg til å bli en mer effektiv leder og medarbeider. Du lærer vesentlige ferdigheter innen kommunikasjon og coaching; kunsten å lytte, stille spørsmål og å gi nyttig og objektiv feedback, så du og ditt team kan kommunisere mer effektivt, og løse utfordringer på egenhånd.    Tilstandsstyring og evnen til å selv kunne sette seg i rett modus til rett oppgave er en viktig del av effektiv selvledelse. Du får med deg verktøy for dette også.   Kurset er lagt opp med noe teori og mest praktiske teknikker, slik at du har med deg erfaringsbasert læring og verktøy hjem fra kurset. Alt du lærer er ferdigheter som du kan ta med deg på alle områder i livet. Tanketrening Fokuser på riktige saker Løs problemet, tenk i nye baner Kommunikasjonstrening Fremgangsrik kommunikasjon Tydelige svar får du med rette spørsmål Atferdstrening Fra tanke til handling Vinnende vaner Ledertrening Styrk deg selv for å lede andreI løpet av dette to-dagers programmet introduseres coachingferdigheter innen Nevrolingvistisk programmering (NLP) og Coaching, og starter deg på en spennende læringsreise. Du kan ta dette kurset som en frittstående trening og du kan også velge å gå mer i dybden ved å ta NLP Business Practitioner. Etter Coachende Lederskap vil du sitte igjen med: En avansert kommunikasjonsmodell for knivskarp kommunikasjon Gode lytteferdigheter, det magiske i å høre hva som ikke blir sagt Kommunikasjonsferdigheter til å skape suksess Spørsmål som skaper dyptgripende endring Hvordan hente frem ulike perspektiver for å se ulike vinklinger Du vil se at NLP-teknikker kan skape kraftfulle resultater og endringer både i ditt personlige og profesjonelle liv.     Kursene arrangeres også som bedriftsinternt kurs.  [-]
Les mer
4 500 kr
Lær konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen! [+]
Velkommen til salgskurset der du vil lære konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen!Selgeryrket er et av de eldste og mest utbredte yrkene i verden, vi utøver daglig salgsteknikk både på jobb og på fritiden. Enten det er for å få aksept på en ide mot leder eller ansatte, eller du ønsker å få alle med på ditt forslag på hjemmebane!Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om salg, enten du er ny i salgsyrket, har vært selger en stund men ønsker å lære gode metoder til bruk i salgsjobben, eller for deg som har jobbet på ordremottak, men nå ser behovet for å jobbe mer aktivt ut mot kunder. Det passer også for deg som bare ønsker å lære mer om salg! Agenda: Research – Dette bør du vite om potensielle kunder før førstegangskontaktMøtebooking – Kom i kontakt med riktig person.Førsteinntrykket – De første 20 sekundeneAgenda – Slik presenterer du en agenda for å sørge for likestilte forventninger for kunden og selger.Kort presentasjon – Skap tillitt til deg og ditt firma. Hvordan gjør du det og hva bør du ha med?Intervju/behovsanalyse – Avdekke og forsterke behovet – for kunden og for deg! Slik bruker du «trakten» på mest effektiv måte, og slik stiller du de riktige spørsmålene!Produkt/løsning – Presenter kun produktet/tjenesten kunden har uttrykt behov for! Lær hvordan du bruker informasjonen fra intervjufasen til å presentere den beste løsningen for kunden.Closing – Slik lander du kunden i møte. Slik utfordrer du kunden. Slik avtaler du videre fremgang!Førsteinntrykket:7% hva du sier38% hvordan du sier det55% kroppsspråk og klærKurset passer også fint om bedriftsinternt kurs! Ta kontakt med oss for å høre om eventuell skreddersøm mot ditt team, bedrift eller organisasjon! [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 måneder 4 950 kr
Kurset gjennomgår innholdet til den teoretiske delen av fagbrevet i salgsfaget. [+]
Vi har 15 års erfaring i utdanning av elever innen salg og servicefag! 10% rabatt ved bestilling i januar 2018 Opplæringen innbefatter emner som salgsarbeid, service, markedsføring, personalarbeid, administrative kontorrutiner, bedriftsetablering og drift av et firma. Kurset inneholder den teoridelen som er nødvendig for å kunne ta fagbrev innen salg og serviceyrkene som praksiskandidat. Avsluttende eksamen som privatist melder du deg opp til og gjennomfører i ditt eget fylke.   Kurset inneholder videoforelesinger.   Oppgaver som rettes og kommenteres av lærer.   Personlig oppfølging fra lærer via nett.     Er du medlem av en fagorganisasjon som Handel og kontor kan du få kursavgiften refundert. [-]
Les mer
Gamle Oslo 7 500 kr
05 Nov
Økt bevissthet omkring verdien av mersalg både for kunden og bedriften. Du skal etter kurset forstå, og kunne praktisere enkle teknikker for kundeforståelse og mersalg. [+]
Skap merverdi for deg og dine kunder   I hvilken grad kan du øke omsetningen når du er ute på oppdrag? Hva vil det bety for kunden at du gir gode råd? Og hva vil det bety for mersalget? Mange elektrikere opplever usikkerhet rundt mersalg, og er redd for å være for påtrengende. Samtidig viser undersøkelser at de mest fornøyde kundene er de som handler mest. I dette kurset lærer du hvordan du på en enkel måte kan øke mersalet og samtidig få mer fornøyde kunder!   Målsetning Økt bevissthet omkring verdien av mersalg både for kunden og bedriften. Du skal etter kurset forstå, og kunne praktisere enkle teknikker for kundeforståelse og mersalg. Gjennom kurset lærer du også gode kommunikasjonsteknikker, til bruk både i -og utenfor jobben. Kurset gir deg konkrete verktøy og innspill til hvordan du på en god måte kan bidra til mer tilfredse kunder, og økt omsetning for bedriften.    Kurset går over 2 x 1 dag, med følgende innhold:   Salgskommunikasjon og kundeforståelse Hvordan forstå- og kommunisere med ulike kundetyper Kommunikasjonsteknikk Salgsteknikk Hvordan stille de riktige spørsmålene slik at kunden ønsker å kjøpe mer, evt. bedre løsninger og/eller alternativer Hvordan be om en beslutning Motivasjon til å jobbe med mersalg! Individuell kundebehandling Salg = Service Ulike salgsteknikker og salgsstrategier Hvordan selge mer til dine kunder på en slik måte at kunden opplever dette som bedre service Avklaring av ulike løsningers fordeler og nytteverdi Innvendingsbehandling Motivasjon og selvtillit Motivasjon til å jobbe med mersalg!   Foredragsholder: Paal Rye-Holmboe Paal Rye-Holmboe har over 25 års erfaring innen salg og salgsledelse. Paal har bla. jobbet som Seniorrådgiver med ansvar for kompetanseutvikling i Telenor Mobils distribusjonsapparat både internt og eksternt. Han har utviklet og holdt kurs innen produkter/tjenester, salg B2B og B2C, samt butikkdrift. Paals engasjement og entusiasme gjør han unik som instruktør og foredragsholder, ikke minst i forhold til å beholde deltagernes oppmerksomhet og deltagelse. Hans evne til å kombinere tungt lærestoff med en god porsjon humor har gjort ham til en ettertraktet og populær kurs- og foredragsholder.   [-]
Les mer
8 timer 3 500 kr
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. [+]
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. We explore some of the main “Do’s and Don’t’s” in negotiations, along with some valuable tips and techniques for effective influencing and persuasion. We also explore some key communication skills with proven value in negotiations. There will also be the chance to be part of a real-time negotiation case, carefully facilitated and observed. This course gives you the chance to become a much more effective and confident negotiator. Delivered by a very experienced British communication and performance coach*, drawing on over 30 years experience in business law, theatre, broadcasting and management consulting.   The Course is led by SAUL CAMBRIDGE MA PgDip. Saul is a very experienced British coach, now based in Norway and a Partner at communications experts, Ergo Ego AS. He has a Masters in Law from Cambridge University, leading to a successful 10-year career as a corporate lawyer, where he became Partner and Head of Corporate in a major UK law firm. He then made a career switch, via The Bristol Old Vic Theatre School in England, into professional acting, mostly in theatre. His coaching career also started at this time and now covers most of his work. He also has a Postgraduate Diploma in Broadcast Journalism, leading to live on-air work with BBC Radio in England. It all adds up to over 30 years colourful experience, every element supporting his work as an expert communication and performance coach.   ** This Course needs a minimum of 8 participants. If a postponement is necessary due to low numbers, we will of course offer you the next available Course. [-]
Les mer
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
3 måneder 5 000 kr
Opplæring av nyansatte på salgsavdelingen [+]
Dette blir hovedkurset, hvor jeg vi legger inn alle subkurs for å komme i mål med utdanningen av nyansatte. [-]
Les mer
100 timer 15 750 kr
Fagbrevet er med på å heve kvaliteten av din kompetanse. [+]
Hvorfor fagbrev i Salg og Service faget? Ønsker du å lære mer om noe du allerede kan mye om? Vi tilbyr et lærerikt og spennende teorikurs innenfor salgsfaget. Vår erfaring er at du oppnår mye ny viten, ny motivasjon, samt nye redskaper til bruk i arbeidshverdagen. og ikke minst, du får papirer på din kompetanse.  Dette lærer du om på kurset: Du får innblikk i hvordan man som salgsmedarbeider kan bidre til å øke servicekvaliteten i bedriften. Du oppnår redskaper til å lage forretningsplaner og markedsføringsstrategier. Du lærer om hvordan HMS er en støttespiller til å forbedre arbeidsmiljøet. Samt teoretisk innblikk i organisasjonsteori, rammebetingelser og økonomi.    Finansiering: Dersom du er medlem av en fagforening, får du dekket deler av kursavgiften gjennom stipend. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Oslo Trondheim 4 dager 26 500
02 Oct
16 Oct
Lær om hvordan du kan benytte Everything DiSC® verktøy, til å utvikle ferdighetene hos dine medarbeidere innen kommunikasjon, atferd og relasjonsferdigheter. [+]
  Sertifisering på DiSC® atferdsverktøy - i regi av Volo AS I en arbeidshverdag som blir stadig mer digital og teknologisk, vil våre relasjonsferdigheter bli et viktig konkurransefortrinn. Ferdigheter inn oppmerksomhet, kommunikasjon og atferds-forståelse vil alltid være en suksessfaktor; innen ledelse, teamarbeid, salg og kundekommunikasjon, og innen det å bygge en god bedriftskultur og et godt omdømme for deg og din organisasjon. Med de forskningsbaserte prosessverktøyene Everything DiSC® i verdensklasse fra Wiley, kvalitetssikret og tilpasset norsk språk, kan du gjennom denne sertifiseringen fra Volo AS, få tilgang til premium verktøy. Som brukes til å gjøre mennesker bedre i møte med hverandre! Eksempler på bruksområder:Lederutvikling, teamutvikling, salgstrening, medarbeiderutvikling, prosessledelse, kundekommunikasjon, kundeservice, rekrutteringsprosesser, bedriftskultur, verdiimplementering, strategiarbeid, konflikthåndtering, karriererådgivning.   Kursbeskrivelse og læringsmål: Sertifiseringen skal bidra til at du som instruktør, oppnår best mulig resultat, ved bruk av Everything DiSC® verktøy fra Wiley, og at verktøyene benyttes på en etisk god og forsvarlig måte.I sertifiseringen lærer du om hvordan du skal benytte Everything DiSC® verktøy, til å skape innsikt om og forståelse for egen og andres atferd i ulike jobbsituasjoner, og hvordan ulike DiSC®- atferdsstiler virker på hverandre i ulike jobbroller og jobbsituasjoner.Sertifiseringen vektlegger hvordan man benytter verktøyene i praktisk trening, på tilpasning av atferd i møte med andre mennesker.     Sertifiseringen går over 2 moduler, med 3 måneders mellomrom, med vekt på følgende tema og læringsmål: DiSC historie, modell og begrepsapparat Bruksområder og begrensninger – etikk og forsvarlighet, kunnskapstest Utprøving av Everything DiSC® refleksjonsverktøy på norsk (individ, ledelse, team, kultur) Rapportgjennomgang Feedback til respondent Opplæring i bruk av instruktørsett Prosessarkitektur og praktiske øvelser Kvalitetssikring av verktøy – validitet, reliabilitet og normering Trening på tilpasning av atferd – konkrete case EPIC- administrasjonssystem for bruk av verktøyene MyEverythingDiSC.Com® - oppslagsverk for sluttbruker på nett og mobil Tilgang til teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team™ - kun for sertifiserte DiSC®-instruktører  Merk: dato for modul 2 avtales nærmere med kursdeltakere i modul 1.   Hvorfor 4 dager i sertifisering? For kursdeltakerne er det tydelige gevinster i å gjennomføre sertifiseringen over 4 dager. I modul 1 over 2 dager, gis det en grunnleggende innføring i modell og de forskjellige Everything DiSC® verktøy. Volo AS vektlegger en praktisk bruk av verktøyene. I modul 2 over 2 dager jobbes det med praktiske erfaringer og utfordringer ved bruk av Everything DiSC® verktøy. I denne modulen gis deltaker også en grunnlegge innføring i det meget spennende, og sterke teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team. Dette kan du også lese mer om på www.volo.no                 Ketil Olsen, Daglig leder og Partner i Volo AS               Arild Berg - Seniorrådgiver og Partner i Volo AS   Hvem sertifiserer – om Volo AS og kursholderne: Sertifiseringen gjennomføres av Volo AS. Volo har posisjonen som norsk kompetansesenter for sertifisering og utvikling av DISC-instruktører. Kursledere er Arild Berg og Ketil Olsen, partnere i Volo AS. De er begge International Certified DiSC® Trainers, med mer enn 45 års samlet erfaring knyttet til bruk av DiSC®-verktøy. Volo sertifiserer, yter support og faglig bistand til DiSC®-instruktører innen offentlig, og privat sektor over hele landet.Volo AS er Authorized Partner Everything DiSC® - A Wiley Brand, og Authorized Partner The Five Behaviors of a Cohesive Team™ -  i Norge. Les mer om Volo, verktøyene og kurslederne på www.volo.no   Hva får du som deltaker ut av sertifiseringen, og hvilke muligheter åpner seg for deg? Som sertifisert DiSC® instruktør får du umiddelbar tilgang til våre kvalitetssikrede Everything DiSC® verktøy. Du får support og bistand fra Volo AS, samt at du kan delta på faglige workshops i regi av Volo. Her får du videreutvikle deg og dele erfaringer med DiSC® instruktører, fra hele Norge. Alle sertifiserte DiSC® instruktører i vårt nettverk inviteres til å delta ved MindLab Norway; - den årlige nettverkssamlingen for DiSC® instruktører i Norge. Her står erfaringsutveksling, faglig påfyll og relasjonsbygging alltid på programmet. Sertifiseringen gir rett til å bruke tittelen DiSC® Certified Trainer. Merk: det er ingen årlig abbonnementsavgift som tilkommer, etter gjennomført sertifisering.   Hvem kan delta: Dette er sertifiseringen for deg som ønsker å utvide HR-verktøykassen med kvalitetssikrede verktøy. Ledere, HR-ledere eller HR konsulenter, rådgivere, organisasjonspsykologer, forelesere/lærere på høyere utdanning, coacher eller ledercoacher. Deltakere kan jobbe internt i egen organisasjon, eller eksternt mot egne kunder.   Kundereferanser - gevinsten av å gjennomføre DiSC® sertifiseringskurs:   Synsam Norge: «Everything DiSC® er en «way of thinking» i Synsam». Vi i Synsam Norge er aktive brukere av Everything DiSC® og benytter oss av verktøyet blant annet i forbindelse med ledertrening, teambygging, rekruttering, konflikthåndtering og kundebehandling. Jeg vil anbefale Everything DiSC® på det varmeste til alle som tror på at god kommunikasjon, og gode relasjoner er nøkkelen til suksess». Mette Hopsdal Direktør HR og Organisasjonsutvikling - Certified DiSC® trainer     Eiendomsmegler 1 – Midt Norge: «Vi har flere år på rad blitt kåret til en av Norges Beste Arbeidsplasser, gjennom Great Place to Work®. Visjonen vår er at vi skal være «Norges mest lønnsomme meglerforetak for våre kunder, ANSATTE og eiere.» For å oppnå vår visjon har vi stor fokus på at vi skal levere et faglig godt arbeid, samt at vi skal være flink på kommunikasjon, i relasjon med både kollegaer, samarbeidspartnere og kunder. Vi bruker Everything DiSC® som verktøy for, å bli bedre på kommunikasjon og atferd, et hovedelement for å lykkes i våre overordnede mål. Innen medarbeiderskap, kundekommunikasjon og ledertrening». Lucie Katrine Sunde - Eidem HR Direktør, Eiendomsmegler 1 Midt Norge - Certified DiSC® trainer [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 900 kr
12 Nov
Lær å forhandle for å oppnå best mulig resultat om det er i salg, relasjoner eller i forhandlinger. [+]
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris, samt sikring av kvalitet og gjennomføringsevne.   Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. [-]
Les mer
1 dag 2 900 kr
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt: «… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen». – Sparebanken1 Nordvest “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.