Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

1 dag 2 kr
15 Oct
Lær deg god forhandlingsteknikk. Bli tryggere på hva du bør fokusere på i dine kommende forhandlinger. [+]
I dagens kjøpsprosess vet vi at kundene blir mer autonome/selvbestemte enn de noen sinne har vært. De vet hva de vil ha og de vet hva det koster.   Ofte kobler de oss selgere inn helt i slutten av prosessen. Det er i denne siste gi-og ta-fasen vi kan enten hente ut eller miste marginene. Det er her lønnsomheten ligger. Når vi kommer i en forhandlingssituasjon er man enig om å bli enig. I frykt for å miste kunden er det mange som tar lett på denne muligheten. Her er kanskje den situasjonen hvor vi bør være best forberedt.   Innhold i kurset: På kurset gjennomgår vi og trener på en metodikk hvor du på forhånd bestemmer deg om hva du kan tilby, hva du ønsker fra kunden og hvor langt du skal gå. Vi gir et verktøy med ”kort” som kan brukes i alle forhandlinger i tillegg til at vi sammen utvikler ”dine” unike forhandlingskort. Nøkkelen til å ha gode kort på hånden er ofte grundig forberedelse og vilje til å introdusere alternativ.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
100 timer 15 750 kr
Fagbrevet er med på å heve kvaliteten av din kompetanse. [+]
Hvorfor fagbrev i Salg og Service faget? Ønsker du å lære mer om noe du allerede kan mye om? Vi tilbyr et lærerikt og spennende teorikurs innenfor salgsfaget. Vår erfaring er at du oppnår mye ny viten, ny motivasjon, samt nye redskaper til bruk i arbeidshverdagen. og ikke minst, du får papirer på din kompetanse.  Dette lærer du om på kurset: Du får innblikk i hvordan man som salgsmedarbeider kan bidre til å øke servicekvaliteten i bedriften. Du oppnår redskaper til å lage forretningsplaner og markedsføringsstrategier. Du lærer om hvordan HMS er en støttespiller til å forbedre arbeidsmiljøet. Samt teoretisk innblikk i organisasjonsteori, rammebetingelser og økonomi.    Finansiering: Dersom du er medlem av en fagforening, får du dekket deler av kursavgiften gjennom stipend. [-]
Les mer
10 timer 9 900 kr
Å skape resultater gjennom salg handler om alt fra daglig motivasjon, bruk av salgsteknikk, god arbeidsmetodikk, daglig måling på innsats og egne mål. [+]
Å nå egne salgsmål etter god og smart innsats over tid, er en utrolig god følelse. Det gjelder også gleden og selvfølelsen av å nå egne salgsresultater. Det krever en god blanding av teori, praksis, coaching underveis og kontiniutet. Hvorfor selge for 100% av budsjett, hvis potensialet ditt er 200%, med god innsats og trening? Hva ville ikke det gjort med egen inntekt og resultatene for selskapet? Dette er ikke et kort salgskurs, men oppfølging av maks 2-5 personer over minst ett år. Vi går gjennom dine mål og ambisjoner. Ser på dagens ferdigheter, og legger en plan for hva vi skal trene på sammen fremover.  Kontinuerlig lytting på samtaler, se på arbeidsmetodikk, og ikke minst egen motivasjonen når det butter litt i mot er viktig for å lykkes. Denne opplæringen er som du skjønner kun for deg som vil investere mye i din salgskarriere. Litt om megOver 20 års erfaring med å trene selgere, salgssjefer og bygge salgsavdelingerSelger selv 8 timer hver dag med bruk av telefon og webmøterJobber i dag som Salgsdirektør i et ledende internasjonalt selskapInternasjonalt sertifisert NLP Master Practitioner og NLP CoachTa kontakt for å diskutere opplegg for deg, hvis du ønsker å utvikle deg som selger med hjelp av å sette deg gode mål, kontinuerlig trening og løpende coching.  Pris og konsept ser vi på sammen, basert på dine behov. Jeg tar et fast beløp i bunn, og en prosentsats av din økte lønn som er en konsekvens av fremgang med meg.    [-]
Les mer
Oslo kommune 1 dag 5 200 kr
06 Jun
Trenger du å forbedre kundeservice og den generelle dialogen med dine kunder på nett? I dette kurset lærer du hvordan du setter opp et godt system for digital kundeser... [+]
Kursinstruktør   Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold Trenger du å forbedre kundeservice og den generelle dialogen med dine kunder på nett? I dette kurset lærer du hvordan du setter opp et godt system for digital kundeservice. Her kommer vi inn på hvilke verktøy du bør bruke, når og hvordan du skal svare og hvordan du skal organisere virksomhetens arbeid for å sikre at alle kunder får like god respons. Vi snakker om hvordan bruke humor - og når det ikke passer. Det settes av spesielt god til til håndtering av negative tilbakemeldinger og faktiske kriser, da vi vet at dette er noe mange er opptatt av. Sentrale temaer er: • Kundeservice (verktøy, tone of voice og organisering)• Kritikk- og krisehåndtering på nett og sosiale medier• Opphavsrett (deling av andres innhold og bruk av Creative Commons-lisenser)• Konkurranseregler på Facebook Dette kurset passer for:Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon.Arbeidsform på kurset:Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Oslo kommune 1 dag 3 490 kr
18 Jun
20 Sep
Salgstrening - Hvordan LYKKES med SALG i den digitale hverdagen! Ønsker du å øke salget ditt? [+]
Bli med på salgstreningen som gir deg metodene du trenger for å lykkes med salg i den digitale hverdagen. Som selger må du nå tilpasse din atferd til den nye digitale kundereisen. Salgstreningen gir deg verktøy som øker ditt gjennomslag i den digitale kjøpsprosessen.Kunder kjøper annerledes i dag og i fremtiden enn hva de gjorde bare få år tilbake. Den teknologiske utviklingen gjør at mange kjøpere innhenter en mengde informasjon på forhånd, gjør mange avgjørelser på egen hånd og fokuserer mye på pris i møte med selgere.    Innhold i kurset: De fire ulike salgssituasjoner. Struktur for:  Endringssalg Idesalg Løsningssalg Konkurransesalg Utarbeidelse av felles innhold Utvikling av den enkeltes salgsprosess Oppsummering og dokumentasjon Mål for kurset Du som deltaker skal få et overblikk over kundens situasjon i tillegg til verktøy som gjør at du kan øke ditt gjennomslag.  [-]
Les mer
1 dag 2 900 kr
Kurset legges opp etter hva som er relevant med tanke på din/deres organisasjon, med relevante caser tilpasset den. [+]
Kurset legges opp etter hva som er relevant med tanke på din/deres organisasjon, med relevante og tilpassede caser. Tema kurset kan innheholde kan være: -          Salgsprosessen -          Utgående salg -          Møtebooking -          Salg i system -          Salg som prioritet -          Mersalg -          Salgskanaler -          Motivasjon i salg -          B2B-salg -          Salgs- og vinnerkultur -          Salgsteknikker:            tale, kroppsspråk, argumentasjon og avklaring, presentasjon og       framstilling m. m.  I løpet av dette kurset ser vi på hva som gjøres i dag, for å finne hva som bør gjøres bedre eller annerledes, men også for å lære av det som fungerer godt og dele erfaringer – og skape kultur for nettopp dette! Det er ikke nødvendigvis rettet mot den som driver kun med salg, men gjerne mot hele virksomheten og det å skape og legge til rette for økt salg og en sterkere salgskultur ved å benytte de rette verktøyene og aktivitetene. På dette kurset samles deltaker fra ulike (ikke-konkurrerende) organisasjoner i en gruppe på max 12. Type virksomhet og behov avklares før kurset for å tilpasse kurset så godt som mulig.  Kurset passer også til å holdes bedriftsinternt – send oss gjerne en forespørsel.  [-]
Les mer
Bergen 4 dager 26 500
12 Jun
Lær om hvordan du kan benytte Everything DiSC® verktøy, til å utvikle ferdighetene hos dine medarbeidere innen kommunikasjon, atferd og relasjonsferdigheter. [+]
  Sertifisering på DiSC® atferdsverktøy - i regi av Volo AS I en arbeidshverdag som blir stadig mer digital og teknologisk, vil våre relasjonsferdigheter bli et viktig konkurransefortrinn. Ferdigheter inn oppmerksomhet, kommunikasjon og atferds-forståelse vil alltid være en suksessfaktor; innen ledelse, teamarbeid, salg og kundekommunikasjon, og innen det å bygge en god bedriftskultur og et godt omdømme for deg og din organisasjon. Med de forskningsbaserte prosessverktøyene Everything DiSC® i verdensklasse fra Wiley, kvalitetssikret og tilpasset norsk språk, kan du gjennom denne sertifiseringen fra Volo AS, få tilgang til premium verktøy. Som brukes til å gjøre mennesker bedre i møte med hverandre! Eksempler på bruksområder:Lederutvikling, teamutvikling, salgstrening, medarbeiderutvikling, prosessledelse, kundekommunikasjon, kundeservice, rekrutteringsprosesser, bedriftskultur, verdiimplementering, strategiarbeid, konflikthåndtering, karriererådgivning.   Kursbeskrivelse og læringsmål: Sertifiseringen skal bidra til at du som instruktør, oppnår best mulig resultat, ved bruk av Everything DiSC® verktøy fra Wiley, og at verktøyene benyttes på en etisk god og forsvarlig måte.I sertifiseringen lærer du om hvordan du skal benytte Everything DiSC® verktøy, til å skape innsikt om og forståelse for egen og andres atferd i ulike jobbsituasjoner, og hvordan ulike DiSC®- atferdsstiler virker på hverandre i ulike jobbroller og jobbsituasjoner.Sertifiseringen vektlegger hvordan man benytter verktøyene i praktisk trening, på tilpasning av atferd i møte med andre mennesker.     Sertifiseringen går over 2 moduler, med 3 måneders mellomrom, med vekt på følgende tema og læringsmål: DiSC historie, modell og begrepsapparat Bruksområder og begrensninger – etikk og forsvarlighet, kunnskapstest Utprøving av Everything DiSC® refleksjonsverktøy på norsk (individ, ledelse, team, kultur) Rapportgjennomgang Feedback til respondent Opplæring i bruk av instruktørsett Prosessarkitektur og praktiske øvelser Kvalitetssikring av verktøy – validitet, reliabilitet og normering Trening på tilpasning av atferd – konkrete case EPIC- administrasjonssystem for bruk av verktøyene MyEverythingDiSC.Com® - oppslagsverk for sluttbruker på nett og mobil Tilgang til teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team™ - kun for sertifiserte DiSC®-instruktører  Merk: dato for modul 2 avtales nærmere med kursdeltakere i modul 1.   Hvorfor 4 dager i sertifisering? For kursdeltakerne er det tydelige gevinster i å gjennomføre sertifiseringen over 4 dager. I modul 1 over 2 dager, gis det en grunnleggende innføring i modell og de forskjellige Everything DiSC® verktøy. Volo AS vektlegger en praktisk bruk av verktøyene. I modul 2 over 2 dager jobbes det med praktiske erfaringer og utfordringer ved bruk av Everything DiSC® verktøy. I denne modulen gis deltaker også en grunnlegge innføring i det meget spennende, og sterke teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team. Dette kan du også lese mer om på www.volo.no                 Ketil Olsen, Daglig leder og Partner i Volo AS               Arild Berg - Seniorrådgiver og Partner i Volo AS   Hvem sertifiserer – om Volo AS og kursholderne: Sertifiseringen gjennomføres av Volo AS. Volo har posisjonen som norsk kompetansesenter for sertifisering og utvikling av DISC-instruktører. Kursledere er Arild Berg og Ketil Olsen, partnere i Volo AS. De er begge International Certified DiSC® Trainers, med mer enn 45 års samlet erfaring knyttet til bruk av DiSC®-verktøy. Volo sertifiserer, yter support og faglig bistand til DiSC®-instruktører innen offentlig, og privat sektor over hele landet.Volo AS er Authorized Partner Everything DiSC® - A Wiley Brand, og Authorized Partner The Five Behaviors of a Cohesive Team™ -  i Norge. Les mer om Volo, verktøyene og kurslederne på www.volo.no   Hva får du som deltaker ut av sertifiseringen, og hvilke muligheter åpner seg for deg? Som sertifisert DiSC® instruktør får du umiddelbar tilgang til våre kvalitetssikrede Everything DiSC® verktøy. Du får support og bistand fra Volo AS, samt at du kan delta på faglige workshops i regi av Volo. Her får du videreutvikle deg og dele erfaringer med DiSC® instruktører, fra hele Norge. Alle sertifiserte DiSC® instruktører i vårt nettverk inviteres til å delta ved MindLab Norway; - den årlige nettverkssamlingen for DiSC® instruktører i Norge. Her står erfaringsutveksling, faglig påfyll og relasjonsbygging alltid på programmet. Sertifiseringen gir rett til å bruke tittelen DiSC® Certified Trainer. Merk: det er ingen årlig abbonnementsavgift som tilkommer, etter gjennomført sertifisering.   Hvem kan delta: Dette er sertifiseringen for deg som ønsker å utvide HR-verktøykassen med kvalitetssikrede verktøy. Ledere, HR-ledere eller HR konsulenter, rådgivere, organisasjonspsykologer, forelesere/lærere på høyere utdanning, coacher eller ledercoacher. Deltakere kan jobbe internt i egen organisasjon, eller eksternt mot egne kunder.   Kundereferanser - gevinsten av å gjennomføre DiSC® sertifiseringskurs:   Synsam Norge: «Everything DiSC® er en «way of thinking» i Synsam». Vi i Synsam Norge er aktive brukere av Everything DiSC® og benytter oss av verktøyet blant annet i forbindelse med ledertrening, teambygging, rekruttering, konflikthåndtering og kundebehandling. Jeg vil anbefale Everything DiSC® på det varmeste til alle som tror på at god kommunikasjon, og gode relasjoner er nøkkelen til suksess». Mette Hopsdal Direktør HR og Organisasjonsutvikling - Certified DiSC® trainer     Eiendomsmegler 1 – Midt Norge: «Vi har flere år på rad blitt kåret til en av Norges Beste Arbeidsplasser, gjennom Great Place to Work®. Visjonen vår er at vi skal være «Norges mest lønnsomme meglerforetak for våre kunder, ANSATTE og eiere.» For å oppnå vår visjon har vi stor fokus på at vi skal levere et faglig godt arbeid, samt at vi skal være flink på kommunikasjon, i relasjon med både kollegaer, samarbeidspartnere og kunder. Vi bruker Everything DiSC® som verktøy for, å bli bedre på kommunikasjon og atferd, et hovedelement for å lykkes i våre overordnede mål. Innen medarbeiderskap, kundekommunikasjon og ledertrening». Lucie Katrine Sunde - Eidem HR Direktør, Eiendomsmegler 1 Midt Norge - Certified DiSC® trainer [-]
Les mer
8 timer 3 500 kr
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. [+]
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. We explore some of the main “Do’s and Don’t’s” in negotiations, along with some valuable tips and techniques for effective influencing and persuasion. We also explore some key communication skills with proven value in negotiations. There will also be the chance to be part of a real-time negotiation case, carefully facilitated and observed. This course gives you the chance to become a much more effective and confident negotiator. Delivered by a very experienced British communication and performance coach*, drawing on over 30 years experience in business law, theatre, broadcasting and management consulting.   The Course is led by SAUL CAMBRIDGE MA PgDip. Saul is a very experienced British coach, now based in Norway and a Partner at communications experts, Ergo Ego AS. He has a Masters in Law from Cambridge University, leading to a successful 10-year career as a corporate lawyer, where he became Partner and Head of Corporate in a major UK law firm. He then made a career switch, via The Bristol Old Vic Theatre School in England, into professional acting, mostly in theatre. His coaching career also started at this time and now covers most of his work. He also has a Postgraduate Diploma in Broadcast Journalism, leading to live on-air work with BBC Radio in England. It all adds up to over 30 years colourful experience, every element supporting his work as an expert communication and performance coach.   ** This Course needs a minimum of 8 participants. If a postponement is necessary due to low numbers, we will of course offer you the next available Course. [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer 14 900 kr
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidere på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon. [+]
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidre på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi mener at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. Med god servicinnstilling og god kommunikasjon mener vi at medarbeidere er i stand til å se behov og handle ut fra dette. Det er også viktig at medarbeidere er bevisste på bedriftens verdier og strategier, og at holdninger fører til konkrete handlinger. Vi setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen. Og vi presenterer egnede verktøy for å håndtere ulike situasjoner osm kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger.   Aktuelle tema: Hva er god service internt/eksternt Klart språk Hvilke utfordringer har vi, styrker/svakheter? Hva kan jeg/vi gjøre i forhold til utfordringene? Kommunikasjons teori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger -verktøy for å hindre eskalering av konflikter   Undervisningsmetoder: Hele kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet som sikrer at deltakerne selv kommer med refleksjoner og evalueringer over de ulike tema Kursene våre er ofte prosessorientert dvs. at vi vil undervise i noen generelle tema og inkludere bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveids. (skreddersøm). Kort forelesninger/etterlesninger Individuelt samt gruppearbeid Teorier i forhold til aktuelle tema Realistiske rollespill-cases fra bedriftens hverdag Gjennomføring: Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 32 800 kr
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas... [+]
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Salgsledelse - P-MAR013 - 5462 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 8 Eksamen Eksamen All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 32 800,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 2 150,- 2 eksamener á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 måneder 4 950 kr
Kurset gjennomgår innholdet til den teoretiske delen av fagbrevet i salgsfaget. [+]
Vi har 15 års erfaring i utdanning av elever innen salg og servicefag! 10% rabatt ved bestilling i januar 2018 Opplæringen innbefatter emner som salgsarbeid, service, markedsføring, personalarbeid, administrative kontorrutiner, bedriftsetablering og drift av et firma. Kurset inneholder den teoridelen som er nødvendig for å kunne ta fagbrev innen salg og serviceyrkene som praksiskandidat. Avsluttende eksamen som privatist melder du deg opp til og gjennomfører i ditt eget fylke.   Kurset inneholder videoforelesinger.   Oppgaver som rettes og kommenteres av lærer.   Personlig oppfølging fra lærer via nett.     Er du medlem av en fagorganisasjon som Handel og kontor kan du få kursavgiften refundert. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 år 37 700 kr
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utd... [+]
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utdanningsløpet, og kvalifiserer deg til å søke om læreplass for å oppnå fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider, salgsmedarbeider eller vekter.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salg service og sikkerhet Vg2 - 547 - 50 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Service og samferdsel Vg1/grunnkurs.     Studietid Du kan bruke inntil 18 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 5.-15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. På Vg2 er det eksamen i alle fag. I fagene norsk, engelsk og kroppsøving omfatter eksamen også Vg1 pensum. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 37 700,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet–vi utdanner nå Visual merchandisere [+]
Er du opptatt av totalkonseptet, nytenkning og kreative løsninger? Følger du med på tendenser i tiden? Liker du praktisk arbeid? Slår pulsen litt fortere når du får en god opplevelse i en butikk? Vil du være med og skape nye opplevelsesuniverser for kundene?   Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet – vi utdanner nå Visual merchandisere. Som Visual merchandiser formidler du virksomhetens totale konsept og identitet. Du eksponerer kommunikasjon mellom produkt og forbruker. Du gjør varene tydelige og tilgjengelige for kunden. Målet er å skape et opplevelsesunivers som skal friste forbrukerne.   Hva får du? Undervisningen foregår i et åpent landskap, hvor studentene inspirerer og lærer av fagansvarlig og hverandre, i tillegg disponerer studentene et verksted og atelier. Her finner du alt av nødvendig materiell og større verktøy. Vi har tolv store utstillingsvinduer og flere mellomstore vinduer. Hver student har også sitt eget minivindu. Vi har god kontakt med butikker og næringsliv. Kontaktnettet sørger for at du til enhver tid har nye og spennende produkter å arbeide med. Du vil få jobbe med prosjekter for eksterne kunder. Det vil gi deg relevant praktisk erfaring og kan hjelpe deg til å knytte egne, nyttige kontakter. Undervisningsstaben er tilgjengelig for å diskutere og veilede deg til ulike løsninger.   Studiebesøk og opplevelser blir det også tid til. Ved skolestart får du din egen verktøykasse med det mest nødvendige utstyret. Verktøykassen inngår i skolepengene og er din når du forlater oss. Datautstyr, digitale kameraer, pc-basert folieskjærer og nødvendig utstyr er tilgjengelig på skolen.   Hva lærer du? På Idefagskolen lærer du å bruke varene som blikkfang for å få fokus på det enkelte produkt. Det er i dag en voksende kamp om forbrukernes oppmerksomhet, og virksomhetene er avhengige av at forbrukerne får øye på nettopp deres vare. Vareeksponering, et tett samspill med de tanker virksomheten har om produktet. Man må forholde seg til hvilke produkter butikken forhandler og formidle varene og butikken slik at det tiltrekker seg den målgruppen som har interesse av varene. Som student vil du lære å utvikle visuelle uttrykksmåter, få trend- og konseptforståelse, samt få kjennskap om forbrukeradferd.   Det nære samarbeidet mellom skolen og næringslivet gjør oss i stand til å oppfatte tendenser og utviklingsområder i bransjen. Så snart noe nytt rører seg, omsetter vi det til praktiske ferdigheter som du kan bringe med deg videre.   For å gjennomføre studiet kreves det modenhet og selvstendighet, og det forventes høy studieaktivitet og engasjert deltakelse gjennom hele studietiden. Vi har fokus på at du skal utvikle deg som individ, samtidig som du skal mestre samarbeid i stor grad, dette skaper til sammen unike resultater.   Hva blir du? Som Visual merchandiser er du virksomhetenes forlengede arm ut i butikkene. I dag fi nnes det studenter fra Idefagskolen i fl ere land og alle bransjer. Noen jobber med arealdisponering og planløsning av salgsmiljøer i butikker og varehus, andre jobber som frilansere, stylister eller scenografer. Vi har god kontakt med de store kjedene, som H&M, Ikea, TheOne, Cubus, Lindex etc.. Disse kjedene har hentet mange av sine Visual merchandisere fra Idefagskolen. Mulighetene er mange, og hvert år har noen av studentene skaffet seg jobb før de er ferdige med skolen. Er du villig til å flytte på deg, er det jobber innenfor dette faget i hver eneste norske og utenlandske by. Lønn og arbeidstid er som regel svært akseptabelt.   Fagplan visual merchandising Konseptforståelse Belysning Kundeadferd Butikkplanlegging Digitalisert bildebehandling Vinduseksponering Butikkeksponering Salgsteknikk Form og farge Foliearbeid Ideutvikling Interiør Trendforståelse Materiallære Kommunikasjon Messeeksponering Produkteksponering Prosjektarbeid Tegning- og presentasjonsteknikker Varekunnskap Økonomi og bransjekunnskap [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.