Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig
2 dager 7 900 kr
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt:   "..etter trening og oppfølging har vi greid å hente inn mer arbeid enn vi noen gang tidligere har greidd.. Kristoffer har med sin drive, kunnskap og formidlingsevne klart å skape en salgskultur som vi aldri har hatt i dette selskapet tidligere.." -  CAN as, Adm dir. Lars Erik Berntzen   "… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen". – Sparebanken1 Nordvest   “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Personlig oppfølging Mot slutten av kurset skriver deltagerne sin personlige handlingsplan med mål å arbeide mer profesjonelt med salgsarbeidet. Etter avtale får hver deltager personlig oppfølging 2-3 uker etter kurset. Dette for å sikre og hjelpe til slik at læringen gir en positiv forskjell. Ring gjerne Kristoffer på telefon 9017 7417 for å høre mer.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer
Stavanger Lillestrøm Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
10 Sep
15 Oct
24 Oct
Vil du vite mer om de ulike modeller og teknikker man møter eller kan benytte i forhandlingssituasjoner? Hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og... [+]
Forhandlingsteknikk i praksis Kurset retter seg primært mot ledere, styremedlemmer, salgssjefer; key account ansvarlige og andre med en stilling eller funksjon der forhandlinger er en viktig del av arbeidet.Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå forhandlingssituasjoners ulike utgangspunkt. På kurset arbeider man blant annet med; de ulike modeller og teknikker man møter, hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og metoder, samt gjennomgå konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner.Formålet med kurset er videre at kursdeltakere, etter kursgjennomføring, skal være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, takle og håndtere, samt styre forhandlingsprosesser av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold er bygget opp omkring følgende spørsmålsstillinger:- Når bør vi forhandle?  - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? - Hvilken taktikk velger vi, offensiv/defensiv? - Hvordan sikrer vi forhandlingene våre før de trer i kraft? - Vet vi nok om oss selv og vår samarbeidspartner før vi starter? - Hva ønsker vi å oppnå med forhandlingene?  - Hvilken taktikk har motparten valgt? - Hvor mye må vi gi fra oss i forhandlingene for å få det vi ønsker? - Hvor lenge antar vi at forhandlingene vil pågå? - Forstår vi hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene? - Har vi den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter som oppstår?   [-]
Les mer
2 dager 7 900 kr
Ønsker du å lære mer om coachende lederskap? 2 dagers kurs i coaching, kommunikasjon og selvledelse for deg som ønsker en coachende lederstil, vekst og utvikling! [+]
  Dette kurset vil hjelpe deg til å bli en mer effektiv leder og medarbeider. Du lærer vesentlige ferdigheter innen kommunikasjon og coaching; kunsten å lytte, stille spørsmål og å gi nyttig og objektiv feedback, så du og ditt team kan kommunisere mer effektivt, og løse utfordringer på egenhånd.    Tilstandsstyring og evnen til å selv kunne sette seg i rett modus til rett oppgave er en viktig del av effektiv selvledelse. Du får med deg verktøy for dette også.   Kurset er lagt opp med noe teori og mest praktiske teknikker, slik at du har med deg erfaringsbasert læring og verktøy hjem fra kurset. Alt du lærer er ferdigheter som du kan ta med deg på alle områder i livet. Tanketrening Fokuser på riktige saker Løs problemet, tenk i nye baner Kommunikasjonstrening Fremgangsrik kommunikasjon Tydelige svar får du med rette spørsmål Atferdstrening Fra tanke til handling Vinnende vaner Ledertrening Styrk deg selv for å lede andreI løpet av dette to-dagers programmet introduseres coachingferdigheter innen Nevrolingvistisk programmering (NLP) og Coaching, og starter deg på en spennende læringsreise. Du kan ta dette kurset som en frittstående trening og du kan også velge å gå mer i dybden ved å ta NLP Business Practitioner. Etter Coachende Lederskap vil du sitte igjen med: En avansert kommunikasjonsmodell for knivskarp kommunikasjon Gode lytteferdigheter, det magiske i å høre hva som ikke blir sagt Kommunikasjonsferdigheter til å skape suksess Spørsmål som skaper dyptgripende endring Hvordan hente frem ulike perspektiver for å se ulike vinklinger Du vil se at NLP-teknikker kan skape kraftfulle resultater og endringer både i ditt personlige og profesjonelle liv.     Kursene arrangeres også som bedriftsinternt kurs.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videobaserte salgkurs fra egen datamaskin. Pedagogisk oppbygging. Få kursbevis. Gratis hjelp. Tilgjengelig 24/7. [+]
Salg er en ferdighet og derfor en treningssak. De beste selgerne, er ganske enkelt best trent. Noen tror nemlig at det bare er spesielle «typer» som får det til. Det er helt feil. Det holder å ha lyst, og så trenger du trening. Det får du her. Dette kurset gir deg alt du trenger for å bli drivende god. Når du behersker tingene dette kurset gir deg, er du blant de aller beste. Det vet jeg, for jeg har trent selgere i over 20 år og vet hva som skal til. Her vil du lære alt fra møtebooking til hvordan du skal kjøre gode kundemøter og lede salgsprosessen i mål. Du vil lære hvordan du kartlegger, løser og takler innvendinger. Kurset er like aktuelt for alle bransjer: bank, advokater, bil, hotell, offshore, forskere, rådgivere, IT, osv. Det vet jeg fordi jeg trener selgere i disse bransjene. Ingen bransjer er spesielle. Det spesielle er at noen tror at de er spesielle. Richard har bakgrunn som salgsdirektør for Nordic Choice og har siden 1998 jobbet som operativ salgstrener. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjel... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
Strategic Selling® hjelper din organisasjon å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Lær om effektiv bruk av analyseverktøyet Bluesheet. [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. “...det beste treningsprogram på høyt nivå jeg noen gang har sett. Det er effektivt, profesjonelt, en mini-MBA i hvordan selge."  Senior Vice President, IT firma i Norge   Hva kan dette programmet hjelpe deg med ? MHI Globals Strategic Selling® hjelper organisasjoner å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Programmet gir deltakerne en salgsprosess og handlingsplan for å lykkes med å selge løsninger som krever godkjenning fra flere beslutningstakere i kundens organisasjon. Strategic Selling® er et av de meste kjente programmer i verden idag og hjelper deltakerne til å se kundens og dennes spillere på en bedre måte.   Blue Sheet strategisk analyse Strategic Selling® gir innsyn i salgsmuligheter, dokumenterer planer ved hjelp av programmets «Blue Sheet» en strategisk analyse av kunden. Dette innebærer først og fremst å identifisere alle sentrale aktører i kundens organisasjon, forstå hver spillers grad av innflytelse og deres grunner for å kjøpe, og samtidig avdekke viktig informasjon. Selgere og organisasjonen vil være mye mer rustet til å vurdere sin konkurranseposisjon, adressere forretnings- og personlige motiver for hver beslutningstaker i kundeorganisasjonen, og differensiere din organisasjon ved å utnytte deres unike styrker. Strategic Selling® forbedrer oddsen for å vinne komplekse salgsmuligheter betraktelig. Det gir organisasjoner en felles prosess og språk for å forfølge salgsmuligheter og kriterier for tildeling av ressurser til å bestemme når man skal gå bort fra ressurskrevende avtaler med lav sannsynlighet for suksess. Nøkkelen til suksess er å lære hvordan man fokuserer tid og energi på disse mulighetene som har størst sannsynlighet for å bli lønnsomme og langsiktige kunder. Nytteverdi for deg og ditt firma Strategic Selling® kan være den riktige løsningen hvis selskapet ditt er i ferd med å: • Sikre godkjennelse fra flere beslutningstakere hos en mulig kunde. • Navigere deg gjennom kundens eller prospektets beslutningsorganisasjon. • Få bedre oversikt over status for viktige salgsmuligheter. • Allokere ressurser hensiktsmessig for store salg. • Forbedre gruppesamarbeid for å forfølge strategiske muligheter. • Forutse inntektene med større nøyaktighet. • Øke antallet salgsmuligheter i lange salgssykluser.   felles prosess og språk     Du vil arbeide med dine egne kunder og du vil få hjelp til å forstå dine komplekse kunder på en bedre måte.   [-]
Les mer
6 timer
Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt [+]
Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt (5 timers SMÅGRUPPEKURS)Salgs- og markedsstrategier er et kurs for styremedlemmer (også for daglig ledere og salgs-/markedssjefer) som vil utvide sin innsikt i strategisk tankegang og strategiske valg og valgprosesser innen salg og markedsføring.   De aller fleste i styre- og lederroller vil ha en naturlig oppgave knyttet til å "selge" virksomhetens produkter og tjenester. Salg og markedsføringskunnskap er jo det mest sentrale av alt for å bygge en virksomhet og likevel opplever vi at det er et emne der man på leder og styremedlem ofte ikke arbeider bevisst med å forbedre seg. Det ligger et opplagt konkurransefortrinn i det å ha kunnskaper om å bygge opp og utvikle profesjonelle salgs- og markedsavdelingeravdelinger.    Formålet med kurset er; Øke deltakernes forståelse for og kunnskaper om markeds- og salgsorientering, øke deres bevissthet omkring strategiske valg knyttet til å øke volum og/eller omsetning. Bidra til at deltakerne får økt bevissthet om forutsetninger for gode selgere og salgsavdelinger. Gi deltakerne kunnskaper og praktisk innsikt i hvordan utvikle og styre salgsinnsatsene. Bidra med utfyllende kunnskaper om resultatmåling og oppfølging for økt salg og salgsinnsats.   Kursinnhold: KURSINNHOLD for Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt:-     Definering og fastsettelse av overordnede salgs- og markedsmål, omsetnings- og/eller volumvekst -     Evaluering og vurdering av ressurser og innsatsfaktorer -     Kundesegmentering og markedsinndeling -     KPI - key performance indicators innen salg, markedsandel, omsetningsvekst og volum, samt resultateffekten på aktuelle deler av regnskapet -     Key account management i praksis -     Analyse av kundeplattform -     Styring av salgs- og markedsinnsatsen -     Utvikling og rekruttering av salgs- og markedsressursene -     Analyse av salgs- og markedsinnsatsen og korrigerende beslutninger -     Salgsmøte og rapporteringsformer, omfang og tidspunktKurset varer i ca 5 timer og kurspris inkluderer kursmateriell, lunsj, kaffe/te med mer. [-]
Les mer
Ålesund 80 timer 23 500 kr
16 Sep
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salg..... [+]
Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er:• markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid• ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp)• kommunikasjon og sosial samhandling• bruk av teknologiske hjelpemidler• inngående kunnskaper om bedriftens produkter   Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider. Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer. Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.   Finansiering: Kurset er godkjent for lån i lånekassen. www.lanekassen.no. Du trenger MinID for å søke.  Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond.  Ta kontakt med AOF Møre og Romsdal eller din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper deg gjerne med søknaden. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 20 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i da.... [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i dag og deg som søker deg inn i en ledende stilling innen varehandelen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse varehandel - 727 - 95 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Det er to eksamener: Varehandel modul 1: 4 timers hjemmeeksamen i fagene: Økonomi i varehandelen, Ledelse i varehandelen. Varehandel modul 2: 3 døgns hjemmeeksamen i fagene: Kommunikasjon i varehandelen, logistikk i varehandelen, Markedsføring i varehandelen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 20 300,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
4 900 kr
Lær konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen! [+]
Velkommen til salgskurset der du vil lære konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen!Selgeryrket er et av de eldste og mest utbredte yrkene i verden, vi utøver daglig salgsteknikk både på jobb og på fritiden. Enten det er for å få aksept på en ide mot leder eller ansatte, eller du ønsker å få alle med på ditt forslag på hjemmebane!Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om salg, enten du er ny i salgsyrket, har vært selger en stund men ønsker å lære gode metoder til bruk i salgsjobben, eller for deg som har jobbet på ordremottak, men nå ser behovet for å jobbe mer aktivt ut mot kunder. Det passer også for deg som bare ønsker å lære mer om salg! Agenda: Research – Dette bør du vite om potensielle kunder før førstegangskontaktMøtebooking – Kom i kontakt med riktig person.Førsteinntrykket – De første 20 sekundeneAgenda – Slik presenterer du en agenda for å sørge for likestilte forventninger for kunden og selger.Kort presentasjon – Skap tillitt til deg og ditt firma. Hvordan gjør du det og hva bør du ha med?Intervju/behovsanalyse – Avdekke og forsterke behovet – for kunden og for deg! Slik bruker du «trakten» på mest effektiv måte, og slik stiller du de riktige spørsmålene!Produkt/løsning – Presenter kun produktet/tjenesten kunden har uttrykt behov for! Lær hvordan du bruker informasjonen fra intervjufasen til å presentere den beste løsningen for kunden.Closing – Slik lander du kunden i møte. Slik utfordrer du kunden. Slik avtaler du videre fremgang!Førsteinntrykket:7% hva du sier38% hvordan du sier det55% kroppsspråk og klærKurset passer også fint om bedriftsinternt kurs! Ta kontakt med oss for å høre om eventuell skreddersøm mot ditt team, bedrift eller organisasjon! [-]
Les mer
Laksevåg 6 timer 3 900 kr
27 Aug
Kunne du tenkt deg å bli en bedre selger eller finne flere teknikker for å bli absolutt best når det kommer til salg? Hos oss passer vi på at alle vinner igjen og igjen. [+]
Positivt salg - kunnskap som er nyttig for alle   Har du noen gang vært irritert på selgere som maser for mye? Selgere som absolutt vet bedre enn deg hva du skal ha og ikke engang hører på hva du har å si? Ingen vil være en slik selger, men likevel finnes det ufattelig mange som fortsatt gjør det på den måten.   Vi har jobbet med salg i mange ulike bransjer i hele Norge i flere år, og med dette utviklet et sett med enkle grunnregler for å bli en selger folk vil ha på besøk gang på gang. Disse reglene burde vært grunnlag for alle som driver med kommunikasjon til kunder, og disse er med på å lage dagen din både enklere, mer lønnsom og ikke minst bedre for dine kunder og samarbeidspartnere.   På dette kurset kan du lære generelt om salg ut i fra eksempler fra virkeligheten, eller ta med utfordringer eller arbeidsoppgaver fra din jobb eller bedrift. Vi vil veldig gjerne innvolvere oss i din reise til å bli den absolutt beste versjonen av deg selv og med det en respektert og effektiv selger. Vi gir oss ikke før du er fornøyd og har derfor en 100% fornøydgaranti.   Velkommen til salgskurs gjort på en positiv måte eller vinn vinn-metoden som vi kaller det siden du skal gå ut herifra og stort sett ha tjent inn pengene kurset kostet allerede første dagen. [-]
Les mer
Lillestrøm Asker 6 timer 5 950 kr
10 Sep
05 Nov
«Fremtidens B2B salg» gir deltagerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer, hvordan dette kan være løsningen på mange bedrifters utfordringer og hvordan dette praktisk... [+]
Fremtidens B2B salg:Strategier for å utvikle, styre og følge opp salgsorganisasjonen.Utfordringer og suksessfaktorer for styret, daglig leder og salgsdirektører.Hensikten med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til det nødvendige strategiske arbeidet med å etablere, utvikle og følge opp en moderne salgsorganisasjon. Tanken ar at det skal bidra til at også styremedlemmer kan være med på å følge opp virksomhetens salgsprosess og salgs KPI’er.Fremtiden er her og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut. Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Forandringen krever at styret og ledelse sikrer man tar de rette veivalg med hensyn til organisering og oppfølging av salgsorganisasjonen.I løpet av kurset får deltagerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer, hvordan dette kan være løsningen på mange bedrifters utfordringer og hvordan dette praktisk kan gjennomføres og følges opp av styre og ledelse. Kursinnholdet er bygge opp rundt følgende emner og spørsmål:✓ Hvordan ser den optimale salgsorganisasjonen ut i 2025?✓ Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess?✓ Hvordan kombinerer vi personlig versus digital salg?✓ Verdibasert salg 4.0 - fremtidens salgsmetodikk.✓ Hvordan designe, implementere og følge opp en moderne salgsprosess?✓ Hvordan identifisere utfordringene for salgsorganisasjonen når det gjelder styring og forandringsevne?✓ Konkrete verktøy og arbeidsmetoder for overgripende oppfølging av salgsorganisasjonen✓ Styrets og ledelsens rolle i utvikling, implementering og oppfølging av salgsstrategier.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.