Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Asker 7 timer 3 000 kr
06 Nov
Hvordan jobber de beste salgslederne med strategi, motivasjon og rapportering. [+]
Dette er et kurs om salgsledelse. Her presenterer jeg mine tanker og erfaringer som salgsleder gjennom mange år. I min jobb i Nordic Choice Hotels arbeidet jeg både operativt som salgsleder og som sentral utvikler av verktøyene som må til for å være en god salgsleder. Dette kan du høre mer om i dette kurset. Vi starter med din rolle som salgsleder, videre ser jeg på rekruttering, kompetanseutvikling, bruk av verktøy, dashboard som styringsverktøy, salgsplaner og resultatoppnåelse. Og på toppen av alt må det handle om å begeistre og motivere. Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
26 Sep
Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? [+]
Alle har vi opplevd god og dårlig service.Vi har alltid en mening om hvorfor vi opplever dårlig service.Når vi imidlertid kjenner på den gode servicefølelsen kan det ofte være vanskeligere og koble dette til en helt konkret handling. Det er ofte en rekke «riktige» handlinger i kombinasjon med produktkompetanse som tilsammen gir deg følelsen av den ekstraordinære gode service. Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? Sosiale medier gir deg store muligheter hvis du er bra, men er også en trussel hvis noen har dårlige opplevelser. Jeg trener servicemedarbeidere i butikk, hotell, callsenter innen følgende temaer:Bli servicehelt, service og kundebehandling, adferdforståelse inkl. tester på individ/team, kundesamtalen, salg/service i butikk, klagehåndtering, motivasjon, kommunikasjon i service.   Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.     [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
05 Nov
Bli rå på møtebooking og enda mer bevisst på prosessene i salgssamtalen [+]
Bli med på salgskurs med fokus på møtebooking og salgssamtalen. Vi trener på ulike teknikker, i tillegg til at hver kursdeltaker lager sine egne verktøy og maler som passer hver enkelt sin salgsstil. Å selge skal føles naturlig og kunden skal ikke lure på om du har vært på kurs! Derfor  tilpasses de praktisk treningene individuelt. Temaer vi jobber med er følgende: Hvilke forberedelser trengs og gjøres før vi kontakter kunder Møtebooking - selg et møte og ikke produktet Gjennomføring av salgsmøte Behovsanalyse/spørreteknikker Tilbud Argumentasjon Closingteknikker Ettersalg/oppfølging Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder for siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Stavanger Bergen Og 3 andre steder 6 timer 5 950 kr
15 Oct
24 Oct
29 Oct
Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy... [+]
Kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold. Utover dette blir deltakerne gjort kjent med forklarende modeller knyttet til begrepet forhandlingskraft før kurset rundes av med en gjennomgang av forskjellige forhandlingsstiler og en rekke råd og tips knyttet til forhandlinger. Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold: Due diligence prosesser •  Hva er en forhandling? •  Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill? •  Hverdagsforhandlinger. •  Forhandlingsstrategi •  Verktøyet «8-stegsmodellen» •  Gruppeoppgave basert på fordelingsanalyse •  Faktorer som påvirker oss til å si «ja» •  Kulturelle aspekter knyttet til forhandlinger •  Hersketeknikker med praktiske eksempler •  Diskusjon rundt de etiske sidene ved hersketeknikk og forhandlinger •  5 strategiske «drivere for forhandlingskraft» •  5 grunnleggende forhandlingsstiler•  Gruppeoppgave •  Forankring av pris •  Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger [-]
Les mer
1 dag 5 600 kr
Vil du lære om hvordan du best opptrer i forhandlinger? Vil du lære om hvordan du kan lage en struktur som hjelper deg til å få større gjennomslagskraft i forhandlin... [+]
Kurset er utviklet av Ragnhild Nilsen, Cand. Music. MA, i samarbeid med Dr. Psyc. Evelin Lindtner, Human Dignity and Humiliation Strategies.   Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.  Lær hvordan du:  får bedre gjennomslag i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker  Temaer:  Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere Hvordan unngå å la seg stresse Problemer som kan oppstå underveis – og hvordan løse dem Gode spørsmål i forhandlinger Vanskelige personer – hvordan håndtere dem Noen anbefalinger: Hei, Ragnhild! Jeg vil takke deg for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT ! Siden jeg hadde anbefalt dette kurset så varmt basert på min opplevelse for ca 10 år siden, var jeg spent på hva deltakerne ville synes. Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk.  Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til deg og CoachTeam ved en senere anledning. Marit Sælemyr, Avdelingsleder  IT Project and Program Management, DNB Bank ASA La meg begynne med å si at Ragnhild er en fantastisk inspirerende og karismatisk dame. Hun har blitt et forbilde for meg og hennes menneskelige kvaliteter og læringsmodell prøver jeg bevisst å hente frem i kundemøter, presentasjoner og faktisk også på hjemmebane. Det var som en åpenbaring å være på kurset hennes. Hils Ragnhild å si at jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og humoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være henne!  I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Det handler om at jeg har funnet en struktur som hjelper meg til å gå de riktige skritt, for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var mitt hovedmål med kurset – og Ragnhild innfridde – og mer til!Line Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring Jeg er veldig godt fornøyd med kurset i forhandlingsteknikk! Det var en god oppfriskning med påfyll av ny kunnskap. Ragnhild gjorde en veldig god jobbAstrid Holm, Head of HR Operations Norway, If forsikring       [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 20 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i da.... [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i dag og deg som søker deg inn i en ledende stilling innen varehandelen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse varehandel - 727 - 95 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Det er to eksamener: Varehandel modul 1: 4 timers hjemmeeksamen i fagene: Økonomi i varehandelen, Ledelse i varehandelen. Varehandel modul 2: 3 døgns hjemmeeksamen i fagene: Kommunikasjon i varehandelen, logistikk i varehandelen, Markedsføring i varehandelen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 20 300,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Bli bedre på å få mer ut av kundene, gjennom bedre service, bedre kontroll i samtalene og avslutting av salget. Samt lykkes langt bedre med mersalget. [+]
Kurs i butikksalg Effektivt kurs for butikksalg. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Butikksalg skiller seg ofte ut fra annet salg på mange måter, det er ofte mange arbeidsoppgaver utenom salget, det er vanskeligere å holde fokus på å selge til hver kunde, det kan være mange kunder samtidig og mange andre ting. Men selve salgteknikkene er ganske så like. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå.  Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det fokus på hvordan møte kunden, kommunikasjon, vareplassering, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater.                                 Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre motivasjon og salgsresultat. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 37 700 kr
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utd... [+]
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utdanningsløpet, og kvalifiserer deg til å søke om læreplass for å oppnå fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider, salgsmedarbeider eller vekter.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salg service og sikkerhet Vg2 - 547 - 50 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Service og samferdsel Vg1/grunnkurs.     Studietid Du kan bruke inntil 18 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 5.-15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. På Vg2 er det eksamen i alle fag. I fagene norsk, engelsk og kroppsøving omfatter eksamen også Vg1 pensum. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 37 700,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 8 500 kr
23 Sep
18 Nov
Lær å forhandle for å oppnå best mulig resultat om det er i salg, relasjoner eller i forhandlinger. [+]
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris, samt sikring av kvalitet og gjennomføringsevne.   Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. [-]
Les mer
Ålesund 80 timer 23 500 kr
16 Sep
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salg..... [+]
Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er:• markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid• ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp)• kommunikasjon og sosial samhandling• bruk av teknologiske hjelpemidler• inngående kunnskaper om bedriftens produkter   Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider. Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer. Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.   Finansiering: Kurset er godkjent for lån i lånekassen. www.lanekassen.no. Du trenger MinID for å søke.  Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond.  Ta kontakt med AOF Møre og Romsdal eller din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper deg gjerne med søknaden. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.