Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
1 dag 2 900 kr
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt: «… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen». – Sparebanken1 Nordvest “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer
Bergen Asker Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
13 Feb
19 Mar
11 Apr
- Når bør vi forhandle? - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? [+]
Kurset retter seg primært mot ledere, styremedlemmer, salgssjefer; key account ansvarlige og andre med en stilling eller funksjon der forhandlinger er en viktig del av arbeidet.Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå forhandlingssituasjoners ulike utgangspunkt. På kurset arbeider man blant annet med; de ulike modeller og teknikker man møter, hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og metoder, samt gjennomgå konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner.Formålet med kurset er videre at kursdeltakere, etter kursgjennomføring, skal være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, takle og håndtere, samt styre forhandlingsprosesser av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold er bygget opp omkring følgende spørsmålsstillinger:- Når bør vi forhandle? - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? - Hvilken taktikk velger vi, offensiv/defensiv? - Hvordan sikrer vi forhandlingene våre før de trer i kraft? - Vet vi nok om oss selv og vår samarbeidspartner før vi starter? - Hva ønsker vi å oppnå med forhandlingene ut fra et økonomisk perspektiv? - Hvilken taktikk har motparten valgt? - Hvor mye må vi gi fra oss i forhandlingene for å få det vi ønsker? - Hvor lenge antar vi at forhandlingene vil pågå? - Forstår vi hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene? - Har vi den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter som oppstår? [-]
Les mer
12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
4 500 kr
Lær konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen! [+]
Velkommen til salgskurset der du vil lære konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen!Selgeryrket er et av de eldste og mest utbredte yrkene i verden, vi utøver daglig salgsteknikk både på jobb og på fritiden. Enten det er for å få aksept på en ide mot leder eller ansatte, eller du ønsker å få alle med på ditt forslag på hjemmebane!Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om salg, enten du er ny i salgsyrket, har vært selger en stund men ønsker å lære gode metoder til bruk i salgsjobben, eller for deg som har jobbet på ordremottak, men nå ser behovet for å jobbe mer aktivt ut mot kunder. Det passer også for deg som bare ønsker å lære mer om salg! Agenda: Research – Dette bør du vite om potensielle kunder før førstegangskontaktMøtebooking – Kom i kontakt med riktig person.Førsteinntrykket – De første 20 sekundeneAgenda – Slik presenterer du en agenda for å sørge for likestilte forventninger for kunden og selger.Kort presentasjon – Skap tillitt til deg og ditt firma. Hvordan gjør du det og hva bør du ha med?Intervju/behovsanalyse – Avdekke og forsterke behovet – for kunden og for deg! Slik bruker du «trakten» på mest effektiv måte, og slik stiller du de riktige spørsmålene!Produkt/løsning – Presenter kun produktet/tjenesten kunden har uttrykt behov for! Lær hvordan du bruker informasjonen fra intervjufasen til å presentere den beste løsningen for kunden.Closing – Slik lander du kunden i møte. Slik utfordrer du kunden. Slik avtaler du videre fremgang!Førsteinntrykket:7% hva du sier38% hvordan du sier det55% kroppsspråk og klærKurset passer også fint om bedriftsinternt kurs! Ta kontakt med oss for å høre om eventuell skreddersøm mot ditt team, bedrift eller organisasjon! [-]
Les mer
8 timer 3 500 kr
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. [+]
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. We explore some of the main “Do’s and Don’t’s” in negotiations, along with some valuable tips and techniques for effective influencing and persuasion. We also explore some key communication skills with proven value in negotiations. There will also be the chance to be part of a real-time negotiation case, carefully facilitated and observed. This course gives you the chance to become a much more effective and confident negotiator. Delivered by a very experienced British communication and performance coach*, drawing on over 30 years experience in business law, theatre, broadcasting and management consulting.   The Course is led by SAUL CAMBRIDGE MA PgDip. Saul is a very experienced British coach, now based in Norway and a Partner at communications experts, Ergo Ego AS. He has a Masters in Law from Cambridge University, leading to a successful 10-year career as a corporate lawyer, where he became Partner and Head of Corporate in a major UK law firm. He then made a career switch, via The Bristol Old Vic Theatre School in England, into professional acting, mostly in theatre. His coaching career also started at this time and now covers most of his work. He also has a Postgraduate Diploma in Broadcast Journalism, leading to live on-air work with BBC Radio in England. It all adds up to over 30 years colourful experience, every element supporting his work as an expert communication and performance coach.   ** This Course needs a minimum of 8 participants. If a postponement is necessary due to low numbers, we will of course offer you the next available Course. [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
7 500 kr
Økt bevissthet omkring verdien av mersalg både for kunden og bedriften. Du skal etter kurset forstå, og kunne praktisere enkle teknikker for kundeforståelse og mersalg. [+]
Skap merverdi for deg og dine kunder   I hvilken grad kan du øke omsetningen når du er ute på oppdrag? Hva vil det bety for kunden at du gir gode råd? Og hva vil det bety for mersalget? Mange elektrikere opplever usikkerhet rundt mersalg, og er redd for å være for påtrengende. Samtidig viser undersøkelser at de mest fornøyde kundene er de som handler mest. I dette kurset lærer du hvordan du på en enkel måte kan øke mersalet og samtidig få mer fornøyde kunder!   Målsetning Økt bevissthet omkring verdien av mersalg både for kunden og bedriften. Du skal etter kurset forstå, og kunne praktisere enkle teknikker for kundeforståelse og mersalg. Gjennom kurset lærer du også gode kommunikasjonsteknikker, til bruk både i -og utenfor jobben. Kurset gir deg konkrete verktøy og innspill til hvordan du på en god måte kan bidra til mer tilfredse kunder, og økt omsetning for bedriften.    Kurset går over 2 x 1 dag, med følgende innhold:   Salgskommunikasjon og kundeforståelse Hvordan forstå- og kommunisere med ulike kundetyper Kommunikasjonsteknikk Salgsteknikk Hvordan stille de riktige spørsmålene slik at kunden ønsker å kjøpe mer, evt. bedre løsninger og/eller alternativer Hvordan be om en beslutning Motivasjon til å jobbe med mersalg! Individuell kundebehandling Salg = Service Ulike salgsteknikker og salgsstrategier Hvordan selge mer til dine kunder på en slik måte at kunden opplever dette som bedre service Avklaring av ulike løsningers fordeler og nytteverdi Innvendingsbehandling Motivasjon og selvtillit Motivasjon til å jobbe med mersalg!   Foredragsholder: Paal Rye-Holmboe Paal Rye-Holmboe har over 25 års erfaring innen salg og salgsledelse. Paal har bla. jobbet som Seniorrådgiver med ansvar for kompetanseutvikling i Telenor Mobils distribusjonsapparat både internt og eksternt. Han har utviklet og holdt kurs innen produkter/tjenester, salg B2B og B2C, samt butikkdrift. Paals engasjement og entusiasme gjør han unik som instruktør og foredragsholder, ikke minst i forhold til å beholde deltagernes oppmerksomhet og deltagelse. Hans evne til å kombinere tungt lærestoff med en god porsjon humor har gjort ham til en ettertraktet og populær kurs- og foredragsholder.   [-]
Les mer
2 dager 7 900 kr
Ønsker du å lære mer om coachende lederskap? 2 dagers kurs i coaching, kommunikasjon og selvledelse for deg som ønsker en coachende lederstil, vekst og utvikling! [+]
  Dette kurset vil hjelpe deg til å bli en mer effektiv leder og medarbeider. Du lærer vesentlige ferdigheter innen kommunikasjon og coaching; kunsten å lytte, stille spørsmål og å gi nyttig og objektiv feedback, så du og ditt team kan kommunisere mer effektivt, og løse utfordringer på egenhånd.    Tilstandsstyring og evnen til å selv kunne sette seg i rett modus til rett oppgave er en viktig del av effektiv selvledelse. Du får med deg verktøy for dette også.   Kurset er lagt opp med noe teori og mest praktiske teknikker, slik at du har med deg erfaringsbasert læring og verktøy hjem fra kurset. Alt du lærer er ferdigheter som du kan ta med deg på alle områder i livet. Tanketrening Fokuser på riktige saker Løs problemet, tenk i nye baner Kommunikasjonstrening Fremgangsrik kommunikasjon Tydelige svar får du med rette spørsmål Atferdstrening Fra tanke til handling Vinnende vaner Ledertrening Styrk deg selv for å lede andreI løpet av dette to-dagers programmet introduseres coachingferdigheter innen Nevrolingvistisk programmering (NLP) og Coaching, og starter deg på en spennende læringsreise. Du kan ta dette kurset som en frittstående trening og du kan også velge å gå mer i dybden ved å ta NLP Business Practitioner. Etter Coachende Lederskap vil du sitte igjen med: En avansert kommunikasjonsmodell for knivskarp kommunikasjon Gode lytteferdigheter, det magiske i å høre hva som ikke blir sagt Kommunikasjonsferdigheter til å skape suksess Spørsmål som skaper dyptgripende endring Hvordan hente frem ulike perspektiver for å se ulike vinklinger Du vil se at NLP-teknikker kan skape kraftfulle resultater og endringer både i ditt personlige og profesjonelle liv.     Kursene arrangeres også som bedriftsinternt kurs.  [-]
Les mer
1 dag 5 600 kr
Vil du lære om hvordan du best opptrer i forhandlinger? Vil du lære om hvordan du kan lage en struktur som hjelper deg til å få større gjennomslagskraft i forhandlin... [+]
Kurset er utviklet av Ragnhild Nilsen, Cand. Music. MA, i samarbeid med Dr. Psyc. Evelin Lindtner, Human Dignity and Humiliation Strategies.   Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.  Lær hvordan du:  får bedre gjennomslag i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker  Temaer:  Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere Hvordan unngå å la seg stresse Problemer som kan oppstå underveis – og hvordan løse dem Gode spørsmål i forhandlinger Vanskelige personer – hvordan håndtere dem Noen anbefalinger: Hei, Ragnhild! Jeg vil takke deg for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT ! Siden jeg hadde anbefalt dette kurset så varmt basert på min opplevelse for ca 10 år siden, var jeg spent på hva deltakerne ville synes. Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk.  Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til deg og CoachTeam ved en senere anledning. Marit Sælemyr, Avdelingsleder  IT Project and Program Management, DNB Bank ASA La meg begynne med å si at Ragnhild er en fantastisk inspirerende og karismatisk dame. Hun har blitt et forbilde for meg og hennes menneskelige kvaliteter og læringsmodell prøver jeg bevisst å hente frem i kundemøter, presentasjoner og faktisk også på hjemmebane. Det var som en åpenbaring å være på kurset hennes. Hils Ragnhild å si at jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og humoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være henne!  I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Det handler om at jeg har funnet en struktur som hjelper meg til å gå de riktige skritt, for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var mitt hovedmål med kurset – og Ragnhild innfridde – og mer til!Line Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring Jeg er veldig godt fornøyd med kurset i forhandlingsteknikk! Det var en god oppfriskning med påfyll av ny kunnskap. Ragnhild gjorde en veldig god jobbAstrid Holm, Head of HR Operations Norway, If forsikring       [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer 14 900 kr
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidere på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon. [+]
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidre på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi mener at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. Med god servicinnstilling og god kommunikasjon mener vi at medarbeidere er i stand til å se behov og handle ut fra dette. Det er også viktig at medarbeidere er bevisste på bedriftens verdier og strategier, og at holdninger fører til konkrete handlinger. Vi setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen. Og vi presenterer egnede verktøy for å håndtere ulike situasjoner osm kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger.   Aktuelle tema: Hva er god service internt/eksternt Klart språk Hvilke utfordringer har vi, styrker/svakheter? Hva kan jeg/vi gjøre i forhold til utfordringene? Kommunikasjons teori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger -verktøy for å hindre eskalering av konflikter   Undervisningsmetoder: Hele kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet som sikrer at deltakerne selv kommer med refleksjoner og evalueringer over de ulike tema Kursene våre er ofte prosessorientert dvs. at vi vil undervise i noen generelle tema og inkludere bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveids. (skreddersøm). Kort forelesninger/etterlesninger Individuelt samt gruppearbeid Teorier i forhold til aktuelle tema Realistiske rollespill-cases fra bedriftens hverdag Gjennomføring: Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Effektive Forhandlinger gir god praktisk innsikt i forhandlingssituasjonen [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening i forhandlinger for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Hva handler kurset om? Dette kurset gir en god praktisk innsikt, samt forståelse for egen forhandlingsadferd ved forhandlinger. Vårt forskningbaserte program er kjent for sin høye kvalitet og effektivitet. Forhandlinger er en av de fasene i innkjøpsprosessen som har mest betydning for det endelige resultatet. Måten vi gjennomfører forhandlingene på har store konsekvenser for måloppnåelsen. Kurset fokuserer på de mest kritiske elementene i forhandlingssituasjonen med fokus på egen forhandlingsatferd.  Kursinnhold  Forhandlingsstrategier  Forhandlingsmålsetting Forberedelse og planlegging Alternativstrategien Makt i forhandlinger Kjøpslåing i forhandlinger - effektive teknikker Mobilisering av forhandlingsstyrke Kommunikasjon  Konklusjon av avtalen Skitne triks-hvordan avsløre og unngå dem   Hvilken nytte vil du og din organisasjon få etter gjennomført kurs? Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til å effektivisere forhandlinger. Få bedre forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for skitne triks og hvordan du avslører dette. Få kunnskap om makt og hvor viktig det er i forhandlinger. Få Kunnskap om forskning innen effektiv forhandling. Bli introdusert til forhandlingsverktøy som kan benyttes i forberedelsene. Få innsikt i kjøpslåingsstrategier.   Gjennomføring Kurset er praktisk rettet, og bygger i stor grad på deltakernes egne forhandlingsmønstre. Deltakeren blir analysert og evaluert under simulerte forhandlinger ved bruk av våre analyseverktøy. Hver deltaker vil bli sammenlignet med «Best Practice» innen forhandlinger.   [-]
Les mer
Nettstudier 16 800 kr
Salg, service og sikkerhet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. [+]
Salg, service og sikkerhet Vg2 er et studium på yrkesfaglig studieretning ved NooA videregående skole   Studiet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. Etter at du har bestått eksamen og den skriftlige praksiskandidateksamenen, og har minst fem års praksis, kan du få fagbrev som Kontor- og administrasjonsmedarbeider eller Salgsmedarbeider. Formelt fritak for fellesfagene søker du ved opplæringsetaten i fylket ditt.   Markedsføring og salg   Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir grunnleggende kunnskap om viktige elementer i markedsføring og salg. Det gir innsikt i markedsføringsaktiviteter, intern og ekstern markedsføring, salg og forbrukeratferd. Det gir også kunnskap i hva som er viktig i utviklingen av en bedrift og ulike forretningskonsepter. Sikkerhet   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset handler om planlegging, administrasjon og organisering av sikkerhetsarbeid. Det tar for seg hvordan man kan forebygge ulykker og skader og begrense omfanget av skadene når de likevel inntreffer. Kurset gir også kunnskap i vurdering av risiko, beredskapsplaner og tiltak og vedlikehold av beredskapsplaner. Økonomi og administrasjon   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir kunnskap og innsikt i økonomistyring og kvalitetskontroll. Det gir kunnskap om organisering, administrasjon og ulike administrative prosesser. Kurset tar også for seg fastsetting av priser på varer og tjenester, budsjettering av virksomhetens drift, samt økonomiske analyser som grunnlag for beslutningsprosesser [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
Strategic Selling® hjelper din organisasjon å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Lær om effektiv bruk av analyseverktøyet Bluesheet. [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. “...det beste treningsprogram på høyt nivå jeg noen gang har sett. Det er effektivt, profesjonelt, en mini-MBA i hvordan selge."  Senior Vice President, IT firma i Norge   Hva kan dette programmet hjelpe deg med ? MHI Globals Strategic Selling® hjelper organisasjoner å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Programmet gir deltakerne en salgsprosess og handlingsplan for å lykkes med å selge løsninger som krever godkjenning fra flere beslutningstakere i kundens organisasjon. Strategic Selling® er et av de meste kjente programmer i verden idag og hjelper deltakerne til å se kundens og dennes spillere på en bedre måte.   Blue Sheet strategisk analyse Strategic Selling® gir innsyn i salgsmuligheter, dokumenterer planer ved hjelp av programmets «Blue Sheet» en strategisk analyse av kunden. Dette innebærer først og fremst å identifisere alle sentrale aktører i kundens organisasjon, forstå hver spillers grad av innflytelse og deres grunner for å kjøpe, og samtidig avdekke viktig informasjon. Selgere og organisasjonen vil være mye mer rustet til å vurdere sin konkurranseposisjon, adressere forretnings- og personlige motiver for hver beslutningstaker i kundeorganisasjonen, og differensiere din organisasjon ved å utnytte deres unike styrker. Strategic Selling® forbedrer oddsen for å vinne komplekse salgsmuligheter betraktelig. Det gir organisasjoner en felles prosess og språk for å forfølge salgsmuligheter og kriterier for tildeling av ressurser til å bestemme når man skal gå bort fra ressurskrevende avtaler med lav sannsynlighet for suksess. Nøkkelen til suksess er å lære hvordan man fokuserer tid og energi på disse mulighetene som har størst sannsynlighet for å bli lønnsomme og langsiktige kunder. Nytteverdi for deg og ditt firma Strategic Selling® kan være den riktige løsningen hvis selskapet ditt er i ferd med å: • Sikre godkjennelse fra flere beslutningstakere hos en mulig kunde. • Navigere deg gjennom kundens eller prospektets beslutningsorganisasjon. • Få bedre oversikt over status for viktige salgsmuligheter. • Allokere ressurser hensiktsmessig for store salg. • Forbedre gruppesamarbeid for å forfølge strategiske muligheter. • Forutse inntektene med større nøyaktighet. • Øke antallet salgsmuligheter i lange salgssykluser.   felles prosess og språk     Du vil arbeide med dine egne kunder og du vil få hjelp til å forstå dine komplekse kunder på en bedre måte.   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 8 500 kr
30 Jan
04 Apr
Lær å forhandle for å oppnå best mulig resultat om det er i salg, relasjoner eller i forhandlinger. [+]
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris, samt sikring av kvalitet og gjennomføringsevne.   Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.