Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 9 750 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette.   Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Vil du lære om hvordan du best opptrer i forhandlinger? Vil du lære om hvordan du kan lage en struktur som hjelper deg til å få større gjennomslagskraft i forhandlin... [+]
Kurset er utviklet av Ragnhild Nilsen, Cand. Music. MA, i samarbeid med Dr. Psyc. Evelin Lindtner, Human Dignity and Humiliation Strategies.   Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.  Lær hvordan du:  får bedre gjennomslag i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker  Temaer:  Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere Hvordan unngå å la seg stresse Problemer som kan oppstå underveis – og hvordan løse dem Gode spørsmål i forhandlinger Vanskelige personer – hvordan håndtere dem Noen anbefalinger: Hei, Ragnhild! Jeg vil takke deg for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT ! Siden jeg hadde anbefalt dette kurset så varmt basert på min opplevelse for ca 10 år siden, var jeg spent på hva deltakerne ville synes. Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk.  Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til deg og CoachTeam ved en senere anledning. Marit Sælemyr, Avdelingsleder  IT Project and Program Management, DNB Bank ASA La meg begynne med å si at Ragnhild er en fantastisk inspirerende og karismatisk dame. Hun har blitt et forbilde for meg og hennes menneskelige kvaliteter og læringsmodell prøver jeg bevisst å hente frem i kundemøter, presentasjoner og faktisk også på hjemmebane. Det var som en åpenbaring å være på kurset hennes. Hils Ragnhild å si at jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og humoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være henne!  I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Det handler om at jeg har funnet en struktur som hjelper meg til å gå de riktige skritt, for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var mitt hovedmål med kurset – og Ragnhild innfridde – og mer til!Line Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring Jeg er veldig godt fornøyd med kurset i forhandlingsteknikk! Det var en god oppfriskning med påfyll av ny kunnskap. Ragnhild gjorde en veldig god jobbAstrid Holm, Head of HR Operations Norway, If forsikring       [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 9 måneder 35 850 kr
På dette kurset lærer du alt du trenger, både teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger. Kurset holdes i samarbeid med Bilakademiet. [+]
På dette kurset lærer du alt du trenger, både teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger. Kurset holdes i samarbeid med Bilakademiet.    I 2018 inngikk vi et samarbeid med Bilakademiet med målsetning om å utdanne fremtidens bilselgere. Resultatet av samarbeidet er et nettbasert kurs med samlinger som lærer deg alt du trenger, både i teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger.  Kurset går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Hvordan man tar imot en kunde, hvordan man avklarer kundens behov og hvordan man praktiserer forskjellige avslutningsteknikker. I tillegg til salgsprosessen går vi også igjennom relevante temaer innen økonomi, Kjøpsloven og teknologi. Bilakademiet har et tett samarbeid med bilforhandlere over hele Norge, og har siden 1995 utdannet bilselgere for det norske markedet.   [-]
Les mer
Nettstudier 13 450 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker fagbrev i Salgsfaget og som har lang praksis innen salg. [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker fagbrev i Salgsfaget og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget. Salgsfaget gir deg økt kompetanse om gode salgsprosesser som tilfredsstiller kundenes behov og forventninger. Du lærer også om salgsmetoder, regelverk, muntlig og skriftlig kommunikasjon med ulike kundegrupper. Denne utdanningen forbereder deg til den teoretiske delen av fagprøven. Har du lang yrkespraksis og er kvalifisert til å ta fagprøven som praksiskandidat, kan du velge dette studiet. Har du lite eller ingen yrkespraksis innen faget, kan du gå veien via yrkesfaglig videregående skole, med Service og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Obligatoriske emner Økonomi og administrasjon - SSS Vg2         Markedsføring og salg - SSS Vg2         Sikkerhet - SSS Vg2   Hva kan jeg jobbe med? Fagbrev i Salgsfaget gir deg mulighet til å jobbe innenfor forskjellige bransjer som f.eks. klær, sport, dagligvare, elektro, foto eller data. Sentrale arbeidsoppgaver vil være: salg, service og kundebehandling lager- og kassearbeid varepåfylling og -plassering håndtere bestillinger og forsendelser markedsføring av butikken bidra til at butikken fremstår ryddig   Nivå: Praksiskandidat         Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   17   Eksamen:    Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen.   Pris: Pris 13 450,-     Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Effektive Forhandlinger gir god praktisk innsikt i forhandlingssituasjonen [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening i forhandlinger for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Hva handler kurset om? Dette kurset gir en god praktisk innsikt, samt forståelse for egen forhandlingsadferd ved forhandlinger. Vårt forskningbaserte program er kjent for sin høye kvalitet og effektivitet. Forhandlinger er en av de fasene i innkjøpsprosessen som har mest betydning for det endelige resultatet. Måten vi gjennomfører forhandlingene på har store konsekvenser for måloppnåelsen. Kurset fokuserer på de mest kritiske elementene i forhandlingssituasjonen med fokus på egen forhandlingsatferd.  Kursinnhold  Forhandlingsstrategier  Forhandlingsmålsetting Forberedelse og planlegging Alternativstrategien Makt i forhandlinger Kjøpslåing i forhandlinger - effektive teknikker Mobilisering av forhandlingsstyrke Kommunikasjon  Konklusjon av avtalen Skitne triks-hvordan avsløre og unngå dem   Hvilken nytte vil du og din organisasjon få etter gjennomført kurs? Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til å effektivisere forhandlinger. Få bedre forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for skitne triks og hvordan du avslører dette. Få kunnskap om makt og hvor viktig det er i forhandlinger. Få Kunnskap om forskning innen effektiv forhandling. Bli introdusert til forhandlingsverktøy som kan benyttes i forberedelsene. Få innsikt i kjøpslåingsstrategier.   Gjennomføring Kurset er praktisk rettet, og bygger i stor grad på deltakernes egne forhandlingsmønstre. Deltakeren blir analysert og evaluert under simulerte forhandlinger ved bruk av våre analyseverktøy. Hver deltaker vil bli sammenlignet med «Best Practice» innen forhandlinger.   [-]
Les mer
2 dager
Få en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for målrettede forhandl... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med gjennomføring av konkrete forhandlingsøvelser og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere. Varighet 2 dager Kursinnhold: Forhandlingsteknikk - generelt:- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger- den strategiske forhandlingsmatrisen- hvilken posisjon har forhandleren Forhandlinger – forberedelsesfasen- målsettinger- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Forhandlinger – gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Forhandlingsøvelser (med video-opptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (med video-støtte) [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 8 500 kr
Dette yrkesrettede kurset handler om å skape resultater via andre. Det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. [+]
Salgsledelse i bedrifter handler om hvordan å løfte andre til å skape resultater og vekst. Kurset gir deg verktøy og forståelse for hvordan å følge opp kunder på egen hånd og som leder av et salgsteam.    Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar. Vi tilbyr også salgsledelse som fagskoleutdanning og som fagskoleemne som gir studiepoeng.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
25 Aug
Fremtiden er her allerede og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Kurset gir deltakerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer og hvordan en kan løse ma... [+]
Fremtidens B2B salg - er selskapt forberedt?  - Spesialkurs (live) Dette er et 3 timers direkte / "live-basert" nettkurs.  Spesialkurs; intensivt og effektivt, med få deltakere, dedikert egen kursholder, konkrete hjelpemidler og faglig tilliggende stoff i din egen filmappe. Mulighet for spørsmål og avklaringer underveis / i etterkant.    Fremtiden er her allerede og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut. Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Forandringen krever at styret og ledelse sikrer at man tar de rette veivalg med hensyn til organisering og oppfølging av salgsorganisasjonen.  Å implementere verdibasert salg fullt ut er en stor utfordring for både salgssjefer, selgere og ledelse. Kravet til salgsorganisasjoner om å endre seg har vært tydelig en god stund, men endringstakten og antall nye krav og mengden forventninger ser ut til stadig å øke. Gjennom kurset vil du få den nødvendige kunnskapen om hvordan du kan organisere salgsarbeidet i samsvar med fremtidens krav til metodikk, struktur og digitalisering. Skal du beholde dine kunder og vinne nye, må du være kapabel til å skape tilleggsverdier for kunden gjennom å ta de rette valgene for fremtiden. Meld deg på kurset og bli en del av fremtidens salgsapparat!  Hensikten med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til det nødvendige strategiske arbeidet med å etablere, utvikle og følge opp en moderne salgsorganisasjon gjennom verdibasert salgsledelse. Etter gjennomført kurs skal deltakerne sitte igjen med ny kompetanse som gjør det mulig å forme og følge opp virksomhetens salgsprosess og salgs-KPI-er i tråd med en, for mange, ny hverdag. For dette kurset vil du også motta to bøker (inkludert i kursavgiften): Nya affärer: värdebaserad försäljning 4.0 (på svensk) Managing B2B Sales 2025: Value Based Selling and how to implement it   Kursinnhold: Hvordan ser den optimale salgsorganisasjonen ut i 2025?  Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess?   Hvordan kombinerer vi personlig versus digitalt salg?  Verdibasert salg 4.0 – fremtidens salgsmetodikk.  Hvordan designe, implementere og følge opp en moderne salgsprosess?  Hvordan identifisere utfordringene for salgsorganisasjonen når det gjelder styring og forandringsevne?  Konkrete verktøy og arbeidsmetoder for overgripende oppfølging av salgsorganisasjonen.  Styrets og ledelsens rolle i utvikling, implementering og oppfølging av salgsstrategier.   SLIK FUNGERER ALLE VÅRE NETTKURS og WEBINARER:  Ved bestilling:  Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Link til kurset: På ettermiddagen før kursdato mottar du link til kurset som leveres via teams - alternativt - via zoom. Dersom du mot formodning ikke har mottatt kurslinken pr epost 1 time før kursstart - bør du sjekke ut din spamboks - alternativt kontakte oss på: post@styreforeningen.no  / Telefon: 22 99 77 00 for å få link tilsendt på nytt.  Link til Dropbox eller OneDrive mappe med kursmateriell og hjelpefiler: Alle våre kurs har inkludert en egen filmappe med materiell, faglig stoff og dokumentmaler vi bruker på kurset og som er grunnlag for utvidet frivillig selvstudium etter kurset. Det er ikke noe materiell du trenger å sette deg inn i før kurset starter.  Link til kursets filmappe mottar du sammen med kurslinken.  Kursdagen:  Logg deg på webinaret eller nettkurset ved å benytte mottatt link for å delta på kurset. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til noe interaktivitet og spørsmål fra og mellom deltakere og kursholder underveis.  Avslutningsvis i kurset:  Bilder av eventuelle «whiteboard» gjennomganger, eventuelt materiell du skal motta etter vår gjennomgang (fasiter til oppgaver avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler mm som man gjennom kurset tar i bruk, lastes opp i Dropbox- eller OneDrive mappen for kurset på slutten av kursdagen. Spørsmål / Assistanse etterpå:  Kontakt kursholder om du måtte ønske mer hjelp med temaer det aktuelle kurset omfatter eller om du ønsker en uforpliktende samtale med kursholder om utfordringer knyttet til emner fra kurset for deg eller i din bedrift. Du kan også kontakte oss for etterfølgende faglig support i medlemskapsperioden på: support@styreforeningen.no [-]
Les mer
Nettstudier 8 500 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette. Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet     [-]
Les mer
1 dag
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere. Varighet 1 dag Kursinnhold: Grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger?- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa- sanser og kommunikasjon Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Lær hvordan du bygger opp og gjennomfører en perfekt pitch. Kurs med Torunn Meyer. [+]
Hvis du synes det er vanskelig å vite hvordan du kan utvikle og fremføre en overbevisende pitch, så er dette kurset for deg. I dette kurset lærer du både hvordan du bygger opp, forbereder og fremfører en overbevisende pitch, sånn at du kan få gjennomslag for det du brenner for! Lær deg å pitche både deg selv, ideen, prosjektet, tjenestene eller forskningen din på en engasjerende og overbevisende måte!    Introduksjon til kurset Hva er en pitch? Hvordan reagerer hjernen vår på pitching? Oppbygging av en pitch Bruk av historier, eksempler eller caser Hvordan spisse en pitch? Få frem det unike og skap aha-øyeblikk Pitching på ulike måter 10 og 60 sekunders pitch 3-20 minutters pitch Q&A-runden i etterkant Viktigheten av høystatus «Du» er din pitch Forberedelse PowerPoint Oppsummering Hva er en pitch og hvordan påvirker den mottaker. Hvordan bygge opp og gjennomføre en overbevisende pitch. Hva du kan pitche og forskjellene på de ulike variantene. Hvordan, hvorfor og når du kan ta i bruk ulike varianter. Hva som må til for å gjennomføre en overbevisende Q&A i etterkant. Å bli bevisst din rolle i pitchen og hvordan du kan gjøre den best mulig.   [-]
Les mer
3 dager
Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomf... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med utstrakt bruk av case og øvelser og er basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere. Varighet 3 dager Kursinnhold: DAG 1: Forhandlinger – generelt- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger? Ulike typer forhandlinger- fordelingsforhandlinger- integrasjonsforhandlinger Verktøy under forberedelsesfasen- lærekurven De ulike rollene i forhandlinger- mandatet- hvilken rolle har du som forhandler- hvordan bør din rolle forvaltes?- den strategiske forhandlingsmatrisen- betydningen av kompetanse og oppmerksomhet Forhandlingsøvelser DAG 2: Forberedelsesfasen- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Grupper/roller - "Broøvelse" Forhandlingscase DAG 3: Forhandlingsøvelser (m/ video-opptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (m/video-støtte) [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 3 500 kr
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kund... [+]
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kunde skal bli mottakelig for dine ideer og synspunkter, som jo ofte er forskjellig fra dine. Der det ikke er tillit, eller det ikke er fullstendig etablert, vil kjøperen forbli skeptisk, kanskje mistenksom, og sannsynligvis ser han etter andre leverandører, løsninger eller produkter. Uten tillit, må du konkurrere om funksjoner og pris … og atter funksjoner og pris - sammen med alle andre.   Dette kurset er utformet for å utvikle selgere fra det grunnleggende 'vis-fortell-selg', til den viktige kompetansen til en rådgivende selger, der det er fokus på å identifisere og tilfredsstille kundenes reelle behov. Du vil lære å være en effektiv lytter, slik at du er i stand til å identifisere og reagere på kjøpssignaler, overvinne innvendinger og lykkes med flere salgsmuligheter.   Typiske læringsutbytte Forstå viktigheten av empati Etablere tillit, og hvordan vedlikeholde den Etablere felles plattform og taktfullt imøtegå innvendinger Effektive forberedelser og planlegging Sette seg personlig mål [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 5 950 kr
30 Aug
27 Oct
Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy... [+]
Kurset:  Forhandlingsteknikk i praksis - Nettkurs 3 timer (Live) Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver. Dette er et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, med praktiske eksempler, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold. Kurset rundes av med en gjennomgang forskjellige forhandlingsstiler og råd og tips knytte til forhandlinger. Alle forhandler, og mange forhandler hver eneste dag, gjerne uten at de er klar over det selv. I tillegg til grunnleggende kunnskap om viktige begreper innen forhandling, hva som påvirker oss, gode strategiske verktøy og kunnskap om forhandlingsstiler, skal kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» gi deltakerne en langt større bevissthet om når en faktisk er i en forhandlingssituasjon. Kurset tar utgangspunkt i at vi alle er forskjellige, noen er utadvendte, tøffe og trygge i forhandlingssituasjoner, mens andre er av den mer analytiske, stille og varsomme typen. «Forhandlingsteknikk i praksis» gir alle den nødvendige kompetansen til å bedre resultatene knyttet til forhandlinger i fremtiden. Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger. Kurset er et: 3+2+1 kurs - det betyr i praksis at: 1) 3 timer nettkurs på din bestilte valgte / kursdag her + 2) Over 2 timers selvstudiumsmulighet med materiell i tildelt filmappe + 3) Fritt valgt 1 times spesialiseringskurs på valgt dato i etterkant    Kursinnhold - Hovedpunkter: Hva er en forhandling?   Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill? Hverdagsforhandlinger Forhandlingsstrategi Verktøyet «8-stegsmodellen» Verktøy- MAL – skjema for interessekartlegging Faktorer som påvirker oss til å si «ja» Hersketeknikker med praktiske eksempler 5 grunnleggende forhandlingsstiler Forankring av pris Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger   Slik fungerer alle våre 3 timers nettkurs: Ved bestilling:  Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Link til kurset: På ettermiddagen før kursdato mottar du link til kurset som leveres via teams - alternativt - via zoom. Dersom du mot formodning ikke har mottatt kurslinken pr epost 1 time før kursstart - bør du sjekke ut din spamboks - alternativt kontakte oss på: post@styreforeningen.no  / Telefon: 22 99 77 00 for å få link tilsendt på nytt.  Link til Dropbox eller OneDrive mappe med kursmateriell og hjelpefiler: Alle våre kurs har inkludert en egen filmappe med materiell, faglig stoff og dokumentmaler vi bruker på kurset og som er grunnlag for utvidet frivillig selvstudium etter kurset. Det er ikke noe materiell du trenger å sette deg inn i før kurset starter.  Link til kursets filmappe mottar du sammen med kurslinken.  Kursdagen:  Logg deg på webinaret eller nettkurset ved å benytte mottatt link for å delta på kurset. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til noe interaktivitet og spørsmål fra og mellom deltakere og kursholder underveis.  Avslutningsvis i kurset:  Bilder av eventuelle «whiteboard» gjennomganger, eventuelt materiell du skal motta etter vår gjennomgang (fasiter til oppgaver avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler mm som man gjennom kurset tar i bruk, lastes opp i Dropbox- eller OneDrive mappen for kurset på slutten av kursdagen. Spørsmål / Assistanse etterpå:  Kontakt kursholder om du måtte ønske mer hjelp med temaer det aktuelle kurset omfatter eller om du ønsker en uforpliktende samtale med kursholder om utfordringer knyttet til emner fra kurset for deg eller i din bedrift. Du kan også kontakte oss for etterfølgende faglig support i medlemskapsperioden på: support@styreforeningen.no  [-]
Les mer