Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Majorstuen 2 dager 8 900 kr
16 Mar
Lær å forhandle for å oppnå best mulig resultat om det er i salg, relasjoner eller i forhandlinger. [+]
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris, samt sikring av kvalitet og gjennomføringsevne.   Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
4 900 kr
Lær konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen! [+]
Velkommen til salgskurset der du vil lære konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen!Selgeryrket er et av de eldste og mest utbredte yrkene i verden, vi utøver daglig salgsteknikk både på jobb og på fritiden. Enten det er for å få aksept på en ide mot leder eller ansatte, eller du ønsker å få alle med på ditt forslag på hjemmebane!Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om salg, enten du er ny i salgsyrket, har vært selger en stund men ønsker å lære gode metoder til bruk i salgsjobben, eller for deg som har jobbet på ordremottak, men nå ser behovet for å jobbe mer aktivt ut mot kunder. Det passer også for deg som bare ønsker å lære mer om salg! Agenda: Research – Dette bør du vite om potensielle kunder før førstegangskontaktMøtebooking – Kom i kontakt med riktig person.Førsteinntrykket – De første 20 sekundeneAgenda – Slik presenterer du en agenda for å sørge for likestilte forventninger for kunden og selger.Kort presentasjon – Skap tillitt til deg og ditt firma. Hvordan gjør du det og hva bør du ha med?Intervju/behovsanalyse – Avdekke og forsterke behovet – for kunden og for deg! Slik bruker du «trakten» på mest effektiv måte, og slik stiller du de riktige spørsmålene!Produkt/løsning – Presenter kun produktet/tjenesten kunden har uttrykt behov for! Lær hvordan du bruker informasjonen fra intervjufasen til å presentere den beste løsningen for kunden.Closing – Slik lander du kunden i møte. Slik utfordrer du kunden. Slik avtaler du videre fremgang!Førsteinntrykket:7% hva du sier38% hvordan du sier det55% kroppsspråk og klærKurset passer også fint om bedriftsinternt kurs! Ta kontakt med oss for å høre om eventuell skreddersøm mot ditt team, bedrift eller organisasjon! [-]
Les mer
Drøbak Ski Og 2 andre steder 60 timer 17 500
28 Apr
28 Apr
28 Apr
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsm... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis. Med formell kompetanse kommer mange fordeler. Med fagbrev sikrer du dokumentasjon på den kompetansen du har, og dette skaper trygghet både for arbeidstaker og arbeidsgiver. Et fagbrev kan resultere i mer ansvar, trygghet og også i enkelte tilfeller høyere lønn. Om kurset Formålet med kurset er å forberede deg til den teoretiske eksamen som er ett av tre krav for å få fagbrev.  Gjennom tett dialog og oppfølging med veileder, skal du som deltaker få den kunnskapen du trenger for å bestå den teoretiske eksamen.    Undervisningen baserer seg på kompetansemålene for faget, slik Undervisningsdirektoratet har definert dem. Du lærer også hvordan du kan studere mest mulig effektivt og hvordan du går fram for å skrive en eksamensoppgave.    Sentrale områder  markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter   Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend.   Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10.500. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.    [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Effektive Forhandlinger gir god praktisk innsikt i forhandlingssituasjonen [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening i forhandlinger for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Hva handler kurset om? Dette kurset gir en god praktisk innsikt, samt forståelse for egen forhandlingsadferd ved forhandlinger. Vårt forskningbaserte program er kjent for sin høye kvalitet og effektivitet. Forhandlinger er en av de fasene i innkjøpsprosessen som har mest betydning for det endelige resultatet. Måten vi gjennomfører forhandlingene på har store konsekvenser for måloppnåelsen. Kurset fokuserer på de mest kritiske elementene i forhandlingssituasjonen med fokus på egen forhandlingsatferd.  Kursinnhold  Forhandlingsstrategier  Forhandlingsmålsetting Forberedelse og planlegging Alternativstrategien Makt i forhandlinger Kjøpslåing i forhandlinger - effektive teknikker Mobilisering av forhandlingsstyrke Kommunikasjon  Konklusjon av avtalen Skitne triks-hvordan avsløre og unngå dem   Hvilken nytte vil du og din organisasjon få etter gjennomført kurs? Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til å effektivisere forhandlinger. Få bedre forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for skitne triks og hvordan du avslører dette. Få kunnskap om makt og hvor viktig det er i forhandlinger. Få Kunnskap om forskning innen effektiv forhandling. Bli introdusert til forhandlingsverktøy som kan benyttes i forberedelsene. Få innsikt i kjøpslåingsstrategier.   Gjennomføring Kurset er praktisk rettet, og bygger i stor grad på deltakernes egne forhandlingsmønstre. Deltakeren blir analysert og evaluert under simulerte forhandlinger ved bruk av våre analyseverktøy. Hver deltaker vil bli sammenlignet med «Best Practice» innen forhandlinger.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer
12 timer 9 900 kr
Å skape resultater gjennom salg handler om alt fra daglig motivasjon, bruk av salgsteknikk, god arbeidsmetodikk, daglig måling på innsats og egne mål. [+]
Å nå egne salgsmål etter god og smart innsats over tid, er en utrolig god følelse. Det gjelder også gleden og selvfølelsen av å nå egne salgsresultater. Det krever en god blanding av teori, praksis, coaching underveis og kontiniutet. Hvorfor selge for 100% av budsjett, hvis potensialet ditt er 200%, med god innsats og trening? Hva ville ikke det gjort med egen inntekt og resultatene for selskapet? Dette er ikke et kort salgskurs, men oppfølging av maks 2-5 personer over minst ett år. Vi går gjennom dine mål og ambisjoner. Ser på dagens ferdigheter, og legger en plan for hva vi skal trene på sammen fremover.  Kontinuerlig lytting på samtaler, se på arbeidsmetodikk, og ikke minst egen motivasjonen når det butter litt i mot er viktig for å lykkes. Denne opplæringen er som du skjønner kun for deg som vil investere mye i din salgskarriere. Litt om megOver 20 års erfaring med å trene selgere, salgssjefer og bygge salgsavdelingerSelger selv 8 timer hver dag med bruk av telefon og webmøterJobber i dag som Salgsdirektør i et ledende internasjonalt selskapInternasjonalt sertifisert NLP Master Practitioner og NLP CoachTa kontakt for å diskutere opplegg for deg, hvis du ønsker å utvikle deg som selger med hjelp av å sette deg gode mål, kontinuerlig trening og løpende coching.  Pris og konsept ser vi på sammen, basert på dine behov. Jeg tar et fast beløp i bunn, og en prosentsats av din økte lønn som er en konsekvens av fremgang med meg.    [-]
Les mer
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag   Kursinnhold: Forhandlinger i offentlig sektor - grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer
7 timer
Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? [+]
Alle har vi opplevd god og dårlig service.Vi har alltid en mening om hvorfor vi opplever dårlig service.Når vi imidlertid kjenner på den gode servicefølelsen kan det ofte være vanskeligere og koble dette til en helt konkret handling. Det er ofte en rekke «riktige» handlinger i kombinasjon med produktkompetanse som tilsammen gir deg følelsen av den ekstraordinære gode service. Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? Sosiale medier gir deg store muligheter hvis du er bra, men er også en trussel hvis noen har dårlige opplevelser. Jeg trener servicemedarbeidere i butikk, hotell, callsenter innen følgende temaer:Bli servicehelt, service og kundebehandling, adferdforståelse inkl. tester på individ/team, kundesamtalen, salg/service i butikk, klagehåndtering, motivasjon, kommunikasjon i service.   Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.     [-]
Les mer
Bedriftsintern
Servicehelter yter fremragende service - hele tiden. Ta skrittet fra ordinær kundebehandling til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet. [+]
Alle i din organisasjon som arbeider med kundekontakt bør gå kurset "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!". På den måten får de en felles referanseramme og felles mal for sitt arbeid med å utvikle kundene. De blir på den måten også bedre rustet til å hjelpe hverandre til å bli bedre, ved at de kan gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!" bidrar også til økt medarbeidertilfredshet, dels fordi kurset også omhandler kollegabehandling, og dels fordi økt mestring i jobben gir økt tilfredshet. -       Hva kjennetegner en Servicehelt? -       Fra kundebehandler til servicehelt -       Hvorfor enda bedre kundebehandling? -       Kundebehandling i et helhetsperspektiv -       Fasene i kundebehandlingen -       Få bedre kontakt med kunden -       Avdekk kundens behov, problemer, ønsker -       Tilby tilpasset behandlng, løsning – velg riktig rolle -       Kundebehandling per telefon -       Kommunikasjon per e-post -       Mersalg slik at kunden blir enda mer tilfreds -       Oppfølging -       Samarbeid med andre funksjoner internt -       Slik gir du konstruktiv tilbakemelding til kollegaer og medarbeidere! [-]
Les mer
Frogner 2 dager 14 995 kr
23 Mar
En interaktiv workshop der du jobber praktisk med ulike forhandlingser. Kurset gir deg en MBA-sertifisering i forhandlingsteknikk. [+]
Teknas kurs i forhandlingsteknikk gir deg kompetanse for å sikre din virksomhet de beste avtalene og kontraktene. Målgruppe:Kurset er utviklet for alle som vil bli bedre til å forhandle, og til å skaffe seg de beste avtalene. Læringsutbytte:Etter å ha gjennomført kurs i forhandlingsteknikk, blir du sertifisert og mottar kursbevis fra Scandinavian Center for Edinburgh Business School. Kurset ledes av to kursledere. Kurset får svært gode evalueringer og er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Sentrale temaer: Hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling Håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere Hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Hva kreves for å få de beste avtalene, selv i tøffe tider Kurset veksler mellom teori og praktiske øvelser. Du får en unik mulighet til å trene og blir coachet på reelle forhandlingssituasjoner. Du knytter også nyttige kontakter med de andre deltakerne på kurset. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du kan selv velge om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk. Det er kun 30 plasser på kurset, og erfaringsmessig blir plassene raskt fylt opp. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 790 kr
Thor Ole Fongaard gir deg teknikker for hvordan du kan effektivt booke salgsmøter og fylle opp kalenderen din med kundemøter. Etterpå vil du lære effektive teknikker ... [+]
Salg for nybegynnere er et detaljert kurs hvor du vil lære alt fra møtebooking til closingen av salget. Du vil du lære: Hvordan booke kundemøter over telefon raskt og effektivt. Hvordan fokusere på kundefordeler og ikke produktfordeler. Hvordan du skal møte innvendinger både på telefon og i kundemøter. Hvordan du skal avslutte/close salget på en effektiv måte. Thor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer. Han jobber i dag som daglig leder i Bedre Resultater AS som spesialiserer seg på salg- og ledercoaching. Gjennom flere år har han hjulpet andre bedrifter med å nå sine mål. Han begynte i 2008 sin etterutdanning innen NLP og Coaching for å øke effektiviteten av kursene sine. Kurset er 1 time og 14 minutter langt og delt inn i 19 videoleksjoner med noen oppgaver underveis. Du vil også få mulighet til å kommunisere med kursholder i et lukket forum eller direkte på mail. Helt til slutt vil du få et kursbevis/diplom som du kan printe ut eller lagre på din datamaskin. [-]
Les mer
1 år 102 800 kr
Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. Utdanningen inkluderer praksis i relevant bedrift gjennom hele året. [+]
Butikkledelse Utdanningen Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. En lang praksisperiode vil gi deg et godt innblikk i det faktiske arbeidet i bransjen. Vårt tette samarbeid med næringslivet krydrer studiehverdagen med interessante gjesteforedrag og nettverksbygging. Jobbmuligheter Utdanningen gir deg et godt fundament for stillinger som assisterende butikkleder, butikkleder og avdelingsleder. Den passer også dersom du ønsker å å starte egen varehandelsvirksomhet. I tillegg har du mulighet til å få jobb hos samarbeidspartnere i varehandelen, som leverandører, grossister og agenter. Kombinasjonen av teori og praksis gir deg god faglig kompetanse og stor personlig utvikling. Dette vil gjøre deg attraktiv i næringslivet. Vi samarbeider godt med handelsstandssammenslutninger, og du blir kjent med medlemmene slik at du kan skape deg et unikt nettverk innenfor handelsnæringen. Dette kan generere spennende jobber som du kanskje ellers ikke ville fått. Bransjekunnskap Emnet gir deg en innføring i varehandelen og tilstøtende næringer. Bedriftsbesøk, casestudier og gjesteforelesninger fra varehandelen er viktige innfallsvinkler til pensum i emnet. Økonomi Her vil du få en innføring i relevante begreper innenfor økonomi og regnskap. Du vil jobbe med lønnsomhetsberegninger og ulike investerings- og finansieringsmodeller i tillegg til budsjett og regnskap. Markedsføring - salg og service Emnet tar for seg vesentlige elementer innenfor markedsføring, kommunikasjon og service. Du vil få god kompetanse på segmentering, markedsundersøkelser og markedskommunikasjon, og på konkurransemidlene produkt, pris og distribusjon. r. Service og kommunikasjon Emnet tar sikte på å gi en generell forståelse av service og kommunikasjon for ansatte i butikk og servicebransjen, særlig med vekt på mellomleder- og lederstillinger. Eksempler på temaer er: kundeidentifikasjon ulike former for service service satt i system generell kundebehandling med fokus på salg mersalg og lojalitetsprogrammer klagebehandling praktiske observasjoner  Personalarbeid Det er viktig å være godt kjent med personaladministrative funksjoner og oppgaver. I emnet legger vi særlig vekt på rekruttering, ansettelsesforhold og lov- og regelverk knyttet opp mot personalområdet. Jus Emnet vil deg kompetanse i sentrale juridiske temaer med stor nytteverdi for ansatte i butikk- og servicebransjen. Her legger vi vekt på avtalerett, kjøpsrett, husleierett og arbeidsrett. Engelsk Du vil få mulighet til å forbedre dine engelskspråklige ferdigheter, muntlig og skriftlig, slik at du kan jobbe i et internasjonalt arbeidsliv og i varehandelen spesielt. Presentasjonsteknikk Emnet presentasjonsteknikk skal gi deg en grunnleggende trygghet til å bruke IT-verktøyene Word og Power Point og gir en generell innføring i presentasjonsteknikk hvor ovennevnte verktøy skal benyttes på en hensiktsmessig måte. Emnet må i stor grad sees på som en integrert del av alle emnene i utdanningen. Praksis Gjennom praksisen i andre semester i butikk eller bedrift innenfor detaljhandelen, vil du tilegne deg ferdigheter i praktisk butikkledelse. På vårsemesteret skal du være ute i praksis i 13 uker,  2 dager per uke. [-]
Les mer
Majorstuen Stavanger Og 1 annet sted 2 dager 8 900 kr
10 Mar
16 Mar
21 Apr
Lær deg god forhandlingsteknikk. Bli tryggere på hva du bør fokusere på i dine kommende forhandlinger. [+]
Forhandlinger kan defineres som læren om hvordan man best oppnår det man ønsker fra de personer som kan oppfylle ønsket. Forhandlinger er drøftelser og forberedelser som finner sted før det inngås en avtale.  Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Målsetning for kurset: Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris samt kvalitetssikring av kvalitet og gjennomføring.   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Øvd litt på hvordan man selv fungerer med ny kunnskap i en forhandling-situasjon og dermed kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon, spørreteknikker og kroppsspråk. Kunnskap om relasjonskompetanse med fokus på motiverende forhandling slik at motparten oppnår motivasjon til å inngå en kontrakt.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.