Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

95 treff i Salg
 

Nettbasert kurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 2 kr
16 Oct
11 Dec
Lær deg god forhandlingsteknikk. Bli tryggere på hva du bør fokusere på i dine kommende forhandlinger. [+]
I dagens kjøpsprosess vet vi at kundene blir mer autonome/selvbestemte enn de noen sinne har vært. De vet hva de vil ha og de vet hva det koster.   Ofte kobler de oss selgere inn helt i slutten av prosessen. Det er i denne siste gi-og ta-fasen vi kan enten hente ut eller miste marginene. Det er her lønnsomheten ligger. Når vi kommer i en forhandlingssituasjon er man enig om å bli enig. I frykt for å miste kunden er det mange som tar lett på denne muligheten. Her er kanskje den situasjonen hvor vi bør være best forberedt.   Innhold i kurset: På kurset gjennomgår vi og trener på en metodikk hvor du på forhånd bestemmer deg om hva du kan tilby, hva du ønsker fra kunden og hvor langt du skal gå. Vi gir et verktøy med ”kort” som kan brukes i alle forhandlinger i tillegg til at vi sammen utvikler ”dine” unike forhandlingskort. Nøkkelen til å ha gode kort på hånden er ofte grundig forberedelse og vilje til å introdusere alternativ.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 12 800 kr
Ta teoridelen til fagbrev Salgsfaget på nett! Dette gir deg økt verdi som arbeidstaker! Kurset dekker kravene til yrkesteorien på vei frem til fagbrev i salgsfaget..... [+]
Et spennende opplæringstilbud for ansatte innen varehandel og servicenæringen. Kurset dekker kravene til yrkesteorien på vei frem til fagbrev i salgsfaget VG3. Dette er nyttig fordi fagbrevet vil gi deg større helhetsforståelse og dermed gjøre deg mer attraktiv som arbeidstaker. Samtidig som du blir i stand til å påta deg større utfordringer, få mer ansvar og mer spennende arbeidsoppgaver.  I tillegg kan du få økt lønn!   Fagtemaer   - Markedsføring - Service og kundebehandling - Salg og opfølging - Økonomi og svinn - Administrative oppgaver som bl.a personal og HMS - Eksamenstrening   PS; Organiserte i Handel og kontor kan søke om å få dekket deler av kursavgiften. (Inntil 8.000,-)       [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 15 500 kr
08 Jan
Får du frem det viktigste i ditt budskap, får du kontakt med ditt publikum - og vil du lære hvordan du får bedre gjennomslagskraft i forhandlinger [+]
Presentasjon og Forhandlingsteknikk  Det handler om hvordan du fenger ditt publikum, og hvordan du får bedre gjennomslagskraft for dine synspunkter   Kurset Presentasjons-og forhandlingsteknikk går over to + to dager Del 1: Presentasjonsteknikk – Talekunstens hemmeligheter Ønsker du å kunne fenge ditt publikum enda bedre og få frem det viktigste i ditt budskap på en enkel og lettfattelig måte? Kurset vil gi deg innsikt i retoriske prinsipper knyttet til argumentasjonsteknikker og bevisføring. I tillegg vil du få flere praktiske verktøy som du kan ta i bruk umiddelbart. MålgruppeAlle som ønsker å fenge et publikum, å bli tryggere i forsamlinger og nå frem med budskapet. Kurset fokuserer på Hvordan bygge opp et budskap etter retoriske prinsipper? Hvordan få tilhørerne med deg? Hvordan bruke ditt kroppsspråk og din stemme? Hvordan få frem engasjement? Hvordan håndtere nervøsitet? Gjennomføring:Kurset er interaktivt med mange praktiske øvelser og case hentet fra hverdagen. Deltakerne må forberede et innlegg på 5-10 minutter før første kursdag som er aktuelt i forhold til arbeidssituasjon eller omhandle noe deltakeren er engasjert i og brenner for.   Varighet: 2 dager Modulen er en del av trinn 4. Kompetansebevis og sertifiseringKursbevis etter avsluttet kurs. Gjennomføring av hele utdanningsprogrammet kvalifiserer til sertifisering Executive Coach. Dette forutsetter at alle retningslinjer for sertifisering er fulgt. Kurset inkluderer boken «Talekunstens 12 hemmeligheter» av Ragnhild Nilsen Del 2: Forhandlingsteknikk Målgruppe:Dette to dagers kurset henvender seg til deg som ønsker å lære om kommunikasjon og argumentasjon i forhandlinger og som vil trene på teknikker som gir bedre gjennomslagskraft. Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere. Lær hvordan du: får bedre gjennomslagskraft i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker Temaer: Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft? Ulike faser i en forhandling? Kroppsspråk og kommunikasjonskultur? Hva særpreger dyktige forhandlere? Hvordan unngå å la seg stresse? Problemer som kan oppstå underveis – hvordan løse dem? Gode spørsmål i forhandlinger? Vanskelige personer – hvordan håndtere dem? Etter kurset har du fått svar på følgende: Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft? Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere? Hvordan unngå å la seg stresse? Problemer som kan oppstå underveis – hvordan løse dem? Kjennetegn på en vellykket forhandling Hvordan sette seg inn i motpartens situasjon? Ulike spørsmål i forhandlinger Du som forhandler Vanskelige situasjoner og personer – hvordan håndtere dem? Bruk og misbruk av hjelpemidler Gjennomføring Varighet: 2 dager. Undervisningen er hele tiden aktiv og engasjerende. Du som deltaker vil arbeide med rollespill i gruppe en del av tiden og det arbeides med ulike case og øvelser. Teori bakes inn som en del av veiledning og tilbakemelding.Kursbevis etter avsluttet kurs. Modulen er en del av trinn 4. Gjennomføring av hele utdanningsprogrammet kvalifiserer til sertifisering Executive Coach. Dette forutsetter at alle retningslinjer for sertifisering er fulgt. Prisen inkluderer kurshefte Forhandlingsteknikk. Kursene arrangeres også som bedriftsinternt kurs.  [-]
Les mer
Oslo Stavanger 2 timer 290 kr
24 Aug
20 Sep
19 Oct
Den nye kundereisen – hvordan lykkes som selgende rådgiver i den digitale hverdagen? [+]
Det digitale skiftet som pågår i næringslivet stiller nye krav til selgerrollen... Har din salgsorganisasjon den rette kunnskapen om hva som skal til for å lykkes i fremtidens marked? Hvilken selgerkompetanse skaper verdier, og hva må ledelsen gjøre for å tilføre denne til sin organisasjon?   På konferansen vil vi belyse  Hvordan kjøper kunder i den digitale hverdag? Hvilken påvirkning har det på vårt salg? Hvilken selgende kompetanse bør vi ha i fremtiden? De fleste innen salg opplever at kundene fokuserer på pris og det er vanskelig å skille seg fra konkurrentene.   Delta på vårens viktigste frokostmøte, og få svar på hvilke suksesskriterier som gjelder for å bli en rådgivende verdiskaper for dine kunder.   [-]
Les mer
10 795 kr
Nord-Europas største møteplass for deg som jobber for eller med god kundeservice. Vi deler også ut Kundeserviceprisen til Norges beste kundesenter. [+]
  [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer 14 900 kr
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidere på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon. [+]
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidre på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi mener at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. Med god servicinnstilling og god kommunikasjon mener vi at medarbeidere er i stand til å se behov og handle ut fra dette. Det er også viktig at medarbeidere er bevisste på bedriftens verdier og strategier, og at holdninger fører til konkrete handlinger. Vi setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen. Og vi presenterer egnede verktøy for å håndtere ulike situasjoner osm kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger.   Aktuelle tema: Hva er god service internt/eksternt Klart språk Hvilke utfordringer har vi, styrker/svakheter? Hva kan jeg/vi gjøre i forhold til utfordringene? Kommunikasjons teori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger -verktøy for å hindre eskalering av konflikter   Undervisningsmetoder: Hele kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet som sikrer at deltakerne selv kommer med refleksjoner og evalueringer over de ulike tema Kursene våre er ofte prosessorientert dvs. at vi vil undervise i noen generelle tema og inkludere bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveids. (skreddersøm). Kort forelesninger/etterlesninger Individuelt samt gruppearbeid Teorier i forhold til aktuelle tema Realistiske rollespill-cases fra bedriftens hverdag Gjennomføring: Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 9 500 kr
Kurset retter seg mot sentralbord, resepsjon, kundebehandlere - de som møter kunden først i bedriften. Førsteinttrykket er viktig og kan være helt avgjørende for val... [+]
Kursleder er mangeårig bedriftleder, tidligere fagforeningsleder, selger og pedagog. Han er utdannet innen sosialpsykologi og har samhandling og reaksjonsmønstre som spesialfelt. Underviser innen feltet i mange av landets strørste bedrifter med gode resultater.   Frontlinjeservice - er også et kurs i personlig utvikling og kommunikasjon Vi legger vekt på de mellommenneskelige forhold.Vi vet at den menneskelige ressurs er bedriftens aller viktigste. For servicebedrifter spesielt er det viktig at alle medarbeiderne til en hver tid er motiverte og ansvarsbevisste, for at de sammen skal nå de servicemål som er satt. Alle bedrifter har samme mulighet til teknologi - det som skiller den meget gode fra de mindre gode er det første inntrykket man får – God dag du snakker med Maja..... Temaer som blir gjennomgått   Service Det blir ofte satt høye servicemål for bedriften. Dette er et omfattende emne som alle medarbeiderne bør være godt kjent med. Her ønsker vi å vinkle det til det personlige ansvaret.  Du som servicemenneske Hvilke personlige egenskaper er viktige? Klagebehandling og konfliktløsning Hvordan finne løsninger til det beste for alle?Moral og etikk Hvilke moralske og etiske regler gjelder? Stress og stressmestering   Hvilke virkninger har stress? Mellommenneskelig kommunikasjon Hva skjer i kommunikasjonsprosessen  og hvilke teknikker vi kan bruke for å bedre kommunikasjonen til kundene og våre kolleger.Hva er kommunikasjon ?Hvordan kommuniserer jeg ?Samtaleteknikk   Lytteteknikk    Opplæringsmål:Kjenne seg selv bedre for å kunne utføre den daglige jobben profesjonelt. Bedre sitt forhold til kunder og kollegaer ved hjelp av større innsikt i og forståelse av den menneskelige natur. GjennomføringDette er et kursopplegg som egner seg godt som dagskurs og som teambuilding -Kurset er litt mentalt krevende, og egenaktivitetet er derfor nødvendig for "å holde på " alle deltagerne til enhver tid.  Det blir lagt opp til gruppearbeid rundt de berørte emnene. [-]
Les mer
Kristiansund 1 dag
29 Jun
Kurset legges opp etter hva som er relevant med tanke på din/deres organisasjon, med relevante caser tilpasset den. [+]
Kurset legges opp etter hva som er relevant med tanke på din/deres organisasjon, med relevante caser tilpasset den. Stikkord kan være: -          Salgsprosessen -          Utgående salg -          Møtebooking -          Salg i system -          Salg som prioritet -          Salgskanaler -          Motivasjon i salg -          B2B-salg -          Salgs- og vinnerkultur -          Salgsteknikker:            tale, kroppsspråk, argumentasjon og avklaring, presentasjon og framstilling m. m.  I løpet av dette kurset ser vi på hva som gjøres i dag, for å finne hva som bør gjøres bedre eller annerledes, men også for å lære av det som fungerer godt og dele erfaringer – og skape kultur for nettopp dette! Det er ikke nødvendigvis rettet mot den som driver kun med salg, men gjerne mot hele virksomheten og det å skape og legge til rette for økt salg og en sterkere salgskultur ved å benytte de rette verktøyene og aktivitetene. På dette kurset samles deltaker fra ulike (ikke-konkurrerende) organisasjoner i en gruppe på max 10. Type virksomhet og behov avklares før kurset for å tilpasse kurset så godt som mulig.  Kurset passer også til å holdes bedriftsinternt – send oss gjerne en forespørsel.    NB! Det er Thaitifestival i Kristiansund disse dagene. Les mer: http://www.tahitifestivalen.no/program/  Climb kan legge til rette for rimelig overnatting og nødvendig transport.  [-]
Les mer
Oslo 7 timer 5 500 kr
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet ditt er bra, men tidspunktet passer ikke», eller «forslaget ditt er fint, men kan du gi oss noen flere alternativer?». Eller det sedvanlige «du ligger for høyt i pris». Har du hørt dette før? Dette er innvendinger alle som jobber med salg møter, men hvordan snu det?  Eller enda bedre, hvordan sørge for at innvendingene ikke dukker opp i det hele tatt? Nøkkelen er å ta bedre kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 400 personer som jobber med salg har deltatt på seminaret siden 2015. Programmet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med B2B salg i over 20 år i over 30 land.  På seminaret gjennomgår vi ni konkrete prinsipper for effektiv closing. Som hvordan starten av salgsprosessen, og ikke slutten - er avgjørende. Hvordan vi unngår eller håndterer innvendinger, unngår utsettelser, og hvordan vi minimerer sannsynligheten for at kunden krangler på pris. Vi lærer å stille spørsmål som konkurrentene ikke stiller, som gjør at det er vi som forstår kundens behov best. Vi diskuterer med utgangspunkt i det daglige, ikke høytflyvende teorier. Ingen ubehagelige rollespill, men mye dialog, og målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hvordan håndtere innvendinger Smarte spørsmål for å forstå kundens reelle behov Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ De ni prinsippene for effektiv closing er beskrevet i Amund Fjeldstads siste bok – «Vinn salget». Les et utdrag fra boken her: http://www.fjeldstadandpartners.no/nyheter/slaven-kongen/  Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Bedriftsintern
"Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre tillit gir bedre avtaler! [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Bedriftsintern
Praktisk og inspirerende kurs, som egner seg for etablerte selgere og andre funksjoner i virksomheten som ønsker å utvikle seg fra ordremottak til salg. [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 9 500 kr
Frotlinjen er den viktigste gruppen i en bedrift. Det er de som tar telefonen, er i resepsjonen eller sender ut info og reklame. Disse gir umiddelbart et intrykk av bedri... [+]
Frontservice - er også et kurs i personlig utviklingDette legger vekt på de mellommenneskelige forhold.Vi vet at den menneskelige ressurs er bedriftens aller viktigste. For servicebedrifter spesielt er det viktig at alle medarbeiderne til en hver tid er motiverte og ansvarsbevisste, for at de sammen skal nå de servicemål som er satt. Alle bedrifter har samme mulighet til teknologi - det som skiller den meget gode fra de mindre gode er det første inntrykket man får – God dag du snakker med Maja..... Temaer som blir gjennomgått ServiceDet blir ofte satt høye servicemål for bedriften. Dette er et omfattende emne som alle medarbeiderne bør være godt kjent med. Her ønsker vi å vinkle det til det personlige ansvaret.  Du som servicemenneske  Hvilke personlige egenskaper er viktige? Klagebehandling og konfliktløsning  Hvordan finne løsninger til det beste for alle?Moral og etikk  Hvilke moralske og etiske regler gjelder? Stress og stressmestering   Hvilke virkninger har stress? Mellommenneskelig kommunikasjon Hva skjer i kommunikasjonsprosessen  og hvilke teknikker vi kan bruke for å bedre kommunikasjonen til kundene og våre kolleger.Hva er kommunikasjon ?Hvordan kommuniserer jeg ?Samtaleteknikk   Lytteteknikk  Holdninger er de bevisste og ubevisste meninger som påvirker de roller vi spiller til daglig.   Hvor kommer de fra ?     Hvordan påvirker dette vårt forhold til: Jobben ? Kollegaer ? Kundene ? Meg selv ?   OpplæringsmålKjenne seg selv bedre for å kunne utføre den daglige jobben profesjonelt. Bedre sitt forhold til kunder og kollegaer ved hjelp av større innsikt i og forståelse av den menneskelige natur. GjennomføringDette er et kursopplegg som egner seg best med en stor grad av egen aktivitet for den enkelte deltager.  Kurset er mentalt krevende, og egen aktiviteten er derfor nødvendig for "å holde på " alle deltagerne til enhver tid.  Det blir lagt opp til en god del gruppearbeid rundt de berørte emnene. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 39 600 kr
Key Account Management fokuserer på hvordan du og bedriften kan ivareta de viktigste og største kundene gjennom å sikre langvarige kundeforhold og mersalg. [+]
Key Account Management gir en dypere forståelse for hvordan du kan påvirke og ivareta dine og bedriftens viktigste kunder. En Key Account Manager har ansvar for en eller flere nøkkelkunder, en gruppe produkter, konkrete geografiske områder eller lignende. Dette studiet gir deg nødvendig kompetanse i salg, service, markedsføring og salgsledelse. Kursene i studiet vil bidra til å gi deg den nødvendige kompetansen for å imøtekomme krav om lønnsomhet og konkurranseevne i rollen som Key Account Manager. Key Account Management består av følgende kurs: Key Account Management Gjennom kurset i Key Account Management får du bred innsikt i hvordan bedriften best kan ivareta sine viktigste kunder. Du får også kunnskap om hvordan man best organiserer, planlegger og gjennomfører strategier og planer for nøkkelkunder. Relasjonsmarkedsføring Kurset fokuserer på hvordan du kan etablere relasjoner, nettverk og interaksjoner. Videre lærer du om utvikling av en serviceorientert bedriftskultur og en kundeorientert filosofi for organisasjonen.   Forhandlinger og påvirkning Gjennom dette kurset får du grunnleggende forståelse for betydningen av aktivt å kunne påvirke ulike aktører. Menneskelige reaksjoner på ulike typer påvirkning lærer du også, og de ulike stegene i forhandlinger, valg av forhandlingsstrategi og teknikker for påvirkning.   Salgsledelse Du vil i dette kurset lære om sentrale deler av arbeidsoppgavene til salgsledere, blant annet å utvikle en salgsstrategi, og å lede og evaluere en salgsstyrke. I tillegg vil du få en innføring i lønnsomhetsanalyser og mulighet til å reflektere over etisk salgsledelse. Målet er at du etter endt kurs skal være i stand til å utvikle en salgsstrategi, og å kunne organisere, lede og evaluere et salgsapparat.   Som student på kurs innen administrasjon, ledelse og økonomi hos Høyskolen Kristiania Nettstudier får du tilgang til en stor videobase hvor kjente ledere deler sine viktigste erfaringer. Les mer på nettsiden [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;