IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Buskerud
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Buskerud ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Kongsberg 5 dager 22 900 kr
23 Oct
In this course, students will learn how to design and develop services that access local and remote data from various data sources. [+]
K-tech er et kompetansesenter på Kongsberg som startet opp i 2008 med Kongsberg Defence & Aerospace, FMC Technologies og GKN Aerospace som våre eiere. Vi er en kursleverandør som tilbyr kvalitetssikrede kurs innenfor en rekke sentrale områder som er etterspurt av industrien i Norge. Beskrivelse: In this course, students will learn how to design and develop services that access local and remote data from various data sources. Students will also learn how to develop and deploy services to hybrid environments, including on-premises servers and Windows Azure. At Course Completion After completing this course, students will be able to: Query and manipulate data with Entity Framework Use ASP.NET Web API to create HTTP-based services and consume them from .NET and non-.NET clients Extend ASP.NET Web API services using message handlers, model binders, action filters, and media type formatters Create SOAP-based services with the Windows Communication Foundation (WCF) and consume them from .NET clients Apply design principles to service contracts and extend WCF services using custom runtime components and behaviors Secure WCF services using transport and message security Use Windows Azure Service Bus for relayed messaging and brokered messaging using queues and topics Host services on on-premises servers, and on various Windows Azure environments, such as Web Roles, Worker Roles, and Web Sites Deploy services to both on-premises servers and Windows Azure Store and access data in Windows Azure Storage, and configure storage access rights Monitor and log services, both on-premises and in Windows Azure Implement federated authentication by using ACS with ASP.NET Web API services Create scalable, load-balanced services For mere informasjon: http://www.glasspaper.no/Kurs/2137.MS-20487-Developing-Windows-Azure-and-Web-Services/?epslanguage=no  [-]
Les mer
Ålesund Bærum 2 dager 8 750 kr
04 Sep
07 Sep
Kurset er en naturlig forlengelse av AutoCAD/AutoCAD LT Basis I [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. AutoCADDer kurset «AutoCAD & AutoCAD LT 2D Basis I” ga en enkel innføring i de forskjellige delene i tegneprosessen, fokuserer ”AutoCAD & AutoCAD LT 2D Basis II” på en effektivisering av tegneprosessen. Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Oppbygning av brukerflaten Blokker med attributter og uttrekk til regneark Tabeller og Fields Eksterne referanser Annotative objekter Utdypning av plott og layout Tips og triks Funksjoner i Express Tools   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
3 dager 10 500 kr
AutoCAD brukes av alle som skal designe et bygg eller en komponent. Det er klart markedsledende, har vært brukt i over 30 år og kan dekke alle dine grunnleggende og mer... [+]
K-tech er et kompetansesenter på Kongsberg som startet opp i 2008 med Kongsberg Defence & Aerospace, FMC Technologies og GKN Aerospace som våre eiere. Vi er en kursleverandør som tilbyr kvalitetssikrede kurs innenfor en rekke sentrale områder som er etterspurt av industrien i Norge.   AutoCAD brukes av alle som skal designe et bygg eller en komponent. Det er klart markedsledende, har vært brukt i over 30 år og kan dekke alle dine grunnleggende og mer avanserte tegnebehov. K-tech sin kursholder har mer enn 20 års erfaring innen dette fagområde   I løpet av kurset vil man få en god grunnleggende innføring i bruk av AUTOCAD AutoCADs brukergrensesnitt Den strategiske bruken av programmet fra start til slutt i tegningsprosessen Utføre og modifisere en tegning Bruk av tegneobjekter Bruk av redigeringsverktøy Laghåndtering, bruk av tekst og målsetting Håndtere layout og plotte den ferdige tegningen Etter kurset vil du ha god kjennskap til AutoCADs brukerflate og hvordan du skal bruke programmet gjennom hele tegneprosessen. Du vil kunne utføre og modifisere en tegning når det gjelder bruk av tegneobjekter, bruk av redigeringsverktøy, laghåndtering, tekstbruk og målsetning samt opprettelse og bruk av blokker. Du vil også kunne håndtere layout og plotte den ferdige tegningen.   For å få best utbytte av kruset: Det kreves ingen spesielle forkunnskaper, men deltakeren bør ha grunnleggende forståelse for bruk av PC med Microsoft Windows. [-]
Les mer
Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop [+]
Audience: Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop by diving into calculations and applying them to real world scenarios. This will help you understand when a table calculation, calculation or LOD should be used and when they overlap. You’ll get a better understanding of how to artfully prepare and organize your visualizations. This will be done through specific scenarios around analyzing time, geographic, and survey data. By the end of this course you’ll have a better grasp of advanced building techniques and calculations for creating innovative analysis and dashboards. Duration: Two days of in-person classroom instruction Prerequisites: This is an advanced-level class. Students must have a solid understanding of calculations in Tableau before attending this class. It is highly recommend that students have mastered Desktop I and Desktop II or the equivalent concepts and skills before attending Desktop III. Learning Objectives: At the end of this class, you will be able to: Apply advanced calculations to gain additional insight into your data Incorporate advanced chart types into your analysis Apply advanced dashboarding techniques How to use calculations, parameters, and table calculations in tandem Use Tableau techniques to address common business use cases Format your visualizations and dashboards for maximum impact Real world business scenario examples Course Includes: This course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities. Read more at http://www.tableau.com/learn/training/classroom/desktop-iii-advanced-san-francisco-0#ZZmpTur50Jyd6Aic.99 [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 3 andre steder 2 dager 9 900 kr
07 Sep
14 Sep
21 Sep
Dette kurset fortsetter der hvor SharePoint for redaktører, del 1 – sluttet [+]
Dette kurset fortsetter der hvor SharePoint for redaktører, del 1 – sluttet. Du vil lære å bruke flere av verktøyene i SharePoint 2013 for å lage gode og effektive løsninger for brukerne. Lær mer om hvordan SharePoint 2013  kan styrke forretningsdriften gjennom effektiv kommunikasjon og samhandling. Etter endt kurs vil du forstå hvordan dette kan effektivisere IT bruken i din bedrift og spare dine medarbeidere for timer hver dag. I løpet av disse to dagene lærer du å tilpasse SharePoint 2013 ved å: Bruke SharePoint Designer for rask tilpasning av områder, lister og bibliotek. Lage tilpassete arbeidsflater der ulike brukere får tilgang til informasjon som er relevant for dem, slik at for eksempel brukere som klikker på samme link, kan få opp ulike arbeidsflater og ulik informasjon avhengig av hvilken avdeling de arbeider i. Få oversikt over mulighetene for tilpasning av design på web-sider i SharePoint 2013 – med ulike verktøy – slik som Dreamweaver. Få oversikt over mulighetene for tilpasning av skjemaer med Microsoft InfoPath Designer Kople til ulike eksterne datakilder, og bruke dem til å lage løsninger i SharePoint 2013 Hvordan du lager løsninger som er effektive å navigere i for brukerne. Gi deg grunnleggende forståelse i hvordan du kan bruke SharePoint Designer for å lage effektiv arbeidsflyt i SharePoint 2013. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 200 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 1200 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0C... [+]
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0Configure, manage and secure remote devices in the EnterpriseUse the web-based Afaria Administrator to configure, administer and manage your Afaria environment and devicesMaintain and monitor the Afaria server and related componentsAudienceSystem AdministratorsSystem Engineers Prerequisites* EssentialKnowledge of Windows administration concepts such as services, user and group accounts and domainsFamiliarity with mobility conceptsFamiliarity with handheld devices and emulators * RecommendedBasic MDM knowledgeCourse based on software releaseAfaria 7.0ContentAfaria 7.0 Introduction and ArchitectureAfaria InstallationRelay Server ConfigurationAfaria for iOS Devices ConfigurationNavigation of the Afaria Administration ConsoleAdding Groups and PoliciesEnrollment of Devices and the Self-Service PortalImplementation of Configuration PoliciesSession Policies and the Afaria Channel AdministratorCreation of Advanced Session PoliciesOnboarding Applications using Application PoliciesConfiguration of the Afaria ServerDefinitions for Alerts and Custom Data ViewsDevice Activity Control and TEM ReportingUpgrade Path to Afaria 7.0 from Afaria 6.6 NotesThis course, designed for system administrators, is an information- filled five days that teaches you how to get the Afaria system up and running quickly and efficiently.Covering installation, setup and system monitoring, this course focuses on hands-on practice with your own server, client machines and handheld device emulators.Learn to use policies to enroll, configure and administer handheld devices, and gather client hardware and software information for Android, BlackBerry, iOS, and Windows devices. Learn to deliver applications to handheld clients using the Package Server. Solve common business problems using the skills you've learned. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne.  En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser.  Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
2 dager 7 990 kr
Dette er kurset for deg som er dreven i Excel, men som savner et kurs som retter seg direkte mot økonomiske problemstillinger du møter i hverdagen. [+]
K-tech er et kompetansesenter på Kongsberg som startet opp i 2008 med Kongsberg Defence & Aerospace, FMC Technologies og GKN Aerospace som våre eiere. Vi er en kursleverandør som tilbyr kvalitetssikrede kurs innenfor en rekke sentrale områder som er etterspurt av industrien i Norge.   Dette er kurset for deg som er dreven i Excel, men som savner et kurs som retter seg direkte mot økonomiske problemstillinger du møter i hverdagen. Spar tid og penger, og bli mer effektiv i hverdagen. Vi vet at instruktøren i stor grad avgjør hvor vellykket et kurs blir Vår leverandør har tilknyttet seg de beste instruktører innenfor dette området og de har alle praktisk erfaring som gir en god faglig tyngde og inspirasjon til kursdeltakerne. Kurset er innom følgende områder: Bygge presise regneark og strukturere din informasjon Metoder for å sammenligne, bearbeide og analysere store tallmengder Formler og funksjoner du ikke kan unnvære Praktisk analysearbeid og effektiv talltygging Oppslagsfunksjoner, økonomiske og logiske funksjoner i en helhet på praktiske problemstillinger Lær å bygge komplekse formler på en enkel måte Slik henter du inn og behandler data fra andre systemer ved hjelp av ODBC Slik lager du gode rapporter for presentasjon av økonomiske data ved hjelp av pivottabeller og andre databaseverktøy Målsetting med kurset På to kursdager viser vi deg de uunnværlige metodene og verktøyene som forenkler arbeidsdagen din og forbedrer økonomistyringen. Du vil se nytteverdien allerede etter første leksjon. [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 3 andre steder 2 dager 9 900 kr
05 Sep
12 Sep
19 Sep
På dette 2-dagerskurset får deltakerne grunnleggende kunnskaper om SharePoint 2013. [+]
På dette 2-dagerskurset får deltakerne grunnleggende kunnskaper om SharePoint 2013. Du lærer deg om hvordan du kan arbeide med strukturen i en portal for SharePoint 2013, om integrasjonen med Office 2013 og om rettigheter, arbeidsflyter, dokumenthåndtering, redigering av innhold og lister, samt tilpasning av SharePoint-sider og Apper. Forstå SharePoint-områderDu lærer om hva sites og site collections er og hvordan du best håndterer disse som administrator og redaktør. Vi går igjennom hvordan du oppretter nye sider, håndtering av rettigheter og hvordan du kan jobbe mer effektivt ved hjelp av maler. Lær å tilpasse applikasjoner for lister og bibliotek I denne delen av kurset lærer du deg å opprette og håndtere lister og dokumenter i Sharepoint 2013, og å jobbe med mapper og visninger, og styring av rettigheter. Du får også en innføring i bruk av metadata, områdekolonner og innholdstyper.Sosial samhandling i SharePointDu blir kjent med bruk og enkel tilpasning av MySite, Blogs og Wikis. Du får også innføring i bruk av merking og innholdsrangering, samt Outlook Social Connector.Innføring i arbeisflyt og skjematilpasningEn introduksjon til arbeidsflyt og hvordan dette kan brukes for å skape en effektiv arbeidsprosess. Du får en demonstrasjon av hvordan du kan bruke arbeidsflyt som ligger i SharePoint 2013, og en kort demonstrasjon av hvordan du kan lage egne arbeidsflyter med SharePoint Designer. Du får også en demo av hvordan skjemaer enkelt kan tilpasses med InfoPath.Oversikt over flere muligheterDu får en oversikt over øvrige muligheter i SharePoint, som Business Intelligence og sammensatte løsninger med Microsoft Access, Microsoft Visio og Microsoft Project. [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
11 Dec
Tekst er ikke alltid best egnet til å kommunisere ditt budskap. Dette webinaret viser deg hvordan du enkelt og effektivt benytter figurer, smart art modeller, diagrammer... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 2 - Jobbe med figurer, video, diagrammer og bilder Figurer og SmartArt Bilder Bruk av diagrammer Med koblinger til Excel Video – ha kontroll på avspilling Justere og fordele objekter Fordeler og ulemper ved gruppering   3 gode grunner til å delta 1. Lær og justere og fordele objekter effektivt 2. Lag figurmodeller raskt og enkelt 3. Ha kontroll på koblede objekter [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
Instruktørbasert opplæring: Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utny... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 2 - Bli kjent med referanser og funksjoner Relative, absolutte og blandende cellereferanser Hvorfor og hvordan skal man låse cellereferanser ($)? Generelt om bruk av funksjoner Hvordan finner du funksjoner du trenger Syntaks for funksjoner Eksempler på noen enkle funksjoner: Idag(), Nå(), Antalla(), mm. Gjennomgang av HVIS funksjonen og nøstet HVIS   3 gode grunner til å delta 1. Lær hvordan $-tegnet effektiviserer dine beregninger 2. Du vil se hvilke funksjoner som finnes og hvordan man tar de i bruk 3. Vi viser deg de mest nyttige funksjonene   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Kongsberg 5 dager 27 500 kr
06 Nov
This course is aimed at experienced IT Professionals who currently administer their on-premise infrastructure. [+]
K-tech er et kompetansesenter på Kongsberg som startet opp i 2008 med Kongsberg Defence & Aerospace, FMC Technologies og GKN Aerospace som våre eiere. Vi er en kursleverandør som tilbyr kvalitetssikrede kurs innenfor en rekke sentrale områder som er etterspurt av industrien i Norge. Beskrivelse: This course is aimed at experienced IT Professionals who currently administer their on-premise infrastructure. The course introduces the student to Microsoft Azure and then teaches them how to manage their infrastructure in Azure rather than on premise. This course is combination of standard MOC 20-533 training plus additional modules that extends the depth and knowledge of Microsoft Azure cloud solution. The course itself has a lot of Hands on labs that can provide in practice steps for configuring, managing, utilizing and monitoring Windows Azure, as extension of classical Datacenter. The course also present steps for creating/migrating SharePoint portals and SQL server databases in Windows Azure, as steps for monitoring, managing and provisioning Azure resources with System Center 2012 products. This course always cover the latest Microsoft Azure releases in time that the course is teaching, which means some of the topic might be modified to be relevant with latest technology changes. This course is directly relevant if you want to pass Exam 70-533: Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions Følgende elementer er inkludert i Boot Campen: Utvidete kursdager fra kl 09.00 til kl 18.00.  OBS! Mandag starter kurset kl 10.00. Fredag avsluttes kurset kl 16.00. Kursmateriale: Deltagerne vil få MOC 20533: Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions (Offisiell Microsoft kursdokumentasjon), samt tilleggsdokumentasjon fra instruktør. Sertifiseringstest: Exam 70-533: Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions Full bevertning i løpet av uken med buffet lunch og fri tilgang til kaffe, te, frukt og kjeks, samt baguett som serveres kl 16.00 mandag-torsdag. Innhold: After completing this course, students will be able to: Describe the Microsoft Azure Resource Manager Implement Resource Groups Configure Azure Automation Use OMS (Log Analytics) Describe Azure architecture components including infrastructure, tools, and portals. Implement and manage virtual networking within Azure and to connect to on-premises environments. Plan and create Azure virtual machines. Configure, manage, and monitor Azure virtual machines to optimize availability and reliability. Implement, manage, backup and monitor storage solutions. Implement Azure Site Recovery Services Plan and implement data services based on SQL Database to support applications. Plan and implement share point server farm in Microsoft Azure Deploy and configure websites. Deploy, configure, monitor, and diagnose cloud services. Publish content through CDNs and publish videos by using Media Services. Create and manage Azure AD directories, and configure application integration with Azure AD. Integrate on-premises Windows AD with Azure AD. Implementing Azure RMS and Multi-factor Authentication Automate operations in Azure management by using PowerShell runbooks. Monitor Azure resources by using System Center 2012 Operation Manager, with Azure Management Pack Hybrid management of public and private cloud using App Controller For mere informasjon: http://www.glasspaper.no/Kurs/2671.MCTS-Microsoft-Azure-%E2%80%93-Boot-Camp/?epslanguage=no [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;