IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Akershus
Du har valgt: Hagan
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Hagan ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
2 dager 12 900 kr
Ønsker du å jobbe med ulike tegninger i Visio, men føler du ikke mestrer programmet? Vil du i tillegg kunne lage egne maler for å jobbe mer effektivt? Da er ”Visio ... [+]
Ønsker du å jobbe med ulike tegninger i Visio, men føler du ikke mestrer programmet? Vil du i tillegg kunne lage egne maler for å jobbe mer effektivt? Da er ”Visio Grunnleggende” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1    Hva er Visio? Få oversikt. Bli kjent med programvinduet og hvordan du kan tilpasse det etter dine behov. Mal. Hvordan er en mal bygd opp og hvordan jobbe med en tegning? Formatering. Lær å formatere og hva formateringsbegrepet betyr. Sjablonger og figurer. Hva er sjablonger og figurer?   Å jobbe effektivt med Visio Bygge opp en tegning. Lær å bygge opp en tegning fra bunnen av. Hurtigtaster. Effektiv bruk av tastatur og mus. Formatering. Bruk formatering for å gjøre tegningene oversiktlige og informasjonen mest mulig tilgjengelig. Ark. Lær å jobbe med flere ark, navngi dem, slette dem, bruke bakgrunner etc. Praktisk oppgaveløsing. Jobb med skreddersydde oppgaver innenfor dagens temaer. Andre Office-programmer. Lær å bruke Visio-tegninger i andre Office-programmer.   Flytskjema og organisasjonskart Koblinger. Lær å koble figurer på en effektiv måte. Oppsett. Hvordan sørge for at figurene står plassert på en nøyaktig og oversiktlig måte? Navigasjon. Bygge opp praktisk navigasjon mellom sidene i en større tegning.   Dag 2    Nettverksdiagram Figurdata. Knytt praktisk informasjon til figurene i tegningen. Rapporter. Hvordan hente ut rapporter fra en tegning?   Prosjektplaner Tidslinje. Illustrere faser i et prosjekt på en oversiktlig måte. Gantt-diagram. Vise prosjektinformasjon på en mer detaljert måte. Utskrift. Få oversikt over de vanligste problemstillingene ved utskrift.   Egne maler Maler. Hva er maler, deres styrke og hvordan kan jeg utnytte dem best mulig i mitt arbeid? Sjablonger. Bygge opp en egen samling med de figurene du skal bruke. Figurer. Lær å lage egne tilpassede figurer. Praktisk oppgaveløsing. Jobb med skreddersydde oppgaver innenfor dagens temaer.   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Microsoft Word er sannsynligvis verdens mest brukte tekstbehandlingsprogram. Programmet kan kjøpes gjennom et engangsbeløp eller abonneres på via Microsoft 365 (tidligere... [+]
Dykk inn i verdenen av tekstbehandling med kurset "Word: Grunnleggende", ledet av Elin Lovinda Bae hos Utdannet.no. Dette kurset er perfekt for alle som ønsker å lære å bruke Microsoft Word, verdens mest populære tekstbehandlingsprogram. Enten du er ny til Word eller bare ønsker å friske opp dine kunnskaper, kreves ingen forkunnskaper for å delta. Kurset gir deg en omfattende opplæring i hvordan du oppretter, redigerer og formaterer dokumenter i Word. Du vil lære om Word sitt brukergrensesnitt, hvordan du oppretter, lagrer og åpner dokumenter, bruker tekstverktøy, setter inn ulike typer innhold, og tilpasser dokumentets generelle oppsett. I tillegg vil kurset dekke hvordan du samarbeider med andre og deler dokumenter effektivt. Ved kursets slutt vil du ha en solid forståelse av hvordan du kan bruke Microsoft Word for å skape profesjonelt utseende dokumenter for en rekke formål. Dette kurset vil gi deg ferdighetene du trenger for å navigere og utnytte de mange funksjonene i Word effektivt.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Brukergrensesnittet Kapittel 3: Opprette, lagre og åpne dokument Kapittel 4: Tekstverktøy Kapittel 5: Sette inn innhold Kapittel 6: Generelle tilpasninger Kapittel 7: Del dokumentet Kapittel 8: Avslutning   Varighet: 2 timer og 19 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
27 Jun
Analyserer du store datamengder? Gjør du samme import hver dag/uke/måned? Importerer du data til Excel som ikke alltid har rett format? Har du lurt på hvordan det nye ver... [+]
Kursinnhold Import av .csv Import av tekstfiler (.txt) Import fra internett Transformering av data Rette opp feil Lage beregnede kolonner Regelmessig import Analyse av store datamengder   Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Med pivottabeller kan du på en rask og elegant måte summere, analysere, granske og presentere dine data med få klikk. [+]
Med pivottabeller kan du på en rask og elegant måte summere, analysere, granske og presentere dine data med få klikk. Har du store mengder data i Excel? Med verktøyet pivottabeller i Excel har du et kraftig verktøy som gjør at du raskt og enkelt sammenfatter hovedtall for store mengder data. I databehandling er en pivottabell et datavisualiseringsverktøy, og i Excel er dette verktøyet ypperlig for å trekke ut konklusjoner fra store mengder data. Blant andre funksjoner kan en pivottabell automatisk sortere, telle, summere totaler eller gjennomsnitt av de data som er lagret i en tabell eller regneark, og resultatene vises i en annen tabell som viser sammenfattet data. Med pivottabeller kan du på en rask og elegant måte summere, analysere, granske og presentere dine data med få klikk. Pivottabeller gir deg en svært effektiv måte å justere hvordan dine resultater skal vises. På basis av dine pivottabeller kan du også opprette flotte pivotdiagrammer som automatisk oppdateres når det gjøres endringer i dine pivottabeller.  Forkunnskap: Du bør være godt kjent med å jobbe i Microsoft Excel tidligere, og ha forståelse for bruk av formler og funksjoner. Hva er en pivottabell Forstå de ulike datatypene i Excel Opprettet pivottabeller basert på lister eller tabeller Jobbe med pivottabellrapporter Bruk av felt Gruppering i pivottabeller Pivottabelldiagrammer Slicers Tidslinjer Oppdatering av pivottabeller Lag egne kalkyler i pivottabeller Formatering og endring av utseende i pivottabeller Datamodeller & spørringer [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker som bidrar til at presentasjonen ser strøken ut, og som hjelper deg å spare verdifull tid i forberedelsesfasen.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Gjenbruk Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil   Klargjøring Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen   [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ikke med å øke trafikken til nettsidene, om brukerne ik... [+]
Kursinnhold: De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics Segmentering av brukere i statistikken Hvordan lese relevant statistikk Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
  Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Temaer på webinaret: Bruk av maler og lysbildeoppsett Gjenbruk av eksisterende lysbilder Inndelinger i presentasjonen Effektiv bruk av punktmerker SmartArt – hvordan presentere mer grafisk Innsetting og redigering av fotografier og andre illustrasjoner, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett Innsetting av film Bruk av fotoalbumoverganger mellom lysbildene Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i PowerPoint. Forkunnskap: Du må ha brukt PowerPoint på et grunnleggende nivå. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe smartere med å lage lysbildepresentasjoner i PowerPoint.  Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1600 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 23 650 kr
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual Course The course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams , you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture  This 3-day course is aimed at anyone wishing to attain the ISTQB Advanced Test Automation Engineer qualification. This qualification builds upon the Foundation syllabus and provides essential skills for all those involved in test automation and who want to develop further their expertise in one or more specific areas. Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt A Test Automation Engineer is one who has broad knowledge of testing in general, and an in-depth understanding in the special area of test automation. An in-depth understanding is defined as having sufficient knowledge of test automation theory and practice to be able to influence the direction that an organization and/or project takes when designing, developing and maintaining test automation solutions for functional tests. The modules offered at the Advanced Level Specialist cover a wide range of testing topics.   The course is highly practical addressing the following areas: Introduction and objectives for Test Automation This section provides an introduction to test automation explaining the objectives, advantages, disadvantages and limitations of test automation as well as technical success factors of a test automation project. Preparing for Test Automation Understanding the type of system is vital for determining the most appropriate automation solution and also how we can design systems and testing for more effective automation. This section also looks at how we can evaluate for the most appropriate tools. The generic Test Automation architecture A test automation engineer has the role of designing, developing, implementing, and maintaining test automation solutions. As each solution is developed, similar tasks need to be done, similar questions need to be answered, and similar issues need to be addressed and prioritized. These reoccurring concepts, steps, and approaches in automating testing become the basis of the generic test automation architecture, and this will be discussed in detail during this section Deployment risks and contingencies This section looks at the various risks associated with the deployment of test tools and how to avoid test automation failure. Test Automation reporting and metrics Providing information to stakeholders for them to make informed decisions about the quality of the software is a vital part of testing and this section looks at the various metrics that can be used to monitor test automation and what information should be supplied to the stakeholder and how it should be presented. Transitioning manual testing to an automated environment This section looks at the various criteria to apply to determine the suitability for automation and understanding the factors for transitioning from manual to automation testing Verifying the Test Automation solution To have justified confidence in the information we supply to the stakeholders regarding test automation we must have justified confidence in the test environment and test automation solution supporting the information Continuous improvement This section looks ahead and how we can improve the automation solution making it more effective and efficient The Exam The ISTQB Advanced Test Automation Engineer exam is a 1 hour 30 minute, 40 question multiple-choice exam totaling 75 points. The pass mark is 65% (49 out of 75). It is a pre-requisite that attendees hold the ISTQB Foundation Level certificate. [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 11 500 kr
This course begins with an overview of the different cloud computing models and services provided by the major public cloud providers. Several cloud computing concerns li... [+]
Course Description This course then focuses on enterprise application to cloud concerns including planning and executing a migration, building the business case, managing application dependencies, selecting a proof of concept, and serverless/managed services. A series of instructor-led demonstrations and hands-on activities provide students with practical, hands-on experience. Learning Objectives Learn what technologies enable cloud computing Understand the definition and characteristics of cloud computing Compare service models: IaaS, PaaS, SaaS, Serverless Develop the business case for a cloud migration Plan a successful cloud migration Decipher the risks of both development and security with cloud computing Analyze the costs of using cloud computing and an approach to calculating them Objection handling when dealing with projects situations around risk All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Unit 1: Enabling Technologies -Networking-Virtualization-Overview of Virtualization-Hypervisors and Containers-Security and Virtualization-Multi-tenancy Unit 2: Cloud Computing Concepts -Cloud Definition-Characteristics of Clouds-Cloud Service and Deployment Models-Public Cloud Products and Services Unit 3: Cloud Service Models -Comparing Services Offered by Google Cloud Platform (GCP), Amazon Web Services (AWS), and Azure-Compute Services-Storage Services-Kubernetes Services-Serverless and Managed Services-Big Data and Machine Learning Unit 4: Building a Business Case for the Cloud -Economic and Financial-Understand the Cloud Cost Model-Calculating the Cost of a Cloud Solution-Transform Capital Expenditures to Operating Expenditures-Agility-Lower Risk of Adopting and Evaluating New Technology-Reduce Time to Market-Quickly React as Markets and Requirements Change-Risk Mitigation-High Quality Infrastructure-Reduce Downtime-Cloud SLAs-Leveraging Hybrid and Multi-Cloud Solutions-Staff Utilization-Eliminate Mundane Operational Tasks-Harness Monitoring and Logging-Onboarding Applications and Users Unit 5: Migrating to the Public Cloud -Phases in a Successful Migration-Assessment-Proof of Concept-Data Migration-Application Migration-Employ Cloud Native Services-Cloud Native Development-Selecting Workloads-Backup / Disaster Recovery-Packaged Enterprise Software-Custom Applications-Open-Source Applications Unit 6: Security and the Cloud -Cloud-based Security Issues-Shared Responsibility Model-Security Auditing in the Cloud-Compliance with Regulatory Constraints [-]
Les mer
Nettkurs 9 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i Lightroom CC fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Lightroom CC er et råflott bilderedigeringsverktøy for fotoentusiaster. Lightroom CC inneholder alt du trenger for å organisere, redigere, lagre og dele bildene dine på tvers av enheter - dette være seg datamaskin, nettbrett eller mobil. Det betyr at du kan redigere et bilde på datamaskinen og fortsette på mobilen. Bildene synkroniseres nemlig i skyen. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å guide deg gjennom programmet fra A til Å. Du kommer til å lære å importere og organisere, redigere ved hjelp av enkle og avanserte verktøy, og eksportere og dele. Du kommer også til å lære hvordan den skybaserte lagringsplassen kommer til å påvirke, og ikke minst, forbedre din digitale arbeidsflyt.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Importere Kapittel 3: Organisere Kapittel 4: Redigere (enkel) Kapittel 5: Beskjære Kapittel 6: Redigere (avansert) Kapittel 7: Eksportere Kapittel 8: Avslutning   Varighet: 2 timer og 16 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Tekst er ikke alltid best egnet til å kommunisere ditt budskap. Dette webinaret viser deg hvordan du enkelt og effektivt benytter figurer, smart art modeller, diagrammer.... [+]
Tekst er ikke alltid best egnet til å kommunisere ditt budskap. Dette webinaret viser deg hvordan du enkelt og effektivt benytter figurer, smart art modeller, diagrammer, bilder og video. Du får en rekke tips som vil bidra til at du sparer mye tid.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.    Kursinnhold:   Innsetting av ulike objekter Figurer og SmartArt Bilder Video - ha kontroll på avspilling   Bruk av diagrammer Koblinger til Excel Håndtere koblinger   Håndtering av objekter Justere og fordele Fordeler og ulemper ved gruppering   3 gode grunner til å delta 1. Lær og justere og fordele objekter effektivt 2. Lag figurmodeller raskt og enkelt 3. Ha kontroll på koblede objekter   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 3 dager 12 480 kr
Kurset som får deg godt i gang med Inventor [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon. Inventor grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Generelt Part-modellering (3D-komponenter) Samlinger Skjelettmodellering på basisnivå Tegninger i 2D Autodesk Inventor 3D CAD programvare brukes til produktdesign, rendering og simuleringer. Løsningen er viktig når smarte ideer skal bli til produksjonsklar design, og for å utvikle fremtidens produkter og tjenester. Inventor tilfører større kvalitet til utviklingsprosesser med smarte funksjoner som optimaliserer, gjør det enkelt å «se» modellen, og simulere hvordan konseptet/prototypen vil fungere i bruk.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 4 andre steder 2 dager 12 500 kr
14 May
14 May
04 Jun
Power BI Desktop [+]
Power BI Desktop [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 35 000 kr
The Implementing Cisco Application Centric Infrastructure course show you how to deploy and manage the Cisco® Nexus® 9000 Series Switches in Cisco Application Centric Inf... [+]
COURSE OVERVIEW ou will learn how to configure and manage Cisco Nexus 9000 Series Switches in ACI mode, how to connect the Cisco ACI fabric to external networks and services, and fundamentals of Virtual Machine Manager (VMM) integration. You will gain hands-on practice implementing key capabilities such as fabric discovery, policies, connectivity, VMM integration, and more. This course is based on ACI Software v5.2 release.   This course helps you prepare to take the exam, Implementing Cisco Application Centric Infrastructure(300-620 DCACI), which leads to CCNP® Data Center and Cisco Certified Specialist – Data Center ACI Implementation certifications. TARGET AUDIENCE Individuals who need to understand how to configure and manage a data center network environment with the Cisco Nexus 9000 Switch operating in ACI Mode.   COURSE OBJECTIVES After completing this course, you should be able to: Describe Cisco ACI Fabric Infrastructure and basic Cisco ACI concepts Describe Cisco ACI policy model logical constructs Describe Cisco ACI basic packet forwarding Describe external network connectivity Describe VMM Integration Describe Layer 4 to Layer 7 integrations Explain Cisco ACI management features COURSE CONTENT Introducing Cisco ACI Fabric Infrastructure and Basic Concepts What Is Cisco ACI? Cisco ACI Topology and Hardware Cisco ACI Object Model Faults, Event Record, and Audit Log Cisco ACI Fabric Discovery Cisco ACI Access Policies Describing Cisco ACI Policy Model Logical Constructs Cisco ACI Logical Constructs Tenant Virtual Routing and Forwarding Bridge Domain Endpoint Group Application Profile Tenant Components Review Adding Bare-Metal Servers to Endpoint Groups Contracts Describing Cisco ACI Basic Packet Forwarding Endpoint Learning Basic Bridge Domain Configuration **** Introducing External Network Connectivity Cisco ACI External Connectivity Options External Layer 2 Network Connectivity External Layer 3 Network Connectivity Introducing VMM Integration VMware vCenter VDS Integration Resolution Immediacy in VMM Alternative VMM Integrations Describing Layer 4 to Layer 7 Integrations Service Appliance Insertion Without ACI L4-L7 Service Graph Service Appliance Insertion via ACI L4-L7 Service Graph Service Graph Configuration Workflow Service Graph PBR Introduction Explaining Cisco ACI Management Out-of-Band Management In-Band Management Syslog Simple Network Management Protocol Configuration Backup Authentication, Authorization, and Accounting Role-Based Access Control Cisco ACI Upgrade Collect Tech Support Labs Validate Fabric Discovery Configure Network Time Protocol (NTP) Create Access Policies and Virtual Port Channel (vPC) Enable Layer 2 Connectivity in the Same Endpoint Group (EPG) Enable Inter-EPG Layer 2 Connectivity Enable Inter-EPG Layer 3 Connectivity Compare Traffic Forwarding Methods in a Bridge Domain Configure External Layer 2 (L2Out) Connection Configure External Layer 3 (L3Out) Connection Integrate Application Policy Infrastructure Controller (APIC) With VMware vCenter Using VMware Distributed Virtual Switch (DVS) TEST CERTIFICATION Recommended as preparation for the following exams: 300-620 DCACI - Implementing Cisco Application Centric Infrastructure [-]
Les mer