Vestfold
Du har valgt: Larvik
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
3 dager 14 900 kr
Beste praksis for styring og ledelse av programmer og prosjekter [+]
Verden er dynamisk, og det eneste vi kan si med sikkerhet, er at forandring vil skje.Nye markedsforhold, utfordringer og muligheter krever endrede strategier og nye løsninger. MSP® (Managing Successful Programmes) er en internasjonalt anerkjent metode, beste praksis og sertifisering for styring og ledelse av programmer. Programmer samler relaterte endringsprosjekter under en paraply. Slik kan din virksomhet navigere stødig gjennom endringer. Programledelse staker ut retning for, koordinerer organiseringen av, og implementerer relaterte prosjekter. Dette bidrar til å oppnå resultater og realisere gevinstene av strategisk viktighet for virksomheten.  Dette lærer du i MSP Foundation Å samhandle effektivt med de involverte i styringen av et program Forstå de viktigste prinsippene og terminologien innenfor programstyring Få kunnskap om fordelene ved å bruke MSP til forvaltning av et program Forstå hensikten med MSPs roller, prinsipper, temaer og prosesser [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 9 960 kr
På forespørsel
Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester.... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: 5 større øvingsoppgaver skal være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan IKT kan påvirke undervisningssituasjonen- kjenner til hva et LMS er og hvordan det kan brukes pedagogisk- kan redegjøre for hvordan digitale tester kan brukes i vurdering, både formativt og summativt- kan utforme gode digitale tester med spørsmål av høy faglig og konstruksjonsteknisk kvalitet- kan analysere kvaliteten på en digital test- kan planlegge IKT-baserte læringsaktiviteter som setter studenten i sentrum- kan planlegge, utvikle og gjennomføre et helhetlig undervisningsopplegg som gjør bruk av IKT FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive en blogg over tid og bruke den til refleksjon om egen undervisningspraksis- kan kommentere andres blogger- kan lage digitale tester med et variert spekter av spørsmålstyper og kan bruke bilder, lyd og video som stimuli i spørsmål- behersker avansert funksjonalitet i et testverktøy og kan utnytte dette kreativt til å skape nye læringssituasjoner- behersker ulike Web 2.0-baserte verktøy og tjenester- kan produsere små faglige videosnutter og inkludere på en blogg GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på bruk av IKT i både planleggingsfasen, læringsaktiviteter, vurdering og etterarbeid- er bevisst på forholdet mellom vurdering, læringsmål og læringsaktiviteter- kan sette digitale tester inn i en større pedagogisk og didaktisk sammenheng- kan forvalte digitale tester og spørsmål over tid og tilrettelegge for gjenbruk- kan beskrive og formidle gode undervisningsopplegg til andre med ulike digitale medier- kan sette teknologi og IKT inn i en pedagogisk og didaktisk sammenheng og knytte opp til anerkjente teorier og modeller- er bevisst på hvordan innføring av IKT og ny teknologi kan føre til endringer for læring, vurdering og undervisningspraksis- er klar over etiske forhold ved bruk av IKT i læring Innhold:Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester. Bruk av Web 2.0 i undervisningen. Produksjon og gjenbruk av digitale læringsressurser. Videoproduksjon.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag IKT i læring 9960,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Windows 10. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "... [+]
Jobb smart og effektivt! - Windows 10 fungerer på tvers av ulike enheter som datamaskiner, nettbrett og mobiltelefoner. - Microsoft-kontoen synkroniserer innstillinger mellom enheter med Windows 10. - Låseskjerm ved pålogging. - Passord, PIN-kode, bildepassord, fingeravtrykks- eller ansiktsgjenkjenning brukes ved pålogging. - Oppstart direkte til skrivebordet. - Nettbrettmodus gjør det enklere og mer intuitivt å bruke Windows 10 med berøringsenheter. - Startmenyen er endelig tilbake i både en bedre og utvidet form. - En mengde apper følger med som standard på startmenyen. - Forbedret søk etter apper, filer og innstillinger på datamaskinen og OneDrive. - Opptil fire vinduer kan vises på skjermen samtidig, avhengig av skjermoppløsningen. - Oppgavevisning gjør det raskt å bytte mellom åpne vinduer. - Flere uavhengige virtuelle skrivebord kan opprettes i oppgavevisning. - Hurtigtilgang i Filutforsker gjør det enkelt å navigere blant filer og mapper. - Ekstra lagringsplass på skytjenesten OneDrive for dokumenter, bilder og andre filer. - OneDrive er nå integrert i Filutforsker, noe som forenkler filbehandlingen. - Windows Store inneholder et bredt utvalg av apper, spill, musikk, filmer og TV-programmer. - Microsoft Edge er den nye nettleseren fra Microsoft. - Nettnotater gjør det mulig å legge til notater, skrive, tegne og utheve tekst direkte på nettsider. - Office-mobilapper kan lastes ned og brukes gratis på nettbrett og mobiltelefoner med Windows 10. - Innstillinger i Windows 10 er forenklet og oppfrisket med et nytt intuitivt utseende. - Hurtighandlinger gir øyeblikkelig tilgang til de innstillingene og appene du bruker mest. - Oppdateringer i Windows 10 blir lastet ned og installert automatisk. Innholdsfortegnelse: BLI KJENT MED WINDOWS 10 Windows 10 Microsoft-konto Starte Windows 10 Nettbrettmodus Berøringsskjerm Berøringstastatur Startmenyen Oppgavelinjen Søk Avslutte Windows 10 SKRIVEBORDET Håndtere vinduer Forankre vinduer Bytte mellom vinduer Flere skrivebord Filutforsker OneDrive Filbehandling ARBEIDE MED APPER Windows Store Microsoft Edge Office-mobilapper INNSTILLINGER Innstillinger Hurtighandlinger Kontrollpanelet Bakgrunn Farger Låseskjerm Temaer Enheter Strøm og hvilemodus Kontoen din Påloggingsalternativer Synkroniser innstillingene Windows Update Gjenoppretting Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester:Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 14 300 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og ... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og læring. Etter endt utdanning kan du søke arbeid i skolen, skolefritidsordningen og barnehager.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Skoleassistent - Kreativt arbeid med barn - 335 - 16 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Ingen spesielle.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers skriftlig hjemmeeksamen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 300,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Nettkurs 1 195 kr
Målsettingen med kurset er å gi kursdeltakeren en oversikt over grunnleggende og viktige bestemmelser vedrørende fusjon. [+]
Innføring i fusjon (E-kurs) Målsettingen med kurset er å gi kursdeltakeren en oversikt over grunnleggende og viktige bestemmelser vedrørende fusjon, og å belyse viktige forhold en må være klar over knyttet til aksjerettslig, skattemessig og regnskapsmessige problemstillinger. Det gjennomgås også case knyttet til sentrale problemstillinger og vanlige fusjonstyper. Innhold Definisjonen av fusjon i aksjeloven Krav til skattemessig kontinuitet på selskapsnivå på aksjonærnivå Skattemessige konsekvenser av feil behandling etter aksjelovgivningen Tilleggsvederlag og skatt Gjennomgang av vanlige fusjonsformer Alminnelig opptaksfusjon Mordatterfusjon Konsernfusjon (trekantfusjon) Søsterfusjon Valg av regnskapsprinsipp Kontinuitet eller virkelig verdi Selskapskontinuitet vs. konsernkontinuitet Case Mordatterfusjon Søsterfusjon Trekantfusjon   Varighet 90 minutter.   Autorisasjons Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære, 0,5 timer finansregnskap, 0,5 timer skatt/avgift Revisor: 0,5 timer annet, 0,5 timer regnskap, 0,5 timer skatterett   Kursholder Audun Stenberg [-]
Les mer
Målsettingen med opplæringen er at personen som gis opplæring, tilegner seg grunnleggende kunnskaper og praktiske ferdigheter om sikker bruk av løfteredskap og riktig... [+]
Målsetting Målsettingen med opplæringen er at personen som gis opplæring, tilegner seg grunnleggende kunnskaper og praktiske ferdigheter om sikker bruk av løfteredskap og riktig signalgivning til kranfører, slik at ulykker ved bruk unngås Emneliste Innledning Løfteredskap Løfteredskapstabeller Kommunikasjon (Bruk av signaler og radio) Praktisk bruk av løfteredskap Øvingsoppgaver Eksamen Modul 2.3 Avslutningsprøve Teori  modul 2.3 Antall oppgaver: 30 Maksimal tid for prøve: 45 min. Minimum score for å bestå: 80% Kompetansebevis / sertifikat Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator Pris er per deltaker og inkluderer alle kursdager, eksamen samt lunsj i vår kantine. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 1 dag 3 990 kr
15 Mar
24 May
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel kurs for controllere/økonomer (nivå 3) Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk! "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort             6 gode grunner til å delta 1. Du vil få en forståelse av hvordan funksjoner generelt er bygd opp og hvordan du bruker disse. 2. Lær å jobbe smart og effektivt med tabeller og lister. Ikke bare lærer du hvordan du raskt håndterer en liste, men du blir trygg på ulike sammendragsmetoder som du kan bruke, og i hvilke tilfelle de ulike metodene er å foretrekke. 3. Velg dette kurset dersom du importerer data fra andre programmer og du ønsker å få kontroll på formatet og oppsettet til materialet du eksporterer til Excel. 4. Du vil lære å jobbe smart med summeringer på tvers av ark og filer. 5. Få råd og metoder for hvordan du kan jobbe sammen med andre og utveksle Excel-data med andre. 6. Du vil få et godt innblikk i de ulike analyseverktøyene som Excel inneholder. 6 gode grunner til å velge KnowledgeGroup Best practice kursinnhold Markedets beste instruktører Førsteklasses kursdokumentasjon Gratis telefonsupport Små kursgrupper Kvalitets- og startgaranti Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sine grunnkurs eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 1 dag   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 6 060 kr
Historie vg3 gir deg kunnskap innen Historie Vg3 – påbygging til generell studiekompetanse på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i historie. [+]
Historie Vg3 Påbygging til generell studiekompetanse Dette kurset gir deg kunnskap innen Historie Vg3 – påbygging til generell studiekompetanse på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i historie, og tar for seg emnene: Historieforståelse og metoder og Samfunn og mennesker i tid. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Historie Vg3 studieforberedende utdanningsprogram for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: Åse Thomassen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler læreboken: Ellen Arnesen (red.): Portal påbygging. Verdenshistorie og norgeshistorie Vg3, Fagbokforlaget. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som har påbegynt eller fullført yrkesfaglig utdannelse og ønsker generell studiekompetanse. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. For å oppnå studiekompetanse, må du melde deg opp og bestå privatisteksamen. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i historie, www.udir.no/kl06/HIS1003   Faget er delt opp i følgende seks emner/studieenheter: Fra antikken til middelalderen Fra vikingtid til feiring av 17. mai Fra den industrielle revolusjon til 1900 Stormakter, verdenskriger og kald krig Etterkrigstiden, minoriteter i Norge, Kina og konfliktene i Midtøsten Eksamensforberedende modul Hver studieenhet består av: kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettkurs 1 490 kr
Hev standarden på møter. Bli mer konstruktive og produktive. Få alle engasjert. Unngå omkamper. Forankre beslutninger. [+]
  Efwa Hagström, MSc, har +10 års erfaring som organisasjons- og lederutvikler for bedrifter som Elopak, Jotron, og Norgips.   Sløser dere tid og krefter på dårlig forberedte og gjennomførte møter? De fleste har mye tid og krefter å vinne på å stramme opp møtekulturen. Noen snakker for mye, diskusjoner sklir ut, misforståelse, omkamper, og beslutninger som ikke blir forankret... Lær en effektiv og morsom måte å snu dette på kort tid:   3B-metoden er utviklet basert på forskning og praksis, og er en strukturert metode for å lede møter og løfte diskusjoner til et profesjonelt nivå.  Alle deltakerne blir mer konstruktive og engasjerte. Diskusjoner blir mer ryddige og løsningsorienterte. Beslutninger blir forankret.   I denne videoleksjonen (12 minutter) får du lære: Hvordan 3B-metoden fungerer (faser og spilleregler) Hvordan møteleder gjennomfører metoden og får mer kreative og produktive møter Om 4 forskjellige jobbstiler og hvordan dere kan samhandle bedre En prioriteringsmetode for å utvikle idéer og prioritere ansvar og veien videre Hvordan dere unngår hersketeknikker, omkamper, og i stedet forankrer beslutninger   Se gjerne videoen sammen med ditt team.   Rett etter kan dere med fordel bruke metoden og få en strukturert, konstruktiv diskusjon rundt møtekultur, og bli enige om hvordan dere vil ha det i fremtiden.   I løpet av 1 time har dere hevet standarden på møter.   PERSONLIG SUPPORT: Det inngår 20 minutter personlig support på telefon for å hjelpe deg bruke 3B-metoden (avtal møte med coach).     [-]
Les mer
Nettkurs 2 000 kr
Profilanalyse og typeforståelse gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg so... [+]
Profilanalyse og typeforståelse Lederskolen Kurset gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg som person. Du starter med å svare på et spørreskjema basert på Optimas Organisasjonspsykologenes godkjente JTI-analyse (Jungs Type Index). Det gir i praksis samme resultat som en MBTI-analyse (Myers Briggs Type Index). Kurset er egnet for deg som ønsker å avklare egne preferanser før du velger studier og arbeidsoppgaver du skal vie mye av livet ditt til. Kurset hjelper deg å ta hensyn til hva du egentlig vil. Det kreves ingen forkunnskaper, kun at du er ærlig overfor deg selv, er motivert for å bli bedre kjent med egne preferanser og er i stand til å kommunisere på Skype. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. I praksis kan kurset fullføres på en snau uke, da det er du som har svarene, men ikke spørsmålene. Læremidler som inngår i kursprisen: Lenke til JTI-spørreskjema og Lærehefte i Jungs typepsykologi, som sendes i posten etter at du har svart på spørreskjemaet og betalt for kurset. Vi lager også en personlig profilanalyse som du får på e-post. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Dersom man ønsker den personlige rapporten skrevet ut og satt inn i en mappe, kommer det en tilleggskostnad på kr 500,- inklusive porto. Målgruppe: Kurset er for alle som ønsker å bli kjent med egne preferanser og forstå egen indre motivasjon og samtidig få grunnlag for å forstå hvordan teamarbeid fungerer og evt. ikke fungerer. Prosjektledere eller personer som jobber som prosjektmedarbeidere er en typisk målgruppe som kan ha stor nytte av dette. Dersom man ønsker å sertifisere seg for gjennomføre slike analyser selv, finnes det muligheter for dette, i regi av Optimas Organisasjonspsykologene. Krav til kursdeltagere på kurset:   Ingen forkunnskaper kreves. Du må svare ærlig på 56 spørsmål på en link som sendes som e-post fra kursholder. Du må svare på et påfølgende spørreskjema når kursheftet er mottatt. Gjennomgang av spørreskjema med kursholder på Skype. Karakterer og kursbevis: I og med at dette ikke er et ordinært kurs opereres det ikke med Bestått/Ikke bestått. Nettopp fordi personlige preferanser ikke handler om en fasit på rett eller galt, men kun måler dine ønsker om hvordan du vil innrette deg i livet ditt, dersom du kunne velge fritt. Derimot får du en 15 siders rapport som beskriver dine preferanser og som sammen med læreboka danner et godt grunnlag for både innsikt i egne og andres preferanser. Kursbeskrivelse: Kurset er delt inn i følgende tre enheter: 1. Svar på 56 spørsmål på nett. Det krever at du svarer konsentrert og uten forstyrrelser og tar normalt ikke mer enn 15 minutter 2. Gjennomgå JTI-typeheftet og fylle ut et 15 siders dokument som mottas elektronisk og returneres når det er besvart elektronisk. Det tar normalt 1 time. 3. Samtale på Skype, der du gjennomgår trinn 1 og 2 med instruktøren. Dere deler skjerm og gjennomgår materialet og kommer fram til din personlige preferanseprofil og hva den kan brukes til i det praktiske liv. På slutten av samtalen får du din personlige rapport på e-post og kurset er ferdig. Kurset gir deg grunnlag for bedre forståelse av deg selv og andre. Det er et godt utgangspunkt for å gjøre studievalg og innrette deg både i studier, på jobb og fritid. Innhold: Du får følgende innsikter: Innledning til typebegrepet og Jungs psykologiske typer Typeteoriens grunnelementer og personlighetsdimensjonene Preferanser og typebestemmelse – Hva er en preferanse og type? Preferansenes ulike karakter - Hva motiverer meg og andre? Den ytre og indre verden – Energi, livsstil og mentale funksjoner Dine sterke- og undertrykte sider – Håndtering av disse Hvilke roller du foretrekker – eksempelvis i et prosjektteam Lærings- og kommunikasjonsstil, som påvirker din karriere og arbeidsstil Råd og tips for hvordan du bør innrette deg ut fra dine preferanser [-]
Les mer
3 dager 9 500 kr
Kurs for personell som skal foreta kontroll og nødvendige målinger før entring av tank, samt signere på arbeidssertifikat. [+]
Gassmåling før entring Passer for personell som skal foreta nødvendige målinger og kontroller før entring, samt signere på arbeidssertifikater. Kurset går over tre dager og skal gi deltakerne grundig opplæring i gassmåling før entring av lukkede rom.   Målgruppe:Kurset passer for personell som skal foreta kontroll og nødvendige målinger før entring, samt signere på arbeidssertifikat. Passer for personell som skal være "kompetent person" i bedriften, tidligere kalt "sertifikatutsteder". NB: Kurset er oppdatert etter nye forskrifter fra Arbeidstilsynet gjort gjeldende 1.1.2013   Kursinnhold: Forskrifter og retningslinjer for arbeids- og entringstillatelser i lukkede rom Virkemåter og begrensninger for bærbare gassmålere/detektorer Gassmålingsteori. Måling av brennbare gasser, oksygen og giftige gasser Måling før entring og kontinuerlig overvåking av brennbare/helsefarlige gasser og oksygen i arbeidsatmosfæren med bærbare gassmålingsintrument Klargjøring, betjening, kalibrering og vedlikehold av gassmålingsinstrumenter Brann- og eksplosjonsteori, LRA og Statisk elektrisitet Isolering, rengjøring og gassfriingsteori Tiltaks- og grenseverdier for eksponering Risikovurdering av arbeidsatmosfæren før entring Utstedelse av arbeidssertifikat Riktig bruk av luftforsynt åndedrettsvern og daglig rengjøring/vedlikehold   Varighet: 3 dager Undervisningstid: 09:00 - 15:00 Påmelding: Benytt nettpåmelding eller send mail til kurs@vestteknikk.no   Sluttkompetanse:Kurset skal gi deltakerne grundig opplæring i kontroll og nødvendige målinger før entring av lukket rom. Kursbevis utstedes ved bestått sluttest. Kompetent person/sertifikatutsteder i bedriften skal registreres hos arbeidstilsynet jfr.§ 29-1 i forsktift om utførelse av arbeid. I tillegg til områdene som  dekkes i kurset, må kompetent person ha: - Nødvendig praksis i behandling av måleapparater og aktuelle gassmåliner. - Tilstrekkelig praksis og erfaring fra aktuell type virksomhet, samt kunnskap om aktuelle konstruksjon og byggemåte.   Etter endt kurs sender bedriften inn følgende informasjon til arbeidstilsynet for registrering av kompetent person: kursbevis, kontrollørens navn, alder, utdannelse og praksis og andre forhold som antas å kunne være av betydning. Bedriften vil da motta en registreringsbekreftelse fra arbeidstilsynet. Kurset bygger på følgende lovverk/regelverk: Forskrift 703 Utførelse av arbeid Forskrift 704 Tiltaks- og grenseverdier Forskrift 706 Administrative ordninger   Bedriftsinternt: Vestteknikk arrangerer åpne kurs i våre kurslokaler i Stavanger. Alle våre kurs kan også arrangeres som bedriftsinterne kurs på ønsket sted i landet. Kontakt oss for tilbud. [-]
Les mer
Nettstudier 9 250 kr
Gjennom dette kurset vil du få en grunnleggende forståelse for en bedrifts løpende regnskapsførsel gjennom året - og om arbeidet med ... [+]
Gjennom dette kurset vil du få en grunnleggende forståelse for en bedrifts løpende regnskapsførsel gjennom året - og om arbeidet med regnskapsavslutningen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Regnskap - Videregående kurs - 4934F - 5223 Krav til deg Opptakskrav Yrkesfaglig kompetanse   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 250,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 5 timer 2 100 kr
Nettbasert e-læringskurs fra Veritech AS er den meste effektive måten å få kunnskap om standarden på. Ta kurset på din PC i det tempo som passer deg. [+]
Kurset bygger på mer enn 13 års erfaring med nettbaserte e-læringskurs innen ISOs standarder for ledelsessystemer.  Faglig ansvarlig for kurset er Magnus Robbestad i Veritech som: Har mer enn 20 års erfaring som «ISO» revisor. Er godkjent som kursholder for internasjonale sertifiseringsordninger som IRCA og EOQ. Deltar i standardiseringsarbeid og er leder for den norske ISO 9001 komiteen. Har ført et 50 talls bedrifter frem til akkrediter sertifisering Har bistått sertifiseringsorganer med oppnåelse av akkreditering. Holder årlig mer enn 20 kurs innen ledelsesstandarder for Standard Online. Mål for kurset er at du skal få en grunninnføring for å bli i stand til å etablere, implementere og vedlikeholde et ledelsessystem for kvalitet. Du skal samtidig få kunnskap til å inneha rolle(r) som øverste leder, kvalitetsleder, prosesseier eller andre relaterte funksjoner som inngår i ledelsessystemet for kvalitet. Om kurset Kurset tar deg gjennom standarden med temaer, leksjoner, kontrollspørsmål og praktisk eksempler. Eksempelsamlingen kan lastes ned og brukes som arbeidshefte ved gjennomføringen av kurset Kurset er interaktivt, det vil si at du blir testet med kontrollspørsmål og avsluttende eksamen. Kurset kan repeteres og eksamen kan tas på nytt hvis du ikke består ved første forsøk. Underveis i kurset kan du stille spørsmål som besvares av kursansvarlig i Veritech AS. Kursinnhold Lederskap Risikobasert tilnærming Prosesskartlegging Prosesstyring Kvalitetsstyring Kontinuerlig forbedring Kvalitetsleders rolle Test og eksamen Kurset tilfredsstiller krav i ISO 9001 til forventet grunnkompetanse om standarden. Kursbeviset kan du skrive ut når du har bestått eksamen. Det er ikke krav til forkunnskap for dette kurset. Referanser Veritech as har i mer enn 13 år levert nettbaserte e-læringskurs til mer en 100 bedrifter i Norge herav: Standard Norge, ABB, Statkraft, Luftfartstilsynet, Norsk Akkreditering, Nemko Certification AS, Intertek Moody, Teknologisk institutt, Arbeidstilsynet, Relacom, YIT, Caverion, Bergen Kommune, Oslo Kommune, Nimi, DNB, Avinor, Bane Energi, Komplett Group, Statens Jernbanetilsyn, Ringnes, Teekay Production m.m   Gode tilbakemeldinger: Ringnes Fabrikker har benyttet Veritech,s interaktive e-læringskurs i forbindelse med kompetanseheving ved sertifisering av samtlige bryggerier i henhold til ISO 9001 og ISO 14001. Kursene er svært kostnadseffektive sammenlignet med tradisjonelle kurs og er samtidig tilgjengelige for repetisjon når vi måtte ønske. Kursenes faglige innhold og praktiske eksempler har gitt den læreeffekt vi har hatt behov for i dette prosjektet. For de som benytter e-læring for første gang må man ta i betraktning at det kreves en viss pc kunnskap for å gjennomføre kursene. Vi anbefaler gjerne Veritechs interaktive e-læringskurs. Alf Dagfin Haukeli Kvalitetsdirektør Ringnes Fabrikker   "Selv om jeg kjenner ISO standardene godt og har lang erfaring med kvalitetsarbeid faller E-learning kursene med eksamener for de 2 ISO standardene ISO 9001 og ISO 14001 samt OHSAS18001 godt inn bedriftens opplæringsarbeid. Kursene er brukervennlige, lette å forstå/mer konsentrert enn standardene og du bruker ikke mer tid enn nødvendig for å forstå standardene. Etter min mening husker man også bedre når man jobber interaktivt i læreprosessen. Tar man også kursavgifter, reise/oppholdstid- og kostnader i betraktning er gevinsten totalt sett for bedriften betydelig. Jeg vil derfor absolutt anbefale flere bedrifter/enkeltpersoner å ta disse kursene i sitt kvalitetsarbeid.     Jan Røed Logistikk- og kvalitetsdirektør i Moeller Electric AS   Bestill kurset nå - Ikke vent med få kompetansen om den nye ISO 9001:2015 standarden. Kurset er tilgjengelig første virkedag etter bestilling og kurset er tilgjengelig i 6 måneder.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.