Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Du har valgt: Medarbeider og medarbeidersamtale
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Drammen 6 timer 3 500 kr
03 Jun
05 Sep
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. [+]
Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte? Ledelse handler om å ta tak i problemstillinger, foreta vanskelige valg, sette grenser og gjennomføre nødvendige samtaler. Målet med dette dagskurset er å gi deltakerne konkrete verktøy og praktiske råd og tips om hvordan de kan håndtere vanskelige, men nødvendige personalsamtaler. Kursinnhold:• HVA ønsker du å oppnå? Målsetting for samtalen og aktiv forberedelse • HVORDAN gjør du det? Deg som leder, samtaleteknikker, praktisk gjennomføring, øvelser og relevante caseoppgaver. • HVORFOR handler om forpliktelse, oppfølging og konsekvens. Kursholder er Kristin Haftorn Johansen som er en meget erfaren og  kompetent kursholder med en sterk kombinasjon av faglig styrke og praktisk/operativ ledererfaring. I det daglige arbeider hun med utvikling av ledere, ledergrupper og team, forbedring av relasjoner og samarbeidsforhold. Fønix Kompetanse har levert kurs og bedriftsinterne programmer siden 1997 med utvikling av organisasjoner, medarbeidere, ledere, grupper og team og med svært gode resultater og tilbakemeldinger: «Som ny i leder for en enhet hvor det var utfordringer både mellom medarbeideren og med resten av organisasjonen har bistanden og samarbeidet med Fønix Kompetanse hjulpet meg til å få enheten på kurs igjen. Medarbeiderne ser hverandre og det har gjort at vi i dag har fått en ny giv, og glede hos de ansatte. Fønix Kompetanse har hjulpet oss å sette ord på utfordringene ved å stille spørsmål og gi oss verktøy til å finne våre egne kjøreregler.  Fønix Kompetanse har vært både en samtalepartner og spørsmålsstiller og gitt meg verktøy til å få en fungerende avdeling og i tillegg gitt meg inspirasjon til å utføre jobben». Økonomileder     [-]
Les mer
Lær deg enkle teknikker for å komme i bedre kontakt med dine medarbeidere og lær deg gode spørsmål og lær deg å lytte både til det som blir sagt og ikke sagt. [+]
Om du er blant dem som opplever at du ikke alltid når fram til dem du skal snakke med eller at du ønsker en enda bedre relasjon til dine medarbeidere, ligger nøkkelen til et godt forhold i kommunikasjonen. Så er også kommunikasjon uendelig mye mer enn ord og ordvalg, selv om det også er viktig.   På dette kurset vil du lære noen enkle teknikker for å få folk til å slappe bedre av sammen med deg, hvordan du lettere kan nå fram og føle at dere er på bølgelengde. Vi vil også jobbe med språk så du blir bedre til å stille de gode spørsmålene. Du vil få trening i å lytte etter det som blir sagt mellom linjene så du kan fylle inn og stille enda mer presise spørsmål. Dette vil du lære: - hvordan du kan møte dine medarbeidere/medmennesker slik at de lett får tillit til deg - trening i å lytte til og observere den du snakker med - gode spørsmål som kan avsløre og løse opp i begrensende tankemønstre - kunnskap om personlighetstyper slik at du kan møte hver enkelt på best mulig måte. Det vil være undervisning gjennom litt teori  og mest øvelser – det er gjennom å erfare du virkelig lærer og får et godt grunnlag du kan jobbe videre med. Et kurs vil gi deg et godt grunnlag, og om du virkelig ønsker å bli dyktig, er individuell oppfølging smart. Det vil si at vi treffes med jevne mellomrom for å snakke om hva som fungerer og hvor du trenger å jobbe mer. Ved å gjennomgå om de samtalene du har, vil vi finne ut hva som skal til for å bli en enda bedre samtalepartner for dine medarbeidere og hvordan du kan hente ut enda mer av deres potensial. [-]
Les mer
Lillehammer 1 time
Verktøy for gjennomføring av medarbeider-undersøkelse; HKI - Humankapitalindeks. [+]
Verktøy for gjennomføring av medarbeider-undersøkelse; HKI - Humankapitalindeks. INNHOLD med forbehold om justering: Hvorfor gjennomføre medarbeiderundersøkelser? Presentasjon av HKI som verktøy. Fokus på indeksene Identitet, Arbeidsklima, Energi og Kunnskap/Samarbeid. Eksempel på oppfølging av medarbeiderundersøkelser.   [-]
Les mer
8 timer 3 500 kr
Difficult and awkward conversations come in many shapes, sizes and situations. This course offers valuable tips and techniques for managing them as effectively as possibl... [+]
Difficult and awkward conversations come in many shapes, sizes and situations. This course offers valuable tips and techniques for managing them as effectively as possible, giving yourself the best possible chance of getting the results and outcomes you want. We will focus on practical demonstrations and exercises, supported by core communication theory. There will also be the chance to be part of a real-time simulation, carefully facilitated and observed. Once mastered, these skills and techniques will help you make some vital changes in your dealings with others. Delivered by a very experienced British communication and performance coach*, drawing on over 30 years experience in business law, theatre, broadcasting and management consulting.   The Course is led by SAUL CAMBRIDGE MA PgDip. Saul is a very experienced British coach, now based in Norway and a Partner at communications experts, Ergo Ego AS. He has a Masters in Law from Cambridge University, leading to a successful 10-year career as a corporate lawyer, where he became Partner and Head of Corporate in a major UK law firm. He then made a career switch, via The Bristol Old Vic Theatre School in England, into professional acting, mostly in theatre. His coaching career also started at this time and now covers most of his work. He also has a Postgraduate Diploma in Broadcast Journalism, leading to live on-air work with BBC Radio in England. It all adds up to over 30 years colourful experience, every element supporting his work as an expert communication and performance coach.  This Course needs a minimum of 8 participants. If a postponement is necessary due to low numbers, we will of course offer you the next available Course.     [-]
Les mer
Bedriftsintern 6 timer
Ledere skal jevnlig holde medarbeidersamtaler. Forskning viser at mange ikke er fornøyd med måten dette fungerer på. Dette kurset tilbyr nytenkning. [+]
Det unike med dette kurset er at ledere og medarbeidere kurser seg sammen. Det gjør at en kan ta ut læringseffekten umiddelbart. Ledere og medarbeidere får sammen lære om nyeste forskning og erfaring med medarbeidersamtalen.  Sammen får dere også reflekter over samtalen som utviklingsarena slik dere vil ha den.Vi jobber med metoder for deltakelse og involvering som gjør at dere kan holde gode gruppesamtaler der alle deltar og er aktive på lik linje. På den måten fordeles ansvaret på flere og de samlede ressursene for læring og utvikling brukes mye mer effektivt enn i den tradisjonelle medarbeidersamtalen. I løpet av de seks timene kurset varer vil dere få reflektere over egne erfaringer og ønsker knyttet til medarbeidersamtalen. Dere utvikler ferdigheter i å gjennomføre samtalen i et helt nytt format. Deretter kan dere reise hjem å videreutvikle det på den måten som passer dere best. I tillegg har dere gjort erfaring med en møtemetodikk som er anvennelig til en mengde andre møter i virksomheten. Dersom dette gir mersmak kan dere gå videre til vårt tre-dages kurs i person- og prosessfokusert møteledelse. Kurset vil være en kick - start på et involverende leder- og medarbeiderskap og innovasjon i bruk av møtetid. [-]
Les mer
1 dag 3 490 kr
Den gode medarbeidersamtalen er et viktig verktøy i det strategiske personalarbeidet, og i henhold til bedriftens mål [+]
Den gode medarbeidersamtalen Undersøkelser har vist at den tradisjonelle medarbeidersamtalen er i ferd med å dø ut, fordi den ikke utnyttes etter potensial. Faktum er at medarbeidersamtalen er en unik mulighet til å bli bedre kjent med dine medarbeidere, både i forhold til interesser og formalkompetanse. Gjennom vårt intensive kurs, får du som leder/personalansvarlig et nytt utgangspunkt for å gjennomføre gode samtaler, og avdekke ressurser eller mangel på kompetanse i henhold til bedriftens overordnede strategi. Vi gir deg et større perspektiv på samtalen, og enkle maler for å gjennomføre planlagte og gode samtaler med dine medarbeidere. Det å kjenne til de forventingningene du som leder møter i hverdagen, vil gi deg mer innsikt i rollen, og dermed bedre i stand til å dra nytte av medarbeidersamtalen i bedriftsutvikling. Vi kommer også inn på momenter rundt personalplanleggingen som er tilknyttet medarbeidersamtaler.   Se ellers www.ngate.no for mer info om oss.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.