Coaching
Medarbeiderutvikling
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Virksomheter og ledere som ser og legger til rette for medarbeidernes reaksjoner på endringer kan fange opp viktige innspill – og beholde verdifulle ansatte. [+]
Organisasjoner gjennomgår stadig større og mindre endringer, men realiteten er at de fleste endringer ikke implementeres effektivt. Årsakene er mange og komplekse, men ofte pekes det på medarbeiderne, fordi de har motsatt seg eller sabotert endringene. Selv om det alltid er en håndfull endrings-motstandere i alle organisasjoner, bør ditt fokus som leder være på å snu dem til å bli ressurser for endringen du ønsker å gjennomføre. Så hvordan kan endringene konkret gjøres? Her er noen punkter: Hjelp medarbeidere å realisere at status quo er farligere enn en ukjent fremtid. Dette handler altså om HVORFOR endringen er nødvendig. Vær historieforteller ved å formidle det store bildet og fordelene med endringen, slik at medarbeiderne kan forstå retningen organisasjonen vil ta. De kan da lettere forstå HVA som skal endre og HVORDAN den bør gjennomføres. Usikkerhet og frustrasjoner er vanlig. Vær mottakelig for kritiske spørsmål da dette bidrar til at vi tenker nøye gjennom hva vi gjør og hvorfor. Møt medarbeiderne i deres usikkerhet med bekreftelser på at du har tillit til de. Antakeligvis har de verdifull erfaring, kunnskap og verdier. Det er vel derfor de er ansatt i virksomheten? Se den potensielle verdien i ulike typer ressurser, både materielle og immaterielle, herunder dine medarbeidere. Legg til rette for at mennesker kan få ta i bruk tilgjengelige ressurser på en mer kreativ måte og med færre begrensninger. Generelt kan det være nyttig å vurdere om det å skape en endringskultur kan være viktig strategisk. De fleste virksomheter opererer i et landskap som kontinuerlig endrer seg og som påvirker hvordan virksomheten bør utvikle seg. I så fall, starter det arbeidet med en endring på toppen – i måten å lede virksomheten og medarbeiderne på…..   Omfattende erfaring: Med mer enn 20 års erfaring fra HR og ledelse, samt forsknings- og utviklingsprosjekter, har kursholder Sissel Naustal omfattende erfaring med utvikling av organisasjoner og mennesker. Sissels ekspertise er særlig innen «growth mindset» og hjernens formbarhet - spennende fagområder knyttet til læring, utvikling, mestring og langtidsprestasjoner.   Tilbakemeldinger fra tidligere kursdeltagere: En systematisk og god måte å jobbe med motivasjon og utvikling. Dette er et viktig program – jeg kjenner ikke til noe lignende i markedet.   Her kan du lese mer om temaet:http://humanpotential.no/motstandereellerressurser/ Kurset kan tilpasses dere.Vi kan skreddersy kurs/workshops/foredrag så det treffer deres situasjon optimalt [-]
Les mer
Bedriftsintern
Growth mindset gir dine ansatte verktøyene de trenger for å bli den beste utgaven av seg selv, både privat og på jobb. [+]
Growth mindset fremmer motivasjon, robusthet, læring og prestasjon - viktig for en organisasjon i endring.  I kurset lærer du hvordan våre tankemønstre påvirker oss og hvordan de kan utvikles så vi styrker motivasjon, læring og mestring.Med konstruktive tankemønstre er vi mer utholdende og vil i større grad takle motgang og tørre å ta på oss utfordringer. Growth mindset kan ha store positive konsekvenser for deg på jobben, i nære relasjoner og din selvfølelse.   ForskningsbasertVåre kurs er utviklet av MadeToGrow, basert på internasjonal forskning, egen forskning i Norge og omfattende erfaring.   Et «growth mindset» er forståelse av hvor mye evner, talent og egenskaper kan utvikles. Et tankesett som påvirker hvordan vi tolker og responderer i ulike situasjoner som: hvilket forhold vi har til læring og utfordringer hvor mye innsats vi er i stand til å legge inn i læring og prestasjoner hvordan vi takler usikkerhet, endringer og motgang vår motivasjon og mestringstro hvordan vi tar ansvar for egen læring og utvikling i hvilken grad vi tar ut vårt potensiale Omfattende erfaring: Med mer enn 20 års erfaring fra HR og ledelse, samt forsknings- og utviklingsprosjekter, har kursholder Sissel Naustal omfattende erfaring med utvikling av organisasjoner og mennesker. Sissels ekspertise er særlig innen «growth mindset» og hjernens formbarhet - spennende fagområder knyttet til læring, utvikling, mestring og langtidsprestasjoner. Hun har et brennende engasjement for   Tilbakemeldinger fra tidligere kursdeltagere: Nå tenker jeg at det jeg ikke klarer nå, kan jeg få til senere. Jeg har fått mer lyst til å lære. Jeg har fått et klarere syn på hva jeg skal gjøre for å oppnå det jeg vil i livet. Jeg har hatt bedre faglig utvikling og blitt bedre sosialt. Kurset har helhetlig, pedagogisk og solid oppbygging og innhold. En systematisk og god måte å jobbe med motivasjon og utvikling. Dette er et viktig program – jeg kjenner ikke til noe lignende i markedet.    Kurset kan tilpasses dere.Vi kan skreddersy kurs/workshops/foredrag så det treffer deres situasjon optimalt   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Lær å identifisere, bevisstgjøre og utvikle kritiske suksessfaktorer for god og effektiv ledelse i teamet/virksomheten. [+]
Lær deg å identifisere, bevisstgjøre og utvikle kritiske suksessfaktorer for god og effektiv ledelse i teamet/virksomheten. Et arbeidsmarked i akselererende utvikling krever stadig  ny kompetanse og større evne og vilje til omstilling. Rett holdning til livslang læring er helt avgjørende for organisasjonenes evne til tilpasning og resultater.   Utvikle mindset og kultur for læringVårt mindset handler om hva vi tror om muligheten for å endre og utvikle personlige evner, kvaliteter og egenskaper. I dette ligger også selvledelse for den enkelte. Forskning viser at å bygge kompetanse som bidrar til at mennesker lærer, vokser, utvikler seg og presterer best mulig, er effektive bidrag til at virksomheter realiserer sine mål.   Et growth mindset er forståelse av hvor mye evner, talent og egenskaper kan utvikles. Et tankesett som påvirker hvordan vi tolker og responderer i ulike situasjoner.   Omfattende erfaring: Med mer enn 20 års erfaring fra HR og ledelse, samt forsknings- og utviklingsprosjekter, har kursholder Sissel Naustal omfattende erfaring med utvikling av organisasjoner og mennesker. Sissels ekspertise er særlig innen «growth mindset» og hjernens formbarhet - spennende fagområder knyttet til læring, utvikling, mestring og langtidsprestasjoner.    Kurset kan tilpasses dere.Vi kan skreddersy kurs/workshops/foredrag så det treffer deres situasjon optimalt.   Tilbakemeldinger fra tidligere kursdeltagere: Nå tenker jeg at det jeg ikke klarer nå, kan jeg få til senere. Jeg har fått mer lyst til å lære. Jeg har fått et klarere syn på hva jeg skal gjøre for å oppnå det jeg vil i livet. Jeg har hatt bedre faglig utvikling og blitt bedre sosialt. Kurset har helhetlig, pedagogisk og solid oppbygging og innhold. En systematisk og god måte å jobbe med motivasjon og utvikling.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 måneder
En unik mulighet til å utvikle deg selv og vite hva som inspirerer, motiverer og som driver deg til mål. Få kontroll på en hektisk hverdag og skape balanse. [+]
Medarbeidercoaching – medarbeiderutvikling   Ønsker du: å videreutvikle deg i jobben din? å gjøre noen forandringer? å bli bedre på selvledelse og vite hva som er viktig for deg? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å bryte uhensiktsmessige tanke- og atferdsmønstre? å fokusere på eget ansvar for mål og valg? å få bedre kontroll på hektisk jobb, hverdag og skape sunn balanse mellom jobb og privatliv? Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial. For at du skal oppnå et godt resultat setter coachingprogrammet fokus på: Hvordan er nå-situasjonen? Hva ønsker du – mål, handlingsplan og veivalg? Hvordan få det til? Hva hindrer deg? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensial? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan styrker du deg som medarbeider? Hvordan finne dine verdier? Hvordan gjøre det lettere å skape forandring? Hvordan kommunisere bedre med deg selv og andre? Hvordan finner du riktig fokus? Hvordan prioritere og styrke evnen til å være løsningsorientert? Hvordan styrke din selvfølelse og bli kvitt uhensiktsmessige tanker og vaner? Hvordan styre din tid på en hensiktsmessig og sunn måte? Form:En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver.Varighet: 6 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd.Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
3 800 kr
Ansatte med yrkesteft forklarer ofte forskjellen på suksess eller ikke. Hvorfor ikke bli en suksess - en medarbeider med denne teften? [+]
Yrkesteft - en konkurransefaktor Undersøkelser viser at det er stor forskjell på engasjementet til ansatte. Med yrkesteft mener vi evnen til å se hva som er riktig å gjøre på jobben - for deretter å utføre det selv! Det å ha ansatte med yrkesteft er en vesentlig konkurransefaktor. Ikke bare det, men ansatte med yrkesteft skaper en lagånd og et sterkt fellesskap, som fremmer både trivsel og prestasjoner. Ambisjoner om å ha ansatte med yrkesteft bør derfor være tydelige  i personalplanene til bedriftene, samt være en vesentlig del i utviklingen av ledere og medarbeidere.   Forventet utbytte av kurset Den enkelte kursdeltaker skal bli bevisst hvordan de kan utvikle egen yrkesteft! Denne kompetansen kan bedriften legge inn i de personalpolitiske føringene - samt som aktuelle tema for utviklingen av lederne.     Kursleder  Kursleder er John Arne Lien, er utdannet sivilingeniør og bedriftsøkonom og har flere års erfaring som konsulent innen organisasjon og ledelse. Han har en praktisk, konkret  og direkte  undervisningsform, og legger vekt på mye dialog og involvering fra deltakerne.   Innhold - tema  Egen observasjonsevne - hvordan gir arbeidsplassen signaler til deg som du kan utnytte i jobben, slik at konkurransekraften også styrkes? Egne ambisjoner - hvordan sette seg praktiske ambisjoner, som fremmer mening og glede i egen jobb? Medansvar - hvordan vise vilje og evne til å ta et medansvar i ditt daglige arbeid? Forventninger - hvordan påvirke omgivelsene slik at flere har forventninger til deg? Hvordan håndtere disse forventningene? Smarte arbeidsmetoder - hvordan kan du være pådriver for at dere jobber smartere? Gode arbeidsvaner - hvordan er du bevisst dine arbeidsvaner - eller uvaner? Læring - hvordan tar ansvar for egen læring? Kollegastøtte - hvordan gjør du dine kolleger bedre?         [-]
Les mer
1 dag
Medarbeidere som føler tilhørighet mobiliserer ressurser, pådriverkraft og personlig ansvar som skaper suksess! [+]
Hvordan har konkurransekraften det i dag? Hva tenker du når dagen er slutt og ansatte går hjem! Hvordan har de det - hvordan har konkurransekraften det? Arbeidsglede og medarbeiderskap  er sentrale nærværsfaktorer. De fleste ansatte ønsker å arbeide i bedrifter som tilrettelegger for at deres medarbeidere får utnyttet sine  sterke egenskaper. Medarbeiderskap står sterkt her i Norge, fordi vi har så tydelige tradisjoner for medvirkning, involvering og sterke rettigheter. Dette har ført til at personlig ansvar er en viktig suksessformel - noe som betyr at medarbeiderne har sterkt eierskap til det som bedriften arbeider med. Et godt medarbeiderskap er derfor å betrakte som en suksessdriver. Mange forskere  har dokumentert at det en klar sammenheng mellom medarbeidertilfredshet og kundetilfredshet samt lønnsomhet. Med andre ord - medarbeiderskap er en konkurranseaktor. Forventet utbytte av kurset Bli bevisst hva medarbeiderskap er, forstå egen rolle i utviklingen, samt være målbevisst på de tiltakene som kreves for å bygge en medarbeiderstab som kjennetegnes av et aktivt medarbeiderskap.   Kursleder Kursleder er John Arne Lien, som er utdannet sivilingeniør og bedriftsøkonom og har flere års erfaring som konsulent innen organisasjon og ledelse. Lien har en praktisk, konkret  og direkte undervisningsform, og legger vekt på mye dialog og involvering fra deltakerne.   Innhold/tema Fundamentet for medarbeiderskap - ansvar, innflytelse, omsorg og handling Tilhørighet - er «limet» for medarbeiderskap, hva skaper tilhørighet?  Irritasjoner - er «løsningsmiddelet» for medarbeiderskap - hva hindrer medarbeiderskap?  Vekst - er pådriveren for å bygge et sterkt medarbeiderskap  Forventningene - hvordan skape og holde gjensidige forventninger (personlig pålitelighet)?  Ansvar - hvordan håndtere ansvar og medansvar Samtaleformen - den daglige samtaleformen  forsterker eller svekker medarbeiderskapet! Arbeidsglede - å oppleve en arbeidsglede er en kollektiv oppgave, og stimulerer til at medarbeiderskapet får en god varighet !             [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.