Oslo
Du har valgt: Østensjø
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Østensjø )
 

6 timer 1 500 kr
C#is very useful. [+]
C# is a power language. [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 150 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile® Practitioner tar utgangspunkt i den mest tidsaktuelle og relevante vinklingen av smidig tilnærminger, og rammeverket inkluderer en rekke smidige metoder, s... [+]
Du vil få tilsendt en sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.  Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er casebasert med 50 tilknyttede multiple choice-spørsmål, og du består ved 66% korrekte svar (dvs 30 av 50 spørsmål). Deltakerne har 2 timer og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Dette er en åpen bok eksamen. Nødvendige forkunnskaper: PRINCE2® Agile Foundation eller PRINCE2® Foundation sertifisering [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
8 timer 4 500 kr
Arbeid med brannfarlige kuldemedier innebærer en risiko. Lær det viktigste på vårt endagskurs slik at du kan gjennomføre tiltak som ivaretar din egen sikkerhet. [+]
Dette lærer du Å håndtere brannfarlige kuldemedier som R32 og propan krever god kunnskap om sikkerhet. Lær deg det viktigste på éndagskurs i regi av Norsk Varmepumpeforening.  Varmepumper og kuldeanlegg med brannfarlig kuldemedium Brannfarlige kuldemedier, type HFK, HFO og HK (hydrokarboner) Sikkerhetsklasser, fareklasser og risikovurdering Fyllingsmengder Ventilert kabinett, maskinrom og utendørs installasjon Personlig verneutstyr, HMS og riktig verktøy Transport og lagring Service – inngrep i kuldemediekretsen Lekkasjekontroll Kursmateriell Kurskompendium Nettbasert eksamen Bevis for gjennomført opplæring iht. § 7.Kompetanse i forskrift om håndtering av farlig stoff etter bestått eksamen Varighet 1 dag [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 23 000 kr
Python is an object oriented rapid development language deployed in many scenarios in the modern world. [+]
COURSE OVERVIEW   This Python Programming 1 course is designed to give delegates the knowledge to develop and maintain Python scripts using the current version (V3) of Python. There are many similarities between Python V2 and Python V3. The skills gained on this course will allow the delegate to develop their own skills further using Python V2 or V3 to support the development and maintenance of scripts. The Python Programming 1 course comprises sessions dealing with syntax,variables and data types,operators and expressions,conditions and loops,functions,objects,collections,modules and packages,strings,pattern matching,exception handling,binary and text files,and databases. Exercises and examples are used throughout the course to give practical hands-on experience with the techniques covered. TARGET AUDIENCE The Python Programming 1 course course is aimed at those who want to improve their Python programming skills,and for developers/engineers who want to migrate to Python from another language,particularly those with little or no object-oriented knowledge. For those wishing to learn Python and have no previous knowledge of programming,they should look to attend our foundation course Introduction to Programming - Python. COURSE OBJECTIVES This course aims to provide the delegate with the knowledge to be able to produce Python scripts and applications that exploit all core elements of the language including variables,expressions,selection and iteration,functions,objects,collections,strings,modules,pattern matching,exception handling,I/O,and classes. COURSE CONTENT DAY 1 COURSE INTRODUCTION Administration and Course Materials Course Structure and Agenda Delegate and Trainer Introductions SESSION 1: GETTING STARTED About Python Python versions Python documentation Python runtimes Installing Python The REPL shell Python editors SESSION 2: PYTHON SCRIPTS & SYNTAX Script naming Comments Docstring Statements The backslash Code blocks Whitespace Console IO (to enable the writing of simple programs) A first Python program Script execution SESSION 3: VARIABLES & DATA TYPES Literals Identifiers Assignment Numbers (bool,int,float,complex) Binary,octal,and hexadecimal numbers Floating point accuracy Collections (str,list,tuple,set,dict) None Implicit and explicit type conversion (casting) The type function SESSION 4: OPERATORS & EXPRESSIONS Arithmetic Operators Assignment Operators Comparison Operators Logical Operators Membership Operators Bitwise Operators Identity Operators SESSION 5: CONDITIONS & LOOPS Conditional statements (if,elif,else) Nested conditional statements Short hand if/if else Python's alternative to the ternary operator Iterative statements (while,for,else) The range function Iterating over a list Break Continue Nested conditional/iterative statements COURSE CONTENTS - DAY 2 SESSION 6: FUNCTIONS Declaration Invocation Default values for parameters Named arguments args and kwargs Returning multiple values None returned Variable scope Masking and shadowing The pass keyword Recursive functions SESSION 7: OBJECTS AND CLASSES About objects Attributes and the dot notation The dir function Dunder attributes Mutability The id function Pass by reference Introduction to Classes Class Declaration and Instantiation Data attributes Methods Composition SESSION 8: LISTS About lists List syntax including slicing Getting and setting list elements Iterating over a list Checking for the presence of a value The len function List methods incl. append,insert,remove,pop,clear,copy,sort,reverse etc. The del keyword Appending to and combining lists List comprehension SESSION 9: TUPLES About tuples Tuple syntax Getting tuple elements including unpacking Iterating over a tuple Checking for the presence of a value The len function Appending to and combining tuples SESSION 10: SETS About Sets Dictionary syntax Creating,adding and removing set elements Iterating over a set Membership Testing Sorting Copying Set methods incl. union,intersection,difference,symmetric_difference etc. COURSE CONTENTS - DAY 3 SESSION 11: DICTIONARIES About dictionaries Dictionary syntax Getting and setting dictionary elements Iterating over a dictionary (keys,values,and items) Checking for the presence of a key The len function Dictionary methods incl. keys,values,items,get,pop,popitem,clear etc. The del keyword Dictionary comprehension SESSION 12: STRINGS About strings String syntax including slicing Escape characters Triple-quoted strings Concatenation Placeholders The format method Other methods e.g. endswith,find,join,lower,replace,split,startswith,strip,upper etc. A string as a list of bytes SESSION 13: MODULES & PACKAGES About modules Inbuilt modules math,random and platform the dir() and help() functions Creating and using modules the __pycache__ and the .pyc files The module search path Importing modules Namespaces Importing module objects The import wildcard Aliases Importing within a function Executable modules Reloading a module About packages Importing packaged modules Importing packaged module objects Package initialisation Subpackages Referencing objects in sibling packages The Standard Library Installing modules and packages using pip SESSION 14: PATTERN MATCHING About regular expressions Regular expression special characters Raw strings About the re module re module functions incl. match,search,findall,full match,split,sub   COURSE CONTENTS - DAY 4 SESSION 15: EXCEPTION HANDLING About exceptions and exception handling Handling exceptions (try,except,else,finally) Exception types The exception object Raising exceptions Custom exception types Built-in exceptions hierarchy SESSION 16: FILES & THE FILESYSTEM The open function Methods for seeking (seekable,seek) Methods for reading from a file (readable,read,readline,readlines) Iterating over a file Methods for writing to a file (writable,write,writelines) Introduction to context managers Text encoding schemes,codepoints,codespace ASCII and UNICODE (UTF schemes) UTF-8,binary and hexadecimal representations The ord() and chr() functions Binary files,bytes and bytearray I/O layered abstraction. About the os module os module functions incl. getcwd,listdir,mkdir,chdir,remove,rmdir etc. OSError numbers and the errno module SESSION 17: DATABASES The DB-API DP-API implementations Establishing a connection Creating a cursor Executing a query Fetching results Transactions Inserting,updating,and deleting records FOLLOW ON COURSES Python Programming 2  Data Analysis Python  Apache Web Server PHP Programming  PHP & MySQL for Web Development  PHP & MariaDB for Web Development  Perl Programming  Ruby Programming  Introduction to MySQL  Introduction to MariaDB [-]
Les mer
Bedriftsintern
Jakten på dømmekraft. Hjelp, hva gjør vi? Hva styrer valgene i din avdeling? Vet du hva som er viktig å tenke på når dere står midt oppi et dilemma? [+]
Etikk som verktøy i arbeidslivet – verdien av verdier Etikk er avgjørende for kloke valgEtikkens navigasjonshjulEtikk utvikler dømmekraftEtikk hindrer skråsikker uvitenhetEtikk er å ta hverdagslivets dilemma på alvor Halvdags eller Dagskurs bedriftsinternt - Vi tilrettelegger kick og foredrag for hver enkelt kunde og det er dialogen mellom oss som bestemmer vinkling og innhold. Sammen finner vi den beste formen.       [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 28 500 kr
This course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration: Microsoft 365 tenant and service management, Office 365 management, and Microsoft 36... [+]
COURSE OVERVIEW  In Microsoft 365 tenant and service management, you will examine all the key components that must be planned for when designing your Microsoft 365 tenant. Once this planning phase is complete, you will learn how to configure your Microsoft 365 tenant, including your organizational profile, tenant subscription options, component services, user accounts and licenses, and security groups. Finally, you will learn how to manage your tenant, which includes the configuration of tenant roles and managing your tenant health and services. With your Microsoft 365 tenant now firmly in place, you will examine the key components of Office 365 management. This begins with an overview of Office 365 product functionality, including Exchange Online, SharePoint Online, Microsoft Teams, additional product resources, and device management. You will then transition to configuring Office 365, with a primary focus on configuring Office client connectivity to Office 365. Finally, you will examine how to manage Office 365 ProPlus deployments, from user-driven client installations to centralized Office 365 ProPlus deployments. You will wrap up this section by learning how to configure Office Telemetry and Microsoft Analytics. The course concludes with an in-depth examination of Microsoft 365 identity synchronization, with a focus on Azure Active Directory Connect. You will learn how to plan for and implement Azure AD Connect, how to manage synchronized identities, and how to implement password management in Microsoft 365 using multi-factor authentication and self-service password management. This section wraps up with a comprehensive look at implementing application and external access. You will learn how to add and manage applications in Azure Active Directory, including how to configure multi-tenant applications. You will then examine how to configure Azure AD Application Proxy, including how to install and register a connector and how to publish an on-premises app for remote access. Finally, you will examine how to design and manage solutions for external access. This includes licensing guidance for Azure AD B2B collaboration, creating a collaborative user, and troubleshooting a B2B collaboration. TARGET AUDIENCE This course is designed for persons who are aspiring to the Microsoft 365 Enterprise Admin role and have completed one of the Microsoft 365 role-based administrator certification paths. COURSE OBJECTIVES Designing, configuring, and managing your Microsoft 365 tenant Office 365 product functionality Configuring Office 365 Managing Office 365 ProPlus deployments Planning and implementing identity synchronization Implementing application and external access COURSE CONTENT Module 1: Designing Your Microsoft 365 Tenant Planning Microsoft 365 in your On-premises Infrastructure Planning Your Identity and Authentication Solution Planning Your Service Setup Planning Your Hybrid Enviroment Planning Your Migration to Office 365 Module 2: Configuring Your Microsoft 365 Tenant Planning  Your Microsoft 365 Experience Configuring  Your Microsoft 365 Experience Managing User Accounts and Licenses in Microsoft 365 Managing Security Groups in Microsoft 365 Implementing Your Domain Services Leveraging FastTrack and Partner Services Module 3: Lab 1 - Configuring your Microsoft 365 Tenant Exercise 1 - Set up a Microsoft 365 Trial Tenant Module 4: Managing Your Microsoft 365 Tenant Configuring Tenant Roles Managing Tenant Health and Services Module 5: Lab 2 - Managing your Microsoft 365 Tenant Exercise 1 - Manage Administration Delegation Exercise 2 - Configure Office 365 Message Encryption (OME) Exercise 3 - Monitor and Troubleshoot Office 365 Module 6: Office 365 Overview Exchange Online Overview SharePoint Online Overview Teams Overview Additional Resources Overview Device Management Overview Module 7: Lab 3 - Office 365 Overview Exercise 1 - Exchange Online Overview Exercise 2 - SharePoint Online Overview Exercise 3 - Teams Overview Module 8: Configuring  Office 365 Office 365 Client Overview Configuring Office Client Connectivity to Office 365 Module 9: Managing Office 365 ProPlus Deployments Managing User-Driven Client Installations Managing Centralized Office 365 ProPlus Deployments Configuring Office Telemetry Configuring Microsoft Analytics Module 10: Lab 4 - Managing Office 365 ProPlus installations Exercise 1 - Prepare an Office 365 ProPlus Managed Installation Exercise 2 - Manage a Centralized Office 365 ProPlus Installation Exercise 3 - Deploy and Configure Office Telemetry Components Module 11: Planning and Implementing Identity Synchronization Introduction to Identity Synchronization Planning for Azure AD Connect Implementing Azure AD Connect Managing Synchronized Identities Password Management in Microsoft 365 Module 12: Lab 5 - Implementing Identity Synchronization Exercise 1 - Set up your organization for identity synchronization Exercise 2 - Implement Identity Synchronization Module 13: Implementing Application and External Access Implementing Applications in Azure AD Configuring Azure AD App Proxy Designing Solutions for External Access TEST CERTIFICATION This course helps you to prepare for exam MS100. But as this is part of an expert certification you should already own one of the Microsoft 365 Associate certifications:  Modern Desktop Teamwork Administrator Security Administrator Messaging Administrator. [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ikke med å øke trafikken til nettsidene, om brukerne ik... [+]
Kursinnhold: De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics Segmentering av brukere i statistikken Hvordan lese relevant statistikk Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 3 900 kr
Denne NORSOK-standarden er bygget på norske forskrifter, europeiske og internasjonale standard veiledninger fra Norsk olje og gass og Norges Rederiforbund, selskapenes og... [+]
I samarbeid med KranTeknisk Forening som også er faglig ansvarlig.   Denne NORSOK-standarden er bygget på norske forskrifter, europeiske og internasjonale standard veiledninger fra Norsk olje og gass og Norges Rederiforbund, selskapenes og rederienes interne spesifikasjoner og prosedyrer om sikker bruk av løfteutstyr.   NORSOK R-003 N Sikker bruk av løfteutstyr beskriver operasjonelle barrierer for å håndtere farene som kan oppstå ved bruk av løfteutstyr på faste og flyttbare innretninger, konstruksjons- og vedlikeholdsfartøy, samt andre involverte fartøy i petroleumsindustrien. Petroleumsindustrien har en målsetning om utvikling av og tilgang til standarder med høy kvalitet som bidrar til gode tekniske og kosteffektive løsninger i petroleumsindustrien. Dette vil igjen bidra til god ressursutnyttelse og best mulig petroleumsforvaltning. I et globalt marked vil industrien først og fremst aktivt arbeide for utvikling og bruk av internasjonale standarder. Formålet med NORSOK-standardene er ådekke det identifiserte gapet mellom internasjonale standarder og det norske behovet;redusere behovet for selskapsspesifikke krav i størst mulig grad;kunne benyttes som referanser i myndighetenes regelverk;bidra til kostnadseffektivitet;bidra til utvikling innen helse, miljø og sikkerhet for å oppnå et akseptabelt sikkerhetsnivågjøre norsk sokkel til et attraktivt område for investeringer og aktivitet.   Foreleser: Endre Johannes FuglsetDaglig leder, Norsk Maskinkontroll AS Endre har bred erfaring og spesialkompetanse innen faget. Vi kan blant annet nevne: Tidligere Faglig leder for Norsk Hydro’s Sakkyndige Virksomhet Utarbeidet løftehåndbøker på en rekke bedrifter onshore/offshore Deltager i en rekke utvalg i KranTeknisk Forenings virksomhet Tidligere styreleder i KranTeknisk Forening Foreleser på kontrollørkurs i regi av KranTeknisk Forening Løfterådgiver Skanska Norge Utførelse av HMS kontroll og rutineoppbygging for en rekke norske bedrifter HMS/KS ansvarlig ILC-Construction AS [-]
Les mer
5 dager 19 500 kr
Mikrobedrifter har mindre enn 10 ansatte og under kr 20 mill i omsetning. Kurset viser deg de viktigste tingene du må kunne. [+]
Dette kurset er utbytterikt for deg som ønsker å starte din egen mikrobedrift, dvs en bedrift med mindre enn 10 ansatte og en omsetning på mindre enn 20 millioner kroner.   3 kurslærere: Hovedkurslærer er mangeårig daglig leder, ingeniør og har flere års psykologistudier bak seg. Han har  bred erfaring i hva som er viktig når det kommer til bedriftstenking og målsetting. Økonomi og regnskapslærer er siviløkonom og daglig leder for eget regnskapsbyrå. Lover og regler gjennomgås av vår advokat, som også har lang erfaring innen salg.   Før oppstart av din egen bedrift: Før du starter en bedrift må du ha et definert formål og kundegruppe. Målet ditt må være klart og du må også vite hvordan du skal nå målet ditt. Vi hjelper deg til å se hva som må til for at du skal nå målet ditt.   Økonomi: Økonomi er noe av det viktigste i en bedrift og du må vite hvordan du skal arbeid for at du skal komme ut med et overskudd. Lønnsomhet i en bedrift er noe du som bedriftseier må ha klart for deg hele tiden og dette hjelper vår siviløkonom, som også driver eget regnskapsbyrå, deg med.   Hvordan finansiere: Finansiering er viktig og kanskje må du kontakte en bank eller en finasieringsinstitusjon for å finansiere grunnleggende ting, f eks bil. Alle som tenker på etablering er nødt for å ha en god forretningside og denne hjelper vi deg med ved at vi viser deg hvordan du skal gå frem og hvor du evt kan henvende deg. Alle banker og evt leverandører vil kreve en gjennomtenkt forretningside av deg, ellers vil de ikke være med og støtte deg.   Kalkuler riktig pris: Vi viser deg også forretningskalkulasjon og hvordan du skal unngå de typiske fellene ved prissetting og prispolitikk. Lavest mulig pris i en konkurranseutsatt hverdag er ikke alltid det beste valget. Vi skal fortelle deg hvorfor.   Markedsfør din bedrift: Vi gir deg et godt innblikk i salg og markedsføring. Hvilke medier skal du satse på og hvilke skal du ikke kaste bort pengene dine på. Kundeoppfølgingssystemer for PC og litt generelt om bruk av PC, nettbrett eller telefon som verktøy.  Betalingsløsninger er også en del av dette.   Kundebehandling:  Kundebehandling er viktig og vi vil gi deg en rekke tips. Vi vil også gå gjennom et kundeforløp som hjelper deg til å få fornøyde kunder. Vi kan ikke få sagt det ofte nok: Fornøyde kunder er det som booster bedriften din.   Lovverk og regler: Generelt lovverk som gjelder og hvordan du finner frem vil også bli tatt opp og gjennomgått av vår advokat.   Gruppeoppgaver: Vi deler opp grupper hvor deltakerne skal diskutere problemstillinger. Forslag til løsninger presenteres i plenum og diskureres etter presentasjonene.   Hjelp og støtte etter kurset:  Etter kurset vil du ha mulighet for å ha teamet vårt bak deg som støttespillere. Vi kan hjelpe deg videre når du føler at du sitter fast. Alle kan havne i en hengemyr, men da gjelder det å ha gode hjelpere for å komme seg videre. Mer informasjon om dette under kurset. [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer