Alle kategorier
Du har valgt: Nordland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Nettkurs 7 100 kr
Faget ledelse og økonomisk styring inngår som ett av fagene i studiet: Løyve for person- og godstransport. Kurset er et tilbud til dem som allerede har vitnemål fra e... [+]
Ledelse og økonomisk styring inngår som et av fagene i studiet Løyve for person- og godstransport. Kurset er et tilbud til dem som allerede har vitnemål fra et av Samferdselsdepartementets godkjente utdanningsløp for løyvesøkere, men som mangler faget Ledelse og økonomisk styring.    Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse og økonomisk styring - 925 - 138 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Ingen spesielle.   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 2 Eksamen Eksamen Det gis en 2 timers eksamen i faget Ledelse og økonomisk styring. Eksamen arrangeres 11 ganger i året, og oppmeldingsfristen er 4 uker før eksamen. Begge besvarelsene og eksamen må være bestått for å få vitnemål. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 7 100,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
4 timer 1 500 kr
Sikkerhet ved arbeid i og drift av lavspenningsanlegg med førstehjelp. Hvordan jobbe trygt og ta de riktige avgjørelsene i en hektisk hverdag. [+]
FSE L med førstehjelp - opplæring skal skje hver 12. måned Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav til opplæring i FSE forskriften for de som jobber på anlegg inntil 1000V.   Ønsker du dette kurset internt i din bedrift, ta kontakt med oss på skolen@solarnorge.no     Fokus er på gjeldende forskrift (FSE) og førstehjelp med fokus på brann- og andre skader som kan oppstå under drift og vedlikehold av el-installasjoner.Kravene forskriftene stiller til arbeid på frakoblede anlegg blir gjennomgåttr, samt hvilke sikkerhetstiltak og barrierer som må etableres for å arbeide under spenning (AUS). Det fokuseres sterkt på berøringsspenninger og strømmer gjennom menneskekroppen, samt kortslutningsnivåer og lysbueskader. Førstehjelp har fokus på livreddende tiltak for å ivareta den skadedes livsviktige funksjoner. Brann og «elektriske» skader er spesielt behandlet. Praktiske elevøvelser [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 time 375 kr
Hva med en utvidet lunch en dag, hvor de ansatte kan smake lukte og lære om ost. [+]
Lunch and Learn er et amerikansk begrep, der det gis et tilbud om et kort foredrag eller lignende i løpet av lunchen. Å lære litt om ost, krever en litt utvidet lunchpause, men vi holder oss til en time. Vi serverer ost og brød og eventuelt tilpasset alkoholfri drikke. De fem viktigste ostfamiliene; en chèvre, en hvitmuggost, en blåmuggost, rødkitt og en fast ost.  Ønsker dere et spesielt tema så tilpasser vi det, så langt det lar seg gjøre. Et hyggelig og lærerikt avbrekk i hverdagen-  [-]
Les mer
Nettstudier 5 900 kr
Yrkesutøvelse gir deg kunnskap innen barne- og ungdomsarbeiderfaget på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i barne- og ungdomsarbeiderfaget. [+]
Yrkesutøvelse Barne- og ungdomsarbeider Dette nettkurset gir deg kunnskap innen barne- og ungdomsarbeiderfaget på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i barne- og ungdomsarbeiderfaget i fagområdet yrkesutøvelse. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 7 uketimer som tilsvarer 197 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Barne- og ungdomsarbeider - Yrkesutøvelse. Nettsider med oppgaver: Stig Berthelsen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Ikke avklart. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som vil ta skriftlig eksamen på veien til å kunne ta fagbrevet.   Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Men fagbrev stiller krav til en praksiskandidat: opparbeider minst fem års praksis tar den skriftlige praksiskandidateksamen går opp til fagprøven når eksamen og praksis er godkjent Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. For å oppnå studiekompetanse, må du melde deg opp og bestå privatisteksamen. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i barne- og ungdomsarbeiderfaget, Yrkesutøvelse Mål for opplæringen er at du skal kunne planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere pedagogiske aktiviteter tilpasset alder, funksjonsnivå, kulturtilhørighet og livssituasjon bruke observasjon og motivasjon som redskaper i planleggingen og gjennomføringen av arbeidet gjennomføre aktiviteter som stimulerer barns språklige, intellektuelle, emosjonelle og motoriske utvikling legge til rette for lek ut fra den betydningen lek har for barns læring, utvikling og sosialisering tilpasse leke-, idretts- og friluftsaktiviteter til ulike årstider, natur og miljø gjennomføre aktiviteter knyttet til kunst og kultur bidra til å bygge sosiale nettverk for barn og unge i samarbeid med deres foresatte følge gjeldende regelverk for taushetsplikt og personvern tilberede mat og måltider for barn og unge i tråd med gjeldende regelverk og retningslinjer for mat og måltider gjennomføre aktiviteter i tråd med universell utforming av produkter og tjenester utføre arbeidet i tråd med ergonomiske prinsipper og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet bruke digitale verktøy, utøve kildekritikk og ta hensyn til personvern og opphavsrett utføre arbeidet i henhold til gjeldende regelverk og yrkesetiske retningslinjer Hovedområdene belyses i et antall studieenheter som består av: Kompetansemål fra læreplanen Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Hensikten med opplæringen er å gi traverskranførere en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av traverskraner, slik at uhell og ulykker i forbindelse med løfteo... [+]
Målsetting Hensikten med opplæringen er å gi traverskranførere en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av traverskraner, slik at uhell og ulykker i forbindelse med løfteoperasjoner unngåsOpplæringen skal gi kandidatene god innsikt i prinsippene for traverskranens konstruksjon, virkemåte, vedlikehold og bruk. Praktisk forståelse for prinsippene for kranens konstruksjon, virkemåte, montering, kjøremåte, løftekapasitet og sikkerhetsutstyr mot overlastArbeidsoppgaver vil kunne kompensere for noen timer. Emneliste Innledning Modul 2.3 Løfteredskap (O-1.1) Krav til kranfører Bruksområder for traverskraner Ulykker med bro- og traverskraner Oppbygging av forskjellige typer bro- og traverskraner Hovedkomponenter på bro- og traverskraner Elektrisk og hydraulisk anlegg Sikkerhetsbrytere (Overlastbryter) Ståltau/blokk Sertifisering/dokumentasjon Kontroll og vedlikehold Arbeidsoppgaver Praktisk bruk av løfteredskap Øvingsoppgaver Kjøreteknikk Eksamen Avslutningsprøve Teori min. 30 spørsmålPraktisk prøve gjennomføres etter at kandidaten har i tråd med fadderavtale dokumentert min. 40 timer praksis Kompetansebevis / sertifikat Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator Pris er per deltaker og inkluderer alle kursdager, eksamen samt lunsj i vår kantine. [-]
Les mer
80 timer 7 500 kr
Opplæringen skal gi en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av traverskran. Opplæringen skal gi elevene god innsikt i prinsippene for traverskraners konstruksjon... [+]
Kurset gjennomføres etter fagplaner fra SGS, med 40 timer med teoriundervisning  Kurset gir sertifisering i følgende klasser: G4 – Bro- og traverskran G11 – Løfteredskap   Etter avsluttet modul avholdes det teorieksamen.  Alt av nødvendig materiell som lærebøker og presentasjoner i forskrifter og standarder blir utlevert første kursdag. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Virtualisering med VMware. Virtuelle tjenere. Kompetanse i problemstillinger innen virtualisering og bruk av kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituas... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Øvinger: 7 av 10 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2-dagers hjemmeeksamen, individuell. Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Ansvarlig: Tor Ivar Melling         Faglig innhold: Virtualisering med VMware. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA), Fault Tolerance (FT) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Virtuelle Tjenere 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 490 kr
Hev standarden på møter. Bli mer konstruktive og produktive. Få alle engasjert. Unngå omkamper. Forankre beslutninger. [+]
  Efwa Hagström, MSc, har +10 års erfaring som organisasjons- og lederutvikler for bedrifter som Elopak, Jotron, og Norgips.   Sløser dere tid og krefter på dårlig forberedte og gjennomførte møter? De fleste har mye tid og krefter å vinne på å stramme opp møtekulturen. Noen snakker for mye, diskusjoner sklir ut, misforståelse, omkamper, og beslutninger som ikke blir forankret... Lær en effektiv og morsom måte å snu dette på kort tid:   3B-metoden er utviklet basert på forskning og praksis, og er en strukturert metode for å lede møter og løfte diskusjoner til et profesjonelt nivå.  Alle deltakerne blir mer konstruktive og engasjerte. Diskusjoner blir mer ryddige og løsningsorienterte. Beslutninger blir forankret.   I denne videoleksjonen (12 minutter) får du lære: Hvordan 3B-metoden fungerer (faser og spilleregler) Hvordan møteleder gjennomfører metoden og får mer kreative og produktive møter Om 4 forskjellige jobbstiler og hvordan dere kan samhandle bedre En prioriteringsmetode for å utvikle idéer og prioritere ansvar og veien videre Hvordan dere unngår hersketeknikker, omkamper, og i stedet forankrer beslutninger   Se gjerne videoen sammen med ditt team.   Rett etter kan dere med fordel bruke metoden og få en strukturert, konstruktiv diskusjon rundt møtekultur, og bli enige om hvordan dere vil ha det i fremtiden.   I løpet av 1 time har dere hevet standarden på møter.   PERSONLIG SUPPORT: Det inngår 20 minutter personlig support på telefon for å hjelpe deg bruke 3B-metoden (avtal møte med coach).     [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Virtualisering med VMware. [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Øvinger: 8 av 12 må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Rapport leveres i itslearning. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 02.12.13 / 05.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Innhold:Virtualisering med VMware.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Virtuelle Tjenere 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg   [-]
Les mer
Nettstudier 6 060 kr
Historie vg3 gir deg kunnskap innen Historie Vg3 – påbygging til generell studiekompetanse på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i historie. [+]
Historie Vg3 Påbygging til generell studiekompetanse Dette kurset gir deg kunnskap innen Historie Vg3 – påbygging til generell studiekompetanse på videregående skole. Kurset er basert på læreplanen i historie, og tar for seg emnene: Historieforståelse og metoder og Samfunn og mennesker i tid. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Historie Vg3 studieforberedende utdanningsprogram for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: Åse Thomassen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler læreboken: Ellen Arnesen (red.): Portal påbygging. Verdenshistorie og norgeshistorie Vg3, Fagbokforlaget. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som har påbegynt eller fullført yrkesfaglig utdannelse og ønsker generell studiekompetanse. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. For å oppnå studiekompetanse, må du melde deg opp og bestå privatisteksamen. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i historie, www.udir.no/kl06/HIS1003   Faget er delt opp i følgende seks emner/studieenheter: Fra antikken til middelalderen Fra vikingtid til feiring av 17. mai Fra den industrielle revolusjon til 1900 Stormakter, verdenskriger og kald krig Etterkrigstiden, minoriteter i Norge, Kina og konfliktene i Midtøsten Eksamensforberedende modul Hver studieenhet består av: kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
7 timer 1 900 kr
Varme arbeider Kurset er påkrevd ihht. forsikringsselskapenes sikkerhetsforskrifter. Sertifisering varme arbeider Innledning 01.01.2001 ble det innfør... [+]
Varme arbeider Kurset er påkrevd ihht. forsikringsselskapenes sikkerhetsforskrifter. Sertifisering varme arbeider Innledning 01.01.2001 ble det innført et krav fra Norsk Brannvern Forening og Forsikringsforbundet om at alle som skal utføre varme arbeider på tilfeldig arbeidsplass skal inneha sertifikat for utførelse av varme arbeider. Norsk Brannvernforenings side om varme arbeider Kravet om sertifikat og øvrige krav om hvordan det varme arbeidet skal utføres, står i sikkerhetsforskriftene i forsikringsvilkårene. Kravet står i oppdragsgivers/bygningseiers brannforsikringsavtale og i oppdragstakers/entreprenørs ansvarsforsikringsavtale. Kravet om sertifikat gjelder altså både for bedriftens faste ansatte og for innleid arbeidskraft som skal sveise, skjære e.l. på tilfeldig arbeidsplass. Sertifikatet har 5 års gyldighet. Danmark, Finland og Sverige har en sertifiseringsordning mer eller mindre lik den norske. Sertifikat utstedt av Norsk brannvernforening eller av samarbeidende organisasjon i et av de øvrige nordiske landene, gjelder i alle de fire landene. Dette sertifikatet har en holdbarhetstid på 5 år. Innen 5 år må sertifikatinnehaveren gjennomføre en re-sertifisering.Pris kr. 1900.- (Inkl. kaffe, lunsj og sertifikatavgift til NBF). Målgruppe Alle som skal utføre varmt arbeid på et tilfeldig arbeidssted, og således har et sertifikatkrav på seg. Målsetting Kursdeltakeren skal bestå eksamen. Etter fullført kurs skal deltakerne også vite hvilket ansvar de har, hvilke faremomenter som foreligger ved varme arbeider og hvordan disse unngås, samt beherske div. slokkemidler og slokketeknikker. Kursinnhold Sertifiseringsordningen Enkel brannteori Slokkeøvelse Regelverk, lover og forskrifter Tiltak før, under og etter arbeid Eksamen DokumentasjonEtter endt kurs får deltakeren utdelt kursbevis som dokumenterer at han har gjennomgått opplæring i følgende emner, se ”Kursinnhold”. Skriftlig dokumentasjon sendes i ettertid til bedriften/bestiller. Kursdokumentasjonen sendes også til Norsk Brannvern Forening som utsteder sertifikat. Påmelding eller nærmere informasjon om kurset får du ved å ringe kurskoordinator Asle E. Hjartøy på tlf: +47 75 13 62 04 eller ved å sende en mail til Kurskoordinator [-]
Les mer
Xafe AS kan skreddersy kurs innen flere fagfelt med utgangspunkt i spisskompetanse i bedriften. For å dekke ansatte som ikke snakker norsk kan alle kurs gjennomføres me..... [+]
Bakgrunn Xafe AS har personell med solid erfaring innen HMS, risikoanalyser og risikostyring, teknisk sikkerhet, barrierestyring, beredskapsplanlegging og beredskapsanalyser, arbeidsmiljø og ytre miljø. Denne erfaringen er tilegnet gjennom arbeid og prosjekter hos og for kunder innen olje- og gass, onshore industri, serviceselskaper og retail virksomhet. Gjennom deltagelse i alle faser fra tidlig planlegging gjennom operasjonsfaser til nedstenging og fjerning har vi god kjennskap til hvordan ulike bedrifter har ulike behov til ulike tider i deres livssyklus. Med utgangspunkt i kundens situasjon kan Xafe bidra til kompetanseheving for kundens personell innen de fagområder der Xafe AS besitter ekspertise. Kursinnhold Med utgangspunkt i de behov som kunden skisserer kan Xafe skreddersy kurspakker som dekker ett eller flere fagområder med kundens organisasjon i fokus. Fremfor generiske beskrivelser av organisasjoner og operasjoner kan kurset relateres til kundens spesifikke anlegg og aktiviteter og en kan vektlegge kundens egne krav dersom disse overgår regelverkskravene. Følgende temaer kan dekkes: HMS-kurs for ledere Kjemiske farer, behandling, oppbevaring og transport Sikkerhet på byggeplass Personlig verneutstyr, hva, hvordan og hvorfor Risikoforståelse Risikoanalyser, hva/hvorfor/når Risikostyring, introduksjon for ledere Risikooppfatning Storulykker og risikoreduksjon SIL (Safety Integrity Level) for utstyrsleverandører Barrieresystemer og barrierefilosofi   Alle emnene kan dekkes enkeltvis, eller kurs kan inkludere flere emner basert på kundens ønsker. [-]
Les mer
2 250 kr
Vi er ett sertifisert opplæringsfirma, som tilbyr dokumentert sikkerhetsopplæring på norsk, polsk og engelsk. TAG Bygg har lang erfaring og meget gode referanser. [+]
Dokumentert opplæring i henhold til Arbeidsmiljøloven, Maskinforskriften og Forskrift for utførelse av arbeid. Du lærer om arbeid i høyden, og hvilket utstyr du skal benytte deg av. For å kunne bruke en personløfter kreves det dokumentert opplæring i henhold til forskriftene og Arbeidsmiljøloven. Det er arbeidsgivers ansvar at alt personell som arbeider med personløftere skal ha dokumentert opplæring. Personløfter under jord modul A7 Klasse A: Tilhenger montert, eller manuelt flyttbarKlasse B: SelvgåendeKlasse C: Bilmonterte GjennomføringVi gjennomfører kursets teoridel som dagskurs eller ettermiddagskurs. Teorikurset avsluttes med en prøve. Praksisen gjennomføres vanligvis med at eleven opparbeider praksis etter kurset. Det er med andre ord ikke nødvendig å gjennomføre kursets praksisdel med instruktør på kurs. Kursets innhold:- AML, forskrifter, ulykker- Oppbygging/konstruksjon av personløftere- Oppstilling og bruk av personløfteren- Sikkerhetsbestemmelser- Hydraulikk/sikkerhetsventiler- Mekanikk/stabilitet- Elektrisitet/avstand til kraftlinjer- Sertifisering- Ferdselslære- Vedlikehold- Signaler - Kunnskapskontroll/øvingsoppgaver- Avsluttende prøve Referanser:Mitt firma har gjennomført flere kurs hos TAG Bygg AS, og erfaringene har kun vært gode. Kunnskapsrike, pålitelige, løsningsorienterte og hyggelige kursholdere som kan anbefales. Øyind Jansen i Øyvind Jansen AS Vi har benyttet Tag Bygg AS til å kurse våre ansatte tidligere, og vi anser Tag Bygg AS v/ Tadeusz Grabowski som en ryddig og profesjonell aktør som tilfredsstiller våre behov. Steen Lund AS og Ditt Mannskap vil fortsette å bruke Tag Bygg AS ved senere anledninger da vi er godt fornøyd med produktet de leverer. Slawomir Sordyl, Avdelingsleder Steen Lund AS [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.