Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Personalledelse
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 1 semester 14 000 kr
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative.... [+]
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative lederstillinger på mellomledernivå.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Praktisk personalledelse - 316 - 15 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid eller verv innen ulike organisasjoner. Det anbefales at du har yrkeserfaring som arbeids- eller mellomleder.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Studiet har 2 eksamener og 1 prosjektoppgave som skal leveres Eksamen 1: 4 timers skriftlig eksamen som prøver dine kunnskaper i fagene Personalledelse og Konflikter på jobben. Eksamen 2: 4 timers skriftlig eksamen i faget Organisasjonsutvikling og relasjonsledelse. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 000,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Oslo 6 timer 5 950 kr
16 Sep
04 Nov
Lederens evne til å gripe fatt i problemer som oppstår, er avgjørende for arbeidsmiljøet og virksomhetens utvikling. Gjennom gode samtaler kan du bidra til å skape en sun... [+]
Kurset «De vanskelige personalsamtalene» tar utgangspunkt i at lederens evne til å gripe fatt i problemer som oppstår, er avgjørende for arbeidsmiljøet og virksomhetens utvikling. Da er det viktig å kunne håndtere de vanskelige samtalene på en god måte, samtaler som ofte kan oppleves som vanskelige for den ene, men ikke nødvendigvis den andre parten. Behovet for slike samtaler kan imidlertid komme overraskende og brått på, og da er det viktig at du som leder har god nok kunnskap og kompetanse. På kurset lærer du hvordan en effektivt kan gjennomføre krevende samtaler, uavhengig av type, årsak og sammenheng ellers.  Formålet med kurset er at deltakere skal: - bli bedre til å unngå utsettelser av vanskelige samtaler. - bli bedre til å gjennomføre vanskelige samtaler. - forstå hvem min medarbeider «virkelig er».  - lære hvordan en selv agerer når «autopiloten» slår inn. En vanskelig samtale kan omhandle alt fra irritasjonsmomenter og dårlig utført arbeid, til større endringer med betydelige konsekvenser for medarbeideren. Det kan være vanskelig å forutsi hvilke reaksjoner som kan komme underveis i en samtale, å vite hvem din medarbeider «egentlig er»  og hva som er dine egne reaksjonsmønstre. Samtaler som kan skape reaksjoner hos mottaker og sette følelsene i sving hos begge parter bør forberedes godt så langt det er mulig. Lær hvordan «Autopiloten» hos begge slår raskt inn når ubehaget føles på kroppen, og hvordan en kan unngå at situasjonen tilspisser seg unødig ved at reaksjoner medfører motreaksjoner.  Kursinnhold: De vanskelige personalsamtalene • Hvordan identifiser den vanskelige samtalen? • Hvordan ta initiativ til den vanskelige samtalen? • Hvordan se og forstå dine medarbeidere? • Konstruktiv kommunikasjon • Tydeliggjøring av forventninger • Hvilke reaksjoner kan du forvente • Hva er «autopilot»-agering • Hvordan øve på flere typer vanskelige samtaler? [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.