Nordland
Du har valgt: Rana
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 500 kr
25 Jan
25 Jan
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. [+]
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. Adopting a different level of focus to traditional supplier management with one customer and multiple suppliers, with each supplier subject to individual management, SIAM concentrates on governance, coordination and integration of the service providers, to ensure maximum benefit is achieved by the customer organization. Beskrivelse: SIAM is an evolution of how to apply a framework for integrated service management across multiple service providers. It has developed as the service provider ecosystem in organizations has changed, from a single outsourced supplier model, to multiple outsourced suppliers. SIAM has evolved from the challenges associated with these more complex operating models.   Innhold: Service integration and management (SIAM) is a management methodology that can be applied in an environment that includes services sourced from a number of service providers. SIAM supports cross-functional, cross-process, and cross-provider integration. It creates an environment where all parties:Know their role, responsibilities and context in the ecosystemAre empowered to deliverAre held accountable for the outcomes they are required to deliver.  Day 1: Introduction About this course Module 1 – Introduction to SIAM Module 2 - The SIAM Ecosystem Module 3 – SIAM roles and responsibilities Module 3 continued Day 2: Review day 1 Module 4 – SIAM Implementation Roadmap Module 4 continued Module 5 - The SIAM Practices Module 6 – Processes to support SIAM Day 3: Review day 2 Module 7 – Challenges and risks Module 8 - SIAM and other practices Course review Self study Exam   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 13 900 kr
07 Jan
07 Jan
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning. [+]
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning, slik at du blir i stand til å levere et høyt kvalitetsnivå og konsistens i kundestøtten. Kurset gir kunnskap om terminologien, strukturen og de grunnleggende begrepene i Kepner-Tregoes teknikker for problem ledelse og Incident Management, slik som Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer   Beskrivelse: Hvorfor skal du gå Kepner Tregoe Foundation? Få opplæring og sertifisering i beste praksis for problemanalyse (den offisielle ITIL Service Operation publikasjonen refererer til dette) Etablere et felles språk i feilsøkingen som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management miljø Innføre teknikker for strukturert kritisk tenkning for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer Bruke systematisk tilnærming uavhengig av teknisk ekspertise   Om Kepner-Tregoe: Kepner-Tregoe ble grunnlagt i 1958 og er ledende internasjonalt i utviklingen av menneskers evne til kritisk tenkning. Kepner-Tregoe er også en global leder i å forbedre virksomheters drift gjennom organisasjonsendring og feilsøkingsmetoder. Kepner Tregoes velprøvde metodikk har blitt brukt for å maksimere ytelsen hos store internasjonale selskaper som NASA, IBM, Sun Microsystems, RIM og Siemens.    Innhold Introduksjon til Kepner-Tregoes rasjonell prosess:  Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer  Situation Appraisal - Definisjon av hendelse og bekymring.  Hvordan man: Lister trusler og muligheter Adskiller og avklarer Setter prioriteringer Planlegger nester trinn Utfører avhørsrollen i Situation Appraisal Problem Analysis - Kepner-Tregoes definisjon av et problem.  Hvordan man: Beskriver problemet Identifiserer og vurderer mulige årsaker Bekrefter den egentlige årsaken Forklarer avhørsrollen problemanalyse. Beslutningsanalyse: Definisjonen av en avgjørelse.  Hvordan man: Avklarer formålet Identifiser og vurderer alternativer Foretar beslutninger Avhørsrollen i beslutningsanalyse. Hvordan man effektivt "avgir innstilling" og "vurderer anbefalinger" Analyse av potensielle problemer: Definisjonen av en handling og en plan.  Hvordan man: Identifiserer potensielle problemer Identifiserer sannsynlige årsaker Gjør forebyggende tiltak Planlegger betinget handling og bestemmer hva som skal utløse handling Avhørsrollen i potensiell problemanalyse [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 031 kr
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som r... [+]
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som rektor, styrer, vaktmester og annet personale, føler ansvar for at barna skal kunne leke sammen under stimulerende og sikre forhold. DELTEMAER 1. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser 2. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser (Fortsetter...) 3. BARN OG LEK 4. BARN OG LEK (Fortsetter...) 5. LEKENS FUNKSJON 6. LEKENS FUNKSJON (Fortsetter...) 7. HVOR LEKER BARN 8. NATUREN SOM LEKEGRIND 9. BARN OG ULYKKER 10. BARN OG ULYKKER (Fortsetter...) 11. SKOLEULYKKER 12. STORE KOSTNADER 13. ULYKKER PÅ LEKEPLASSEN 14. HVORFOR SKJER ULYKKENE? 15. ULYKKER I LEKEAPPARATER 16. FALLULYKKER 17. KAN VI FOREBYGGE ULYKKER 18. HVORDAN FOREBYGGE BARNEULYKKENE 19. Ulykkesbildet 20. Hvem har ansvaret? 21. Lover, regler og forskrifter 22. Plan- og bygningsloven 23. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester 24. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester (Fortsetter...) 25. Lov om produktansvar 26. Kommunehelseloven 27. Hvor bør lekeplassen ligge? 28. Vær og vind - Terreng 29. Vegetasjon 30. Planleggingstips! 31. Krav til lekeplassutstyr 32. Konstruksjon 33. Fallsikring - Åpninger 34. Vinkler 35. Materialer 36. Materialer (Fortsetter...) 37. Underlag 38. Underlag (Fortsetter...) 39. Sikkerhetssoner 40. Spesielle krav 41. Huske 42. Huske (Fortsetter...) 43. Vipper 44. Refleksjonsoppgave 1 45. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser 46. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser (Fortsetter...) 47. Generelle sikkerhetstiltak 48. Dokumentasjon 49. Ulykker 50. Ettersyn 51. Elementer som må vurderes 52. For å forhindre ulykker bør det foretas en direkte kontroll... 53. "Huskeliste" 54. "Huskeliste" (Fortsetter...) 55. "Huskeliste" (Fortsetter...) 56. Ettersyn av lekeplassutstyr - Rutinemessig visuelt ettersyn 57. Ettersyn av lekeplassutstyr - Lekehus og klatrestativ 58. Ettersyn av lekeplassutstyr - Husker 59. Rutinemessig visuelt ettersyn - Rutsjebaner og sklier 60. Rutinemessig visuelt ettersyn - Vippeutstyr, fjærleker og dumphusker 61. Rutinemessig visuelt ettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 62. Rutinemessig visuelt ettersyn - Barn under 36 mnd. 63. Funksjonsettersyn 64. Funksjonsettersyn - Lekehus og klatrestativ 65. Funksjonsettersyn - Husker 66. Funksjonsettersyn - Husker (Fortsetter...) 67. Funksjonsettersyn - Rutsjebaner og sklier 68. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker 69. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker (Fortsetter...) 70. Funksjonsettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 71. Årlig hovedettersyn 72. Refleksjonsoppgave 2 73. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 1) 74. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 2) 75. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 3) 76. Korrigerende vedlikehold 77. 7 smarte tips! [-]
Les mer
Oslo Bergen 3 dager 15 900 kr
07 Dec
07 Dec
14 Dec
The Change Management Foundation course provides participants with a basic but solid grounding in the Principles of Change Management, as they are summarized in the refer... [+]
The Change Management Foundation course provides participants with a basic but solid grounding in the Principles of Change Management, as they are summarized in the reference literature. The Change Management foundation course is aimed to get the basics to understand why change happens, how change happens and what needs to be done in order to make change a more welcomed concept. In particular this course should be delivered in organizations looking for insights into different frameworks and ways of approaching change at an individual, team and organizational level This course is delivered using a case study and an exercise kit designed to further enhance and cement the candidates understanding of the subject. Students who have attended this course are suitably prepared to successfully take the associated Change Management Foundation certification exam which is a requirement for attending the Change Management Practitioner course. Mock examinations are provided and used as a preparation to the final exam.  At the end of this course, you will be able to: Understand how to support people during change Appreciate different approaches to change management Appreciate why teams are important in change Understand what factors contribute to team success and team performance Familiarize with key metaphors describing how organizations change Understand what assumptions people may have about organizational change Be aware of what key areas need to be considered when planning organizational change Understand the difference between management and leadership Take the Change Management Foundation Certification exam   Course Content Participants will learn the principles and core elements of Change Management, namely: Managing change and the individual Managing change and the team Managing change and the organization Leadership and change An interactive approach is used combining lecture, discussion and case study experience to prepare participants for the Change Management Foundation certification exam as well as providing valuable practical knowledge that can be rapidly applied in the workplace. Mock examinations are provided and used as a preparation for the final test. [-]
Les mer
5 dager 30 000 kr
14 Dec
This course is just a great workshop that teaches how to implement securing technologies one at a time. [+]
This course is just a great workshop that teaches how to implement securing technologies one at a time. The course covers all aspects of Windows infrastructure security that everybody talks about and during the course you will learn how to implement them! Our goal is to teach you how to design and implement secure infrastructures based on the reasonable balance between security and comfort with great knowledge of attacker’s possibilities. This is a deep dive course on infrastructure services security, a must-go for enterprise administrators, security officers and architects. It is delivered by one of the best people in the market in the security field – with practical knowledge from tons of successful projects, many years of real-world experience, great teaching skills and no mercy for misconfigurations or insecure solutions. In this workshop you will investigate the critical tasks for a high-quality penetration test. We will look at the most efficient ways to map a network and discover target systems and services. Once it has been done, we will search for vulnerabilities and reduce false positives with manual vulnerability verification. At the end we will look at exploitation techniques, including the use of authored and commercial tools. In the attack summary we will always go through the securing techniques.   Exploits are not the only way to get to systems! We will go through the operating systems’ build in problems and explore how they can be beneficial for hackers! One of the most important things to conduct a successful attack is to understand how the targets work. To the bones! Afterwards everything is clear and the tool is just a matter of our need. The course covers all aspects of Windows infrastructure security from the hacker’s mind perspective! Our goal is to show and teach you what kind of mechanisms are allowing to get inside the infrastructure and how to get into operating systems. After the course you will gain penetration tester’s knowledge and tools. To get more practice we offer three extra weeks of labs online! All exercises are based on Windows Server 2016 and 2019, Windows 10 and Kali Linux. This course is based on practical knowledge from tons of successful projects, many years of real-world experience and no mercy for misconfigurations or insecure solutions!   Course content: Module 1: Hacking Windows Platform a) Detecting unnecessary servicesb) Misusing service accountsc) Implementing rights, permissions and privileges  Module 2: Top 50 tools: the attacker's best friends a) Practical walkthrough through toolsb) Using tools against scenariosc) Tools for Red Team / Pentestersd) Tools for Blue Team Module 3: Modern Malware a) Techniques used by modern malwareb) Advanced Persistent Threatsc) Fooling common protection mechanisms Module 4: Physical Access a) Misusing USB and other portsb) Offline Access techniquesc) BitLocker unlocking Module 5: Intercepting Communication a) Communicating through firewallsb) Misusing Remote Accessc) DNS based attacks Module 6: Hacking Web Server a) Detecting unsafe serversb) Hacking HTTPSc) Distributed Denial of Service attacks Module 7: Data in-Security a) Using incorrect file servers’ configurationb) Basic SQL Server attacksc) Detecting and attacking common network servers Module 8: Identity attacks a) Pass-the-Hash attacksb) Stealing the LSA Secretsc) Modern identity attacks techniques Module 9: Hacking automation a) Misusing administrative scriptsb) Script based scanningc) PowerShell for pen-testers Module 10: Designing Secure Windows Infrastructure a) Modern attacks and prevention techniquesb) Malware execution preventionc) Enterprise scale security challenges Module 11: Securing Windows Platform a) Defining and disabling unnecessary servicesb) Implementing secure service accountsc) Implementing rights, permissions and privilegesd) Code signing Module 12: Malware Protection a) Malware investigation techniquesb) Analyzing cases of real malwarec) Implementing protection mechanisms Module 13: Managing Physical Security a) Mitigating Offline Accessb) Implementing and managing BitLocker Module 14: Public Key Infrastructure Security a) Role and capabilities of the PKI in the infrastructureb) Designing PKI architecture overviewc) PKI security – Best practices Module 15: Securing Network Communication a) Deploying and managing Windows Firewall – advanced and useful featuresb) Deploying and configuring IPsecc) Deploying DNS and DNSSEC Module 16: Securing Web Server a) Configuring IIS features for securityb) Working with SSL Certificate Supportc) Monitoring Web Server resources and performanced) Deploying Distributed Denial of Service attack preventione) Deploying Network Load Balancing and Web FarmsModule Module 17: Mitigating the identity attacks a) Pass-the-Hash attack preventionb) LSA protection c) Credential Guard [-]
Les mer
Oslo Stavanger 1 dag 9 900 kr
07 Dec
07 Dec
07 Dec
Med praktiske øvelser får du muligheten til å prøve de forskjellige applikasjonene selv, og lære hvordan du effektiv kan bruke Microsoft 365 både individuelt og med dine ... [+]
Microsofts skytjenester består av mange forskjellige samhandlings- og sikkerhetsfunksjoner. Med praktiske øvelser får du muligheten til å prøve de forskjellige applikasjonene selv, og lære hvordan du effektiv kan bruke Microsoft 365 både individuelt og med dine kollegaer. Vi har valgt å gjøre dette til et 2-dagers kurs for å sikre at du får tilstrekkelig kunnskap til å forstå sammenhengene, og kunne ta selvstendige valg når du er tilbake i arbeidshverdagen.   Etter kurset kan du  Bruke ulike tjenester i Microsoft 365, og velge hvilke verktøy som passer best til sine formål.    Kursinnhold  DAG 1  Hva er Microsoft 365?   Innhold og historie   Applikasjonene i Microsoft 365   Gjennomgang av de fleste applikasjonene i Microsoft 365 med tilhørende plattformstøtte (Mobil, nettbrett, PC/MAC)   Sammenheng og eksempler på bruksområder   Praktiske oppgaver på hvordan flere av applikasjoner kan brukes.  OneDrive  Lagre, del og synkroniser  Tilgjengelighet og oversikt  Jobbe med dokumenter  Deling  Samarbeid med deg selv   Enhetlig oppgavestyring   Microsoft To-Do og integrasjon med Teams og Planner   DAG 2  Microsoft Teams – Utnytt samhandling   Få en god oversikt over Microsoft Teams i sky, mobil og på PC.    Forstå forskjellen på team, kanaler, samtaler, filer og faner.    Finne relevant informasjon raskt og enkelt med søk, navigasjon og hurtigtaster.    Bruke Microsoft Teams som primært kommunikasjonsverktøy med direktemeldinger, samtaler med og uten video.    Hvordan best mulig benytte møtefunksjonalitet i Teams  Opprette et team med rettighetsstyring av medlemmer, gjester og eiere    Arbeide i prosjekter med Microsoft Teams og muligheten for enkel oppgavestyring.    Dokumenter («Mine» og firmaets)   Integrasjon mot andre tjenester og applikasjoner   SharePoint Online  Samhandling i SharePoint Online  Hub, kommunikasjons- og gruppeområder.  Byggestener i SharePoint Online (Dokumentbibliotek, lister m.fl)  Bruksområder  Andre applikasjoner  Flow  Oversikt over basisfunksjonalitet  Muligheter  Planner  Bruk av Planner i samhandling  Forms  Bruk av forms i Teams  Power BI  Oversikt over basisfunksjonalitet  Muligheter  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
04 Dec
04 Dec
26 Feb
This course explores the advantages of cloud computing for your business and the fundamentals of AWS, including financial benefits. This course also introduces compliance... [+]
In this classroom course, you will learn the benefits of cloud computing and how a cloud strategy can help you meet your business objectives. This course explores the advantages of cloud computing for your business and the fundamentals of AWS, including financial benefits. This course also introduces compliance and security concepts to help you consider the AWS platform within your cloud computing strategy.Course Objectives  By attending this course, you will be able to: Identify the value and advantages of the AWS Cloud. Recognize the valuable ways that the AWS platform can be used. Understand the robust security capabilities, controls, and assurances in place to maintain data and network security. Articulate the financial impact the AWS Cloud can have on an organization’s cost management, while minimizing the risks associated with consumption-based pricing models.   Course outline: Getting started with the cloud Leveraging AWS for competitive advantages Cloud economics Security and compliance Migrating to the cloud [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 3 438 kr
Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i g... [+]
Informasjon Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer
Bærum Hele landet 2 dager 9 900 kr
18 Jan
15 Feb
Autodesk Nastran In-CAD – Grunnkurs får deg godt i gang med Nastan In-CAD og finite element (FE) beregninger. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Generelt om Nastran In-CAD brukergrensesnitt Gjennomgang av hvilke typer FE-analyser som kan utføres med Nastran In-CAD Innføring i opprettelse av beregningsmodeller i Nastran In-CAD Gjennomføre analyser Vurdere beregningsresultater Presentasjon av beregningsresultater Det blir undervist i grunnleggende funksjonalitet og metodikk som gjør at deltakeren kan skape FE-beregningsmodeller med utgangspunkt i 3D-modeller i Inventor. Autodesk Nastan In-CAD – Grunnkurs er et kurs som alle Inventor-brukere bør gjennomføre for å komme i gang med FE-beregninger av konstruksjoner som modelleres i Inventor.   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 900 kr
14 Dec
25 Jan
25 Jan
The DevOps Foundation course provides a baseline understanding of key DevOps terminology to ensure everyone is talking the same language and highlights the benefits of De... [+]
As organizations are facing new entrants in their respective markets, they need to stay competitive and release new and updated products on a regular basis rather than one or two times a year. The DevOps Foundation course provides a baseline understanding of key DevOps terminology to ensure everyone is talking the same language and highlights the benefits of DevOps to support organizational success. The course includes the latest thinking, principles and practices from the DevOps community including real-world case studies from high performing organizations including ING Bank, Ticketmaster, Capital One, Alaska Air, Target, Fannie Mae, Societe Generale, and Disney that engage and inspire learners, leveraging multimedia and interactive exercises that bring the learning experience to life, including the Three Ways as highlighted in the Phoenix Project by Gene Kim and the latest from the State of DevOps and DevOps Institute Upskilling  reports. Learners will gain an understanding of DevOps, the cultural and professional movement that stresses communication, collaboration, integration, and automation to improve the flow of work between software developers and IT operations professionals. The course is designed for a broad audience, enabling those on the business side to obtain an understanding of microservices and containers. Those on the technical side will obtain an understanding as to the business value of DevOps to reduce cost (15-25% overall IT cost reduction) with increased quality (50-70% reduction in change failure rate) and agility (up to 90% reduction in provision and deployment time) to support business objectives in support of digital transformation initiatives. Unique and exciting exercises will be used to apply the concepts covered in the course and sample documents, templates, tools, and techniques will be provided to use after the class. This certification positions learners to successfully complete the DevOps Foundation examination. COURSE OBJECTIVES The learning objectives for DevOps Foundation include an understanding of: DevOps objectives and vocabulary Benefits to the business and IT Principles and practices including Continuous Integration, Continuous Delivery, testing, security and the Three Ways DevOps relationship to Agile, Lean and ITSM Improved workflows, communication and feedback loops Automation practices including deployment pipelines and DevOps toolchains Scaling DevOps for the enterprise Critical success factors and key performance indicators Real-life examples and results   Course outline: Exploring DevOps Defining DevOps Why Does DevOps Matter? Core DevOps Principles The Three Ways The First Way The Theory of Constraints The Second Way The Third Way Chaos Engineering Learning Organizations Key DevOps Practices Continuous Delivery Site Reliability & Resilience Engineering DevSecOps ChatOps Kanban Business and Technology Frameworks Agile ITSM Lean Safety Culture Learning Organizations Sociocracy/Holacracy Continuous Funding Culture, Behaviors & Operating Models Defining Culture Behavioral Models Organizational maturity models Target Operating Models Automation & Architecting DevOps Toolchains CI/CD Cloud Microservices/Containers DevOps Toolchain Measurement, Metrics, and Reporting The Importance of Metrics Technical Metrics Business Metrics Measuring & Reporting Metrics Sharing, Shadowing and Evolving Collaborative Platforms Immersive, Experiential Learning DevOps Leadership Evolving Change [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Helse- og oppvekstfag er et videregående trinn 1 i videregående skole.  Helse- og oppvekstfag er det som tilsvarer det tidligere helse og sosialfag.   Helse- og oppvekstfag passer for deg som liker å jobbe med mennesker. Du kan velge mellom følgende yrker: ambulansefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, fotterapeut, hudpleier, helsefagarbeider, helsesekretær og tannhelsesekretær. Helse- og oppvesktfag vg1 er første året i utdanningen. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse Start:             Når du selv ønsker. Varighet:       En innlevering for hvert fag – i alt 3 Pris:              Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan - Helse- og oppvekstfag • Kurset for Helse- og oppvekstfagkan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • En innlevering for hvert fag – i alt 3. • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Lånekasse Kurset er godkjent i Lånekassen.   Målgruppe for Helse- og oppvekstfag Helse- og oppvekstfag passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke i helse- og sosialsektoren. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på Vg2: • Ambulansefag Vg2 • Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2 • Fotterapi og ortopediteknikk Vg2 • Helsearbeiderfag Vg2 • Helseservicefag Vg2 • Hudpleie Vg2   Aktuelle yrker Helse- og sosialfag Vg1 er første året i utdanningen for følgende yrker: • Ambulansearbeider • Barne- og ungdomsarbeider • Helsefagarbeider • Fotterapeut • Ortopeditekniker • Helsesekretær • Tannhelsesekretær • Farmasitekniker • Hudpleier     Eksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler.   Prosjekt til fordypning • Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com Vi har lang erfaring med kurs og studier og vet hva som vil passe deg best etter en kort og uforpliktende samtale. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 17 900 kr
25 Jan
25 Jan
The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module focuses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled ... [+]
The ITIL ® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module is part of the Managing Professional stream for ITIL 4 and participants need to pass the related certification exam for working towards the Managing Professional (MP) designation. The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module focuses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled products and services whilst also covering supporting practices, methods, and tools.   Course Description: The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support course is a 3-days course based on the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support exam specification from AXELOS. With the help of ITIL® 4 concepts and terminology, exercises, and examples included in the course, you will acquire relevant knowledge to pass the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver, and Support certification exam.   Learning Objectives: The learning objectives of the course are based on the following learning outcomes of the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support exam specification: Understand how to plan and build a service value stream to create, deliver, and support services Know how relevant ITIL practices contribute to the creation, delivery and support across the SVS and value streamsKnow how to create, deliver and support services   Agenda Day 1: Module 1: Organization and Culture Organizational Structures  Team Culture  Continuous Improvement Culture  Collaborative Culture  Customer-Oriented Mindset  Positive Communication Module 2: Effective Teams Capabilities, Roles and Competencies  Workforce Planning  Employee Satisfaction Management  Results Based Measuring and Reporting Module 3: Information Technology to Create, Deliver and Support Service  Integration and Data Sharing  Reporting and Advanced Analytics  Collaboration and Workflow  Robotic Process Automation  Artificial Intelligence and Machine Learning  CI/CD  Information Model Day 2:  Module 3: Information Technology to Create, Deliver and Support Service  Integration and Data Sharing  Reporting and Advanced Analytics  Collaboration and Workflow  Robotic Process Automation  Artificial Intelligence and Machine Learning  CI/CD  Information Model Module 4: Value Stream Anatomy of a Value Stream  Designing a Value Stream Value Stream Mapping Module 5: Value Stream to Create, Deliver and Support Services Value Stream for Creation of a New Service  Module 6: Value Stream for User Support Value Stream Model for Restoration of a Live Service  Day 3:  Module 6: Value Stream for User Support Value Stream Model for Restoration of a Live Service  Module 7: Prioritize and Manage Work Managing Queues and Backlogs  Prioritizing Work  Shift-Left Approach Module 8: Commercial and Sourcing Considerations Build or Buy  Sourcing Models  Service Integration and Management Exam Preparation Exam   [-]
Les mer
Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Teori til fagbrev i Kontor- og administrasjon [+]
Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 40 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 4 500 kr
Fiskevelferdskurs med e-læring [+]
VAL FoU og Sikkerhetssenteret Rørvik AS har utviklet e-læringskurs for havbruksnæringa. Kurset er lovpålagt og dekker lov- og forskriftsfestede kompetansekrav for laksefisk. Fiskevelferd Laksens naturlige behov og adferd Regelverk Velferdsindikator Stress og stressfaktorer Forebyggende helsearbeid Helseutfordringer og sykdom Hvordan ivareta fiskevelferd under ulike arbeidsoperasjoner? Lus og avlusing Rensefisk Miljø og produksjonssystemer Kurset er utviklet- og holdes av fiskehelsepersonell som jobber i havbruksnæringen.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.