IT-kurs
Nordland
Du har valgt: Rana
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Rana ) i IT-kurs
 

Oslo 5 dager 32 000 kr
08 Jan
12 Mar
23 Apr
Citrix XenApp and XenDesktop Administration 7.1x [+]
Designed for students with little or no previous XenApp or XenDesktop experience, this course provides foundational knowledge of the XenApp and XenDesktop platform. You will learn how to install, configure, and manage a highly available environment comprised of XenApp and XenDesktop controllers, StoreFront, Citrix Receiver, Director, and Profile management. This course is offered in instructor-led training (ILT)/virtual instructor-led training (vILT) formats with application of concepts through hands-on exercises in a live lab environment. Note: This course is based on XenApp and XenDesktop 7.x CR (Current Release) including the handson labs. The current release of XenApp and XenDesktop is updated frequently with new features and improvements and as such, course content may not always reflect the latest features. Thsi course replaced CXD-203 and CXD-235.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 30 timer 3 200 kr
AutoCAD Electrical er kurset for deg som skal utforme verktøy for å produsere eller opprettholde el-skjemadokumenter. [+]
Kurset er for alle som har behov for el-skjemakonstruksjon med AutoCAD Electrical. Etter kurset skal du kunne tegne el-skjemaer og lage rekkeklemmetabeller, stykklister, forbindingstabeller og andre rapporter ved hjelp av AutoCAD Electrical. Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). Les mer om Global eTraining eLæringskurs her.  NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter.Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap. Les mer her [-]
Les mer
Nettbasert kurs 4 timer 299 kr
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Kurset omfatter hvordan du skriver og sender e-post, mot... [+]
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Programmet er en del av Office 365 og kan kjøres selvstendig eller koblet til Microsoft Exchange Server. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet og lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man legger til e-postkontoer i Outlook. Deretter lærer du hvordan man leser, svarer, sletter og søker etter e-post. Videre lærer du hvordan man organiserer e-post, ved hjelp av mapper, flagg, betinget formatering, hurtigtrinn og regler. Du lærer selvfølgelig også hvordan man skriver e-post, formaterer innhold, legger til e-postsignatur, tabeller, bilder, figurer, diagram, osv. Avslutningsvis lærer du hvordan du bruker kalenderen, personer og oppgaver.  Hva er kravene? Du må ønske å lære å bruke Microsoft Outlook Du må ha tilgang til Microsoft Outlook Du må ha en e-postkonto (gratis) Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å hvordan Outlook er organisert Du lærer å legge til en e-postkonto Du lærer å lese, organisere og svare på e-post Du lærer å sette inn signatur, tabeller, bilder, figurer, m.m. Du lærer å bruke Kalender, Personer og Oppgaver Hvem er kurset laget for? Alle som sender e-post [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 15 000 kr
15 Mar
20 Sep
Junos Service Provider Switching [+]
This two-day course provides students with intermediate switching knowledge and configuration examples. The course includes an overview of switching concepts such as LANs, Layer 2 address learning, bridging, virtual LANs (VLANs), provider bridging, VLAN translation, spanning-tree protocols, and Ethernet Operation, Administration, and Maintenance (OAM). This course also covers Junos operating system-specific implementations of integrated routing and bridging (IRB) interfaces, routing instances, virtual switches, load balancing, and port mirroring. Furthermore, this course covers the basics of Multiple VLAN Registration Protocol (MVRP), link aggregation groups (LAGs), and multichassis LAG (MC-LAG). This course uses MX Series 3D Ethernet Universal Edge Routers for the hands-on component. This course is based on the Junos OS Release 14.2R3.8. Junos Service Provider Switching is an intermediate-level course.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and device operations. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 750 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 4 Moduler tar for seg de mest brukte Windows programmene: •Windows•Word•Excel•Internet Explorer / Outlook Gjennomføring:  Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utviklingsprosesser. Modellering. UML. Verktøy. Objektorientert analyse Objektorientert design. Bruk av arkitektoniske stiler og design mønstre. Implementasjon og test. [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Erfaring fra et objektorientert programmeringsspråk, kjennskap til prosjektarbeid Innleveringer: Innleverte øvinger. Det blir gitt 10 øvinger, 8 må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 4 timer skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 12.12.13         Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet Objektorientert systemutvikling skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan definere, gjenkjenne og forklare de grunnleggende konsepter for utvikling av store programvaresystemer basert på det objektorienterte paradigme- argumentere for betydningen av å følge en prosessmodell- argumentere for fordelene med smidige prosesser- argumentere for modellbasert utvikling- beskrive modellene som brukes i objektorientert systemutvikling og hvordan de henger sammen- forklare begrepene arkitektoniske stiler og designmønstre FERDIGHETER:Kandidaten:- kan demonstrere den systematiske gangen fra krav, via arkitektonisk og detaljert design, til ferdig kodet og implementert system GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er klar over at utvikling av store programvaresystemer er ingeniørarbeid- er seg bevisst at utvikling av komplekse programvaresystemer krever koordinert innsats av et velfungerende team som følger en definert, smidig prosess- er opptatt av tett kontakt med alle interessenter for å oppnå et godt resultat Innhold:Utviklingsprosesser. Modellering. UML. Verktøy. Objektorientert analyse Objektorientert design. Bruk av arkitektoniske stiler og design mønstre. Implementasjon og test.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Objektorientert systemutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
11 Dec
11 Jun
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegras... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Forkunnskaper om webutvikling tilsvarende emnet Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper er en fordel. Emnet passer godt i kombinasjon med for eksempel Ajax og HTML5. Innleveringer: 6 øvinger må være godkjent Vurderingsform: Prosjektoppgave, individuell, som vurderes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan konstruere en funksjonell webløsning ved hjelp av PHP utfra en gitt problemstilling- kan strukturere kode på en god måte i en webløsning- kan forklare hvordan tilstandsbevaring kan gjøres med PHP FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke PHP-manualen og annen webbasert dokumentasjon- kan bruke PHP-scripting som verktøy for å løse problemer og oppgaver relatert til informasjonsbehandling- kan lage funksjonsrike webbaserte løsninger- kan programmere en fullverdig databasedrevet løsning GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan identifisere potensielle sikkerhetsmessige svakheter i en webløsning og iverksette gode sikkerhetstiltak Innhold:Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjon. Filbehandling. Sikkerhet. Tilstandsbevaring med sessions og cookies.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget   Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webprogrammering i PHP 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Dataopplæring for dine medarbeidere med kort formell utdanning. Kurset finansieres av staten. Kompetansehuset Neo søker midler og arrangerer kurset. [+]
Kompetansepluss-kurs   Kompetansepluss styrker grunnleggende ferdigheter i norsk, data, skriving og lesing På kurs i Kompetansepluss kan dine medarbeidere styrke sine ferdigheter i muntlig norsk, skriftlig norsk, det å lese og forstå informasjon på norsk, samt matematikk og grunnleggende dataferdigheter. Du kan velge kurs i lesing og skriving i kombinasjon med data, norskopplæring i kombinasjon med data, eller ren norskopplæring eller ren dataopplæring. Mulighetene er mange. Kursene passer også for medlemmer i lag og foreninger.   Praktisk informasjon  Kurset foregår på arbeidsplassen med ca. 10 personer i hver gruppe. Tidspunkt og ukedag(er) for kurset tilpasses bedriftens ønsker. Kursets lengde kan variere fra 50 timer til 200 timer, det kommer an på medarbeidernes motivasjon og hvor mye de trenger å lære. Lærerne på kurset er erfarne og engasjerte pedagoger og lærere.    Positive endringer for bedriften Kompetansepluss-kurs bidrar ofte til positive endringer i virksomheten. De fleste som har gjennomført kurs rapporterer at det nå er bedre kommunikasjon og samarbeid, og bedre gjennomføring av arbeidsoppgaver. Noen virksomheter opplever at HMS-rutinene følges bedre opp enn før, og at bedre kommunikasjon fører til økt trivsel, og dermed lavere sykefravær.   Ingen kostnader for din bedrift/din forening Kursene finansieres av Staten, gjennom Kompetanse Norge. Ordningen er et ledd i regjeringens kompetansepolitikk og skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Tanken er at dersom den enkelte mestrer grunnleggende ferdigheter innen lesing, skriving, muntlige ferdigheter, data og hverdagsmatematikk, blir ikke veien så lang for å skaffe seg ny jobb dersom jobben de har faller bort. Kompetansehuset Neo skriver søknad på vegne av din virksomhet og står ansvarlig for midlene overfor Kompetanse Norge. Hovedutlysning er september hvert år, med søknadsfrist i november.   Kursene handler om det deltakerne trenger i hverdagen Kursene er lagt opp til å være nyttige for akkurat deres virksomhet, og vi legger derfor mye arbeid i å tilpasse kursene. Vi lager en yrkesprofil som viser hva deres medarbeidere trenger å kunne av lesing, skriving, data, muntlige ferdigheter og hverdagsmatematikk på jobben. Vi søker å legge opp kursene så nær virkeligheten som mulig, derfor bruker vi skriv, skjemaer, personalhåndbok og realistiske situasjoner i undervisningen. Datakurs for medarbeidere kan handle om å sende epost med vedlegg, bli enda bedre på excel, skrive i Word, beherske håndholdte terminaler med mer. For ansatte med fag- eller lederansvar kan opplæringen fokusere på å rapportere i excel, lage presentasjoner eller andre mer avanserte temaer.  Kurs i muntlige ferdigheter kan for eksempel handle om det å gi en beskjed, det å sjekke at man har forstått en beskjed, å kunne fortelle hva som har skjedd dersom det har vært en nestenulykke, det å kunne snakke med kunder om produkter med mer. Kurs i lesing og skriving kan handle om å forstå personalhåndboken, kunne lese skriv fra virksomheten, det å kunne skrive en nestenulykke-rapport, det å kunne skrive en beskjed med mer. Kurs i hverdagsmatematikk kan handle om å beregne tid, volum, avstander, gjøre overslag med penger, enkel prosentregning, det å måle riktig, med mer.   Hvorfor velge Kompetansehuset Neo som leverandør? Du får en oversikt over nivået til alle deltakerne når de starter kurset, og det lages også en slik oversikt når kurset er ferdig.  Du får se kjøreplanen som angir når de lærer hva på kurset. Der står det når de lærer de ulike momentene i yrkesprofilen - som det å kunne samtale med kunder, det å kunne gi og ta imot enkle beskjeder, eller andre momenter i yrkesprofilen. Det betyr at dere som kunde vet når dere kan forvente hva av de som går på kurs. Vi fører oppmøtet på en nettløsning der du kan logge dere på og følge oppmøtet på alle deres kurs. Vi har en pedagogisk leder som besøker alle kurs og sikrer kvaliteten på kursene. Alle som har fullført kursene får selvsagt kursbevis.     [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time
18 Apr
Instruktørbasert opplæring: Nysgjerrig på Office 365-tjenestene? Her blir du kjent med funksjonalitet og hvordan du kommer i gang! [+]
Instruktørbasert opplæring:   Office 365 nivå 100 - Kom i gang med Office 365 for IT (IT-Pro) Oversikt over planer/priser Registrere en konto og konfigurere Office 365 fra scratch Demonstrasjon av tjenester fra brukerperspektiv Portalen Exchange Online SharePoint Online Lync Online Veien videre   3 gode grunner til å delta 1. Lær om tjenester og abonnementer og overføring av data til skyen 2. Registrere og administrere et prøveabonnement 3. Demonstrasjon av tjenestene i Office 365 [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Installasjon av webserver med scriptspråk og database. PHP, tilstandsbevaring (sesjonshåndtering), JavaScript, Ajax, web på mobile enheter, avansert innhold (lyd, vide... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i HTML, CSS og programmering. Dette tilsvarer Webutvikling 1 og et vilkårlig programmeringsemne. Innleveringer: For å kunne gå opp til eksamen må 5 av 8 obligatoriske øvingsoppgaver være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakteren settes på grunnlag av større øving/case (60 %) og flervalgseksamen på nett (40 %). Netteksamen varer 1 t. Begge deler må være bestått. klageadgang i emnet gjelder hver enkelt vurderingsdel. Ansvarlig: Tore Mallaug Eksamensdato: 11.12.13 / 14.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- forstår hvordan et nettsted er delt i funksjonalitet som utføres på tjeneren og funksjonalitet som utføres i nettleseren- kjenner til aktuelle teknologier som kan anvendes for å konstruere et nettsted FERDIGHETER:Kandidaten:- kan utvikle utvikle nettsteder med logikk på både klient- og tjenerside- kan å utvikle et komplett nettsted basert på en kombinasjon av tredjepartskomponenter og egen kode/design- har grunnleggende kunnskap i PHP og JavaScript- kan teknikker for å utveksle data med andre parter på Internett GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan identifisere potensielle sikkerhetsmessige svakheter i en webløsning og iverksette gode sikkerhetstiltak Innhold:Installasjon av webserver med scriptspråk og database. PHP, tilstandsbevaring (sesjonshåndtering), JavaScript, Ajax, web på mobile enheter, avansert innhold (lyd, video, 3D, m.m.), bruk av tredjeparts datakilder (web services m.m.), sikkerhet i webapplikasjoner, komponentbasert webutvikling.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webutvikling 2 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
Webinaret vil ta for seg hvordan du lager PowerPoint presentasjoner med hyperkoblinger, egendefinerte lysbildefremvisninger, lysbildeoverganger & inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du tilpasser dine PowerPoint presentasjoner i større grad ved hjelp av inndelinger, lysbildeoverganger, hyperkoblinger og egendefinerte lysbildefremvisninger.  Emner på dette kurset: Bruk inndelinger for å holde orden på en større presentasjon. Lag egendefinerte lysbildefremvisninger slik at du kan bruke samme presentasjon til ulike målgrupper. Det er for eksempel mulig å lage en kortversjon og en langversjon i samme presentasjon, eller å lage en versjon til kunde A og en versjon til kunde B. Dette er hensiktsmessig når du skal vise og skrive ut ulike varianter av en presentasjon. Legg inn lysbildeoverganger mellom lysbildet. Vi viser hvordan du kan automatisere en presentasjon som du vil ha gående gjentakende på en utstillingsskjerm. Vi viser hvordan du kan planlegge og legge inn hyperkoblinger enkelt å komme fra et sted til et annet i presentasjonen eller for å åpne et annet program eller en webside på Internet.  Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å lage lysbilder som inneholder større grad av illustrasjoner i motsetning til tradisjonell tekst i punkter.  Målsetning: Etter webinaret skal du effektivt kunne kontrollere selve fremvisningen og delingen av din PowerPoint presentasjon på en god måte.    Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;