Salg
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

9 750 kr
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. [+]
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar. Salgsledelse handler om å skape resultater via andre, og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er bransjeuavhengig, og tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner. Den egner seg for alle som har salgsansvar.   Karrieremuligheter Utdanningen er tilpasset medarbeidere som allerede arbeider med ledelsesoppgaver uten formalkompetanse, medarbeidere som ønsker lederansvar gjennom internt opprykk og de som ønsker en kort yrkesrettet formalkompetanse uten å gå veien om høyere studier.   [-]
Les mer
Nettstudier 21 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere og mer effektivt i en handelsbedrift. [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere og mer effektivt i en handelsbedrift.  Ledelse varehandel er utviklet i samarbeid med AOF Haugaland. Dette er en kort yrkesrettet utdanning som gir deg teoretiske og praktiske kunnskaper innen ledelse, kundebehandling, økonomistyring, logistikk og markedsføring i varehandelen. Studium legger stor vekt på bransjeforståelse. Varehandelen er en av Norges største næringer målt i omsetning. Det er bare industrien som sysselsetter flere personer. Bransjen er preget av vekst og omstilling, sterk konkurranse, kjededannelser og internasjonalisering. Behovet for tilførsel av ny kompetanse og nyansettelser er stort, så her er jobbmulighetene mange.       Nivå: Yrkesrettet utdanning       Anbefalte forkunnskaper:   Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!         Pris: Pris 21 300,-     Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 8 500 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette. Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet     [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjel... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Bli bedre på å få mer ut av kundene, gjennom bedre service, bedre kontroll i samtalene og avslutting av salget. Samt lykkes langt bedre med mersalget. [+]
Kurs i butikksalg Effektivt kurs for butikksalg. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Butikksalg skiller seg ofte ut fra annet salg på mange måter, det er ofte mange arbeidsoppgaver utenom salget, det er vanskeligere å holde fokus på å selge til hver kunde, det kan være mange kunder samtidig og mange andre ting. Men selve salgteknikkene er ganske så like. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå.  Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det fokus på hvordan møte kunden, kommunikasjon, vareplassering, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater.                                 Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre motivasjon og salgsresultat. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Stavanger 2 dager 7 900 kr
19 Oct
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt:   "..etter trening og oppfølging har vi greid å hente inn mer arbeid enn vi noen gang tidligere har greidd.. Kristoffer har med sin drive, kunnskap og formidlingsevne klart å skape en salgskultur som vi aldri har hatt i dette selskapet tidligere.." -  CAN as, Adm dir. Lars Erik Berntzen   "… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen". – Sparebanken1 Nordvest   “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Personlig oppfølging Mot slutten av kurset skriver deltagerne sin personlige handlingsplan med mål å arbeide mer profesjonelt med salgsarbeidet. Etter avtale får hver deltager personlig oppfølging 2-3 uker etter kurset. Dette for å sikre og hjelpe til slik at læringen gir en positiv forskjell. Ring gjerne Kristoffer på telefon 9017 7417 for å høre mer.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 12 500 kr
Nettkurs i Salgsfaget er en enkel og rask måte å forberede seg til eksamen på. [+]
Dette nettkurset er delt opp i fem moduler. Den består av: Bedriften Produkt, pris og markedsføring Salg- og service Oppgaveskriving Oppsummering og den avsluttende innsendingsoppgaven Praksis gir dere et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp på en slik måte at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammen satt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendingsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging fra nettveileder. Kurset har et omfang på ca 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digitale ferdigheter. I tillegg må du påregne tid til egenstudie. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering. Pensum tar utgangspunkt i Salgsfaget VG3. Boken kan du kjøpe på: http://yrkeslitteratur.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
7 timer
Bli rå på møtebooking og enda mer bevisst på prosessene i salgssamtalen [+]
Bli med på salgskurs med fokus på møtebooking og salgssamtalen. Vi trener på ulike teknikker, i tillegg til at hver kursdeltaker lager sine egne verktøy og maler som passer hver enkelt sin salgsstil. Å selge skal føles naturlig og kunden skal ikke lure på om du har vært på kurs! Derfor  tilpasses de praktisk treningene individuelt. Temaer vi jobber med er følgende: Hvilke forberedelser trengs og gjøres før vi kontakter kunder Møtebooking - selg et møte og ikke produktet Gjennomføring av salgsmøte Behovsanalyse/spørreteknikker Tilbud Argumentasjon Closingteknikker Ettersalg/oppfølging Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder for siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
1 time 950 kr
Frokostkurs for de som ønsker å lykkes med salg i bedriftsmarkedet. Vi kan hjelpe deg med din idé. [+]
Hvordan lykkes med salg i bedriftsmarkedet?    Mange sitter og lurer på hva som skal til for å lykkes med sine produkt og tjenester. Vi har lang erfaring med salg i ulike marked og sitter på kunnskap og kontakter som kan hjelpe deg på riktig vei.  Det trenger ikke å ta en hel dag for å raskt bli satt i riktig retning, og vi tilbyr deg en raskt gjennomgang av din forretningsidé. Vi har bidratt til at mange selskaper har lykkes i sitt marked, og vil veldig gjerne hjelpe deg også. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 5 950 kr
Fremtiden er her allerede og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Kurset gir deltakerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer og hvordan en kan løse ma... [+]
Fremtiden er her allerede og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut. Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Forandringen krever at styret og ledelse sikrer at man tar de rette veivalg med hensyn til organisering og oppfølging av salgsorganisasjonen.  Å implementere verdibasert salg fullt ut er en stor utfordring for både salgssjefer, selgere og ledelse. Kravet til salgsorganisasjoner om å endre seg har vært tydelig en god stund, men endringstakten og antall nye krav og mengden forventninger ser ut til stadig å øke. Gjennom kurset vil du få den nødvendige kunnskapen om hvordan du kan organisere salgsarbeidet i samsvar med fremtidens krav til metodikk, struktur og digitalisering. Skal du beholde dine kunder og vinne nye, må du være kapabel til å skape tilleggsverdier for kunden gjennom å ta de rette valgene for fremtiden. Meld deg på kurset og bli en del av fremtidens salgsapparat!  Hensikten med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til det nødvendige strategiske arbeidet med å etablere, utvikle og følge opp en moderne salgsorganisasjon gjennom verdibasert salgsledelse. Etter gjennomført kurs skal deltakerne sitte igjen med ny kompetanse som gjør det mulig å forme og følge opp virksomhetens salgsprosess og salgs-KPI-er i tråd med en, for mange, ny hverdag. For dette kurset vil du også motta to bøker (inkludert i kursavgiften): Nya affärer: värdebaserad försäljning 4.0 (på svensk) Managing B2B Sales 2025: Value Based Selling and how to implement it   Kursinnhold:   Hvordan ser den optimale salgsorganisasjonen ut i 2025?  Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess?   Hvordan kombinerer vi personlig versus digitalt salg?  Verdibasert salg 4.0 – fremtidens salgsmetodikk.  Hvordan designe, implementere og følge opp en moderne salgsprosess?  Hvordan identifisere utfordringene for salgsorganisasjonen når det gjelder styring og forandringsevne?  Konkrete verktøy og arbeidsmetoder for overgripende oppfølging av salgsorganisasjonen.  Styrets og ledelsens rolle i utvikling, implementering og oppfølging av salgsstrategier.   Nettkurset fungerer slik:   Før kurset: Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Før kursstart mottar du e-post med link til nettkurset som vil foregå i Teams, og til din Dropbox-mappe. I mappen er det kursmateriell, oppgaver, aktuelle artikler og linker, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg.   Kursdagen: Logg deg på nettkurset ved å benytte mottatt link. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til interaktivitet og spørsmål fra deltakere underveis. Det er normalt plass til maks 9 deltakere for å gi rom for dialog og samspill gjennom kurset.   Etter nettkurset: Bilder av Whiteboard-gjennomganger, eventuelle fasiter til oppgaver (avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler som har blitt brukt gjennom kurset, lastes opp i Dropbox-mappen. Du kan kontakte vår supportavdeling for eventuelle spørsmål eller for å ta opp forhold som du kanskje fant vanskelig å ta opp under selve kursgjennomgangen, etter kurset.     [-]
Les mer
Få en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av he... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med gjennomføring av konkrete forhandlingsøvelser og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 2 dager Kursinnhold: Forhandlingsteknikk - generelt:- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger- den strategiske innkjøpsmatrisen- hvilken posisjon har forhandleren Forhandlinger – forberedelsesfasen- målsettinger- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Forhandlinger – gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Forhandlingsøvelser (med videopptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (med videostøtte) [-]
Les mer
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag   Kursinnhold: Forhandlinger i offentlig sektor - grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.