Oslo
Du har valgt: Sankt Hanshaugen
Nullstill
Filter
Ferdig
1 dag 7 500 kr
Lær ulike teknikker for å avgrense og strukturere et beslutningsproblem. Bli god til å identifisere alle vesentlige elementer tidlig for å maksimere verdiskapning. [+]
Start beslutningsanalysen fra den rette angrepsvinkelen   Bli en pådriver for å lage gode beslutningsunderlag ved å sikre at beslutningsproblemet er godt forstått av alle prosjektmedlemmer identifisere viktige beslutninger og relevante risiki og usikkerheter så tidlig som mulig enes om hvilke beslutninger som er mest kritiske og hvilke som kan tas senere forvandle resultatene fra avgrensningsøvelsen til alternative strategier avdekke usikkerhet og identifisere reelle valg som bidrar til ytterligere verdiskapning visualisere en innledende problemstruktur, forenkle tankeprosesser og beregne resultater bruke foreløpige resultater for å gi større innsikt i beslutningsproblemet analysere nye spørsmål og problemer gjennom en iterativ prosess presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er vil lede aktiviteter knyttet til avgrensning og strukturering av beslutningsproblemer. Deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 500 kr
24 May
22 Nov
This 1-day workshop looks at the most essential aspects of Test Management, such as test estimation, monitoring and controlling testing, measuring the value of testing an... [+]
The workshop provides the test manager with essential skills to become an effective and efficient Test Manager, looking at ways or reducing the amount of test documentation to free up time to do that actual work of a test manager. During this workshop - Lloyd will present ways of estimating testing using quality and effort, providing the necessary information to stakeholders to make informed decisions and also to measure the value that testing provides. This workshop is a “hand-on” workshop where participants will learn why test estimation can be so painful, what information is important for reporting and proving that testing adds value and is cost saving to projects. Utilities and tools will be provided to help Test Managers estimate, monitor and control testing. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
2 dager 11 900 kr
Få grunnleggende ferdigheter i beslutningsanalyse og bli en pådriver i prosessen for å strukturere beslutningsproblemer og identifisere alternativer og usikkerheter. [+]
Bidra til økt verdiskapning ved hjelp av gjennomtenkt beslutningsanalyse   Bli i stand til å vurdere viktige sider ved en gitt beslutningssituasjon for å frembringe klarhet og for å hjelpe beslutningstakere med å komme frem til anbefalte tiltak. Lær deg anerkjent metodikk for å  etablere et strukturert og konsistent rammeverk for å modellere og analysere ulike problemstillinger oppnå økt beslutningskvalitet skape merverdi gjennom optimalisering av prosjekter Eksempler blir brukt for å illustrere hvordan gode beslutninger er et resultat av den rette kombinasjonen av innsikt, kommunikasjon og beregninger.   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Jeg ble spesielt imponert over måten instruktørene var åpne for og i stand til å svare på spørsmål på sparket og håndtere alt som dukket opp underveis i kurset."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid og grunnleggende kunnskaper om kontantstrømsanalyser anbefales.    Varighet 2 dager   Målgruppe Fagdisipliner som er involvert i tekniske og økonomiske evalueringer i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer, økonomer og teknisk personell.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan beslutningsanalyse brukes i tidlig-fase prosjekter for å belyse alle elementer involvert i å bringe et funn fra avgrensning til konseptvalg og utbygging. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne den økonomiske verdien av et prosjekt basert på en optimal sekvens av beslutninger og mulige utfall,  fra avgrensing til produksjon og nedstengning planlegge avgrensningsprogrammer for å bevise kommersialitet søke den rette balansen mellom å påvise ytterligere reserver ved videre leting eller vurdere en utbyggingsbeslutning med en skrittvis og skalerbar utbyggingsløsning vurdere utbyggingsalternativer som er knyttet til ulike intervaller på volumfordelingskurven vurdere alternative dreneringsstrategier og nødvendige antall bunnrammer og brønner, finne optimal sekvens og timing av relevante beslutninger i et område med hydrokarbonforekomster av ulik modenhet presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan man kan gjennomføre en økonomisk vurdering av enkeltprospekter og leteporteføljen som helhet. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne geologisk og kommersiell risiko anvende konseptet "verdi av informasjon" i forbindelse med vurdering av avgrensningsbrønner og andre datainnsamlingsprogram strukture evalueringen av ulike prospekter slik at de gjenspeiler hvert prospekts unike egenskaper kommunisere de viktigste verdidrivere for ulike muligheter og sammenligne og rangere prospekter på en konsekvent måte tilpasse hver enkelt evaluering til formålet gitt ufullstendige data og det faktum at mange av de forutsetninger som ligger til grunn ofte er konseptuelle og basert på analoger presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger.    Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 1 995 kr
Vi ser på forskjellen mellom Statens særavtaler og skattereglene både når det gjelder reiser med og uten overnatting, i inn- og utland, samt pendlerreiser. [+]
Reiseoppgjør, godtgjørelser og refusjoner Reglene for dekning av utgifter på reiser er endret f.o.m. 2018, og her er det flere nyheter som er viktig å få med seg. Gjør man feil, kan det medføre store konsekvenser både for arbeidstaker og arbeidsgiver. Skattemyndighetene har endret regelverket for når arbeidstakere kan motta trekkfri dagdiett på reiser uten overnatting, og det er også innført nye skattefrie beløpsgrenser for reiser med overnatting. I dette kurset får du kjennskap til de nye reglene og satsene som gjelder for reiser. Det er ulik behandling om man reiser på regning eller om man reiser på diett. Hvordan skal diettgodtgjørelse og andre godtgjørelser behandles? Hva kan utbetales trekkfritt og hva blir trekkpliktig? Vil de nye reglene ha betydning for refusjon av utgifter? Vi ser på forskjellen mellom Statens særavtaler og skattereglene både når det gjelder reiser med og uten overnatting, i inn- og utland, samt pendlerreiser. Innhold NYHETER innen reiser og diett Særavtalens regler for dekning av utgifter på reiser Trekkfri og trekkpliktig diett Diett på reiser med overnatting Diett på reiser uten overnatting Diett på reiser i utlandet Måltidstrekk Kompensasjonstillegg Nattillegg Skillet mellom arbeidsreise og yrkesreise Bilgodtgjørelse Legitimasjonskrav til reiseregninger Refusjoner - Reise på regning   Vi gjør oppmerksom på at dette nettkurset er filmet i et klasserom med kursdeltakere tilstede. På grunn av hensynet til personvern, er spørsmål fra salen klippet vekk eller lyd tonet ned.   Varighet 7 timer.   Autorisasjon Regnskapsfører: 7 timer skatt/avgift Revisor: 7 timer skatt   Kursholder(e) Erik Engeland [-]
Les mer
MÅLGRUPPE: Medlemmer av søk og redningslag Skadestedsledere MÅLSETNING: Ved fullført kurs, skal kursdeltakerne ha: Vedlikeholdt og videreut... [+]
MÅLGRUPPE: Medlemmer av søk og redningslag Skadestedsledere MÅLSETNING: Ved fullført kurs, skal kursdeltakerne ha: Vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdninger innen sin beredskapsfunkjon. OPPTAKSKRAV: Brannlag grunnkurs/ Søk og redningslag Personell som ikke har vedlikeholdt sin kompetanse i hht. OLF-krav eller annen likeverdig trening i løpet av de siste 4 år, skal gjennomføre nytt grunnkurs. FAGPLAN: Iht OLF´s retningslinjer GYLDIGHET: 12 måneder KURSINNHOLD: Et representativt utvalg av innholdet i Søk og redningslagskurset tilpasset elevenes forkunnskaper med stor vekt på praktisk trening og øvelse.   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 7 680 kr
Learn Swedish in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz Swedish Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn Swedish effectively with Berlitz because: Lessons are in Swedish exclusively – Your teacher’s native language is Swedish. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak Swedish during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Installasjon av tjenermaskin og tilkobling av arbeidsstasjoner med Windows 7/8/10. Brukeradministrasjon og sikkerhet i Windows Server. Active Directory, DNS, deling, NTF... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: God kjennskap til Windows 7/8/10 eller god generell kunnskap om andre operativsyystemer. Innleveringer: Obligatoriske arbeidskrav: 8 av 12 øvinger må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen, individuell.  Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 30.11.18         Faglig innhold: Installasjon av tjenermaskin og tilkobling av arbeidsstasjoner med Windows 7/8/10. Brukeradministrasjon og hvordan sikkerheten i Windows Server 2012/2016 nettverk settes opp med bruk av Active Directory, DNS, deling, NTFS, grupper, domener og Group Policy. Oppsett av profiler, loginscript for brukere, utskriftmiljøet, distribusjon av OS og programvare, fjerndrifting og virtualisering (server 2012/2016). Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Windows server for systemansvarlige skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av nettverk basert på Windows Server, programvaredistribusjon, virtualisering og overvåking FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere Windows Server med roller og tjenester- lage/opprette og konfigurere Active Directory- opprette brukere, grupper og tilgangskontroll- benytte Group Policy til utrulling av skrivere og programvare, implementere innloggings-script og sette passordpolicy- opprette og konfigurere lokale og vandrende (roaming) profiler- utvikle, tilpasse og implementere innloggingsscript for brukerne- sette opp og drifte lokale og delte skrivere- rulle ut operativsystemer og applikasjoner- opprette og administrere virtuelle maskiner og nettverk GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Windows server for systemansvarlige 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
1 dag 4 500 kr
Kurset arrangeres på Kuben i samarbeid med Norsk Solenergiforening og Solcellespesialisten.no. Kurset skal gi grunnleggende kunnskap om solcelleanlegg. [+]
Kurset arrangeres på Kuben i samarbeid med Norsk Solenergiforening og Solcellespesialisten.no. Kurset skal gi grunnleggende forståelse av solcelleanlegg. Tidspunkt og varighet Torsdag 21.03. 2019, kl 09:00 - 15:30.  Det vil også gå et kurs: Torsdag 25.04.2019, kl 09:00 - 15:30.    Kursholdere Lærerne Geir Hammer og Finn Egil Høyer Grimnes, Kuben videregående skole Bakgrunn for oppstart av solcellekurs Solenergi representerer det største potensialet for ren og fornybar energi. Det skjer en teknologisk og samfunnsmessig utvikling som er i ferd med å skape et marked for solcelleanlegg i Norge. Det er et behov for grunnleggende kompetanse om solcelleanlegg hos installatørbedrifter og andre håndverkere, for å skape et tilbud til kunder som etterspør eller vil ha tilbud på slike anlegg. På Kuben har vi et eget lite solcelleanlegg til utdanningsformål hvor deltakerne kan se effekten av ulike typer solceller. I tillegg til teoriundervisning innholder kurset også en del hvor deltakerne deltar i en praktisk øvelse med montering av solcellepaneler. Kursinnhold Introduksjon Budsjett, økonomi Tekniske løsninger Sammenkobling, avlesning, måling Deler i et solcelleanlegg Tilkobling Praksis Avslutning Sluttkompetanse Deltakere som fullfører kurset mottar kursbevis fra Kuben kurs- og teknologisenter. Antall deltakere Maksimum 12, minimum 5 deltakere. Pris Kr 4500,- inkl lunsj.     [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 5 dager 24 000 kr
06 May
20 May
20 May
This five-day course is designed primarily for IT professionals who have some experience with Windows Server. [+]
After completing this course, students will be able to: Prepare and install Nano Server, a Server Core installation, and plan a server upgrade and migration strategy. Describe the various storage options, including partition table formats, basic and dynamic disks, file systems, virtual hard disks, and drive hardware, and explain how to manage disks and volumes. Describe enterprise storage solutions, and select the appropriate solution for a given situation. Implement and manage Storage Spaces and Data Deduplication. Install and configure Microsoft Hyper-V. Deploy, configure, and manage Windows and Hyper-V containers. Describe the high availability and disaster recovery technologies in Windows Server 2016. Plan, create, and manage a failover cluster. Implement failover clustering for Hyper-V virtual machines. Configure a Network Load Balancing (NLB) cluster, and plan for an NLB implementation. Create and manage deployment images. Manage, monitor, and maintain virtual machine installations. [-]
Les mer
3 dager
Innhold i kurset er bl.a: Fysikalske og kjemiske egenskaper til produkter og stoffer, Målinger av oksygen, brennbare og helsefarlige gasser [+]
Kurs for personell som skal foreta gassmåling og utstede arbeids- og entringstillatelse for arbeid i eller på tanker, rom, rørledninger e.l. som har inneholdt eller inneholder brannfarlige eller helsefarlige stoffer og stoffblandinger. For personell i landbasert virksomhet som skal registreres som kontrollør hos Arbeidstilsynet kan dette kurset være tilstrekkelig dersom de har god kompetanse innen risikovurdering og stabilitet av arbeidsområdet. Dersom de trenger mer kompetanse innen risikovurderinger, stabilitet av arbeidsområdet og bruk av arbeidstillatelser vil kurset «Risiko, sikkerhet, stabilitet» være aktuell påbygging.   For mer informasjon og datoer, klikk her [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 1 annet sted 2 dager 12 900 kr
25 Mar
13 May
20 May
The MoP® (Management of Portfolios) guidance provides senior executives and practitioners responsible for planning and implementing change. [+]
The MoP® (Management of Portfolios) guidance provides senior executives and practitioners responsible for planning and implementing change, with a set of principles, techniques and practices to introduce or re-energize portfolio management. MoP helps organizations answer the fundamental question: Are we sure this investment is right for us and how will it contribute to our strategic objectives? Investment is the key word because portfolio management is about investing in the right change initiatives and implementing them correctly. Are we doing these things right? Are we realizing all the benefits in terms of more effective services and efficiency savings from the changes we are implementing? Course description: The purpose of the Foundation certification is to confirm you have sufficient knowledge and understanding to work as an informed member of a Portfolio Office or in a range of portfolio management roles. The Foundation level is also a pre-requisite for the Practitioner Course objectives: At the end of this course, you will be able to understand the principles, cycles, practices, techniques, roles, responsibilities, documents and organizational context within which portfolio management operates. Specifically to know and understand the: scope and objectives of portfolio management and how it differs from programme and project management benefits from applying portfolio management context within which it operates principles upon which successful portfolio management is based approaches to implementation, the factors to consider in maintaining progress, and how to assess the success of portfolio management purposes of the portfolio management definition and delivery cycles and their component practices, and relevant techniques applicable to each practice purpose and key content of the major portfolio documents scope of key portfolio management roles.   Course content: The Portfolio Management Model  (Cost effectiveness, Objectives and Benefits)  Implement  (Sustain and Measure, Seven steps to implementation, Key factors in sustaining progress, Maturity assessments, Performance metrics)  Strategic and organizational context  (Business as Usual (BAU), Strategic Planning, Budgeting and resource allocation, Programme and Project management, Performance Management, Corporate Governance)  Portfolio management Principles  (Senior Management Commitment, Governance Alignment, Strategy Alignment, Portfolio Office, Energized change culture)  The Portfolio definition practices  (Understand, Categorize, Prioritize, Balance, Plan) The Portfolio delivery practice (Management Control, Benefits Management, Financial Management, Risk Management, Stakeholder Management, Organizational Governance, Resource Management)  Roles and Documentation  (Portfolio Group and Investment committee, Portfolio Progress group and, Change Delivery committee, Business Change Director and Portfolio Director, Portfolio Manager, Portfolio Benefits Manager, Portfolio Management Framework, Portfolio Strategy,Portfolio Delivery Plan, Portfolio Benefits, Management Framework, Portfolio Benefits Realization Plan, Portfolio Financial Plan , Portfolio Resource Schedule, Portfolio stakeholder engagement and communication plan, Portfolio dashboard) [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.