Ledelse og strategi
Servicedesign
Sør-Trøndelag
Du har valgt: Trondheim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 2 dager 8 900 kr
09 Sep
29 Oct
Tjenestedesign handler om å utvikle tjenester som oppleves som nyttige, brukervennlige, attraktive og effektive. Brukeren av tjenesten er eksperten på hvordan tjenesten o... [+]
Kursinstruktør  Trude jobber som rådgiver og tjenestedesigner i Bouvet. Hun er en erfaren designer med fokus på brukeropplevelse, merkevarebygging og kommunikasjon og jobber både strategisk og operativt. Trude startet i Bouvet for et og et halvt år siden, før det var hun ansatt i en kommune og hadde ansvar for design og kommunikasjon. Trude har også over 10 års erfaring fra reklamebyrå hvor hun jobbet med visuell design, konseptutvikling og brukeropplevelse. Trude har en Bachelor i design og master i studier av teknologi og samfunn. Hun har skrevet masteroppgave om innovasjon på ulike samfunnsnivå, hvor en sentral del av studien handler om bruk av tjenestedesign for å involvere sluttbrukerne i innovasjonsprosessen. Trude er samfunnsengasjert og brenner for å skape gode løsninger hvor brukeren alltid er i sentrum.  Hvem skal definere teknologiutvikling og teknologivalg? Gjennom å sette brukeren i sentrum av tjenesteutviklingen er vi med å påvirke utvikling og bruken av teknologi på en helhetlig måte. Helhet betyr å forstå hvordan vi kan designe tjenester hvor behovene til brukeren settes i sentrum når teknologi skal brukes, arbeidsprosesser digitaliseres og organisasjoner utvikles. Bouvet jobber i dette skjæringspunktet og vi vil gjennom dette kurset i tjenestedesign fokusere på design av tjenester i en digital og teknologisk hverdag.  I dette kurset skal DU sammen med de andre kursdeltakerne være tjenestedesigner, mens kursholder loser deg igjennom praktiske oppgaver. Du blir nok ikke ekspert på tjenestedesign etter dette to-dagerskurset, men du vil få en grunnleggende forståelse av tankesett og arbeidsmetoder som kan passe inn i din organisasjon eller ditt prosjekt.  Du vil lære om: Hva tjenestedesign er Hva tjenestedesign betyr i møte med teknologitrender Hvordan man kan jobbe med tjenestedesign i praksis Hvem bør melde seg på? Alle som ønsker å lære om hva tjenestedesign er og hvordan man jobber med det. Ledere og prosjektledere som jobber med digitaliseringsprosjekter og som trenger kunnskap om hvordan brukerperspektivet kan ivaretas i prosessen. Krav til forkunnskaperDet kreves ingen formelle forkunnskaper for å delta. Arbeidsform på kurset: Kurset består av foredrag med gjennomgang av teori, metoder og verktøy. I tillegg er store deler av kurset lagt opp til at deltakerne skal lære gjennom praktiske øvelser. Gjennom gruppearbeid får deltakere prøve ut forskjellige metoder og verktøy. Agenda Dag 1: Innføring i tjenestedesign Foredrag: Prinsipper, grunnfilosofi og begreper.Tjenestedesign som prosess med praktiske verktøy Praktiske øvelser:1. Kom i gang - hvor starter vi?2. Brukerfokus - innsiktsarbeid og analyse3. Workshop - konsept og scenario Dag 2: Kompleksitet Foredrag: Samfunnsendringer, digital kultur og teknologitrender Praktiske øvelser:1. Workshop – slik jobber du med kundereisen2. Hvordan gjøre tjenesten attraktiv å bruke? - kommunikasjon og merkevarebygging3. Blueprint - organisasjon og teknologi [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.