Servicekurs - fagbrev
Østfold
Du har valgt: Fredrikstad
Nullstill
Filter
Ferdig

-

90 treff ( i Fredrikstad ) i Servicekurs - fagbrev
 

Klasserom + nettkurs Fredrikstad Og 7 andre steder 1 semester 20 900 kr
27 Aug
27 Aug
27 Aug
Ta teorikurs (vg3) til fagbrev ernæringskokk. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring fra storhusholdning/institusjoner. [+]
Ernæringskokkfaget handler om valg av råvarer og tilberedning av ernæringsriktig mat og spesialkost. Det er produksjon av helsefremmende og trygge måltider som skal bidra til matomsorg og gode måltidsopplevelser ved ulike institusjoner. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven. Innhold/temaer Håndverksferdigheter, fagkunnskap og måltidsutvikling sette sammen og produsere helsefremmende måltider og menyer i samarbeid med kolleger og andre faggrupper ut fra myndighetenes kostråd og brukeres behov for spesialkost Kvalitet og trygg mat personlig hygiene, produksjonshygiene og næringsmiddelhygiene råvarebehandling og trygg produksjon og å følge virksomhetens kvalitetssystem Bærekraftig produksjon arbeidsflyt gjennom planlegging, samarbeid og kommunikasjon for å redusere svinn og øke lønnsomheten  Arbeidsliv og yrkesidentitet kunnskap om pliktene og rettighetene i arbeidslivet og betydningen av trepartssamarbeidet psykososialt og fysisk arbeidsmiljø som fremmer helse, miljø og sikkerhet.  For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider Udir.no Dette passer for deg som - har erfaring fra for eksempel kantine, sykehus, rehabiliteringssenter eller sykehjem som ønsker å formalisere kompetansen din. Erfaringen din må være relevant og vurderes alltid opp mot læreplanmålene for faget. Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Klasseromsundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted, og følger undervisningen sammen med andre deltakere. Interaktiv nettundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid via din pc. Du følger undervisningen live sammen med andre deltakere. Du kan se all undervisning i opptak i etterkant. Se video for hvordan nettundervisning fungerer her. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Du kan kontakte oss på telefon, chat, mail eller velge "send meg info" knappen under. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskap Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. Praktisk info Du vil finne mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
2 semester 104 300 kr
En praktisk rettet og direkte jobbkvalifiserende utdanning - 60 studiepoeng. Studieturer inkludert i studieavgiften. [+]
Reiselivskoordinator – praktisk utdanning for en bransje i kraftig vekst Studiet Reiselivskoordinator gir studentene en bred forståelse for reiselivsnæringen som helhet, og for den betydningen næringen har nasjonalt og internasjonalt. Undervisningen er praktisk rettet, og basis for den praktiske opplæringen og treningen er teoretisk gjennomgang av reiselivsnæringen, turistgeografi, kultur og turisme.  Gjennom studiet blir studenten trenet i reiseplanlegging og gjennomføring av guiding ved reisemål, utforming av markedsføringsmateriell med gode og selgende beskrivelser samt bruk av digitale og sosiale medier i markedsføring. Studiet vektlegger oppøvelse av kunnskaper og ferdigheter tilknyttet ledelse av turistgrupper, samt å kunne opptre profesjonelt ved uforutsette hendelser.  Studentene skal gjennom studiet oppøve sin sosiale kompetanse og fremstå som sikre, selvstendige og tillitsskapende i møte med sine kunder. For å underbygge dette gjennom opplæringen gjennomfører studentene evaluering av egne og medstudenters opplegg, samt den praktiske utførelsen av arbeidsoppgaver på reiser, dagsturer og ekskursjoner som gjennomføres i løpet av studietiden.  Teamarbeid vektlegges gjennom opplæringen, og studentene jobber sammen i utformingen av gode og relevante turer og planlegger aktiviteter i tilknytning til disse.   Studiet inkluderer også: spennende reiser og opplevelser i og utenfor Norge inkludert i studieavgiften praksis i en reiselivsbedrift opplæring i Amadeus (reiselivsbransjens mest brukte system) eksterne prosjekter som f. eks arrangering av Reiselivsmessen i Norge   Bookingsystemet Amadeus I tillegg til å lære om turistgeografi, kultur, turisme, turplanlegging m.m. vil du også lære om bookingsystemet Amadeus, et av verdens ledende systemer innen reiselivsbransjen. Dette benyttes av mange av de store flyselskapene, hoteller, bilutleie og andre reiselivsaktører. Amadeus er også det systemet som er mest brukt av de norske reisebyråene. Kurset som inngår i studiet er det samme som reiselivsbransjen selv benytter, og gjennomført kurs vil i de fleste tilfeller være en forutsetning for å få jobb i reisebyrå / online reisebyrå.   Praktisk undervisning  Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene planlegger og gjennomfører turer, dette inkluderer egne turer med klassen og turer for eksterne. I praksisperioden får studentene utføre arbeidsoppgaver i relevante reiselivsbedrifter, og det legges opp til aktiv bruk av programvare, digitale og sosiale medier tilknyttet undervisningen. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, prosjekter med næringslivet etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.   Jobbmuligheter Våre studenter er etterspurte i næringslivet, og flere får jobb før studiet er ferdig. Ved å studere reiseliv får du en praktisk rettet utdanning, og du kan velge å jobbe innen mange ulike områder i verdens største næring. Våre studenter får jobb i alt fra hoteller, flyplasser, bedriftsreisebyråer, online reisebyråer, turoperatører, eventbyråer, turistkontorer, og ute på destinasjoner m.m. Mange reiselivsbedrifter tar kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale / veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Fredrikstad Og 7 andre steder 1 semester 20 900 kr
26 Aug
26 Aug
26 Aug
Ta teorikurs (vg3) til fagbrev innen service og administrasjon. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring innen service og kontorad... [+]
Service- og administrasjonsfaget er for deg som jobber med service og kontoradministrative oppgaver i privat eller offentlig sektor. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven Innhold/temaer Lønnsomhet og utvikling hvordan ulike faktorer kan bidra til høyere effektivitet, kvalitet og lønnsomhet i bedriften følge regelverk for arbeidslivet og for helse, miljø og sikkerhet oppfylle miljøkrav og bruke ressurser effektivt Organisasjon og bedriftsstøtte planlegge, organisere, legge til rettefor og utføre oppgaver som støtter drift og styring i virksomheten forstå og arbeide etter måla og kjerneoppgavene til virksomheten hvordan organiseringa av virksomheten påverkar drift og arbeidsoppgaver Kommunikasjon og service gjøre administrative prosesser stadig bedre og mer brukervennlige tilpasse kommunikasjon og service internt og eksternt For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider Udir.no Dette passer for deg som - har erfaring fra service og administrasjonsarbeid og som ønsker å formalisere kompetansen din Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Klasseromsundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted, og følger undervisningen sammen med andre deltakere. Interaktiv nettundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid via din pc. Du følger undervisningen live sammen med andre deltakere. Du kan se all undervisning i opptak i etterkant. Se video for hvordan nettundervisning fungerer her. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Du kan kontakte oss på telefon, chat, mail eller velge "send meg info" knappen under. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskap Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. Praktisk info Du vil finne mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på i reiselivsbransjen. Dette kurset gir deg en introduksjon til å jobbe innen reiseliv, og du får innsikt i ulike deler av det å jobbe med marke... [+]
      Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike desitansjoner i Norge  Emne 8: Fagspesifikt tema - Planlegging av arrangement eller en guidet tur  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset          Læringsmål for kurset Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på reiselivsbransjen og ulike interesseorganisasjoner L2 - kunne se og forstå kundens behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder L4 - ha grunnleggende kompetanse om lover innen salg- og markedsføringsarbeid og ulike turistdestinasjoner i Norge L5 - ha innsikt i de 5 p'er L6 - ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan reiselivsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i bedriften     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.   Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
Nettstudie 24 semester 76 500 kr
Drømmer du om en karriere der positive reiseopplevelser står i fokus og der hele verden er din arbeidsplass? Reiselivskoordinator gir deg kompetanse som gjør deg attrakti... [+]
Drømmer du om en karriere der positive reiseopplevelser står i fokus og der hele verden er din arbeidsplass? Reiselivskoordinator gir deg kompetanse som gjør deg attraktiv for det nye reiselivet.   Det legges spesielt vekt på kunnskaper og ferdigheter relatert til utvikling og markedsføring av konkurransedyktige og bærekraftige reiselivsprodukter, virksomheter og destinasjoner. Utdanningen har et sterkt fokus på viktigheten av bærekraftig utvikling, god opplevelsesdesign samt effektiv anvendelse av ny teknologi. Reiselivet er en viktig bidragsyter til verdiskaping og sysselsetting i Norge, og reiselivets betydning øker i takt med stadig større mobilitet blant verdens befolkning. Dette skjer samtidig som utfordringer knyttet til klimaendring, overturisme og smittevern øker. Reiselivet er derfor en spennende og dynamisk næring som vil ha stort behov for ny kompetanse og arbeidskraft i årene som kommer.   [-]
Les mer
80 timer 22 500 kr
Fagbrev renholdsoperatør- Virtuelt klasserom [+]
Sentrale emner i opplæringen er: planlegging renhold bransjelære Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Dette er virtuell undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted på Teams, og følger undervisningen sammen med andre deltakere.  Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke.  Når teoretisk eksamen er bestått må den enkelte dokumentere minimum fem års relevant arbeidserfaring ved oppmelding til fagprøven. Det er Fagopplæringskontoret i fylket du bor i som vurderer praksis og arrangerer fagprøven. Bestått fagprøve fører frem til fagbrev. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 1 semester 19 900 kr
Tidligere teorikurs (vg3) til fagbrev Institusjonskokk. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring innen institusjonskokkfaget. [+]
Dette kurset erstattes av Ernæringskokk intensivkurs – Fagbrev En institusjonskokk er en kokk som arbeider på store institusjoner hvor det er lagt opp til effektiv og hygienisk produksjon av store mengder mat. Som institusjonskokk vil du ha hånd om det daglige arbeidet på kjøkkenet. Du må innfri krav til utseende, lukt, smak og konsistens. Maten skal også produseres innenfor definerte økonomiske rammer. Institusjonskokken skal kunne lage mat som gir positive opplevelser til både friske og syke mennesker. I helse- og omsorgssektoren er institusjonskokken en viktig ressurs for å gi gode og næringsrike måltider. Yrket har utviklet seg ved at ernæring og helse har fått mer oppmerksomhet. Innhold/temaer Sentrale emner i opplæringen er: tilberede mat i store mengder sørge for en høy hygienisk standard i arbeidet bruke maskiner og annet utstyr, og vedlikeholde dem følge budsjetter og eventuelt andre regler for matproduksjonen variere retter og menyer ut ifra hva som er næringsmiddelmessig korrekt For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no.  Dette passer for deg som Dette passer for deg som har erfaring som kokk eller med matlaging, og som ønsker å formalisere kompetansen din. Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Klasseromsundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted, og følger undervisningen sammen med andre deltakere. Interaktiv nettundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid via din pc. Du følger undervisningen live sammen med andre deltakere. Du kan se all undervisning i opptak i etterkant. Se video for hvordan nettundervisning fungerer her. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Du kan kontakte oss på telefon, chat, mail eller velge "send meg info" knappen under. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskap Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. Praktisk info Du vil finne mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
80 timer 17 800 kr
Har du lang kontorfaglig erfaring, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev i service- og administrasjonsfaget noe for deg! [+]
Egen kampanjepris for medlemmer i HK Region Midt-Norge/Trøndelag kr 10 000 - Det vil si at du som medlem i Handel og Kontor Midt-Norge/Trøndelag får gratis kurs ved å benytte deg av utdanningsstipendet i Handel og Kontor - Kampanjen gjelder i et begrenset tidsrom - du må være påmeldt innen 11.10.2022**   Sentrale arbeidsområder for en kontor- og administrasjonsmedarbeider er service, kundebehandling og veiledning skriftlig og muntlig informasjonsformidling kunnskapsorganisering og -flyt i dokument- og informasjonsbehandling innkjøp, budsjett-, regnskaps- og lønnsarbeid kontorstøtte-, administrasjons- og saksbehandlingssystemer bruk og vedlikehold av kontorteknologiske hjelpemidler   Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen service- og administrasjonsfaget. Service- og administrasjonsfaget  er en komprimert utdanning spesielt tilpasset voksne. Den bygger på læreplanene for Vg 1 Service og samferdsel, Vg 2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Kontor- og administrasjonsfaget (hovedområde). De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 kontor- og administrasjonsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått teoretisk og praktisk prøve  fører frem til fagbrev. Yrkestittel er kontor- og administrasjonsmedarbeider. Hovedområder i Vg3 Kontor- og administrasjonsfaget er: Kontorservice: Hovedområdet omfatter virksomhetens organisering, servicetilbud, kundebehandling, personalforvaltning, kontoradministrative arbeidsoppgaver og enklere saksbehandling. Hovedområdet omfatter også kunnskapsorganisering og informasjonsflyt i virksomheten og kvalitetssikring av intern og ekstern kontorservice. Regelverk som regulerer arbeidsforhold og helse, miljø og sikkerhet og håndtering av endring og utvikling i organisasjonen er en del av hovedområdet.    IKT-tjenester (Informasjons- og kommunikasjonstjenester): Hovedområdet omfatter bruk av teknologiske hjelpemidler til kontoradministrative oppgaver og kommunikasjon med brukere og kunder. I tillegg inngår sikkerhetsrutiner for virksomhetens kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Hovedområdet omfatter veiledning i bruk av virksomhetens IKT-tjenester og gjeldende regelverk knyttet til dette.    Økonomi: Hovedområdet omfatter bruk av økonomisystemer til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon. Bruk av økonomisystemer til innkjøps-, budsjett-, regnskaps-, lønns- og personalrelatert arbeid inngår i hovedområdet.     Gjennomføring Som deltaker på vårt kurs får du god og tradisjonell klasseromsundervisning. Vi har dyktige lærere som er vant til å jobbe med voksne og tilpasser innholdet i undervisningen i forhold til dette. I tillegg benytter vi læringsplattform  hvor lærerne legger ut relevant informasjon fra faget, tips og råd, samt en del oppgaver som løses underveis. Vi legger opp til eksamensforberedende undervisning i slutten av kursperioden og jobber oss gjennom tidligere eksamensoppgaver.Kurset gjennomføres i hovedsak med undervisning en kveld pr. uke. EksamenPrivatisteksamen. All oppmelding til eksamen skal skje via internett: www.privatistweb.no FinansieringDersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Du kan også søke Fagforbundet eller Handel og kontor. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden.   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 60 timer 10 000 kr
Har du lang erfaring fra praksis og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Teori til fagprøven er første steg på veien... [+]
  AOF Sør-Rogaland har nå en lokal jubileumskampanje der vi gir 20 % rabatt, til alle medlemmer i våre medlemsorganisasjoner lokalt. Dette gjelder for alle kurs med oppstart ut 2021. AOF Norge tilbyr teori til fagprøven kurs der du kan tilegne deg det teoretiske innenfor ditt fagfelt. Fagbrev får du når du kan dokumentere 5 års arbeidserfaring, melder deg opp til teoretisk eksamen og deretter fagprøve – de to sistnevnte via fylkeskommunen din. Teori til fagprøven kursene hos AOF er spesielt tilrettelagt voksne. Din erfaring og kompetanse verdsettes inn i undervisningssammenheng, som en del av undervisningsmetoden. Når du har bestått den avsluttende fagprøven og fått fagbrevet ditt er din kompetanse hevet betraktelig. Du vil være enda sikrere og mer selvgående i jobben du gjør, du blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet og du har muligheter for høyere lønn. Formål Endringer i forbruk og etterspørsel krever kompetanse om produkter og markedsføring. Salgsfaget skal bidra til yrkeskompetanse som gjør lærlingen i stand til å håndtere endringer og sikre lønnsom drift av virksomheter. Salgsfaget skal legge grunnlag for salgsmedarbeiderens yrkesutøvelse innen kundebehandling, salg og markedsføring av produkter. Faget skal fremme kompetanse om gode salgsprosesser som kan tilfredsstille kundenes behov og forventninger. Hovedområder Salgsforberedelse omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer. Salg og oppfølging omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter. Organisering / kursmodell Intensiv modell, 60 timer klasserom Det anbefales at du har… solide norskspråklige kunnskaper, både skriftlig og muntlig (anbefalt språknivå B1) 5 års variert praksis i 100% stilling innen fagområdet kurset retter seg mot kompetanse innen bruk av PC På et intensivkurs er opplæringen er komprimert. Det blir tatt utgangspunkt i din arbeidserfaring inn mot fagets teori. Du har selv ansvar for å stille godt forberedt til undervisningen for at undervisningen skal gi deg det læringsutbytte læreplanen skisserer. Undervisningen er tilrettelagt voksne ut ifra voksenpedagogiske prinsipper. Refleksjon over egen praksis, diskusjon og dialog er en sentral del av undervisningsmetoden. Når du melder deg på dette kurset får du tilgang til AOF Norges egen læringsplattform, AOF Nettopp, der du kan hente ut relevante ressurser. På læringsplattformen får du også tilgang til et kurs i studieteknikk.   Praktisk info Kurset du får hos AOF gir deg grunnlaget for å kunne gå opp til den teoretiske tverrfaglige eksamen. Ved bestått teoretisk eksamen avlagt hos din fylkeskommune og dokumentasjon for 5 års relevant arbeidspraksis vil du kunne melde deg opp til den praktiske fagprøven. Ved bestått teoretisk eksamen, dokumentert 5 års relevant arbeidspraksis og bestått praktisk fagprøve får du ditt fagbrev.  Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for teori til fagbrev kurs for praksiskandidater hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10 500,-. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har blant annet Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om dine muligheter. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 4 875 kr
Reiseleder er et av kursene på Reiselivsskolen. Kurset gir en praktisk innføring i de fleste oppgavene reiseledere kommer bort i og inneholder mange gode råd og tips for ... [+]
Kurset er laget for deg som har gode språkkunskaper og ønsker å arbeide som reiseleder i Norge eller utlandet. Som reiseleder bør du være servicebevisst, fleksibel, og flink til å organisere. Du bør også like høyt arbeidstempo. Kurset beskriver vanlige arbeidsoppgaver med fokus på forberedelse før avreise, manus, formidling av informasjon, innsjekking, dagsprogram, samarbeid med lokale guider og arbeidsoppgaver etter reisen. Reiseleder består av følgende 3 studieenheter: Vanlige arbeidsoppgaver Cruise og elvecruise Rundreiser og destinasjoner [-]
Les mer
Nettstudie 15 900 kr
Servitør er et nettstudium som omfatter alle de tre nettkursene i Servitørfaget på NooA Videregående skole. Servitører tar imot bestillinger, serverer mat og drikke. De g... [+]
Kursene som inngår i studiet Servitør Drikke, mat og servering Kurset handler om klargjøring av lokaler, oppdekking, behandling, ferdigstilling, tilberedning og servering av mat og drikke. Det omfatter også spesialkost og ulike kulturers matskikker. Klargjøring av bar, miksing og presentasjon av drinker står sentralt. Ressursutnyttelse og arbeidsteknikker inngår. Salg og service i servitørfaget Kurset handler om markedsføring, salg, service, kommunikasjon og profesjonell gjestebehandling. Matglede og mersalg står sentralt. Hygiene, kvalitetssikring og miljø i servitørfaget Kurset handler om mattrygghet i alle ledd, fra varemottak til anretning og servering av måltider. Det omfatter også gjeldende regelverk og kvalitetsstyringssystemer med vekt på produksjonshygiene, næringsmiddelhygiene og personlig hygiene. Det handler også om organisering, arbeidsforhold, bedriftens krav til økonomisk resultat, service, samarbeid og kommunikasjon. Det omfatter også etikk, helse, miljø og sikkerhet og relevant regelverk. [-]
Les mer
Nettstudie 477 timer 17 900 kr
Kontor- og administrasjonsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli kontor- og administrasjonsmedarbeider. [+]
Studiet på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Kontorservice, IKT-tjenester og Økonomi. Du kan gjennomføre studiet uansett hvor du bor og ta det samtidig som du er i full jobb. Du kan starte når du vil og ta kursene samlet eller hver for seg. Arbeidsoppgaver Kontor- og administrasjonsmedarbeidere kan du ha svært ulike arbeidsoppgaver avhengig av hvilken bedrift de jobber i. I all hovedsak dreier det seg om service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. Det er nødvendig med gode datakunnskaper, og kunnskap om de regelverk som gjelder for arbeidsgiver. Dette kan variere mye fra bransje til bransje. Arbeidsoppgavene omfatter blant annet: besvare epost og telefoner håndtere post service, kundebehandling og brukerstøtte enkel saksbehandling regnskaps- og lønnsarbeid prosjektarbeid planlegge arrangementer, kurs og konferanser registrere timelister, fakturaer og lignende Jobbmuligheter for Kontor- og administrasjonsmedarbeidere Kontor- og administrasjonsmedarbeidere jobber både i offentlige og private virksomheter som har behov for å få utføre kontorarbeid og administrative oppgaver. De kan også være ansatt i service- og informasjonssentre, eller bedrifter som leier ut slike tjenester. [-]
Les mer
Nettstudie 17 900 kr
Kokkfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat. Kokkfaget på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Råvarer og produksjo... [+]
Arbeidsoppgaver Kokker jobber med å sette opp menyer, planlegge innkjøp, velge ut råvarer, tilberede mat og gjør den klar for servering. Arbeidsoppgavene omfatter blant annet: velge ut, kjøpe inn og behandle råvarer tilberede kald og varm mat delta i konseptutvikling og planlegging av menyer vask og renhold av kjøkken Jobbmuligheter for kokker Som kokk kan du få jobb på restaurant, kafe, kantine, storkjøkken. Mange arbeider også innen dagligvarehandelen, næringsmiddelindustrien, forsvaret, helsesektoren eller offshorsektoren. [-]
Les mer
Nettstudie 17 900 kr
Reiselivsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli reiselivsmedarbeider. [+]
Reiselivsfaget på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Service- og vertskapsrollen, Salg og markedsføring og Drift. Du kan gjennomføre studiet uansett hvor du bor og ta det samtidig som du er i full jobb. Du kan starte når du vil og ta kursene samlet eller hver for seg.   Arbeidsoppgaver Reiselivsmedarbeidere jobber med salg av forretnings- og feriereiser. De koordinerer transport, overnatting og utflukter. I tillegg beregner de priser for kunden. Vanlige arbeidsoppgaver for en reiselivsmedarbeider: gi råd og veiledning om reiser og reisemål ta imot bestillinger reservere billetter, overnatting og utflukter markedsføre bedriften planlegge og gjennomføre aktiviteter og opplevelser Reiselivsmedarbeidere er ofte bedriftens ansikt utad. De må yte god service og ha gode språkkunnskaper. Jobbmuligheter for reiselivsmedarbeidere Reiselivsmedarbeidere jobber i reise- og bookingbyråer, hos turoperatører, flyselskaper, jernbaneselskaper, event- og opplevelsesbedrifter, turistkontorer og cruiseselskaper. [-]
Les mer