Alle kategorier
Du har valgt: Servicekurs - fagbrev
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Servicekurs - fagbrev
 

80 timer 23 900 kr
Har du praktisk erfaring fra renhold, men mangler fagbrev? [+]
Hvorfor fagbrev innen renhold? Med et fagbrev sikrer du deg høy kompetanse innenfor faget i tillegg til at du står sterkere i jobben og har muligheter for høyere lønn. Kanskje har du ambisjoner om å lede ditt eget team-da kan fagbrevet være en god start. Innhold i kurset: 1.ulike typer overflatebehandling av bygg, installasjoner og transportsmidler 2.renhold og vedlikehold av ulike overflater 3.valg og bruk av materialer og verktøy 4.hvilke regler gjelder for utføringen av arbeidet 5.helse, miljø og trygghet og kvalitetskontroll 6.bruk av beskrivelser, tegninger og målerverktøy som grunnlag for beregning og       utføring og dokumentasjon av arbeidet. 7.arbeidsrutiner, kundebehandling og etikk 8.rettigheter og plikter mellom arbeidsgiver og arbeidstaker [-]
Les mer
80 timer 19 900 kr
Har du lang erfaring fra renholdsbransjen ? Hvorfor ikke ta fagbrev som renholdsoperatør? Et fagbrev gir gir trygghet! [+]
Informasjon Moderne renhold krever kunnskaper og innsikt. Vaskebøtta og grønnsåpe er ikke lenger nok når en skal utføre et profesjonelt renhold. En bedrift med faglærte renholdere stiller sterkere i konkurransen når kvalitet er viktig!   Aktuelle arbeidsplasser er alle typer næringsbygg og virksomheter i offentlig og privat sektor. Eksempler på arbeidsplasser er skoler, barnehager, administrasjonsbygg, idrettsanlegg, kulturbygg, sykehus og sykehoteller, alders- og sykehjem, hoteller, butikker, kjøpesentre, transportmidler som buss, tog, fly og skip, verksteder, byggeplasser, fabrikker og andre produksjonslokaler. Renholdsoperatøren planlegger og utøver profesjonelt renhold. Sentrale arbeidsområder er rengjøring og vedlikehold av vegger, tak, inventar og gulv. valg og bruk av riktige kjemikalier valg av hensiktsmessige metoder for rengjøring og bruk av maskiner og utstyr i arbeidet service, kundebehandling og kommunikasjon arbeid med inneklima og hygiene kalkulasjon og planlegging, bruk av IKT-verktøy   Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen renholdsoperatørfaget. Kurset er komprimert og spesielt tilrettelagt for voksne. Det bygger på læreplanene fra Vg1 Bygg- og anleggsteknikk, Vg2 Overflateteknikk og Vg3 Renholdsoperatørfaget (hovedfokus). Hovedområder i Vg3 Renholdsoperatørfaget er: Planlegging Hovedområdet handler om bruk av ulike systemer for planlegging og bruk av godkjente standarder for å ivareta innemiljøet. Det omfatter også bruk av tegninger og arbeidsbeskrivelser. Utvikling av renholdsplaner og vurdering av kostnadseffektive og ergonomiske metoder står sentralt. Risikovurdering og bruk av verneutstyr inngår.    Renhold Hovedområdet handler om ulike typer overflatebehandlinger i bygg og anlegg, installasjoner og transportmidler. Regelmessig periodisk renhold og spesialrenhold av behandlede og ubehandlede overflater inngår også. Valg og bruk av utstyr, kjemikalier og metoder står sentralt. Videre inngår estetikk og vurdering av egenskaper, tilstand og bruksområder for overflater og renholdsobjekter, i tillegg til helse, miljø og sikkerhet. Bruk av digitale verktøy for planlegging, informasjon og dokumentasjon inngår også   Bransjelære Hovedområdet handler om fagets historie og plass i samfunnet. Det omfatter også arbeidsrutiner, kvalitetssikring og etikk.    De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 renholdsoperatørfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er renholdsoperatør.    Det blir undervisning en helg i måneden (lørdag og søndag) med eksamen i juni 2020.  [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Porsgrunn Trondheim Og 5 andre steder 1 semester 20 900 kr
27 Aug
27 Aug
27 Aug
Ta teorikurs (vg3) til fagbrev ernæringskokk. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring fra storhusholdning/institusjoner. [+]
Ernæringskokkfaget handler om valg av råvarer og tilberedning av ernæringsriktig mat og spesialkost. Det er produksjon av helsefremmende og trygge måltider som skal bidra til matomsorg og gode måltidsopplevelser ved ulike institusjoner. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven. Innhold/temaer Håndverksferdigheter, fagkunnskap og måltidsutvikling sette sammen og produsere helsefremmende måltider og menyer i samarbeid med kolleger og andre faggrupper ut fra myndighetenes kostråd og brukeres behov for spesialkost Kvalitet og trygg mat personlig hygiene, produksjonshygiene og næringsmiddelhygiene råvarebehandling og trygg produksjon og å følge virksomhetens kvalitetssystem Bærekraftig produksjon arbeidsflyt gjennom planlegging, samarbeid og kommunikasjon for å redusere svinn og øke lønnsomheten  Arbeidsliv og yrkesidentitet kunnskap om pliktene og rettighetene i arbeidslivet og betydningen av trepartssamarbeidet psykososialt og fysisk arbeidsmiljø som fremmer helse, miljø og sikkerhet.  For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider Udir.no Dette passer for deg som - har erfaring fra for eksempel kantine, sykehus, rehabiliteringssenter eller sykehjem som ønsker å formalisere kompetansen din. Erfaringen din må være relevant og vurderes alltid opp mot læreplanmålene for faget. Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Klasseromsundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted, og følger undervisningen sammen med andre deltakere. Interaktiv nettundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid via din pc. Du følger undervisningen live sammen med andre deltakere. Du kan se all undervisning i opptak i etterkant. Se video for hvordan nettundervisning fungerer her. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Du kan kontakte oss på telefon, chat, mail eller velge "send meg info" knappen under. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskap Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. Praktisk info Du vil finne mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
80 timer 23 500 kr
Har du lang erfaring fra renholdsbransjen? Da kan du ta fagbrev som renholdsoperatør. Et fagbrev gir trygghet og styrke i arbeidsmarkedet. [+]
Aktuelle arbeidsplasser er alle typer næringsbygg og virksomheter i offentlig og privat sektor. Moderne renhold krever kunnskaper og innsikt og en bedrift med faglærte renholdere stiller sterkere i konkurransen når kvalitet er viktig!   Renholdsoperatøren planlegger og utøver profesjonelt renhold. Sentrale arbeidsområder er rengjøring og vedlikehold av vegger, tak, inventar og gulv. valg og bruk av riktige kjemikalier valg av hensiktsmessige metoder for rengjøring og bruk av maskiner og utstyr i arbeidet service, kundebehandling og kommunikasjon arbeid med inneklima og hygiene kalkulasjon og planlegging, bruk av IKT-verktøy   Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen renholdsoperatørfaget. Kurset er komprimert og spesielt tilrettelagt for voksne. Det bygger på læreplanene fra Vg1 Bygg- og anleggsteknikk, Vg2 Overflateteknikk og Vg3 Renholdsoperatørfaget (hovedfokus). Hovedområder i Vg3 Renholdsoperatørfaget er: Planlegging Hovedområdet handler om bruk av ulike systemer for planlegging og bruk av godkjente standarder for å ivareta innemiljøet. Det omfatter også bruk av tegninger og arbeidsbeskrivelser. Utvikling av renholdsplaner og vurdering av kostnadseffektive og ergonomiske metoder står sentralt. Risikovurdering og bruk av verneutstyr inngår.    Renhold Hovedområdet handler om ulike typer overflatebehandlinger i bygg og anlegg, installasjoner og transportmidler. Regelmessig periodisk renhold og spesialrenhold av behandlede og ubehandlede overflater inngår også. Valg og bruk av utstyr, kjemikalier og metoder står sentralt. Videre inngår estetikk og vurdering av egenskaper, tilstand og bruksområder for overflater og renholdsobjekter, i tillegg til helse, miljø og sikkerhet. Bruk av digitale verktøy for planlegging, informasjon og dokumentasjon inngår også   Bransjelære Hovedområdet handler om fagets historie og plass i samfunnet. Det omfatter også arbeidsrutiner, kvalitetssikring og etikk.    De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 renholdsoperatørfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er renholdsoperatør.    GjennomføringSom deltaker på vårt kurs får du god og tradisjonell klasseromsundervisning her i Trondheim. Vi har dyktige lærere som er vant til å jobbe med voksne og tilpasser innholdet i undervisningen i forhold til dette. Vi legger opp til eksamensforberedende undervisning i slutten av kursperioden og jobber oss gjennom tidligere eksamensoppgaver. Kurset går ca en kveld i uken over nesten et år.   EksamenPrivatisteksamen i desember 2019.Frist for oppmelding til eksamen høsten 2019:  15 .september 2019All oppmelding til eksamen skal skje via internett: www.privatistweb.no   Finansiering og faktureringDersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Du kan også søke Fagforbundet eller Handel og kontor. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Andre LO-medlemmer kan søke om kr. 10.500 i stipend i LOs Utdanningsfond.    Det blir utsendt faktura etter kursstart til avtalt fakturamottaker. Faktura sendes pr epost om du ikke påfører annet på kontrakten du får første kvelden.   Det kan avtales avbetalingsordning dersom du ønsker det. På kontrakten du får utdelt første kurskveld påfører du i så fall antall avdrag.   Oversikt over alle våre Teori til fagprøven kurs finner du på vår hjemmeside: http://www.aof.no/midtnorge/teori-til-fagproven/1021           [-]
Les mer
Nettstudie 17 900 kr
Resepsjonsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli resepsjonist. [+]
Resepsjonsfaget på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Vertskapsrollen, Salg og Drift. Du kan gjennomføre studiet uansett hvor du bor og ta det samtidig som du er i full jobb. Du kan starte når du vil og ta kursene samlet eller hver for seg. Arbeidsoppgaver Resepsjonister hjelper gjester med å få et hyggelig opphold ved å gi dem god service og informasjonen de trenger. De tar imot gjester ved hoteller og andre steder med behov for resepsjon. Vanlige arbeidsoppgaver for resepsjonister: sjekke inn og ut gjester hjelpe gjestene med spørsmål og utfordringer gi generell informasjon til gjestene salg og booking bidra med markedsføring Resepsjonisten er bedriftens ansikt utad. Derfor er det viktig å være hjelpsom, hyggelig overfor og ha gode språkkunnskaper. Jobbmuligheter for resepsjonister Resepsjonister arbeider på hoteller og andre overnattingssteder, konferansesentre og større private og offentlige kontorer og arbeidsplasser. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på i reiselivsbransjen. Dette kurset gir deg en introduksjon til å jobbe innen reiseliv, og du får innsikt i ulike deler av det å jobbe med marke... [+]
      Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike desitansjoner i Norge  Emne 8: Fagspesifikt tema - Planlegging av arrangement eller en guidet tur  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset          Læringsmål for kurset Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på reiselivsbransjen og ulike interesseorganisasjoner L2 - kunne se og forstå kundens behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder L4 - ha grunnleggende kompetanse om lover innen salg- og markedsføringsarbeid og ulike turistdestinasjoner i Norge L5 - ha innsikt i de 5 p'er L6 - ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan reiselivsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i bedriften     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.   Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 30 000 kr
Servicelederskolen passer både for deg som ønsker deg inn i en stilling som leder, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse. [+]
Denne utdanningen gir deg kunnskaper og ferdigheter som gjør deg i stand til å opptre tryggere og med mer slagkraft som leder i en servicebedrift.   Studiet gir deg kunnskaper og holdninger som gjør deg i stand til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt som leder i en servicebedrift. Studiet gir en praktisk kompetanse som du raskt kan dra nytte av i egen arbeidssituasjon. Øk dine kunnskaper om kommunikasjon, serviceledelse. personalledelse og økonomi. Det gis en bred innføring i ulike syn på ledelse og de hovedoppgaver som inngår i profesjonell serviceledelse samt ulike organisasjonsformer og hvordan disse påvirker organisasjonens funksjon.   Servicelederskolen passer både for deg som ønsker deg inn i en stilling som leder, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse.   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
1 år 82 500 kr
Blomsterdekoratørkurs for voksne, 3 dager i uken over ett skoleår [+]
Hva lærer du på kurset? Du lærer å lage buketter dekorasjoner brudebuketter kranser varebehandling plantelære og mye mye mer Kurset følger læreplanen for programfag Vg2 Blomsterdekoratør samt kommunikasjon, kunde og arbeidsliv fra Vg1 (FBIE), og er beregnet på voksne som ønsker å starte utdanning fram mot fagbrev i blomsterdekoratørfaget eller unge som ønsker et alternativt løp til vanlig skole. Kjernen i blomsterdekorering handler om å skape blomsterfaglige produkter gjennom analyse av personer, rom og anledning. Det handler også om å bruke verktøy, teknikker og botaniske materialer på en hensiktsmessig og nyskapende måte og for å skape de ønskede uttrykkene på produktene. Man benytter komposisjonsprinsipp, form og farge til å skape funksjonelle produkt som er tilpasset moter, trender, stilhistore og kulturer. I praksisperiodene i bedrift får du erfaring med faget og blomsterdekoratørens arbeidsoppgaver. Du har mulighet til å bli kjent med ulike bedrifter og har mulighet til å finne jobb eller læreplass. Siden kurset har innlagt praksis gir det godskriving i senere læretid. Kursavgiften inkluderer blomster og botaniske materialer. Skolebøker, håndverktøy og eksamensavgift kommer i tillegg. Kurset er godkjent for støtte i Lånekassen. Annet om kurset: Kurset går tre dager i uken over ett skoleår. Kursdagen er fra kl. 09.00 - 16.00. Ferier følger skoleruta for videregående skole i Bergen. De fleste dagene foregår undervisningen i BLOKs lokaler i Åsane (Litleåsveien 8, 5132 Nyborg). Veien videre fram til fagbrev: Etter kurset er det flere veier fram til fagbrev (mer info om dette får du på kurset). Læretiden i blomsterdekoratørfaget er 4 år. Dersom du får jobb som lærling avgjøres lengden på læretiden av hvilken relevant utdanning og praksis du har fra før. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 500 kr
Kurs i hygiene - Virtuelt klasserom   Målgruppe:   Alle som skal rengjøre flater på jobb og har behov for kompetanse i hygiene.  &nbsp... [+]
Kurs i hygiene - Virtuelt klasserom   Målgruppe:   Alle som skal rengjøre flater på jobb og har behov for kompetanse i hygiene.    Beskrivelse:   Uttrykket hygiene kommer av det greske ordet hygienios, som betyr sunn. God hygiene er det som beskytter oss mot sykdom og som verner helsen vår. Når vi gjør rent, fjerner vi smuss og urenheter fra forskjellige flater. Samtidig holder vi det rent og pent på arbeidsplassen.  Det finnes likevel tilfeller da det ikke er nok at flatene ser rene ut. De må også ha vært rengjort på riktig måte.  Deltaker skal kjenne til viktigheten av en god personlig hygiene. Kjenne de vanligste smittestoffene og måter de smitter på. Vite forskjell på å rengjøre, desinfisere og sterilisere, samt vite hvordan metodene utføres. Kjenne til hvordan vi "flekk desinfiserer" etter mye og organisk søl.   Program:   - Personlig hygiene   - Smittekilder   - Smittestoffer   - Overføring av smitte   - Renholds hygiene   Gjennomføring: Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging til Teams vil bli tilsendt. Kurset er på totalt 4 timer med avsluttende oppgaver. Deltakerne vil få 15 spørsmål tilsendt på epost, som må besvares.   For at deltakerne skal få tilsendt kursbevis, må 75 % av spørsmålene bli godkjent.   Kursholder: Irene Mæland,  Kompetanserådgiver Studieforbundet AOF Norge avd Sør-Rogaland                 [-]
Les mer
Nettstudie 477 timer 17 900 kr
Kontor- og administrasjonsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli kontor- og administrasjonsmedarbeider. [+]
Studiet på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Kontorservice, IKT-tjenester og Økonomi. Du kan gjennomføre studiet uansett hvor du bor og ta det samtidig som du er i full jobb. Du kan starte når du vil og ta kursene samlet eller hver for seg. Arbeidsoppgaver Kontor- og administrasjonsmedarbeidere kan du ha svært ulike arbeidsoppgaver avhengig av hvilken bedrift de jobber i. I all hovedsak dreier det seg om service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. Det er nødvendig med gode datakunnskaper, og kunnskap om de regelverk som gjelder for arbeidsgiver. Dette kan variere mye fra bransje til bransje. Arbeidsoppgavene omfatter blant annet: besvare epost og telefoner håndtere post service, kundebehandling og brukerstøtte enkel saksbehandling regnskaps- og lønnsarbeid prosjektarbeid planlegge arrangementer, kurs og konferanser registrere timelister, fakturaer og lignende Jobbmuligheter for Kontor- og administrasjonsmedarbeidere Kontor- og administrasjonsmedarbeidere jobber både i offentlige og private virksomheter som har behov for å få utføre kontorarbeid og administrative oppgaver. De kan også være ansatt i service- og informasjonssentre, eller bedrifter som leier ut slike tjenester. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer 17 800 kr
Har du lang erfaring fra praksis og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Teori ... [+]
Har du lang erfaring fra praksis og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Teori til fagprøven er første steg på veien. AOF Norge tilbyr teori til fagprøven kurs der du kan tilegne deg det teoretiske innenfor ditt fagfelt. Fagbrev får du når du kan dokumentere 5 års arbeidserfaring, melder deg opp til teoretisk eksamen og deretter fagprøve – de to sistnevnte via fylkeskommunen din. Teori til fagprøven kursene hos AOF er spesielt tilrettelagt voksne. Din erfaring og kompetanse verdsettes inn i undervisningssammenheng, som en del av undervisningsmetoden. Når du har bestått den avsluttende fagprøven og fått fagbrevet ditt er din kompetanse hevet betraktelig. Du vil være enda sikrere og mer selvgående i jobben du gjør, du blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet og du har muligheter for høyere lønn. Formål Kontor- og administrasjonsfaget skal legge grunnlag for yrkesutøvelse innen service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver i offentlige og private virksomheter. Faget skal bidra til å utvikle kompetanse innen elektroniske tjenester, regelverk om personvern og krav til innsyn. Videre skal faget fremme kompetanse om hvordan bruk av teknologiske verktøy i kontorarbeid og informasjonsbehandling kan bidra til en hensiktsmessig og effektiv organisering av arbeidet. Hovedområder Kontorservice omfatter virksomhetens organisering, servicetilbud, kundebehandling, personalforvaltning, kontoradministrative arbeidsoppgaver og enklere saksbehandling. Hovedområdet omfatter også kunnskapsorganisering og informasjonsflyt i virksomheten og kvalitetssikring av intern og ekstern kontorservice. Regelverk som regulerer arbeidsforhold og helse, miljø og sikkerhet og håndtering av endring og utvikling i organisasjonen er en del av hovedområdet. IKT-tjenester (informasjons- og kommunikasjonsteknologitjenester) omfatter bruk av teknologiske hjelpemidler til kontoradministrative oppgaver og kommunikasjon med brukere og kunder. I tillegg inngår sikkerhetsrutiner for virksomhetens kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Hovedområdet omfatter veiledning i bruk av virksomhetens IKT-tjenester og gjeldende regelverk knyttet til dette. Økonomi omfatter bruk av økonomisystemer til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon. Bruk av økonomisystemer til innkjøps-, budsjett-, regnskaps-, lønns- og personalrelatert arbeid inngår i hovedområdet. Organisering / kursmodell Intensiv modell, 60 timer virtuelt klasserom Det anbefales at du har… solide norskspråklige kunnskaper, både skriftlig og muntlig (anbefalt språknivå B1) 5 års variert praksis i 100 % stilling innen fagområdet kurset retter seg mot kompetanse innen bruk av PC På et intensivkurs er opplæringen er komprimert. Det blir tatt utgangspunkt i din arbeidserfaring inn mot fagets teori. Du har selv ansvar for å stille godt forberedt til undervisningen for at undervisningen skal gi deg det læringsutbytte læreplanen skisserer. Undervisningen er tilrettelagt voksne ut ifra voksenpedagogiske prinsipper. Refleksjon over egen praksis, diskusjon og dialog er en sentral del av undervisningsmetoden. Når du melder deg på dette kurset får du tilgang til AOF Norges egen læringsplattform, AOF Nettopp, der du kan hente ut relevante ressurser. På læringsplattformen får du også tilgang til et kurs i studieteknikk.   Praktisk info Kurset du får hos AOF gir deg grunnlaget for å kunne gå opp til den teoretiske tverrfaglige eksamen. Ved bestått teoretisk eksamen avlagt hos din fylkeskommune og dokumentasjon for 5 års relevant arbeidspraksis vil du kunne melde deg opp til den praktiske fagprøven. Ved bestått teoretisk eksamen, dokumentert 5 års relevant arbeidspraksis og bestått praktisk fagprøve får du ditt fagbrev.  Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for teori til fagbrev kurs for praksiskandidater hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10 500,-. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har blant annet Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om dine muligheter. [-]
Les mer
Nettstudie 17 900 kr
Kokkfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat. Kokkfaget på NooA videregående skole består av de tre nettkursene: Råvarer og produksjo... [+]
Arbeidsoppgaver Kokker jobber med å sette opp menyer, planlegge innkjøp, velge ut råvarer, tilberede mat og gjør den klar for servering. Arbeidsoppgavene omfatter blant annet: velge ut, kjøpe inn og behandle råvarer tilberede kald og varm mat delta i konseptutvikling og planlegging av menyer vask og renhold av kjøkken Jobbmuligheter for kokker Som kokk kan du få jobb på restaurant, kafe, kantine, storkjøkken. Mange arbeider også innen dagligvarehandelen, næringsmiddelindustrien, forsvaret, helsesektoren eller offshorsektoren. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer 10 000 kr
HK KAMPANJE **Egen kampanjepris for medlemmer i HK Region Nord-Norge kr 10 000** [+]
Kontor- og administrasjonsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg 1 Service og samferdsel, Vg 2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Kontor- og administrasjonsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne.    Hovedområder i Vg3 Kontor- og administrasjonsfaget er:   Kontorservice: Hovedområdet omfatter virksomhetens organisering, servicetilbud, kundebehandling, personalforvaltning, kontoradministrative arbeidsoppgaver og enklere saksbehandling. Hovedområdet omfatter også kunnskapsorganisering og informasjonsflyt i virksomheten og kvalitetssikring av intern og ekstern kontorservice. Regelverk som regulerer arbeidsforhold og helse, miljø og sikkerhet og håndtering av endring og utvikling i organisasjonen er en del av hovedområdet.    IKT-tjenester (Informasjons- og kommunikasjonstjenester): Hovedområdet omfatter bruk av teknologiske hjelpemidler til kontoradministrative oppgaver og kommunikasjon med brukere og kunder. I tillegg inngår sikkerhetsrutiner for virksomhetens kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Hovedområdet omfatter veiledning i bruk av virksomhetens IKT-tjenester og gjeldende regelverk knyttet til dette.    Økonomi: Hovedområdet omfatter bruk av økonomisystemer til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon. Bruk av økonomisystemer til innkjøps-, budsjett-, regnskaps-, lønns- og personalrelatert arbeid inngår i hovedområdet. [-]
Les mer
Nettstudie 24 semester 76 500 kr
Drømmer du om en karriere der positive reiseopplevelser står i fokus og der hele verden er din arbeidsplass? Reiselivskoordinator gir deg kompetanse som gjør deg attrakti... [+]
Drømmer du om en karriere der positive reiseopplevelser står i fokus og der hele verden er din arbeidsplass? Reiselivskoordinator gir deg kompetanse som gjør deg attraktiv for det nye reiselivet.   Det legges spesielt vekt på kunnskaper og ferdigheter relatert til utvikling og markedsføring av konkurransedyktige og bærekraftige reiselivsprodukter, virksomheter og destinasjoner. Utdanningen har et sterkt fokus på viktigheten av bærekraftig utvikling, god opplevelsesdesign samt effektiv anvendelse av ny teknologi. Reiselivet er en viktig bidragsyter til verdiskaping og sysselsetting i Norge, og reiselivets betydning øker i takt med stadig større mobilitet blant verdens befolkning. Dette skjer samtidig som utfordringer knyttet til klimaendring, overturisme og smittevern øker. Reiselivet er derfor en spennende og dynamisk næring som vil ha stort behov for ny kompetanse og arbeidskraft i årene som kommer.   [-]
Les mer