IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: SharePoint
Nullstill
Filter
Ferdig

-

32 treff i SharePoint
 

Nettbasert kurs Hele landet 1 time
11 Dec
Få en gratis, effektiv og god innføring i SharePoint! Vi viser deg nyttig funksjonalitet slik at du kommer i gang. [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint webinar - Introduksjon til SharePoint (nivå 1)   Hva er SharePoint? Bruksområder for SharePoint Bli kjent med SharePoint Ord og uttrykk i SharePoint Bli kjent med lister og bibliotek Lage lister og bibliotek Bli kjent med Oppgave-liste Bli kjent med Kalender Sortere og filtrere listen, bruke visninger Laste opp dokumenter Opprette nye dokumenter Søk Søk i arbeidsområder Søk i lister og bibliotek   3 gode grunner til å delta 1. Få en god introduksjon til hvordan man bruker SharePoint 2. Forstå hvilken rolle SharePoint har for din organisasjon 3. Bli kjent med de viktigste SharePoint-begrepene [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
12 Dec
Forsiden på området er det første brukerne møter. På dette webinaret lærer du hvordan man kan løfte frem SharePoint-innhold på forsiden via forsideredigering, sam... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 2 - Tilpasse forsiden til område Forstå SharePoints håndtering av forsider med og uten publiseringsfunksjonen Bli kjent med forsideverktøyet og formateringsvalg Håndtering av bilder og grafikk Tilpass webdeler for å løfte frem innhold fra forskjellige kilder Eksempler på anvendelse av webdeler   3 gode grunner til å delta 1. Lær å tilpasse forsiden 2. Se hvordan man bruker webdeler 3. Få tips og triks til hvordan man bruker forsideverktøyet [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister ... [+]
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om IFUD1130 SharePoint [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 500 kr
This course will teach you how to configure SharePoint Server 2013, as well as provide guidelines, best practices, and considerations that will help you optimize your Sha... [+]
Kursinnhold About this Course This course will provide you with the knowledge and skills to configure and manage a Microsoft SharePoint Server 2013 environment. This course will teach you how to configure SharePoint Server 2013, as well as provide guidelines, best practices, and considerations that will help you optimize your SharePoint server deployment. This is the first in a sequence of two courses for IT Professionals and will align with the first exam in the SharePoint Server 2013 IT Pro certification.    Audience Profile The course is targeted at experienced IT Professionals interested in learning how to install, configure, deploy and manage SharePoint Server 2013 installations in either the data center or the cloud. Students typically have more than four years of hands-on experience* planning and maintaining SharePoint and other core technologies upon which SharePoint depends, including Windows Server 2008 R2 or later, Internet Information Services (IIS), SQL Server 2008 R2 or later, Active Directory, and networking infrastructure services. The minimally qualified candidate typically: • Is an IT professional who plans, implements, and maintains a multi-server deployment of SharePoint Server 2013.• Has a working knowledge of, and preferably hands-on experience, with SharePoint Online.• Has broad familiarity with SharePoint workloads.• Have experience with business continuity management, including data backup, restoration, and high availability.• Has experience with authentication and security technologies• Has experience with Windows PowerShell.• Hands-on experience or job experience is considered a solutions-based role where the candidate works within the solutions space covered by SharePoint, working on multiple solutions in the SharePoint space that includes document management, content management, and search. The secondary audience for this course are Business Application Administrators (BAAs) who are engaged in the administering line-of-business (LOB) projects in conjunction with internal business customers would benefit from an understanding of how to manage SharePoint Server 2013. Administrators who are entirely new to SharePoint will gain some benefit from the course, but it is recommended that they familiarize themselves with the basic concepts of the SharePoint platform before attending.   At Course Completion After completing this course, students will be able to: • Describe the key features of SharePoint 2013• Design an information architecture• Design logical and physical architectures• Install and configure SharePoint Server 2013• Create web applications and site collections• Plan and configure service applications• Manage users and permissions• Configure authentication for SharePoint 2013• Secure a SharePoint 2013 deployment• Manage taxonomy• Configure user profiles• Configure enterprise search• Monitor and maintain a SharePoint 2013 environment Prerequisites An ideal candidate will have at least one year of experience with deploying and administering multiple SharePoint 2010 farms across a large enterprise. Because many customers skipped upgrading from SharePoint 2007, a candidate can also have at least 2 years of experience with SharePoint 2007 and knowledge of the differences between 2007 and 2010, particularly the Service Application model. A candidate can demonstrate the following skills: • Software management in a Windows 2008 R2 enterprise server or Windows Server 2012 environment. • Deploying and managing applications natively, virtually and in the cloud.• Administering Internet Information Services (IIS).• Configuring Active Directory for use in authentication, authorization and as a user store.• Managing an application remotely using Windows PowerShell 2.0.• Connecting applications to Microsoft SQL Server.• Implementing Claims-based Security. The course leads to exam: 70-331 [-]
Les mer
5 dager 25 000 kr
With this 5-days instructor-led course you will learn how to plan, deploy and manage SharePoint in your O365 Solution. [+]
We will focus on all the different tasks you can face in the day to day SharePoint environment. During the Masterclass we will create an Intranet, a project workspace, and also a corporate directory.  Day 1 Introduction to Office 365 Office 365 Core Services Introduction to SharePoint Online Introduction to Office 365 Groups and Planner Information architecture in SharePoint Online Best practices on how to design your Site Structure in SharePoint Online SharePoint Online vs SharePoint On-premises SharePoint Hybrid Environment Next Gen Portals Video Planner Delve The new blog canvas Day 2: Best practices on branding your SharePoint Online environment How to build an Intranet in SharePoint online with out of the box functionality Lab: Build your own Intranet in SharePoint How to build a Project Workspace on SharePoint Online Lab: Build your own Project Workspace in SharePoint Online Site provisioning solutions for SharePoint Online Introduction to PnP remote site provisioning engine Best Practices on how to develop and run custom code on SharePoint Online Lab: Create a custom app Day 3: External Sharing in SharePoint Online Lab: Enable External Sharing How to integrate Yammer with your SharePoint online solution? Lab: Integrate Yammer with your SharePoint Intranet OneDrive for Business and External Collaboration When to use OneDrive for Business and when to Use Team Sites or Office 365 Groups Enterprise search Lab: Create your own Search Result page. Lab: Create a Corporate Directory with SharePoint Search Day 4: Create custom refinements Lab: Create Custom refinements to filter your search page Content management Web Content Management (WCM) Enterprise Content Management (ECM) Information management in SharePoint Online Lab: Information management Infopath / Forms Guidelines on different alternatives to InfoPath Day 5: Introduction to Workflows in SharePoint Online. Lab: Create a Workflow Workflows alternatives Nintex K2 Others Lab: Create a Nintex Workflow. Business connectivity services in SharePoint Online Hybrid Scenario Hybrid Team Sites Hybrid OneDrive Hybrid Search Results How to backup your SharePoint Online/O365 Environment Different solutions to backup your environment   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 8 500 kr
11 Sep
Kurset har fokus på opprettelse og tilpasning av de ulike komponentene/funksjonene i SharePoint. Det er også lagt vekt på betydningen av gode retningslinjer («governa... [+]
Kursinstruktør    Bjørn-Ove Indrøy Bjørn-Ove er en av våre mest allsidige instruktører, og har opparbeidet lang erfaring gjennom mange år med undervisning og tilrettelegging av ulike kurs. Bjørn-Ove holder avanserte kurs innen Microsoft Office. Han er ekspert på SharePoint, og har i samarbeid med andre konsulenter i Bouvet utviklet og holdt våre SharePoint kurs siden 2007. Bjørn-Ove holder også kurs innen presentasjonsteknikk for flere av våre store kunder, gjerne kombinert med PowerPoint og andre verktøy. Bjørn-Ove er rask til å fange deltagernes behov, har et smittende humør og en ryddig fremstillingsevne som kursdeltagerne vet å sette pris på. Han har gjennom ulike oppdrag kompetanse på mange andre områder som også kommer til nytte når han holder kurs. Han oppnår meget god score på evalueringer og blir svært godt likt av våre kursdeltagere. Kursinnhold Bygge og administrere løsninger i SharePoint 2010/2013Skal du ha ansvar for å sette opp, tilpasse eller vedlikeholde områder i SharePoint? Er du utpekt eller har meldt deg som superbruker? Dette kurset lærer deg hvordan du bygger og administrerer løsninger i SharePoint 2010/2013.  Hilsen fra fornøyd deltaker: "Dette kurset var midt i blinken. Etter å ha jobbet fra brukersiden i ett år fikk jeg nå det komplette bildet av hvordan man bør sette opp sin SharePoint-løsning, slik at man får best mulig utbytte av dataene som legges inn. Hyggelig kursleder og lokaler" Lene Høge, Det Norske Veritas "Fin og oversiktig gjennomgang av et stort og uoversiktlig tema med mange muligheter. Ga meg både kunnskap direkte, men også bedre innsikt i områder jeg må gå videre på". Cheryl Macdonald, Vest-Agder fylkeskommuneBeskrivelseKurset har fokus på opprettelse og tilpasning av de ulike komponentene/funksjonene i SharePoint. Det er også lagt vekt på betydningen av gode retningslinjer («governance») og rutiner både under utforming og vedlikehold av løsningene.Det legges vekt på aktiv deltakelse. Du vil bygge og tilpasse en SharePoint-løsning, slik at du får nyttig praksis og blir bedre kjent med strukturen og metodikken i systemet. Gjennom demonstrasjoner, diskusjoner og øvelser vil du få viktig kunnskap om de små «triksene» som gjør løsningen effektiv og brukervennlig. MålgruppeAlle som skal delta i utformingen av eller selv utforme SharePoint-løsninger, eller som skal fungere som områdesamlingsadministrator (site collection administrator), område-eier (site owner) eller superbruker. ForkunnskaperDu bør ha erfaring med SharePoint, og vi anbefaler at du har tatt kurset (eller har kunnskap tilsvarende) «Se mulighetene i SharePoint 2010/2013». Varighet2 dager Kursinnhold• Konfigurere tjenester og funksjonalitet for områder (sites) og områdesamlinger (site collections)• Bygge område-strukturer• Opprette, tilpasse og administrere lister og biblioteker, inkl visninger• Administrere brukere og grupper • Sikre innhold I SharePoint og spore rettigheter/tilgang• Områdeinnhold og -administrasjon (inkl. content types)• Metoder for å implementere og organisere metadata• Lage maler for områder, biblioteker og lister• Gjøre tilpasninger for standardfunksjoner i SharePoint• Legge til og konfigurere webdeler (web parts) for å gjenbruke, filtrere eller aggregere innhold – eller bruke innhold med opprinnelse utenfor SharePoint• Konfigurere/tilpasse navigasjon og «båndet» (ribbon)• Endre utseende på områder (master pages and themes)• Tilrettelegge for og administrere søkefunksjonen • Sette opp arbeidsflyt (workflow)• Omorganisere og rydde opp I en område-struktur (site structure)• Tips til bruk av SharePoint i administrasjons-/vedlikeholdsarbeidet (oppgaver, logging og dokumentasjon)• Administrasjon av områdesamlinger (site collection administration)• Ressurser på nett [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 900 kr
02 Oct
04 Dec
This course provides SharePoint developers the information needed to implement SharePoint solutions using Enterprise Search, Managed Metadata Service (MMS), Business Conn... [+]
This course provides SharePoint developers the information needed to implement SharePoint solutions using Enterprise Search, Managed Metadata Service (MMS), Business Connectivity Services (BCS), Enterprise Content Management (ECM), Web Content Management (WCM), Social Computing features and SharePoint Apps. The course is intended for professional developers who develop solutions for SharePoint products and technologies in a team-based, medium-sized to large development environment. The course is ideally suited to SharePoint developers who have gained some experience with SharePoint 2013 and who are looking to build on their existing skills.     Module 1: Module 1: Creating Robust and Efficient Apps for SharePoint In this module, you will review key aspects of the apps for SharePoint development platform, including capabilities, packaging and infrastructure, client-side programming for SharePoint, and app security. You will also learn about how to optimize the performance of your apps. Lessons Apps for SharePoint Communicating with SharePoint from an App Authenticating and Authorizing Apps for SharePoint Designing Apps for Performance     Module 2: Developing Managed Metadata Solutions In this module you will see metadata objects and how they are used to categorize items so that you can learn how to work with them in code. You will also see how to use the advanced features of terms and manage permissions and roles. In this way you can provide a full set of terms that users can tag content with. Lessons Managed Metadata Configuring Managed Metadata Term Sets Working with Managed Metadata Fields     Module 3: Interacting with the Search Service The module provides an overview of the search service architecture in SharePoint 2013 as it relates to developers, before describing how to construct queries using Keyword Query Language (KQL) and FAST Query Language (FQL) and submit these queries to the search service. Lessons Understanding the SharePoint 2013 Search Service Building Search Queries with KQL and FQL Executing Search Queries from Code     Module 4: Customizing the Search Experience In this module you will create and modify queries as well as manage search results. Lessons Customizing Query Processing Customizing Search Results Customizing Content Processing     Module 5: Implementing Enterprise Content Management In this module, you will see how to work with SharePoint document management features in code. Lessons Working with eDiscovery Working with Content Management Automating Records Management     Module 6: Developing a Publishing Site for Web Content In this module, you will learn how to utilize develop web content solutions for publishing sites. Lessons Programming with the Web Content Publishing API Developing Page Components for Web Content Publishing     Module 7: Structuring and Publishing Websites for All Users This module will focus on providing you with the knowledge to build web sites that are mobile device friendly, support multiple language and with proper navigation.  This will be accomplished by introducing you to SharePoint features including device channels, managed navigation and variations. Lessons Website Structure and Navigation Publishing Content Publishing to Mobile Devices Multi-language sites using Variations     Module 8: Developing Optimized Internet Sites In this module, you will learn how to optimize your site for Internet search engines, and maximize the performance of rendering your site content. Lessons Optimizing a SharePoint Site for Search Engines Optimizing Performance and Scalability     Module 9: Working with Business Connectivity Services In this module, you will learn how to develop Business Connectivity Services (BCS) solutions. Lessons Business Connectivity Services in SharePoint 2013 Creating BDC Models in SharePoint Designer Creating BDC Models in Visual Studio 2012     Module 10: Creating Advanced Business Data Connectivity Models This module will explore how to create custom search connectors using several different methodologies and lastly, you will learn the advanced topic of the new SharePoint 2013 external event notification feature to support SharePoint list features such as alerts and event receivers when external data changes. Lessons Configuring BDC Models for Search Developing Custom Connectivity Components Working with External Events and Notifications     Module 11: Working with Business Data In this module you will leverage BCS components and data in custom solutions. The module first covers the built-in components that SharePoint provides for surfacing business data in the user interface. Next, we describes how to work with business data in code. Finally, the module describes how to work with offline business data in Office client solutions. Lessons Working with Business Data in Composite Solutions Working with Business Data in Custom Solutions Working with Business Data in Client Applications     Module 12: Managing and Accessing User Profile Data In this module, you will review key aspects of the user profile service, and see how you can write client-side and server-side code to access, update and manage user profile properties. Lessons Overview of User Profile Data in SharePoint 2013 Understanding Options for Accessing User Profile Data Managing User Profile Data Managing User Profile Properties     Module 13: Customizing the Social Workload In this module, you will see some of the social features in SharePoint 2013, and you will see how you can develop apps which extend and customize the social workload; tailoring the experience for your business needs. Lessons Overview of the Social Workload Developing Social Solutions Working with Feeds     Module 14: Monitoring and Troubleshooting Custom SharePoint Solutions This module will introduce methods that you can use to improve the performance and scalability of solutions and apps. Lessons Debugging SharePoint Apps in Visual Studio Diagnosing Faults in Deployed Apps Testing Performance and Scalability     [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Dette emnet gir en innføring i hva samhandlingsplattformer er og typiske problemstillinger som må ... [+]
Dette emnet gir en innføring i hva samhandlingsplattformer er og typiske problemstillinger som må håndteres ved tilpasning av samhandlingsplattformer i organisasjoner. Spesifikt får studentene kunnskap om, og erfaring med bruk av, samhandlingsomgivelsen Sharepoint. Studentene lærer å bruke en systematisk, iterativ tilnærming ved tilpasning av en samhandlingsplattform, basert på prinsipper for brukersentrert utvikling. Dette inkluderer identifisering av brukergrupper samt utvikling av personas og scenarier for å beskrive og teste brukerbehov. Studentene skal også få en innføring i hovedproblemstillinger knyttet til den samhandlingen som skal støttes ved hjelp av plattformen, med vekt på koordinering og situasjonsforståelse (awareness) i virtuelle arbeidsrom. Videre lærer studentene om brukerengasjement og motivering av brukere via spillifisering. Studentene får praktisk erfaring med å tilpasse en samhandlingsplattform som angitt i en caseoppgave, og i å vurdere løsningen ved bruk av relevante samhandlingsbegreper.Les mer om IFUD1126 Samhandlingsplattformer med Sharepoint [-]
Les mer
5 dager 22 500 kr
About this Course  This five-day course examines how to plan, configure, and manage a Mic... [+]
About this Course  This five-day course examines how to plan, configure, and manage a Microsoft SharePoint Server 2013 environment. Special areas of focus include implementing high availability, disaster recovery, service application architecture, Business Connectivity Services, social computing features, productivity and collaboration platforms and features, business intelligence solutions, enterprise content management, web content management infrastructure, solutions, and apps. The course also examines how to optimize the Search experience, how to develop and implement a governance plan. and how to perform an upgrade or migration to SharePoint Server 2013. Audience ProfileThe course track is targeted at experienced IT Professionals interested in learning how to install, configure, deploy and manage SharePoint Server 2013 installations in either the data center or cloud. In addition, Business Application Administrators (BAAs) who are engaged in the administering line-of-business (LOB) projects in conjunction with internal business customers would benefit from understanding of managing SharePoint Server 2013. The training addresses three audiences: •Existing SharePoint 2010 customers and partners who need to understand the major changes in SharePoint 2013. In addition there have been other improvements in tools and methodologies. •Customer who are new to SharePoint. SharePoint market size is growing significantly and is expected to continue to grow, so there are many new customers with no previous experience. •Customers running a previous version of SharePoint (SharePoint 2003 and SharePoint 2007) which did not upgrade to SharePoint 2010, so are not familiar with the architecture of SharePoint 2010 or SharePoint Server 2013.   At Course CompletionAfter completing this course, students will be able to: •Describe the core features of SharePoint 2013 •Plan and design a SharePoint 2013 environment to meet requirements for high availability and disaster recovery •Plan and implement a service application architecture for a SharePoint 2013 deployment •Configure and manage Business Connectivity Services features in a SharePoint 2013 deployment •Plan and configure social computing features •Plan and configure productivity and collaboration platforms and features •Plan and configure Business Intelligence solutions •Optimize the search experience for an enterprise environment •Plan and configure enterprise content management in a SharePoint 2013 deployment •Plan and configure a web content management infrastructure to meet business requirements •Manage solutions in a SharePoint 2013 deployment •Configure and manage apps in a SharePoint Server 2013 environment •Develop and implement a governance plan for SharePoint Server 2013 •Perform an upgrade or migration to SharePoint Server 2013   The course leads to exam: 70-332 Sertifiseringsløp [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 3 andre steder 5 dager 19 900 kr
04 Sep
11 Sep
18 Sep
I løpet av tre komprimerte og intensive kurs over 5 arbeidsdager tar vi deg gjennom alt det nye og fantastiske med SharePoint 2013, slik at du kan lage effektive og bruk... [+]
I løpet av tre komprimerte og intensive kurs over 5 arbeidsdager tar vi deg gjennom alt det nye og fantastiske med SharePoint 2013, slik at du kan lage effektive og brukervennlige løsninger i SharePoint 2013. SharePoint 2013 week består av tre kurs- Disse kursene kan også tas enkeltvis - men pass på forkunnskapskravene! Ved å bestille alle 3 kursene samtidig får du også en bedre pris (nesten 25% rabatt).Dag 1: Gevinster og muligheter i SharePoint 2013På den første dagen blir du kjent med mulighetene og får en innføring i bruk av SharePoint 2013.Dag 2 og 3: SharePoint 2013 for redaktører del 1 - lag gode og brukervennlige løsningerI løpet av disse 2 dagene får du grunnleggende kunnskaper om SharePoint 2013. Du lærer deg om hvordan du kan arbeide med strukturen i en portal for SharePoint 2013, om integrasjonen med Office 2013 og om rettigheter, arbeidsflyter, dokumenthåndtering, redigering av innhold og lister, samt tilpasning av SharePoint-sider og Apper. Dag 4 og 5: SharePoint 2013 for redaktører del 2 - lag gode og brukervennlige løsningerPå disse 2 dagene vil du lære å bruke flere av verktøyene i SharePoint 2013 for å lage gode og effektive løsninger for brukerne. Lær mer om hvordan SharePoint 2013 kan styrke forretningsdriften gjennom effektiv kommunikasjon og samhandling. Etter endt kurs vil du forstå hvordan dette kan effektivisere IT bruken i din bedrift og spare dine medarbeidere for timer hver dag.  [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 3 andre steder 2 dager 9 900 kr
05 Sep
12 Sep
19 Sep
På dette 2-dagerskurset får deltakerne grunnleggende kunnskaper om SharePoint 2013. [+]
På dette 2-dagerskurset får deltakerne grunnleggende kunnskaper om SharePoint 2013. Du lærer deg om hvordan du kan arbeide med strukturen i en portal for SharePoint 2013, om integrasjonen med Office 2013 og om rettigheter, arbeidsflyter, dokumenthåndtering, redigering av innhold og lister, samt tilpasning av SharePoint-sider og Apper. Forstå SharePoint-områderDu lærer om hva sites og site collections er og hvordan du best håndterer disse som administrator og redaktør. Vi går igjennom hvordan du oppretter nye sider, håndtering av rettigheter og hvordan du kan jobbe mer effektivt ved hjelp av maler. Lær å tilpasse applikasjoner for lister og bibliotek I denne delen av kurset lærer du deg å opprette og håndtere lister og dokumenter i Sharepoint 2013, og å jobbe med mapper og visninger, og styring av rettigheter. Du får også en innføring i bruk av metadata, områdekolonner og innholdstyper.Sosial samhandling i SharePointDu blir kjent med bruk og enkel tilpasning av MySite, Blogs og Wikis. Du får også innføring i bruk av merking og innholdsrangering, samt Outlook Social Connector.Innføring i arbeisflyt og skjematilpasningEn introduksjon til arbeidsflyt og hvordan dette kan brukes for å skape en effektiv arbeidsprosess. Du får en demonstrasjon av hvordan du kan bruke arbeidsflyt som ligger i SharePoint 2013, og en kort demonstrasjon av hvordan du kan lage egne arbeidsflyter med SharePoint Designer. Du får også en demo av hvordan skjemaer enkelt kan tilpasses med InfoPath.Oversikt over flere muligheterDu får en oversikt over øvrige muligheter i SharePoint, som Business Intelligence og sammensatte løsninger med Microsoft Access, Microsoft Visio og Microsoft Project. [-]
Les mer
1 dag 4 200 kr
Kursinstruktør    Bjørn-Ove Indrøy Bjørn-Ove er en av v&ar... [+]
Kursinstruktør    Bjørn-Ove Indrøy Bjørn-Ove er en av våre mest allsidige instruktører, og har opparbeidet lang erfaring gjennom mange år med undervisning og tilrettelegging av ulike kurs. Bjørn-Ove holder avanserte kurs innen Microsoft Office. Han er ekspert på SharePoint, og har i samarbeid med andre konsulenter i Bouvet utviklet og holdt våre SharePoint kurs siden 2007. Bjørn-Ove holder også kurs innen presentasjonsteknikk for flere av våre store kunder, gjerne kombinert med PowerPoint og andre verktøy. Bjørn-Ove er rask til å fange deltagernes behov, har et smittende humør og en ryddig fremstillingsevne som kursdeltagerne vet å sette pris på. Han har gjennom ulike oppdrag kompetanse på mange andre områder som også kommer til nytte når han holder kurs. Han oppnår meget god score på evalueringer og blir svært godt likt av våre kursdeltagere. Kursinnhold Nyheter i SharePoint 2013Få et overblikk over de største og viktigste nyhetene i den nye versjonen av Microsofts svært populære plattform. Her vil du få nyttig informasjon som kan hjelpe deg/dere å avgjøre om en oppgradering til den nye versjonen er aktuelt – eller om det kan være lurt å vente litt med å oppgradere. Målgruppe Intranett- og internettansvarlige, IT-sjefer og -medarbeidere, webredaktører, informasjons-/kommunikasjonsansvarlige etc. Innhold ·  Nytt i grensesnitt, design og kodekvalitet ·  Ny logikk for tagging og navigasjon ·  Nytt i site-/områdemaler ·  Nytt i bibliotek og lister ·  Nytt – filoverføring og synkronisering ·  Nytt i søk ·  Andre nye funksjoner og tjenester ·  Nye muligheter mellom Office 2013 og SharePoint ·  Apps ·  SharePoint og ulike nettlesere og enheter [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 900 kr
09 Oct
11 Dec
In this course, students learn core skills that are common to almost all SharePoint development activities. These include working with the server-side and client-side obj... [+]
In this course, students learn core skills that are common to almost all SharePoint development activities. These include working with the server-side and client-side object models, developing and deploying features, solutions, and apps, managing identity and permissions, querying and updating list data, managing taxonomy, using workflow to manage business processes, and customizing the user interface.   The course is intended for professional developers who develop solutions for SharePoint products and technologies in a team-based, medium-sized to large development environment. While some familiarity with SharePoint solution development is required, candidates are not expected to have prior experience with the new features in SharePoint Server 2013.   Module 1: SharePoint as a Developer Platform This module examines different approaches that can be used to develop applications with SharePoint Server 2013 the scenarios in which each approach might be appropriate. Lessons Introducing the SharePoint Developer Landscape Choosing Approaches to SharePoint Development Understanding SharePoint 2013 Deployment and Execution Models     Module 2: Working with SharePoint Objects This module introduces the server-side SharePoint object model and how the core classes relate to sites and collections. The server-side SharePoint object model provides a core set of classes that represent different items in the logical architecture of a SharePoint deployment. Students also learn how manage permissions for server-side code. Lessons Understanding the SharePoint Object Hierarchy Working with Sites and Webs Working with Execution Contexts     Module 3: Working with Lists and Libraries This module explains how to interact with lists and libraries. Students learn about how to work with lists and libraries programmatically using the server-side SharePoint object model and how to use query classes and LINQ to SharePoint to query and retrieve data from SharePoint lists. Student also learn how to efficiently work with lists that contain large numbers of items. Lessons Using List and Library Objects Querying and Retrieving List Data Working with Large Lists     Module 4: Designing and Managing Features and Solutions This module examines creating and deploying custom Developing a SharePoint solutions and features. The students also learn how and when to use sandbox solutions. Lessons Working with Features Deploying Solutions Working with Sandboxed Solutions     Module 5: Working with Server-Side Code This module describes how to develop and deploy Web Parts and event receivers in a solution. Lessons Developing Web Parts Using Event Receivers Using Timer Jobs Storing Configuration Data     Module 6: Managing Identity and Permissions This module describes how manage permissions through code and customize authentication using custom claims providers. Lessons Understanding Identity Management in SharePoint 2013 Managing Permissions in SharePoint 2013 Configuring Forms-Based Authentication Customizing the Authentication Experience     Module 7: Managing Custom Components and Site Lifecycles This module discusses planning and organizing sites and lists. The students also learn how to create custom component definitions and templates. Lessons Component Overview Defining Custom Lists Defining Custom Sites Managing SharePoint Sites     Module 8: Introducing Apps for SharePoint This module introduces the SharePoint App, a new way to customize SharePoint functionality with SharePoint Server 2013.  Lessons Overview of Apps for SharePoint Developing Apps for SharePoint     Module 9: Client-Side SharePoint Development This module describes how to use JavaScript Client Object Model (CSOM), managed code CSOM and the REST API to build SharePoint Apps. Lessons Using the Client-Side Object Model for JavaScript Using the REST API with JavaScript     Module 10: Developing Remote Hosted SharePoint Apps This module examines the difference between provider hosted Apps and Remote Hosted Apps. The students will also create and deploy a Provider Hosted App. Lessons Overview of Remote Hosted Apps Configuring Remote Hosted Apps Developing Remote Hosted Apps     Module 11: Publishing and Distributing Apps This module introduces the App Catalog so users to locate, purchase, and install apps easily. The students learn how to package and publish Apps to the App Catalog. Lessons Understanding the App Management Architecture Understanding App Packages Publishing Apps Installing, Updating, and Uninstalling Apps     Module 12: Automating Business Processes This module explains how to create workflows and workflow actions using Visio 2013, SharePoint Designer 2013 and Visual Studio 2012. Lessons Understanding Workflow in SharePoint 2013 Building Workflows by using Visio 2013 and SharePoint Designer 2013 Developing Workflows in Visual Studio 2012     Module 13: Managing Taxonomy This module explains the importance of a good taxonomy in SharePoint and working with the components of the taxonomy. The students also see how to tie event receivers to the taxonomy. Lessons Managing Taxonomy in SharePoint 2013 Working with Content Types Working with Advanced Features of Content Types     Module 14: Customizing User Interface Elements This module explains different ways of customizing the SharePoint user interface, such as adding buttons to the ribbon or modifying the appearance of list views. Lessons Working with Custom Actions Using Client-Side User Interface Components Customizing the SharePoint List User Interface     Module 15: Working with Branding and Navigation This module explains the changes in SharePoint Server 2013 to branding, designing, publishing and navigating sites. The students also learn how to create devise independent sites standard web technologies, such as HTML, CSS, and JavaScript. Lessons Creating and Applying Themes Branding and Designing Publishing Sites Tailoring Content to Platforms and Devices Configuring and Customizing Navigation   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 200 kr
25 Sep
27 Nov
Dette er et SharePoint-kurs for deg som skal fungere som superbruker, skal eie områder, eller deg som ønsker å bli kjent med administrasjon, rettigheter og tilpasning ... [+]
SharePoint 2013 kurs for område-eier SharePoint Navigasjon og struktur Forstå SharePoints struktur Områdesamling Områder Navigere og tilpasse navigasjon i SharePoint Arv av navigasjon Søk og søke-teknikker Rettigheter og tilgangskontroll Hvordan er rettigheter i SharePoint lagt opp? Arv og brytning av arv SharePoint-grupper og tilgangsnivåer Tilgangsforespørsler Deling Områder Lære om tilpassing av område Områdefunksjoner Lagre område som mal Lister og bibliotek Legge til lister og bibliotek Tilpasse lister og bibliotek Inn/utsjekking Versjonering Områdepapirkurv Maler Kolonner Sortering, filtrering Visninger Administrerte metadata Sider i SharePoint Tilpasse forsiden Legge inn webdeler og tilpasse Områdekolonner og innholdstyper Sentraladministrasjon av kolonner Innholdstyper og maler Arbeidsflyt Skru på innebygde arbeidsflyter Koble arbeidsflyt til liste og bibliotek Publiseringsfunksjon Intro til publiseringsfunksjon Dynamisk navigasjon     [-]
Les mer
Stavanger 1 dag 3 500 kr
15 Sep
Bedriften kan benytte SharePoint som et trygt sted for å organisere, lagre, dele og få tilgang til informasjon. [+]
SharePoint gir mulighet for bedre teamwork i organisasjonen. Bedriften kan benytte SharePoint som et trygt sted for å organisere, lagre, dele og få tilgang til informasjon fra en hvilken som helst enhet som PC, mobil eller nettbrett. SharePoint gir individer, ansatte, team og organisasjoner anledning til å samarbeide på en felles plattform. Forkunnskaper Erfaring i bruk av Microsoft Windows og Microsoft Office. Målgruppe Kurset retter seg mot personer som ønsker å lære grunnleggende ferdigheter i SharePoint. Målsetning Kunne bruke SharePoint på en effektiv og riktig måte og forstå de mest grunnleggende prinsippene som programmet bygger på. Undervisningsform Klasseromsundervisning, med maks 12 deltakere. En maskin pr. kursdeltaker. Pris Kr. 3.500,- Inkluderer lunsj og kursdokumentasjon Varighet 1 dag - fra kl 09.00 til ca kl 15.00 Emner Bli kjent med SharePoint Hva er SharePoint? Elementer i SharePoint Pålogging SharePoint-områder Navigering SharePoint-produkter Områdesamling Tillatelser Opprette områder Slette et område Tittel, beskrivelse og ikon Områdetema Tilbakestille område Lister Opprette nye lister Behandle listeelementer Dataarkvisning Visninger Sortering og filtrering Tilpasse kolonner Biblioteker Opprette nye biblioteker Legge til dokumenter Ut- og innsjekking Versjonskontroll Mapper Utforsker Arbeidsflyt SharePoint og Microsoft Office Snarveier Åpning og lagring Fellesredigering Kobling via e-post Koble lister og biblioteker Arkivere e-postmeldinger Varsler Integrasjon med Excel Integrasjon med PowerPoint Arbeide med stiler Webdeler Tilpasse navigasjonen Områdekolonner Innholdstyper Maler Brukere og tillatelser   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;