Nordland
Du har valgt: Vestvågøy
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettundervisning Moss 4 500 kr
29 Jan
26 Feb
26 Mar
Sertifisert Stroppe anhuker kurs G11 (Modul 2.3 Modul1.1) Fjernundervisning We also provide classes in English for all our courses, contact us! [+]
G11 Løfteredskap Fjernundervisning / Nettkurs Dersom du skal arbeide med løfteredskap er det et krav at du har G11 Løfteredskap kurs og kompetanse på sikkerhet i like stor grad som du har kurs og kompetanse på den faglige delen av arbeidet. Hva trenger du for å delta på Nettkurs? Du kommer til å trenge en pc med webkamera, mikrofon og grei internett tilkobling.  Alle må delta aktivt på kurset enten iform av chat eller dialog Alle de teoretiske prøvene kjøres også over nett! Dette er en fullgod opplæring som tillfredstiller alle krav, og sertifikatet er gyldig hele livet! We also provide classes in English for all our courses, contact us! Hva ønsker vi å oppnå med vårt G11 Løfteredskap kurs?Hovedhensikten med kurset er å gi deg som skal arbeide med løfteredskaper kunnskap om sikkerhet, daglig kontroll og vedlikehold samt kasseringsregler for ulike løfteredskaper. Vi ønsker å gi deg en bevisst holdning til farene som kan oppstå og hvordan du kan unngå disse. Vårt G11 Løfteredskap ledes av instruktører med stor kompetanse og praktisk erfaring fra bruk av løfteredskap. Hvem passer vårt G11 Løfteredskap kurs for?Kurset egner seg for den som skal arbeide med løfteredskap, utdanne seg til kranfører, rigger eller arbeide offshore. Alle som skal utføre tyngre løft med maskiner, kraner og andre redskaper vil ha stort utbytte av dette kurset. Gjennomføring av G11 Løfteredskap kurs:Kurset gjennomføres som klasseromsundervisning med avsluttende teoretisk prøve. Bestått prøve kvalifiserer til kompetansebevis G11 Løfteredskap. Kurset er iht. forskrift om utførelse av arbeid best. 703. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 9 900 kr
15 Feb
Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring i bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit med MagiCAD sprinkler grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Grunnleggende innføring i Revit Oppsett av nytt sprinkler prosjekt i Revit Grunnleggende prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger Prosjektering og beregning av sprinklerinstallasjoner i Revit med MagiCAD Piping og Sprinkler Calculation. Sprinkler er en viktig del av VVS-faget og en viktig del i et BIM-prosjekt. Man vil på kurset lære grunnleggende bruk av Revit med MagiCAD med fokus på funksjonalitet og teknikker for prosjektering og beregning av sprinkleranlegg. Kurset er lagt opp med teoretiske og praktiske forelesninger fra kursleder med innlagte praktiske øvelser slik at du får dypere forståelse for, og erfaring med bruk av programvaren. Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettstudier Sentrum 6 timer 1 890 kr
10 Feb
En intensivert leseperiode som en integrert del av fagundervisning. [+]
Kurset vil gi et grunnlag for at lærere i ungdomsskolen, videregående skoler og voksenopplæringen skal kunne samarbeide om å gjennomføre en felles leseperiode eller et klasselesekurs. Dette vil være en periode hvor litterære eller faglige tekster leses og gjennomarbeides språklig og innholdsmessig, gjerne med utgangspunkt i en problemstilling eller et spørsmål som lar seg drøfte.God lesing innebærer å kunne hente ut informasjon fra ulike tekster på en sikker og trygg måte, tolke og forstå hva som formidles og, ikke minst, ta selvstendig stilling til innhold og aktuelle spørsmål. Kildekritiske strategier og øvelse i argumentasjon vil være sentralt, sammen med både nøyaktig og reflektert lesing. Elevsentrerte og inkluderende dialoger vil bli vektlagt som fundamentet for strukturert og faglig relevant språk- og leseundervisning. Referanser og aktuelle kilder vil bli oppgitt. Kursholder Vigdis Refsahl er utdannet som cand.paed, med fordypning i pedagogisk-psykologisk rådgiving. Hun har sin praksis arbeid i skolen, PPT og Statped, lesing og lesevansker som sitt viktigste arbeidsfelt. Hun har bred erfaring med systemrettet arbeid i kommuner og på skoler, fra de laveste trinn på barnetrinnet til videregående skoler og voksenopplæring. Hun har også vært delaktig i å utvikle og gjennomføre en videreutdanning av lærere innenfor språk- og leseopplæring. [-]
Les mer
Nettstudier 3 timer 5 750 kr
22 Jan
05 Feb
12 Mar
Webkurset "Styrearbeid i et nøtteskall" er en nettbasert gjennomgang av styreseminar nr 1 i iStyrelsens StyreModul1. [+]
Webkurset «Styrearbeid i et nøtteskall» er iStyrelsens grunnleggende styreopplæring på nett, trinn 1. Her gjennomgås maler med bl.a. forslag til en innholdsfortegnelse i en operativ arbeidsbok, som kan etableres i word på din egen pc. Vi sender maler og basis-innhold til din operative arbeidsbok, som du selv kan etablere på din egen pc ved å etablere mapper og undermapper, som gjør at du kan ha ditt eget system for hvert styre du er medlem i. Webkurset har en varighet på 3 timer, innlagt to pauser på ca 10 minutter.  Innhold: Innledning om styrer og styrers arbeid Styrets mandat, rolle, oppgaver, plikter, ansvar og rettigheter StyreModellen: Styrets arbeid i lys av arbeidsbetingelser, med blikk for resultater av styrets arbeid Lover og retningslinjer, Corporate governnance, Etikk, Menneskene i styret, styrets sammensetting Formålet til virksomheten    Strategi som fundament i styrearbeidet Krav og forventninger fra eiere og andre interessenter Resultater av styrets arbeid Verktøy i styrearbeidet: Innkalling, agenda, styreprotokoll, styreavaluering etc. En praktisk arbeidsbok for styremedlemmer i form av en ringperm eller organisering i mapper i word. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 900 kr
16 Feb
06 Apr
06 Apr
What does Service Oriented Architecture really mean? When is it relevant? Why might it be interesting? What are the risks? [+]
What does Service Oriented Architecture really mean? When is it relevant? Why might it be interesting? What are the risks? How does it relate to technologies such as web services, message queues and service busses? How does it fit in with business processes, modeling and agility? And - most critically - how can it be put to use in order to build solutions that deliver value, enable the business to evolve, and are reliable, scalable and secure? This course tackles all of these questions head on. Using an example business throughout the course, issues relating to the design, modeling, publication and ongoing governance of services are examined. And - while this is not a course requiring programming knowledge from attendees - multiple sample implementations of the system will be used to illustrate and explore the impact of various design and technology choices. Drawing on pertinent underlying theory, while remaining relentlessly practical, this course examines the choices and challenges facing those who approach SOA today.   Course Outline DAY 1 Key Architectural Principles What is an architecture, anyway? Business Processes Domain Models and Bounded Contexts The need for agility and deferred decision making Service Level Agreement Key Technological Principles Distributed systems: a short history Consequences of distribution Synchronous vs. asynchornous Cohesion, coupling and autonomy Endpoints Key Information Principles The Information Silo problem Information ownership and authority The command/event distinction Transactions The CAP theorem and eventual consistency Approaches to SOA The operational approach The messaging approach The RESTful approach Introduction to the sample business used in the course Designing Services around Operations Modeling processes into services Service classification Designing contracts Operational Implementation: Web Services No, Web Services != SOA Why deliver services over the web? XML SOAP WSDL Exploring a sample implementation Considering asynchrony and polling Evaluation of the Operational Approach Consequences for modeling Latency Reliability When things get loopy Messaging Preliminaries Commands and events revisited Publish subscribe Message queues, store and forward Messages busses Brokers vs. busses Designing with Commands and Events Identifying commands and events from the process Workflows and sagas What is the contract here? What is the service here? Messaging Implementation Example Exploring the implementation Examining the event flows How reliability is improved Sagas Evaluation of the messaging approach Consequences for modeling Latency and consistency Reliability DAY 2 Introduction to REST HTTP revisited Resources How resources relate to the domain Hypermedia As The Engine Of Application State Designing RESTfully Processes, behaviors and hypermedia Resources What is the contract with a RESTful system? RESTful Implementation Exploring the sample implementation Correct usage of HTTP status codes Approaches to hypermedia Media types and content negotiation REST meets Messaging Events and feeds Atom, or something else? Polling: not so stupid after all To bus or not to bus? Evaluating the RESTful approach Consequences for modeling Latency and consistency Reliability Governance and agility What is governance? The service portfolio Publishing services and contracts Evolving services and contracts Contract versioning considerations Monitoring and quality of service SOA and Testing Why test? Testing at the service level Testing service integration Chaos monkey SOA and Security Cofidentiality and encryption Integrity and digital signatures Authentication and authorization Summing Up SOA Contrasting approaches with regard to modeling Contrasting approaches with regard to coupling and autonomy Contrasting approaches with regard to reliability SOA opportunities SOA risks Key things to remember   Modern Service Oriented Architecture Glasspaper as sine hjemmesider [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
18 Jan
08 Mar
31 May
Clearvision's Atlassian Jira Core Essentials training course provides an understanding of using Jira concepts, issues and tracking. [+]
Objectives & Outcomes At the end of the Clearvision Jira Core Essentials training course students will understand basic Atlassian Jira concepts and will be able to use Jira to work with issues and provide change tracking and control for business projects.   Course outline: Module 1: JIRA Key Concepts Change & Defect Tracking. Introduction to JIRA What is an Issue? What is a Project? What is a Workflow? Module 2: Getting Started with JIRA Exploring the JIRA workspace Managing your user profile Module 3: Introduction to Issues Issues Types Fields Creating an Issue Viewing Issues Editing Issues Attachments Module 4: Introduction to Workflows Steps Transitions and Screens Moving through workflows The Workflow Viewer Module 5: Collaboration Collaboration Commenting on Issues Sharing Issues Mentions Voting Watching Module 6: Searching and Filters Quick Search Basic Search Advanced Search (JQL) Issue Navigator Detail View Configuring Filters Shared Filters Email Filter Results Advanced Searches Module 7: Reporting Standard Reports Custom Reports Utilizing Reports [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
18 Mar
10 Jun
10 Jun
This Atlassian Confluence Essentials Training course explains how WIKI products in general, and Confluence in particular, help organisations to collaborate. [+]
Objectives & Outcomes Users will dive into the system to create content with ease.We’ll look at managing the structure and organisation of spaces with templates and help you to work with attachments and files.Finally, you’ll be able to work together through various collaboration techniques using dynamic and meaningful content macros. Course outline: Optional Module: Introduction to Wikis Module 1: Introduction to Confluence Accessing Confluence Key Concepts Pages Spaces The Dashboard Permissions Menus The Browse menu The People directory The User menu Module 2: Creating Page Content Create pages Edit pages using the Text Editor Collaborative editing Change page layouts Create a Table Attachments Module 3: Collaboration Sharing and Notifications Favorites Comments & inline comments Restrictions Module 4: Dynamic Confluence Content Introduction to Macros Text Formatting Macros HTML Macro Space Macros Module 5: Page Management part 1 Page drafts Copy pages Deleting pages Moving pages Module 6: Page Management part 2 Page history and versioning Page locations & hierarchies Labels Exporting / Importing Pages [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 1 annet sted 3 dager
18 Jan
25 Jan
15 Feb
På Lean Construction kurs får du en grunnleggende innføring i Lean og bruk av Lean i prosjekter gjennom utstrakt bruk av praktiske øvelser og spennende teori. Kurset går ... [+]
Dette kurset passer for Alle som jobber med prosjekt i byggebransjen eller andre bransjer, så som byggherrer, entreprenører, prosjektledere, baser eller medarbeidere. Ledere som er nysgjerrig på om Lean er noe for deres Team eller virksomhet og som tror at motiverte medarbeidere skaper resultater. Den som ønsker å styrke kompetansen og CV-en for å bli mer attraktiv for nye oppgaver.   Kort beskrivelse Kurset går over 3 dager og gir deg grunnleggende kunnskap om Lean-tankesett og de mest vanlige verktøy og metoder som benyttes i Lean. Du lærer «Lean språket» som er viktig i kommunikasjon og forståelse med teamet eller virksomheten du jobber i. Du får kjennskap til Lean Construction / Prosjekt, en hel dag er satt av til dette. Våre kurs er laget for å skape engasjement, inspirasjon og begeistring. Derfor bruker vi simulering, trening, rollespill og refleksjon i gjennomføringen. Gled deg!!   Sertifisering Gult belte sertifisering er første steg i vårt sertifiseringsprogram, og du kan bygge videre til grønt og sort belte. Sertifikatene er anerkjente kompetansebevis innen lean. Vi avlegger nettbasert ferdighetstest etter kurset. Når testen er bestått får du umiddelbart utstedt Lean-sertifikat.   Innhold i kurset Hva er lean? Hvor kommer Lean fra? Hva er sløsing? Hvordan identifisere sløsing og finne tidstyver? Vi lærer å se med Lean øyne! Kjente og nyttige lean verktøy vil bli gjennomgått, så som Standardisering, 5S, Verdistrømanalyse, A3 og ulike typer Lean Tavler som er sentrale i hverdagen. Planlegging og gjennomføring av Lean prosjekter Teori og begreper innen Lean Construction Bakoverplanlegging (metoder og verktøy for framdriftsplanlegging) Soneinndeling og takt Tavlemøte/koordineringsmøter Lean Construction og effektiv Rigg/drift og byggeplasslogistikk Vi bygger sammen en plan for deg og din videre Lean-reise. Materiellet som du får utlevert blir som et treningsprogram du kan ta frem etter kurset.   Spillet «Husbyggeren» Praktisk simulering av en byggeprosess med flere involverte roller, med og uten Lean. Kunnskapen er direkte overførbar til reelt byggeprosjekt, og vil ha stor praktisk verdi uansett hvilken rolle en har i prosjektet.   Gjennomføring Kursavgiften inkluderer lunsj og enkel bevertning underveis. Du får utlevert et kurs- og arbeidshefte med presentasjoner, plass til notaer og dine fremtidige Lean-planer. Etter gjennomført og bestått nettbasert ferdighetstest får du umiddelbart utstedt Lean-sertifikat   Etter kurset Lean kompetanse handler om kunnskap og trening. Så når «kursrusen» har lagt seg, tar du fram din Lean-treningsplan, slik at du trener jevnlig og kommer fra «fra ord til handling»!! [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 990 kr
28 Jan
Få kontroll på et av de viktigste oppgavene innen vibrasjonsanalyse! [+]
I samarbeid med Norsk Forening for Vedlikehold som også er faglig ansvarlig. Kurset gjennomføres som interaktivt nettkurs.   Skjevoppretting er den mest utfordrende feilmoden å detektere med vibrasjonsanalyse, og samtidig en av de viktigste å ha kontroll på   Kurset er utviklet og basert på bakgrunn av kursholders nærmere 30 års erfaring i arbeidet med vibrasjonsanalyse, samt tilbakemeldinger fra  Kurset inngår i en serie på tre selvstendige og separate kurs: Analyse av lagerskader Analyse av skjevoppretting Analyse av ubalanse  Alle kursene har samme metodikk med deteksjon, diagnose og prognose.   Kurset gjennomføres med videoløsningen Zoom som er en av verdens mest brukte undervisningsplattformer for interaktive kurs. Løsningen er enkel og krever ingen teknisk kompetanse - kun tilgang til internett! Du får tilsendt informasjon i forkant av kurset og en link som automatisk kobler deg til kurset. [-]
Les mer
Nettkurs 2 dager 8 500 kr
09 Feb
Få teoretiske og praktiske kunnskap som kreves for å utforme og arbeide med effektive lagerstyringssystem. [+]
I samarbeid med Logma som også er faglig ansvarlig. Et ditigalt og interaktivt klasseromskurs. Formålet med kurset er å gi deltagerne den teoretiske og praktiske kunnskap som kreves for å utforme og arbeide med effektive lagerstyringssystem. Vi vil også formidle erfaringer fra forskjellige bedrifter og skape forutsetninger for at deltagerne skal kunne utnytte sitt ERP-system på en mer effektiv måte.   For å bli fremgangsrik i et konkurranseutsatt marked må produserende og distribuerende bedrifter oppnå høy leveringsevne og korte leveringstider. De må dessuten gjøre det på en kostnadseffektiv måte og med så lite bundet kapital som mulig. En forutsetning for å kunne leve opp til slike krav er at man på en effektiv måte kan styre lager og varestrømmer på en effektiv måte. Dette kan ikke oppnås bare ved å forandre organisasjonen, tilpasse forretningsprosessene eller innføre et nytt ERP-system. En grunnforutsetning for å lykkes er også å bruke passende styringsmetoder og at man med hjelp fra kunnskapsrike medarbeidere kan bruke dem på rett måte.Kursinnhold: Lagerets rolle i varestrømmen Artikkelklassifisering Prestasjonsmåling og nøkkeltall Grunnleggende lagerstyringsprinsipper Valg og bruk av forskjellige lagerstyringssystem Prognostisering for lagerstyring Leveringstider og leveringstids-variasjoner Innkjøpsstrategier Bestemme ordrekvantiteter Bestemme sikkerhetslager Parametersetting for optimal vareflyt Foreleser er Roger Stokkedal, Nordic Supply Chain Advice AS. Kurset gjennomføres via nett i videoløsningen Zoom. Ingen overnatting og reisekostnader. Det eneste som trengs er tilgang til nett. Det blir diskusjoner og mulighet til fortløpende å stille spørsmål og få svar fra kursholder. Deltakerne får tilsendt informasjon om pålogging senest dagen før kursstart. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 500 kr
25 Jan
25 Jan
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. [+]
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. Adopting a different level of focus to traditional supplier management with one customer and multiple suppliers, with each supplier subject to individual management, SIAM concentrates on governance, coordination and integration of the service providers, to ensure maximum benefit is achieved by the customer organization. Beskrivelse: SIAM is an evolution of how to apply a framework for integrated service management across multiple service providers. It has developed as the service provider ecosystem in organizations has changed, from a single outsourced supplier model, to multiple outsourced suppliers. SIAM has evolved from the challenges associated with these more complex operating models.   Innhold: Service integration and management (SIAM) is a management methodology that can be applied in an environment that includes services sourced from a number of service providers. SIAM supports cross-functional, cross-process, and cross-provider integration. It creates an environment where all parties:Know their role, responsibilities and context in the ecosystemAre empowered to deliverAre held accountable for the outcomes they are required to deliver.  Day 1: Introduction About this course Module 1 – Introduction to SIAM Module 2 - The SIAM Ecosystem Module 3 – SIAM roles and responsibilities Module 3 continued Day 2: Review day 1 Module 4 – SIAM Implementation Roadmap Module 4 continued Module 5 - The SIAM Practices Module 6 – Processes to support SIAM Day 3: Review day 2 Module 7 – Challenges and risks Module 8 - SIAM and other practices Course review Self study Exam   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 900 kr
28 Jan
02 Sep
25 Nov
Advanced Certified ScrumMaster (A-CSM) er et to-dagers kurs for Certified Scrum Masters som allerede har praktisk erfaring og som vil ta det neste steget. A-CSM kurset er... [+]
Advanced ScrumMaster gir deg praktiske verktøy og teknikker, fordypning innen agile fasilitering, agile coaching og team dynamikk. Kurset gjennomføres svært interaktivt med øvelser og diskusjoner. Kursholder har lang erfaring med innføring av Scrum og andre smidige rammeverk og teorien vil understrekes med praktiske eksempler. Til forskjell fra andre tilsvarende kurs har vi valgt å sette et tak på 25 deltagere på kurset. Dette er for å gi maksimal verdi til deltagerne gjennom dialog og muligheten til å stille konkrete spørsmål. Kurset krever noe forberedelse før deltagelse.    Inkludert i kurset er:  to års medlemskap i Scrum Alliance samt anerkjennelse fra Scrum Alliance som Advanced Certified Scrum Master etter bestått sertifisering [-]
Les mer
Bærum Hele landet 1 dag 5 450 kr
20 Jan
15 Feb
Målsetning for kurset: Opparbeide avanserte ferdigheter til å stille krav til de som oppretter IFC-modeller, sette opp egendefinerte regler, klassifikasjoner og mengdeutt... [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Solibri Office Avansert På kurset vil du lære å: Konfigurere optimal eksport av IFC-filer fra Revit Skape egne klassifikasjoner og bruke disse i mengdeuttak og egendefinerte regler Bli kjent med eksisterende regelsett og tilpasning av disse Opprette egne regelsett Opprette mengdeuttak og basere disse på klassifikasjoner. Skape rapporter Spesialtilpasning av Solibri Office Håndtere saker i BCF-format Spesialtilpasset kurs: NTI anbefaler spesialtilpassede kurs for bedrifter som planlegger å sende to eller flere deltakere på Solibri-kurs. Grunnen til dette er at Solibri brukes av mange forskjellige aktører og profesjoner i BAE-bransjen, og følgelig blir de åpne kursene ofte for generelle for enkelte kursdeltakere. I et spesialtilpasset kurs vil vår kurskonsulent kartlegge fokusområdene i forkant av kurset, og gjennomføre kurset i henhold til selskapets behov, gjerne basert på kundens egne modeller. Utbyttet av kurset blir følgelig mye større.   Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg-no@nticad.biz eller les mer på www.nti.biz [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 1 annet sted 2 dager 8 900 kr
18 Jan
25 Jan
15 Feb
Gult belte sertifisering er første steg i vårt sertifiseringsprogram, og du kan bygge videre til grønt og sort belte. Sertifikatene er anerkjente kompetansebevis innen le... [+]
Dette kurset passer for Team og virksomheter som ønsker bedre resultater gjennom lagspill og motiverte medarbeidere. Nysgjerrige Ledere og Medarbeidere i privat og offentlig sektor som ønsker å jobbe med kontinuerlig forbedring. Den som ønsker å styrke kompetansen og CV-en for å bli mer attraktiv for nye oppgaver.   Kort beskrivelse Kurset går over 2 dager og gir deg grunnleggende kunnskap om Lean-tankesett og de mest vanlige verktøy og metoder som benyttes i Lean. Du lærer sentrale deler av «Lean språket» som er viktig i kommunikasjon med teamet eller virksomheten du jobber i. Våre kurs er laget for å skape engasjement, inspirasjon og begeistring. Derfor bruker vi simulering, trening, rollespill og refleksjon i gjennomføringen. Gled deg!!   Etter kurset Lean kompetanse handler om kunnskap og trening. Så når «kursrusen» har lagt seg, tar du fram din Lean-treningsplan, slik at du trener jevnlig og kommer fra «fra ord til handling»!! [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 500 kr
04 Feb
04 Feb
15 Apr
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. [+]
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will practice with exercises to build hands-on skills. The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required.   Course description: This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to: Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam   Course Outline 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROCESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.