IT-kurs
Telemark
Du har valgt: Bø i Telemark
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Bø i Telemark ) i IT-kurs
 

Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utviklingsprosesser. Modellering. UML. Verktøy. Objektorientert analyse Objektorientert design. Bruk av arkitektoniske stiler og design mønstre. Implementasjon og test. [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Erfaring fra et objektorientert programmeringsspråk, kjennskap til prosjektarbeid Innleveringer: Innleverte øvinger. Det blir gitt 10 øvinger, 8 må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 4 timer skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 12.12.13         Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet Objektorientert systemutvikling skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan definere, gjenkjenne og forklare de grunnleggende konsepter for utvikling av store programvaresystemer basert på det objektorienterte paradigme- argumentere for betydningen av å følge en prosessmodell- argumentere for fordelene med smidige prosesser- argumentere for modellbasert utvikling- beskrive modellene som brukes i objektorientert systemutvikling og hvordan de henger sammen- forklare begrepene arkitektoniske stiler og designmønstre FERDIGHETER:Kandidaten:- kan demonstrere den systematiske gangen fra krav, via arkitektonisk og detaljert design, til ferdig kodet og implementert system GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er klar over at utvikling av store programvaresystemer er ingeniørarbeid- er seg bevisst at utvikling av komplekse programvaresystemer krever koordinert innsats av et velfungerende team som følger en definert, smidig prosess- er opptatt av tett kontakt med alle interessenter for å oppnå et godt resultat Innhold:Utviklingsprosesser. Modellering. UML. Verktøy. Objektorientert analyse Objektorientert design. Bruk av arkitektoniske stiler og design mønstre. Implementasjon og test.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Objektorientert systemutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 22 500 kr
18 Jun
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams, you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture    KursinnholdDette kurset forklarer det grunnleggende i softwaretesting. Det er basert på ISTQB- pensum og er akkreditert av BCS.    Kurset inneholder øvelser, prøveeksamener og spill for å fremheve sentrale deler av pensum. Dette sammen med kursmateriell og presentasjoner vil bistå i forståelse av begreper og metoder som blir presentert.   Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt   «Særs godt kurs med mye fokus på praktiske oppgaver som gjør læring vesentlig lettere. Engasjert kursleder hjelper også. Kursleder starter på et nivå som alle føler seg komfortabel med.» Alexander Røstum Course content Fundamentals of Testing This section looks at why testing is necessary, what testing is, and explains general testing principles, the fundamental test process, and psychological aspects of testing.   Skills Gained • Learn about the differences between the testing levels and targets• Know how to apply both black and white box approaches to all levels of testing• Understand the differences between the various types of review and be aware of Static Analysis• Learn aspects of test planning, estimation, monitoring and control• Communicate better through understanding standard definitions of terms• Gain knowledge of the different types of testing tools and the best way of implementing those tools   Testing throughout the software lifecycle Explains the relationship between testing and life cycle development models, including the V-model and iterative development. Outlines four levels of testing:• Component testing• Integration testing• System testing• Acceptance testing Describes four test types, the targets of testing:• functional• non-functional characteristics• structural• change-related Outlines the role of testing in maintenance.   Static Techniques Explains the differences between the various types of review, and outlines the characteristics of a formal review. Describes how static analysis can find defects.   Test Design Techniques This section explains how to identify test conditions (things to test) and how to design test cases and procedures. It also explains the difference between white and black box testing. The following techniques are described in some detail with practical exercises :• Equivalence Partitioning• Boundary Value Analysis• Decision Tables• State Transition testing• Statement and Decision testingIn addition, use case testing and experience-based testing (such as exploratory testing) are described, and advice is given on choosing techniques.   Test Management This section looks at organisational implications for testing and describes test planning and estimation, test monitoring and control. The relationship of testing and risk is covered,and configuration management and incident management.   Tool Support for Testing Different types of tool support for testing are described throughout the course. This session summarises them, and discusses how to use them effectively and how best to introduce a new tool.   The Exam The ISTQB Foundation exam is a 1-hour, 40 question multiple choice exam. There is an extra 15 minutes allowed for candidates whose first language is not English.The pass mark is 65% (26/40) and there are no pre requisites to taking this exam.The exam is a remote proctored exam [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
07 Jun
07 Jun
09 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
27 Jun
Analyserer du store datamengder? Gjør du samme import hver dag/uke/måned? Importerer du data til Excel som ikke alltid har rett format? Har du lurt på hvordan det nye ver... [+]
Kursinnhold Import av .csv Import av tekstfiler (.txt) Import fra internett Transformering av data Rette opp feil Lage beregnede kolonner Regelmessig import Analyse av store datamengder   Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder.   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
I de fleste prosjekter skal bygget/byggene plasseres geografisk i henhold til et koordinatsystem. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Hvordan få riktig oppsett av koordinater i prosjekt? Dette er et tema NTI merker stor pågang rundt til support, og henvendelsene kommer fra disipliner som byggteknikk, VVS og elektro i tillegg til arkitekt. Det er ofte arkitekten som setter opp koordinatene i Revit. Hvis utgangspunktet er feil, påvirkes dette i alle andre disipliner også. Spesielt der det er krav til at utvekslingsformatet er IFC. På dette online-kurset vil du lære: Forskjellen mellom de ulike koordinatsystemene Hva er et lokalt nullpunkt Sette opp reelle koordinater (Survey) «Best Practice» i oppsett av koordinater fra start Samhandling ved utveksling av filer og koordinater Behandle flere koordinatsystemer i samme prosjekt IFC export/import i forhold til delte koordinater Det kan gå noe tid mellom hver gang du setter opp koordinater, og det er lett å glemme prosessen. Etter gjennomført kurs, får du en «step by step» dokumentasjon, som kan benyttes som oppslagsverk senere.  Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Filer i SharePoint lagres i bibliotek. Her tar vi en grundig gjennomgang av bibliotek og tilpasningsmuligheter for disse, som versjonering, maler og Office-integrasjon. [+]
Filer i SharePoint lagres i bibliotek. Her tar vi en grundig gjennomgang av bibliotek og tilpasningsmuligheter for disse, som versjonering, maler og Office-integrasjon. Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Om bibliotek Møt biblioteksmalene i SharePoint Opplasting, nedlasting Office-programmene og bibliotek Områdepapirkurv   Tilpasse bibliotek Endre Office-mal for et bibliotek Tilpass kolonner og metadata   Tips til bibliotek Bruke kolonner i Word Bibliotek i Windows Utforsker   Utvidet om bibliotek Gjennomgang av versjonering Bli kjent med godkjenning Arkivering og Send til   Veien videre Introduksjon til innholdstyper Introduksjon til dokumentsenter og innholds-sortering 3 gode grunner til å delta 1. Møt SharePoint sine bibliotek-apper og lær måter å åpne og lagre i bibliotek og håndtere innholdet 2. Forstå mer om versjonering, godkjenning og arkivering 3. Bli kjent med dokumentsenter og innholds-sortering   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 200 kr
Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). [+]
Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). Tidligere var dette kjent under navnet Office 365, men Microsoft har nå endret navnet til Microsoft 365. Fordelen er at du alltid har tilgang til Office-programmer og dine dokumenter, og kan dele dem med andre fra hvilken som helst enhet. Dette betyr at du har tilgang på dine dokumenter og verktøy via PC, mobil eller nettbrett. På kurset vil du lære om samhandling, kommunikasjon og tilgjengelighet. Om Microsoft 365Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). I abonnementet har du tilgang på en rekke applikasjoner, slik som Word, Excel, PowerPoint, Teams og lagring i OneDrive, samt mange andre nyttige verktøy. Fordelen er at du alltid har tilgang til Office-programmer og dine dokumenter, og kan dele dem med andre fra hvilken som helst enhet. Vi viser deg hvordan du kan jobbe effektivt med ditt Microsoft 365 abonnement. Pris: 1200 kroner Ansatte ved UiS har egne prisbetingelser.   Etter at du har meldt deg på webinaret, vil du få tilsendt praktisk informasjon om pålogging. Webinarene gjennomføres fra din PC eller nettbrett.    [-]
Les mer
Majorstuen 1 dag 7 600 kr
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive opp... [+]
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive oppgaver og effektiviser hverdagen. Ikke minst er Power Automate ofte en del av Microsoft 365 lisensen du kanskje allerede har. Power Automate er Microsoft sin løsning for automatisering av prosesser, og er en tjeneste som lar deg utvikle flyter på tvers av en rekke applikasjoner og tjenester med lite eller ingen koding. Du kan selvfølgelig få tjenestene i Microsoft 365 til å snakke sammen slik du vil, men det finnes også flere hundre koblinger til andre eksterne tjenester. I tillegg har du naturligvis mulighet til å benytte generelle tilkoblinger, for å hente data fra egne APIer, databaser og tjenester. Power Automate gir muligheter til brukere på tvers av organisasjonen som tidligere i stor grad har vært forbeholdt utviklere.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva Power Automate er, hva det kan brukes til, og hvordan en kan jobbe med det. Kursholderen vil gjøre deltakerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser.  Dette er et introduksjonskurs, så det er naturligvis mye vi ikke vil rekke å gå gjennom. Kursleder vil peke deltagerne til gode kilder for videre læring. Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs på videregående nivå, der man kan spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops.   TA MED EGEN PC   Kursinnhold Power Automate - det store bildet Ulike flyttyper Bli kjent med arbeidsflaten Datakilder og koblinger Beste praksis for navngivning, utvikling, dokumentering m.m. Bruksområder og viktige begrensninger   [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Etter fullført kurs skal du beherske mulighetene Final Cut Pro. [+]
• Final Cut grensesnitt & funksjoner oversikt som: Fordeler av “magnetic timeline”, “connected clips & secondary storyline”, lyd og “roles”• Final Cut keyboard shortcuts• Import og organisasjon av videofiler i “library” med “keywords”• Klipp av en videoreportasje med innklippsbilder, intervju, voiceover og logo/ grafikk• Sync av ekstern lyd• Flerkameraklipping med “Multicam”• Fargekorrigering• Lydmiks og lydforbedring• Enkle “Film looks” effekter og justering av effekter• 2D og 3D tekst, legge på navn og tittel, enkel keyframeing & animasjon av logo og grafikk• Eksport Dag 2: Fordypning i FCPX og Motion 5 for å bygge et sett av animasjoner og grafikk for lynrask produksjon av et TV-program / YouTube video-serie • Avanserte video- og grafikk-komposisjoner med flere lag• Triks til å overkomme begrensningene i “magnetic timeline”• Anonymisering av ansikter og nummerskilt• Motion: Tilpassning av FCPX “Transitions” og “Titles” i Motion 5 for å skape egne design på en enkel måte• Motion 5: 2D animasjoner og tekst tracking• Motion 5: Enkle 3D animasjoner og kamera• Motion 5: Keyframes og Behaviors• Motion 5: Vi kombinerer alt vi lærer om Motion 5 og skaper grafiske elementer for et TV-program / YouTube video-serie som logo-intro-animasjon, lower-third, custom transitions/logo stinger.• Motion 5: Publisering til FCPX for lynrask produksjon i framtiden [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Er arbeidsdagen din ustrukturert og rotete? Delta på denne økten å få en gjennomgang av hvordan du kan benytte Outlook fornuftig til å organisere arbeidsdagen din. [+]
Er arbeidsdagen din ustrukturert og rotete? Delta på denne økten å få en gjennomgang av hvordan du kan benytte Outlook fornuftig til å organisere arbeidsdagen din.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:    Kalender Legge inn hendelser, avtaler og møter Bruk av kategorier for bedre oversikt Dele kalenderen med andre, og få oversikt i flere kalendere Opprette avtaler/ møter ut av en e-post Generelle innstillinger og oppsett   Oppgaver Huskeliste for oppfølging av innkommen og utgående e-post og andre gjøremål Bruk av kategorier for bedre oversikt Tilordne oppgaver til andre Tilpasning av visninger    3 gode grunner til å delta 1. Få bedre oversikt i oppgaveliste og kalender 2. Få en kort intro til delte møtenotater i OneNote 3. Tips og triks til daglig bruk av kalenderen   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 2 dager 16 900 kr
06 Jun
13 Jun
20 Jun
Modern Service Oriented Architecture [+]
Modern Service Oriented Architecture [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
27 Jun
Tanken med dette kurset er å vise litt av hva makroer i Excel er og dermed gi deltakerne en forsmak på våre mer avanserte kurs i Visual Basic for Applications (VBA). Dett... [+]
Introduksjon til VBA   Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
3 dager 20 900 kr
Docker and Kubernetes Development [+]
Docker and Kubernetes Development [-]
Les mer