Alle kategorier
Du har valgt: Mediekurs, film og TV
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Mediekurs, film og TV

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo Stavanger 1 dag 4 450 kr
Hvordan kan du og din bedrift eller organisasjon kan bruke media til deres fordel? [+]
Medietrening av Corporate Communications   Mediehverdagen blir stadig mer kompleks, og alle bedrifter og organisasjoner forholder seg på en eller annen måte til media. Våre mediekurs gir en grunnleggende innføring i hvordan media fungerer, hva som er en nyhetssak og hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke media til din fordel. Vi illustrerer også grunnleggende prinsipper i krisehåndtering, slik at du er rustet om krisen skulle inntreffe.   Program   Del 1 Innledende foredrag om grunnleggende medieforståelse, herunder medias arbeidsmåte, nyhetskriterier, enkel innføring i Vær Varsom-plakaten og hvilke rettigheter du har som intervjuobjekt. Vi vil også gå inn på hvordan du skriver en pressemelding, og hva du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at saken din kommer på i media .   Del 2 Praktisk øvelse foran kamera med realistiske oppgaver der du skal svare for din bedrift eller organisasjon. Du vil her få føle hvordan det er å stå i stormen, og du vil få rettledning til hva som kan være gode svar.   Forkunnskaper:  Ingen forkunnskaper kreves.   Varighet: 1 dag   Hvem passer kurset for:Passer for ledere eller mellomleder i bedrifter og organisasjoner, fagfolk eller spesialister som er eller kan komme i kontakt med pressen eller andre som bare ønsker en innføring i hvordan media fungerer.   Kursholder: Petter Halvorsen jobber tett med ledelsen i norske og internasjonale selskaper med medierådgiving, håndtering av alvorlige hendelser og analyser. Halvorsen har bred journalistisk erfaring fra Finansavisen og økonomiredaksjonen i NRK, og er er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.     Skreddersydd kurs etter deres ønske?   Er dere flere fra samme bedrift som har behov for opplæring innen medietrening, kan det lønne seg å gjennomføre opplæringen som et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.       [-]
Les mer
Oslo 6 timer 2 500 kr
Du vil lære prosessen fra videofiler på ditt minnekort, til et ferdig produkt som kan lastes opp på nett, brennes på DVD og andre bruksområder. [+]
Kurset tar for seg arbeidsflyt i etterproduksjon ved videofilming på digitale speilreflekskamera. Du vil lære hvordan du konverterer dine videofiler til et tilpasset format for videre redigering. Kurset tar også for seg teknikker som slow motion og timelapse. Brorparten av kurset vil gå over både elementær og mer avansert videoredigering i Adobe Premiere Pro, samt eksportering til ulike bruksområder.   De senere år har flere og flere digitale speilrefleksmakera (DSLR) kommet med mulighet til å filme i full HD 1080p, noe som gir fotografer og filmskapere til å teste ut sine kreative sider på en ny måte. På dette kurset viser vi deg hvordan du kan foredle og sette sammen det du har fanget på kamera.   Du vil lære prosessen fra videofiler på ditt minnekort, til et ferdig produkt som kan lastes opp på nett, brennes på DVD og andre bruksområder.   Dette kurset passer for deg som er ny til videoredigering. Vi går gjennom alle steg fra bunnen av. Vi anbefaler grunnleggende kjennskap til video, gjerne fra kurset Innføring i HDSLR video – Produksjon.   Kurset tar for seg: Arbeidsflyt i etterproduksjon Importering Kodeker og formater Slow motion Grunnleggende redigeringsteknikker Innføring i keyframes Jobbing med flere lag Enkel fargekorrigering Eksportering til forskjellige bruksformater  [-]
Les mer
Oslo 7 dager 16 200 kr
Dette er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 kursdager vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold ... [+]
Du skal lære å optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikk på nettstedet ditt. Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider. Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 - 15. Kursdato start 23. januar:• HTML oversikt, 23. januar• Sosiale medier, 24. januar• Content Marketing, 25. januar• SEO (søkemotoroptimalisering), 8. februar• Google Analytics, 9. februar• Skrive for web, 2. mars• Digital strategi, 3. mars Kursdato start 6. mars:• HTML oversikt, 6. mars• Sosiale medier, 7. mars• Content Marketing, 8. mars• SEO (søkemotoroptimalisering), 28. mars• Google Analytics, 29. mars• Skrive for web, 20. april• Digital strategi, 21. april [-]
Les mer
Oslo 6 timer 2 500 kr
Dette kurset passer for deg som allerede har grep om fotograferingsdelen med HDSLR kamera, og har lyst å begi deg ut på videomulighetene. [+]
Kurset er delt i 2, del en tar for seg de mest elementære delene av forberedelser og videoproduksjon på HDSLR kamera, med fokus på tekniske innstillinger, menyer, justeringer, muligheter og begrensninger innen video på HDSLR. De senere år har flere og flere digitale speilreflekskamera (DSLR) kommet med mulighet til å filme i full HD 1080p (helt opp til 4K), noe som gir fotografer og filmskapere til å teste ut sine kreative sider på en ny måte. På dette kurset viser vi deg hvordan du kan utnytte utstyret maksimalt. Du vil lære om den mest grunnleggende teknologien, samt hvordan du forbedrer dine videoopptak ved bruk av korrekte innstillinger.   Del to av kurset tar for seg de mest nyttige hjelpe midlene tilgjengelig til å forbedre dine videoopptak med digitale speilreflekskamera (DSLR), med ekstra fokus på lyd. Du vil få demonstrert og prøvd stabiliseringsutstyr som stativer og rigger, samt fokushjelpemidler som ekstern skjerm, Z-finder (optisk søker) og følgefokus. Kurset vil legge ekstra vekt på eksterne lydopptak.   Dette kurset passer for deg som allerede har grep om fotograferingsdelen med HDSLR kamera, og har lyst å begi deg ut på videomulighetene.   Kurset tar for seg: Menyinnstillinger Video innstillinger Brikkestørrelser DSLR muligheter/begrensninger Media Eksponering/ISO/lukketid for video Hvitbalansering i video Fokus Bildeprofiler Viktige menyvalg Bitrate/dynamisk område Formater og kodeker Videoteknikker Basisutstyr Ekstrautstyr / stabiliseringsutstyr Lydopptak i kamera Lydopptak med videomic Ekstern lydopptaker og mikrofoner [-]
Les mer
Oslo 15 dager 44 000 kr
20 Sep
Markedets eneste studium i Interaksjonsdesign og brukervennlighet på deltid, som gir deg 30 studiepoeng. NTNU er faglig ansvarlig for studiet og undervisning er hos IGM ... [+]
• Webløsninger, brukeropplevelse og designstrategi.Bakgrunnskunnskap du trenger for å skape gode brukeropplevelser o Trender innen webdesigno Teknikker for kartlegging av brukerens behov/oppgavero Sosiale medier o Mobil tilpasning • Interaksjonsdesign o Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelsero Skjemadesigno Prototyping og teknikkero Godt innhold på webo Kjernemodelleno Hvordan måle at du lykkes o Krav til tilgjengelighet (WCAG) • Interaksjonsdesign, prosess fra strategi til suksessrik løsningVi jobber med konkret case fra start til ferdig prototype.o Forretningsidé - WEBstrategio Tilrettelegging av materiell for web, kartlegging av brukernes behovo Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design o Fargebruk og brukeropplevelseo Intervjuteknikkero Eye-tracking i praksis o Hvorfor og hvordan brukerteste, og hvordan unngå de vanligste feileneo Brukertesting av din prototypeAntall studiepoeng:30.  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 3 000 kr
Dette er et rimelig, praktsk og godt kurs for deg som vil bli tryggere i møte med journalister og reportere. Kurset består av litt teori og masse praktisk trening på k... [+]
Dette er et ekstremt nyttig kurs for deg som planlegger virksomhetens mediekontakt eller som plutselig kan komme til å stå der, med journalister og reportere rundt deg, for å kommentere en aktuell sak. Etter dette kurset vil du vite hvordan dere bør forberede dere på saker dere vil ha omtalt, og saker dere frykter skal bli omtalt. Du vil bli tryggere i møte med journalister og du vil gi bedre svar på vanskelige spørsmål.   1. MålgruppeDette er et kurs som passer godt for toppledere, medlemmer av en ledergruppe, informasjonssjefer, markedssjefer, produktsjefer eller andre som skal planlegge mediekontakt, eller kommentere konkrete saker, overfor redaksjonelle medier.   2. MetodeDette kurset består av litt teori og masse praktisk trening på konktrete saker som den enkelte deltaker har med seg. Selve treningen skjer slik: Deltakerne planlegger sine intervjuer i små grupper Vi tar opp et intervju med den enkelte deltaker Intervjuet avspilles i plenum Du vurderer deg selv, dine meddeltakere gir sine tilbakemeldinger og til slutt oppsummerer Gunnar og gir deg noen konkrete arbeidsoppgaver til neste runde   3. Program for dagenProgrammet for dagen ser slik ut (09:00 til 16:00): Kort presentasjonsrunde Innledende treningsøkt med gjennomgang av metode Foredrag: Trygg når det gjelder Treningsrunde  1 Lunsj Treningsrunde 2 Treningsrunde 3 Oppsummering Du får med deg et sett praktiske sjekklister fra kurset - og en masse gode råd og konkrete tilbakemeldinger.   4. Erfaren og hyggelig instruktørKursleder Gunnar Angeltveit er Managing Partner i Strategene AS. Han har i mange år holdt medietreningskurs for politikere, næringslivsledere og forskere. De siste årene har han vært en av kurslederne ved Høgskolen i Østfold sitt program for «Fremragende forskningsformidling.»  Gunnar har sin journalistiske bakgrunn fra NRK radio og fjernsyn, han har vært leder for Presse- og informasjonsavdelingen i Forsvarsdepartementet - der han også var pressetalsmann, han har vært leder for Regjeringens kriseinformasjonsenhet og siden 1995 har han arbeidet i flere kommunikasjonsbyråer fram til han etablerte Strategene i 2001. Gunnar har trent ledere i håndteringen av en rekke alvorlige avvik, ulykker og kriser. Han har også gjennom flere år deltatt i Politihøgskolens videreutdanning av politijurister, innsatsledere, etterforskningsledere og politiledere. På dette kurset deler han sin erfaring med deg og gir gode og praktiske råd om hvordan du bør opptre.   5. Om Strategene ASStrategene AS er et nordisk byrå som hjelper virksomheter med å: Revitalisere sitt verdigrunnlag i en involverende prosess med alle ansatte Kommunisere bedre internt og eksternt ved å utivkle gode relasjoner og bruke egne medier, sosiale medier og redaksjonelle medier på en smart måte Etablere et realistisk risikobilde, etablere en god proaktiv beredskap og håndtere alvorlige avvik, ulykker og kriser på en god måte Strategene gjennomfører oppdrag for offentlige etater, bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner i hele Norden og vi deltar i flernasjonale kampanjer gjennom vårt internasjonale nettverk.     [-]
Les mer
Oslo 1 dag 3 500 kr
Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, deretter spredning i sosiale medier, på Google og i epost og nyhetsbrev... [+]
Innholdsmarkedsføring er en måte å markedsføre seg på nett.  Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, og så sprer man dette innholdet i sosiale medier, på Google og i epost/nyhetsbrev. Kursinnhold: • Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame • Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev • Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier • Få bedre organisk synlighet på Google. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 900 kr
Kurset passer for personer som ønsker å skrive korrekte og lett forståelige tekster i jobbsammenheng. Skriv presist og effektivt, få fram budskapet, plukk av de vanli... [+]
SKRIFTLIG KOMMUNIKASJON PÅ JOBBEN Skriv mer effektivt. Få fram budskapet og oppnå det du vil med teksten. Bruk et moderne og oppdatert språk. Plukk av de vanligste skrivefeilene. DATO Onsdag 1. mars 2017 STED Oslo. www.kursformidling.no  PRIS kr 4 900,– inkludert lunsj og tilbakemelding på egen, innsendt tekst PÅMELDING til Mariann Utstumo på mariann@kursformidling.no eller tlf. 924 80 572     Kurset passer for alle som skriver mye på jobb, og som ønsker å skrive korrekte og lettfattelige tekster.  KURSET VIL FOKUSERE PÅ: Hvordan kan vi få tekstene våre til å speile det vi står for som virksomhet? Hvordan kan vi sikre gode relasjoner til kunder og brukere ved hjelp av god skriftlig kommunikasjon? Hva innebærer god skriftlig kommunikasjon? Hvordan får vi fram budskapet mest mulig effektivt? Hvordan strukturerer vi ulike tekster? Hvordan formulerer vi oss direkte, konkret og oppdatert ved hjelp av klarspråk? Hvordan unngår vi de vanligste språk- og tegnsettingsfellene? HVORDAN FOREGÅR KURSET Kurset tar for seg alle nivå av skrivingen og streifer innom ulike teksttyper som for eksempel nettekst, e-post og brev. Kurset tar sikte på at hver deltaker skal få tips til å skrive gode tekster som er tilpasset mottakeren og det mediet som benyttes. Alle som deltar på kurset, må sende inn en egenprodusert, jobbrelatert tekst på minst to A4-sider før kurset slik at kursholderen kan legge opp kurset ut fra hvilke tekster deltakerne skriver. Teksten skal deltakerne jobbe videre med på kurset, i tillegg til at kursholderen gir tilbakemelding til hver enkelt. OM INSTRUKTØREN Vidar Lynghammar fra Arkitekst har holdt dette kurset en rekke ganger, og deltakerne er meget godt fornøyde. Vidar har hovedfag i nordisk språk og litteratur og flere års erfaring som både kurs- og foredragsholder og språkkonsulent. Han holder kurs for kunder i både privat og offentlig sektor i blant annet skriftlig kommunikasjon, e-post og nynorsk. I tillegg jobber han med tekstbearbeiding, språkvask, korrektur og nynorskoversettelse. De siste årene har Vidar vært involvert i mange større klarspråksprosjekter for kunder som Statens vegvesen, Statens innkrevingssentral og Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi). Han har også bak seg flere perioder som konsulent i Språkrådet og ved Tekstekontoret i NRK. TILBAKEMELDINGER FRA TIDLIGERE DELTAKERE PÅ SKRIFTLIG KOMMUNIKASJON - Kurset gir utmerket innsikt i språkets betydning. Gir god kommunikasjon mellom aktører. Språket er et verktøy for differensiering av budskap!- Er veldig fornøyd! Vil anbefale kurset til andre ; )- Et godt kurs med praktisk nytteverdi for meg. Veldig fornøyd.- Veldig bra. Ikke fått så god innføring som nå før. Veldig bra at alle ble involvert. Håper på flere kurs lik dette.- Veldig bra kurs. Engasjerende foreleser, mange eksempler, lett å forstå og huske. Stoffet formidlet på en måte som gjør det enkelt å benytte i eget arbeid senere.- En del WOW-opplevelser. Mange bra tips. Lærte mye.- Veldig bra og nyttig kurs!- Totalt sett: meget bra. Bedre enn forventningene.- Dette var et veldig nyttig kurs. Jeg har lært mye i dag!- Dette vil jeg få bruk for i hverdagen!- Fint å ta med eksempler fra firmaer representert på kurset. Bra å få slidene i hefteformat. Fint å ha mulighet til å få kommentarer til egen tekst.- Ønsket kurset var lenger! Lært mye i løpet av kurset, men ønsket også mer tid. Kurs i skriftlig kommunikasjon på jobben. Skriv mer effektivt. Få fram budskapet og oppnå det du vil med teksten. Påmelding her! [-]
Les mer
Moss 7 timer 3 990 kr
Få maks ut av all kontakt med medier/redaksjoner. Lær å framstå profesjonelt og få fram de beste og riktige budskapene i alle intervjuer og all mediekontakt. [+]
Det gode intervjuet   "Det gode intervjuet" er mer enn å svare godt på spørsmål. Det handler om å påvirke, kommunisere, bygge tillit og etterlate seg ønsket innrykk. På dette kurset lærer du å oppnå dine kommunikasjonsmål gjennom god planlegging og stødig gjennomføring - i et realistisk øvingsmiljø.   Rutinerte instruktører Våre rutinerte kursholdere lærer deg å få maksimalt ut av all kontakt med presse, kringkasting eller nettmedier. Vi legger vekt på mye praktisk trening og individuelle og konkrete tilbakemeldinger. Deltagerne får med seg nyttige tips og verktøy Deltagerne får med seg flere hjelpemidler og verktøy som de kan ta i bruk i forbindelse med egen mediehåndtering, i tillegg til kurskompendium og deltakerbevis. Lunsj inkludert Deltageravgiften dekker en god lunsj og forfriskninger underveis. Rabatter Medlemmer av Norsk kommunikasjonsforening får 990 kroner i rabatt på deltageravgiften.   Vårt medietreningskurs inneholder: Praktisk øving - slik gir du gode svar Hvordan gi gode intervjuer Hvordan opptre foran kamera Mediekontakt Redaksjonelle prosesser og nyhetskriterier Informasjonssamfunnet og medienes rolle Medienes prioriteringer og arbeidsmetode Kilder, vinklinger og innhold Mediebruk, trender og mediekonsum Mediejuss og dine rettigheter  Tidligere kursdeltagere om vår medietrening: Vil bare takke for et av de beste kursene jeg har vært på på lenge. Veldig bra! Sekser! Er medietrent av mange, men ingen matcher Hovdan.Com's nivå Fikk mange aha-opplevelser som nok kommer til å bety mye for prosjektet Veldig motiverende foreleser Skummelt, men gøy Pluss for foreleser, pedagogisk metode og ærlige tilbakemeldinger Meget bra foreleser som kan fageteldinger uten å "knekke" kandidaten Imponert over forkunnskaper og troverdighet til foreleser, oppbygging av forelesning og flotte PP bilder God til å holde på oppmerksomheten. Humor også! Kursholders evne til å holde på tilhørerne var imponerende God balanse mellom fag og humor Uvurderlig! Hver deltager får deltakerbevis ved kursslutt.   Arrangørens forutsetninger: Hovdan.Com AS er en av landets mest erfarne leverandører av medietreningskurs. Siden 2007 har vi levert og gjennomført over 450 kurs. Alle med svært gode tilbakemeldinger fra deltagere og oppdragsgivere. Over halvparten er levert til virksomheter i offentlig sektor. Våre instruktører har lang erfaring som journalister, reportere og ledere i norske mediebedrifter. De har god politisk forståelse og mangeårig erfaring som medietrenere for myndigheter, offentlige virksomheter og etater. Eksempler på slike virksomheter er Utenriksdepartementet, Statens lånekasse, Statens strålevern, Fylkesmannen i Buskerud og Hordaland, flere fylkeskommuner, NIFES i Bergen, NGU i Trondheim, Meteorologisk institutt, Veterinærhøyskolen, Mattilsynet, Legemiddelkontrollen, NSB, Jernbaneverket, Statsbygg og en rekke kommuner. I tillegg har vi levert medietrening til en rekke kommersielle aktører og organisasjoner som f.eks. DnB, Orkla, Elkem, Norgesgruppen, Shell, SAS, Norsk kommunikasjonsforening, Delta, KS, Spekter, Fagforbundet, Norsk Fysioterapeutforening, Forskerforbundet, Polyteknisk forening med flere.   [-]
Les mer
Trondheim 6 000 kr
13 Sep
Produsenten er sceneproduksjonens stødige anker, femarmede blekksprut og smilende smøremiddel. ... [+]
Produsenten er sceneproduksjonens stødige anker, femarmede blekksprut og smilende smøremiddel. Gjennom innføring i verktøy for planlegging, gjennomføring og vurdering, case-øvinger og refleksjon over funksjon, oppgaver og utfordringer, utvikler du kompetanse i avgjørende arbeid for en vellykket produksjon.Kurset inneholder: Produsentens oppgaver, rolle og rolleforståelse Produsenten og prosjektering: ideutvikling, innsøkingsarbeid; prosjektbeskrivelse, fremdriftsplan, budsjett og kontrakter. Produsenten og teaterprøven; prøveplan og prøver, kommunikasjon og koordinering med interne og eksterne parter og dokumentasjon av prøveprosessen. Produsenten og forestillingsperioden: plan med sjekkliste for kunstnerisk, teknisk og administrativ avvikling Produsenten og frivillighet; rekruttering, motivering og organisering Produsenten og markedsføring, salg og rapportering Semesteroppgave: Problemstilling, pensum og veiledning behandles i tilknytning til de ulike tema. Mål for kursetDu vil få kunnskap i produsentens oppgaver og rolle i sceneproduksjon og prosjekter med levende formidling. om verktøy for planlegging, gjennomføring og rapportering. om markedsføring og publikumsarbeid. Etter fullført kurs vil du ha ferdigheter i å vurdere helhet, framdrift og samhandling i en produksjon og å reflektere over valg og konsekvenser i prosjektet. Etter kurset skal du kunne være administrativ leder av en kunst- og kulturproduksjon i samhandling med kunstnere, aktører og andre parter. Undervisning Studiet er samlingsbasert. Samlingene vil omfatte undervisning, arbeid med øvingsoppgaver, litteraturstudier og arbeid med prosjektoppgave. Obligatoriske aktiviteterFor å kunne framstille seg til sluttvurdering må studenten ha godkjent oppmøte og deltagelse på minimum 80 % av obligatorisk aktivitet. Kurset har faglig overlapp med DRA6001, Arrangør- og produsentkunnskap, på 7,5 studiepoeng,Undervisningen er samlingsbasert med to  samlinger, tilsammen 32 timer på NTNU, Dragvoll. Første samling 13. og 14. septemberAndre samling 15 og 16. november Detaljert undervisningsplan for de enkelte samlingene kommer senere. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 990 kr
13 Jun
05 Sep
28 Nov
Adobe Premiere Pro kurs | videoredigering. Logo. Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekst... [+]
Videoredigering, kort og godt!   Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekster, grafikk, eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe Premiere Pro? Du vil lære om prinsipper og teknikker innen videoredigering. De samme teknikkene kan brukes i alle redigeringsprogrammer du kommer borti. Du får en "kokebok" på norsk som tar for seg de mest brukte teknikkene.   Kursinnhold Redigeringsteknikker Video Lyd Lag-på-lag Tekster Grafikk Fargekorrigering Slow og fast motion Eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc. For videregående kurs, se her: Adobe Premiere Pro videregående   Internkurs i Adobe Premiere Pro Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
30 Jan
Utviklingsprosessen bak et nettsted, aktuell dokumentasjon, brukskvalitet (usability) med fokus på ... [+]
Utviklingsprosessen bak et nettsted, aktuell dokumentasjon, brukskvalitet (usability) med fokus på nett og universell utforming, nettstedstruktur, navigasjon, layout, bildebehandling for nett, grafisk design for nettsider (fargebruk, typografi, designprinsipper), brukertesting, søkemaskinoptimalisering.Les mer om IFUD1122 Webdesign [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
14 Jun
13 Sep
08 Nov
Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsid... [+]
Semantisk web med HTML5, video, responsiv webdesign, CSS3 for uante visuelle effekter og nyttige funksjoner.   Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsider med dette kurset.   Hvorfor velge dette kurset i HTML5 og CSS3? Du vil lære om de nye mulighetene CSS3 gir, ting som vil sette deg i stand til å lage fantastiske og moderne layouter og effekter, kun ved hjelp av CSS. Og, du vil lære om de nye HTML5-taggene og hva disse har å si for utvikling av en nettside i dag. Vi ser på hva som støttes i de ulike nettleserne og hvilke utfordringer vi står ovenfor. Hvordan løser vi dette slik at vi trygt kan bruke HTML5 og CSS3, selv det som ikke har støtte i eldre nettlesere. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen.   Kursinnhold Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt HTML5 HTML5 Doctype, nye HTML5 tagger, struktur og semantikk, håndtering av HTML5 i dagens (og gårsdagens) nettlesere Skjema: nye input elementer og attributter i skjema Audio og video: hva gjør vi der hvor HTML5-video ikke støttes? Lage en offline-versjon av websiden som kan lastes ned som en webapp på iPhone/iPad (portrett/landskaps visning, programikon). Hva er CSS3? Du får en god innføring og "oppskrifter" på hva som støttes av ulike nettlesere og hva du bør gjøre der hvor det ikke er støtte. Hvordan CSS3 kan forbedre hastigheten på nedlasting av sider og minske utviklingstiden? Visuelle effekter som f.eks runde hjørner, gradienter, skyggeeffekter, opacity m.m. uten bruk av bilder Flere bakgrunnsbilder på samme element, skalering, rammer av bilder m.m. Nye avanserte selektorer som lar deg formatere spesifikke elementer - automagisk! Pseudo-class og pseudo-elementer Rotering av innhold Webfonter Transparente farger (HSLA, RGBA)   Internkurs i HTML5 og CSS3 Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo Trondheim 6 595 kr
07 Jun
12 Jun
Gå ikke glipp av kurset med tekstdoktoren Christine Calvert. Få bedre effekt - lær å skrive tekster som engasjerer kunder og brukere i alle kanaler. [+]
Dette skrivekurset gir deg en rekke konkrete tips som gjør deg i stand til å skrive gode tekster som treffer. Alle kan skrive, men noen skriver bedre enn andre. Det å skrive godt handler litt om talent, men mest om å forstå hva som motiverer mennesker, språklig bevisstgjøring og trening.  De beste skriveteknikkene kan læresGjennom lettfattelige teknikker som du kan ta i bruk med en gang, lærer du å skrive fengende tekster på et blunk! På agendaen Konkrete teknikker som fremhever budskapet Å fange leserens oppmerksomhet Kjøreregler for å skrive godt for nettet Kunsten å skrive selgende gjennom praktiske sjekklister    Hvem bør delta?Kurset ligger på et grunnleggende nivå, og passer for deg som jobber med utarbeidelse av tekst til brosjyrer, reklame, tilbudsbrev, pressemeldinger, web eller viktige e-poster.  Bok inkludertAlle som deltar får boken "Skriv så det selger" utdelt på kurset. Boken er skrevet av kursleder Christine Calvert, som er Norges eneste tekstdoktor.   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
12 Jun
12 Jun
12 Jun
Kurset gir deg en god innføring i hvordan du bruker HTML til å strukturere informasjon og CSS til plassering og formatering av innhold på websider. Kurset passer for a... [+]
Lær HTML og CSS for produksjon av moderne websider.   Innføring i HTML og CSS er et 3-dagers kurs i Hypertext Markup Language, Cascading Style Sheets og responsiv webdesign. HTML er et markeringsspråk for websider, mens CSS brukes for formatering og plassering av innhold. Begge språkene er helt nødvendig på en enhver webside i dag, uavhengig av programvare eller publiseringsløsning.   Hvorfor velge dette kurset? Du ønsker å lære prinsippene bak HTML og CSS og å kode HTML og CSS. Det du lærer kan du bruke uansett hvilket verktøy du kommer borti senere. Enhver nettside uavhengig av hvilket program eller publiseringsløsning som er benyttet for å lage nettsiden bruker i dag HTML og CSS. Det samme gjelder moderne annonser, landingssider osv. Lærer du deg HTML og CSS kan du med andre ord benytte kunnskapen uansett hva du skal jobbe med innen web. Du vil lære det grunnleggende for å kunne utvikle HTML-sider: sideoppbygning, struktur, tabeller og lister, linker m.m. Du får også en grundig innføring i Cascading Style Sheets (CSS), både for formatering og plassering av innhold. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen. Eller, du er designer og ønsker å få en bedre oversikt over hvordan man utvikler websider slik at du enklere kan kommunisere med utvikler. På kurset vil vi også snakke om søkeoptimalisering (SEO) og universell utforming. Hva innebærer dette for deg når du koder? Kursinnhold Innføring i HTML, tagger, atributter, regler for navngiving av filer og mapper Linker og menyer Bilder og bakgrunnsbilder Strukturering av tekst: overskrifter, avsnitt, linjeskift, non breaking space, lister, tabeller m.m. Introduksjon til CSS CSS syntax og ulike type stiler: tag, class, ID, Pseudo Elements, sammensatte stiler Inline Styles, Internal Styles og External Styles Kommentering av kode Oppbygning av sider med DIV block vs inline elementer, Box model Posisjonering: Static, Relative, Absolute, Fixed Float Formatere tekst og annet innhold Testing av sider i ulike nettlesere Tilpasse layout til utskrift Overføring av filer til webserver via FTP Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt   Internkurs i HTML og CSS Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer