Administrasjon og HR
Oslo
Du har valgt: Bjerke
Nullstill
Filter
Ferdig
Nettkurs 3 950 kr
Få tilgang til en rekke aktuelle nettkurs innenfor lønn-, skatt- og trygderett. Total kurstid 10 timer for kun kr. 3.950,- (totalverdi kr. 12.650,-). [+]
Ta kursene når du vil og hvor mange ganger du vil Bruk kursene som oppslagsverk i adgangsperioden på 6 måneder Få kursbevis innenfor hvert tema Alle kurs gir godkjent etterutdanning for regnskapsfører og revisor. Kurstitler Ferie - kjente utfordringer  Gjennomgang av kjente utfordringer i forbindelse med ferielovens regler om feriefritid og feriepenger.  Varighet og etterutdanning Ca. 50 minutter + testFor revisor: 1 time annetFor regnskapsfører: 1 time rettslære Eldre arbeidstakere - utfordringer og muligheter  Rett til sykepenger, utvidede rettigheter til feriefritid og feriepenger og stillingsvern i arbeidsmiljøloven. Kurset er under oppdatering. Oppdatert kurs blir gjort tilgjengelig for de som kjøper nettkurspakken.  Varighet og etterutdanningCa. 35 minutter + testRevisor: 1 time annetRegnskapsfører: 1 time rettslære Sykepenger Få oversikt over regler og plikter i forbindelse med sykepenger. Kurset er under oppdatering. Oppdatert kurs blir gjort tilgjengelig for de som kjøper nettkurspakken.  Varighet og etterutdanningCa. 32 minutter + testFor revisor: 1 time AnnetFor regnskapsfører:1 time Rettslære Sykefravær Få kontroll på folketrygdlovens regler om vilkår for arbeidstakers rett til sykepenger og arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger i arbeidsgiverperioden.  Varighet og etterutdanning48 minutter + testRevisor: 1 time annetRegnskapsfører: 1 time rettslære Sykdom i ferien Hva har arbeidstaker krav på, og hva bør arbeidsgiver gjøre, når arbeidstaker blir syk i forbindelse med ferien? Varighet og etterutdanning Ca. 1 time + testFor revisor: 1 time Annet For regnskapsfører: 1 time Rettslære  Kostgodtgjørelse Gjennomgang av reglene for kostgodtgjørelse.  Reglene skiller på hva de ansatte, etter avtale, kan kreve å få dekket av utgifter til kost og hva de ansatte kan få dekket  trekkfritt.  Kurset er under oppdatering, pga nye regler om diett. Oppdatert kurs blir gjort tilgjengelig for de som kjøper nettkurspakken. Varighet og etterutdanning20 minutter + testFor revisor: 0,5 time SkattFor regnskapsfører:0,5 time Skatt/ Avgift Refusjon av ansattes utgifter  Få innsikt i regelverket for trekkfri refusjon av ansattes utgifter.  Varighet og etterutdanning20 minutter + testFor revisor: 0,5 time SkattFor regnskapsfører:0,5 time Skatt/ Avgift Oppfølging av sykmeldte Lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær. Varighet og etterutdanning30 minutter + testRevisor: 1 time annetRegnskapsfører: 1 time rettslære Barns sykdom Varighet og etterutdanning20 minutter + testRevisor: 1 time annetRegnskapsfører: 1 time rettslæreKurset er under oppdatering. Oppdatert kurs blir gjort tilgjengelig for de som kjøper nettkurspakken.  Skattefrie Naturalytelser Varighet og etterutdanning25 minutter + testFor revisor: 0,5 time SkattFor regnskapsfører:0,5 time Skatt/ Avgift Skattepliktige Naturalytelser Varighet og etterutdanning20 minutter + testFor revisor: 0,5 time SkattFor regnskapsfører:0,5 time Skatt/ Avgift Pendlere En generell gjennomgang av reglene rundt arbeidsgivers dekning av pendlergodtgjørelser. Varighet og etterutdanning45 minutter + testFor revisor: 1 time skatterettFor regnskapsfører: 1 time skatt/avgift Bilgodtgjørelse Reglene for bilgodtgjørelse oppleves av mange arbeidsgivere som vanskelig og utfordrende, og det gjøres mye feil. Feil i reiseregninger kan få konsekvenser både for arbeidsgiver og for arbeidstaker. Lær korrekt behandling. Varighet og etterutdanning30 minutter + testFor revisor: 1 time skatterettFor regnskapsfører: 1 time skatt/avgift Firmabil Gjennomgang av reglene for beskatning av firmabiler og yrkesbiler. Kurset er under oppdatering. Oppdatert kurs blir gjort tilgjengelig for de som kjøper nettkurspakken. Varighet og etterutdanning30 minutter + testFor revisor: 1 time skatterettFor regnskapsfører: 1 time skatt/avgift Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til nettkursene. Du har tilgang i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkursene inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen konto... [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen kontorarbeid, og deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Studiet dekker behovet for teoretisk grunnutdanning for kontormedarbeidere.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Kontormedarbeider - 345 - 19 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til utstyr Du må ha tilgang til PC med internettilkobling og Microsoft Office fra 2007-2013 med Word, Excel og PowerPoint.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers hjemmeeksamen. Etter fullført studium og bestått eksamen mottar du vitnemål og får tittelen Kontormedarbeider NKI. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 26 450,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Strömstad 6 timer 4 500 kr
21 Aug
Ønsker du en kjapp og smertefri introduksjon i verdens mest populære bildebehandlingsprogram Adobe Photoshop? [+]
Kursinnhold Digital bildebehandling er en viktig del av nesten alle arbeidsoppgaver. Vil du få bedre og mer effektiv kommunikasjon med dine til nettbruk, brosjyrer og presentasjoner, er dette kurset for deg. På vårt kurs i Photoshop lærer du raskt og effektivt å utnytte kvaliteten i bildene dine, å holde orden på dine bilder så du raskt kan finne dem igjen. Her får du også en innføring i størrelser, filformat, og alle grunnleggende verktøy i digital bildebehandling. Kurstema Filer og formater Bilde og media arkivering og organisering med Bridge Rask arbeidsflyt med Camera Raw Markeringer og justeringer Lag og komposisjoner Verktøy og muligheter i Photoshop Farger, lys og korrigeringer Komposisjon til sosiale media Lagre for web og trykk Deltagere tar med egen PC med Adobe CC eller Creative Suite installert  [-]
Les mer
1 semester 59 800 kr
Utdanningen er for deg som vil jobbe med juridisk rettede kontorfaglige arbeidsoppgaver og kundekontakt ved advokatkontorer, i offentlig eller privat sektor. [+]
Juridisk kontormedarbeider Utdanningen Juridisk kontormedarbeider er for deg som vil jobbe med juridisk rettede kontorfaglige arbeidsoppgaver og kundekontakt ved advokatkontorer, i offentlig eller privat sektor. Her får du en grunnleggende kompetanse i kontorfag og IT-verktøy, noe som vil gjøre deg til en ettertraktet ressurs ved de fleste kontorer. Jobbmuligheter En juridisk kontormedarbeider får jobbtilbud hos advokater, i rettsinstansene, i juridiske avdelinger i bank, forsikring og finansselskaper og som sekretær i ulike bransjer og organisasjoner. Som juridisk kontormedarbeider jobber du med korrespondanse og kundekontakt. Hvis du jobber på et advokatkontor er hovedoppgaven din å avlaste advokaten og få kontoret til å fungere på best mulig måte. Utdanningen tar sikte på å gi deg den kompetansen som er nødvendig for å yte profesjonelt arbeid. Vi tar derfor i bruk både IT-verktøy, språk, diktafon og tradisjonell jus i undervisningen. Privat rett I emnet privat rett ser vi nærmere på samfunnet og dets lover, normer og regler. Vi starter med å gå gjennom sentrale rettsområder en advokat jobber med. Du vil få en innføring i privatrett som for eksempel familie-, kontrakts- og forbrukerrett. Du vil også lære å bruke Lovdata Pro på en profesjonell måte. Offentlig rett Offentlig rett er den delen av jussen som omhandler det rettslige forholdet mellom individet og staten, og det rettslige forholdet mellom de ulike statsmaktene; Stortinget, regjeringen og domstolene. Emnet offentlig rett gir deg kunnskap om strafferett og kriminologi. Hvem vi straffer og hva vi straffer for er viktige emner å kjenne til. I offentlig rett vil også forvaltningsretten stå sterkt i fokus i tillegg til offentlighetsloven. Vi jobber i tillegg med domstolsordningen, herunder også et sideblikk til internasjonale domstoler. Du skal også tilegne deg kunnskap om viktigheten av, og reglene knyttet til, service, taushetsplikt og inhabilitet. Videre gis det en gjennomgang av advokatetiske regler, advokatskikk og advokatens generelle retningslinjer i klientbehandlingen. Juridisk korrespondanse Hensikten med emnet er å sikre at du kan fremstille korrekt juridisk korrespondanse. Du får kompetanse på generell dokumentforståelse både mht. utseende og innhold, samt regler for opprettelse og skriving av juridiske dokumenter. Du lærer videre bruken av, forståelsen for, og reglene rundt en rekke dokumenter som gjeldsbrev, betalingsoppfordring, tvangsforretninger, pantobligasjoner etc. Du vil få god kjennskap til juridisk korrespondanse ved intern og ekstern kommunikasjon, diktafon og IT-baserte støtteverktøy som Akelius og Advisor. Engelsk forretningskorrespondanse I dette emnet legger vi vekt på både på skriftlig og muntlig engelsk. Du vil jobbe med engelsk juridisk korrespondanse som brev, e-post og skjema, og kunne betjene engelskspråklige personer per telefon eller i direkte møte. Regnskap I regnskap får du innføring i grunnleggende regnskapslære og regnskapsføring, lønns- og timeregistrering, fakturahåndtering og føring av klientmidler. Undervisning i Excel vil gjennomføres i tilknytning til dette faget. Prosjekt I prosjektoppgaven skal du belyse et fritt valgt, men relevant tema. Du får undervisning i prosjektteori og innsikt i gruppedynamikk. Formålet er at du skal lære å planlegge, gjennomføre og ferdigstille et prosjekt samt fordype deg i et tema eller en problemstilling. Hver gruppe skal til slutt presentere sitt prosjekt for klassen. [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 1 199 kr
K-KODER er kommunenes og fylkeskommunenes arkivnøkkel. Bli kjent med regler for bruk av K-KODER og få trening i valg av koder. Bedre og raskere valg. [+]
NYTT NETTKURS med løpende oppstart    Nettkurs i bruk av K-KODER K-koder er en arkivnøkkel med emnekoder som brukes for å beskrive innholdet i kommunenes og fylkeskommunenes forskjellige saksprosesser. Kurset innleder med en innføring i hva er hvorfor vi har K-koder (bruk og nytteverdi) oppbygging av K-koder (struktur/logikk) Hoveddelen av kurset består av Innføring i regler for bruk av kodene: Felleskoder, fagkoder og tilleggskoder. Forskjellige øvelser gjennom hele kurset som gir trening i å velge gode arkivkoder som beskriver innholdet i saksmappene. Kursets temaer er Bli kjent med K-koder (K-koder og e-arkiv m.m.) Fellesklassene Fagklassene Tilleggskoder Bruk av alle kodene Unntak, tips og info Interaktivt nettkurs Framdriften i kurset er avhengig av din aktivtet for å klikke fram informasjon, eksempler og tips. Underveis må du løse oppgaver for  å kunne gå videre i kurset. Kurshefte Som kurshefte brukes den trykte kursutgaven av K-koder 2016-2019. Alle trykte utgaver fra 2016-2019 og 2012-2015 kan benyttes. (Kurset er på bokmål) Pris uten kurshefte Kr. 1.199,- pr deltaker (1-19 deltakere) Kr.    799,- pr deltaker (fra 20 deltakere) Pris for kurshefte Kr. 429,- pr stk. Bestilles ved påmelding. “K-KODER Kommunenes arkivnøkkel - Kursutgave 2016-2019” bokmål (Kommuneforlaget) Antall deltakere I Januar ble kurset overført til vår nye kursplattform. Fra januar til mars 2018 har 49 deltakere meldt seg på og er igang med nettkurset. Deriblant en stor gruppe fra kommunene i Oppland og Hedmark. [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Få oversikt over regler og plikter i forbindelse med sykepenger og sykefravær [+]
Sykefravær skaper ofte utfordringer og ekstra kostnader for virksomheten,  og når en ansatt er syk oppstår det spørsmål vedrørende fraværet, retten til sykepenger og arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger i arbeidsgiverperioden. Mange arbeidsgivere velger i tillegg å påta seg forpliktelser utover lovens krav, f.eks ved å forskuttere sykepenger til den ansatte.Kurset er delt opp i korte videoer og kan enkelt benyttes som et oppslagsverk.  Dette nettkurset gir deg en innføring i: Grunnvilkårene for arbeidstakers rett til sykepenger Arbeidsgivers betalingsforpliktelser i arbeidsgiverperioden Kravet til gyldig dokumentert fravær Bestemmelser om hvordan sykepengene skal beregnes Nettkurset er oppdatert i henhold til de nye reglene for sykepenger som ble innført 01. janaur 2019. Vi gir deg også en nødvendig oppdatering på hva som skjer i den digitale prosessen.   Agenda Kurset består av 26 korte videoer med ulike tema VILKÅR FOR RETT TIL SYKEPENGER   Vilkåri (01:19)   Medlemskap i folketrygden (03:19)   Opptjening (08:36)   Inntektsvilkåret (04:14)   Arbeidsuførhet (07:15)   Dokumentasjon (13:41)   Oppholdsvilkåret (02:16)   Alder (2:01) INKLUDERENDE ARBEIDSLIV   Inkluderende arbeidsliv - IA (03:59) ARBEIDSGIVERPERIODEN   Arbeidsgiverperiode (00:54)   Beregning av arbeidsgiverperiode (04:16)   Meldeplikt (03:02)   Flere korte fravær (03:02)   Ny arbeidsgiverperiode (03:27)   Fritak for arbeidsgiverperiode (06:13)   Tvist om sykepenger i arbeidsgiverperioden (02:42) BEREGNING AV SYKEPENGER   Beregning av sykepenger (01:37)   Hovedregel for beregning (05:55)   Unnntak - kort arbeidsforhold (01:25)   Unntak - Varig lønnsendring (04:28)   Lovlig fravær uten lønn (5:19)   Timelønnede - skiftende arbeidsperiode (01:50)   25% regelen (03:43) INNTEKTER I SYKEPENGEGRUNNLAGET   Sykepengegrunnlaget (05:31) INNTEKTSMELDING   Digital inntektsmelding (09:08) REFUSJON   Refusjon av sykepenger (08:51) Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen . Det er kun mulig å ta testen en gang. Vi anbefaler derfor at du ikke prøver deg på testen før du har studert kurset nøye. [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 dager 11 400 kr
Personvern for HR vil ta for seg arbeidsgiveres plikter, rettigheter og muligheter i den praktiske hverdagen. Kurset vil være basert på denne nye personopplysningsloven, ... [+]
Kurset vil gi deg en oversikt og praktisk innsikt i personvernreglene ved typiske prosesser som ansettelse, innsyn i e-post, helseundersøkelse, rusmiddeltesting, arbeidsmiljøundersøkelse, håndtering av varslinger og klager knyttet til arbeidsmiljøet, kameraovervåking, bruk av fødselsnummer, biometriske data og nettskytjenester. Typiske temaer vil blant annet være: Oversikt over forpliktelser og rettigheter etter personopplysningsloven 2018 og arbeidsmiljølovens regler om kontrolltiltak Arbeidsgivers adgang til å behandle arbeidstakeres personopplysninger, krav til samtykke og andre mulige grunnlag Arbeidsgivers adgang til å iverksette kontrolltiltak Arbeidsgivers adgang til å gjenbruke personopplysninger og utlevere til andre Personvernerklæringen Arbeidsgivers aktivitetsplikter ved kontrolltiltak og behandling av personopplysninger, herunder: Drøftings- og evalueringsplikt med tillitsvalgte, verneombud og AMU Krav til informasjon til arbeidstakere Inngåelse av databehandleravtaler og andre tiltak ved utlevering av opplysninger til andre og over landegrenser Lagring, arkivering og sletting Rett til innsyn, retting og sletting Plikt til å sørge for forsvarlig informasjonssikkerhet og internkontroll Mulige reaksjoner ved manglende etterlevelse av regelverket Personvern for HR gjennomføres med vekt på praktiske oppgaver som gir trening i bruken av gjeldende regelverk.  [-]
Les mer
3 timer 2 990 kr
Kurs i arbeidsmiljølovens bestemmelser. Reglene om arbeidstid er kompliserte. For en arbeidsgiver er det viktig å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeid... [+]
Flere saker har havnet i media fordi medarbeidere har følt seg utnyttet og jobbet mer enn lovens bestemmelser tilsier. I andre tilfelle kan manglende kunnskap føre til høyere lønnsutbetaling enn det arbeidsavtalen tilsier.   Vil du lære mer om arbeidsmiljølovens bestemmelser? Vi tilbyr et tre timers innførings- og oppfriskningskurs i arbeidsmiljølovens kapittel 10 om arbeidstid.   Utbytte av kurset Etter kurset vil du være i stand til å vurdere om egne arbeidstidsordninger er innenfor lovens bestemmelser. NB! Kurset går ikke igjennom turnusspørsmål. Overblikk over kurset Alminnelig arbeidstid Pauser og hviletid Overtid og merarbeid Gjennomsnittsberegning Natt-, søn- og helgedagsarbeid Rett til redusert arbeidstid Rett til fleksibel arbeidstid Kursholdere Rådgiverne Mette B. Persson og Anita Hegg, Virke Kursform Kurset gjennomføres som et seminar med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 600 kr
11 Sep
11 Nov
Hvordan behandle sykdom og sykepenger - delta på et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i reglene. [+]
Hvordan behandle sykdom og sykepenger   Delta på et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i reglene: Gjennomgang av folketrygdlovens bestemmelser om arbeidsgivers og arbeidstakers rettigheter og plikter ved sykdom Oversikt over reglene om vilkår for sykepenger, arbeidsgiverperiode, egenmelding, refusjon av sykepenger og oppfølging av sykmeldte Reglene om beregning av sykepenger ble endret 01.01.2019, vi ser på de viktigste endringene og som påvirker alle arbeidsgivere i Norge Innføring i digitaliseringsprosessen for sykepenger og sykefravær Kurset vil inneholde en rekke praktiske eksempler og oppgaver som vil gjøre det enklere å forstå regelverket. Kurset varer en dag fra 09.00 til 16.00.  AGENDA: Vilkår for rett til sykepenger Grunnvilkår Egenmelding Digital sykmelding Tilbakedatering av sykmelding Inkluderende Arbeidsliv - IA Ny avtale fra 1. januar 2019 Arbeidsgiverperiode Beregning av arbeidsgiverperiode Meldeplikt Flere korte fravær  Ny arbeidsgiverperiode Fritak for arbeidsgiverperiode Tvist om sykepenger Beregning av sykepenger - NYE regler 2019 Hovedregel  Unntak Kortere arbeidsforhold Varig lønnsendring Lovlig fravær uten lønn Timelønnede arbeidstakere med skiftende arbeidsperioder 25 %- regelen Hvilke inntekter skal være med i sykepengegrunnlaget? Digital inntektsmelding - NY fra 2019 Innsending av inntektsopplysninger til NAV Refusjon av sykepenger Oppfølging av sykmeldte Digitalisering av oppfølgingsarbeidet [-]
Les mer
3 dager 2 990 kr
Deltakerne på et kurs i Sosial persepsjonstrening blir bevisste på menneskers ulike perspektiver, som kan være viktige for tolking av sosiale situasjoner i hverdagen. [+]
SOSIAL PERSEPSJONSTRENING (SPT) Utvikling av sosial kompetanse er i stor grad avhengig av hvordan vi tolker menneskene rundt oss. I dette programmet blir deltakerne bevisste på ulike perspektiver  som kan være viktige for tolking av en sosial situasjon. Disse omfatter blant annet tolking av følelser, forståelse av kulturelle forskjeller, kunnskap om uskrevne lover og regler i ulike situasjoner, empati og hvordan tanker og følelser om en gitt situasjon påvirker handlinger. Sosial kompetanse er knyttet til hvordan man kan ta i bruk ulike i ulike situasjoner. Den komplekse prosessen der man tolker informasjon og velger sine handlinger er derfor avgjørende. Uhensiktsmessige tolkninger kan hindre oss i å gjøre uhensiktsmessige valg. SPT er en kursrekke som setter deltakerne bedre i stand til å vurdere hvilke regler, intensjoner og muligheter som ligger i ulike hverdagslige situasjoner. Treningen egner seg godt som en forlengelse av AART eller som et selvstendig kurs. Tema som gjennomgås: Introduksjon til SPT Tolkning av følelser Åpne og skjulte regler i ulike situasjoner Kulturelle likheter og forskjeller Bakgrunnsvariabler/bakgrunnshendelser Forholdet mellom tanker, følelser, signaler og handling Tolkning av andres intensjon Tankefeller Timing (rett tid og sted) Forståelse av konsekvenser Kursholder: Knut K Gundersen Knut Kornelius Gundersen er Dosent Emeritus ved Vid Vitenskapelige Høgskole. Knut har utgitt 28 publikasjoner innen feltet sosial kompetanse, miljø- og nettverksarbeid. Knut er førsteforfatter for både SPT og AART bøkene og har i tillegg bidratt til en rekke vitenskapelige artikler innen temaområdet, blant annet I 3 effektstudier om (A)ART.  [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 6 500 kr
Arkivskolen UTEN innsendingsoppgaver, men med samme faglige innhold. 6 måneders tilgang med en avsluttende elektronisk test. [+]
Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men har ikke krav til innlevering av innsendingsoppgaver. Dersom du av en eller annen grunn ikke ønsker å levere Arkivskolens 10 innsendingsoppgaver, men allikevel har behov for å lære fagstoffet, gir vi deg muligheten til det i denne LIGHT versjon. Temaer i nettkurset: Arkiv – dokumentasjonsbehov. Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Ved å ta dette kurset vil du blant annet få: Innsikt i alle sentrale element i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinge Og en avsluttende emnetest   Med dette kurset ønsker vi å gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv. Du jobber på et dokumentsenter, i en arkivtjeneste, kanskje alene med oppgaven i en virksomhet. Det er fort gjort å lære seg å registrere dokumenter, men for å ta gode daglige avgjørelser og være en god veileder for saksbehandlerne, er det nødvendig å ha god arkivfaglig basiskunnskap på plass.   Godkjenning: Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Mer informasjon finner du i invitasjonen og på våre nettsider: www.nettopplaering.no  [-]
Les mer
9 timer 9 500 kr
Kurset gir innsikt i og forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen , og hvordan vi kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere. Hva vil kurset gi deg? På dette kurset får du bedre forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen – og hvordan vi alle – ledere og medarbeidere – kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben.   «Jeg ble kjent med alle forskjeller mellom den norske arbeidslivsmodellen og den amerikanske som jeg er vant til. Dette har vært veldig nyttig kunnskap for meg som ny i Norge» Kursdeltaker                        «Jeg har lært mye om norske verdier på arbeidsplassen og om dette med tillit og relasjoner mellom alle ansatte, hvor viktig det er.» Kursdeltaker                                                                                    Målsetting Målsettingen med kurset er å øke samspill og samarbeid på arbeidsplassen, styrke trivsel og bidra til å skape en mer effektiv arbeidsplass med enda mer engasjerte medarbeidere.   Sentralt innhold Hvordan sikre det gode samspillet og samarbeidet på arbeidsplassen? Hvordan bli en bedre kollega, en bedre leder og en bedre fagperson på jobben?   Vi gjennomfører kurs på både dagtid og kveldstid Antall deltakere: 10-15 Minimum for gjennomføring av kurs: 10 påmeldte [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.