Administrasjon og HR
Oslo
Du har valgt: Majorstuen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

9 timer 9 500 kr
Kurset gir innsikt i og forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen , og hvordan vi kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere. Hva vil kurset gi deg? På dette kurset får du bedre forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen – og hvordan vi alle – ledere og medarbeidere – kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben.   «Jeg ble kjent med alle forskjeller mellom den norske arbeidslivsmodellen og den amerikanske som jeg er vant til. Dette har vært veldig nyttig kunnskap for meg som ny i Norge» Kursdeltaker                        «Jeg har lært mye om norske verdier på arbeidsplassen og om dette med tillit og relasjoner mellom alle ansatte, hvor viktig det er.» Kursdeltaker                                                                                    Målsetting Målsettingen med kurset er å øke samspill og samarbeid på arbeidsplassen, styrke trivsel og bidra til å skape en mer effektiv arbeidsplass med enda mer engasjerte medarbeidere.   Sentralt innhold Hvordan sikre det gode samspillet og samarbeidet på arbeidsplassen? Hvordan bli en bedre kollega, en bedre leder og en bedre fagperson på jobben?   Vi gjennomfører kurs på både dagtid og kveldstid Antall deltakere: 10-15 Minimum for gjennomføring av kurs: 10 påmeldte [-]
Les mer
Nettkurs 2 semester 29 700 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig ..... [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor. Utdanningen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning og gir deg 30 fagskolepoeng.   Du oppnår Nivå: Fagskoleutdanning Antall Fagskolepoeng 30 Program Lønns- og personalskolen - 10D - 7 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner. Send enten vitnemål fra videregående skole, fagbrev eller fyll ut skjema for realkompetanse. Krav til utstyr Det kreves at du har tilgang til: en vanlig PC med Windows operativsystem og Internet Explorer programmene Microsoft Word og Excel OBS - Excel fullversjon brukes i tilknytning til Huldt & Lillevik lønnssystem  Opptakskrav Annet kompetansegrunnlag   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Det avholdes to eksamener: Personal modul 1, er en individuell 4 timers hjemmeeksamen som dekker fagene: Personaladministrasjon Yrkes- og arbeidslovgivning Konflikter på jobben. Personal modul 2, er en skriftlig, individuell 1 døgns hjemmeeksamen som forutsetter tilgang til pc, Huldt & Lillevik lønn, Huldt & Lillevik Juridisk Atlas, Word, Excel og Internett. Eksamen dekker fagene: Personal Naturalytelser og utgiftsgodtgjørelser Lønn All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 29 700,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
5 900 kr
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte. Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! [+]
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte.Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! Mange virksomheter må hvert år betale erstatning til medarbeidere fordi avslutningen av arbeidsforholdet ikke ble håndtert riktig. De fleste virksomheter opplever å måtte si opp en arbeidstaker en eller annen gang pga forhold hos den enkelte. Som eksempel kan nevnes: Manglende resultater fra medarbeideren, fravær, samarbeidsproblemer eller rusmisbruk. Uansett årsak må arbeidsgiver gjennomføre en ryddig og korrekt prosess som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Som leder kan det oppleves vanskelig, - både mellommenneskelig og arbeidsrettslig. Den største utfordringen finner vi ofte der lederen ikke tar tak i utfordringen og stadig utsetter den "vanskelige" samtalen. Utbytte Kurset vil sette deg i stand til å gjennomføre oppsigelse og avskjed av arbeidstaker på en forsvarligmåte uten unødige kostnader og støy. Dette er viktig for den ansatte, deg som leder, arbeidsmiljøet og omdømme. Overblikk over kurset Arbeidsgivers plikter gjennom hele ansattreisen: ved rekruttering og mottak av nyansatte, opplæring og oppfølging samt oppsigelse Arbeidsgivers styringsrett: Omplassering, advarsel og suspensjon Ulike årsaker til oppsigelse – arbeidstakers forhold: Sykdom, alder, samarbeidsproblemer, manglende resultat, oa Grunnlaget for avskjed Betydningen av ulike ansettelsesforhold, som for eksempel fast ansatt, prøvetidsansatt, vikariat, engasjement Hvordan gjennomføre en god prosess: Formkrav, dokumentasjon, drøftelsesmøte og begrunnelse, skriftlighet.  Hvordan gjennomføre den "vanskelige samtalen" Forhandlinger og prosessuelle forhold Kursholder Advokat Ingrid Schønning, Virke og HR-ansvarlig Helen von Quillfeldt, Virke Kursform Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og personer med personalansvar.   Omtale - Praktisk og konkret kurs med stor nytteverdi- Svært nyttig kurs som tok for seg et bredt spekter med situasjoner som kan oppstå i aarbeidet. Hadde høye forventninger til kurset - som ble innfridd til det fulle.- Mye om nedbemanning.- Veldig godt fornøyd med kurset. God innføring i lover og regler, Spennende og viktig tema.- Veldig godt og matnyttig kurs. Det ble presentert enkelt og forståelig. Meget fornøyd med dagen. [-]
Les mer
Nettkurs 1 050 kr
13 Dec
Personvernregler i praksis ved opphør av arbeidsforhold [+]
Alle nåværende arbeidstakere såvel som tidligere ansatte har rettigheter som får betydning i forhold til i hvilken grad, hvordan og hvor lenge en arbeidsgiver kan behandle personlig informasjon. På dette times nettkurset setter vi fokus på regler og problemstillinger som oppstår når arbeidstaker skal slutte.  Personvernerklæring  Informasjon i personalmappen og andre steder Oppbevaringsplikt - hvilke opplysninger er arbeidsgiver pålagt å oppbevare etter utløpet av oppsigelsestiden og hvor lenge skal slike opplysninger oppbevares.  Kan vi oppbevare personopplysninger av historisk interesse? Sletting - hvilke opplysninger skal arbeidsgiver slette Innsyn i epost og filer etter arbeidsforholdet opphør Praktisk informasjon Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 1 199 kr
K-KODER er kommunenes og fylkeskommunenes arkivnøkkel. Bli kjent med regler for bruk av K-KODER og få trening i valg av koder. Bedre og raskere valg. [+]
NYTT NETTKURS med løpende oppstart    Nettkurs i bruk av K-KODER K-koder er en arkivnøkkel med emnekoder som brukes for å beskrive innholdet i kommunenes og fylkeskommunenes forskjellige saksprosesser. Kurset innleder med en innføring i hva er hvorfor vi har K-koder (bruk og nytteverdi) oppbygging av K-koder (struktur/logikk) Hoveddelen av kurset består av Innføring i regler for bruk av kodene: Felleskoder, fagkoder og tilleggskoder. Forskjellige øvelser gjennom hele kurset som gir trening i å velge gode arkivkoder som beskriver innholdet i saksmappene. Kursets temaer er Bli kjent med K-koder (K-koder og e-arkiv m.m.) Fellesklassene Fagklassene Tilleggskoder Bruk av alle kodene Unntak, tips og info Interaktivt nettkurs Framdriften i kurset er avhengig av din aktivtet for å klikke fram informasjon, eksempler og tips. Underveis må du løse oppgaver for  å kunne gå videre i kurset. Kurshefte Som kurshefte brukes den trykte kursutgaven av K-koder 2016-2019. Alle trykte utgaver fra 2012 og frem til dags dato kan benyttes. (Kurset er på bokmål) Pris uten kurshefte Kr. 1.199,- pr deltaker (1-19 deltakere) Kr.    799,- pr deltaker (fra 20 deltakere) Pris for kurshefte Kr. 559,- pr stk for nyeste utgave. Bestilles ved påmelding. “K-KODER Kommunenes arkivnøkkel - Kursutgave 2020-2023” bokmål (KF - Kommuneforlaget) Ønsker du en tidligere utgave, ta kontakt.   [-]
Les mer
3 dager 6 450 kr
Grunnkurs i arbeidsmiljø (40 timer) tilfredsstiller Arbeidsmiljølovens krav om 40-timers HMS-opplæring for verneombud [+]
Grunnkurs i arbeidsmiljø (40 timer) tilfredsstiller Arbeidsmiljølovens krav om 40-timers HMS-opplæring for verneombud og er obligatorisk for verneombud og medlemmer av virk somhetens AMU-utvalg. Viktig kunnskap: Er du leder, tillitsvalgt eller på annen måte involvert i HMS – arbeid, vil dette kurset gi deg større faglig innsikt i hvordan virksomheten best lykkes med systematisk HMS – arbeid. Fokus på HMS kan gi flere positive effekter for virksomheten som redusert sykefravær, høyere produktivitet og økt trivsel.Praktisk undervisning: Undervisningen veksler mellom teori og praktiske eksempler fra virkeligheten. Det er også god anledning til å diskutere aktuelle og relevante hendelser fra din virksomhet. Kurset er lagt opp til 3 dager felles undervisning og oppgaveløsning i tillegg til hjemmeoppgave. Du får nyttige råd og tips om samspillet mellom arbeidsgiver, arbeidstaker og de tillitsvalgte og etter gjennomført kurs og bestått hjemmeoppgave vil du få tilsendt kursbevis. • Alt du trenger å vite om Arbeidsmiljøloven, HMS – forskriften og Vernetjenesten • Organiseringen av HMS-arbeidet – roller, ansvarsfordeling og saksgang • Få bedre grep på risikovurdering, internkontroll og kartlegging av arbeidsmiljøet • Fysiske miljøfaktorer • Psykososiale arbeidsmiljø• Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid• Lær å lage en handlingsplan for HMS – arbeidet i din egen virksomhet • Praktiske verktøy for å redusere sykefraværet og øke helsenærværet i virksomheten Målgruppe for kurset Verneombud, medlemmer av AMU-utvalg, tillitsvalgte, ledere, personalansvarlige, involverte i kvalitetsarbeid og internkontroll. [-]
Les mer
Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med prosessen: Behandle en eksisterende konflikt gjennom å starte en strukturert prosess med øvelser som får prosessen i gang, og som bidrar til ønskede resultater. Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. Det optimale opplegget er en samling over 3 døgn, med en oppfølgingsdag 6 – 8 uker senere. Med forbehold om variasjoner, forløper en normal prosess omtrent slik:   Varighet 3 døgn   Dag 1: Presentasjon Definisjon av konflikt Konfliktbehandlerens menneskesyn («Dette tror jeg på») Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering Kommunikasjonsreglene presenteres og aksepteres Øvelse Start av prosessen med utgangspunkt i resultatet av øvelsen De første deltakerne krysser seg ut av konflikten   Dag 2: Prosessen fortsetter… Dagen da grovarbeidet gjøres. Hvis alt går bra er alle plakatene krysset av til kvelds… Øvelser En hyggelig middag sammen!   Dag 3: Prosessen fortsetter hvis noen ikke har krysset seg ut av konflikten Selvvalgt hjemmelekse «Vaksinering mot ny smitte»´   Dag 4 - Oppfølgingsdag: Gjennomgang av hjemmelekse Avslutning av prosessen.´ [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter? [+]
Vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter? Gode ledere godtar ikke dårlig behandling av ansatte i en nedbemanning, feil i avslutning av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver. De fleste virksomheter opplever å måtte si opp medarbeidere på et eller annet tidspunkt. Dette kurset tar utgangspunkt i opphør av arbeidsforhold/stillingsendring med bakgrunn i virksomheten. Uansett årsak til nedbemanning, må arbeidsgiver gjennomføre en ryddig og korrekt prosess, som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Måten en bedrift gjennomfører omstilling, nedbemanning og oppsigelse på sier mye om ledelsen i bedriften. Gode ledere godtar ikke dårlig behandling av ansatte i en nedbemanning. Ikke nok med det, feil i avslutning av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver!Kan du gjennomføre nedbemanning og oppsigelse på en forsvarlig måte, vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter. Utbytte Kurset vil sette deg i stand til å gjennomføre endringsprosessene og oppsigelse på en forsvarlig måte, både juridisk, økonomisk og mellommenneskelig. Hensikten er at alle parter opplever at det er en ryddig prosess både for arbeidsgiver, dem som må gå og dem som blir igjen. Overblikk over kurset Vi følger et nedbemanningscase fra A – Å, fra beslutning om oppsigelse, kommunikasjon, de formelle kravene, involvering av tillitsvalgte til endelige nye avtaler er signert Nedbemanning er et minefelt. Det er derfor nødvendig å gå igjennom viktige områder som: Status arbeidsmarked og nedbemanning i Norge nå Kjennetegn for vellykket omstilling og nedmanning Formaliteter, plikter og rettigheter Arbeidsgivers forhold og bakgrunn for omstilling, viktigste krav og begreper Hvilke utfordringer kan vi møte i de ulike fasene i prosessen, hvordan håndterer vi disse Alternativ til oppsigelse  Involvering, kommunikasjon, informasjon og drøfting Spesielle forhold, virksomhetsoverdragelse Arbeidsgivers styringsrett - Hva kan arbeidsgiver gjøre? Betydningen av ulike ansettelsesforhold, som for eksempel fast ansatt, prøvetidsansatt, vikariat, engasjement Krav til saklighet, utvelgelseskriterier (inkludert kvalifikasjoner som utvelgelseskriterium) Forhandlinger Hvordan "lukke" prosessen Veien videre: ivaretakelse av dem som blir igjen, bevare arbeidsmiljø, omdømme og oppnå gode resultater fremover Kursholdere Advokat Ole Mikkelsen og HR-ansvarlig Helen von Quillfeldt, Virke Kursform Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og personer med personalansvar. [-]
Les mer
2 dager
Ethvert velfungerende Team er avhengig av en felles forståelse av mål, ansvar og oppgaver. Kjenn deg selv, og kjenn ditt Team. [+]
KURSET er formet som en "workshop" hvor det er høy grad av interaksjon. I forkant sender vi ut en enkel, anonym "survey" for å "ta temperaturen" på Teamet. De får uttrykke hvordan de opplever Teamets kvaliteter innenfor noen hovedområder:   Trekker alle sin del av "lasset"? Er kollegene flinke til å tilby sin hjelp? Har vi en ledelse som er synlig og lett å samarbeide med? Har du det gøy på jobb? Er det noen som blir "sure" når jeg påpeker ting som kan forbedres? KURSET tar for seg følgende hovedelementer Definisjonen(e) av “TEAM” Hvordan den enkelte påvirker totalen Hvordan vi reagerer på endring og tilpasning til team Kvaliteten på valgene vi tar er basert på relasjoner Ser vi oss selv slik andre ser oss? Effektive, samhandlende team - og litt kommunikasjon MÅLET for dagen er å få innspill fra deltakerne (der og da) på hva de selv mener de kan bidra med for å bli ...enda bedre sammen... [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
I nettkurset Naturalytelser - skattefrie og skattepliktige får du en gjennomgang av reglene for utvalgte naturalytelser. [+]
Vi skiller på skattefrie og skattepliktige naturalytelser. Som lønningsansvarlig er det viktig å ha kontroll på hvilke naturalytelser som er skattepliktige og hvilke som er skattefrie. Ved å ta dette kurset skaffer du deg en god oversikt over regelverket. Vi ser blandt annet nærmere på: Utvalgte skattefrie naturalytelser Utvalgte skattepliktige naturalytelser Hvordan beregne den skattepliktige fordelen Reglene for arbeidsgiveravgift Rapportering i a-meldingen Etter dette nettkurset skal du være i stand til å håndtere de utvalgte naturalytelsesordningene, som for eksempel dekning av bomutgifter, elektronisk kommunikasjon, forsikringsordninger og dekning av treningsutgifter, på en korrekt måte.   Praktisk informasjon Kurset er delt inn to moduler, skattefrie- og skattepliktige naturalytelser. Ønsker du å kjøpe kun en av modulene kan du klikke på en av linkene over for å komme til den aktuelle modulen. Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
Nettkurs
HR ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. HR ledelse handler om organisasjonens samlede arbeid m... [+]
HR ledelse er et fagområde i stor utvikling og utøves av ulike aktører og på ulike nivåer i organisasjoner. Kurset er delt inn i 3 hoveddeler: (i) Strategisk HR, (ii) HR-aktiviteter og prosesser og (iii) Arbeidsmiljø. Det gir en grundig innføring i sentrale arbeidsoppgaver og utviklingsområder innen HR-faget. LÆRINGSMÅL kan redegjøre for ulike HR-aktiviteter og hvordan disse samlet sett kan fremstå som konsistente kan beskrive forskning om HR-aktiviteter som kilde til lønnsomhet kan redegjøre for HR sin rolle i organisasjonsendringer kan utøve ulike HR-roller kan anvende faglig kunnskap relevant for strategisk analyse i et HR-perspektiv ha innsikt i fag- og yrkesetiske problemsstillinger som følge av HR-funksjonen som strategisk partner KARRIEREMULIGHETER HR- og personalledelse Ansettelse og utvikling av medarbeidere Endring av HR funksjonen fra administrativ til strategisk enhet     [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Lær deg enkle teknikker for å komme i bedre kontakt med dine medarbeidere og lær deg gode spørsmål og lær deg å lytte både til det som blir sagt og ikke sagt. [+]
Om du er blant dem som opplever at du ikke alltid når fram til dem du skal snakke med eller at du ønsker en enda bedre relasjon til dine medarbeidere, ligger nøkkelen til et godt forhold i kommunikasjonen. Så er også kommunikasjon uendelig mye mer enn ord og ordvalg, selv om det også er viktig.   På dette kurset vil du lære noen enkle teknikker for å få folk til å slappe bedre av sammen med deg, hvordan du lettere kan nå fram og føle at dere er på bølgelengde. Vi vil også jobbe med språk så du blir bedre til å stille de gode spørsmålene. Du vil få trening i å lytte etter det som blir sagt mellom linjene så du kan fylle inn og stille enda mer presise spørsmål. Dette vil du lære: - hvordan du kan møte dine medarbeidere/medmennesker slik at de lett får tillit til deg - trening i å lytte til og observere den du snakker med - gode spørsmål som kan avsløre og løse opp i begrensende tankemønstre - kunnskap om personlighetstyper slik at du kan møte hver enkelt på best mulig måte. Det vil være undervisning gjennom litt teori  og mest øvelser – det er gjennom å erfare du virkelig lærer og får et godt grunnlag du kan jobbe videre med. Et kurs vil gi deg et godt grunnlag, og om du virkelig ønsker å bli dyktig, er individuell oppfølging smart. Det vil si at vi treffes med jevne mellomrom for å snakke om hva som fungerer og hvor du trenger å jobbe mer. Ved å gjennomgå om de samtalene du har, vil vi finne ut hva som skal til for å bli en enda bedre samtalepartner for dine medarbeidere og hvordan du kan hente ut enda mer av deres potensial. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. Kurset finansieres av staten. Briga AS søker midler og gjennomfører kurset hos dere. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har lang erfaring med å gjennomføre denne type kurs. Våre instuktører er faglig kompetense, og har erfaring med å gjennomføre kurs i både store og mindre bedrifter. Vi har gode referanser å vise til, og kan tilby kurs over hele landet. Her er hva våre kursdeltakere sier: "Jeg har fått flere venner på jobb, fordi jeg kan prate med andre i lunsjen" "Jeg hadde aldri trodd jeg skulle like å bruke PC"   Hva får du? Opplæring i grunnleggende ferdigheter - lesing, skriving, regning, digitale ferdigheter og grunnleggende norsk. Hevet kompetanse til å mestre kravene i arbeidslivet Kurs som er skreddersydd til bedriftens behov og rutiner   Vi tilbyr kompetansehevende kurs på følgende områder: Lesing og skriving Digitale ferdigheter Grunnleggende norsk Regning Forberedende løp mot fagbrev   Fordeler for arbeidsgiver Ingen kostnader for bedriften knyttet til gjennomføringen av kurs; Kurset finansieres av staten ved Kompetanse Norge. Briga AS søker midler og arrangerer kurset hos dere. Briga AS tar det hele ansvaret for KPA-kursene fra start til slutt Kvalifiserte kursinstruktører Briga AS sørger for alt av lærermateriell Du forholder deg til en kontaktperson i Briga AS gjennom hele prosessen Briga AS benytter bedriftens rutiner, prosesser, kvalitetssystemer i opplæringen. Slik blir læringen relevant for bedriftens virksomhet.  Tryggere og mer selvstendige medarbeidere   Fordeler for arbeidstaker Økte grunnlegende ferdigheter gir bedre yrkesutøvelse og kommunikasjon Trygghet på egne ferdigheter gir bedre forståelse i forhold til sikkerhetsinstrukser og rutiner Motivasjon til videre kompetanseheving - fagbrev, sertifikater eller andre kurs Økt mestring og dermes økt trivsel på jobb Økt motivasjon og trivsel gir mindre sykefravær [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.