Alle kategorier
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Stavanger Lillestrøm Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
10 Sep
15 Oct
24 Oct
Vil du vite mer om de ulike modeller og teknikker man møter eller kan benytte i forhandlingssituasjoner? Hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og... [+]
Forhandlingsteknikk i praksis Kurset retter seg primært mot ledere, styremedlemmer, salgssjefer; key account ansvarlige og andre med en stilling eller funksjon der forhandlinger er en viktig del av arbeidet.Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå forhandlingssituasjoners ulike utgangspunkt. På kurset arbeider man blant annet med; de ulike modeller og teknikker man møter, hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og metoder, samt gjennomgå konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner.Formålet med kurset er videre at kursdeltakere, etter kursgjennomføring, skal være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, takle og håndtere, samt styre forhandlingsprosesser av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold er bygget opp omkring følgende spørsmålsstillinger:- Når bør vi forhandle?  - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? - Hvilken taktikk velger vi, offensiv/defensiv? - Hvordan sikrer vi forhandlingene våre før de trer i kraft? - Vet vi nok om oss selv og vår samarbeidspartner før vi starter? - Hva ønsker vi å oppnå med forhandlingene?  - Hvilken taktikk har motparten valgt? - Hvor mye må vi gi fra oss i forhandlingene for å få det vi ønsker? - Hvor lenge antar vi at forhandlingene vil pågå? - Forstår vi hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene? - Har vi den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter som oppstår?   [-]
Les mer
Asker 3 timer 4 490 kr
07 Oct
15 Jan
Aksjeloven § 6-15 fastslår; ”Daglig leders plikter overfor styret. Daglig leder skal minst hver fjerde måned,(hver måned i et ASA) i møte eller skriftlig, gi styret under... [+]
  Daglig leders rapport til styret retter seg mot daglige ledere og styremedlemmer som har ønske om en grundig gjennomgang av hva denne rapporteringsplikten omfatter, hvordan den hensiktsmessig kan organiseres og hvilke nøkkeltall og nøkkelområder rapporteringen bør omfatte. Kurset inneholder også ulike eksempler og dokumentmaler som kan benyttes i egen virksomhet/tilpasses egen virksomhet. Aksjeloven § 6-15 fastslår; ”Daglig leders plikter overfor styret. Daglig leder skal minst hver fjerde måned,(hver måned i et ASA) i møte eller skriftlig, gi styret underretning om selskapets virksomhet, stilling og resultatutvikling. Styret kan til enhver tid kreve at daglig leder gir styret en nærmere redegjørelse om bestemte saker. Slik redegjørelse kan også kreves av det enkelte styremedlem.” Kursinnhold: Daglig leders rapport til styret Aksjeloven og Allmennaksjelovens bestemmelser Hensikten og formålet med rapporteringen Forarbeidenes utredning om rapporteringsplikten Dokumentasjon på aktsomhet og rapportens brukereKonsekvenser av manglende rapporteringEgenkapitalkravet og ansvar for daglig leder forøvrigRapporteringsområder Nøkkeltall og nøkkelområder som bør rapporteresFremtidsutsikter, farer og muligheter, komprimert due diligence Praktiske eksempler på rapporteringsmaler og rapporteringsformer [-]
Les mer
Tønsberg Porsgrunn 2 semester 13 500 kr
02 Sep
02 Sep
02 Sep
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. [+]
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. Kjemi 1 er for deg som trenger kjemi for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Skal du bli lege eller tannlege må du ha Kjemi 1. Kjemi 1 gir 0,5 realfagspoeng. Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid over et semester. I tillegg til klasseromsundervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Det er en praktisk-muntlig eksamen i Kjemi 1. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Vår du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Lillestrøm Asker 6 timer 5 950 kr
10 Sep
05 Nov
«Fremtidens B2B salg» gir deltagerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer, hvordan dette kan være løsningen på mange bedrifters utfordringer og hvordan dette praktisk... [+]
Fremtidens B2B salg:Strategier for å utvikle, styre og følge opp salgsorganisasjonen.Utfordringer og suksessfaktorer for styret, daglig leder og salgsdirektører.Hensikten med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til det nødvendige strategiske arbeidet med å etablere, utvikle og følge opp en moderne salgsorganisasjon. Tanken ar at det skal bidra til at også styremedlemmer kan være med på å følge opp virksomhetens salgsprosess og salgs KPI’er.Fremtiden er her og den stiller helt andre krav til salgsorganisasjonen. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut. Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Forandringen krever at styret og ledelse sikrer man tar de rette veivalg med hensyn til organisering og oppfølging av salgsorganisasjonen.I løpet av kurset får deltagerne innsikt i hva verdibasert salg innebærer, hvordan dette kan være løsningen på mange bedrifters utfordringer og hvordan dette praktisk kan gjennomføres og følges opp av styre og ledelse. Kursinnholdet er bygge opp rundt følgende emner og spørsmål:✓ Hvordan ser den optimale salgsorganisasjonen ut i 2025?✓ Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess?✓ Hvordan kombinerer vi personlig versus digital salg?✓ Verdibasert salg 4.0 - fremtidens salgsmetodikk.✓ Hvordan designe, implementere og følge opp en moderne salgsprosess?✓ Hvordan identifisere utfordringene for salgsorganisasjonen når det gjelder styring og forandringsevne?✓ Konkrete verktøy og arbeidsmetoder for overgripende oppfølging av salgsorganisasjonen✓ Styrets og ledelsens rolle i utvikling, implementering og oppfølging av salgsstrategier.   [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
19 Sep
12 Dec
Kurset gir deltakere innsikt i hvordan du lykkes med en endringsprosess. Uansett type endring eller omstilling, må du som leder mestre situasjonen og motivere medarbeide... [+]
  Kurset; «Endringsledelse, utfordringer og muligheter» gir deg innsikt i hvordan du lykkes med en endringsprosess. Uansett type endring, må du som leder mestre situasjonen og motivere medarbeidere til å bli med på prosessen.  Kurset gir deg kompetanse slik at du kan håndtere motstand på en konstruktiv måte og fremstå som en målrettet, troverdig og ansvarlig leder i endringer og omstillinger. Råd basert på erfaringer og konkrete verktøy vil være til praktisk hjelp for deg i fremtiden. Formålet med kurset er at deltakere skal kunne; - identifisere og forstå underliggende årsaker til motstand- motivere medarbeidere til å bli med på endringer- planlegge en endrings- omstillingsprosess- fremstå som troverdig og ansvarlig leder- lykkes med endringer og omstillinger Organisasjoner må endre seg. En velfungerende endringsprosess er verdiskapende og lønnsomt for bedriften. Endringsprosesser erfares ofte som energitappende og kostbare.  Det å planlegge og gjennomføre en vellykket endringsprosesskrever kunnskap og innsikt i de ulike faser av prosessen.  Forståelse av den menneskelige siden av endringsledelse medforventet adferd og motstand er essensielt for å kunne lede og lykkes.  Praktisk endringsledelse gir deg innsikt i hvordan du kan lede effektive endringsprosesser, slik at du unngår tap av motivasjon og produktivitet underveis. Kursinnhold: Endringsledelse, utfordringer og muligheter• Involveringsbehov avhengig av ulike typer endringer• Forståelse av autopilotagering ved bruk av modeller• Effektiv ledelse av den menneskelige siden, identifisere motstand som venn eller fiende • Tydeliggjøre endringsbehov med begrunnelse og målsetninger• Klar og god kommunikasjon i endringsprosesser • Skape eierskap, involvering av ledere og/eller endringsagenter• Alle faktorer som må hensyntas ved planlegging av endringsprosesser • Håndtering av manglende forståelse, bevisstgjøring av ulike typer av motstandsadferd • Påvirke ansattes perspektiv gjennom endringsdialog• Være forberedt på det uventede   [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
26 Sep
Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? [+]
Alle har vi opplevd god og dårlig service.Vi har alltid en mening om hvorfor vi opplever dårlig service.Når vi imidlertid kjenner på den gode servicefølelsen kan det ofte være vanskeligere og koble dette til en helt konkret handling. Det er ofte en rekke «riktige» handlinger i kombinasjon med produktkompetanse som tilsammen gir deg følelsen av den ekstraordinære gode service. Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? Sosiale medier gir deg store muligheter hvis du er bra, men er også en trussel hvis noen har dårlige opplevelser. Jeg trener servicemedarbeidere i butikk, hotell, callsenter innen følgende temaer:Bli servicehelt, service og kundebehandling, adferdforståelse inkl. tester på individ/team, kundesamtalen, salg/service i butikk, klagehåndtering, motivasjon, kommunikasjon i service.     [-]
Les mer
Stavanger Asker 6 timer 5 950 kr
12 Nov
19 Nov
Den viktigste arenaen for ledergruppens utvikling er ledermøtene. Vår ambisjon med dette tilbudet er å gi dere viktig input og verktøy til en effektiv utvikling. [+]
Ledergruppen - samhandling og utviklingretter seg mot daglige ledere, mellomledere og andre ledende ansatte som inngår i / skal inngå i et selskaps ledergruppe. Ledergruppens samhandling kan ha meget stor innvirkning på selskapets lønnsomhet! Ledergruppens arbeid skaper rammen for medarbeidernes opplevelser av organisasjonen som arbeidsgiver og kundenes/interessentenes opplevelser av organisasjonen som leverandør / partner. Den viktigste arenaen for ledergruppens utvikling er ledermøtene. Vår ambisjon med dette tilbudet er å gi dere viktig input og verktøy til en effektiv utvikling. Når ledergruppen er tydelig i sin kommunikasjon over tid, øker sannsynligheten for implementering av de initiativ som legges fram. Produktiviteten og lønnsomheten styrkes. Vi tilbyr et praktisk kurs for medlemmer av ledergrupper og HR som vil gi deltakerne rammer og verktøy som kan benyttes for å bedre ledergruppens samhandling og sikring av at de initiativ som besluttes blir implementert. Kursinnhold: Ledergruppen - samhandling og utvikling Lederteamets formålSpørsmål et lederteam bør besvare med tydelige svarUtvikling av lederteamets samhandlingÅ etablere tillittÅ mestre konfliktÅ sikre tilslutningGjensidig ansvarlighetResultatfokusÅ lykkes med informasjonTydelig retningOverkommuniser tydelighetForsterk tydelighet i viktige interne prosesser [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
06 Nov
Hvordan jobber de beste salgslederne med strategi, motivasjon og rapportering. [+]
Dette er et kurs om salgsledelse. Her presenterer jeg mine tanker og erfaringer som salgsleder gjennom mange år. I min jobb i Nordic Choice Hotels arbeidet jeg både operativt som salgsleder og som sentral utvikler av verktøyene som må til for å være en god salgsleder. Dette kan du høre mer om i dette kurset. Vi starter med din rolle som salgsleder, videre ser jeg på rekruttering, kompetanseutvikling, bruk av verktøy, dashboard som styringsverktøy, salgsplaner og resultatoppnåelse. Og på toppen av alt må det handle om å begeistre og motivere. [-]
Les mer
Gardermoen 1 dag 3 900 kr
25 Sep
En sterk økning i salget av varmepumper i Norge og bevisste forbrukere stiller høyere krav til en ryddig og profesjonell opptreden ved salg og reklamasjoner. [+]
Forbrukere er blitt langt mer bevisste på sine rettigheter, og derfor er det viktig at alle som selger varmepumper kan skrive gode avtaler med sine kunder. Samtidig må man kunne regelverk for garantier og reklamasjoner for å minimere risikoen for kostbare og tidkrevende forbrukertvister. Norsk Varmepumpeforening har i flere år samarbeidet med Einar Heiberg i Ræder Advokater som er ekspert på lover og regler for varmepumpebransjen. [-]
Les mer
Asker 5 950 kr
17 Sep
10 Dec
Kurset gir deltakere innsikt i hva som kan oppnås ved å bygge gode team, hva som kan skje i dårlige team, hvordan jobbe systematisk med å utvikle team og hvordan bevisstg... [+]
  Kurset; «Team- og medarbeiderutvikling» gir deltakere innsikt i hva som kan oppnås ved å bygge gode team, hva som kan skje i dårlige team, hvordan jobbe systematisk med å utvikle team og hvordan bevisstgjøre medarbeidere på deres rolle.  Noen team er verdiskapende og energigivende, andre team sliter og er energitappende. Hvordan bevisstgjøre medarbeidere til å bli samspillende energiboostere.  Kursets varierte innhold gir deltakere verktøy og konkrete eksempler hvor personlighetstyper, selvvinnsikt og prosessarbeid er viktige faktorer. Formålet med kurset er at deltakere skal;- forstå hva som hemmer og hva som fremmer et teamarbeid - bli bevisste på å bygge gode verdiskapende team- evne å endre dårlige team til å bli effektive og energigivende Et velfungerende team er verdiskapende og lønnsomt for bedriften.  Det å etablere og utvikle gode team krever kunnskap og innsikt i ulike teamroller og personlighetstyper. Verktøy bidrar til å identifisere fremtidige teamutfordringer og muliggjøre iverksettelse av nødvendige tiltak for å snu en negativ trend.  Et verdiskapende team skal ha medlemmer som samhandler og utnytter hverandres styrker og kompetanser.  Et effektivt team oppnås med bevisst ledelse hvor åpenhet og gjensidig respekt råder. Når et team er fylt med energi og skaperkraft kan krevende og store utfordringer løses. Kursinnhold: Team- og medarbeiderutvikling• Verdien av å etablere en forståelse for at det å jobbe sammen gir bedre resultat enn å jobbe alene• Etablere et nytt verdiskapende team• «Alle har en dårlig erfaring med team» hvordan håndtere motforestillinger og «spøkelser»•  Lederrolle som teambygger kontra lederrollen generelt•  Hvordan et teams målsetning påvirker sammensetning og metodevalg•  Ved bruk av modeller forstås betydning av personlighet og preferanser •  Roller man har, roller man tar, og roller man kan ta i teamet•  Hvordan endre et team som fungerer dårlig•  Tilbakemeldinger på team- og individnivå•  Verktøy for å skape entusiasme og skaperglede i hverdagen [-]
Les mer
Ullensaker 1 dag 2 500 kr
21 Oct
Bas kurset tar for seg utvikling, opplæring og bevisstgjøring om basens sentrale posisjon. [+]
Kurset vil gi deg grunnleggende innføring i følgende temaer: •             Hovedoppgaver og utfordringer •             Prosjektstyring •             Fremdrift – Milepælsplaner •             Etablering oppstart •             Møter, varebestilling, lagerhold •             Logistikk, Varebestilling, lagerhold •             Økonomi •             Produktiv tid / uproduktivtid •             Lederen, motivasjon, Kommunikasjon – konflikter •             Gruppeoppgave   Målgruppe Montører, baser, elektroentrepenører, saksbehandlere. Varighet 1 dag [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
20 Nov
Kurset «Presentasjonsteknikk, møteledelse og møtestruktur» er et praktisk orientert kurs, som gjennom øvelser og oppgaver tar sikte på å gjøre deltakerne godt kjent med h... [+]
  Kurset «Presentasjonsteknikk, møteledelse og møtestruktur» er et praktisk orientert kurs, som gjennom øvelser og oppgaver tar sikte på å gjøre deltakerne godt kjent med hva som skal til for å skape og gjennomføre gode presentasjoner.  Kurset er for deg som ønsker å lage bedre presentasjoner og få å kontroll med presentasjonsangsten, eller simpelthen vil bli bedre til å lede møter. Formålet med kurset er å gi kursdeltakerne kunnskap om hva som kjennetegner gode presentasjoner, gode møteledelse og god møtestruktur. I tillegg skal deltakerne, ved å lære om viktige verktøy, kunne oppnå økt trygghet i presentasjons- og møtelederrollen. Kurset fokuserer i tillegg på de drivende fakturer for god møteledelse og god møtestruktur. Deltakerne lærer videre hvordan en holder «presentasjonsangsten» i sjakk, hvordan en kan bli bedre til å konversere og holde spontane taler, hvordan en «fanger» publikum og hvordan stemmen som verktøy kan styrke både presentasjoner og gjøre enn tryggere i rollen som møteleder. Gjennom «5 steg for å fange publikum» lærer du hvordan du kan få lytternes oppmerksomhet fra start, mens kunnskap om presentasjonsoppbygging gir deg det du trenger for å beholde interessen gjennom hele presentasjonen. Videre vil du lære om hva som kjennetegner gode og dårlige møter, hvordan trygghet i møter kan være en nøkkel til suksess og hvordan god møtestruktur- og dokumentasjon kan gjøre deg til en bedre utgave av deg selv som møteleder. Kursinnhold: Presentasjonsteknikk, møteledelse og møtestruktur.• Hvordan bli bedre til å konversere og holde spontane taler, med øvelser.• Hvordan håndtere «presentasjonsangsten», med øvelser.• 5 steg for å fange publikum.• Hvordan bruke stemmen riktig?• Oppbygging av gode presentasjoner – strukturell metode.• Hva må vi unngå i presentasjoner?• Hva kjennetegner gode og dårlige møter?• Trygghet i teamet – en nøkkel til suksess.• Hva er god møteledelse.• Møtestruktur; regler, dokumentasjon og gjennomføring• Gode råd og tips.   [-]
Les mer
Lillestrøm 6 timer 5 950 kr
14 Oct
09 Dec
HMS for daglig leder dekker kravet til obligatorisk pålagt kurs for daglig leder. Hensikten med kurset er å motivere ledere til å integrere et velfungerende HMS-arbeid i ... [+]
HMS kurs for daglig leder - obligatorisk 6 timers kurs Formål med kurset er å sørge for god innføring og opplæring i samsvar med lovens krav for daglig ledere og ledende ansatte. Hvordan arbeide systematisk med HMS i virksomheten. – hva menes egentlig med det?  Drøfte hvordan en god HMS-kultur får en umiddelbar effekt på bedriftens lønnsomhet.Hensikten med kurset er videre å motivere ledere til å integrere et velfungerende HMS-arbeid i bedriftens forbedrings- og endringsprosesser.   Vi har utviklet et kurs tilpasset ledere som anerkjenner behovet for og ønske om mer kunnskap i og rundt et fagområde som ligger godt innenfor lederrollen, men som ofte blir satt til side som et «ork»?Kurset passer også meget godt for ledere i stabsfunksjoner. – for operative ledere/mellomledere har vi utviklet et meget godt dagskurs som ivaretar de plikter og oppgaver en mellomleder har innenfor dette fagområdet/lederskapet. I henhold til Arbeidsmiljølovens § 3.5 skal arbeidsgiver gjennomgå kurs i HMS. – det blir den enkle tilnærmingen. – vi ønsker at du som leder får en tilpasset opplæring i hva lov, forskrift, myndigheter og tilsyn mener og vil at du skal ha innsyn og kjennskap til. - og ikke minst er vi opptatt av at du som ledere besitter kunnskap om hvordan du kan manøvrere innenfor lovverket, hvordan dette direkte og indirekte påvirker din bunnlinje, leveransekvalitet, omtale, konkurransekraft osv..   Hva kreves det egentlig av deg som leder.Hvordan finner jeg frem i jungelen av lover og forskrifter. – hva gjelder for «meg»?Hva kan du som ledere kreve og forvente av dine ansatte? – fravær, deltagelse, arbeidsmiljø ++Hva er internkontroll (egen forskrift) – hvordan går jeg frem. Hva, hvem og hvordan.Vi er veldig operative og praktiske i vinklingen på kurset.Dette er temaer og vinklinger vi er opptatt av å belyse under kurset. – en nyttig dag. Det vil bli utstedt kursbevis.   [-]
Les mer
Sandnes Bærum 3 timer 2 900 kr
10 Sep
08 Oct
Solibri Anywhere kurset er utviklet for bruk av prosjektledere/ingeniører i BIM-prosjekter, og er et verktøy for visualisering og informasjon fra modell. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt.NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Solibri Anywhere Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset:   navigere i modeller i Solibri Anywhere bruke de ulike verktøyene lese av informasjon.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden. Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.