Alle kategorier
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Lillestrøm Asker 6 timer 5 950 kr
03 Sep
26 Nov
Kurset «Forretningsmodell Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine metoder og modeller i forretningsutviklingen og s... [+]
  Forretningsmodell Canvas er et enkelt, oversiktlig og effektivt verktøy for å strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger. Modellen underletter arbeidet med strategiutvikling og forretningsplaner.  I kurset går vi igjennom modellens 9 dimensjoner og bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellen mest effektivt kan brukes. Både i forhold til hvordan virksomheten skaper verdi i dag, men også for å analysere mulige nye, mer lønnsomme, måter å drive virksomheten på. Vi ser også på hvordan modellen kan knyttes sammen med andre verktøy for strategi- og forretningsutvikling. Kurset «Forretningsmodell Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine metoder og modeller i forretningsutviklingen og strategiarbeidet.  Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk forretnings-modellering på en strukturert og visuell måte. Dette sikrer virksomheten, dets styre, ledelse og aktører forøvrig et felles bilde av forretningsdynamikk og mål, tydeliggjør ansvar for hver enkelt rolle og avdekker potensiale for forbedringer og nyskaping. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Forretningsmodellen Canvas som et verktøy for å utvikle selskapet videre og sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi – både for kunder og eiere.   Kursinnhold: Forretningsmodell Canvas • Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften • De enkelte elementene og relasjonen mellom dem: 1. Hvem er dine kunder? 2. Hva er ditt verdiløftet til kundene? 3. Gjennom hvilke kanaler når du kundene? 4. Hvilke relasjoner skal du ha til kundene? 5. Hvordan skal du ta betalt? 6. Med hvilke ressurser skal du levere verdiløftet ditt? 7. Hva må du gjøre for å levere? 8. Hvilke partnere hjelper deg å bygge eller levere? 9. Hva er kostnadsstrukturen din?   • Visualisering og gjennomføring av prosess • Tips knyttet til bruk av modellen • Forretningsmodell Canvas og andre verktøy for strategiutvikling   [-]
Les mer
Bærum 2 dager 21 000 kr
16 Sep
High Impact Communication er et intensivt og praktisk kurs, som retter seg mot deg som ønsker å bli tryggere på å presentere og kommunisere med større gjennomslagskraft. [+]
Hva du vil lære   Selge inn ideer som kan møte motstand Storytelling som fanger oppmerksomheten Bli trygg på å presentere foran andre Forlare kompliserte ting på en enkel måte Bli engasjerende og inspirerende Skape et positivt førsteinntrykk Være bevisst på ditt kroppsspråk Håndtere utfordrende spørsmål Tenke på stående fot   I løpet av to intensive dager får du trent på strukturer og teknikker tilpasset ditt behov. Du får oppfølging og coaching på direkten, og du får sett deg selv på video etter hver presentasjon du holder.   Hva sier tidligere deltakere?   Veldig praktisk, og rettet direkte mot mine arbeidsoppgaver på jobb. Utrolig bra med videofilming og feedback både under presentasjonene, og en til en i videorommet etterpå. Spesielt positivt å få alle de små tipsene, få vekk uvanene, samt bygge opp rundt mine styrker. Dale Carnegie Training pusher komfortsonen på en annen måte, så det blir en sterk personlig verdi, samtidig som nytteverdien for DNB og våre kunder blir stor. Dette er det flere i DNB som hadde hatt god nytte av! – Astrid Prestnes Nordtorp, Head of Section, Customer Analysis and Export Finance, DNB    Jeg fikk en “wake-up-call” etter 20 år i bransjen. Vi kan være dyktige teknologer og flinke til å informere. Alt for ofte glemmer vi at det vi sier også skal motivere og inspirere. Tidligere var jeg opptatt av hvilke av de 80 slidene som skulle komme i riktig rekkefølge. Nå forstår jeg at det er ikke tiden jeg bruker på å forberede powerpoint som er avgjørende for om jeg når frem. Andre kurs jeg har gått i presentasjonsteknikk har handlet om hvordan lage en presentasjon – hvor fokus har vært på innholdet og verktøyet . Men målet er ikke verktøyet – målet er å bevege og influere. Programmet var så enkelt, praktisk, “hands-on”, håndgripelig og konkret. – Rune Hagbartsen, Executive Director, Computas AS [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
19 Aug
18 Nov
Tid for endring? Nye forretningsmodeller eller endring i marked eller struktur krever omstilling og restrukturering. Er du klar? Dette er modul 1 av 2 om omstilling og re... [+]
Omstilling og restrukturering (Modul 1 av 2)tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der styret må ta nye grep, eksempelvis; ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning. Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedrifters ledelse står overfor. Du kan ta modul 1 og 2 sammen eller velge kun en av disse 2 kursdagene som selvstendig kursdag ved behov. Våre forelesere arbeider også i det daglige med konsulentoppdrag og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov. Kursinnhold: Omstilling og restruktureringInnledning: (Modul 1)- bedriftens livssyklus- hvor befinner din bedrift seg nå?- behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform- demoraliserte ledere og redde ansatte- utfordringer i omstillings- og restrukturering Del 1:  (Modul 1)- seks av ti endringsprosjekter mislykkes- gjør det rette grepene- sentralisering og desentralisering- informasjon, dialog- fagforeningen og tillitsvalgtes rolle- administrasjonen og styrets rolle Del 2:  (Modul 1)- oppsigelser ved endring- oppsigelsesprosessene i praksis- samarbeid med rekrutteringsselskaper - andre prosesser for om- og nedbemanning Del 3:  (Modul 2)- anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer, styrer- konkurrenter som sirkler omkring Del 4:  (Modul 2)- organisasjonsutvikling- helhetstanker for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider Oppgaver og Cases inngår i begge moduler.     [-]
Les mer
Asker 6 timer 7 950 kr
15 Oct
Hva er verdien av virksomheten? Hvordan beregne verdien og hvilke faktorer og elementer påvirker verdien? Lær om praktiske verdivurderinger og bli med på caseoppgaver! [+]
Verdivurderinger av selskaper ( 6 timer)  retter seg primært mot styremedlemmer, men også mot eiere,   investorer og daglig ledere som har ønske- og behov om å forstå bedre hvordan verdien av et selskap beregnes, og hvilke faktorer som bidrar til   å redusere eller øke dets verdi. Formålet med kurset er at kursdeltakere skal bli bedre rustet til å vurdere verdien av egen virksomhet, selskaper som er attraktive oppkjøps-   eller fusjonspartnere, eller for å vurdere investeringer i andre virksomheter eller forretningsområder. Formålet med kurset er videre at kursdeltakere   skal få en grundig gjennomgang av de ulike sider ved due diligence prosesser i praksis.   Kurset går grundig inn på ulike utgangspunkt for verdivurderinger. Forskjellige modeller og betraktningsmåter, samt konkrete beregninger   av verdier basert på ulike prinsipper og innfallsvinkler er tema for kurset. Kursdagen tar videre for seg due diligence prosesser   i praksis knyttet til egen og/eller ekstern virksomhet. Kurset tar for seg ulike due diligenceområder og gir nyttige råd og tips om riktig gjennomføring av "due diligence". Kursholder har arbeidet med et 80-talls kjøps- og salgsprosesser og har internasjonal erfaring innen området, samt utdannelse som:   Due Diligence Acadamy Consultant, MBA London BS, Diplomøkonom BI og Juridisk tilleggsutdannelse fra Universitetet i Oslo mm   KURSINNHOLD for VERDIVURDERINGER OG DUE DILIGENCE PROSESSER Verdivurderinger og faktorer som påvirker verdi:  - ulike utgangspunkt for verdivurderinger - generelt om ulike verdivurderingsmetoder - selskapets stilling i markedet - hvordan selskapet egner seg i konkurranse - know how og produksjonsmetoder/analysemetoder etc. - kunder og markedsandeler - faste rammeavtaler og nøkkelkunder - distribusjonskanaler - markedsadgang/markedstilgang - substansverdier eller faktiske og nøytrale verdier i selskapet - EBIT og/eller EBITDA beregninger og vurderinger - multipliseringsfaktorer i praksis - vurderinger av og forventninger til fremtiden for selskapet - utvikling og lønnsomhet fremover i tid for virksomheten - kjøpende investorers ulike ståsted og synergimulighete   [-]
Les mer
Asker 3 timer 3 490 kr
22 Aug
17 Oct
12 Dec
GRUPPECOACHING 1 - Coaching for deg som er igang, skal igang eller er nyansatt som konsulent. Vi tar for oss oppstart av konsulentvirksomhet er et tilbud der du møter et ... [+]
GRUPPECOACHING 1 - Oppstart av konsulentvirksomhet er et tilbud der du møter et lite antall personer med et liknende   utgangspunkt som deg selv, samt en erfaren coach.  En gruppecoachingsamling varer i ca 3 timer på kveldstid. Ordinær pris kr 3.490,-.   Medlem;  kr. 1990,- (Rabatt kr 1.500,-) Det er fra 4-8 deltakere pr samling og således rom for personlig dialog, å lytte til andre og søke innspill og utvikling ved å høre andres erfaringer eller spørsmål. Det er i utgangspunktet ca 10 hovedpunkter kveldens Coach vil ta som utgangspunkt. Disse 10 hovedpunktene vil være den røde tråden gjennom coachkvelden, der det deles erfaringer på godt og vondt fra coachens side, og der vi bruker teknikker for å hjelpe alle til å tenke gjennom og vurdere essensen i de 10 hovedpunktene opp mot sin egen personlige situasjon.  Vil du vite hva andre i samme situasjon har erfart? Vil du vite hva de ikke var forberedt på? Hva som kom som en overraskelse? Hva som var skremmende? Hvordan hverdagen ble endret på godt og/eller vondt? Veldig mange har ulikt syn på og ulike forventninger til det å ta steget ut i en egen konsulentrolle, som selvstendig eller i etablert nettverk eller bedrift. Unngå de store overraskelsene. Kom på coachingsamling med oss! [-]
Les mer
Asker 6 timer 7 950 kr
14 Oct
Due diligence prosesser i praksis [+]
Formålet med kurset er at kursdeltakere skal få en grundig gjennomgang av de ulike sider ved due diligence prosesser i praksis. Når en avtale er inngått, eller når de vesentlige avtalepunkter er avklart, bør det ved kjøp og salg av virksomhet gjennomføres en "due dilligence", dvs en prosess der man grundig undersøker ulike sider ved den bedrift man har kjøpt/skal kjøpe for å avdekke hvorvidt det som inngår i kjøpet/skal inngå i kjøpet svarer til forventningene og er i samsvar med avtalen.  Avvik mellom det som er avtalt og forstått som innhold og omfang av det som er kjøpt og det man faktisk overtar, kan danne grunnlag for at kjøper påberoper seg prisjusteringer. Kurset tar for seg ulike due diligenceområder og gir nyttige råd og tips om riktig gjennomføring av "due diligence". Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er eller vil bli involvert i kjøp og salg av virksomheter.  Kursinnhold: Due diligence prosesser - Due diligence - definisjon og forklaringer - I hvilke situasjoner anvendes due diligence? - Når er det hensiktsmessig å anvende due diligence? - Sammenhengen mellom kjøpt og overtatt. - Due diligence som verdisikrer og avviksanalyse - Ulike due diligence-områder: - Juridisk due diligence - Finansiell due diligence - Management due diligence - Teknologisk due diligence - Rutinemessig due diligence - Markedsmessig due diligence - Teknisk due diligence - Sjekklister ved ulike due diligence-områder   Den norske forening for styremedlemmer – styreforeningen.no  (etbl.1997) har levert kurs til over 54.000 styremedlemmer, ledere, eiere og andre over hele landet i over 20 år, og er; «Norges ledende aktør innen styreutvikling»  Alle våre kurs inkluderer prøvetilgang til verktøy, dokumentmaler og utfyllende faglige artikler på vår webløsning med support!   [-]
Les mer
Trondheim Ålesund Og 7 andre steder 1 dag 5 750 kr
20 Aug
22 Aug
02 Sep
Heldagskurset i "Verdivurdering & Eierskifte" omtaler forskjellige eierskifteprosesser med form og innhold, ogviser hvordan foreta verdivurdering av bedrift. [+]
Heldagskurset "Verdivurdering & Eierskifte" fokuserer på eierskifte-prosesser og hva slike endringsprosesser innebærer i sin helhet, fra planleggingsstadiet til etter overtakelsestidspunktet. Særlig gjennomgås hvordan foreta verdivurdering av bedriften, hvilket prisintervall er bedriftsverdien innenfor, og hva påvirker særlig beregning av pris på bedriftens aksjer (bedriftsverdien). Det gjennomgås en rekke eksempler på beregninger av bedriftsverdi. Ved å ta utgangspunkt i virksomheten som et økonomisk bilde, belyses hvordan raskt sette seg inn i bedriftens økonomiske situasjon, og estimere verdi med det som utgangspunkt. Vi ser på omsetning, resultat, kontantstrøm og balanse mm. I tillegg til at det omtales forskjellige eierskifte-typer, form og innhold, settes fokus på due diligence og betydningen av bedriftskultur. Kurset egner seg særlig for eiere, styreledere, styremedlemmer og ledere, som er, eller kommer til å bli, involvert i oppkjøp, salg av bedrifter, fusjoner, fisjoner, generasjonsskifte. Kurset er i sin gjennomføring, svært praktisk orientert.  [-]
Les mer
Lillestrøm Jessheim 80 timer 21 500 kr
16 Oct
16 Oct
Portører i helsevesenet er ikke lenger ufaglært arbeidskraft! Fra 2015 er Portørfaget lagt inn under ordningen med fagbrev. [+]
Informasjon Fagbrev for Portør -  Portører i helsevesenet er ikke lenger ufaglært arbeidskraft! Fra 2015 er Portørfaget lagt inn under ordningen med fagbrev. Formålet med kurset er å forberede deg til den teoretiske eksamen som er ett av tre krav for å få fagbrev. Gjennom tett dialog og oppfølging med veileder, skal du få den kunnskapen du trenger for å bestå den teoretiske eksamen. Undervisningen baserer seg på kompetansemålene for faget, slik Undervisningsdirektoratet har definert dem. Du lærer også hvordan du kan studere mest mulig effektivt og hvordan du går frem for å skrive en god eksamensoppgave.   Mål for kurset Opplæringen i faget skal utvikle evnen til å transportere og forflytte pasienter og brukere på en profesjonell, trygg og sikker måte. Opplæringen skal videre utvikle evnen til å arbeide selvstendig, til etisk bevisstgjøring, flerkulturell forståelse og til å kommunisere profesjonelt og omsorgsfullt. Opplæringen skal også utvikle evnen til å arbeide under tidspress og tidvis under psykisk og fysisk krevende forhold. Portøren er en del av spesialist- og primærhelsetjenesten og skal bidra til sikker og effektiv samhandling mellom ulike helsefaglige funksjoner innen offentlig og privat sektor. Opplæringen skal bidra til at portøren kan fungere godt tverrfaglig og legge grunnlag for planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og vurdering av langsiktige og daglige oppgaver og utfordringer i yrkesutøvelsen.   Hovedområdet / Innhold Helsefremmende arbeid Kommunikasjon og samhandling Yrkesutøvelse   Emner i hovedområdene     Pasient-, og brukerforløp Identifisering av fysiske og psykiske behov hos pasienten under transport, forflytning og sikring Medisinskfaglig veiledning og instruks fra annet helsepersonell Forebygging av smittespredning og ivaretaking av hygiene i samsvar med gjeldende regelverk Helsefaglige støttefunksjoner Brann og ulykker på arbeidsplassen, forebyggende HMS-tiltak Profesjonell omsorg for pasienter, brukere og pårørende Kommunikasjon og samhandling med kollegaer og andre profesjoner, verbalt og digitalt for å bidra til et omsorgsfullt pasient- og brukerforløp Etikk, taushetsplikt og personvern Forflytting og transportering av pasient på en profesjonell og omsorgsfull måte. Transport og arbeidsoppgaver knyttet til døde personer etter gjeldende retningslinjer HMS, førstehjelp og rutiner for varsling Brannvern og smittevern Tiltak overfor aggressive og truende personer i samarbeid med annet helsepersonell Faglig veiledning    . Veien til fagbrev: Teorikurs hos AOF Oslo/Akershus. Gjennom tett dialog og oppfølging med veileder, skal du som deltaker få den kunnskapen du trenger for å bestå den teoretiske eksamen. Eksamen er en 5 timers skriftlig skoleeksamen. Eksamen avlegges som privatist på videregående skole og avvikles 2 ganger årlig i begynnelsen av juni og desember. Du må ha fem år med variert og godkjent praksis fra fagområdet. Det er fylkeskommunen som godkjenner denne praksisen. Etter bestått eksamen og godkjent praksis kan du melde deg opp til fagprøven.   Finansiering Fagorganiserte kan søke stipend. Ta kontakt med AOF eller din fagforening. Vi hjelper gjerne til med søknaden! [-]
Les mer
Asker 6 timer 6 950 kr
14 Oct
12 Dec
Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er eller vil bli involvert i kjøp og salg av virksomheter, eller som ønsker å ... [+]
Due diligence prosesser i praksis Når en avtale er inngått, eller når de vesentlige avtalepunkter er avklart, bør det ved kjøp og salg av virksomhet gjennomføres en "due dilligence", dvs en prosess der man grundig undersøker ulike sider ved den bedrift man har kjøpt/skal kjøpe for å avdekke hvorvidt det som inngår i kjøpet/skal inngå i kjøpet svarer til forventningene og er i samsvar med avtalen.  Avvik mellom det som er avtalt og forstått som innhold og omfang av det som er kjøpt og det man faktisk overtar, kan danne grunnlag for at kjøper påberoper seg prisjusteringer.Kurset tar for seg ulike due diligenceområder og gir nyttige råd og tips om riktig gjennomføring av "due diligence". Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er eller vil bli involvert i kjøp og salg av virksomheter.  Formålet med kurset er at kursdeltakere skal få en grundig gjennomgang av de ulike sider ved due diligence prosesser i praksis. Kursinnhold: Due diligence prosesser - Due diligence - definisjon og forklaringer- I hvilke situasjoner anvendes due diligence?- Når er det hensiktsmessig å anvende due diligence?- Sammenhengen mellom kjøpt og overtatt.- Due diligence som verdisikrer og avviksanalyse- Ulike due diligence-områder:- Juridisk due diligence- Finansiell due diligence- Management due diligence- Teknologisk due diligence- Rutinemessig due diligence- Markedsmessig due diligence- Teknisk due diligence- Sjekklister ved ulike due diligence-områder   [-]
Les mer
Asker 5 950 kr
17 Sep
10 Dec
Kurset gir deltakere innsikt i hva som kan oppnås ved å bygge gode team, hva som kan skje i dårlige team, hvordan jobbe systematisk med å utvikle team og hvordan bevisstg... [+]
  Kurset; «Team- og medarbeiderutvikling» gir deltakere innsikt i hva som kan oppnås ved å bygge gode team, hva som kan skje i dårlige team, hvordan jobbe systematisk med å utvikle team og hvordan bevisstgjøre medarbeidere på deres rolle.  Noen team er verdiskapende og energigivende, andre team sliter og er energitappende. Hvordan bevisstgjøre medarbeidere til å bli samspillende energiboostere.  Kursets varierte innhold gir deltakere verktøy og konkrete eksempler hvor personlighetstyper, selvvinnsikt og prosessarbeid er viktige faktorer. Formålet med kurset er at deltakere skal;- forstå hva som hemmer og hva som fremmer et teamarbeid - bli bevisste på å bygge gode verdiskapende team- evne å endre dårlige team til å bli effektive og energigivende Et velfungerende team er verdiskapende og lønnsomt for bedriften.  Det å etablere og utvikle gode team krever kunnskap og innsikt i ulike teamroller og personlighetstyper. Verktøy bidrar til å identifisere fremtidige teamutfordringer og muliggjøre iverksettelse av nødvendige tiltak for å snu en negativ trend.  Et verdiskapende team skal ha medlemmer som samhandler og utnytter hverandres styrker og kompetanser.  Et effektivt team oppnås med bevisst ledelse hvor åpenhet og gjensidig respekt råder. Når et team er fylt med energi og skaperkraft kan krevende og store utfordringer løses. Kursinnhold: Team- og medarbeiderutvikling• Verdien av å etablere en forståelse for at det å jobbe sammen gir bedre resultat enn å jobbe alene• Etablere et nytt verdiskapende team• «Alle har en dårlig erfaring med team» hvordan håndtere motforestillinger og «spøkelser»•  Lederrolle som teambygger kontra lederrollen generelt•  Hvordan et teams målsetning påvirker sammensetning og metodevalg•  Ved bruk av modeller forstås betydning av personlighet og preferanser •  Roller man har, roller man tar, og roller man kan ta i teamet•  Hvordan endre et team som fungerer dårlig•  Tilbakemeldinger på team- og individnivå•  Verktøy for å skape entusiasme og skaperglede i hverdagen [-]
Les mer
Stavanger Asker 3 timer 3 490 kr
03 Oct
12 Dec
GRUPPECOACHING 2 - Coaching for deg som er igang, skal igang eller er nyansatt som konsulent. Vi tar for oss kalkulering, prissetting og tilbud i en liten gruppe med et l... [+]
RRGRUPPECOACHING 2 - Kalkulering, prissetting og tilbud  er et tilbud der du møter et lite antall personer med et liknende   utgangspunkt som deg selv, samt en erfaren coach.  En gruppecoachingsamling varer i ca 3 timer på kveldstid. Ordinær pris kr 3.490,-.   Medlem;  kr. 1990,- (Rabatt kr 1.500,-) Det er fra 4-8 deltakere pr samling og således rom for personlig dialog, å lytte til andre og søke innspill og utvikling ved å høre andres erfaringer eller spørsmål. Det er i utgangspunktet ca 10 hovedpunkter kveldens Coach vil ta som utgangspunkt. Disse 10 hovedpunktene vil være den røde tråden gjennom coachkvelden, der det deles erfaringer på godt og vondt fra coachens side, og der vi legger opp til dialog og modning opp mot din  egen fremtidige konsulentsituasjon.  Vil du vite hva andre i samme situasjon har erfart? Vil du vite hva de ikke var forberedt på? Hva som kom som en overraskelse? Hva som var skremmende?  Veldig mange har ulikt syn på og ulike forventninger til det å ta steget ut i en egen konsulentrolle, som selvstendig eller i etablert nettverk eller bedrift. Unngå de store overraskelsene. Kom på coachingsamling med oss! [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 21 000 kr
12 Aug
Jobber du som tannhelsesekretær bistår du tannlegen i ulike behandlings situasjoner. [+]
Hos oss får du VG3 tannhelsesekretær. Du får tilgang til vår e-læringsportal, hvor deler av pensum ligger og innleveringsoppgaver og tidligere eksamensoppgaver.  Alle programfagene er en del av e-læringsportalen. I løpet av halvåret har vi 3 helgesamlinger, som går over to dager, lørdager og søndager fra klokka 10-15. Undervisningen foregår i Oslo og er frivillig.    Vi har stort fokus på opplæring i å skrive oppgaver, slik at du er klar for den skriftlige eksamen når det skjer.  Inkludert i prisen er også veiledning per telefon/via vårt virtuelle klasserom, når du måtte ønske.  Du skal ha 3 skriftlige eksamener og en praktisk eksamen. Skrifltig eksamen i alle programfagene: Helsefremmende arbeid Kommunikasjon og samhandling Yrkesutøvelse i tillegg da en praktisk eksamen Du melder deg opp til eksamen via privatistweb.no og det koster ca 1100 kroner for oppmelding per eksamen, dette er en sum som Fylket tar og vil da komme i tillegg til vår kursavgift. Ta kontakt med oss for mer informasjon! [-]
Les mer
Stavanger Lillestrøm Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
10 Sep
15 Oct
24 Oct
Vil du vite mer om de ulike modeller og teknikker man møter eller kan benytte i forhandlingssituasjoner? Hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og... [+]
Forhandlingsteknikk i praksis Kurset retter seg primært mot ledere, styremedlemmer, salgssjefer; key account ansvarlige og andre med en stilling eller funksjon der forhandlinger er en viktig del av arbeidet.Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå forhandlingssituasjoners ulike utgangspunkt. På kurset arbeider man blant annet med; de ulike modeller og teknikker man møter, hvordan avdekke og forberede seg med hensyn på hersketeknikker og metoder, samt gjennomgå konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner.Formålet med kurset er videre at kursdeltakere, etter kursgjennomføring, skal være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, takle og håndtere, samt styre forhandlingsprosesser av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte.Kurset varer i ca 6 timer og kurspris inkluderer kursmateriell. Kursinnhold er bygget opp omkring følgende spørsmålsstillinger:- Når bør vi forhandle?  - Er vi tilstrekkelig forberedt før forhandlingene? - Hvilken taktikk velger vi, offensiv/defensiv? - Hvordan sikrer vi forhandlingene våre før de trer i kraft? - Vet vi nok om oss selv og vår samarbeidspartner før vi starter? - Hva ønsker vi å oppnå med forhandlingene?  - Hvilken taktikk har motparten valgt? - Hvor mye må vi gi fra oss i forhandlingene for å få det vi ønsker? - Hvor lenge antar vi at forhandlingene vil pågå? - Forstår vi hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene? - Har vi den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter som oppstår?   [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
11 Sep
11 Dec
Kurset gir deltakere innsikt i hvordan tilrettelegge for en innovativ bedriftskultur og hvordan praktisk gjennomføre forretningsorienterte prosesser ved hjelp av metodikk... [+]
  Kurset Innovasjon, metodikker og strategi gir deltakere innsikt i hvordan tilrettelegge for en innovativ bedriftskultur og hvordan praktisk gjennomføre forretningsorienterte prosesser ved hjelp av metodikker som fremmer innovasjon.  Design Thinking er et nyttig verktøy for å kunne ivareta kundens behov i fremtidens verdiskaping og samfunnsutvikling.  Deltakere vil få oversikt over flere anerkjente metodikker og verktøy, hvor idé realiseres gjennom strategi og taktisk planer. Det er ikke virksomheter som innoverer, det er det mennesker som gjør. Formålet med kurset: er at deltakere opparbeider seg et innovativt perspektiv for å fremme forretning- og tjenesteutvikling. Du vil;- evne å legge til rette for innovasjon i egen organisasjon - kunne ivareta kundeperspektivet i innovative prosesser- lære å generere, visualisere og presentere idéer - bli kjent med flere anerkjente verdiskapende metodikker- kunne bruke verktøy som kan hjelpe deg til gode prosesser- få inspirasjon til å lykkes med innovasjon Nye trender og ny teknologi endrer måten vi utfører vårt arbeid og driver forretning på. For å skape og tilby fremtidsrettede kundebaserte tjenester og produkter, kreves en kultur- og strategi for innovasjon. Kjennskap til drivere og hindringer for en innovativ bedriftskultur, er essensielt i utvikling- og gjennomføring av innovasjonsstrategien.  Å etterspørre og verdsette nye idéer som testes og investeres i, fremfor kun å foreta besparelser, er fundamentet for fremtidig suksess. De som klarer å tilpasse seg dagens endringstakt lykkes best. Innovasjon må trenes opp som alle andre ferdigheter. Verktøy og metoder hjelper deg godt på veien.   Kursinnhold: Innovasjon; metodikker og strategi •  Hva er innovasjon, bevisstgjøring av ulike innovasjonsbegreper •  Hvordan styringsmodeller kan fremme eller hemme innovasjonsevnen til en virksomhet•  Hvordan etablere og gjennomføre en bærekraftig strategi for innovasjon•  Hvordan sikre at et reelt bruker/kundebehov løses•  Innsikt i bruk av Design Thinking•  Bli kjent med ulike modeller for verdiskaping•  Innsikt i bruk av Business Model Canvas •  Fra idé til strategi og handling•  Hvordan involvere og engasjere kolleger/medarbeidere i innovasjonsarbeid [-]
Les mer
Lillestrøm Asker 6 timer 5 950 kr
04 Sep
27 Nov
Kurset «Verdiløfte Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan vi.... [+]
  Verdiløfte Canvas  /  Value Proposition Canvas er et enkelt, oversiktlig og effektivt verktøy for å strukturere arbeidet for å skaffe seg et godt bilde av hvilke oppgaver dine produkter og tjenester løser for dine kunder og hvordan du kan gjøre dette bedre.  Kurset vil gi deg en innføring i hvordan du kan bruke modellen Verdiløfte Canvas for å analysere hvilke oppgaver du hjelper kundene med, hvilke problemer eller bekymringer de har og hvordan du kan hjelpe kunden å gjøre sine oppgaver mer effektivt.  I kurset går vi igjennom modellens dimensjoner og bruker praktiske eksempler og cases for å visualisere hvordan modellen mest effektivt kan brukes. Kurset «Verdiløftet Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kundene i dag og hvordan den bør gjøre det i fremtiden.  Kurset er en fordypning i den viktigste delen av Forretningsmodell Canvas: Hvilket problem løser du for hvilken kunde med ditt verdiløfte? Hvordan kan du gjøre dette bedre?  Et godt og oversiktlig bilde av virksomhetens verdiløftete danner et viktig grunnlag for videre strategiarbeid og forretningsmodellering. Men kanskje vel så viktig, et en ramme for hvordan dubør kommuniserer med kundene, det være seg i selgernes møter med kundene så vel som i markedsføringsmateriale. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Verdiløfte Canvas som et verktøy for å bli mer bevisst på hvordan man skaper verdi for kundene i dag, og hvordan man skal forbedre dette framover. Kursinnhold: Verdiløftet Canvas • Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften • Kundesegmentene o Hvem er dine kunder? o Hvilke oppgaver ønsker de å få løst? o Hvilke bekymringer/problemer opplever de? o Hva ønsker kundene å oppnå? • Verdiløftene o Hvilke produkter og tjenester leverer du? o Hvordan bidrar disse til å løse kundens oppgave?? o Hvordan reduserer kundens bekymringer/problemer o Hvordan bidrar du til at kunden oppnår sine mål • Visualisering og gjennomføring av prosess • Tips knyttet til bruk av modellen • Verdiløfte Canvas og Forretningsmodell Canvas     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.