Oslo
Du har valgt: Bjerke
Nullstill
Filter
Ferdig

-

1 dag 7 500 kr
Lær hvordan beslutningsanalyse brukes i tidlig-fase prosjekter for å belyse alle elementer involvert i å bringe et funn fra avgrensning til konseptvalg og utbygging. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne den økonomiske verdien av et prosjekt basert på en optimal sekvens av beslutninger og mulige utfall,  fra avgrensing til produksjon og nedstengning planlegge avgrensningsprogrammer for å bevise kommersialitet søke den rette balansen mellom å påvise ytterligere reserver ved videre leting eller vurdere en utbyggingsbeslutning med en skrittvis og skalerbar utbyggingsløsning vurdere utbyggingsalternativer som er knyttet til ulike intervaller på volumfordelingskurven vurdere alternative dreneringsstrategier og nødvendige antall bunnrammer og brønner, finne optimal sekvens og timing av relevante beslutninger i et område med hydrokarbonforekomster av ulik modenhet presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Oslo 6 timer 7 950 kr
22 Aug
05 Dec
Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta? [+]
Om kurset:  VEDTEKTER, AKSJONÆR- OG PARTNERAVTALER Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta i vedtekter og/eller aksjonæravtaler?  Kursdagen retter seg mot eiere, stiftere, styremedlemmer og andre med interesse for vedtektenes mulige omfattende og grunnleggende funksjon i forhold til å legge de avgjørende føringer for selskapet.    Kursinnhold:- Om vedtekter, aksjonær- og partneravtaler - Eier/deltaker/partner/deleier med ulike eierandeler  - Hva bør hensyntas hvor og hvorfor - hovedtrekk? - Hva kan reguleres i selskapets vedtekter? - Lovmessige minimumskrav til vedtekter/deltakeravtaler - Hva kan ikke fritt avtales og hvorfor?  - Hva bør / bør ikke legges i off.tilgjengelige vedtekter? - Når bør forhold heller formaliseres i aksjonæravtale? - Hvilke rolle har hvem, hvilke rolle ønsker hvem å ha? - Styremedlem / Styreleder / Nestleder / Observatør - Styresammensetting, begrensninger i styrets rolle - Styrehonorar, styrevalg og interessehensyn - Daglig leder eller ledende ansatt rolle ut over eierskap - Representasjon, signaturrett, andre viktige rettigheter - Forkjøpsrett til aksjer/andeler og overtakelsemodeller - Aksjeklasser og stemmerettsbegrensninger - Andre styrende og vesentlige dokumenter - Uklarheter, uenighet og konflikter - Exit løsninger når eieravtalenes intensjoner svikter   Sjekklister for gjennomgang og etablering av vedtekter Sjekklister for gjennomgang og etablering av aksjonæravtale Dokumentmaler   Den norske forening for styremedlemmer – styreforeningen.no  (etbl.1997) har levert kurs til over 54.000 styremedlemmer, ledere, eiere og andre over hele landet i over 20 år, og er; «Norges ledende aktør innen styreutvikling»    [-]
Les mer
2 dager 11 900 kr
Få grunnleggende ferdigheter i beslutningsanalyse og bli en pådriver i prosessen for å strukturere beslutningsproblemer og identifisere alternativer og usikkerheter. [+]
Bidra til økt verdiskapning ved hjelp av gjennomtenkt beslutningsanalyse   Bli i stand til å vurdere viktige sider ved en gitt beslutningssituasjon for å frembringe klarhet og for å hjelpe beslutningstakere med å komme frem til anbefalte tiltak. Lær deg anerkjent metodikk for å  etablere et strukturert og konsistent rammeverk for å modellere og analysere ulike problemstillinger oppnå økt beslutningskvalitet skape merverdi gjennom optimalisering av prosjekter Eksempler blir brukt for å illustrere hvordan gode beslutninger er et resultat av den rette kombinasjonen av innsikt, kommunikasjon og beregninger.   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Jeg ble spesielt imponert over måten instruktørene var åpne for og i stand til å svare på spørsmål på sparket og håndtere alt som dukket opp underveis i kurset."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid og grunnleggende kunnskaper om kontantstrømsanalyser anbefales.    Varighet 2 dager   Målgruppe Fagdisipliner som er involvert i tekniske og økonomiske evalueringer i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer, økonomer og teknisk personell.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan man kan gjennomføre en økonomisk vurdering av enkeltprospekter og leteporteføljen som helhet. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne geologisk og kommersiell risiko anvende konseptet "verdi av informasjon" i forbindelse med vurdering av avgrensningsbrønner og andre datainnsamlingsprogram strukture evalueringen av ulike prospekter slik at de gjenspeiler hvert prospekts unike egenskaper kommunisere de viktigste verdidrivere for ulike muligheter og sammenligne og rangere prospekter på en konsekvent måte tilpasse hver enkelt evaluering til formålet gitt ufullstendige data og det faktum at mange av de forutsetninger som ligger til grunn ofte er konseptuelle og basert på analoger presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger.    Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær ulike teknikker for å avgrense og strukturere et beslutningsproblem. Bli god til å identifisere alle vesentlige elementer tidlig for å maksimere verdiskapning. [+]
Start beslutningsanalysen fra den rette angrepsvinkelen   Bli en pådriver for å lage gode beslutningsunderlag ved å sikre at beslutningsproblemet er godt forstått av alle prosjektmedlemmer identifisere viktige beslutninger og relevante risiki og usikkerheter så tidlig som mulig enes om hvilke beslutninger som er mest kritiske og hvilke som kan tas senere forvandle resultatene fra avgrensningsøvelsen til alternative strategier avdekke usikkerhet og identifisere reelle valg som bidrar til ytterligere verdiskapning visualisere en innledende problemstruktur, forenkle tankeprosesser og beregne resultater bruke foreløpige resultater for å gi større innsikt i beslutningsproblemet analysere nye spørsmål og problemer gjennom en iterativ prosess presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er vil lede aktiviteter knyttet til avgrensning og strukturering av beslutningsproblemer. Deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 600 kr
11 Sep
11 Nov
Hvordan behandle sykdom og sykepenger - delta på et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i reglene. [+]
Hvordan behandle sykdom og sykepenger   Delta på et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i reglene: Gjennomgang av folketrygdlovens bestemmelser om arbeidsgivers og arbeidstakers rettigheter og plikter ved sykdom Oversikt over reglene om vilkår for sykepenger, arbeidsgiverperiode, egenmelding, refusjon av sykepenger og oppfølging av sykmeldte Reglene om beregning av sykepenger ble endret 01.01.2019, vi ser på de viktigste endringene og som påvirker alle arbeidsgivere i Norge Innføring i digitaliseringsprosessen for sykepenger og sykefravær Kurset vil inneholde en rekke praktiske eksempler og oppgaver som vil gjøre det enklere å forstå regelverket. Kurset varer en dag fra 09.00 til 16.00.  AGENDA: Vilkår for rett til sykepenger Grunnvilkår Egenmelding Digital sykmelding Tilbakedatering av sykmelding Inkluderende Arbeidsliv - IA Ny avtale fra 1. januar 2019 Arbeidsgiverperiode Beregning av arbeidsgiverperiode Meldeplikt Flere korte fravær  Ny arbeidsgiverperiode Fritak for arbeidsgiverperiode Tvist om sykepenger Beregning av sykepenger - NYE regler 2019 Hovedregel  Unntak Kortere arbeidsforhold Varig lønnsendring Lovlig fravær uten lønn Timelønnede arbeidstakere med skiftende arbeidsperioder 25 %- regelen Hvilke inntekter skal være med i sykepengegrunnlaget? Digital inntektsmelding - NY fra 2019 Innsending av inntektsopplysninger til NAV Refusjon av sykepenger Oppfølging av sykmeldte Digitalisering av oppfølgingsarbeidet [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 995 kr
Videobasert grunnleggende kurs i oljehydraulikk der målet er å gi kunnskap som reduserer antall problemer og forlenger levetiden på hydrauliske komponenter. [+]
Det er et stort gap mellom mengde hydraulikk i industrien og undervisning i faget på norske skoler. Meningen med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av komponenter, system og energi. Målet er at deltakeren forstår hva som skal til for å ha maskiner uten problemer og med komponenter som varer lenge. På nettsiden kan du se eksempelvideoer. www.oljehydraulikk.no [-]
Les mer
Oslo 1 semester 10 500 kr
20 Aug
27 Aug
Helsefagarbeider med klasseromsundervisning annenhver tirsdag. Tilgang til e-læringsportal inkludert i prisen. [+]
  Helsefagarbeider VG2. Tilgang til e-læring hvor innleveringer, pensum, tilgang til tidligere eksamensoppgaver og øvingsoppgaver i forhold til å lære å skrive eksamensoppgaver. Undervisning annenhver uke på kvelden, i tillegg får man individuell veiledning i virtuelt klasserom. Man trenger kun tilgang til nett og pc for å skrive oppgaver.  Tett oppfølging. Ingen begrensinger på antall innleveringsoppgaver.  [-]
Les mer
Bedriftsintern Oslo 6 timer 5 950 kr
04 Sep
30 Oct
Kurset «GDPR og personvern – praktisk tilnærming», er rettet mot deg som er ansvarlig for, eller er involvert i, å sikre etterlevelse av gjeldende regelverk for trygg beh... [+]
  Kurset «GDPR og personvern – praktisk tilnærming», er rettet mot deg som er ansvarlig for, eller er involvert i, å sikre etterlevelse av gjeldende regelverk for trygg behandling av personopplysninger, i hovedsak gitt i Personopplysningsloven.  Kurset tar sikte på å gi en bred og god forståelse av viktige begreper og en grundig innføring i hva du selv kan gjøre for å etterleve krav. Et praktisk anlagt kurs med oppgaver, gode eksempler og dokumentmaler du kan bruke i etterkant. Personvernlovgivningen er noe de aller fleste virksomheter må forholde seg til, og uten den nødvendige kunnskapen og påkrevde gjennomføring i tråd med regelverket, kan dette medføre alvorlige konsekvenser som kan koste virksomheten dyrt. Ved å lære hva som i praksis kreves og gjennomføre de nødvendige tiltakene, kan en ikke bare redusere risikoen for myndighetssanksjoner, dårlig omdømme og personalproblemer, men også oppnå økt effektivitet og bedret økonomi gjennom mer effektiv bruk av registreringsstrukturer.  Samtidig vil mange oppleve at mulighetene for å få kontrakter med kunder øker, da disse i økende grad krever et aktivt og dokumentert forhold til GDPR. Formålet med kurset er at deltakerne skal få en praktisk forståelse av hva som er grunnleggende og viktige krav i lovverket og selv kunne omsette denne kunnskapen til handling og tiltak i egen organisasjon, slik at relevante lovkrav kan etterleves. Kursinnhold: GDPR og personvern – praktisk tilpasset kurs• GDPR og personvern – hva dreier det seg egentlig om?• Hvorfor kan et aktivt forhold til personvern være bra for din virksomhet?• Hva er personopplysninger og sensitive personopplysninger?• Hva menes med «behandling» av personopplysninger? • Hva er en «behandlingsansvarlig»?• Hva betyr «databehandler»?• Hva menes med en databehandleravtale?• Må vi ha personvernombud?• Kartlegging av eksisterende opplysninger– rydding, systematisering og sletting.• Risikovurdering knyttet til personopplysninger – ulike tilnærminger.•Utarbeidelse av «oversiktsprotokoll» - ditt viktigste verktøy.• Databehandleravtaler – hva skal de inneholde og hvem er ansvarlig for utarbeidelse?• Samtykker – når trenger vi disse og hvordan bør de utformes? • Personvernerklæringer – utarbeidelse og distribusjon• Implementering i organisasjonen [-]
Les mer
Oslo 2 dager 8 900 kr
11 Sep
Du lærer å bruke verktøy til systematisk kartlegging av virksomhetens miljøprestasjon, og får kunnskap om hvilke tiltak som gir økt verdi. [+]
Et systematisert miljøarbeid gir virksomheten effektive miljøtiltak, økt miljøfokus og et bedre omdømme både internt og eksternt. Som ansvarlig eller deltakende i miljøarbeidet er det viktig å ha kunnskap om ledelsessystemer, behov og forventninger fra samfunnet og det ytre miljøet. Tema dag 1: Effektive miljøaspektanalyser som gir grunnlagt for policy, mål og handlingsplan. Tema dag 2: Interessepartenes behov og forventninger – hvilke muligheter og trusler utgjør de og hvordan analysere og utnytte dem på beste måte. Til sammen gir dette grunnlag for et effektivt miljøledelsessystem som bidrar til økt lønnsomhet og god merkevarebygging.     [-]
Les mer
Fredrikstad Oslo 2 semester 104 300 kr
02 Sep
03 Sep
En praktisk utdanning i en bransje i kraftig vekst. Gode jobbmuligheter! 60 studiepoeng. Studieturer inkludert i studieavgiften. [+]
Reiselivskoordinator – praktisk utdanning for en bransje i kraftig vekst Studiet Reiselivskoordinator gir studentene en bred forståelse for reiselivsnæringen som helhet, og for den betydningen næringen har nasjonalt og internasjonalt. Undervisningen er praktisk rettet, og basis for den praktiske opplæringen og treningen er teoretisk gjennomgang av reiselivsnæringen, turistgeografi, kultur og turisme.  Gjennom studiet blir studenten trenet i reiseplanlegging og gjennomføring av guiding ved reisemål, utforming av markedsføringsmateriell med gode og selgende beskrivelser samt bruk av digitale og sosiale medier i markedsføring. Studiet vektlegger oppøvelse av kunnskaper og ferdigheter tilknyttet ledelse av turistgrupper, samt å kunne opptre profesjonelt ved uforutsette hendelser.  Studentene skal gjennom studiet oppøve sin sosiale kompetanse og fremstå som sikre, selvstendige og tillitsskapende i møte med sine kunder. For å underbygge dette gjennom opplæringen gjennomfører studentene evaluering av egne og medstudenters opplegg, samt den praktiske utførelsen av arbeidsoppgaver på reiser, dagsturer og ekskursjoner som gjennomføres i løpet av studietiden.  Teamarbeid vektlegges gjennom opplæringen, og studentene jobber sammen i utformingen av gode og relevante turer og planlegger aktiviteter i tilknytning til disse.   Studiet inkluderer også: spennende reiser og opplevelser i og utenfor Norge inkludert i studieavgiften praksis i en reiselivsbedrift opplæring i Amadeus (reiselivsbransjens mest brukte system) eksterne prosjekter som f. eks arrangering av Reiselivsmessen i Norge   Bookingsystemet Amadeus I tillegg til å lære om turistgeografi, kultur, turisme, turplanlegging m.m. vil du også lære om bookingsystemet Amadeus, et av verdens ledende systemer innen reiselivsbransjen. Dette benyttes av mange av de store flyselskapene, hoteller, bilutleie og andre reiselivsaktører. Amadeus er også det systemet som er mest brukt av de norske reisebyråene. Kurset som inngår i studiet er det samme som reiselivsbransjen selv benytter, og gjennomført kurs vil i de fleste tilfeller være en forutsetning for å få jobb i reisebyrå / online reisebyrå.   Praktisk undervisning  Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene planlegger og gjennomfører turer, dette inkluderer egne turer med klassen og turer for eksterne. I praksisperioden får studentene utføre arbeidsoppgaver i relevante reiselivsbedrifter, og det legges opp til aktiv bruk av programvare, digitale og sosiale medier tilknyttet undervisningen. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, prosjekter med næringslivet etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.   Jobbmuligheter Våre studenter er etterspurte i næringslivet, og flere får jobb før studiet er ferdig. Ved å studere reiseliv får du en praktisk rettet utdanning, og du kan velge å jobbe innen mange ulike områder i verdens største næring. Våre studenter får jobb i alt fra hoteller, flyplasser, bedriftsreisebyråer, online reisebyråer, turoperatører, eventbyråer, turistkontorer, og ute på destinasjoner m.m. Mange reiselivsbedrifter tar kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale / veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 990 kr
22 Aug
28 Oct
02 Dec
Lær å bygge opp videofortellinger slik proffene gjør. [+]
Video på nett blir stadig mer aktuelt, og "alle" vil ha videosnutter på sosiale medier og websider. Blogger får mer trafikk med video, aviser har blitt mediehus og trenger videosnutter til nettavisene sine. For å ha en sjanse i konkurransen om seere må du kunne bygge opp historiene slik proffene gjør, og du må tenke storytelling under opptak. Kursinnhold Videofortellingens egenart Lær å bygge en historie med sekvenser Hvordan gjøre opptak som kan redigeres kjapt Smarte arbeidsmetoder for videofolk Lure valg av opptaks-situasjoner Shoot & move, Sync & move Intervjuteknikk - hvordan stille gode spørsmål? Smarte opptaksteknikker under intervju Visuell fortellerteknikk - videofortellingens dramaturgi PKP-modellen, APUS modellen Hva trenger du av utstyr? Tips til filming med mobilkamera, speilreflekskamera/systemkamera og videokamera. Smarte lydløsninger Etterarbeidet Kjapp grovredigering Voice-Over tips og triks Hvordan få til proff grafikk, uten kunnskap om design Hvordan tekste videoen kjapt Direkte publisering på sosiale medier og nettsider Hvorfor velge dette kurset i storytelling for video? På dette kurset lærer du om de ulike teknikkene du må bruke under opptak, som gjør redigeringsjobben uendelig mye enklere og raskere. Du lærer også lure triks for raskere klipping. I tillegg lærer du å gi filmen en proff "innpakning" med grafikkmaler og proff teksting. Når du kan disse teknikkene vil du kunne jobbe effektivt og levere gode videohistorier - hver gang - og i tillegg rekke middagen hjemme med familien. Storytelling med video er ikke noen mystisk vitenskap. Det er snakk om enkle teknikker som blir lette å begripe når du ser alle eksemplene som vises på kurset, og får prøvd teknikkene i praksis. [-]
Les mer
1 dag 6 600 kr
This Practition course builds on the Foundation or the Executive course and provides the participant with practical tools for implementing in the organization. [+]
Kursinstruktør Kurt Nielsen Kurt har lang erfaring med ledelse og coaching. Kurt har ledet software selskaper og jobbet som prosjektleder og Scrum master i store prosjekter. Han kombinerer den kommersielle, tekniske og menneskelige vinkling for å oppnå en maksimal forretningsverdi for prosjektene.Kurt holder de fleste av våre kurs i Scrum og han får alltid gode tilbakemeldinger fra deltakerne. Han har vært den drivende kraften bak ALL-kursene, som er utviklet av Agile Lean House i Danmark i samarbeid med et nettverk av nordiske smidig-coacher.Kurt holder de fleste av våre kurs i Scrum og han får alltid gode tilbakemeldinger fra deltakerne. Noe av de gode tilbakemeldingene går også på at Kurt er flink til å ta eksempler fra det nordiske marked og prosjekter. Kurt kommer fra Danmark og kurset kan enten kjøres på dansk/norsk eller engelsk. Agile Lean Context The main difference in leadership in practice- Highlighting the implications of the Neo-Taylorist approach versus ALL- Describe in own words the differences and how to spot the status of the organization in practice. Produce an ALL Canvas for the situation at hand, the proposal for action with the proper arguments alligened. Leadership The specific challenges to leadership in the ever changing Agile Lean environment- Concrete tools for the leader to use to make sense of his world Using Cynefin to understand your disposition better- Where can you contribute and be fulfilled?- Does the complexity disposition of the Team fit the situation at hand The case of the Leadership as a service, towards the outside world and towards staff members- The ethical dilemma of exploitation of people, time, resources etc.- The ethical dilemma of wicked problems Conflict resolution, based on Snowden’s perspective Impact estimation, how to prioritize initiatives, making the best estimate of value Organization Tools that are helpful in describing and agreeing on situations and solutions- Organizational canvas and Relationship diagram- Team and Circle manifest.- Value generation follow up Linking the external world into an Agile Lean Organization- Customers, clients & beneficiaries- Deliverables and Suppliers- Governments, regulators and such How to use the 4 values, the 16 principles and the patterns of practices effectively on areas not normally covered by Agile and Lean methodology- Handling of crisis or opportunity, sudden drops into chaos- Handling of managed innovation, shallow dives into chaos- Handling conflict within or between Teams or individuals- Handling employment and compensation the Agile Lean way When we cannot have the perfect work conditions for Agile and Lean- A mix between planned and event driven work- Team Members are needed for other work than what happens in the Team When we cannot have the perfect Team with all resources- Dependencies to outside experts, internal to the organization or not- Dependencies on other shared resources (test equipment for example)- Immature or demotivated Team members Change Change in behavior, driven by the tools to actually do it Change in behavior, driven by submitting to accountability, this is a communal thing Reinventing and -introducing purpose in the workplace, people need to want to contribute [-]
Les mer
1 dag 8 800 kr
Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programv... [+]
Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programvarehus og har jobbet 10 år i  UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl. Lloyd Rodens verdier:"Jeg ønsker at arbeidet som jeg gjør, enten det er i form av rådgivning eller opplæring, må være relevant, praktisk og må gjøre en forskjell for den enkelte samt organisasjonen. Det er viktig for meg at deltakerne på mine kurs forbedrer sine ferdigheter i softwaretesting, og at dette til slutt vil gjenspeile seg i den forbedrede kvaliteten på produktene som leveres av organisasjonen." Kursinnhold This 1-day workshop is aimed at Test Leaders and Test Managers wanting to improve their test reporting skills. Gathering and presenting clear information about quality, both product and process, may be the most important part of the test managerÍs job. Test reports need to be concise, predictive, accurate and relevant to the people receiving them. This workshop demonstrates 9 powerful monitoring techniques and shows how the test manager's dashboard can be tailored to the recipient's needs. Monitoring utilities will be demonstrated and provided during the workshop.     [-]
Les mer
4 timer
Sikkerhetskurs med eller uten førstehjelp. Klasserom-kurs med god dialog, debatt og utveksling av erfaringer. Erfarne forelesere med god kompetanse. For elektropersonell.... [+]
Sikkerhetskurs (FSE-L Sikkerhet ved arbeid i og drift av lavspenningsanlegg) med og uten førstehjelp Vi kan tilby kurs til bedrifter over hele landet. Vi tilrettelegger og gjennomfører kurs for elektrokjeder, installatører, montører og annet personell tilknyttet elektrofaget. Kurset passer for både sakkyndige og instruert personell. Vi holder et tilrettelagt FSE-L kurs med eller uten førstehjelp. Vi trenger minimum 8 deltakere for å gjennomføre kurset. Kurset holdes hos kunde eller på nærliggende hotell, over hele landet. Vi kan også holde kurs i våre lokaler i Bergen eller Oslo. Ta kontakt! Vi gir deg en totalpris på gjennomført kurs for dine ansatte. Kontakt oss på kurs@pqs.no eller på mobil: 408 28 000 Se også vår hjemmeside www.pqs.no Som ledende leverandør innen vårt fagfelt, har vi fokus på høyt kvalifiserte medarbeidere, som til enhver tid oppdateres på gjeldende normer, lover og regler innen elektrofaget. I tillegg har hver enkelt spesialisert tilleggsutdannelse, som er direkte relatert til det den enkelte arbeider med. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.