Pedagogikk
Fagdidaktikk
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 timer 1 890 kr
Hva er god undervisning i matematikk? [+]
De nye kjerneelementene i matematikk er: 1) Utforskning og problemløsning 2) Modellering og anvendelser3) Resonnering og argumentasjon4) Abstraksjon og generalisering 5) Matematiske kunnskapsområder  Hvordan kan vi matematikklærere gjennom bruk av rike, gode oppgaver møte de nye kjerneelementene i faget og ikke minst tilpasse undervisningen vår til et stort spekter av elever uten å måtte lage hundre ulike opplegg til hundre ulike elever? I dette kurset ser vi på samtalegrep for å ha en god og fruktbar matematisk dialog i klasserommet. Det vil bli vektlagt hvordan man kan bruke typiske feil elevene gjør på en konstruktiv og læringsfremmende måte. Kursinnhold Visualisering Konkretisering Bruk av digitale hjelpemidler Praktiske matematiske oppgaver knyttet til aktualitet Rike matematikkoppgaver Kursholder Hanan M. Abdelrahman har jobbet som lærer i 14 år, både på barneskole, ungdomsskole og i voksenopplæringen. I dag er Hanan høgskolelektor i matematikk og matematikkdidaktikk på høgskolen i Innlandet Campus Hamar og underviser MGLU 1.-7. + kurs. Hun er forfatter hos Kikora og gründer og eier av Firmaet Matematikkhjelperen. Hanan har bachelor i språk fra UiO (fransk m/ tilleggsspråk spansk og arabisk). Hun har også bachelor faglærerutdanning fra HIOA (Oslo Met). Hanan har en mastergrad i grunnskoledidaktikk med hovedfordypning i matematikkdidaktikk og tilleggsfordypning naturfagdidaktikk. Hanan har tolkeutdanning fra UiO. Hanan vant Holmboeprisen i matematikk i 2017 https://holmboeprisen.no/arkiv/2017 [-]
Les mer
3 år
På forespørsel
Doktorgradsstudiet i musikkpedagogikk gir et bredt grunnlag for å forstå og vurdere musikkundervisning og musikkformidling. [+]
Musikkpedagogikk og musikkterapi Både musikkpedagogikk og musikkterapi er tverrfaglige disipliner som krever et tverrfaglig program. Et slikt program tilbyr NMH, i samarbeid med andre norske og nordiske institusjoner.   I tillegg vil en viktig del av opplæringen knyttes til de kurs som arrangeres innenfor nordiske nettverk. Her er det to nettverk som begge har utdanningen av doktorstipendiater som sine hovedmål: Et nordisk nettverk for musikkterapeutisk forskning ble etablert i 1993. Det har sin hovedbase ved Aalborg Universitetet , og har gjennomført en rekke forskersymposier o.l.   Et lignende nettverk ble etablert for musikkpedagogisk forskning. Dette nettverket arrangerer årlige forskerkurs og gir ut årbøker med vitenskapelige artikler. Dokumentasjonen av arbeidet skal være en doktorgradsavhandling, og studiet avsluttes med en disputas.   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.