Ledelse og strategi
Forretningsmodeller
Akershus
Du har valgt: Lillestrøm
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Lillestrøm Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
04 Sep
27 Nov
Kurset «Verdiløfte Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan vi.... [+]
  Verdiløfte Canvas  /  Value Proposition Canvas er et enkelt, oversiktlig og effektivt verktøy for å strukturere arbeidet for å skaffe seg et godt bilde av hvilke oppgaver dine produkter og tjenester løser for dine kunder og hvordan du kan gjøre dette bedre.  Kurset vil gi deg en innføring i hvordan du kan bruke modellen Verdiløfte Canvas for å analysere hvilke oppgaver du hjelper kundene med, hvilke problemer eller bekymringer de har og hvordan du kan hjelpe kunden å gjøre sine oppgaver mer effektivt.  I kurset går vi igjennom modellens dimensjoner og bruker praktiske eksempler og cases for å visualisere hvordan modellen mest effektivt kan brukes. Kurset «Verdiløftet Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kundene i dag og hvordan den bør gjøre det i fremtiden.  Kurset er en fordypning i den viktigste delen av Forretningsmodell Canvas: Hvilket problem løser du for hvilken kunde med ditt verdiløfte? Hvordan kan du gjøre dette bedre?  Et godt og oversiktlig bilde av virksomhetens verdiløftete danner et viktig grunnlag for videre strategiarbeid og forretningsmodellering. Men kanskje vel så viktig, et en ramme for hvordan dubør kommuniserer med kundene, det være seg i selgernes møter med kundene så vel som i markedsføringsmateriale. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Verdiløfte Canvas som et verktøy for å bli mer bevisst på hvordan man skaper verdi for kundene i dag, og hvordan man skal forbedre dette framover. Kursinnhold: Verdiløftet Canvas • Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften • Kundesegmentene o Hvem er dine kunder? o Hvilke oppgaver ønsker de å få løst? o Hvilke bekymringer/problemer opplever de? o Hva ønsker kundene å oppnå? • Verdiløftene o Hvilke produkter og tjenester leverer du? o Hvordan bidrar disse til å løse kundens oppgave?? o Hvordan reduserer kundens bekymringer/problemer o Hvordan bidrar du til at kunden oppnår sine mål • Visualisering og gjennomføring av prosess • Tips knyttet til bruk av modellen • Verdiløfte Canvas og Forretningsmodell Canvas     [-]
Les mer
Lillestrøm Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
03 Sep
26 Nov
Kurset «Forretningsmodell Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine metoder og modeller i forretningsutviklingen og s... [+]
  Forretningsmodell Canvas er et enkelt, oversiktlig og effektivt verktøy for å strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger. Modellen underletter arbeidet med strategiutvikling og forretningsplaner.  I kurset går vi igjennom modellens 9 dimensjoner og bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellen mest effektivt kan brukes. Både i forhold til hvordan virksomheten skaper verdi i dag, men også for å analysere mulige nye, mer lønnsomme, måter å drive virksomheten på. Vi ser også på hvordan modellen kan knyttes sammen med andre verktøy for strategi- og forretningsutvikling. Kurset «Forretningsmodell Canvas» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine metoder og modeller i forretningsutviklingen og strategiarbeidet.  Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk forretnings-modellering på en strukturert og visuell måte. Dette sikrer virksomheten, dets styre, ledelse og aktører forøvrig et felles bilde av forretningsdynamikk og mål, tydeliggjør ansvar for hver enkelt rolle og avdekker potensiale for forbedringer og nyskaping. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Forretningsmodellen Canvas som et verktøy for å utvikle selskapet videre og sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi – både for kunder og eiere.   Kursinnhold: Forretningsmodell Canvas • Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften • De enkelte elementene og relasjonen mellom dem: 1. Hvem er dine kunder? 2. Hva er ditt verdiløftet til kundene? 3. Gjennom hvilke kanaler når du kundene? 4. Hvilke relasjoner skal du ha til kundene? 5. Hvordan skal du ta betalt? 6. Med hvilke ressurser skal du levere verdiløftet ditt? 7. Hva må du gjøre for å levere? 8. Hvilke partnere hjelper deg å bygge eller levere? 9. Hva er kostnadsstrukturen din?   • Visualisering og gjennomføring av prosess • Tips knyttet til bruk av modellen • Forretningsmodell Canvas og andre verktøy for strategiutvikling   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.