Ledelse og strategi
Forretningsmodeller
Akershus
Du har valgt: Lillestrøm
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 6 timer 5 950 kr
26 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan man kan få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kunden... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode «Verdiløftet canvas»  for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kundene i dag og hvordan den bør gjøre det i fremtiden. Kurset er en fordypning i den viktigste delen av strategi- og innovasjonsarbeidet: Hvilket problem løser virksomheten for hvilken kunde med sitt verdiløfte? Hvordan kan man gjøre dette bedre? Dette gir et viktig grunnlag for videre strategiarbeid og forretningsutvikling, samt identifiserer innovasjonsmuligheter i tillegg til å bidra til fokus i salgsarbeidet og markedskommunikasjonen. Kurset tar utgangspunkt i Alex Oststerwalder sin modell Value Proposition Canvas og gir en innføring i hvordan man kan bruke modellen for å analysere hvilke oppgaver virksomheten hjelper kundene med i dag, utarbeide antakelser om kundens utfordringer eller bekymringer og hvordan virksomheten kan hjelpe kunden til mer effektivt å håndtere disse utfordringene eller bekymringene. I tillegg ser vi på viktigheten av å teste og validere de hypotesene og idéene man kommer frem til. Gjennom praktiske eksempler og cases visualiserer vi effektiv bruk av alle sider ved modellen. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som et verktøy for å bli mer bevisst på hvordan man skaper verdi for kundene i dag, og hvordan man kan forbedre arbeidet med dette. Kursinnhold: Strategi og innovasjonsverktøyet Canvas – del 2 Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften. Kundesegmentene Hvem er dine kunder? Hvilke oppgaver ønsker de å få løst? Hvilke bekymringer/problemer opplever de? Hva ønsker kundene å oppnå? Verdiløftene Hvilke produkter og tjenester leverer du? Hvordan bidrar disse til å løse kundens oppgave? Hvordan reduserer de kundens bekymringer/problemer? Hvordan bidrar virksomheten til at kunden oppnår sine mål? Verdiløftet Canvas og Forretningsmodell Canvas. Hvordan teste og validere hypoteser og ideer? Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen. [-]
Les mer
Oslo 6 timer 5 950 kr
25 Nov
Kurset gir en innføring i hvordan man kan bruke enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, omstilling, strategi- og forretningsutvikling. [+]
Kurset gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, omstilling, strategi- og forretningsutvikling. Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk innovasjon og forretningsmodellering på en strukturert og visuell måte. Metoden sikrer at virksomheten, dets styre, ledelse og relevante aktører forøvrig, får et felles bilde av forretningsdynamikk, markedsmuligheter og mål. Denne enkle modellen avdekker potensiale for innovasjon, omstilling, forbedringer og nyskaping i virksomheten. Kurset gir en innføring i hvordan man kan strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger i dag, samt analysere hvor eksponert man er for disrupsjon. Videre hvordan man kan identifisere og validere muligheter for forbedringer, omstilling og innovasjon for å skape verdi og tjene penger også i fremtiden. Vi bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellene kan brukes. Vi ser også på hvordan modellene kan knyttes sammen med andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling og dermed hvordan man med dette verktøyet kan underlette og effektivisere dette arbeidet.  Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke strategi- og innovasjonsverktøyet forretningsmodell Canvas for å fornye og utvikle selskapet, sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi i dag og hvordan dette bør se ut i fremtiden.    Kursinnhold: Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften. Forretningsmodell Canvas: De enkelte elementene og relasjonen mellom dem. Verdiløftet – hva er det egentlig vi hjelper kunden med? Forretningsmodell Canvas i forhold til andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Balanse innovasjon og omstilling versus daglig drift Hvordan evaluere risiko for disrupsjon? Hvordan gjennomføre omstillings- og forbedringsprosesser Hva kjennetegner en innovasjonskultur Hvordan teste og validere forretningsmodellene. Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellene.  [-]
Les mer
Oslo 6 timer 5 950 kr
04 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan man kan bruke enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovas... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk innovasjon og forretningsmodellering på en strukturert og visuell måte. Metoden sikrer at virksomheten, dets styre, ledelse og relevante aktører forøvrig, får et felles bilde av forretningsdynamikk, markedsmuligheter og mål. Denne enkle modellen avdekker potensiale for innovasjon, forbedringer og nyskaping i virksomheten.  Kurset er basert på Alex Osterwalder sin metode, og modell «Buisness Model Canvas» og gir en innføring i hvordan man kan strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger i dag. Videre hvordan man kan identifisere og validere muligheter for forbedringer og innovasjon for å skape verdi og tjene penger også i fremtiden. Vi bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellen kan brukes. Vi ser også på hvordan modellen kan knyttes sammen med andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling og dermed hvordan man med dette verktøyet kan underlette og effektivisere dette arbeidet. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som verktøy for å fornye og utvikle selskapet, sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi i dag, og hvordan dette bør se ut i fremtiden.   Kursinnhold: Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1 (Forretningsmodell) Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften De enkelte elementene og relasjonen mellom dem: Hvem er dine kunder? Hva er ditt verdiløftet til kundene? Gjennom hvilke kanaler når du kundene? Hvilke relasjoner skal du ha til kundene? Hvordan skal du ta betalt? Med hvilke ressurser skal du levere verdiløftet ditt? Hva må du gjøre for å levere? Hvilke partnere hjelper deg å bygge eller levere? Hva er kostnadsstrukturen din?   Canvas i forhold til andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Viktigheten av å teste og validere forretningsmodellen Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen  [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
04 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan man kan få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kunden... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode «Verdiløftet canvas»  for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kundene i dag og hvordan den bør gjøre det i fremtiden. Kurset er en fordypning i den viktigste delen av strategi- og innovasjonsarbeidet: Hvilket problem løser virksomheten for hvilken kunde med sitt verdiløfte? Hvordan kan man gjøre dette bedre? Dette gir et viktig grunnlag for videre strategiarbeid og forretningsutvikling, samt identifiserer innovasjonsmuligheter i tillegg til å bidra til fokus i salgsarbeidet og markedskommunikasjonen.   Kurset tar utgangspunkt i Alex Oststerwalder sin modell Value Proposition Canvas og gir en innføring i hvordan man kan bruke modellen for å analysere hvilke oppgaver virksomheten hjelper kundene med i dag, utarbeide antakelser om kundens utfordringer eller bekymringer og hvordan virksomheten kan hjelpe kunden til mer effektivt å håndtere disse utfordringene eller bekymringene. I tillegg ser vi på viktigheten av å teste og validere de hypotesene og idéene man kommer frem til. Gjennom praktiske eksempler og cases visualiserer vi effektiv bruk av alle sider ved modellen. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som et verktøy for å bli mer bevisst på hvordan man skaper verdi for kundene i dag, og hvordan man kan forbedre arbeidet med dette. Kursinnhold: Strategi og innovasjonsverktøyet Canvas – del 2 Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften. Kundesegmentene Hvem er dine kunder? Hvilke oppgaver ønsker de å få løst? Hvilke bekymringer/problemer opplever de? Hva ønsker kundene å oppnå? Verdiløftene Hvilke produkter og tjenester leverer du? Hvordan bidrar disse til å løse kundens oppgave? Hvordan reduserer de kundens bekymringer/problemer? Hvordan bidrar virksomheten til at kunden oppnår sine mål? Verdiløftet Canvas og Forretningsmodell Canvas. Hvordan teste og validere hypoteser og ideer? Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.