Østfold
Du har valgt: Fredrikstad
Nullstill
Filter
Ferdig
1 dag 2 900 kr
Kurs med rom til å lære om oppmerksomt nærvær og indre medfølelse som en måte å styrke evnen til å ivareta seg selv på. [+]
Lær deg mindfulness og indre medfølelse!   Mindfulness, på norsk oppmerksomt nærvær, og Self-compassion, på norsk indre medfølelse, har vist seg å ha positiv innvirkning på en rekke psykiske fysiske plager. Trening i oppmerksomt nærvær og indre medfølelse benyttes også til å forebygge utbrenthet, som er en yrkesrisiko i mange yrker. [-]
Les mer
6 timer 5 500 kr
Korrekte fremgangsmåte iht. arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for nedbemanning eller permittering. [+]
Tema for kurset Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere ved nedbemanningsprosesser. Dagskurset gir en oversikt over i de mest sentrale emnene i loven med særlig fokus på reglene om opphør av arbeidsforhold som arbeidsgiver må etterleve ved nedbemanning. Kurset gir innføring i de grunnleggende reglene knyttet til oppsigelser begrunnet i virksomhetens behov for reduserte lønnskostnader.     Oversikt – kursinnhold - læringsutbytte Etter fullført kurs skal deltakerne være i stand til å forstå de grunnleggende regler knyttet til fremgangsmåten ved oppsigelse, avskjed og permittering, og særlig om hva som kan danne grunnlag for fristillelser, oppsigelser og permittering.   Deltema: ● Prosedyrebeskrivelser for gjennomføring av nedbemanningsprosesser. ● Forskjellen på oppsigelse og avskjed, og de ulike prosedyrene som her må følges. ● Innholdet i kravet til at «annet passende arbeid» i AML. § 15-7 skal være avklart før oppsigelse besluttes ● Kravet om «saklig grunn» for oppsigelse under nedbemanningsprosesser. ● Utvelgelse av hvilke ansatte som kan sies opp – ansiennitetsprinsippet ● Når kan arbeidsgiver velge å beholde nøkkelansatte med kortest ansiennitet – som normalt skulle vært sagt opp først iht. ansiennitetsprinsippet ● Permitteringsreglene og arbeidsgivers lønnsplikt i denne forbindelse ● Lønnsplikt og arbeidsplikt under oppsigelsestid ● «Sluttpakker»- formalkrav og fallgruber ● Feriepengerettigheter etter endt ansettelsesforhold ● Fortrinnsett for oppsagte arbeidstakere – arbeidsgivers plikter i denne forbindelse   Hvem passer kurset for? ● Arbeidsgivere som vurderer nedbemanning. ● Alle som arbeider med personalspørsmål samt andre som kommer i berøring med arbeidsrettslige problemstillinger i sitt arbeid.   Varighet/Pris. 6 timer inkludert lunsj og pauser. Pris inkluderer kursmateriell, kursbevis, varm lunsj og kaffe/te. [-]
Les mer
Oslo Hamar Og 2 andre steder 8 timer 2 300 kr
31 Jan
01 Feb
13 Feb
Stropping og anhukning Dokumentert opplæring Bestillingsnummer 555 – Bruk av arbeidsutstyr kap. VII, § 48 Forskriften stiller krav til at bruker av ... [+]
Stropping og anhukning Dokumentert opplæring Bestillingsnummer 555 – Bruk av arbeidsutstyr kap. VII, § 48 Forskriften stiller krav til at bruker av arbeidsutstyr har nødvendig opplæring, øvelse og instruksjon i sikker bruk, samt at de får opplæring i å forebygge de farene som bruken kan medføre. Kursinnhold: Relevante forskrifter Oppbygging, merking, kontroll og kassering av løfteredskap Sikkerhetsteori for sikker bruk av løfteredskaper Målgruppe: Alle som bistår kranfører med stropping, anhuking og signalgiving. Målsetting: Økt kunnskap om stropping, anhuking og signalgiving. Sikker bruk, kontroll og oppbevaring av løfteredskaper. Skape en bevisst holdning til de farene som kan oppstå, og hvordan disse kan unngås. Bidra med å legge forholdene til rette for en trygg arbeidsplass. Varighet: Teori: 5,5 timerPraksis: 2-3 timer      Les mer om Ramirent AS Se flere kurs fra Ramirent AS [-]
Les mer
1 625 kr
Sertifiseringskurs for alle som utfører varme arbeider. Inklusiv praktisk slukkeøvelse, faglitteratur og sertifikat. Godkjente instruktører fra Norsk brannvernforening. [+]
Halden brannvesen kursavdelingen gjennomfører kurs i Brannvern ved utførelse av varme arbeider (varmearbeiderkurs). Våre instruktører er godkjent gjennom norsk brannvernforening og har lang erfaring som brannmenn i beredskapsavdelingen. Alle som skal utføre varme arbeider utenfor tilrettelagt arbeidsplass, eller som skal fungere som brannvakter under eller etter varmt arbeide, må inneha sertifikat fra Norsk brannvernforening. Med varme arbeider menes arbeider hvor det benyttes utstyr som genererer gnister og varme som kan føre til brann. Varme arbeider omfatter bruk av åpen flamme, varmlufts-, sveise-, skjære- og slipeutstyr. Kravene er definert i forsikringsselskapenes sikkerhetsforskrift. Sertifikatet har en varighet på 5 år og må da fornyes med nytt komplett kurs. Halden brannvesen har mulighet til å gjennomføre kurs både ved egen brannstasjon eller ute hos kunde. Kursprisen inkluderer Instruktør 7,5 timer, fagliteratur, eksamen og sertifikat. Ved større grupper ta kontakt for tilbud. [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
På forespørsel
Vurderer du å jobbe med kran, er dette inngangsbilletten du trenger. Stroppekurset er nemlig minstekravet for deg som har lyst til å ta kranførerbevis. [+]
Stroppekurset gir deg nødvendig kunnskap i sikring av last og hvordan bruke løfteredskap. I det inngår også bruk av signaler for å kommunisere på arbeidsplassen, noe alle som skal jobbe med lastearbeid må kunne. I tillegg til at kranførerkursene krever at du har dette, er det også obligatorisk for deg som skal ta riggerkurs.Innhold i kurset:Kurset inneholder modulene 1.1 Fellesteori og modul 2.3 G11 Løfteredskap teori med prøve.• Lover og forskrifter• Kort innføring i håndtering av farlig gods• HMS – helse, miljø og sikkerhet• Sakkyndig kontroll• Oppbygging av løfteredskap• Kasseringsregler for løfteredskap• Ståltau, kjettingredskap, fiberstropper og sjakler med mer.• Sikker bruk av løfteutstyr• Bruk av tabell for riktig valg av løfteutstyr• Signaler - tegn• Vektbedømmelse• Ståltau - heisetau [-]
Les mer
Skreddersydde kurs og øvelser til din bedrift innen brann, ulykke og førstehjelp! Har du utfordringer som er unike for din bedrift eller ønsker å kombinere ulike kurs/tem... [+]
Ingen standardiserte kurs vil kunne dekke for alle typer utfordringer og situasjoner som kan oppstå i arbeidslivet. Noen bedrifter vil ha bruk for noe brannvern og høyt fokus på førstehjelp, andre det motsatte. Endel bedrifter har helt spesielle risikoer og utfordringer som krever trening og øving. Det kan være kombinerte risikoer som foreksempel kombinasjoner av gasser og trange rom, høyspentproblematikk og brann, farlige stoffer, ex-områder med mer. Slike utfordringer krever høyt fokus av bedriften og det krever ofte at man må trene på helt spesifike scenarier eller med spesialisert utstyr. Felles for alle er at man ønsker å opparbeide en god kompetase i egen bedrift på de utfordringer man har og ha en god progresjon i bedrifens sikkerhetsarbeide. Halden brannvesen vil i dialog med bedriften vurdere risiskoer, kompetanse og muligheter. Ut i fra dette setter vi sammen opp opplæring, trening og øvelser for å nå de mål bedriften har og få en god progresjon i sikkerhetsarbeidet. Halden brannvesen har god og bred kompetanse innenfor flere fagfelt. Våre ansatte har grunnutdanning som ingenører, sykepleiere, redningsmenn, ambulansearbeidere, mekanikere og håndtverkere for å nevne noe. Felles for alle er interesse og kunnskap om beredskap og håndtering av uønskede hendelser! [-]
Les mer
2 dager 5 800 kr
(GKAML) Utvikling.org har utviklet et konsept hvor vi gjennomfører grunnopplæring i arbeidsmiljø for verneombud og AMU (40 timers kurset) på kun... [+]
(GKAML) Utvikling.org har utviklet et konsept hvor vi gjennomfører grunnopplæring i arbeidsmiljø for verneombud og AMU (40 timers kurset) på kun to dager. Mellom disse to dagene får deltakerne 14 dager til å arbeide med en e-læring vi har utviklet innen HMS.   Kursets målsetning: Først og fremst skal man bli trygg på ens egen rolle som Verneombud og/eller medlem av Arbeidsmiljøutvalg (AMU). Deltakerne skal etter endt kurs ha en forståelse av arbeidsmiljøloven og HMS forskriften samt hvilke problemstillinger som omfattes av disse. Videre skal kurset gi innsikt i hvordan en fremmer HMS-relatert problemløsning innen ens egen bedrifts organer. Det legges stor vekt på arbeid med det psykososiale arbeidsmiljøet og nesten hele dag 2 vies dette viktige området. Mellom kursdagene jobber deltakere med e-læring for å oppfylle kravet om ca 40 timers varighet. Kurset tilfredsstiller krav til opplæring i forhold til Arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter samt LO/NHO’s tilleggsavtale VIII. Utvikling.org samarbeider med IOSH (Institute for Occupational Safety and Health) i UK som er Europas største opplæringsinstitusjon innen HMS og har gjennom spennende framstilling av "tørt" HMS-stoff og engasjerte instruktører blitt Norges største aktør på åpne HMS-kurs.   [-]
Les mer
7 500 kr
Generell innføring i brannvern, slokkemidler, forebygging og sikkerhetskultur med praktisk slokkeøvelse. [+]
Kurset vil gi deltakerene en generell innføring i brannvern, slokkemidler, forebygging og sikkerhetskultur. Kurset er godt egnet for å starte innføringen av en god sikkerhetskultur og brannvern i bedriften eller som repetisjonskurs for ansatte. Deltakerne vil etter endt teori prøve praktisk bruk av håndslukker. Her er det mulighet for å velge mellom slukking med skumapparat på vårt mobile gassanlegg eller bruk av pulverapparat mot brennbar væske. Bruk av pulver og brennbar væske krever øvingslokasjon som er egnet og med god avstand til bygninger og kjøretøyer.   Våre instruktører er utdannede brannmenn med sitt daglige virke i Halden brannvensen. [-]
Les mer
Alle typer brann og evakueringsøvelser til din bedrift. [+]
Vi setter opp alle typer brann og evakueringsøvelser for bedrifter: Praktisk bruk av håndslukker, pulver eller skum Slukking av brann i person, stående eller i seng Evakueringsøvelser med eller uten bruk av røyk Evakueringsøvelser med praktisk forflytning av personer med og uten hjelpemidler. Brannøvelser med fokus på bedriftsinterne prosedyrer og rutiner Brannøvelser med fokus på organisering av skadested, kommunikasjon og kontroll. [-]
Les mer
7 500 kr
Grunnleggende førstehjelpskurs for alle som har omsorg for barn. Med praktisk HLR trening både på barn og spedbarn. [+]
Våre barn er det viktigste vi omgir oss med her i livet! Det være seg våre barn eller barnebarn, eller de barn som vi er biltt vist tilliten til å ha omsorg for privat eller gjennom vårt virke. Som kjent er barn aktive, nyskjerrige og prøvende. De skal vokse, teste, prøve og feile. De skal utvikle seg gjennom å sanse, oppdage, leke og lære. Når barn skader seg er det lett å bli emosjonelt engasjoert og det er lett å føle seg redd og rådløs. Dette kurset er ment til å gi en generell innføring i de vanligste akutte tilstander og skader barn kan komme utfor i hverdagen og hvordan man skal forholde seg til dette. Vi går igjennom temaer som bevistløshet, HLR, femmedlegme i luftveier, brannskader, forgiftninger m.m. Kurset er utviklet av Norsk førstehjepsråd og følger de til enhver tid gjeldene retningslinjer. Våre instruktører har lang erfaring fra beredskapstjeneste og har blandt annet bakrgrunnsutdanning som hjelpepleier, sykepleier og ambulansearbeider. [-]
Les mer
6 timer 5 500 kr
Dagskurs i Grunnleggende avtalerett - For alle som driver med salgsarbeid. [+]
Tema for kurset Hver eneste dag oppstår det uenigheter og konflikter i næringslivet i forbindelse med avtaleinngåelser, som fører til at bedrifter ikke får avtalt betaling for tjenester eller varer som de yter til sine kunder. Dette på grunn av uklare avtaler, muntlig avtaler som ikke kan dokumenteres i ettertid og mangel på skriftlighet omkring betaling av tilleggsbestillinger mv. Dette påfører mange bedrifter økonomisk tap og unødvendig tidsbruk. Dette i forbindelse med oppfølging av saker hvor det er uenighet om hva som skal betales. De fleste av disse sakene kunne vært unngått med bedre kunnskaper om grunnleggende avtalerett og bedre rutiner for dokumentasjon av inngåtte avtaler. Dette kurset skal hjelpe din bedrift og din salgsavdeling med å unngå unødvendige tvistesaker med kundene om hva de skal betale for de tjenestene eller varene som dere har levert ut til dem.   Kursinnhold Avtaleloven og grunnleggende prinsipper for avtaleinngåelse Muntlige og skriftlige avtaler Fallgruber ved avtaleinngåelser Hvordan unngå uklare avtaler Hvordan unngå tvistesaker Hvordan unngå ufrivillige avtaleinngåelser Ugyldige avtaleinngåelser Fullmakts overskridelser Avtaleinngåelser i aksjeselskaper - utfordringer Unngå uklare partsforhold - Foretaksnavneloven Kjøpsloven av 1988 Forbrukerkjøpsloven Husleieloven – leie/utleie av husrom og næringslokaler Arbeidsrettslige konsekvenser for den ansatte ved dårlige avtaleinngåelser Avtaleinngåelser i tilknytning til Lov om offentlige anskaffelser Erstatningsansvar ved kontraktsbrudd Regler for avtaleinngåelser i aksjeselskaper – daglig leder og styrets avtalefullmakter Hvordan sikre seg mot manglende betaling i kontraktsforhold? 10 gode råd om avtalesinngåelser og 10 «fallgruber» Hvem passer kurset for? Alle innen offentlig og privat sektor som har å gjøre med avtaleinngåelser og/ eller med gjennomføring og avslutning av avtaler, fakturering og inkasso. Kursavgift og info: Pris inkluderer kursmateriell, kursbevis, varm lunsj og kaffe/te. [-]
Les mer
6 timer 5 500 kr
Korrekte fremgangsmåte i henhold til arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for permittering av ansatte. [+]
Korrekte fremgangsmåte i henhold til arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for permittering av ansatte.   Tema for kurset Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere ved permitteringsprosesser. Dagskurset gir en oversikt over i de mest sentrale emnene i loven med særlig fokus på reglene om permittering av ansatte. Dette når arbeidsgiver midlertidig har behov for å redusere virksomhetens lønnskostnader. Kurset gir innføring i de grunnleggende reglene knyttet til permittering begrunnet i virksomhetens behov for reduserte lønnskostnader.    Oversikt – kursinnhold - læringsutbytte Etter fullført kurs skal deltakerne være i stand til å forstå de grunnleggende regler knyttet til fremgangsmåten ved permittering, og særlig om hva som kan danne grunnlag for permittering herunder valg av ansatte som permitteres og hvilke som får fortsette i stillingene. Deltema: ● Prosedyrebeskrivelser for gjennomføring av permitteringsprosesser. ● Forskjellen på permittering og oppsigelse, og de ulike prosedyrene som her må følges. ● Innholdet i saklighetskravet ved permittering, og arbeidsgivers bevisbyrde i denne ¨    forbindelse  ● Arbeidsgivers lønnskostnader etter permittering – når overtar NAV lønnskostnadene ifm.    de permittertes dagpengerettigheter iht. Folketrygdloven?  ● De permitterte ansattes rett til gjeninntreden – maksimal permitteringstid?  ● Hva må arbeidsgiver gjøre når permitteringsperioden er utløpt?  ● Fortrinnsretten for permitterte ansatte?  ● Feriepengerettigheter for permitterte – arbeidsgivers plikter?  ● Arbeidsgivers plikt til kompetansehevende tiltak for permitterte ansatte?  ●Lønnsforhandlinger iht. utløpt tariffperiode – permitterte ansatte● Kravet om «saklig grunn» for permitteringsprosesser. ● Utvelgelse av hvilke ansatte som kan permitteres – ansiennitetsprinsippet ? ● Når kan arbeidsgiver velge å beholde nøkkelansatte i jobb når disse har kortest ansiennitet – som normalt skulle vært permittert først iht. ansiennitetsprinsippet ● Permitteringsreglene og arbeidsgivers lønnsplikt i denne forbindelse     Hvem passer kurset for? ● Arbeidsgivere som vurderer permitteringer. ● Alle som arbeider med personalspørsmål samt andre som kommer i berøring med arbeidsrettslige problemstillinger i sitt arbeid.   Kursavgift og info: Pris inkluderer kursmateriell, kursbevis, varm lunsj og kaffe/te.   Kurs over hele landet. Ta kontakt visst det er ønskelig å sette opp dette kurset i ditt nærmiljø.   [-]
Les mer
Fredrikstad Og 2 andre steder 2 semester 95 200 kr
05 Feb
02 Sep
03 Sep
Praktisk studie i installasjon, drift og administrasjon av nettverk og CISCO-teknologi. 60 studiepoeng. [+]
Nettverksadministrator – Lær IT ved å praktisere IT Studiet Nettverksadministrator med design er praktisk rettet, og gjennom opplæringen trenes studentene i installasjon, administrasjon og drift av servere og nettverk i klasserommet. I tillegg opparbeider studentene tilstrekkelig kompetanse til å foreta gode og relevante behovsanalyser som grunnlag for gjennomføring av IT-arbeid i bedrifter.  Gjennom studiet fokuserer vi på at studentene opparbeider tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter tilknyttet IT-sikkerhet. Næringslivet etterspør oppdatert kompetanse innen IT-sikkerhetsløsninger, og gjennom kombinasjon av teoretiske gjennomganger og praktisk trening opparbeider studentene nødvendige kunnskaper og ferdigheter i design av relevante sikkerhetsløsninger, samt konfigurering og implementering av konkrete sikkerhetstiltak. Studentene blir også trent i teamarbeid, og skal kunne gjennomføre konstruktivt arbeid som del av et team. IT-løsningene er i kontinuerlig utvikling og gjennom studiet fokuseres det derfor på hvordan man som utøver av IT-rettet arbeid kontinuerlig må oppdatere sin kompetanse for å være relevant. Studentene gis derfor god oversikt over kilder for kompetanseoppdatering innen de ulike områdene studiet omhandler. Studiet er utformet med basis i Windows- og Cisco-teknologi, og gir grunnlag for gjennomføring av flere sertifiseringer. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er også testsenter, og tester tilknyttet aktuelle sertifiseringer kan derfor gjennomføres på skolen. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er akkreditert som Cisco NetWorking Academy noe som innebærer at studentene har tilgang til Ciscos egne nettbaserte løsninger i tillegg til skolens egen Cisco-lab.    Praktisk undervisning Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene gjennomfører installasjon og drift av nettverk i skolens virtuelle servermiljø. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, virkelighetsnære prosjekter etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.    Jobbmuligheter Jobbmulighetene etter fullført studium er mange og kvalifiserer for en rekke jobber som nettverksadministrator, nettverksdesigner, driftskonsulent, systemkonsulent eller systemansvarlig i små og mellomstore bedrifter. Mange av våre tidligere studenter jobber også som en del av et driftsteam eller en konsulentgruppe i store virksomheter. Studiet og arbeidet med dette gir deg kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som legger grunnlaget for å bli en viktig ressursperson i en IT-avdeling eller et IT-selskap. Siden studiet og pensum i dette er utformet i tråd med MS Windows og Cisco sine krav er jobbmulighetene også gode i utlandet og i store internasjonale selskaper.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale/veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Fredrikstad Og 2 andre steder 2 semester 101 200 kr
05 Feb
02 Sep
03 Sep
En praktisk utdanning i en bransje i kraftig vekst. Gode jobbmuligheter! 60 studiepoeng. Studieturer inkludert i studieavgiften. [+]
Reiselivskoordinator – praktisk utdanning for en bransje i kraftig vekst Studiet Reiselivskoordinator gir studentene en bred forståelse for reiselivsnæringen som helhet, og for den betydningen næringen har nasjonalt og internasjonalt. Undervisningen er praktisk rettet, og basis for den praktiske opplæringen og treningen er teoretisk gjennomgang av reiselivsnæringen, turistgeografi, kultur og turisme.  Gjennom studiet blir studenten trenet i reiseplanlegging og gjennomføring av guiding ved reisemål, utforming av markedsføringsmateriell med gode og selgende beskrivelser samt bruk av digitale og sosiale medier i markedsføring. Studiet vektlegger oppøvelse av kunnskaper og ferdigheter tilknyttet ledelse av turistgrupper, samt å kunne opptre profesjonelt ved uforutsette hendelser.  Studentene skal gjennom studiet oppøve sin sosiale kompetanse og fremstå som sikre, selvstendige og tillitsskapende i møte med sine kunder. For å underbygge dette gjennom opplæringen gjennomfører studentene evaluering av egne og medstudenters opplegg, samt den praktiske utførelsen av arbeidsoppgaver på reiser, dagsturer og ekskursjoner som gjennomføres i løpet av studietiden.  Teamarbeid vektlegges gjennom opplæringen, og studentene jobber sammen i utformingen av gode og relevante turer og planlegger aktiviteter i tilknytning til disse.   Studiet inkluderer også: spennende reiser og opplevelser i og utenfor Norge inkludert i studieavgiften praksis i en reiselivsbedrift opplæring i Amadeus (reiselivsbransjens mest brukte system) eksterne prosjekter som f. eks arrangering av Reiselivsmessen i Norge   Bookingsystemet Amadeus I tillegg til å lære om turistgeografi, kultur, turisme, turplanlegging m.m. vil du også lære om bookingsystemet Amadeus, et av verdens ledende systemer innen reiselivsbransjen. Dette benyttes av mange av de store flyselskapene, hoteller, bilutleie og andre reiselivsaktører. Amadeus er også det systemet som er mest brukt av de norske reisebyråene. Kurset som inngår i studiet er det samme som reiselivsbransjen selv benytter, og gjennomført kurs vil i de fleste tilfeller være en forutsetning for å få jobb i reisebyrå / online reisebyrå.   Praktisk undervisning  Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene planlegger og gjennomfører turer, dette inkluderer egne turer med klassen og turer for eksterne. I praksisperioden får studentene utføre arbeidsoppgaver i relevante reiselivsbedrifter, og det legges opp til aktiv bruk av programvare, digitale og sosiale medier tilknyttet undervisningen. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, prosjekter med næringslivet etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.   Jobbmuligheter Våre studenter er etterspurte i næringslivet, og flere får jobb før studiet er ferdig. Ved å studere reiseliv får du en praktisk rettet utdanning, og du kan velge å jobbe innen mange ulike områder i verdens største næring. Våre studenter får jobb i alt fra hoteller, flyplasser, bedriftsreisebyråer, online reisebyråer, turoperatører, eventbyråer, turistkontorer, og ute på destinasjoner m.m. Mange reiselivsbedrifter tar kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale / veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Fredrikstad Og 5 andre steder 45 timer 8 600 kr
05 Jan
18 Jan
01 Feb
Fritidskippersertifikat World Wide - D5LA [+]
Du kan bygge på fritidskippersertifikatet gjennom et tilleggskurs for utvidet fartsområde. Tilleggskurset vil være på 45 undervisningstimer, og bestått kurs vil gi deg rett til å føre et fritidsfartøy med skroglengde inntil 24 meter i uinnskrenket fartsområde (alle farvann).   Kurset inkluderer:   Astronavigasjon, Verdensmeteorologi Oceanografi Publikasjoner og regelverk   Kurset holdes over over 5 undervisningsdager kl. 09.00-17.00 + eksamenskveld kl. 17.00-21.00. Ta kontakt for detaljert kursplan.     Påmelding og avmelding Påmelding er bindende dersom skriftlig avmelding ikke er mottatt senest 10 dager før kursstart. Avmelding etter denne fristen medfører full betalingsplikt. Påmelding senere enn 10 dager før kursstart er alltid bindende. Dette betyr at skolen ikke refunderer innbetalt kursavgift og heller ikke frafaller krav om slik avgift dersom man velger å ikke starte på kurs eller velger å avbryte påbegynt kurs.Man kan imidlertid starte opp igjen på et senere kurs innen 12 måneder uten annen tilleggskostnad enn eventuell generell prisjustering av kursavgiften og/eller eventuell kostnad ved nytt kursmateriell. Materiell som lånes ved skolen leveres  tilbake i ordentlig stand etter avsluttet kurs. Tapt eller ødelagt materiell må erstattes.   Lovvalg og tvister Norsk rett gjelder ved eventuelle tvister. Om det oppstår tvist, skal tvisten først søkes løst gjennom forhandlinger mellom partene. Fører ikke forhandlinger frem skal saken avgjøres ved dom, med mindre partene enes om å bringe saken til avgjørelse ved voldgift. Tvister fritar i seg selv ikke partene fra å oppfylle sine forpliktelser. Verneting Oslo. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.