IT-kurs
Nordland
Du har valgt: Narvik
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Narvik ) i IT-kurs
 

Oslo 5 dager 32 000 kr
08 Jan
12 Mar
23 Apr
Citrix XenApp and XenDesktop Administration 7.1x [+]
Designed for students with little or no previous XenApp or XenDesktop experience, this course provides foundational knowledge of the XenApp and XenDesktop platform. You will learn how to install, configure, and manage a highly available environment comprised of XenApp and XenDesktop controllers, StoreFront, Citrix Receiver, Director, and Profile management. This course is offered in instructor-led training (ILT)/virtual instructor-led training (vILT) formats with application of concepts through hands-on exercises in a live lab environment. Note: This course is based on XenApp and XenDesktop 7.x CR (Current Release) including the handson labs. The current release of XenApp and XenDesktop is updated frequently with new features and improvements and as such, course content may not always reflect the latest features. Thsi course replaced CXD-203 and CXD-235.  [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 1 annet sted 1 dag 4 500 kr
28 Nov
30 Nov
05 Dec
Utvid dine grunnleggende ferdigheter som du fikk på dag 1, med effektivt individuelt arbeid og samarbeid i skyen. [+]
Utvid dine grunnleggende ferdigheter som du fikk på dag 1, med effektivt individuelt arbeid og samarbeid i skyen. Ta i bruk avanserte funksjoner i alle arbeidssituasjoner:Som enkeltindivid og teammedlem, i hverdagsoppgaver og prosjekter, på kontoret og på farten, på PC og håndholdte enheter, online og offline,  i intern og ekstern kommunikasjon. Effektive møter og prosjekter i SharePoint: Gode møteområder i SharePoint, Enkle og avanserte prosjektområder, Elektronisk samhandling før, under og etter møtet, Koble MS Project til SharePoint. Demonstrasjon av enkle saksbehandlingssystemer i SharePoint Bruk av wiki-bibliotek og blogger Merking og rangering av innhold Mer avansert bruk av Mitt Område (My Site): Personlig Blogg, Oversikt over merking og stikkord, Kompetansesøk, Redigering av egen profil Bruk av håndholdte enheter: Office 365 på smarttelefon og nettbrett, Gjennomgang av de beste, sikreste og mest kostnadseffektive applikasjonene på din plattform All relevant informasjon – alltid tilgjengelig med SharePoint Workspace: Arbeide Offline med SharePoint, Bruke frakoblede områder i Word, Excel og PowerPoint Bruk av Excel og SharePoint til datahåndtering, rapportering og kalkyler Bruk av OneNote til personlige notater og informasjonsdeling [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
Webinaret vil ta for seg hvordan du lager PowerPoint presentasjoner med hyperkoblinger, egendefinerte lysbildefremvisninger, lysbildeoverganger & inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du tilpasser dine PowerPoint presentasjoner i større grad ved hjelp av inndelinger, lysbildeoverganger, hyperkoblinger og egendefinerte lysbildefremvisninger.  Emner på dette kurset: Bruk inndelinger for å holde orden på en større presentasjon. Lag egendefinerte lysbildefremvisninger slik at du kan bruke samme presentasjon til ulike målgrupper. Det er for eksempel mulig å lage en kortversjon og en langversjon i samme presentasjon, eller å lage en versjon til kunde A og en versjon til kunde B. Dette er hensiktsmessig når du skal vise og skrive ut ulike varianter av en presentasjon. Legg inn lysbildeoverganger mellom lysbildet. Vi viser hvordan du kan automatisere en presentasjon som du vil ha gående gjentakende på en utstillingsskjerm. Vi viser hvordan du kan planlegge og legge inn hyperkoblinger enkelt å komme fra et sted til et annet i presentasjonen eller for å åpne et annet program eller en webside på Internet.  Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å lage lysbilder som inneholder større grad av illustrasjoner i motsetning til tradisjonell tekst i punkter.  Målsetning: Etter webinaret skal du effektivt kunne kontrollere selve fremvisningen og delingen av din PowerPoint presentasjon på en god måte.    Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 2 andre steder 2 dager 8 990 kr
21 Nov
27 Nov
28 Nov
Dette er kurset for deg som er dreven i Excel, men som savner et kurs som retter seg direkte mot økonomiske problemstillinger du møter i hverdagen! [+]
Spar tid og penger, og bli mer effektiv i hverdagen! På to kursdager viser vi deg de uunnværlige metodene og verktøyene som forenkler arbeidsdagen din og forbedrer økonomistyringen. Du vil se nytteverdien allerede etter første leksjon! Kursdagene begynner kl 09.00 og slutter kl 15.30.     Innhold:     * Økonomimodeller og budsjettmodeller    * Likviditetsstyring og finansiering    * Økonomisk analyse    * Kalkyler    * Nyttige databaseverktøy    * Bygging av profesjonelle diagrammer og rapporter Se utfyllende program nedenfor.GjennomføringKurset har en praktisk tilnærming, og du arbeider aktivt med Excel på en PC i løpet av kurset. Det blir tid til oppgaver for å prøve ut ting du har lært.  Vår instruktørVi vet at instruktøren i stor grad avgjør hvor vellykket et kurs blir, og Helge Klungland er en av Norges desidert beste instruktører innenfor sitt felt. Han har MBA-utdannelse fra Danmark og har jobbet med lønnsomhetsanalyser og utvikling av økonomiske modeller i Oljedirektoratet. Som instruktør er han anerkjent for sin faglige tyngde og evne til å inspirere sine kursdeltagere.       ProgramVi legger inn pauser kl 10.30 og 14.30 hver av dagene. DAG 1 TEMA 09.00 - 12.00    *     Slik bygger du presise regneark og strukturerer din informasjon.    *     Metoder for å sammenligne, bearbeide og analysere store tallmengder.    *     Tetting av hull i din egen kunnskap i Excel som vil gjøre deg langt raskere i ditt regnearkarbeid.   12.00 - 12.30LUNCH 12.30 - 15.30    *     Formler og funksjoner du ikke kan unnvære.    *     Praktisk analysearbeid og effektiv talltygging.    *     Lær å bruke oppslagsfunksjoner, økonomiske funksjoner og logiske funksjoner i en helhet på praktiske problemstillinger.    *     Lær å bygge komplekse formler på en enkel måte.   DAG 2 TEMA09.00 - 12.00    * Oppgave: Budsjettering i Excel    * Slik henter du inn og behandler data fra andre systemer ved hjelp av ODBC    * Slik lager du gode rapporter for presentasjon av økonomiske data ved hjelp av pivottabeller og andre databaseverktøy    * Muligheter og feller i grafisk fremstilling av dine data    * Demonstrasjon og gjennomgang av profesjonelle diagram   12,00 - 12.30LUNCH 12.30 - 15.30    * Spar tid ved å lage automatiserte rutiner ved hjelp av makroer i Excel    * Unngå feil: Slik sikrer du at modellene dine virker    * Smarte triks og effektive verktøy for å spare tid og jobbe raskere       Sertifisering:Dette kurset leder ikke frem til noen sertifisering. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 24 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis.Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser. Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter.   Kursets innhold:   Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming   Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet   Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema   Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter   Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter         [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Adresser og pekere, pekere og tabeller, det frie lageret, operator overloading, konstruktører og destruktører, templates, introduksjon til STL, RTTI og exceptions. [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Programmeringserfaring i et eller flere objektorienterte programmeringsspråk Innleveringer: 8 bestemte øvinger kreves godkjent for å få gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 4 timer skriftlig eksamen. Ansvarlig: Else Lervik Eksamensdato: 05.12.13         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan definere begrepene pekere og referanser og forholdet mellom pekere og tabeller- kan redegjøre for hva konstruktører og destruktører er, og kan forklare når det er nødvendig å lage dem.- kan gjøre rede for «overloading» av operatorer- kan forklare begrepet «templates» og hvordan det brukes- kan forklare behovet for Standard Template Library og hva det inneholder- kan forklare bruken av RTTI og Exceptions FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage programmer i C++ som demonstrerer bruk av pekere, «overloading», templates, RTTI, exceptions og elementer fra Standard Template Library- kan lage programmer i C++ som bruker pekere og det frie lageret på en forsvarlig måte og med nødvendig opprydding GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er opptatt av at som profesjonell yrkesutøver skal man lage programmer som skal lette arbeidet for andre yrkesutøvere eller generelt være til nytte for folk og samfunn Innhold:Adresser og pekere, pekere og tabeller, det frie lageret, operator overloading, konstruktører og destruktører, templates, introduksjon til STL, RTTI og exceptions.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag C++ for programmerere 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time
18 Apr
Instruktørbasert opplæring: Nysgjerrig på Office 365-tjenestene? Her blir du kjent med funksjonalitet og hvordan du kommer i gang! [+]
Instruktørbasert opplæring:   Office 365 nivå 100 - Kom i gang med Office 365 for IT (IT-Pro) Oversikt over planer/priser Registrere en konto og konfigurere Office 365 fra scratch Demonstrasjon av tjenester fra brukerperspektiv Portalen Exchange Online SharePoint Online Lync Online Veien videre   3 gode grunner til å delta 1. Lær om tjenester og abonnementer og overføring av data til skyen 2. Registrere og administrere et prøveabonnement 3. Demonstrasjon av tjenestene i Office 365 [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 40 timer 3 200 kr
Du vil lære hvordan du bør bruke AutoCAD P&ID i ditt daglige skjemabaserte arbeid, oghvordan man starter et prosjekt, tegner et skjema og lager rapporter som resten av ... [+]
AutoCAD P&ID På dette kurset vil du lære å opprette og håndtere P&ID-prosjekter, tegne diagrammer med de verktøy og kommandoer som er designet til formålet, og bruke toolpalettenes utstyr, ventiler, fittings og instrumenter. Du vil også lære å bruke valideringsverktøyet til å kvalitetssikre ditt prosjekt, eksportfunksjonen til å skape 'nøytrale' AutoCAD-kopier av dine P&ID-tegninger samt å lage forskjellige rapporter og datauttrekk for f.eks. utstyr, ventiler, instrumenter osv. Her er noen av temaene du vil lære: Opprette og håndtere P&ID-prosjekter Tegne og redigere P&ID-diagrammer Eksportere og Importere data via Excel Uttrekk av lister og rapporter Les mer om Global eTraining eLæringskurs her.  Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter. Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap. Les mer her [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
19 Dec
19 Jun
Instruktørbasert opplæring: Delta på webinar å lær hvordan man bygger en prosjektplan for å få god kontroll med gjennomføringen! [+]
Instruktørbasert opplæring:   Project nivå 3 - Hvordan bygge en god prosjektplan Tabeller og felt i Project Forskjellige typer felt. Forskjeller mellom felt i aktiviteter og ressurser Legge til og fjerne felt Opprette og tilpasse felt Endre eksisterende tabeller Opprette nye tabeller Forskjellige visninger Sortering Filtrering - Innebygde filetere. Definere nye filtre Gruppering. Benytte grupper til bedre oversikt og kontroll   3 gode grunner til å delta 1. Hvordan bygge nye tabeller og opprette felter 2. Lær om filtrering, sortering og gruppering 3. Jobb smartere i Project [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Installering av Linux, hva er Linux, distribusjoner, GNU, GPL, Linus Torvalds etc. Historikk, Linux skrivebordsmiljø inkl. Filbehandler, Linux-programmer, kommandobasert... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Kunnskaper tilsvarende emnet IINI1001 IT-Introduksjon Innleveringer: 6 av 10 øvinger er obligatoriske. Vurderingsform: 1-timers eksamen på nett av typen flervalgsprøve Ansvarlig: Geir Maribu Eksamensdato: 09.12.13 / 12.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva Linux er, dvs. historikk, kultur og hvilken rolle og hvilken påvirkning Linux har i dag.- kan redegjøre for hva som menes med åpen og fri programvare og hvordan Linux er en del av denne kulturen. FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere Linux aleine på maskin, i dualboot med Windows eller inni et virtualiseringssystem.- bruke Linux skrivebordsmiljø (GUI) og tilhørende applikasjoner som et reelt alternativ til MS Windows- bruke kommandogrensesnittet til de vanligste fil- og mappeoperasjonene, og til kommandoer der GUI-et ikke er det beste valget- utføre vanlig systemarbeid på egen Linux-maskin som vedlikehold, installering, oppdatering- vise i praksis hvordan Linux kan integreres med Window og Mac GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på hva slags utviklingsmiljø Linux er en del av Innhold:Installering av Linux, hva er Linux, distribusjoner, GNU, GPL, Linus Torvalds etc. Historikk, Linux skrivebordsmiljø inkl. Filbehandler, Linux-programmer, kommandobasert Linux, omdirigering, kanaler etc Tilgangsrettigheter, prosesser kommandoskallet, skallprogrammering, filsystemer, installering av programmer, oppdatering, brukere og brukeradministrasjon, remote login, cron-jobber, loggfiler, backupLes mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Praktisk Linux 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
30 Nov
Instruktørbasert opplæring: Ønsker du en rask innføring i hva OneNote er og hvordan du kan bruke programmet til å få oversikt over diverse notater? Dette webinaret ... [+]
Instruktørbasert opplæring:   OneNote nivå 1 - Bli kjent med OneNote Lage notater Skriving av notater Bruk av koder for raskt å finne igjen informasjon Disponere notatsidene Tegneverktøy Sette inn bilder, skjermbilder Organisere og søke Sider og undersider Inndelinger og inndelingsgrupper Notatblokker Søk etter notater Rapport på koder Delte notater Lage en delt notatblokk Passord beskytte notater Bruk av OneNote med andre programmer Koblede notater Møtenotater fra Outlook-kalenderen Legge til Outlook-oppgave Skrive ut til OneNote   3 gode grunner til å delta 1. Lær hvordan du kan organisere notatene 2. Du vil se hvor enkelt det er å ta raske notater 3. Lær å notater til kalenderen og oppgavelisten i Outlook [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Installering og bruk av valgt databaseverktøy (MySQL). Flerbrukerproblematikk og databaseadministrasjon (DBA) i SQL. Bruk av SQL og innebygd funksjonalitet i databasever... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1003 Databaser eller tilsvarende forhåndskunnskaper Innleveringer: Tilsvarende 8 obligatoriske øvinger må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Individuell netteksamen, 2 timer. Ansvarlig: Tore Mallaug Eksamensdato: 13.12.13 / 16.05.14         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kjenner sentrale begreper innen flerbrukerproblematikk og databaseadministrasjon, og kan gjøre rede for disse- forstår hvordan innebygd funksjonalitet i relasjonsdatabasesystem kan utnyttes i en klient/tjener-arkitektur- vet hvordan ulike typer data kan lagres og representeres i et databasesystem; tekst, XML og temporale data.- kan gjøre rede for hvordan NoSQL-løsninger er et alternativ til relasjonsdatabaser i Web-løsninger FERDIGHETERKandidaten:- kan administrere en flerbrukerdatabase med SQL-kommandoer i et valgt databaseverktøy- lager sin egen (mest mulig normaliserte) relasjonsdatabase med nøkler og referanseintegritet som ikke bare lagrer strukturelle data, men også tekst og semi-strukturelle data (XML)- kan utnytte databaseverktøyet funksjonalitet til utvidet bruk av SQL i en klient/tjener-sammenheng for å støtte opp rundt applikasjoner mot databasen- kan utnytte databaseverktøyet til å lagre temporale data- kan utføre SQL-spørringer mot ulike typer data i en database GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- viser en bevisst holdning til lagring og representasjon av ulike typer data i et informasjonssystem- viser en bevisst holdning til databasedesign for å unngå unødvendig dobbeltlagring av data i en database Innhold:Installering og bruk av valgt databaseverktøy (MySQL). Flerbrukerproblematikk og databaseadministrasjon (DBA) i SQL. Bruk av SQL og innebygd funksjonalitet i databaseverktøyet (bruk av funksjoner/prosedyrer og triggere). Utnytte databaseverktøyet i en klient/tjener -arkitektur. Se på forholdet database - applikasjon. Lagring av ulike typer data; tekst, XML (semi-strukturelle data), dato/tid (temporale data). Enkel bruk av NoSQL-løsning. MySQL blir brukt i eksempler, men noen utfyllende eksempler i Oracle kan forekomme i lærestoffet.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Databaser 2 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 500 kr
20 Nov
08 Jan
26 Feb
Upgrading Your Skills to Windows Server 2016 MCSA [+]
This five-day, instructor-led course explains how to implement and configure new Windows Server 2016 features and functionality. This course is for information technology (IT) professionals who want to upgrade their technical skills from Windows Server 2008 or Windows Server 2012 to Windows Server 2016. This course presumes a high level of knowledge about previous Windows Server technologies and skills equivalent to the Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA): Windows Server 2008 or Windows Server 2012 credential.   This course is not a product-upgrade course, detailing considerations for migrating and upgrading students’ specific environment to Windows Server 2016. Rather, this course provides updates to students' existing Windows Server knowledge and skills, as they pertain to Windows Server 2016. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
11 Dec
11 Jun
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;