IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Nordland
Du har valgt: Rana
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Rana ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Oslo Hele landet 3 dager 18 000 kr
24 Jul
23 Aug
16 Oct
VMware vSphere: What's New v6,5 [+]
In this three-day, hands-on training course, you will explore the new features and enhancements in VMware vCenter Server® 6.5 and VMware ESXi™ 6.5. Real-world use case deployment scenarios, hands-on lab exercises, and lectures will teach you the skills that you need to effectively implement and configure VMware vSphere® 6.5. This class is recommended for customers who want to deploy vSphere 6.5 into their existing vSphere environment. [-]
Les mer
3 dager 20 500 kr
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsGain knowledge in database administration of ASE... [+]
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsGain knowledge in database administration of ASE database running an SAP system GoalsUnderstanding SAP ASE Concepts and ArchitectureGet familiarized with SAP ASE operationsDescribe the SAP ASE Administration toolsExplain how to monitor SAP ASE by using DBA cockpitDescribe SAP ASE space managementExplain Business Continuity Planning and Security concept with SAP ASE AudienceDatabase AdministratorSystem AdministratorTechnology Consultant PrerequisitesEssential:SAPTEC Recommended:EDB358 Course based on software releaseSAP ECC 6.07-System, SAP NetWeaver 7.4, SAP ASE 16 ContentSAP Adaptive Server Enterprise Overview- Describing SAP ASE- Understanding SAP ASE Editions, Options and versions- Understanding SAP ASE Concepts- Finding SAP ASE software on the operating system- Understanding integration with SAP Netweaver SAP ASE Server Operations- Reviewing start process of SAP Netweaver- Starting SAP ASE- Stopping SAP ASE SAP ASE Administration Tools- Using DBA Cockpit- Using command line utilities- Understanding other administration tools SAP ASE Internal Architecture and Configuration- Understanding SAP ASE internal architecture- Configuring SAP ASE for SAP Business Suite Monitor SAP ASE using DBA Cockpit- Enabling monitoring with DBA Cockpit- Monitoring SAP ASE using DBA Cockpit SAP ASE Space Management- Describing SAP ASE space management- Manage space in SAP ASE SAP ASE Security- Granting access to SAP ASE- Enabling network security- Finalizing DBA Cockpit remote connection to SAP ASE Business Continuity Planning- Maintaining SAP ASE- Recovering from system failures- Planning for recovery from media failure- Configuring for backups- Performing a backup- Testing to recover a database SAP ASE Life Cycle Management- Reviewing SAP ASE Editions, Options and versions- Planning upgrade of SAP ASE- Upgrading SAP ASE- Checking upgrade and post installation tasks [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Bærum 2 timer 1 990 kr
22 Aug
10 Oct
I de fleste prosjekter skal bygget/byggene plasseres geografisk i henhold til et koordinatsystem. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Hvordan få riktig oppsett av koordinater i prosjekt? Dette er et tema NTI CADcenter merker stor pågang rundt til support, og henvendelsene kommer fra disipliner som byggteknikk, VVS og elektro i tillegg til arkitekt. Det er ofte arkitekten som setter opp koordinatene i Revit. Hvis utgangspunktet er feil, påvirkes dette i alle andre disipliner også. Spesielt der det er krav til at utvekslingsformatet er IFC. På dette online-kurset vil du lære: Forskjellen mellom de ulike koordinatsystemene Hva er et lokalt nullpunkt Sette opp reelle koordinater (Survey) «Best Practice» i oppsett av koordinater fra start Samhandling ved utveksling av filer og koordinater Behandle flere koordinatsystemer i samme prosjekt IFC export/import i forhold til delte koordinater Det kan gå noe tid mellom hver gang du setter opp koordinater, og det er lett å glemme prosessen. Etter gjennomført kurs, får du en «step by step» dokumentasjon, som kan benyttes som oppslagsverk senere.  Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 200 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 1200 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 32 000 kr
04 Sep
22 Jan
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsThis course provides you with knowledge around... [+]
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsThis course provides you with knowledge around the concepts of new General Ledger Accounting. You will learn about the extended totals table dataset, document splitting, realtime integration of CO with FI, and parallel ledgers. You will also become familiar with new programs created to take advantage of new G/L accounting. In addition you will be introduced to new Asset Accounting and learn the additional configuration options and functionalities it brings. GoalsThis course will prepare you to:Understand the features and logic of new General Ledger AccountingActivate, configure, and use Document SplittingActivate, configure, and use Real-Time Integration CO->FIActivate, configure, and use additional general ledgersConfigure and use new Asset Accounting AudienceApplication ConsultantBusiness Analyst PrerequisitesEssentialGood knowledge of using classic GL accountingRecommendedGood knowledge of Financial Accounting subsidiary ledgers and Management Accounting (Controlling) Course based on software releaseSAP ERP 6.0 with Enhancement Package 7 ContentIntroduction to New General Ledger Accounting- Outlining the Functionality of New General Ledger Accounting Ledger Definition- Setting Up New General Ledger Accounting- Using the Segment Characteristic- Listing Business Functions of New General Ledger Accounting Document Splitting- Configuring Document Splitting Integration Aspects- Integrating Financial Accounting (FI) Subledgers with New General Ledger Accounting- Integrating Controlling (CO) with New General Ledger Accounting- Integrating Materials Management (MM) with New General Ledger Accounting- Integrating Profit Center Accounting with New General Ledger Accounting Planning- Describing Planning Options in New General Ledger Accounting Period-End Activities- Outlining Period-End Activities Parallel Accounting- Configuring the Ledger Approach in New General Ledger Accounting- Configuring a Foreign Currency Valuation Run- Defining Ledger Groups- Posting Manually to a Ledger Group and Evaluating the Posting Period Check- Clearing Provision Open Items Using New General Ledger Accounting- Configuring the Fixed Assets Application when Using the Ledger Approach in New General Ledger Accounting Reporting- Analyzing Posted Values Migration to New General Ledger Accounting- Migrating from Classic General Ledger Accounting to New General Ledger Accounting New Asset Accounting- Explaining the Functionality and Architecture of New Asset Accounting- Configuring New Asset Accounting- Using New Asset Accounting- Activating New Asset Accounting [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Gir en oversikt over grunnleggende objektorientert programdesign og Java-programmering. Begreper innen objektorientering: klasser, objekter, innkapsling mm. Java-syntaks:... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Et utvalg (6) av øvingsoppgavene må være godkjent for å få gå opp til eksamen. Det vil settes nærmere krav til utvalget, - opplysninger om dette gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, 4 timer. Ansvarlig: Vuokko-Helena Caseiro Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Programmering i Java skal kandidaten ha følgende samlede læringsutbytter: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et program er- kjenner til enkle prinsipper innen objektorientert programmering- kan forklare hvorfor brukerkommunikasjon og logikk til et program knyttet til det problemet som skal løses, bør legges til ulike klasser FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp programmiljø for å utvikle og kjøre Java-program på egen PC- kan lage strukturert og oversiktlig programkode- kan beskrive klasser og kontrollstrukturer ved hjelp av enkle klassediagram og aktivitetsdiagram- kan, med noe hjelp, anvende klasser fra Java API'et GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- kan anvende objektorientert tankegang til å analysere og løse enkle problemer Innhold:Gir en oversikt over grunnleggende objektorientert programdesign og Java-programmering. Begreper innen objektorientering: klasser, objekter, innkapsling mm. Java-syntaks: Datatyper, betingelser, valg, løkker, uttrykk. Innlesing og utskrift. Tabeller.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Programmering i Java 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - stream... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Generelt gode IT-kunnskaper. Bør ha kjennskap til bruk av Windows server og fordel med MS SQL server. Kjennskap til AD, RDP og DNS. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeskamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten skal:- kjenne til fordelen med å ta i bruk Citrix XenApp for en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan Citrix XenApp brukes som publiseringsplattform- kunne beskrive Citrix XenApp brukes for å rulle ut applikasjoner- kunne gjøre rede for hvordan XenApp kan tas i bruk som applikasjonsvirtualisering på klientside (streaming) og på serverside (publishing)- kunne oppnå optimal applikasjonsytelse og fleksible leveransemuligheter FERDIGHETER:Kandidaten skal:- kunne installere Citrix XenApp- kunne sette opp administrativ konfigurasjon- kunne sette opp og publisere applikasjoner, innhold og desktops for brukere- kunne konfigurere applikasjoner for streaming til servere og til desktops- kunne vurdere hvilken sikkerhet som kreves- kunne sette opp og konfigurere overvåkning- kunne konfigurere og bruke et administrativt grensesnitt GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke Citrix XenApp- kan i et forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av Citrix XenApp Innhold:- introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - streame applikasjoner - sette opp restriksjoner - konfigurere lastbalansering - maksimere brukeropplevelse - bruke av skrivere - sikkerhet - overvåkningLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Citrix XenApp 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 625 kr
Kurset skal gi deltakerne kjennskap til de mer avanserte delene av programmet Excel, og se muligheter for å arbeide med disse på en smart og effektiv måte. [+]
I kurset lærer du å bruke mer avanserte funksjoner i Excel 2010, slik at du blir mer effektiv i arbeidet ditt. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Kurset inneholder over 30 ulike opplæringsvideoer.Jobb smart og effektivt!- Du har tilgang til et utall ferdigdefinerte funksjoner som utfører alle slags beregninger.- Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter.- Betinget formatering gjør det enkelt å følge med sentrale verdier i regnearket.- Cellestiler gjør formateringen mer konsekvent.- Diagram gir en visuell lettfattelig framstilling av tallverdier.- Sparkline-grafikk kan brukes for å visualisere data direkte i regnearkceller.- Bruk av flere regneark gjør større regnearkmodeller mer oversiktlig.- Sortering og filtrering gjør arbeidet med lister og tabeller enkelt og effektivt.Innhold:- Formatering- Funksjoner- Diagram- Flere regneark- Lister og tabeller- Utskriftsinnstillinger [-]
Les mer
Nettbasert kurs 30 timer 3 200 kr
Modellgjennomgang med Navisworks gir alle deltakere i ethvert prosjekt innsyn til å oppdaterte data uansett programvare, tid og sted. [+]
Kurset gir deltakerne forståelse av visualisering og navigering i 3D modeller av mange filformater og publisering av disse for distribusjon til samtlige prosjektdeltakere. Det gis også en kort introduksjon til de øvrige Navisworks moduler for simulering og kollisjonsanalyse. Les mer om Global eTrainings eLæringskurs her.  Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter.Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap.Les mer her   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time
11 Dec
Få en gratis, effektiv og god innføring i SharePoint! Vi viser deg nyttig funksjonalitet slik at du kommer i gang. [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint webinar - Introduksjon til SharePoint (nivå 1)   Hva er SharePoint? Bruksområder for SharePoint Bli kjent med SharePoint Ord og uttrykk i SharePoint Bli kjent med lister og bibliotek Lage lister og bibliotek Bli kjent med Oppgave-liste Bli kjent med Kalender Sortere og filtrere listen, bruke visninger Laste opp dokumenter Opprette nye dokumenter Søk Søk i arbeidsområder Søk i lister og bibliotek   3 gode grunner til å delta 1. Få en god introduksjon til hvordan man bruker SharePoint 2. Forstå hvilken rolle SharePoint har for din organisasjon 3. Bli kjent med de viktigste SharePoint-begrepene [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0C... [+]
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0Configure, manage and secure remote devices in the EnterpriseUse the web-based Afaria Administrator to configure, administer and manage your Afaria environment and devicesMaintain and monitor the Afaria server and related componentsAudienceSystem AdministratorsSystem Engineers Prerequisites* EssentialKnowledge of Windows administration concepts such as services, user and group accounts and domainsFamiliarity with mobility conceptsFamiliarity with handheld devices and emulators * RecommendedBasic MDM knowledgeCourse based on software releaseAfaria 7.0ContentAfaria 7.0 Introduction and ArchitectureAfaria InstallationRelay Server ConfigurationAfaria for iOS Devices ConfigurationNavigation of the Afaria Administration ConsoleAdding Groups and PoliciesEnrollment of Devices and the Self-Service PortalImplementation of Configuration PoliciesSession Policies and the Afaria Channel AdministratorCreation of Advanced Session PoliciesOnboarding Applications using Application PoliciesConfiguration of the Afaria ServerDefinitions for Alerts and Custom Data ViewsDevice Activity Control and TEM ReportingUpgrade Path to Afaria 7.0 from Afaria 6.6 NotesThis course, designed for system administrators, is an information- filled five days that teaches you how to get the Afaria system up and running quickly and efficiently.Covering installation, setup and system monitoring, this course focuses on hands-on practice with your own server, client machines and handheld device emulators.Learn to use policies to enroll, configure and administer handheld devices, and gather client hardware and software information for Android, BlackBerry, iOS, and Windows devices. Learn to deliver applications to handheld clients using the Package Server. Solve common business problems using the skills you've learned. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 55 timer 3 200 kr
Inventor brukes av alle som skal lage modeller og tegninger i industrien. Inventor er markedsledende i bransjen. [+]
Kurset er utformet for å gi deg en solid forståelse av Inventor-funksjoner og gi deg kunnskap fra grunnleggende til avanserte og komplekse modelleringskomponenter. Les mer om Global eTrainings eLæringskurs her.  Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter.Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap.Les mer her [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
28 Jun
Instruktørbasert opplæring: Det er utrolig hva du kan få til i Excel modeller ved å legge til enkel automatisering. Bli inspirert til å utforske de uendelige mulighe... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Bruk av makro for automatisering Generelt om bruk av makro i Excel Åpne arbeidsbok med makro Kategori Utvikler og makroinnstillinger Innspiling av makro Innsetting av knapp i regnearket Enkelt redigering av kode Bruk av navngiving Bruk av If setning Bruk av MsgBox Lagre arbeidsbok med makro 3 gode grunner til å delta 1. Du vil lære å aktivere Utvikler kategorien på båndet og bli kjent med dets muligheter 2. Bli kjent med å spille inn makroer 3. Se hvordan du kan forbedre en makro med redigering av koden   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;