IT-kurs
Oslo
Du har valgt: Sentrum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 4 andre steder 2 dager 8 990 kr
26 Feb
04 Mar
14 Apr
Pivottabeller og rapportering i Excel: Fra transaksjonsdata til en forståelige rapport [+]
  Beskrivelse: Du importerer, bearbeider og analyserer data i Excel! Jobber du på en økonomiavdeling og med Excel er sannsynligheten meget stor for at du kan spare timer hver eneste uke ved å delta på dette kurset. Stikkordene er: Import Bearbeiding av store datamengder som kommer fra andre systemer Rapportering i Excel Kurset fokuserer på å hente, strukturere og kvalitetssikre data fra andre systemer i Excel. Du lærer å utnytte de muligheter som pivottabeller gir slik at dine rapporter gir grunnlag for mer solide beslutninger og også fremstår mer profesjonelle. Etter å ha deltatt på dette kurset vil du: Ha solid kompetanse om pivotteknikker og hvordan du blir mer effektiv i rapporteringen Kunne utnytte Excel og koblinger mot databaser for å sikre solid kvalitet på data som du jobber med Har lært ulike metoder for å slå sammen data (konsolidere) fra ulike kilder Kunne jobbe effektiv med Excel i kombinasjon med andre Office -programmer Effektivt lage rapporter med nøkkeltall og status Målgruppe: Økonomipersonell som lager rapporter med Pivottabeller.    Forkunnskaper: Excel videregående.    Innhold: Introduksjon: Kort repetisjon med de ”smarteste” triksene fra Excel Uttrekk fra andre databaser Lær å sette opp en ODBC-kobling mot en ekstern datakilde Bruk SQL for å lage dine egne uttrekk (Ms-Query) Lage profesjonelle rapporter med Pivot Lær å lage felt og element Lær ulike beregningsmåter (akkumulering, statistikk osv.) Hent data direkte fra en database direkte inn i Pivottabellen Grupper data og vis data slik du selv ønsker Lær mer om bruk av funksjoner for smarte formler Hvordan bruke INDEKS sammen med SAMMENLIGNE og FORSKYVNING for uttrekk av data fra komplekse tabeller Bruk av funksjonen INDIREKTE for fleksible uttrekk Lær å lage fleksible navngitte områder som endrer seg i forhold til listens størrelse Introduksjon til bruk av matriseformler Automatisering med makro (VBA) Introduksjon til VBA - Prosjektutforsker Bruk av Inputbox og msgbox for kommunikasjon med regnearket Lær å gjøre enkle endringer i innspilt vba-kode       [-]
Les mer
1 dag 5 200 kr
Lær deg å sette opp Google Analytics (GA) og målinger med Google Tag Manager (GTM). Dette kurset tar for seg grunnleggende kunnskap i hva du som utvikler bør kunne for å ... [+]
  Det gir deg nødvendig ferdigheter for å støtte webredaktører, designere og rådgivere for å få på plass tracking og målingen som trengs for å gjøre gode analyser på ditt nettsted eller prosjekt. I kurset vil vi bruke både teori, case-eksempler og oppgaver for å gi deg et best mulig grunnlag for å komme i gang. Sentrale temaer er: Begreper, rapportene og oppsett av Google Analytics Oppbygging og funksjoner i Google Tag Manager Eventtracking og andre måter å bruke Google Tag Manager For å få et godt utbytte av kurset er det en fordel om du har en googlekonto med tilgang til en GA-konto, en github-konto og en helt enkel http-server for å servere ett lite prosjekt på localhost (Du kan eventuelt bruke https://www.npmjs.com/package/http-server via ‘npm install http-server -g’. Husk i så fall å installere node https://nodejs.org/en/ for å få tilgang til npm). [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
Gamle Oslo 2 dager 6 500 kr
07 May
Illustrator videregående er et 2-dagers kurs som lærer deg å beherske Illustrator slik at du kan lage dine egne mønstre, pensler og grafiske stiler, så du kan visual... [+]
Bli med på to dager med kreativ bruk av Illustrator. Her vil du få en fordypning i dine oppgaver i Illustrator. Lær deg alle skjulte funksjoner og slipp løs kreativiteten. Vi jobber med mange eksempler og du kan gjerne også jobbe med ditt eget materiell. Kurset er som workshop, så her er det mye å lære. Hvorfor ta dette kurset: Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger Du vil lære å tilpasse programmet til ditt eget behov Du vil arbeide mer effektivt Forhåndskunnskap: Illustrator grunnkurs eller tilsvarende kunnskap Dette lærer du: Bruke Illustrator kreativt Masker og sammensatte baner Effekter og grafiske stiler Lage egne mønstre og pensler 3D-effekter Symboler Praktiske oppgaver Perspektivtegning [-]
Les mer
4 100 kr
Lær å kommunisere bedre og smartere med publikum ved hjelp av nye PowerPoint. [+]
I dette kurset lærer du å kommunisere bedre med publikum ved hjelp av nye PowerPoint.   Du får gode og konkrete tips om hvordan dine presentasjoner kan bli mer moderne, enklere, tydeligere og bedre.   Du får hjelp til å lage presentasjoner som støtter framføringen din, slik at kontakten mellom deg og publikum blir god og energien i rommet blir sterkere, slik at budskapet når helt inn til ditt publikum.   Nye PowerPoint har mange enkle og kraftige funksjoner som zoom, transformasjon, utformingsveiviser m.m, og i kurset lærer du å lage profesjonelle presentasjoner på minst mulig tid.   Innhold:   · Grunnprinsipper for gode presentasjoner · Bruk av tekst og kulepunkter · Bruk av illustrasjoner, ikoner, SmarArt og figurer · Bruk av bilder og multimedia · Bruk av effekter, animasjoner og overganger · Tips og tricks ved selve presentasjonen · Distribusjon, bruk av notatsider og produksjon av støtteark.   Deltakerne oppfordres til å sende presentasjoner til kursinstruktøren i forkant, slik at man i kurset kan få konkrete tips om hvordan presentasjonene kan forbedres og løftes til et mer profesjonelt og moderne nivå. [-]
Les mer
5 dager 24 000 kr
This 4-day instructor led course describes how to implement a data warehouse platform to support a BI solution. [+]
Students will learn how to create a data warehouse with Microsoft® SQL Server® 2016 and with Azure SQL Data Warehouse, to implement ETL with SQL Server Integration Services, and to validate and cleanse data with SQL Server Data Quality Services and SQL Server Master Data Services. After completing this course, students will be able to: Describe the key elements of a data warehousing solution Describe the main hardware considerations for building a data warehouse Implement a logical design for a data warehouse Implement a physical design for a data warehouse Create columnstore indexes Implementing an Azure SQL Data Warehouse Describe the key features of SSIS Implement a data flow by using SSIS Implement control flow by using tasks and precedence constraints Create dynamic packages that include variables and parameters Debug SSIS packages Describe the considerations for implement an ETL solution Implement Data Quality Services Implement a Master Data Services model Describe how you can use custom components to extend SSIS Deploy SSIS projects Describe BI and common BI scenarios Module 1: Introduction to Data Warehousing Describe data warehouse concepts and architecture considerations. Lessons Overview of Data Warehousing Considerations for a Data Warehouse Solution Lab : Exploring a Data Warehouse Solution After completing this module, you will be able to: Describe the key elements of a data warehousing solution Describe the key considerations for a data warehousing solution Module 2: Planning Data Warehouse Infrastructure This module describes the main hardware considerations for building a data warehouse. Lessons Considerations for Building a Data Warehouse Data Warehouse Reference Architectures and Appliances Lab : Planning Data Warehouse Infrastructure After completing this module, you will be able to: Describe the main hardware considerations for building a data warehouse Explain how to use reference architectures and data warehouse appliances to create a data warehouse Module 3: Designing and Implementing a Data Warehouse This module describes how you go about designing and implementing a schema for a data warehouse. Lessons Logical Design for a Data Warehouse Physical Design for a Data Warehouse Lab : Implementing a Data Warehouse Schema After completing this module, you will be able to: Implement a logical design for a data warehouse Implement a physical design for a data warehouse Module 4: Columnstore Indexes This module introduces Columnstore Indexes. Lessons Introduction to Columnstore Indexes Creating Columnstore Indexes Working with Columnstore Indexes Lab : Using Columnstore Indexes After completing this module, you will be able to: Create Columnstore indexes Work with Columnstore Indexes Module 5: Implementing an Azure SQL Data Warehouse This module describes Azure SQL Data Warehouses and how to implement them. Lessons Advantages of Azure SQL Data Warehouse Implementing an Azure SQL Data Warehouse Developing an Azure SQL Data Warehouse Migrating to an Azure SQ Data Warehouse Lab : Implementing an Azure SQL Data Warehouse After completing this module, you will be able to: Describe the advantages of Azure SQL Data Warehouse Implement an Azure SQL Data Warehouse Describe the considerations for developing an Azure SQL Data Warehouse Plan for migrating to Azure SQL Data Warehouse Module 6: Creating an ETL Solution At the end of this module you will be able to implement data flow in a SSIS package. Lessons Introduction to ETL with SSIS Exploring Source Data Implementing Data Flow Lab : Implementing Data Flow in an SSIS Package After completing this module, you will be able to: Describe ETL with SSIS Explore Source Data Implement a Data Flow Module 7: Implementing Control Flow in an SSIS Package This module describes implementing control flow in an SSIS package. Lessons Introduction to Control Flow Creating Dynamic Packages Using Containers Lab : Implementing Control Flow in an SSIS Package Lab : Using Transactions and Checkpoints After completing this module, you will be able to: Describe control flow Create dynamic packages Use containers Module 8: Debugging and Troubleshooting SSIS Packages This module describes how to debug and troubleshoot SSIS packages. Lessons Debugging an SSIS Package Logging SSIS Package Events Handling Errors in an SSIS Package Lab : Debugging and Troubleshooting an SSIS Package After completing this module, you will be able to: Debug an SSIS package Log SSIS package events Handle errors in an SSIS package Module 9: Implementing an Incremental ETL Process This module describes how to implement an SSIS solution that supports incremental DW loads and changing data. Lessons Introduction to Incremental ETL Extracting Modified Data Temporal Tables Lab : Extracting Modified DataLab : Loading Incremental Changes After completing this module, you will be able to: Describe incremental ETL Extract modified data Describe temporal tables Module 10: Enforcing Data Quality This module describes how to implement data cleansing by using Microsoft Data Quality services. Lessons Introduction to Data Quality Using Data Quality Services to Cleanse Data Using Data Quality Services to Match Data Lab : Cleansing DataLab : De-duplicating Data After completing this module, you will be able to: Describe data quality services Cleanse data using data quality services Match data using data quality services De-duplicate data using data quality services Module 11: Using Master Data Services This module describes how to implement master data services to enforce data integrity at source. Lessons Master Data Services Concepts Implementing a Master Data Services Model Managing Master Data Creating a Master Data Hub Lab : Implementing Master Data Services After completing this module, you will be able to: Describe the key concepts of master data services Implement a master data service model Manage master data Create a master data hub Module 12: Extending SQL Server Integration Services (SSIS) This module describes how to extend SSIS with custom scripts and components. Lessons Using Custom Components in SSIS Using Scripting in SSIS Lab : Using Scripts and Custom Components After completing this module, you will be able to: Use custom components in SSIS Use scripting in SSIS Module 13: Deploying and Configuring SSIS Packages This module describes how to deploy and configure SSIS packages. Lessons Overview of SSIS Deployment Deploying SSIS Projects Planning SSIS Package Execution Lab : Deploying and Configuring SSIS Packages After completing this module, you will be able to: Describe an SSIS deployment Deploy an SSIS package Plan SSIS package execution Module 14: Consuming Data in a Data Warehouse This module describes how to debug and troubleshoot SSIS packages. Lessons Introduction to Business Intelligence Introduction to Reporting An Introduction to Data Analysis Analyzing Data with Azure SQL Data Warehouse Lab : Using Business Intelligence Tools After completing this module, you will be able to: Describe at a high level business intelligence Show an understanding of reporting Show an understanding of data analysis Analyze data with Azure SQL data warehouse [-]
Les mer
Sentrum 1 dag 4 900 kr
02 Mar
29 May
22 Jun
Ønsker du å benytte Outlook til mer enn å bare sende og motta e-post? Ønsker du å utnytte programmet for å strukturere og planlegge hverdagen din, samt lagre adress... [+]
Ønsker du å benytte Outlook til mer enn å bare sende og motta e-post? Ønsker du å utnytte programmet for å strukturere og planlegge hverdagen din, samt lagre adresser og telefonnumre til personer i ditt nettverk? Da passer dette kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Introduksjon til Outlook Gjennomgang av programvindu Tilpasse visninger Viktige innstillinger for å tilpasse programmet   E-post Sende og motta e-post Vedlegg Viktighet, følsomhet, bekreftelser, svarknapper, alternativer for levering Organisering av innboks Visninger, diskusjoner, opprydding, søk, søkemapper, oppfølgingsflagg, kategorier, sortering, regler og varsler, hurtigtrinn Signatur – opprette og endre Fraværsassistent   Kontakter Legge inn en ny kontakt. Ta vare på egne kontakter og info. Distribusjonslister. Opprette egne grupper som kan brukes til å masseutsende e-post. Vedlikeholde egne distribusjonslister   Kalender Planlegge og redigere avtaler og hendelser i kalenderen. Møteinnkalling. Sende, svare og redigere en møteinnkalling. Deling av kalender. Hvordan få rask oversikt over kollegaer og andres kalender.   Oppgaver Registrere en ny oppgave. For at oppgaver og gjøremål i hverdagen skal bli lettere å administrere. Regelmessige oppgaver. Tilordne oppgaver til andre. Fordele eller delegere oppgaver til andre. Sende statusrapport. Holde avsenderen oppdatert ved å sende regelmessige statusrapporter.   Notater Lage og redigere ”huskelapper”.   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 2 timer 1 990 kr
I dette online-kurset går vi igjennom hvordan vi starter opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil fra arkitekten [+]
I Norge brukes Open BIM i stor grad. Dette gjør at det kan være mange forskjellige BIM- og modelleringsprogram i et og samme prosjekt. Et eksempel er når arkitekten bruker ArchiCAD. Revit kan ikke lese ArchiCAD-formatet. For å utveksle modell og informasjon er det derfor mest naturlig å benytte IFC. I dette online-kurset går vi igjennom hvordan vi starter opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil fra arkitekten. Vi ser på hvordan vi plasserer underlagsfilene, får inn korrekte felleskoordinater fra arkitekten samt spaces med rominformasjon. Vi gjennomgår også hvordan vi oppretter etasjer, akser, views og sheets slik at du får det beste mulige utgangspunktet for ditt Revit-prosjekt.   På dette 2 timers online-kurset  (klasseromskurs på nett) vil du blant annet lære å: få inn korrekte felleskoordinater fra arkitekten starte opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil opprette etasjer, akser, views og sheets   Slik gjennomføres onlinekurs: Kurset blir holdt via Go to Training – som lastes ned før kursstart. For å delta må du ha: PC med to skjermer høretelefon og mikrofon internett-tilkobling Revit MEP MagiCAD VVS Dette er IKKE et webinar, men et "klasseromskurs" på nett. [-]
Les mer
5 dager 25 000 kr
ISO 27001 er kanskje den viktigste sikkerhetsstandarden og for mange et kvalitetsstempel for sikkerhet/security i virksomheten. [+]
Watchcom har i samarbeid en av verdens fremste sertifiseringsmyndigheter etablert et tilbud omformell ISO 27001-opplæring i Nord-Europa. Etter gjennomført kurs og bestått eksamen, kan du avhengig av erfaring søke om å bli sertifisert som ISO 27001 Lead Auditor. Uansett om du sertifiserer seg eller ikke etter kurset, får du unik innsikt i hvordan man skal revidere mot ISO 27001 standarden. Således kan du implementere standarden på et vis som tilfredsstiller revisors krav.   Kursinnhold Presentasjon og gjennomgang Revisjonsregler, forberedelser og oppstart Revisjonsaktiviteter Konklusjoner og vurderinger, avslutning Avsluttende eksamen Kurset er basert på teoretiske presentasjoner etterfulgt av praktiske oppgaver. Det må påregnes en del kveldsarbeid.     [-]
Les mer
5 dager 28 900 kr
This Oracle Database 12c: Introduction to SQL training helps you write subqueries, combine multiple queries into a single query using SET operators and report aggregated ... [+]
This Oracle Database 12c: Introduction to SQL training helps you write subqueries, combine multiple queries into a single query using SET operators and report aggregated data using group functions. Learn this and more through hands-on exercises.   Learn to: Understand the basic concepts of relational databases ensure refined code by developers. Create reports of sorted and restricted data. Run data manipulation statements (DML). Control database access to specific objects. Manage schema objects. Manage objects with data dictionary views. Retrieve row and column data from tables. Control privileges at the object and system level. Create indexes and constraints; alter existing schema objects. Create and query external tables. Course objectives: Identify the major structural components of the Oracle Database 12c Manage objects with data dictionary views Manage schema objects Retrieve row and column data from tables Run data manipulation statements (DML) in Oracle Database 12c Use scalar and correlated sub-queries Utilize views to display data Write SELECT statements that include queries Write multiple-column sub-queries Control database access to specific objects Create reports of aggregated data Create reports of sorted and restricted data Create tables to store data Display data from multiple tables using the ANSI SQL 99 JOIN syntax Employ SQL functions to retrieve customized data Read the official course description here.    [-]
Les mer
Nettkurs 1 250 kr
26 Jun
09 Jul
24 Aug
Excel gir deg flotte muligheter for å presentere og visualisere data! [+]
Lær å presentere data oversiktlig og profesjonelt til et internt møte, for dine kunder eller i en større forsamling. Framstill dine data på en profesjonell og forståelig måte slik at de kan tolkes, analyseres og presenteres for et publikum i PowerPoint eller Word. Vi tar i bruk ulike metoder og funksjoner for å få orden på importerte data eller "trøblete" format på data som skal rapporteres videre i Excel. Lær metoder for å analysere data med betingete og egendefinerte format og lær mer om egendefinerte spesialformat. Innen diagrammer vil du blant annet lære om bruken av Sparkline (minidiagrammer), nyere diagramtyper og kombinasjonsdiagrammer med filtrering. Lær også hvordan du importerer dine spesialformat og diagrammer til Word og PowerPoint for å utnytte det beste i hvert verktøy. Du vil også få en introduksjon til Pivottabeller hvor vi kombinerer tabell, diagram og smarte slicere for presentasjon og analyse av større datamengder. Kurset passer for deg som jobber med alle typer data, tekst eller tall og som har erfaring med Excel.  Dette er et nettbasert kurs som du for eksempel kan følge på egen PC på din arbeidsplass. Agenda: Tips om tall- og tekstformat for klargjøring av data i lister for analyse, kontroll og presentasjon Funksjoner i Excel for å bearbeide datoer Analysere og presentere data med betinget formatering (farger, regler, symboler) Lage dine egne regler for betinget formatering – også ved hjelp av formler Presenter og synliggjør dine data med Tabellformat: Dette gir deg en kombinasjon av datalister, filter og funksjoner! Ta i bruk Slicere for smart filtrering når du skal presentere data Pivottabeller med diagram og slicere, vi lager «dashboard» med ulike uttrykk på samme flate Diagram Sparkline for diagram på cellenivå (minidiagrammer) Diagram – Diagramtyper og diagramelementer Kombinasjonsdiagram Kopier og få med spesialformat og diagram til Word og PowerPoint Overføre diagram og spesialformat til Word – få orden på tekstbryting rundt grafikk og bilder Overføre diagram fra Excel til PowerPoint og gå videre med animasjoner på diagrammer Praktisk informasjon: Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. Du vil få tilsendt Excelfilene som blir brukt under presentasjonen, etter kurset. Webinaret er et tilbud til deg som ønsker å ta denne opplæringen der det passer deg. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 310 kr
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god o... [+]
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god oversikt over økonomien i prosjektet.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Hvilke typer ressurser har man tilgang på i Project Arbeidsressurser. Hvordan definere og bruke disse. Forskjell mellom generiske og personlige ressurser Materiellkostnader, hvordan benytte seg av dette i Project Hvordan sette opp kostnader   Ressursallokering i prosjektet Legge til, fjerne og endre ressurser Forskjellen mellom innsatsdreven og ikke innsatsdreven aktivitet Håndtere overallokeringer - hva skjer og hvordan få ressursplanlegging på plass   3 gode grunner til å delta 1. Få en oversikt over ressursbruk 2. Planlegg for bedre ressursbruk 3. Du får kontroll på utgiftene i prosjektet ditt   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 11 500 kr
30 Mar
04 May
Lær deg om Revit MEP med fokus på design, beregning og dokumentasjon [+]
Autodesk Revit MEP Electrical med Naviate grunnkurs Fra kursagendaen: gjennomgang av grensesnitt med menyer og verktøy metode for å skape og håndtere et Revit-prosjekt konstruere elektroinstallasjoner med Revit MEP som plattform håntering av el-symboler og 3D-objekter etablere komplett 3D-modell jobbe med systembrowser Naviate er en heldekkende nordisk produktportefølje fra Symetri som inneholder løsninger for de som prosjekterer innen bygg og infrastruktur. Alle våre kurs gjennomføres med Naviate, men det er ingen forutsetning for gjennomføring av kurset. [-]
Les mer
Gamle Oslo 2 dager 8 500 kr
04 May
Lag verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking [+]
Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital innovasjon». Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne? Og hvordan kan vi sikre en plass med på toget inn i fremtiden, når vi lever i en virkelighet der teknologi utvikler seg eksponentielt og selskaper logaritmisk? Mange mener Design Thinking er svaret på det. Designtenking er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Metoden kombinerer designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi. Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Mål og gjennomføring Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på kundeopplevelse og de enorme digitale mulighetene vi har i dag. Med en «fail fast, fail cheap» tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus. Vi vil jobbe med å kartlegge kundens brukerbehov og jobber, og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske gode forretningsmodell, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass. Kurset inneholder: Forståelse av dagens digitale landskap Strategisk arbeid med innovasjon Design Thinking: teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser Kursleder: André Nordal Sylte, fagleder kundekonsept i DNB. Han jobber med å utforske og spesifisere prioriterte kundesegmenters viktigste behov, og designe verdiforslag til disse. Han har tidligere jobbet i Deloitte og Creuna. André er veldig kunnskapsrik og inspirerende, vi lover deg to meget lærerike og innholdsrike kvelder. Tid: 25. – 26. november kl. 17 – 21, matservering fra kl. 1630.   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.