IT-kurs
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig
Oslo Og 2 andre steder 2 semester 98 300 kr
02 Sep
03 Sep
Praktisk studie i installasjon, drift og administrasjon av nettverk og CISCO-teknologi. 60 studiepoeng. [+]
Nettverksadministrator – Lær IT ved å praktisere IT Studiet Nettverksadministrator med design er praktisk rettet, og gjennom opplæringen trenes studentene i installasjon, administrasjon og drift av servere og nettverk i klasserommet. I tillegg opparbeider studentene tilstrekkelig kompetanse til å foreta gode og relevante behovsanalyser som grunnlag for gjennomføring av IT-arbeid i bedrifter.  Gjennom studiet fokuserer vi på at studentene opparbeider tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter tilknyttet IT-sikkerhet. Næringslivet etterspør oppdatert kompetanse innen IT-sikkerhetsløsninger, og gjennom kombinasjon av teoretiske gjennomganger og praktisk trening opparbeider studentene nødvendige kunnskaper og ferdigheter i design av relevante sikkerhetsløsninger, samt konfigurering og implementering av konkrete sikkerhetstiltak. Studentene blir også trent i teamarbeid, og skal kunne gjennomføre konstruktivt arbeid som del av et team. IT-løsningene er i kontinuerlig utvikling og gjennom studiet fokuseres det derfor på hvordan man som utøver av IT-rettet arbeid kontinuerlig må oppdatere sin kompetanse for å være relevant. Studentene gis derfor god oversikt over kilder for kompetanseoppdatering innen de ulike områdene studiet omhandler. Studiet er utformet med basis i Windows- og Cisco-teknologi, og gir grunnlag for gjennomføring av flere sertifiseringer. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er også testsenter, og tester tilknyttet aktuelle sertifiseringer kan derfor gjennomføres på skolen. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er akkreditert som Cisco NetWorking Academy noe som innebærer at studentene har tilgang til Ciscos egne nettbaserte løsninger i tillegg til skolens egen Cisco-lab.    Praktisk undervisning Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene gjennomfører installasjon og drift av nettverk i skolens virtuelle servermiljø. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, virkelighetsnære prosjekter etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.    Jobbmuligheter Jobbmulighetene etter fullført studium er mange og kvalifiserer for en rekke jobber som nettverksadministrator, nettverksdesigner, driftskonsulent, systemkonsulent eller systemansvarlig i små og mellomstore bedrifter. Mange av våre tidligere studenter jobber også som en del av et driftsteam eller en konsulentgruppe i store virksomheter. Studiet og arbeidet med dette gir deg kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som legger grunnlaget for å bli en viktig ressursperson i en IT-avdeling eller et IT-selskap. Siden studiet og pensum i dette er utformet i tråd med MS Windows og Cisco sine krav er jobbmulighetene også gode i utlandet og i store internasjonale selskaper.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale/veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Østensjø 3 dager 13 500 kr
23 Sep
11 Nov
Praktisk kurs hvor vi starter med gjennomgang av topologien som skal bygges. Underveis i kurset gis enkel innføring i hvordan de ulike protokollene og tjenestene virker, ... [+]
MÅLGRUPPEKurset egner seg for alle som kommer i befatning med praktisk bruk, drift og administrasjon av et nettverk som IT-ansvarlige, serviceingeniører og personer som arbeider med installasjon og support. Kurset egner seg også for brukere med spesiell interesse for bl.a nettverk. FORKUNNSKAPERBør ha gjennomgått, eller ha kunnskaper tilsvarende "Grunnkurs i nettverk og datakommunikasjon" for å få fullt utbytte av kurset. MÅLSETTINGGi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper om vanlige komponenter og tjenester som benyttes i nettverk i dag og hvordan de samvirker. SPRÅKUndervisningen og dokumentasjonen er på norsk.   KURSINNHOLD INTRODUKSJON Kort innføring i topologien Kort innføring i kursdokumentasjonen og labheftet, bl.a. i bruk av kommandolinje Kort innføring i bruk av subnetkalkulator Gruppeinndeling av deltagerne   DEN "USYNLIGE" OG NØDVENDIGE INFRASTRUKTUREN ARP og ARP cache IP-adressering: subnetting (VLSM), DHCP (reservasjon tas opp), og RFC 1542 Switcher: statisk MAC-adressetabell Routere: «opplæring» av routerne om topologien   ROUTING Statisk RIPv2 NAT/PAT: Routeren som adresseoversetter   VANLIGE SWITCHTJENESTER   VLAN Spanning Tree + EtherChannel/port channel   NETTVERKSYTELSE Testing av overføringshastigheter og forsinkelse fra og til forskjellige punkter i nettverket SIKKERHET Herding av routere og switcher   Ønsker du å delta på flere kurs - se vårt tilbud om kurspakker [-]
Les mer
Oslo 3 dager 18 300 kr
17 Sep
This course is designed to give you the basic skills needed to work with the Information Design Tool. [+]
This course is designed to give you the basic skills needed to work with the Information Design Tool During this 3-day course you will learn to design, create and maintain BO universes. You will learn to create different objects, restrictions, functions, object hierarchies, define table joins and solve problems caused by database structure. Content: The course content includes the following topics:• Basic SAP BusinessObjects Universe Design• Describing Universes• Defining the Components of a Universe• Defining Data Connections• Data Foundations• Creating Data Foundations• Using Joins• Business Layers• Accessing Data through the Business Layer• Integrating the Business Layer Components • Validating Objects• Creating Measure Objects• Creating Shortcut Joins• Loops in a Data Foundation• Resolving Loops with Joined Tables• Resolving Loops Using Aliases• Resolving Loops Using Contexts• Detecting Contexts• Editing Contexts• Testing Contexts• Resolving Recursive Loops• SQL traps• Data Restrictions• Defining Data Restrictions • Applying Mandatory Data Restrictions• Applying Optional Data Restrictions• Object functions• Using Object functions in Queries• Applying the Aggregate Awareness Optimization Method• Using Other  Functions• Hierarchies• Providing a List of Values (LOV)• Creating Derived Tables• Indexies• Linking universes• Universe security• Creating universe language version The Information Design Tool enables designers to extract, define, and manipulate metadata from relational and OLAP sources to create and deploy SAP BusinessObjects universes. [-]
Les mer
Østensjø 3 dager 25 600 kr
15 Oct
WhatsUp Gold (WUG) & Plug-ins Training is an all-in-one course that delivers a series of “how to” lessons designed to elevate the novice WUG user to an expert level. [+]
 WhatsUp Gold and Plug-ins Training isa live, virtual, three consecutive-day session. Studends access hands-on lab exercises using Amazon Web Services from Data Equipment’s premises in Oslon. This three-day course covers WhatsUp Gold and add-on modules: Provides the practical knowledge and problem-solving skills needed to carry out your most important network management tasks Features a series of stimulating and challenging hands-on lab exercises Is the final course offered to prepare you for the WhatsUp Gold certification test.   Upon successful completion of this course, you will be ready to adopt best practices to manage your WhatsUp Gold installation using the Virtual, Cloud Monitoring, Network Traffic Analysisand Configuration Management tools. You will also have gained the skill required to: Troubleshoot network and systems performance issues Manage user accounts and security using third-party authentication systems such as Active Directory® Proactively monitor, identify, and resolve issues before they become end-user problems.       MÅLGRUPPEThe course is designed to elevate the novice user to an expert level. The best-prepared students have a working knowledge of network/server administration and terms, and are just getting started using WUG but have less than two years of WUG experience.   SPRÅKThe training and documentation will be in english.   KURSINNHOLD Document your network devices Map your network devices and connections Monitor network devices and assess the performance of your network Create alarms, actions, and alerts Create reports and dashboards Perform system administration and maintenance Monitor remote sites from a central location Monitor statistics of a virtual host Identify Network and Server Performance issues   Deltagerne må ta med egen PC til bruk under kurset. For dette kurset gjelder følgende avbestillingsregler: Det er bindende påmelding 4 uker før kursstart.Ved avbestilling etter denne dato vil kursavgiften bli belastes i sin helhet.Du kan overdra din kursplass til en annen i din bedrift hvis du er forhindret til å delta.De ovennevnte avbestillingsregler gjelder uansett årsak til avbestillingen.   For mer informasjon om kurset kontakt Kristin Eilertsen, kristin@dataequipment.no, mobil 99 55 77 19. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 000 kr
Goal: SQL is a query language standardized by the ANSI Institute, which is used to retrieve information and to edit database structures in to relational databases. Many r... [+]
Many reporting tools produce underlying SQL language automatically: to understand SQL Language is the basic requirement for developing Business Intelligence environments and producing better reporting. During the training, you will learn the SQL language grammar, to help you do both simple and versatile relational database queries. Our training provides the basic skills for the reporting of data in the database query language, as well as a good basis for further study of information content editing (Data Manipulation Language), reporting software, database maintenance, and application development. Target audience: The training is primarily intended for database users and the reporter designers who have no previous experience in SQL queries. The course uses CGI Academy own-developed material. The material is based on SQL language standard, but it includes key differences in Microsoft and Oracle’s own syntax.   Prerequisites: The training does not require prior database or programming experience.   Content: •Relational model◦Relational database overview ◦Basic hierarchy of a relational database◦SQL Language history◦Development history◦Product specific differences   •Basic queries◦Comments ◦Choosing columns and rows◦Column aliases◦NULL values in columns◦Excluding and sorting the result set◦Tips for basic queries   •Functions◦To query for random rows   •Grouping the result set◦GROUP BY section ◦Aggregate functions◦HAVING section◦Summarizing data with ROLLUP and CUBE   •Set theory operations◦Union, intersection and difference   •Subqueries◦Table aliases ◦Using a subqueries◦Subquery types   •Table joins◦Primary and foreign keys ◦SQL92 and table joins◦Inner joins◦Outer joins◦Subquery vs. table join   General information:   GENERAL   The course is taught in local language. Course includes plenty of hands-on exercises.  Course price includes course material and catering (coffees, lunch) daily.   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no     [-]
Les mer
Oslo 1 dag 3 300 kr
Lær gode regnearkoppsett med formler, funksjoner og diagrammer. Summere flere regneark, låse celler, absolutt cellereferanse, parenteser, hvis formler, Pivottabell. [+]
Innhold: Bygge opp regnearkoppsett med formler, funksjoner og diagrammer. Summere flere regneark. Låse celler. Absolutt cellereferanse, parenteser, hvis formler, Pivottabell. Kursholder Marianne Nylund er utdannet systemasvarlig/IKT-rådgiver fra forsvaret,Hun er sertifisert Microsoft-instruktør og har holdtMicrosoft Office-kurs siden 1998. Kursleder er tydelig, pedagogisk og flink til å forklare. Hun engasjerer sine kursdeltakere og gjør det underholdende å delta på våre kurs.Hun er meget tålmodig og tilpasser undervisningen etter hver enkelt deltagers behov, slik at alle skal få et stort utbytte av kursene.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær grunnleggende bruk av Microsoft Excel på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Microsoft Excel er et dataprogram som gjør det mulig å analysere og behandle data i et digitalt regneark. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet og lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan programmet er organisert. Dette omfatter hvordan du bruker hurtigtilgang, båndet, formellinjen og statuslinjen. Deretter lærer du å legge til data, formler og funksjoner. Dette omfatter hvordan du legger til tekst, tall, dato, tid, samt hvordan du bruker formler som summer, gjennomsnitt, maks, minst, m.m. Avslutningsvis lærer du å formatere data, ta i bruk diagrammer og skriver ut.  Innhold Du lærer hvordan Excel er organisert Du lærer å legge til data Du lærer å bruke formler og funksjoner Du lærer å formatere data Du lærer å lage diagrammer Du lærer å jobbe med arbeidsark Du lærer å lage skrive ut [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
IT sett i forhold til samfunn, etikk og grønt miljø. De brede sammenhengene teknologien er en del av gjennom diskusjon rundt grunnleggende teori, lover og statlig regelve... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Organisasjon og ledelse eller tilsvarende forhåndskunnskaper Innleveringer:   Vurderingsform: 2 prosjektoppgaver, teller 50 % hver. Ansvarlig: Kirsti Berntsen         Faglig innhold: IT sett i forhold til samfunn, etikk og grønt miljø. De brede sammenhengene teknologien er en del av gjennom diskusjon rundt grunnleggende teori, lover og statlig regelverk. Hvordan sosiale og samfunnsmessige forhold påvirker, og blir påvirket av, trekk ved utvikling og bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Selvstendig analyse og bevisstgjøring om overforenklede forklaringsmodeller. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet IT, miljø og samfunn skal studenten ha følgende samlede læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har kunnskap om ulike etiske teorier og etisk tenkning- kjenner til påvirkningen fra informasjonsteknologi på miljøet og på samfunnsutviklingen både i bedrifter, det offentlige og i familie og hverdagsliv- forstår hvilke etiske utfordringer utviklingen innen informasjonsteknologi gir i dagens samfunn, og kjenner til forskjellige måter å møte utfordringene på FERDIGHETER:Kandidaten:- kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til IT og miljøpåvirkning- kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til IT og samfunnspåvirkning- kan redegjøre for og diskutere forskjellige etiske teorier og hvordan disse relaterer til dagens utvikling innenfor informasjonsteknologi- kan selv søke opp og diskutere eget materiale som er relevant i forhold til IT og påvirkningen på miljø og samfunn GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kjennskap til aktuelle retningslinjer og lovverk knyttet til utvikling, anskaffelse, innføring og bruk av IKT data og datanettverk (for eksempel: personvern, universell utforming, offentlig anskaffelse, sertifisering, arbeidsliv, Copyright Creative Commons (CC))- har kunnskap om lover knytt til bruk av data og datanettverk- viser en bevisst holdning til informasjonssamfunnets miljømessige utfordringer- viser en bevisst holdning til hvordan IT påvirker samfunnet vi lever i- kan formidle fagstoffet skriftlig- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Dette faget går: Høst 2018    Fag IT, miljø og samfunn 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 000 kr
23 Oct
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. [+]
Adopting a different level of focus to traditional supplier management with one customer and multiple suppliers, with each supplier subject to individual management, SIAM concentrates on governance, coordination and integration of the service providers, to ensure maximum benefit is achieved by the customer organization.   Innhold: Service integration and management (SIAM) is a management methodology that can be applied in an environment that includes services sourced from a number of service providers. SIAM supports cross-functional, cross-process, and cross-provider integration. It creates an environment where all parties:Know their role, responsibilities and context in the ecosystemAre empowered to deliverAre held accountable for the outcomes they are required to deliver.   Day 1: Introduction About this course Module 1 – Introduction to SIAM Module 2 - The SIAM Ecosystem Module 3 – SIAM roles and responsibilities Module 3 continued Day 2: Review day 1 Module 4 – SIAM Implementation Roadmap Module 4 continued Module 5 - The SIAM Practices Module 6 – Processes to support SIAM Day 3: Review day 2 Module 7 – Challenges and risks Module 8 - SIAM and other practices Course review Self study Exam   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 2 timer 1 990 kr
I dette online-kurset går vi igjennom hvordan vi starter opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil fra arkitekten [+]
I Norge brukes Open BIM i stor grad. Dette gjør at det kan være mange forskjellige BIM- og modelleringsprogram i et og samme prosjekt. Et eksempel er når arkitekten bruker ArchiCAD. Revit kan ikke lese ArchiCAD-formatet. For å utveksle modell og informasjon er det derfor mest naturlig å benytte IFC. I dette online-kurset går vi igjennom hvordan vi starter opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil fra arkitekten. Vi ser på hvordan vi plasserer underlagsfilene, får inn korrekte felleskoordinater fra arkitekten samt spaces med rominformasjon. Vi gjennomgår også hvordan vi oppretter etasjer, akser, views og sheets slik at du får det beste mulige utgangspunktet for ditt Revit-prosjekt.   På dette 2 timers online-kurset  (klasseromskurs på nett) vil du blant annet lære å: få inn korrekte felleskoordinater fra arkitekten starte opp et nytt Revit-prosjekt basert på en IFC-fil opprette etasjer, akser, views og sheets   Slik gjennomføres onlinekurs: Kurset blir holdt via Go to Training – som lastes ned før kursstart. For å delta må du ha: PC med to skjermer høretelefon og mikrofon internett-tilkobling Revit MEP MagiCAD VVS Dette er IKKE et webinar, men et "klasseromskurs" på nett. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 500 kr
28 Aug
13 Nov
Vil du lære triks og presentasjonsteknikk som fremmer ditt budskap hos publikum? Da er ”PowerPoint Videregående” kurset for deg! [+]
PowerPoint kurs - Videregående (nivå 3) Dag 1 Tekst Effektiv jobbing. Formulere, flytte og omstrukturere tekst i en presentasjon Skrifttype og størrelse. Hvilke fonter bør man bruke og hvordan endre størrelse og font raskt? Tabulatorer. Sette ut og redigere tabulatorer for å få orden på tall og kolonner Fra Word. Hvordan jobbe effektivt mellom programmene, og gjøre om overskrifter fra et Word-dokument til punkter i PowerPoint? Rette opp feil. Kvitte seg med feil skrifttype, dårlige oppsett og elementer som bryter med malen for å få gjennomført utseende. Hva skjer når man kopierer mellom presentasjoner? Presentasjonstips. Antall punkter, tekstutforming og hvordan beholde publikums fokus? Bilder Hva fanger blikket? Tilpasse bilder, utsnitt, plassering og bakgrunn for å få fullt fokus fra publikum Størrelse og formater. Komprimere bilder og litt eksempler og teori om bildeformater og bildebehandling Presentasjonstips. Vi ser på de forskjellige settingene der bilder brukes og hva du bør gjøre med bilder Skjermutklipp SmartArt Introduksjon. Litt om SmartArt og når og hvordan du bør bruke det Effektiv jobbing. Bruk tastaturet for å lage SmartArt Avansert oppsett og animasjon. Lag organisasjonskart og ta kontroll på animasjon av SmartArt Gjør teksttunge presentasjoner bedre. Konverter punktmerkede lister til SmartArt Figurer og tegning Avanserte muligheter med figurer. Hvordan får figuren nøyaktig det utseende du ønsker? Farger. Tilpasse figurer til automatisk å få firmafarger og hvordan gjøre disse lett tilgjengelig Egendefinerte figurer. Tegn fritt eller slå sammen figurer Figurer og bilder. Hvordan kombinere figurer og bilder på best mulig måte? Lysbildefremvisning Tilpasset fremvisning. Skjul/vis lysbilder og lag flere varianter av samme presentasjon Dynamiske fremvisningsteknikker. Tips og triks du kan bruke når du holder presentasjonen Presentasjonsvisning. Se notater, tidsbruk og lysbildeoversikt på din skjerm, mens publikum kun ser lysbildet Presentasjonsteknikk. Hva fester seg hos publikum? Både positivt og negativt… Dag 2 Diagrammer og Excel Kopiere diagram. Alternative innlimingsteknikker og fordelene og ulempene med disse Kopiere tall. Alternative innlimingsteknikker og fordelene og ulempene med disse Behandle koblinger. Oppdatere data og kontrollere koblinger til Excel Presentasjonstips. Gjør avanserte tall og diagram lettleste og forståelige for publikum Maler og tema Introduksjon. Hva er en mal, hva er et tema og hvordan lager man disse? Lage egen mal. Hva bør man tenke på før man lager ny mal og hvordan lages den? Redigere mal. Tilpasse malen spesielt til din presentasjon Plassholdere. Ta kontroll på hvor overskrift, punktmerking, bunntekst, dato og sidetall skal stå Farger. Fargevalg for tekst, bakgrunn, punktmerking og figurer Grafikk. Innsetting av logo, bakgrunnsgrafikk, navigeringsknapper hyperkoblinger, bilder o.l. Maltips. Hva bør gjøres i malen og hvordan tilbakestiller man lysbilder som har mistet kontakt med malen? Kan firmamalen forbedres. Hvordan går du frem for å sjekke og eventuelt rette opp firmamalen? Hyperkoblinger Nettsider. Lag hyperkobling for å hente frem aktuelle saker eller hjemmesider Dokumenter. Hent frem Word-dokumenter og Excel-ark og hopp automatisk nøyaktig dit du vil i disse Til andre lysbilder. Hent frem skjulte eller detaljerte lysbilder med ett enkelt museklikk Hyperkoblinger i malen. Gjør store salgspresentasjoner lette å navigere i ved hjelp av hyppig bruk av hyperkoblinger i malen og på enkeltsider Animasjon, lyd og video Overganger mellom lysbilder. Få lysbilder til å gli pent over i hverandre Avansert animering av tekst/bilder/diagrammer. Hent frem det du vil, når du vil det Tidsberegning og loop. Lysbildeshow til bruk på messer, i butikkvinduer og lignende Innsetting av lyd og video. Hvordan setter man inn og tilpasser lyd og video? Formater og kompatibilitet. Hvilke formater fungerer i PowerPoint og hvordan får man med seg alt på minnepinne? Presentasjonstips. God bruk av animasjon, lyd og video   6 gode grunner til å delta 1. Lær å bygge opp presentasjoner med gjennomført utseende, hele veien 2. Du vil kunne rydde raskt opp i gamle presentasjoner og gi dem nytt utseende og liv 3. Få full kontroll på avansert bruk av tekst, bilder, figurer, video, lyd, hyperkoblinger og animasjon 4. Bygg om en mal og et tema fra bunnen av, med korrekte farger og skrifttyper 5. Lær presentasjonsteknikk og hvordan du lager og holder fleksible profesjonelle presentasjoner 6. Se og lær om mulighetene mellom PowerPoint, Excel og Word 6 gode grunner til å velge KnowledgeGroup Best practice kursinnhold Markedets beste instruktører Førsteklasses kursdokumentasjon Gratis telefonsupport Små kursgrupper Kvalitets- og startgaranti Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sine grunnkurs i PowerPoint, eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
Ullern 3 dager 11 400 kr
25 Sep
MoP® gir deg rammeverket for å definere og gjennomføre endringsinitiativer gjennom effektiv porteføljestyring. Vi arrangerer sertifiseringskurset med norsk instruktø... [+]
Ønsker du å lære hvordan du sikrer en optimal prioritering av virksomhetens investeringer slik at de bidrar til å nå virksomhetens strategiske mål? Da trenger du gode verktøy og teknikker for å identifisere og prioritere blant ulike prosjekter samt å få god oversikt over alle ønskede gevinster.   LÆRINGSUTBYTTE I kurset vil du vil bli godt kjent med prinsipper, teknikker og internasjonalt anerkjent beste praksis knyttet til organisering, utvelgelse og prioritering av investeringer i en portefølje. Du vil lære å investere i de riktige prosjektene og programmene, å kunne avslutte prosjekter som ikke er lønnsomme, samt å utnytte muligheter og håndtere risiko på en effektiv måte.  INNHOLD I KURSET MoP® Foundation kurset inneholder følgende elementer: •  Introduksjon til MoP® •  5 fleksible prinsipper•  2 sykluser•  12 porteføljestyringspraksiser•  MoP® sertifisering på siste kursdag For mer informasjon, besøk Axelos sine sider KURSDETALJER OG FORBEREDELSER MoP® Foundation kurset går over 3 dager og avslutter med en eksamen siste kursdag: • 40 minutter• 50 multiple choice spørsmål• 50 % riktig besvart = bestått sertifisering• Hjelpemidler er ikke tiltatt• Eksamen er på engelsk Ved påmelding får du tilsendt MoP® manualen «Management of Portfolios» (engelsk). Denne bør gjennomgås i sin helhet i forkant av kurset og inngår som en del av eksamens-forberedelsene.   KOSTNAD FOR KURSMANUAL OG SERTIFISERINGSGEBYR ER IKKE INKLUDERT I PRISENEkstra kostnad på 3.500,- kommer i tillegg til kursprisen. Totalbeløp: 14.900,-  [-]
Les mer
2 dager 16 200 kr
Formål med kurset Vi blir stadig mer mobile i form av bærbare PC-er og annet trådløst utstyr. De aller fleste nye bærbare PC-er har trådløse nettverkskort inneb... [+]
“Wireless hacking” er et 2-dagers kurs fra Watchcom som kjøres i samarbeid med Zone-H. Kurset tar for seg de fleste aspekter rundt sikring av trådløse nett. Du lærer om svakheter som ofte utnyttes, hvilke konsekvenser dette kan ha for bedriften og ikke minst hvor lett det kan være å bryte seg inn. Kurset gjennomgår standarder som de ulike teknologiene baserer seg på, slik at kunnskapen fra kurset enkelt kan brukes i egen bedrift uavhengig av produkt. Kursinnhold Setter deg inn i hackerens ståsted Typiske teknikker for innbrudd i trådløse nett Hvilke svakheter det finnes i trådløs teknologi Hvordan beskytter man eget nettverk Sikkerhetstesting som en del av bedriftens policy Øvelser [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Adresser og pekere, kontainere, anonyme funksjoner, RAII, smarte pekere, tråder og asynkrone tjenester, operator overloading, templates, STL, bruk av 3.parts API. [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Programmeringserfaring i et eller flere objektorienterte programmeringsspråk Innleveringer: Øvinger: 8 må være godkjent for å få gå opp til eksamen.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: 4-timers skriftlig eksamen, individuell. Ansvarlig: Ole Christian Eidheim         Faglig innhold: Adresser og pekere, kontainere, anonyme funksjoner, RAII, smarte pekere, tråder og asynkrone tjenester, operator overloading, templates, STL, bruk av 3.parts API. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- Kan definere begrepene pekere og referanser- Kan forklare RAII og smarte pekere og fordeler med disse- Kan gjøre rede for asynkrone tjenester- Kan gjøre rede for «overloading» av operatorer- Kan forklare begrepet «templates» og hvordan det brukes- Kan forklare behovet for Standard Template Library og hva det inneholder- Kan forklare ulike typer 3. parts biblioteker på ulike plattformer FERDIGHETER:Kandidaten:- Kan lage programmer i C++ som demonstrerer bruk av pekere, kontainere, anonyme funksjoner, smarte pekere, tråder og asynkrone tjenester, operator overloading, templates og STL.- Kan ta i bruk 3. parts C og C++ biblioteker. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- Er opptatt av at som profesjonell yrkesutøver skal man lage effektive og stabile programmer som skal lette arbeidet for andre yrkesutøvere eller generelt være til nytte for folk og samfunn Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag C++ for programmerere 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
2 dager 12 000 kr
Kurset tar for seg hvordan man utfører oppgaver i CMC. Hvordan gi tilgang på bedriftens data gjennom webportalen i BO og brukerhåndtering, rettigheter og validering. [+]
Duration       Price Delivery type Version         2 NOK 12 000,- Instructor-led classroom 096 (BI4.0) English spoken instructor on request. Goal: Explain what is SAP BusinessObjects Business Intelligence platform Manage content and objects in SAP BusinessObjects Business Intelligence Platform Organize objects Secure users and groups Manage and secure applications Distribute content to users Content: What is SAP BusinessObjects Business Intelligence platform Managing content and objects in SAP BusinessObjects Business Intelligence platform Securing users and groups in SAP BusinessObjects Business Intelligence platform Managing applications security Distributing content using scheduling and alerting Publishing and Publication [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.