IT-kurs
Rogaland
Du har valgt: Stavanger
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Stavanger ) i IT-kurs
 

Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 11 500 kr
This course begins with an overview of the different cloud computing models and services provided by the major public cloud providers. Several cloud computing concerns li... [+]
Course Description This course then focuses on enterprise application to cloud concerns including planning and executing a migration, building the business case, managing application dependencies, selecting a proof of concept, and serverless/managed services. A series of instructor-led demonstrations and hands-on activities provide students with practical, hands-on experience. Learning Objectives Learn what technologies enable cloud computing Understand the definition and characteristics of cloud computing Compare service models: IaaS, PaaS, SaaS, Serverless Develop the business case for a cloud migration Plan a successful cloud migration Decipher the risks of both development and security with cloud computing Analyze the costs of using cloud computing and an approach to calculating them Objection handling when dealing with projects situations around risk All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Unit 1: Enabling Technologies -Networking-Virtualization-Overview of Virtualization-Hypervisors and Containers-Security and Virtualization-Multi-tenancy Unit 2: Cloud Computing Concepts -Cloud Definition-Characteristics of Clouds-Cloud Service and Deployment Models-Public Cloud Products and Services Unit 3: Cloud Service Models -Comparing Services Offered by Google Cloud Platform (GCP), Amazon Web Services (AWS), and Azure-Compute Services-Storage Services-Kubernetes Services-Serverless and Managed Services-Big Data and Machine Learning Unit 4: Building a Business Case for the Cloud -Economic and Financial-Understand the Cloud Cost Model-Calculating the Cost of a Cloud Solution-Transform Capital Expenditures to Operating Expenditures-Agility-Lower Risk of Adopting and Evaluating New Technology-Reduce Time to Market-Quickly React as Markets and Requirements Change-Risk Mitigation-High Quality Infrastructure-Reduce Downtime-Cloud SLAs-Leveraging Hybrid and Multi-Cloud Solutions-Staff Utilization-Eliminate Mundane Operational Tasks-Harness Monitoring and Logging-Onboarding Applications and Users Unit 5: Migrating to the Public Cloud -Phases in a Successful Migration-Assessment-Proof of Concept-Data Migration-Application Migration-Employ Cloud Native Services-Cloud Native Development-Selecting Workloads-Backup / Disaster Recovery-Packaged Enterprise Software-Custom Applications-Open-Source Applications Unit 6: Security and the Cloud -Cloud-based Security Issues-Shared Responsibility Model-Security Auditing in the Cloud-Compliance with Regulatory Constraints [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 1 dag 5 950 kr
AutoCAD P&ID Grunnkurs er ment for deg som skal bruke AutoCAD P&ID som verktøy til P&I-diagrammer. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   AutoCAD P&ID grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Opprette og håndtere P&ID-prosjekter Tegne og redigere P&ID-diagrammer Eksportere og Importere data via Excel Uttrekk av lister og rapporter Du vil lære å opprette og håndtere P&ID-prosjekter, tegne diagrammer med de verktøy og kommandoer som er designet til formålet, og bruke toolpalettenes utstyr, ventiler, fittings og instrumenter. I tillegg til å bruke valideringsverktøyet til å kvalitetssikre ditt prosjekt, eksportfunksjonen til å skape 'nøytrale' AutoCAD-kopier av dine P&ID-tegninger samt å lage forskjellige rapporter og datauttrekk for f.eks. utstyr, ventiler, instrumenter osv.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs med Daniel Webb som lærer deg grunnleggende ferdigheter i Power BI. [+]
  Kurs med Daniel Webb som lærer deg grunnleggende ferdigheter  i Power BI.   I vår moderne verden er det data overalt – i bilen, ute, hjemme og ikke minst på jobb. Å ha kontroll på dataene er viktigere enn noensinne, og da gjelder det å gjøre informasjon lett tilgjengelig for rett person på rett sted og til rett tid. Power BI er Microsofts Business Intelligence-verktøy, og kan hjelpe deg med hele prosessen fra innhenting av data til ferdig rapport. Power BI er ypperlig for å tilgjengeliggjøre, dele og samarbeide om viktig informasjon med det resultatet at du kan ta faktabaserte valg og beslutninger. Power BI er tett integrert med Microsoft sine andre løsninger, bl.a. Excel, Teams og Power Platform. I dette kurset bruker Daniel Webb Power BI til å lage en salgsrapport basert på data fra en Excel-fil. Du vil lære deg de grunnleggende ferdighetene for å kunne lage dine egne rapporter i Power BI Desktop, samt få en oversikt over hele Power BI-økosystemet og hvordan ting henger sammen.    Leksjoner Introduksjon til kurset Power BI – Introduksjon og oversikt Power BI Desktop Power BI Service Power BI – lisensiering Introduksjon til Get Data Import vs Direct Query vs Live Connection Gjennomgang av ofte brukte data connectors Excel connector, lokale filer og gateways Introduksjon tll Power Query Arbeid med første data Query Import av andre queries Datamodelleringsteori Modellering i praksis DAX og measures Å skrive DAX DAX-eksempler Quick measures Report view i Power BI Desktop Hvilken visual skal du bruke? Slicers og filters Setter ting sammen Workspaces i Power BI Service Workspace-elementer – reports, datasets og dashboards Deling og samarbeid Oppsummering   [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Bedriften kan benytte SharePoint som et trygt sted for å organisere, lagre, dele og få tilgang til informasjon på nett. [+]
SharePoint gir mulighet for bedre teamwork i organisasjonen. Bedriften kan benytte SharePoint som et trygt sted for å organisere, lagre, dele og få tilgang til informasjon fra en hvilken som helst enhet som PC, mobil eller nettbrett. SharePoint gir individer, ansatte, team og organisasjoner anledning til å samarbeide på en felles plattform. Forkunnskaper Erfaring i bruk av Microsoft Windows og Microsoft Office. Målgruppe Kurset retter seg mot personer som ønsker å lære grunnleggende ferdigheter i SharePoint. Målsetning Kunne bruke SharePoint på en effektiv og riktig måte og forstå de mest grunnleggende prinsippene som programmet bygger på. Undervisningsform Klasseromsundervisning, med maks 12 deltakere. En maskin pr. kursdeltaker. Pris Kr. 3.500,- Inkluderer lunsj og kursdokumentasjon Varighet 1 dag - fra kl 09.00 til ca kl 15.00 Emner Bli kjent med SharePoint Hva er SharePoint? Elementer i SharePoint Pålogging SharePoint-områder Navigering SharePoint-produkter Områdesamling Tillatelser Opprette områder Slette et område Tittel, beskrivelse og ikon Områdetema Tilbakestille område Lister Opprette nye lister Behandle listeelementer Dataarkvisning Visninger Sortering og filtrering Tilpasse kolonner Biblioteker Opprette nye biblioteker Legge til dokumenter Ut- og innsjekking Versjonskontroll Mapper Utforsker Arbeidsflyt SharePoint og Microsoft Office Snarveier Åpning og lagring Fellesredigering Kobling via e-post Koble lister og biblioteker Arkivere e-postmeldinger Varsler Integrasjon med Excel Integrasjon med PowerPoint Arbeide med stiler Webdeler Tilpasse navigasjonen Områdekolonner Innholdstyper Maler Brukere og tillatelser [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
1 dag 3 200 kr
Vi vil gi deg forståelse for hvordan du kan bruke Outlook for å mestre økende mengder med e-post, og samtidig bruke tidsstyring for å strukturere din arbeidssituasjon. [+]
Målet med kurset er å gi deg forståelse for hvordan du kan bruke Outlook for å mestre økende mengder med e-post, og samtidig bruke tidsstyring for å strukturere din arbeidssituasjon. Ved å bevisstgjøre mulighetene for å organisere, strukturere og prioritere innkommende e-post vil du kunne få en langt bedre og tidsbesparende arbeidsflyt. Etter kurset skal du kunne lage et system for å håndtere e-post effektivt. Du vil også få forståelse for hvordan du kan bruke e-post og oppgaver sammen for å planlegge arbeid, samt forstå viktigheten av å sette en tidsplan i din kalender for å opprettholde systemet. Mål for kursetOrganisere e-post, kontakter og kalender slik at det er enkelt å følge opp avtaler og samarbeidspartnere. Få gode rutiner for å styre informasjonsstrømmen og skape en bedre flyt i arbeidshverdagen. ForkunnskaperDette kurset egner seg for de som har brukt Outlook mye over tid og som har gjennomført Outlook grunnleggende kurs eller har tilsvarende kunnskaper. MålgruppeBrukere som vet hva Outlook kan, men som ønsker å få konkrete tips til å utnytte Outlook bedre til å ta kontroll over planleggingen av arbeidsdagen generelt og epoststrømmen spesielt. UndervisningsformKlasseromsundervisning med maks 12 deltakere.En maskin utlånt til hver deltaker. Varighet1 dag fra 09:00 til 15:00 Emner La kalenderen styrke arbeidsdagen, ikke innboksen. Organiser e-post etter dine overordnede mål. Hva er forskjellen på referanseinfo og handlingsinfo? Tilpass e-post vinduet, kalenderen og oppstartsvinduet med fokus på oppgaver. Finn rett informasjon til rett tid – sorter og kategoriser, tips. Hvordan håndtere avbrytelser og adhoc oppgaver? Strukturer dine gjøremål. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 2 dager 9 900 kr
Når formgivningen krever litt mer. Kurset henvender seg til industrielle designere og andre som arbeider med produktdesign eller annen kompleks formgivning. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon. Fusion 360 Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Fusion 360 Dashboard - Data og prosjekthåndtering Formgivning - konseptuelt design og parametrisk Samlinger og 2D-tegninger, inkludert stykklister  Dataimport - håndtering av data fra andre CAD-plattformer Kurset for deg som er industriell designer, arbeider med produktdesign eller annen kompleks forgivning. Kurset har fokus på oppbygning av modeller med kompliserte overflater. Du vil få kunnskap til å skape og korrigere avanserte og komplekse 3D-modeller, og samtidig lage avanserte 3D-modeller på bakgrunn av konseptuelle skisser, vedlikeholde og dokumentere dem i forskjellige varianter.    Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 15 900 kr
22 May
05 Jun
Dette er et grunnleggende kurs i SQL-programmering. Kurset passer godt for deg som skal jobbe med relasjonelle databaser, som f.eks. Oracle, PostgreSQL, Microsoft SQL-ser... [+]
Dette er et grunnleggende kurs i SQL-programmering. Kurset passer godt for deg som skal jobbe med relasjonelle databaser, som f.eks. Oracle, PostgreSQL, Microsoft SQL-server eller MySQL/MariaDB.   Etter gjennomført kurs vil deltakerne være fortrolige med å opprette databaser og tabeller, sette inn data, endre og slette data og søke etter data i SQL-databaser.    Kursinnhold Introduksjon til relasjonsdatabaser og relasjonsmodellen: normalisering på tredje normalform. Introduksjon til MySQL, PostgreSQL, Oracle Express og tilhørende verktøy Introduksjon til SQL i Big Data (HiveQL, Cassandra QL, Phoenix HBase-klient) Søk i SQL-databaser, bl.a. med bruk av under-spørringer og inner og outer joins. Filtrering, gruppering og sortering av data. Oppretting, endring, kopiering og sletting av databaser og tabeller, Innsetting, oppdatering og sletting av data i tabeller Bruk av indekser og views. Skjema-design med bruk av ulike data-typer, tegnsett og lagringsformater. Introduksjon til MySQL, PostgreSQL og Oracle Express Bruk av bl.a. MySQL Workbench, PhPMyAdmin og Oracle Application Express. Kurset gjennomføres med en kombinasjon av online læringsmidler, gjennomgang av temaer og problemstillinger og praktiske øvelser med ulike typer datasett.    Kursinstruktør Terje Berg-Hansen Terje Berg-Hansen har bred erfaring fra prosjektledelse, utvikling og drift med små og store databaser, både SQL- og NoSQL-baserte. I tillegg til å undervise i etablerte teknologier leder han også Oslo Hadoop User Group, og er levende interessert i nye teknologier, distribuerte databaser og Big Data Science.      [-]
Les mer
Webinar + nettkurs 3 dager 12 550 kr
Kurset er rettet mot deg som har vært gjennom Revit Architecture grunnkurs og brukt programmet litt. I løpet av kurset gjøres øvelser for alle emner som blir tatt opp. [+]
UTDANNINGSMÅLDu vil lære avansert bruk av programmet, og skal kunne utføre tilpassninger og oppbygning av egne objekter. Du lærer også om håndtering av prosjekter og utarbeidelse av rapporter. KURSINNHOLD: Tags Families Group Tabeller - dør og vinduslister DWG import - export Terreng /kart Prosjektfaser Worksharing - flere arkitekter i et prosjekt Legend Filter [-]
Les mer
Nettstudie 11 800 kr
Med utgangspunkt i automasjon i bygg lærere du I denne utdanningen lærer du om grunnleggende programmering i HTML, Python, og JavaScript, mobilapp-utvikling, samt prosjek... [+]
Koding automasjon i bygg Denne fagskole utdanningens innhold tilsvarer 5 studiepoeng og utdanning er på nettet.  Maksimalt antall studieplasser er 25. Utdanningen er praktisk tilrettelagt, slik at du kan anvende teori og kunnskap i praksis. Du vil få mulighet til å jobbe med reelle og aktuelle problemstillinger, og du vil få tilbakemelding fra erfarne fagfolk. Læremateriellet består av video, podkaster, resyme av fagstoff, artikler, forskningsrapporter, foredrag, presentasjon av fagstoff, samt quizer og annet. Læremateriellet du får tilgang til er på en LMS som er under kontinuerlig utvikling og oppdatering. Du får ett års tilgang til læremateriell, etter at utdanningen er ferdig, på Learning Management System (LMS) I denne utdanningen lærer du om: Installere Python på egen PC (Spyder): Veiledning for hvordan du installerer Python og Spyder IDE for å utvikle Python-programmer. Introduksjon til programmering i: HTML: Grunnleggende om HTML-strukturer og webutvikling. Python: Introduksjon til grunnleggende programmeringskonsepter, inkludert: Variabler og Datatyper: Opprettelse og bruk av variabler med ulike datatyper som heltall (integers), desimaltall (floats), strenger (strings), lister (lists), tupler (tuples), og dictionaries (dictionaries). Operatorer: Bruk av matematiske, sammenlignings-, og logiske operatorer for beregninger og verdikomparasjoner. Løkker: Implementering av kontrollstrukturer som if-setninger, for- og while-løkker, samt avvikshantering med try og except for å styre programflyten. Funksjoner: Definisjon og anvendelse av funksjoner for å organisere koden i moduler og forbedre lesbarheten og vedlikeholdbarheten. Input og Output: Håndtering av datainnlesning fra bruker og datavisning til skjermen. Moduler og Biblioteker: Utforsking av innebygde og tredjepartsmoduler for å utvide programmets funksjonalitet. Filstyring: Åpning, lesing, skriving, og lukking av filer. Strukturering av kode: Organisering av kode ved hjelp av funksjoner, klasser, og moduler for bedre lesbarhet og vedlikehold. JavaScript: Grunnleggende programmeringskonsepter for å utvikle interaktive webapplikasjoner. Programmere App til mobil telefon: Introduksjon til å kunne programmere Android-apps. Fra sensor til web: Utvikling av programmer fra grunnen av, fra å programmere Arduino UNO som en Modbus RTU slave til å utvikle en Modbus RTU master i Python. Konfigurasjon av egen PC som webserver (IIS) for å støtte webapplikasjoner. Integrert prosjektarbeid som involverer programmering fra sensor til web, som kombinerer hardware og software for å samle, behandle, og presentere data. Inkluderer API-er (Application Programming Interfaces) og tekniske beskrivelser. Du velger selv prosjektoppgave: Oppgaven kan for eksempel innebære å innhente data via API fra https://www.yr.no/ eller en annen nettressurs. Ved å anvende Modbus for I/O på Arduino, er det mulig å utvikle et system som både overvåker og regulerer energiforbruket ditt. Brukergrensesnittet kan være basert på web, og konfigureres på din egen datamaskin. Denne utdanningen danner et solid fundament for videre læring og anvendelse av disse konseptene i automasjon i bygg. Bedriftsinterne utdanning tilpasset din bedrift Denne utdanningen kan tilbys som en bedriftsintern utdanning. Det faglige innholdet er fastsatt, men den faglige tilnærmingen kan tilpasses den enkelte bedrifts behov og ønsker. Ta kontakt for en prat, så kan vi sammen lage et utdanningsløp som passer for deg og din bedrift. Kontaktpersoner er Hans Gunnar Hansen (tlf. 91101824) og Vidar Luth-Hanssen (tlf. 91373153) [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 20 000 kr
This course teaches Network Engineers how to design, implement, and maintain Azure networking solutions. [+]
COURSE OVERVIEW  This course covers the process of designing, implementing, and managing core Azure networking infrastructure, Hybrid Networking connections, load balancing traffic, network routing, private access to Azure services, network security and monitoring. Learn how to design and implement a secure, reliable, network infrastructure in Azure and how to establish hybrid connectivity, routing, private access to Azure services, and monitoring in Azure. TARGET AUDIENCE This course is aimed at Network Engineers looking to specialize in Azure networking solutions. An Azure Network engineer designs and implements core Azure networking infrastructure, hybrid networking connections, load balance traffic, network routing, private access to Azure services, network security and monitoring. The azure network engineer will manage networking solutions for optimal performance, resiliency, scale, and security. COURSE CONTENT Module 1: Azure Virtual Networks In this module you will learn how to design and implement fundamental Azure Networking resources such as virtual networks, public and private IPs, DNS, virtual network peering, routing, and Azure Virtual NAT. Azure Virtual Networks Public IP Services Public and Private DNS Cross-VNet connectivity Virtual Network Routing Azure virtual Network NAT Lab 1: Design and implement a Virtual Network in Azure Lab 2: Configure DNS settings in Azure Lab 3: Connect Virtual Networks with Peering After completing module 1, students will be able to: Implement virtual networks Configure public IP services Configure private and public DNS zones Design and implement cross-VNET connectivity Implement virtual network routing Design and implement an Azure Virtual Network NAT   Module 2: Design and Implement Hybrid Networking In this module you will learn how to design and implement hybrid networking solutions such as Site-to-Site VPN connections, Point-to-Site VPN connections, Azure Virtual WAN and Virtual WAN hubs. Site-to-site VPN connection Point-to-Site VP connections Azure Virtual WAN Lab 4: Create and configure a local gateway Create and configure a virtual network gateway Create a Virtual WAN by using Azure Portal Design and implement a site-to-site VPN connection Design and implement a point-to-site VPN connection Design and implement authentication Design and implement Azure Virtual WAN Resources   Module 3: Design and implement Azure ExpressRoute In this module you will learn how to design and implement Azure ExpressRoute, ExpressRoute Global Reach, ExpressRoute FastPath and ExpressRoute Peering options. ExpressRoute ExpressRoute Direct ExpressRoute FastPath ExpressRoute Peering Lab 5: Create and configure ExpressRoute Design and implement Expressroute Design and implement Expressroute Direct Design and implement Expressroute FastPath   Module 4: load balancing non-HTTP(S) traffic in Azure In this module you will learn how to design and implement load balancing solutions for non-HTTP(S) traffic in Azure with Azure Load balancer and Traffic Manager. Content Delivery and Load Blancing Azure Load balancer Azure Traffic Manager Azure Monitor Network Watcher Lab 6: Create and configure a public load balancer to load balance VMs using the Azure portal Lab:7 Create a Traffic Manager Profile using the Azure portal Lab 8: Create, view, and manage metric alerts in Azure Monitor Design and implement Azure Laod Balancers Design and implement Azure Traffic Manager Monitor Networks with Azure Monitor Use Network Watcher   Module 5: Load balancing HTTP(S) traffic in Azure In this module you will learn how to design and implement load balancing solutions for HTTP(S) traffic in Azure with Azure Application gateway and Azure Front Door. Azure Application Gateway Azure Front Door Lab 9: Create a Front Door for a highly available web application using the Azure portal Lab 10: Create and Configure an Application Gateway Design and implement Azure Application Gateway Implement Azure Front Door   Module 6: Design and implement network security In this module you will learn to design and imponent network security solutions such as Azure DDoS, Azure Firewalls, Network Security Groups, and Web Application Firewall. Azure DDoS Protection Azure Firewall Network Security Groups Web Application Firewall on Azure Front Door Lab 11: Create a Virtual Network with DDoS protection plan Lab 12: Deploy and Configure Azure Firewall Lab 13: Create a Web Application Firewall policy on Azure Front Door Configure and monitor an Azure DDoS protection plan implement and manage Azure Firewall Implement network security groups Implement a web application firewall (WAF) on Azure Front Door   Module 7: Design and implement private access to Azure Services In this module you will learn to design and implement private access to Azure Services with Azure Private Link, and virtual network service endpoints. Define Azure Private Link and private endpoints Design and Configure Private Endpoints Integrate a Private Link with DNS and on-premises clients Create, configure, and provide access to Service Endpoints Configure VNET integration for App Service Lab 14: restrict network access to PaaS resources with virtual network service endpoints Lab 15: create an Azure private endpoint Define the difference between Private Link Service and private endpoints Design and configure private endpoints Explain virtual network service endpoints Design and configure access to service endpoints Integrate Private Link with DNS Integrate your App Service with Azure virtual networks   TEST CERTIFICATION This course helps to prepare for exam AZ-700 [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 22 500 kr
18 Jun
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams, you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture    KursinnholdDette kurset forklarer det grunnleggende i softwaretesting. Det er basert på ISTQB- pensum og er akkreditert av BCS.    Kurset inneholder øvelser, prøveeksamener og spill for å fremheve sentrale deler av pensum. Dette sammen med kursmateriell og presentasjoner vil bistå i forståelse av begreper og metoder som blir presentert.   Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt   «Særs godt kurs med mye fokus på praktiske oppgaver som gjør læring vesentlig lettere. Engasjert kursleder hjelper også. Kursleder starter på et nivå som alle føler seg komfortabel med.» Alexander Røstum Course content Fundamentals of Testing This section looks at why testing is necessary, what testing is, and explains general testing principles, the fundamental test process, and psychological aspects of testing.   Skills Gained • Learn about the differences between the testing levels and targets• Know how to apply both black and white box approaches to all levels of testing• Understand the differences between the various types of review and be aware of Static Analysis• Learn aspects of test planning, estimation, monitoring and control• Communicate better through understanding standard definitions of terms• Gain knowledge of the different types of testing tools and the best way of implementing those tools   Testing throughout the software lifecycle Explains the relationship between testing and life cycle development models, including the V-model and iterative development. Outlines four levels of testing:• Component testing• Integration testing• System testing• Acceptance testing Describes four test types, the targets of testing:• functional• non-functional characteristics• structural• change-related Outlines the role of testing in maintenance.   Static Techniques Explains the differences between the various types of review, and outlines the characteristics of a formal review. Describes how static analysis can find defects.   Test Design Techniques This section explains how to identify test conditions (things to test) and how to design test cases and procedures. It also explains the difference between white and black box testing. The following techniques are described in some detail with practical exercises :• Equivalence Partitioning• Boundary Value Analysis• Decision Tables• State Transition testing• Statement and Decision testingIn addition, use case testing and experience-based testing (such as exploratory testing) are described, and advice is given on choosing techniques.   Test Management This section looks at organisational implications for testing and describes test planning and estimation, test monitoring and control. The relationship of testing and risk is covered,and configuration management and incident management.   Tool Support for Testing Different types of tool support for testing are described throughout the course. This session summarises them, and discusses how to use them effectively and how best to introduce a new tool.   The Exam The ISTQB Foundation exam is a 1-hour, 40 question multiple choice exam. There is an extra 15 minutes allowed for candidates whose first language is not English.The pass mark is 65% (26/40) and there are no pre requisites to taking this exam.The exam is a remote proctored exam [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
1 dag 3 200 kr
Kurset passer for alle som ønsker et enkelt verktøy for å visualisere prosesser og annet. [+]
Visio hjelper deg med å jobbe visuelt, enten du raskt vil lage et flytdiagram etter en idédugnad, bygge et organisasjonskart, dokumentere en forretningsprosess eller lage en plantegning. Med Visio kan du forenkle og kommunisere kompleks informasjon ved hjelp av datakoblede tegninger og diagrammer som du kan opprette med noen enkle klikk. Mål for kurset:Vi vil gi deg en god innføring i bruk av Visio, slik at du kan bruke programmet for å visualisere organisasjonskart, tidslinjer, forretningsprosesser eller andre ting du har behov for å synliggjøre. Varighet:1 dag fra 09:00 til 15:00 Målgruppe:Kurset passer for alle som ønsker et enkelt verktøy for å visualisere prosesser og annet. Det er en fordel at du har kjennskap til bruk av Microsoft Office (f.eks. Word, Excel eller PowerPoint). Undervisningsform:Klasseromsundervisning med maks 12 deltakere.En maskin utlånt til hver deltaker. Pris:3200 kroner inkl. lunsj og kursdokumentasjon Diagramtyper Maler Arbeidsområdet Visninger Verktøylinjer Oppgaveruten Figurruten Arkfaner Zoome & plassere figurer i ytterkant Lage tegninger Dokumentmaler Figursjablonger Formatering av figurer Bakgrunner Titler og rammer Figurer Søke etter figurer Andre sjablonger Internett og egne kilder, fotografier og håndtering av bilder Tegne egne figurer Sammensatte og oppdelte figurer Gruppering, rekkefølge, rotering og vridning Lage egne figursjablonger Legge figurer i lag Egenskaper for figurer Hente data fra eksterne kilder og koble på figurene som egenskaper Koblinger mellom figurer Lage koblinger Tekst på koblinger (tekstverktøy) Utdata Kopiere tegning Lage hyperkoblinger Skrive ut data [-]
Les mer