IT-kurs
IT strategi
Rogaland
Du har valgt: Stavanger
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 dager 16 850 kr
ITIL® Practitioner vil være det neste trinnet etter ITIL® Foundation for dem som allerede har lært det grunnleggende innen IT Service Management (ITSM). [+]
ITIL® Practitioner er det nyeste kurset i ITIL®-porteføljen, og er plassert på linje med Intermediate-kursene i kursoversikten. Det er et naturlig steg etter ITIL® Foundation, og vil også være verdifullt for personer med høyere nivå sertifisering. Fokuset på kurset er på kontinuerlig forbedring, og på hvordan man praktisk anvender rammeverk og verktøy.  ITIL® Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL® rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL® Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL® Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL® Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL® rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ. Se mer om ITIL® Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider. Kursets hensikt Kurset passer for personer som ønsker en bedre forståelse for hvordan man praktisk anvender ITIL® prosessene. Forkunnskap ITIL® Foundation Poeng 2 poeng ITIL® Practioner sertifert ved bestått eksamen Praktisk informasjon Instruktørledet kurs Kurset varer i 2 dager Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 120 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes ca 6 timer til selvstudium i løpet av kursets varighet. PrisKr. 16.850Prisen inkluderer kursdokumentasjon, lunsj og sertifisering. Variget2 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 ITIL® kursene gjennomføres i samarbeid med Sopra Steria. UiS-IKT tilbyr sertifiseringer for kursene ved vårt autoriserte testsenter PeopleCert i forbindelse med kurs som gjennomføres ved Universitetet i Stavanger. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
3 dager 18 000 kr
ITIL Practitioner dekker Continual Service Improvement (CSI) tilnærmingen i måten å strukturere eventuelle forbedringstiltak. [+]
ITIL Practitioner dekker også tre nøkkelområder som er avgjørende for at forbedringstiltakene skal lykkes: Endringsledelse Kommunikasjon Måling og måleparameter ITIL Practitioner gir veiledning etter 9 prinsipper: 1. Fokus på verdi 2. Design for opplevelsen 3. Start der du er 4. Jobb helhetlig 5. Jobb iterativt 6. Observer direkte 7. Vær åpen 8. Samarbeid 9. Gjør det enkelt   Kurset går over 2 dager og på slutten av dag 2 tilbyr vi deg å ta sertifiseringseksamen. Kurset inkluderer: Nødvendig kursdokumentasjon (elektronisk format) Manualen: ITIL Practitioner Guidance Sertifiseringseksamen Inkludert i kursprisen er ITIL Practitioner eksamen Eksamen vil bli scenariobasert støttet av en case-studie som tester deg i kunnskap og best mulig anvendelse av ITIL rammeverket på en praktisk måte. For å ta eksamen må du ha gjennomgått og bestått ITIL Foundation eksamen. Testen er en åpen bok eksamen med flersvars oppgaver basert på et senario og du har 1 time og 45 minutter til rådighet i tillegg til evt. ekstra tid. [-]
Les mer
Nettkurs 4 dager 14 900 kr
Improving Time-to-Market with the Scaled Agile Framework® with SAFe®5 DevOps Practitioner Certification - Online This 4-day course provides a comprehensive overview for ... [+]
The course will build an understanding of the complete flow of value from Continuous Exploration to Continuous Integration, Continuous Deployment, and Release on Demand. Attendees will explore SAFe’s CALMR (Culture, Automation, Lean, Measure, Recover) approach to DevOps, which helps create a culture of shared responsibility for the full spectrum of Solution delivery. It helps align people, processes, and technology throughout the organization to achieve faster time-to-market. Attendees will leave with the tools they need to execute an implementation plan for improving their delivery pipeline, and the knowledge they need to support the plan. The course also prepares students for the optional SAFe® 5.0 DevOps Practitioner (SDP) certification exam.       Agenda ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPIC COVERED - Introducing DevOps- Mapping your Continuous Delivery Pipeline- Gaining alignment with Continuous Exploration- Building quality with Continuous Integration- Reducing time-to-market with Continuous Deployment- Delivering Business Value with Release on Demand- Taking action LEARNING GOALS - Understand the CALMR approach to DevOps, why it is so important, and be able to explain it to others- Understand the importance of continuous integration, continuous testing, and be ready to apply it- Apply the concepts of continuous security- Map their current delivery pipeline- Measure the flow of value through the delivery pipeline- Identify gaps and delays in flow- Improve the process of exploring customer needs- Improve the process of developing, building, and integrating continuously- Improve the process of continuously deploying to staging and production environments- Improve the release process- Execute an action plan for their DevOps transformation WHO SHOULD ATTEND? - All members of an Agile Release Train- Development Managers, Engineering Managers- Configuration Managers, Release Managers- Development Leads, Developers, UI/UX Developers- Infrastructure Architects, System Architects- Product Managers, Product Owners- System Administrators, DBAs, InfoSec- QA Managers, Testers- Release Train Engineers, Scrum Masters PREREQUISITES All are welcome to attend the course without prior knowledge. EXAM DETAILS - Exam format: Multiple choice, multiple response- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access to the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® 5 DevOps Practitioner course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam.- Number of questions: 45- Passing score: 33 out of 45 (73%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer
Stavanger Og 4 andre steder 2 dager 13 900 kr
24 Sep
15 Oct
29 Oct
ITIL 4 is built on the established core of best practice in the ITIL guidance. [+]
ITIL 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps.   Beskrivelse: The ITIL® (4) Foundation “Pro” is a 2-day classroom room based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the “Pro” edition offers a rich learning experience that helps the participants understand ITIL 4 and relate ITIL to their own work environment.  At the end of this course, you will be able to: Understand the key concepts of ITIL service management. Understand how ITIL guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL service management. Understand the four dimensions of ITIL service management. Understand the purpose and components of the ITIL service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect.   Understand the key concepts of continual improvement. Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities   Content: Module 1: Course Introduction Introduction to IT Service Management in the Modern World Introduction to ITIL 4 Case Study: Axle Car Hire Case Study: The CIOs Vision for Axle Exam Details Module 2: Service Management: Key Concepts Value and Value Co-Creation Value: Service, Products, and Resources Service Relationships Value: Outcomes, Costs, and Risks Module 3: The Guiding Principles The Seven Guiding Principles Applying the Guiding Principles Module 4: The Four Dimensions of Service Management Organizations and People Information and Technology Partners and Suppliers Value Streams and Processes External Factors and Pestle Model Module 5: Service Value System Overview of Service Value System Overview of the Service Value Chain Module 6: Continual Improvement Introduction to Continual Improvement The Continual Improvement Model Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles Module 7: Overview of ITIL Practices Purpose of ITIL Practices The Continual Improvement Practice The Change Control Practice The Incident Management Practice The Problem Management Practice The Service Request Management Practice The Service Desk Practice The Service Level Management Practice [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettundervisning eller klasserom Sentrum 1 dag 5 900 kr
04 Nov
  Alle i en bedrift har behov for å ta riktige beslutninger   De fleste i en bedrift opplever at det er vanskelig å ta beslutninger basert på den store mengden av inform... [+]
  Alle i en bedrift har behov for å ta riktige beslutninger   De fleste i en bedrift opplever at det er vanskelig å ta beslutninger basert på den store mengden av informasjonen de sitter på, Business Intelligence (BI) handler om å løse denne utfordringen! CGI har mer enn ti års erfaring med Business Intelligence og vi har nå laget et kurs som gir deg en bedre forståelse av de forskjellige betraktninger du møter innenfor fagområdet. Dette kurset er rettet mot alle som er nye innfor BI og som er med på å påvirke bedriftens resultater. Dyp innsikt i virksomhetens tilgjengelige informasjon gir bedre utviklingsmuligheter og kan omdanne kunnskap til handling gjennom gode beslutningsprosesser. Om ansatte har mulighet til å innhente riktig informasjon, har de til en hver tid et klart bilde av dagens situasjon, og kan på denne måten foreta hurtige justeringer internt i forhold til endringer i markedet, effektiviteten og inntjeningen.  Ledelsen trenger å ta riktige beslutninger på     Hvilke løsninger skal vi velge for at bedriften skal nå visjon og målsetningene?  Hvordan skal vi styre virksomheten mot målene som er satt?  Hvilke krav skal vi stille til våre leverandører og bedriften?   Virksomheten trenger å ta riktige beslutninger på     Hvilke krav skal man stille til løsningen som implementeres?   Hvordan bruker vi løsningen på best måte for å støtte den daglige driften?   Hvordan skal jeg finne riktig informasjons og anvende denne på riktig måte?   IT trenger å ta riktige beslutninger på    Hvilke tekniske miljø er det behov for i virksomheten?   Hvordan skal vi skape, vedlikeholde og drifte organisasjonens løsninger?   Hva du vil lære    • Hvordan du skal kunne gjøre rede for begrepene Business   Intelligence (BI) og Data Warehousing (DW) • Hvor og hvordan BI og DW ofte anvendes i organisasjoner • Få oversikt over hvor viktig riktig bruk av BI er strategisk sett  • Kunne bruke sentrale teorier innen Business Intelligence på   praktiske problemstillinger. • Kunne analysere behovet for Business Intelligence i egen  organisasjon og kjenne til teknologier som ligger bak.   Målgruppe Kurset er rettet mot alle BI-medarbeidere, beslutningstakere, innkjøpsansvarlig og prosjektledere.   Kursinnhold;   • Hva er Business Intelligence (BI) og hva brukes det til? • Business Intelligence vs. Data Warehousing • Grunnleggende datavarehus arkitektur • Grunnleggende dataintegrasjon • Introduksjon til dimensjonsmodellering • Data kvalitet. Hva er det og hvorfor er det viktig? • Metadata management • Utnyttelse av informasjon • Dashboards, standard og Ad hoc rapporter • Olap - kube teknologi • Verktøy informasjon: Hvem, hva, hvor om leverandører • Hvordan komme i gang   Gjennomføring Kurset starter kl 09.00 og avsluttes kl 16.00 Frukt, kaffe og lunsj er inkludert Du vil motta et sertifikat for fullført kurs av CGI     Instruktør Per Olav Nymo (CGI)    Covid- 19 og klasseroms-kurs   Maks 12 deltakere per kurs Tilgang til antibac. 2 meter avstand mellom pultene. Pultene og stasjonære PC vil daglig bli sterilisert. Fri avmelding, ved symptomer på Covid-19, frem til kursstart.  OBS! Til et redusert pris kan du også melde deg på virtuellt fra f.eks.hjemmekontor   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cgi.com   [-]
Les mer
Sentrum 3 timer
10 Nov
En introduksjon for den som vil komme i gang med Tableau eller bare er nysgjerrig på hva du lærer på et profesjonelt kurs [+]
En introduksjon for den som vil komme i gang med Tableau eller bare er nysgjerrig på hva du lærer på et profesjonelt kurs (3 timer)  Agenda: • Velkommen og introduksjon• Kort Tableau-demo• Hands-on oppgaver• Oppsummering / Q&A Om Kursholder Sertifisert som kurholder av Tableau med over 1000 trente studenter På våre utførte Tableukurs så har vi en totalt opplevd service kvalitet på 8.0 (på en skala fra 1-9)   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no [-]
Les mer
Stavanger Og 2 andre steder 2 dager 12 500 kr
24 Sep
03 Dec
DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment starts with a core understanding of DevOps... [+]
The DASA DevOps Fundamentals is the first step in progressing through the DASA qualification scheme. It provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competences that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA).The DevOps Fundamentals qualification is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real- life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. For detailed changelog based on DASA DevOps Fundamentals (3-Day). Please click here. Bouvet is a DASA Training Partner and this course is conducted and delivered by ITpreneurs.   Learning Objectives When you have acquired the required knowledge from this course, you will be able to:• Explain the drivers responsible for the emergence of DevOps.• Define and discuss the key concepts and principles of DevOps.• List and explain the business benefits of DevOps and continuous delivery.• Know how teams can translate DevOps principles into tangible practices.• Learn about modern operations in a DevOps context.• Explain the concepts of test automation, infrastructure automation, and build and deployment automation.• Describe how DevOps relates to Lean and Agile methodologies.• Get insight into the various organizational DevOps models• Identify how Cloud and Delivery pipeline automation optimize and accelerate the ways of working.• Discuss the critical success factors for DevOps transformation. Learning Outcomes A classification widely used when designing assessments for certification and education is Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. This classifies learning objectives into six ascending learning levels, each defining a higher degree of competencies and skills. (Bloom et al, 1956, Taxonomy of Educational Objectives).This structured approach helps to ensure:• A clear delineation in learning level content between different qualification levels• Learning outcomes are documented consistently across different areas of the guidance• Exam questions and papers are consistent and are created to a similar level of difficulty. Exam ITpreneurs DASA training programs prepare for the official DASA DevOps certifications – exam voucher included. The exam is not a part of the 2 days training, but can be done separately after the training. [-]
Les mer
2 dager
The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. [+]
  The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. You will become a better analyst, designer, and communicator. At the end of this class, the student will be able to: Design visualizations to effectively leverage sensory and short-term memory. Design visualizations to inform viewers without misleading. Effectively use chart types to answer specific questions. Design dashboards and stories using visual best practices. Course Includes: This course includes a student manual containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes Tableau workbooks for practice discussions and hands-on activities. What to Bring: Students are encouraged to bring in their own data or visualization examples, but this is not a requirement.We also recommend bringing a notepad, pen or pencil, and a USB drive to save any work. Format and Procedures: We use a combination of traditional teaching methods (lecture, class discussion) and in-class activities. Om Kursholder Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 6 900 kr
Målet med kurset er å gi deg en forståelse for filosofien bak ITIL®. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som be... [+]
Kurset inneholder 12 timer med undervisning, er delt inn i moduler og er en blanding av video og interaktive øvelse. Du vil få en omfattende introduksjon til kjernekonseptene til ITIL® 4.   Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider    The ITIL®  4 Foundation Online course on this page is offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. ITIL® 4 is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Dette inngår i kurset - 12 måneders tilgang til kurset fra kjøpsdato- Support service- En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen Sertifiseringseksamen - Eksamens voucher er inklusive i kurset- Det er ingen hjelpemidler tillatt under eksamen- Varighet er 60 minutter, men et tillegg på 15 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål- Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål) Disse modulene inngår i kurset - Introduction and overview- Key concepts of service management- Four dimensions of service management- Service value system- Introduction to practices- Purpose of 11 practices and some definitions- Introduction to seven key practices in detail- Continual improvement- Change control- Incident management- Service request management- Service desk- Service level management- Exam simulator Etter endt kurs vil du - Forstå nøkkelkonseptene for ITIL-Service Management- Forstå hvordan ITIL-veiledende prinsipper kan hjelpe organisasjoner til å ta i bruk og tilpasse ITIL-Service Management- Forstå de fire dimensjonene i ITIL-Service Management- Forstå nøkkelbegrepene for kontinuerlig forbedring [-]
Les mer
2 dager
This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users [+]
  Tableau Desktop Fundamental This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users. It starts with simple visualizations and moves to an in-depth look at the different chart and graph functions available, calculations, parameters, mapping and other functionality. The course is provided with a data scenario and hands-on exercises covering all course content, and providing the opportunity to visually analyse data, build Interactive Dashboards and share them with others. Duration: Two days of live classroom Prerequisites: None. Course IncludesThis course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities.   At the end of this course, you will be able to: •  Connect to your data. •  Edit and save a data source. •  Understand Tableau terminology. •  Use the Tableau interface / paradigm to effectively create powerful visualizations. •   Create basic calculations including basic arithmetic calculations, custom aggregations and ratios, date math, and quick table calculations. •  Represent your data using the following visualization types: • Cross tabs • Geographic maps • Heat maps • Tree maps • Pie charts and bar charts • Dual axis and combined charts with different mark types • Highlight Tables • Scatter Plots   Instructor Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
4 dager 22 000 kr
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [-]
Les mer
Stavanger Og 4 andre steder 3 dager 15 900 kr
21 Sep
21 Sep
12 Oct
ITIL 4 is built on the established core of best practice in the ITIL guidance. [+]
ITIL 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps. Beskrivelse: The ITIL® (4) Foundation is a 3-day classroom room based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the “Pro” edition offers a rich learning experience that helps the participants understand ITIL 4 and relate ITIL to their own work environment.  At the end of this course, you will be able to: Understand the key concepts of ITIL service management. Understand how ITIL guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL service management. Understand the four dimensions of ITIL service management. Understand the purpose and components of the ITIL service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect.   Understand the key concepts of continual improvement. Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities   Content:   Module 1: Course Introduction Introduction to IT Service Management in the Modern World Introduction to ITIL 4 Case Study: Axle Car Hire Case Study: The CIOs Vision for Axle Exam Details Module 2: Service Management: Key Concepts Value and Value Co-Creation Value: Service, Products, and Resources Service Relationships Value: Outcomes, Costs, and Risks Module 3: The Guiding Principles The Seven Guiding Principles Applying the Guiding Principles Module 4: The Four Dimensions of Service Management Organizations and People Information and Technology Partners and Suppliers Value Streams and Processes External Factors and Pestle Model Module 5: Service Value System Overview of Service Value System Overview of the Service Value Chain Module 6: Continual Improvement Introduction to Continual Improvement The Continual Improvement Model Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles Module 7: Overview of ITIL Practices Purpose of ITIL Practices The Continual Improvement Practice The Change Control Practice The Incident Management Practice The Problem Management Practice The Service Request Management Practice The Service Desk Practice The Service Level Management Practice [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Haugesund 1 semester 29 500 kr
Faget skal gi grunnleggende kunnskaper i hvordan digitale ressurser og teknologier påvirker forretningsdrift og utvikling av virksomheter. [+]
Digitalisering betyr i utgangspunktet å gjøre noe digitalt. I en årrekke har vi digitalisert informasjon om virksomheten, kommunikasjon internt og eksternt med mer. Begrepet digitalisering har i dag imidlertid større rekkevidde enn tidligere digitalisering av informasjon, det handler om å i enda større grad digitalisere og automatisere prosesser, det handler om å sømløst kommunisere over flere kanaler, og det handler om å utnytte muligheter som nye teknologier presenterer, og ikke minst å transformere måten bedrifter fungerer på, å endre forretningsmodellene eller prinsippene bedriftene opererer etter. Faget skal gi en grunnleggende forståelse både for hvilke ressurser og systemer som finnes i virksomheter, informasjonen de inneholder, og hvordan de støtter bedriftens prosesser. I tillegg tar faget opp hvordan nye digitale teknologier påvirker og kan påvirke både rammevilkår og prinsipper for forretningsdrift innen ulike bransjer. Faget tar opp teknologier som regnes med under Industri 4.0, endring av forretningsmodeller og digtial strategi. Fokus i faget er å kunne se mulighetene, og truslene, som teknologi representerer for bedrifter innenfor ulike bransjer. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.