IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 dager
The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. [+]
  The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. You will become a better analyst, designer, and communicator. At the end of this class, the student will be able to: Design visualizations to effectively leverage sensory and short-term memory. Design visualizations to inform viewers without misleading. Effectively use chart types to answer specific questions. Design dashboards and stories using visual best practices. Course Includes: This course includes a student manual containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes Tableau workbooks for practice discussions and hands-on activities. What to Bring: Students are encouraged to bring in their own data or visualization examples, but this is not a requirement.We also recommend bringing a notepad, pen or pencil, and a USB drive to save any work. Format and Procedures: We use a combination of traditional teaching methods (lecture, class discussion) and in-class activities. Om Kursholder Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 dager
This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users [+]
  Tableau Desktop Fundamental This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users. It starts with simple visualizations and moves to an in-depth look at the different chart and graph functions available, calculations, parameters, mapping and other functionality. The course is provided with a data scenario and hands-on exercises covering all course content, and providing the opportunity to visually analyse data, build Interactive Dashboards and share them with others. Duration: Two days of live classroom Prerequisites: None. Course IncludesThis course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities.   At the end of this course, you will be able to: •  Connect to your data. •  Edit and save a data source. •  Understand Tableau terminology. •  Use the Tableau interface / paradigm to effectively create powerful visualizations. •   Create basic calculations including basic arithmetic calculations, custom aggregations and ratios, date math, and quick table calculations. •  Represent your data using the following visualization types: • Cross tabs • Geographic maps • Heat maps • Tree maps • Pie charts and bar charts • Dual axis and combined charts with different mark types • Highlight Tables • Scatter Plots   Instructor Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 2 andre steder 3 dager 15 900 kr
12 Oct
26 Oct
02 Nov
ITIL 4 is built on the established core of best practice in the ITIL guidance. [+]
ITIL 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps. Beskrivelse: The ITIL® (4) Foundation is a 3-day classroom room based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the “Pro” edition offers a rich learning experience that helps the participants understand ITIL 4 and relate ITIL to their own work environment.  At the end of this course, you will be able to: Understand the key concepts of ITIL service management. Understand how ITIL guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL service management. Understand the four dimensions of ITIL service management. Understand the purpose and components of the ITIL service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect.   Understand the key concepts of continual improvement. Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities   Content:   Module 1: Course Introduction Introduction to IT Service Management in the Modern World Introduction to ITIL 4 Case Study: Axle Car Hire Case Study: The CIOs Vision for Axle Exam Details Module 2: Service Management: Key Concepts Value and Value Co-Creation Value: Service, Products, and Resources Service Relationships Value: Outcomes, Costs, and Risks Module 3: The Guiding Principles The Seven Guiding Principles Applying the Guiding Principles Module 4: The Four Dimensions of Service Management Organizations and People Information and Technology Partners and Suppliers Value Streams and Processes External Factors and Pestle Model Module 5: Service Value System Overview of Service Value System Overview of the Service Value Chain Module 6: Continual Improvement Introduction to Continual Improvement The Continual Improvement Model Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles Module 7: Overview of ITIL Practices Purpose of ITIL Practices The Continual Improvement Practice The Change Control Practice The Incident Management Practice The Problem Management Practice The Service Request Management Practice The Service Desk Practice The Service Level Management Practice [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 900 kr
08 Oct
During this two-day course, attendees will gain the knowledge necessary to lead a Lean-Agile enterprise by leveraging the Scaled Agile Framework® (SAFe®) [+]
During this two-day course, attendees will gain the knowledge necessary to lead a Lean-Agile enterprise by leveraging the Scaled Agile Framework® (SAFe®), and its underlying principles derived from Lean, systems thinking, Agile development, product development flow, and DevOps. They will also learn and practice the skills for supporting and executing PI Planning events, and coordinate multiple Agile Release Trains (ARTs). Attendees will gain an understanding of the Lean-Agile mindset, why it’s so effective in today’s adapt-or-die marketplace, and what it means to lead a Lean-Agile transformation. They’ll also learn how to build and support Agile teams and programs, empower a Lean Portfolio, build a Continuous Delivery Pipeline and DevOps culture, and coordinate large solutions. They will develop a skill set that’s in demand worldwide—and empower their enterprises to succeed in a disruptive marketplace—when they become a SAFe® 4 Agilist (SA).   Goals: To perform the role of a SAFe® Agilist, attendees should be able to: Interpret the basic constructs of SAFe and the steps of the Implementation Roadmap Apply the values and principles of a Lean-Agile Mindset Apply SAFe’s Lean and Agile principles to the roles and practices of SAFe Create high-performing teams by establishing mission and purpose Use transformational leadership to drive change, develop people, and encourage innovation Support PI Planning and the events associated with successful Program execution Drive continuous value delivery through the Continuous Delivery Pipeline Establish alignment and execution with Strategic Themes and Lean Portfolio Management Coordinate multiple Agile Release Trains and suppliers with a Solution Train   Topics: Introducing the Scaled Agile Framework (SAFe) Embracing a Lean-Agile Mindset Understanding SAFe Principles Creating high-performing teams and programs Experiencing Program Increment (PI) Planning Exploring, Executing, and Releasing Value Leading the Lean-Agile Enterprise Empowering a Lean Portfolio Building Large Solutions [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Haugesund 1 semester 29 500 kr
Faget skal gi grunnleggende kunnskaper i hvordan digitale ressurser og teknologier påvirker forretningsdrift og utvikling av virksomheter. [+]
Digitalisering betyr i utgangspunktet å gjøre noe digitalt. I en årrekke har vi digitalisert informasjon om virksomheten, kommunikasjon internt og eksternt med mer. Begrepet digitalisering har i dag imidlertid større rekkevidde enn tidligere digitalisering av informasjon, det handler om å i enda større grad digitalisere og automatisere prosesser, det handler om å sømløst kommunisere over flere kanaler, og det handler om å utnytte muligheter som nye teknologier presenterer, og ikke minst å transformere måten bedrifter fungerer på, å endre forretningsmodellene eller prinsippene bedriftene opererer etter. Faget skal gi en grunnleggende forståelse både for hvilke ressurser og systemer som finnes i virksomheter, informasjonen de inneholder, og hvordan de støtter bedriftens prosesser. I tillegg tar faget opp hvordan nye digitale teknologier påvirker og kan påvirke både rammevilkår og prinsipper for forretningsdrift innen ulike bransjer. Faget tar opp teknologier som regnes med under Industri 4.0, endring av forretningsmodeller og digtial strategi. Fokus i faget er å kunne se mulighetene, og truslene, som teknologi representerer for bedrifter innenfor ulike bransjer. [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 2 andre steder 2 dager 13 900 kr
15 Oct
29 Oct
12 Nov
ITIL 4 is built on the established core of best practice in the ITIL guidance. [+]
ITIL 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps.   Beskrivelse: The ITIL® (4) Foundation “Pro” is a 2-day classroom room based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the “Pro” edition offers a rich learning experience that helps the participants understand ITIL 4 and relate ITIL to their own work environment.  At the end of this course, you will be able to: Understand the key concepts of ITIL service management. Understand how ITIL guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL service management. Understand the four dimensions of ITIL service management. Understand the purpose and components of the ITIL service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect.   Understand the key concepts of continual improvement. Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities   Content: Module 1: Course Introduction Introduction to IT Service Management in the Modern World Introduction to ITIL 4 Case Study: Axle Car Hire Case Study: The CIOs Vision for Axle Exam Details Module 2: Service Management: Key Concepts Value and Value Co-Creation Value: Service, Products, and Resources Service Relationships Value: Outcomes, Costs, and Risks Module 3: The Guiding Principles The Seven Guiding Principles Applying the Guiding Principles Module 4: The Four Dimensions of Service Management Organizations and People Information and Technology Partners and Suppliers Value Streams and Processes External Factors and Pestle Model Module 5: Service Value System Overview of Service Value System Overview of the Service Value Chain Module 6: Continual Improvement Introduction to Continual Improvement The Continual Improvement Model Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles Module 7: Overview of ITIL Practices Purpose of ITIL Practices The Continual Improvement Practice The Change Control Practice The Incident Management Practice The Problem Management Practice The Service Request Management Practice The Service Desk Practice The Service Level Management Practice [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
21 Jan
« Digital strategi i styrerommet» tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digit... [+]
Kurset “Digital strategi i styrerommet” gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten. I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes.  «Digital strategi i styrerommet» tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes.  Kurset har som formål å gi deltagerne et forenklet rammeverk for å kunne diskutere og sette premisser ved utvikling av en fokusert digital strategi.  Videre vil deltagerne få avmystifisert begrepet digitalisering, få en forståelse av hva digitalisering i realiteten betyr for virksomheten og få konkretisert hva man kan gjøre for å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir. Kursinnhold: Digital strategi i styrerommet Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi? Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det? Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering? Hva kreves for å lykkes? Digitalisering vs IT Digital innovasjon Digital forretningsutvikling Digital transformasjon Digitale forretningsmodeller Strategiprosesser Digital strategi Fremtidssenario Virkemidler Strategiske partnerskap Organisering og kompetanse Gruppeoppgave / CASE [-]
Les mer
Nettkurs 4 dager 14 900 kr
Improving Time-to-Market with the Scaled Agile Framework® with SAFe®5 DevOps Practitioner Certification - Online This 4-day course provides a comprehensive overview for ... [+]
The course will build an understanding of the complete flow of value from Continuous Exploration to Continuous Integration, Continuous Deployment, and Release on Demand. Attendees will explore SAFe’s CALMR (Culture, Automation, Lean, Measure, Recover) approach to DevOps, which helps create a culture of shared responsibility for the full spectrum of Solution delivery. It helps align people, processes, and technology throughout the organization to achieve faster time-to-market. Attendees will leave with the tools they need to execute an implementation plan for improving their delivery pipeline, and the knowledge they need to support the plan. The course also prepares students for the optional SAFe® 5.0 DevOps Practitioner (SDP) certification exam.       Agenda ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPIC COVERED - Introducing DevOps- Mapping your Continuous Delivery Pipeline- Gaining alignment with Continuous Exploration- Building quality with Continuous Integration- Reducing time-to-market with Continuous Deployment- Delivering Business Value with Release on Demand- Taking action LEARNING GOALS - Understand the CALMR approach to DevOps, why it is so important, and be able to explain it to others- Understand the importance of continuous integration, continuous testing, and be ready to apply it- Apply the concepts of continuous security- Map their current delivery pipeline- Measure the flow of value through the delivery pipeline- Identify gaps and delays in flow- Improve the process of exploring customer needs- Improve the process of developing, building, and integrating continuously- Improve the process of continuously deploying to staging and production environments- Improve the release process- Execute an action plan for their DevOps transformation WHO SHOULD ATTEND? - All members of an Agile Release Train- Development Managers, Engineering Managers- Configuration Managers, Release Managers- Development Leads, Developers, UI/UX Developers- Infrastructure Architects, System Architects- Product Managers, Product Owners- System Administrators, DBAs, InfoSec- QA Managers, Testers- Release Train Engineers, Scrum Masters PREREQUISITES All are welcome to attend the course without prior knowledge. EXAM DETAILS - Exam format: Multiple choice, multiple response- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access to the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® 5 DevOps Practitioner course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam.- Number of questions: 45- Passing score: 33 out of 45 (73%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 6 900 kr
Målet med kurset er å gi deg en forståelse for filosofien bak ITIL®. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som be... [+]
Kurset inneholder 12 timer med undervisning, er delt inn i moduler og er en blanding av video og interaktive øvelse. Du vil få en omfattende introduksjon til kjernekonseptene til ITIL® 4.   Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider    The ITIL®  4 Foundation Online course on this page is offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. ITIL® 4 is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Dette inngår i kurset - 12 måneders tilgang til kurset fra kjøpsdato- Support service- En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen Sertifiseringseksamen - Eksamens voucher er inklusive i kurset- Det er ingen hjelpemidler tillatt under eksamen- Varighet er 60 minutter, men et tillegg på 15 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål- Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål) Disse modulene inngår i kurset - Introduction and overview- Key concepts of service management- Four dimensions of service management- Service value system- Introduction to practices- Purpose of 11 practices and some definitions- Introduction to seven key practices in detail- Continual improvement- Change control- Incident management- Service request management- Service desk- Service level management- Exam simulator Etter endt kurs vil du - Forstå nøkkelkonseptene for ITIL-Service Management- Forstå hvordan ITIL-veiledende prinsipper kan hjelpe organisasjoner til å ta i bruk og tilpasse ITIL-Service Management- Forstå de fire dimensjonene i ITIL-Service Management- Forstå nøkkelbegrepene for kontinuerlig forbedring [-]
Les mer
4 dager 22 000 kr
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
Kurset “Digital strategi i styrerommet” gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltager... [+]
Kurset “Digital strategi i styrerommet” gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten. I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes.  «Digital strategi i styrerommet» tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes.  Kurset har som formål å gi deltagerne et forenklet rammeverk for å kunne diskutere og sette premisser ved utvikling av en fokusert digital strategi.  Videre vil deltagerne få avmystifisert begrepet digitalisering, få en forståelse av hva digitalisering i realiteten betyr for virksomheten og få konkretisert hva man kan gjøre for å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir. Kursinnhold: Digital strategi i styrerommet Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi? Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det? Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering? Hva kreves for å lykkes? Digitalisering vs IT Digital innovasjon Digital forretningsutvikling Digital transformasjon Digitale forretningsmodeller Strategiprosesser Digital strategi Fremtidssenario Virkemidler Strategiske partnerskap Organisering og kompetanse Gruppeoppgave / CASE [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus Stavanger 3 dager 15 950 kr
06 Oct
01 Dec
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. [+]
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. Etter fullført kurs og bestått eksamen skal kandidatene ha tilegnet en grunnleggende kunnskap og forståelse av ITIL®. Bestått ITIL® Foundation-kurs er også en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL® opplæringen. Dokumenter din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering Kurset vil gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Målet er å lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet, samt synliggjøre rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Kursets hensikt: Gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet. Vise rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Dokumentere din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering. ITIL® gir bedriften: Prosessbeskrivelser og dokumentasjon Gode råd for implementering og tilpassing Felles forståelse og språk Konsulenter med kunnskap om ITIL® ITIL® gir resultater: Bedre behandling av brukere og kunder Tydelige roller og ansvar Bedre driftstabilitet og sikkerhet Bedre evne til å lære og utveksle erfaringer Økt kvalitet på leveransen av IT tjenester Profesjonelle IT tjenester PrisKr. 15950,-Prisen inkluderer dokumentasjon og lunsjVariget3 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 Kursene gjennomføres i samarbeid med Sopra Steria. UiS-IKT tilbyr sertifiseringer for kursene ved vårt autoriserte testsenter PeopleCert i forbindelse med kurs som gjennomføres ved Universitetet i Stavanger. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
6 timer 4 950 kr
En god digital strategi gjør det lettere for oss å treffe de riktige avgjørelsene. På kurset lager vi en digital strategi som knytter organisasjonens mål sammen med bruke... [+]
Du lærer hvordan du: formulerer gode forretningsmål ser forskjellen mellom forretningsmål og virkemidler etterprøver at målene dine er oppnådd (KPIer) kan finne målgruppene dine og prioritere dem avdekker brukerbehov som støtter opp om forretningsmålene velger hvilke kanaler du skal benytte for å fylle brukernes behov I løpet av kurset lager du et enkelt og oversiktlig målkart som knytter sammen forretningsmål, målgrupper, brukere, kanaler og måltall. Målkartet gjør det enklere å kommunisere den digitale satsningen med ledelsen og resten av organisasjonen.   Dette er en fleksibel tilnærming til strategiarbeid som kjennes riktig når man prøver den. Den gir større rom for læring underveis i prosessen fordi det å eksperimentere med mindre deler gir oss mot til å være litt dristigere. Metoden er derfor også velegnet til strategi for mindre deler som mobile løsninger eller frittstående apps.   Kursholdere:Lillian MedbyIda Aalen   PÅMELDING HER [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.