IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: Sør-Trøndelag
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 4 dager 14 900 kr
Improving Time-to-Market with the Scaled Agile Framework® with SAFe®5 DevOps Practitioner Certification - Online This 4-day course provides a comprehensive overview for ... [+]
The course will build an understanding of the complete flow of value from Continuous Exploration to Continuous Integration, Continuous Deployment, and Release on Demand. Attendees will explore SAFe’s CALMR (Culture, Automation, Lean, Measure, Recover) approach to DevOps, which helps create a culture of shared responsibility for the full spectrum of Solution delivery. It helps align people, processes, and technology throughout the organization to achieve faster time-to-market. Attendees will leave with the tools they need to execute an implementation plan for improving their delivery pipeline, and the knowledge they need to support the plan. The course also prepares students for the optional SAFe® 5.0 DevOps Practitioner (SDP) certification exam.       Agenda ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPIC COVERED - Introducing DevOps- Mapping your Continuous Delivery Pipeline- Gaining alignment with Continuous Exploration- Building quality with Continuous Integration- Reducing time-to-market with Continuous Deployment- Delivering Business Value with Release on Demand- Taking action LEARNING GOALS - Understand the CALMR approach to DevOps, why it is so important, and be able to explain it to others- Understand the importance of continuous integration, continuous testing, and be ready to apply it- Apply the concepts of continuous security- Map their current delivery pipeline- Measure the flow of value through the delivery pipeline- Identify gaps and delays in flow- Improve the process of exploring customer needs- Improve the process of developing, building, and integrating continuously- Improve the process of continuously deploying to staging and production environments- Improve the release process- Execute an action plan for their DevOps transformation WHO SHOULD ATTEND? - All members of an Agile Release Train- Development Managers, Engineering Managers- Configuration Managers, Release Managers- Development Leads, Developers, UI/UX Developers- Infrastructure Architects, System Architects- Product Managers, Product Owners- System Administrators, DBAs, InfoSec- QA Managers, Testers- Release Train Engineers, Scrum Masters PREREQUISITES All are welcome to attend the course without prior knowledge. EXAM DETAILS - Exam format: Multiple choice, multiple response- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access to the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® 5 DevOps Practitioner course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam.- Number of questions: 45- Passing score: 33 out of 45 (73%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer
Stavanger Oslo 3 dager 15 950 kr
06 Oct
03 Nov
01 Dec
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL®-kurs og -sertifisering  ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management. ITIL består av et sammenhengende sett av veiledninger til beste praksis, hentet fra internasjonale bedrifter i offentlig og privat sektor. Rammeverket hjelper tjenesteleverandører å følge beste praksis for å levere IT-tjenester med god og riktig kvalitet, og å bruke prosesser, funksjoner og annen kapasitet som støtter opp under tjenestene og tjenesteleveransen. ITIL gir en rekke fordeler som blant annet reduserte kostnader, forbedret produktivitet, forbedret verdiskaping og bedre IT-tjenester gjennom bruk av velprøvde beste praksis-prosesser. ITIL-kursOpplæring innen ITIL-rammeverket har en modulbasert tilnærming, og består av 11 kurs som fokuserer på ulike sider av ITIL Beste Praksis, med i ulik grad av dybde og detalj. Mens ITIL Foundation-kurset fokuserer på å gi en grunnleggende kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL, er ITIL Intermediate nivået bygget opp av kurs med ulikt fokus. Kandidatene kan ta så få eller så mange ITIL Intermediate kurs de trenger og som passer for deres behov. Intermediate-kursene går mer i detalj enn Foundation-kurset, og er en kvalifikasjon som er anerkjent i bransjen. Så snart du har bestått alle nødvendige ITIL moduler og samlet tilstrekkelig med poeng, vil du tildeles sertifisering som ITIL Expert. For mer informasjon om ITIL rammeverket, se her (Ekstern lenke)  For mer informasjon om oppbyggingen av ITIL kurs og hvordan de kan understøtte dine karrieremål, se her (Ekstern lenke) ITIL® Foundation-kurs ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL. Passer ITIL Foundation-kurset for meg? Etter fullført kurs og bestått eksamen skal kandidatene ha tilegnet en grunnleggende kunnskap og forståelse av ITIL. Bestått ITIL Foundation-kurs er også en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL opplæringen. ITIL Foundation-kurset er tilgjengelig for alle som har interesse for temaet, og retter seg i første omgang mot personer som - trenger en grunnleggende forståelse av ITIL rammeverket - har behov for å forstå hvordan ITIL kan brukes til å forbedre kvaliteten på IT Service Management i en organisasjon - jobber i en organisasjon som har tatt i bruk ITIL og som trenger å være informert om eller bidra til et pågående tjenesteforbedringsprogram ITIL Foundation er ikke beregnet til å sette kandidatene i stand til å benytte ITIL beste praksis for Service Management uten ytterligere opplæring. For mer informasjon om kurset se her (Ekstern link) Kursdokumentasjon For klasseroms baserte kurs er det inkludert omfattende kursdokumentasjon som kurskompendium, ITIL Pocket Guide og norsk-engelsk ordliste. For detaljert oversikt over pensum se her  Kurset varer i 3 dager. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. [-]
Les mer
2 dager
The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. [+]
  The aim of this course is to strengthen your analytical skills and gain an understanding of visualization best practices. You will become a better analyst, designer, and communicator. At the end of this class, the student will be able to: Design visualizations to effectively leverage sensory and short-term memory. Design visualizations to inform viewers without misleading. Effectively use chart types to answer specific questions. Design dashboards and stories using visual best practices. Course Includes: This course includes a student manual containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes Tableau workbooks for practice discussions and hands-on activities. What to Bring: Students are encouraged to bring in their own data or visualization examples, but this is not a requirement.We also recommend bringing a notepad, pen or pencil, and a USB drive to save any work. Format and Procedures: We use a combination of traditional teaching methods (lecture, class discussion) and in-class activities. Om Kursholder Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
2 dager
This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users [+]
  Tableau Desktop Fundamental This course covers all the Tableau Desktop fundamentals required for new and intermediate Tableau users. It starts with simple visualizations and moves to an in-depth look at the different chart and graph functions available, calculations, parameters, mapping and other functionality. The course is provided with a data scenario and hands-on exercises covering all course content, and providing the opportunity to visually analyse data, build Interactive Dashboards and share them with others. Duration: Two days of live classroom Prerequisites: None. Course IncludesThis course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities.   At the end of this course, you will be able to: •  Connect to your data. •  Edit and save a data source. •  Understand Tableau terminology. •  Use the Tableau interface / paradigm to effectively create powerful visualizations. •   Create basic calculations including basic arithmetic calculations, custom aggregations and ratios, date math, and quick table calculations. •  Represent your data using the following visualization types: • Cross tabs • Geographic maps • Heat maps • Tree maps • Pie charts and bar charts • Dual axis and combined charts with different mark types • Highlight Tables • Scatter Plots   Instructor Tore Levinsen   OM CGI  CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
3 dager 17 000 kr
Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Transition-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og te... [+]
Dette er et av fem kurs innen Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL® Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Transition-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Transition, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og Service Transition prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle Service Transition-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser Sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Transition-prosessene Roller og ansvar innenfor Service Transition, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler Service Transition ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Transition Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Transition [-]
Les mer
3 dager 15 000 kr
DevOps is the future of IT today! This 3-day course provides an introduction to DevOps [+]
DevOps is the future of IT today! This 3-day course provides an introduction to DevOps – the cultural and professional movement that stresses communication, collaboration, integration and, of course, automation in order to improve the flow of work between software developers and IT operations professionals. To maximize the IT value flow to customers, DevOps creates an improved ability to design, develop, deploy and operate software and services faster for the benefit of the business. Higher customer satisfaction, better quality, faster delivery and lower costs are all benefits of DevOps. Course description: This course is designed to provide you with the background knowledge you need to build your DevOps vocabulary and to understand the principles and practices of DevOps. More importantly, this course is designed to inspire you to serve as a change champion who leads and mentors others by sharing and using what you’ve learned – and continue to learn – about DevOps. This course helps professionals understand: Why organizations need to adopt DevOps practices from both the business and IT perspectives How to answer the question ‘What is DevOps?’ DevOps values and principles How DevOps interfaces with other frameworks such as Agile, Lean and ITSM The characteristics of a DevOps culture DevOps organizational considerations including DevOps roles, teams and organizational structures Key DevOps practices Common DevOps automation practices and tools categories How to adopt a DevOps culture   Course outline: Professionals will increase their value within the organization and on the IT market with this certificate. After successfully completing the course, they will have an understanding of DevOps and be able to:  Explain the drivers responsible for the emergence of DevOps Define and discuss the key concepts and principles of DevOps List and explain the business benefits of DevOps and continuous delivery Describe the Service Delivery process Explain the concepts of test automation, infrastructure automation, and build and deployment automation Describe how DevOps relates to Lean and Agile methodologies Summarize case studies of IT organizations that are making the transformation to Adaptive IT and DevOps models List the most common and popular DevOps tools Discuss the critical success factors for DevOps implementation [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 2 andre steder 2 dager 13 900 kr
15 Oct
29 Oct
12 Nov
ITIL 4 is built on the established core of best practice in the ITIL guidance. [+]
ITIL 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps.   Beskrivelse: The ITIL® (4) Foundation “Pro” is a 2-day classroom room based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the “Pro” edition offers a rich learning experience that helps the participants understand ITIL 4 and relate ITIL to their own work environment.  At the end of this course, you will be able to: Understand the key concepts of ITIL service management. Understand how ITIL guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL service management. Understand the four dimensions of ITIL service management. Understand the purpose and components of the ITIL service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect.   Understand the key concepts of continual improvement. Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities   Content: Module 1: Course Introduction Introduction to IT Service Management in the Modern World Introduction to ITIL 4 Case Study: Axle Car Hire Case Study: The CIOs Vision for Axle Exam Details Module 2: Service Management: Key Concepts Value and Value Co-Creation Value: Service, Products, and Resources Service Relationships Value: Outcomes, Costs, and Risks Module 3: The Guiding Principles The Seven Guiding Principles Applying the Guiding Principles Module 4: The Four Dimensions of Service Management Organizations and People Information and Technology Partners and Suppliers Value Streams and Processes External Factors and Pestle Model Module 5: Service Value System Overview of Service Value System Overview of the Service Value Chain Module 6: Continual Improvement Introduction to Continual Improvement The Continual Improvement Model Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles Module 7: Overview of ITIL Practices Purpose of ITIL Practices The Continual Improvement Practice The Change Control Practice The Incident Management Practice The Problem Management Practice The Service Request Management Practice The Service Desk Practice The Service Level Management Practice [-]
Les mer
4 dager 22 000 kr
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/itilosa/ [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 900 kr
28 Sep
26 Oct
14 Dec
COBIT 2019 Builds on, and integrates over 25 years of development in the Enterprise Governance of IT domain. COBIT 2019 incorporates new insights from science, and develo... [+]
COBIT® 2019 improves on prior versions of COBIT, and offers an update of the COBIT principles, objectives, goal cascade, and performance management, offering more and relevant guidance to organizations dealing with enterprise governance challenges. The COBIT 2019 Foundation course is the starting point for any professional with responsibilities for the governance and management of information and technology. This three-day course highlights the concepts, models and key definitions of the COBIT framework and helps prepare learners to take the COBIT 2019 Foundation Exam. Audience: IT Governance, AssuranceRisk, Compliance Managers Business Manager IT Managers Regulators Business and vendor partners, and IT Vendors Prerequisites: No mandatory prerequisites although some experience in IT or related fields is recommended.  Course objectives: At the conclusion of the course attendees will understand: At the end of this course, you will be able to: Recognize the context, benefits and key reasons COBIT is used as an information and technology governance framework. Explain the key attributes of the COBIT framework  Key attributes Product family Alignment with industry frameworks   Compare the COBIT principles for governance system framework. Describe the components of a governance system: Governance and management objectives Components of the governance system Focus areas Design factors Goals cascade Describe the elements of governance and management objectives. Differentiate COBIT based performance management using maturity and capability perspectives. Discover how to design a tailored governance system using COBIT. Explain the key points of the COBIT business case. Describe the relationships between the COBIT Design and Implementation Guides. Prepare and pass the COBIT 2019 Foundation exam. Course outline: Module 1: Course Introduction  Course Description Learning objectives Intended Audience Course Modules Exam Requirements Module 2: Framework Introduction  Enterprise Governance of Information and Technology COBIT as an I&T Framework COBIT Format and Product Architecture Major Differences between COBIT 5 and COBIT 2019 COBIT and Other Standards Training and Certification Group Discussion Questions Module Summary Module 3: Principles Governance “System” Principles Governance “Framework” Principles Module 4: Governance Systems and Components  Governance and Management Objectives Components of a Governance System Focus Areas Design Factors Goals Cascade Module 5: Governance and Management Objectives  Overview of the COBIT Core Model Governance and Management Objectives Purpose Statements Governance and Management Objectives Related Guidance Module 6: Performance Management Performance Management Definition, Principles and Overview ● Managing Performance of Processes Managing Performance of Other Governance System Components ● Module Summary Module 7: Designing a Tailored Governance System  Introduction to designing a tailored governance system Impact of design factors Designing a tailored system Module 8: Getting Started with COBIT Making a Case for Getting Started Overview of the COBIT Business Case Example Scenario Module 9: Implementing Enterprise Governance Over IT  Implementation Guide Purpose and Scope Implementation Steps Design Guide and Implementation Guide Relationships Certification: Delivery Online Proctored Exam Format Closed-book format Proctoring Live/Webcam Duration 120 minutes # of questions 75, simple multiple choice (1 mark per question) Pass Grade 65% Exam Prerequisites : While there are no formal prerequisites, it is recommended that the participant has completed the COBIT ® 2019 Foundation training. Proctor Requirements:The exams are available only as webcam proctored exams.Exam Location :Remote, at any approved location with a webcam (home/office) Exam Planning:Exams need to be scheduled by the candidate themselves at a time and date convenient to the delegate   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 900 kr
19 Nov
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will ... [+]
The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required. This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to:   Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROGRESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 6 900 kr
Målet med kurset er å gi deg en forståelse for filosofien bak ITIL®. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som be... [+]
Kurset inneholder 12 timer med undervisning, er delt inn i moduler og er en blanding av video og interaktive øvelse. Du vil få en omfattende introduksjon til kjernekonseptene til ITIL® 4.   Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider    The ITIL®  4 Foundation Online course on this page is offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. ITIL® 4 is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Dette inngår i kurset - 12 måneders tilgang til kurset fra kjøpsdato- Support service- En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen Sertifiseringseksamen - Eksamens voucher er inklusive i kurset- Det er ingen hjelpemidler tillatt under eksamen- Varighet er 60 minutter, men et tillegg på 15 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål- Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål) Disse modulene inngår i kurset - Introduction and overview- Key concepts of service management- Four dimensions of service management- Service value system- Introduction to practices- Purpose of 11 practices and some definitions- Introduction to seven key practices in detail- Continual improvement- Change control- Incident management- Service request management- Service desk- Service level management- Exam simulator Etter endt kurs vil du - Forstå nøkkelkonseptene for ITIL-Service Management- Forstå hvordan ITIL-veiledende prinsipper kan hjelpe organisasjoner til å ta i bruk og tilpasse ITIL-Service Management- Forstå de fire dimensjonene i ITIL-Service Management- Forstå nøkkelbegrepene for kontinuerlig forbedring [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Haugesund 1 semester 29 500 kr
Faget skal gi grunnleggende kunnskaper i hvordan digitale ressurser og teknologier påvirker forretningsdrift og utvikling av virksomheter. [+]
Digitalisering betyr i utgangspunktet å gjøre noe digitalt. I en årrekke har vi digitalisert informasjon om virksomheten, kommunikasjon internt og eksternt med mer. Begrepet digitalisering har i dag imidlertid større rekkevidde enn tidligere digitalisering av informasjon, det handler om å i enda større grad digitalisere og automatisere prosesser, det handler om å sømløst kommunisere over flere kanaler, og det handler om å utnytte muligheter som nye teknologier presenterer, og ikke minst å transformere måten bedrifter fungerer på, å endre forretningsmodellene eller prinsippene bedriftene opererer etter. Faget skal gi en grunnleggende forståelse både for hvilke ressurser og systemer som finnes i virksomheter, informasjonen de inneholder, og hvordan de støtter bedriftens prosesser. I tillegg tar faget opp hvordan nye digitale teknologier påvirker og kan påvirke både rammevilkår og prinsipper for forretningsdrift innen ulike bransjer. Faget tar opp teknologier som regnes med under Industri 4.0, endring av forretningsmodeller og digtial strategi. Fokus i faget er å kunne se mulighetene, og truslene, som teknologi representerer for bedrifter innenfor ulike bransjer. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 000 kr
05 Oct
Ensuring that an IT organization is competent in continuous improvement is absolutely essential to the success of Lean within IT. In the Lean IT Foundation, we looked at ... [+]
This Lean IT Kaizen training will help you on your journey to mastering continuous improvement, and becoming a Lean IT Kaizen Lead. The Lean IT Kaizen Leas is someone who is involving with improvement based on Lean principles. The Lean IT Kaizen Lead may come from any Level of the IT organization, in any "department". The Course Learning objectives After completing this course, you know the most important concepts regarding Kaizen, and you are able to: Organize a Kaizen Lead a Kaizen Teach others the DMAIC model Identify and define problems Create a data Collection plan Analyze the root cause of the problems Understand and apply different improvement Methods Make a Control plan Ensure the sustainability of improvements Concepts Covered 1. Introduction of Kaizen Introduction and Kaizen concepts Kaizen, Kakushin and Kaikaku The DMAIC model Kaizen mindset 2. Organizing Kaizen Kaizen team roles Improvement initiatives Plan and prepare a Kaizen event Gain support Select the team 3. A3 Method Goals of the A3 Method Difference between Summarazing, Analyzing and Synthesizing Structure communication according to the Pyramid principle Summarize information into the A3 format 4. Define Selecting a Problem and identifying owner Problem statement Scope of the problem Collect VoC information High Level Kaizen plan 5. Measure The Three generic types of units of work Measure and Validate Value Stream Map Data Collection plan Qualitative and Quantitative Measurement systems Baseline and a Benchmark Quick Wins 6. Analyze Seven basic Tools of Quality 5 whys Cause and Effects Matrix Failure Mode Effects Analysis (FMEA) Improve How to identify improvement options Idea generation techniques How to test a solution Best and good practice solutions within IT 8. Control How to ensure the sustainability of the improvement Measurement of improvement Control plan Types of documentation Communication to stakeholders This course prepares you for the Lean IT Kaizen Lead certificate. Information regarding the exam Closed book exam With 40 multiple Choice questions. the pass score is 65 % (26 out of 40 questions Exam duration is 60 minutes. The exam is compliant With the Lean IT Association Syllabus and APMG-International accredited [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.