IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: ITIL
Nullstill
Filter
Ferdig

-

58 treff i ITIL
 

1 dag 5 000 kr
This 1-day course provides an introduction to IT Governance, and examines the need, value and benefits of governance to any IT organization. The course reviews IT governa... [+]
Overview   This 1-day course provides an introduction to IT Governance, and examines the need, value and benefits of governance to any IT organization. The course reviews IT governance drivers in the marketplace outlining the history and background of each. It includes a comparison of the available methodologies and their content and offers guidance on how and when each might be best used. Attendees should have a basic understanding of ITIL (IT Infrastructure Library), but regardless, ITIL will be briefly described and used as a baseline against which other methodologies are compared and contrasted.    Key topics   • The IT Infrastructure Library (ITIL) • CMM/CMMI • eTOM • Basel II • Cobit (and COSO) • Six Sigma • Sarbanes-Oxley (SOX) • Standards: BS15000, BS7799, ISO9000, ISO20000  Next steps     • Attendees who have not already attended IT Service Management training may be interested to attend the ITIL Foundations for ITSM course H1846S• Practitioner and Manager’s level training in IT Service Management. [-]
Les mer
4 dager 21 150 kr
Er du involvert i release-, kvalitets- og valideringsaktiviteter i tjeneste-leveranser? Da bør du få med deg dette kurset. [+]
OversiktKurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation kurset. Dette gjør det mulig for bedriften å innføre Change Management, Release and Deployment Management, Service Validering og Testing, Service Asset and Configuration Management, Request Fulfilment, Service Evaluation og Knowledge Management som en integrert del av sin tjenesteleveranse modell. Mål Formålet med Release, Control & Validation kurset er å få kunnskap om ITIL® terminologi, prosess struktur, roller, funksjoner og aktiviteter. Dette vil tilføre rollen en fokusert evne og kompetanse for å støtte en tilnærming til livssyklus perspektivet som beskrevet i ITIL®. Kurset gir deltakerne en praktisk veiledning om utforming og implementering av integrert ende-til-ende prosesser som er basert på beste praksis fra flere foretak. Kurset forbereder kandidatene til ITIL® Release, Control & Validation eksamen. Hvem bør delta? Kurset passer for personer som krever en dyp forståelse av Release, Control & Validation prosesser og hvordan de kan brukes til å forbedre kvaliteten på IT tjenestetilbudet innen en organisasjon. Dette gir en naturlig karriereutvikling for utøveren som allerede innehar ITIL® Foundation sertifikat. Før du tar kurset anbefales det, selv om det ikke kreves, at du har arbeidserfaring og kunnskap om grunnleggende begreper innen IT og beslektede områder på minst to år. Faglige kvalifikasjoner Kurset er en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringsprogram. Eksamen vil bestå av en sammensatt flervalgsliste bestående av 8 spørsmål som skal besvares innen 90 minutter. For å bestå må en ha minst 70% korrekt eller mer. Ved bestått eksamen vil kandidatene vil bli tildelt 4 credits mot ITIL® Expert kvalifisering. Kurs struktur 4-dagers (sertifiseringstest kan eventuelt tas på dag 5) offentlig eller bedriftsinternt kurs (Fleksibelt f. eks 3+2 dager). Kurset er basert på OGC's Best Practice retningslinjer som beskrevet innen ITIL® Service Lifecycle bøker. Disse kan kjøpes hos NordicAware Norge eller fra itSMF Norge. Det anbefales at kandidatene gjennomfører minst 21 timer med selvstudie ved å gjennomgå pensum og relevante bøker i forberedelsene til eksamen. Kurset er en kombinasjon av teori og oppgaver som løses i grupper eller selvstendig. Dokumentasjon Omfattende kurs dokumentasjon utleveres ved kursstart og dette dekker: Service Management som praksis Release, Control & Validation i et livssyklus perspektiv. Change Management som sikrer at endringer gjennomføres på en god måte. Service Validation and Testing som sikrer at leveranse av nye tjenester gjennomføres på en sikker måte. Service Asset and Configuration Management som gir oversikt over alle eiendeler og verdier. Knowledge Management som sikrer at kunnskap og kompetanse bygges opp, brukes og forvaltes. Evaluation som sikrer at endringene leveres i henhold til avtalt nivå. Felles operasjonelle aktiviteter relatert til Release, Control & Validation prosesser. Organisering og beskrivelse av aktiviteter innen Service Operation som skal utføres innen Release, Control & Validation prosesser. Roller og ansvar innen Release Control & Validation . Vurderinger rundt implementering og teknologi. Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer. CSI som en konsekvens av effektive Release, Control & Validation prosesser. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS [-]
Les mer
4 dager 21 000 kr
Kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Operational Support og Analysis innen Service Lifecyc... [+]
Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Operational Support og Analysis innen Service Lifecycle i ITIL. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL V3 Operational Support & Analysis kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Kurset dekker følgende emner: Event Management Service Desk Incident Management Problem Management Request Fulfillment Access Management Functions Technology   [-]
Les mer
3 dager 16 000 kr
Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Operation-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og tek... [+]
Dette er et av fem kurs innen Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL® Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Operation-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Operation, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og Service Operation prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle Service Operation-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser Sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Operation-prosessene Roller og ansvar innenfor Service Operation, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler Service Operation ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Operation Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Operation   [-]
Les mer
2 dager 9 000 kr
The course introduces the concepts of IT Service Management (ITSM) based on Version 3 of the IT Infrastructure Library (ITIL) and highlights the key differences from Vers... [+]
Overview This 2 day course introduces the concepts of IT Service Management (ITSM) based on Version 3 of the IT Infrastructure Library (ITIL). The course highlights the key differences from Version 2 and introduces the IT Service Management Lifecycle approach, which provides a set of specialized organizational capabilities for providing value to customers in the form of services. Includes 30 minutes exam ( 20 multiple choice)     Key topics   • Service Management as a Practice • Key Principles, Models and Concepts • Technology and Architecture • Service Lifecycle • Concepts, Roles and Functions • ITIL® Qualification Scheme Next steps   Modular courses covering ITSM Lifecycle stream or Capability stream leading to the ITIL Diploma. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 500 kr
06 Dec
ITIL Practitioner dekker Continual Service Improvement (CSI) tilnærmingen i måten å strukturere eventuelle forbedringstiltak. [+]
ITIL Practitioner dekker også tre nøkkelområder som er avgjørende for at forbedringstiltakene skal lykkes: Endringsledelse Kommunikasjon Måling og måleparameter ITIL Practitioner gir veiledning etter 9 prinsipper: 1. Fokus på verdi 2. Design for opplevelsen 3. Start der du er 4. Jobb helhetlig 5. Jobb iterativt 6. Observer direkte 7. Vær åpen 8. Samarbeid 9. Gjør det enkelt   Kurset går over 2 dager og på slutten av dag 2 tilbyr vi deg å ta sertifiseringseksamen. Kurset inkluderer: Nødvendig kursdokumentasjon (elektronisk format) Manualen: ITIL Practitioner Guidance Sertifiseringseksamen Inkludert i kursprisen er ITIL Practitioner eksamen Eksamen vil bli scenariobasert støttet av en case-studie som tester deg i kunnskap og best mulig anvendelse av ITIL rammeverket på en praktisk måte. For å ta eksamen må du ha gjennomgått og bestått ITIL Foundation eksamen. Testen er en åpen bok eksamen med flersvars oppgaver basert på et senario og du har 1 time og 45 minutter til rådighet i tillegg til evt. ekstra tid. [-]
Les mer
3 dager 16 000 kr
Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Design-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknik... [+]
Dette er et av fem kurs innen ITIL® Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Design-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Design, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.   Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og Service Design prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle Service Design-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser De sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Design-prosessene Roller og ansvar innenfor Service Design, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler Service Design ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Design Utfordringene, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Design   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 23 150 kr
29 May
4-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL RCV sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL®-kurs og -sertifisering  ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management. ITIL består av et sammenhengende sett av veiledninger til beste praksis, hentet fra internasjonale bedrifter i offentlig og privat sektor. Rammeverket hjelper tjenesteleverandører å følge beste praksis for å levere IT-tjenester med god og riktig kvalitet, og å bruke prosesser, funksjoner og annen kapasitet som støtter opp under tjenestene og tjenesteleveransen. ITIL gir en rekke fordeler som blant annet reduserte kostnader, forbedret produktivitet, forbedret verdiskaping og bedre IT-tjenester gjennom bruk av velprøvde beste praksis-prosesser. ITIL-kurs Opplæring innen ITIL-rammeverket har en modulbasert tilnærming, og består av 11 kurs som fokuserer på ulike sider av ITIL Beste Praksis, med i ulik grad av dybde og detalj. Mens ITIL Foundation-kurset fokuserer på å gi en grunnleggende kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL, er ITIL Intermediate nivået bygget opp av kurs med ulikt fokus. Kandidatene kan ta så få eller så mange ITIL Intermediate kurs de trenger og som passer for deres behov. Intermediate-kursene går mer i detalj enn Foundation-kurset, og er en kvalifikasjon som er anerkjent i bransjen. Så snart du har bestått alle nødvendige ITIL moduler og samlet tilstrekkelig med poeng, vil du tildeles sertifisering som ITIL Expert. For mer informasjon om ITIL rammeverket, se her (Ekstern lenke)  For mer informasjon om oppbyggingen av ITIL kurs og hvordan de kan understøtte dine karrieremål, se her (Ekstern lenke) ITIL® Release, Control & Validation kurs ITIL Release, Control and Validation® (RCV)-kurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation-kurset. Dette gjør det mulig for bedriften å innføre Change Management, Release and Deployment Management, Service Validering og Testing, Service Asset and Configuration Management, Request Fulfilment, Service Evaluation og Knowledge Management som en integrert del av sin tjenesteleveransemodell. Passer RCV-kurset for meg? Den modulbaserte oppbygningen av Intermediate-nivået setter deg i stand til å spesialisere deg innenfor ITIL. ITIL Release, Control and Validation-kurset vil bidra til å gi deg de kunnskaper og ferdigheter som trengs for detaljert utførelse og implementering av konkrete ITIL-prosesser. Som for de andre Intermediate-kursene er det ingen obligatoriske krav utover ITIL Foundation sertifisering, men to til fire års yrkeserfaring fra IT Service Management er i høyeste grad å anbefale. Den enkeltes valg vil avhenge av kandidatens individuelle karrieremål. For mer informasjon om kurset og om det passer for meg, se her (Ekstern lenke) Kursdokumentasjon Omfattende kursdokumentasjon medfølger kurset. For en detaljert oversikt over pensum se her (Ekstern lenke) Praktisk informasjon Kurset varer i 4 dager. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen på engelsk. Eksamen varer i 120 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes 12 timer til selvstudium. [-]
Les mer
3 dager 15 000 kr
This 3-day course offers training towards the free-standing Service Transition qualification, but is also one of the Lifecycle modules leading to the ITIL Expert qualific... [+]
Overview   This 3-day course offers training towards the free-standing Service Transition qualification, but is also one of the Lifecycle modules leading to the ITIL Expert qualification. The course covers all aspects of Service Transition and is based upon the ITIL v3 core book of the same name.   Key topics   • Introduction to Service Transition • Service Transition Processes • Organisation for Service Transition  • Critical success factors and risks • This is a closed book complex graded multiple-choice examination with 8 questions to be answered in 90 minutes. Students must get 70% correct in order to pass. • Service Transition Principles  • Service Transition common operation activities • Technology for Service Transition • Summary, Exam Preparation & Directed Studies [-]
Les mer
4 dager 23 150 kr
4-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL OSA sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL®-kurs og -sertifisering  ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management. ITIL består av et sammenhengende sett av veiledninger til beste praksis, hentet fra internasjonale bedrifter i offentlig og privat sektor. Rammeverket hjelper tjenesteleverandører å følge beste praksis for å levere IT-tjenester med god og riktig kvalitet, og å bruke prosesser, funksjoner og annen kapasitet som støtter opp under tjenestene og tjenesteleveransen. ITIL gir en rekke fordeler som blant annet reduserte kostnader, forbedret produktivitet, forbedret verdiskaping og bedre IT-tjenester gjennom bruk av velprøvde beste praksis-prosesser. ITIL-kurs Opplæring innen ITIL-rammeverket har en modulbasert tilnærming, og består av 11 kurs som fokuserer på ulike sider av ITIL Beste Praksis, med i ulik grad av dybde og detalj. Mens ITIL Foundation-kurset fokuserer på å gi en grunnleggende kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL, er ITIL Intermediate nivået bygget opp av kurs med ulikt fokus. Kandidatene kan ta så få eller så mange ITIL Intermediate kurs de trenger og som passer for deres behov. Intermediate-kursene går mer i detalj enn Foundation-kurset, og er en kvalifikasjon som er anerkjent i bransjen. Så snart du har bestått alle nødvendige ITIL moduler og samlet tilstrekkelig med poeng, vil du tildeles sertifisering som ITIL Expert. For mer informasjon om ITIL rammeverket, se her (Ekstern lenke)  For mer informasjon om oppbyggingen av ITIL kurs og hvordan de kan understøtte dine karrieremål, se her (Ekstern lenke) ITIL® Operational Support & Analysis-kurs ITIL Operational Support and Analysis® (OSA)-kurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation-kurset. Dette gjør det mulig for bedriften å innføre Event Management, Incident Management, Request Fulfilment, Problem Management og Access Management prosesser samt funksjonene Service desk, Technical Management, IT Operations Management og Application Management. Er OSA-kurset det rette for meg? Den modulbaserte oppbygningen av Intermediate-nivået setter kandidatene i stand til å spesialisere seg innenfor ITIL. ITIL Operational Support and Analysis-kurset vil bidra til å gi deg de kunnskaper og ferdigheter som trengs for detaljert utførelse og implementering av konkrete ITIL-prosesser. Som for de andre Intermediate-kursene er det ingen obligatoriske krav utover ITIL Foundation sertifisering, men to til fire års yrkeserfaring fra IT Service Management er i høyeste grad å anbefale. Den enkeltes valg vil avhenge av kandidatens individuelle karrieremål. For mer informasjon om kurset og om det passer for meg, se her (Ekstern lenke) Kursdokumentasjon Omfattende kursdokumentasjon medfølger kurset. For en detaljert oversikt over pensum se her (Ekstern lenke) Praktisk informasjon Kurset varer i 4 dager. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 120 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes 12 timer til selvstudium. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 850 kr
08 May
2-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Practitioner sertifisering [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL®-kurs og -sertifisering  ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management. ITIL består av et sammenhengende sett av veiledninger til beste praksis, hentet fra internasjonale bedrifter i offentlig og privat sektor. Rammeverket hjelper tjenesteleverandører å følge beste praksis for å levere IT-tjenester med god og riktig kvalitet, og å bruke prosesser, funksjoner og annen kapasitet som støtter opp under tjenestene og tjenesteleveransen. ITIL gir en rekke fordeler som blant annet reduserte kostnader, forbedret produktivitet, forbedret verdiskaping og bedre IT-tjenester gjennom bruk av velprøvde beste praksis-prosesser. ITIL-kurs Opplæring innen ITIL-rammeverket har en modulbasert tilnærming, og består av 11 kurs som fokuserer på ulike sider av ITIL Beste Praksis, med i ulik grad av dybde og detalj. Mens ITIL Foundation-kurset fokuserer på å gi en grunnleggende kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL, er ITIL Intermediate nivået bygget opp av kurs med ulikt fokus. Kandidatene kan ta så få eller så mange ITIL Intermediate kurs de trenger og som passer for deres behov. Intermediate-kursene går mer i detalj enn Foundation-kurset, og er en kvalifikasjon som er anerkjent i bransjen. Så snart du har bestått alle nødvendige ITIL moduler og samlet tilstrekkelig med poeng, vil du tildeles sertifisering som ITIL Expert. For mer informasjon om ITIL rammeverket, se her (Ekstern lenke)  For mer informasjon om oppbyggingen av ITIL kurs og hvordan de kan understøtte dine karrieremål, se her (Ekstern lenke) ITIL® Practitioner kurs ITIL Practitioner er det nyeste kurset i ITIL-porteføljen, og er plassert på linje med Intermediate-kursene i kursoversikten. Det er et naturlig steg etter ITIL Foundation, og vil også være verdifullt for personer med høyere nivå sertifisering. Fokuset på kurset er på kontinuerlig forbedring, og på hvordan man praktisk anvender rammeverk og verktøy. Kurset ble lansert våren 2016 - bli en av de første som blir sertifisert ITIL Practitioner. ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning i hvordan man kan ta i bruk ITIL-rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er et naturlig neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester, men er også verdifullt for personer med høyere sertifiseringer innen ITIL-porteføljen. ITIL Practitioner er sidestilt med Intermediate-nivå kurs, og teller 3 Credits på veien mot ITIL Expert. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL-rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ. Kurset gjennomføres normalt på 2 dager, og eksamen gjennomføres ideelt sett innen 10 dager etter kurset, enten ved oppmøte eller hjemmeeksamen. Andre eksamensgjennomføringer kan avtales. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider. Praktisk informasjon Kurset varer i 2 dager, eksamen tas normalt innen 10 dager etter kurset. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk Eksamen varer i 120 minutter. Tidspunkt for eksamen avtales med kursadministrasjonen i etterkant av kurset. Det bør beregnes ca 6 timer til selvstudium i løpet av kursets varighet. [-]
Les mer
1 dag 27 500 kr
This is an exciting and interactive workshop where participants experience the business benefits that Service Management (SM) can bring to their organizations. [+]
The HP Race to Results Service Management simulation is an exciting and interactive workshop where participants experience the business benefits that Service Management (SM) can bring to their organizations. Set in the context of the “high octane” world of motor racing, the simulation is a 1-day program that provides participants with a high-level overview of SM. By applying ITIL lifecycle concepts, processes and culture of SM, participants aim to win the Championship through increased SM organizational maturity that leads to dramatic increases in business and race performance.   Key topics Introduction to simulation. Normally delivered over five rounds, the simulation brings out all the aspects of SM as a result of the game dynamic. Initially focusing on Service Operation, the simulation then covers Service Strategy, Service Design, Service Transition and Continual Service Improvement, simulating aspects of ITIL V3 in a practical environment. In general terms, issues and subjects emerge.   Next steps ITIL V3 Foundation for IT Service Management - HF421S [-]
Les mer
2 dager 16 850 kr
ITIL Practitioner vil være det neste trinnet etter ITIL Foundation for dem som allerede har lært det grunnleggende innen IT Service Management (ITSM). Fokuset på kurse... [+]
ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider. Kursets hensikt Kurset passer for personer som ønsker en bedre forståelse for hvordan man praktisk anvender ITIL prosessene. Forkunnskap ITIL Foundation Poeng 2 poeng ITIL Practioner sertifert ved bestått eksamen Praktisk informasjon Instruktørledet kurs Kurset varer i 2 dager Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 120 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes ca 6 timer til selvstudium i løpet av kursets varighet. PrisKr. 15500,-Prisen inkluderer kursdokumentasjon, lunsj og sertifisering. Variget2 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited. [-]
Les mer
4 dager 21 000 kr
Målsetning Formålet med Service Offerings & Agreements kurset er å få k... [+]
Målsetning Formålet med Service Offerings & Agreements kurset er å få kunnskap om ITIL terminologi, prosess struktur, roller, funksjoner og aktiviteter. Dette vil tilføre rollen en fokusert evne og kompetanse for å støtte en tilnærming til livssyklus-perspektivet som beskrevet i ITIL. Kurset gir deltakerne en praktisk veiledning om utforming og implementering av integrerte ende-til-ende prosesser som er basert på beste praksis fra flere foretak.Kurset forbereder kandidatene til ITIL® Service Offerings & Agreements eksamen. Kursinnhold OversiktKurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation kurset. Dette gjør det mulig for bedriften å innføre Service Portfolio Management, Service Catalogue Management, Service Level Management, Demand Management, Supplier Management, Financial Management og Business Relationship Management som en integrert del av sin tjenesteleveranse modell.MålFormålet med Service Offerings & Agreements kurset er å få kunnskap om ITIL terminologi, prosess struktur, roller, funksjoner og aktiviteter. Dette vil tilføre rollen en fokusert evne og kompetanse for å støtte en tilnærming til livssyklus-perspektivet som beskrevet i ITIL. Kurset gir deltakerne en praktisk veiledning om utforming og implementering av integrerte ende-til-ende prosesser som er basert på beste praksis fra flere foretak.Kurset forbereder kandidatene til ITIL® Service Offerings & Agreements eksamen.Hvem bør delta?Kurset passer for personer som krever en dyp forståelse av Service Offerings & Agreements prosesser og hvordan de kan brukes til å forbedre kvaliteten på IT tjenestetilbudet innen en organisasjon. Dette gir en naturlig karriereutvikling for utøveren som allerede innehar ITIL® Foundation sertifikat. Før du tar kurset anbefales det, selv om det ikke kreves, at du har arbeidserfaring og kunnskap om grunnleggende begreper innen IT og beslektede områder på minst to år.Faglige kvalifikasjonerKurset er en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringsprogram. Eksamen vil bestå av en sammensatt flervalgsliste bestående av 8 spørsmål som skal besvares innen 90 minutter. For å bestå må en ha minst 70% korrekt eller mer.Ved bestått eksamen vil kandidatene vil bli tildelt 4 credits mot ITIL® Expert kvalifisering.Kursstruktur4-dagers (sertifiseringstest kan eventuelt tas på dag 5) offentlig eller bedriftsinternt kurs (Fleksibelt f. eks 3+2 dager).Kurset er basert på OGC's Best Practice retningslinjer som beskrevet innen ITIL® Service Lifecycle bøker. Disse kan kjøpes hos NordicAware Norge eller fra itSMF Norge.Det anbefales at kandidatene gjennomfører minst 21 timer med selvstudie ved å gjennomgå pensum og relevante bøker i forberedelsene til eksamen. Kurset er en kombinasjon av teori og oppgaver som løses i grupper eller selvstendig.Dokumentasjon Omfattende kurs dokumentasjon utleveres ved kursstart og dette dekker:• Service Portfolio Management som sikrer at tjenester blir riktig faset inn og ut av porteføljen basert på foretningsmessige vilkår.• Service Catalogue Management som er opptatt av produksjon og dokumentasjon av tjenestekatalog.• Service Level Management som setter opp en Service Level Agreement (SLA) og sikrer at alle SLAs har en underliggende støttestruktur på plass.• Demand Management som identifiserer forbruksmønstret i virksomheten.• Supplier Management som sørger for alle partnere og leverandører styres i riktig retning og inkluderer kontraktsstyring.• Financial Management som inkluderer og sikrer forståelse av tjenestens verdi samt styring av alle økonomiske forhold.• Business Relationship Management som har ansvar for å håndtere kunder samt å sikre at tjenestekatalogen og porteføljen inneholder riktige tjenester.• Operasjonelle aktiviteter og prosesser som dekkes i andre livssyklusfaser eller prosesser.• Organisering av operasjonelle funksjoner som utføres innenfor tjenesteavtalene.• Roller og ansvar innenfor fagområdet.• Vurderinger rundt implementering og teknologi.• Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer.• CSI som en konsekvens av effektive tjenestavtaler. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 14 000 kr
15 Jan
26 Feb
19 Mar
ITIL Foundation Training [+]
This course provides IT managers, practitioners, support staff and staff interfacing with the information systems function with a practical understanding of the key concepts, principles, processes and functions that enables successful IT service management provision. It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL best practice service lifecycle approach featured in the latest 2011 guidelines. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;