IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Sogn og Fjordane
Du har valgt: Øvre Årdal
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Øvre Årdal ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 17 350 kr
02 May
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams/Zoom for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. KursinnholdDette 2-dagers kurset passer for deg som ønsker å ta en sertifisering innen Agile Testing. Kurset bygger på ISTQB Foundation syllabus og gir deg grunnleggende ferdigheter innen Agile testing. Kursdato: 14.-15. desember, eksamen 16. desember, kl. 09:00-10:15 Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt. On completion the Agile Tester will be able to: 1. Understand the fundamentals of Agile Software Development How the various agile approaches differ and understanding the concepts of the Agile ManifestoHow the tester needs to adapt in the agile process for maximum effectiveness. Apply the various aspects relating to agile, such as:o Writing and reviewing User Storieso Working in a continuous integrated environment ando Performing agile retrospectives to improve the process 2. Apply the fundamental Agile testing principles, practices and processes How testing differs when working in an agile lifecycle compared to a more traditional lifecycleHow to work in a highly collaborative and integrated environment.How independent testing can be used within an agile projectHow to report progress and the quality of the product to business stakeholdersUnderstand the role and skills of a tester within an agile team 3. Know the key testing methods, techniques and tools to use within an Agile project Understand Test Driven Development (TDD), Acceptance Driven Development (ADD), Behaviour Driven Development (BDD) and the concepts of the Test Pyramid.Perform the role of a tester within a Scrum teamo Perform test estimation and assess product quality risks within an agile projecto Interpret the information produced during an agile project to support test activitieso Write ADD test caseso Write test cases for both functional and non-functional user storieso Execute exploratory testing within an agile projectRecognise the various tools available to the tester for the various agile activities The exam The ISTQB® Agile Testing exam is a 1 hour 15 minute multiple-choice exam with the pass mark being 65%. You must hold the ISTQB® Foundation certificate in software testing in order to sit this exam.The exam is a remote proctored exam. [-]
Les mer
Webinar 2 timer 1 690 kr
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse og tester ved hjelp av Microsoft Forms. [+]
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse, tester og påmeldingsskjemaer ved hjelp av Microsoft Forms. Microsoft Forms er en enkel og elegant app i Microsoft 365 familien for opprettelse av undersøkelser og tester. Du kan lage skjema med flere språk i samme skjema. Du kan ha forgreninger til ulike svarretninger alt etter hva som velges som svar. Det er mange ulike spørsmålsalternativer å velge mellom. Svarene kan være anonyme om ønskelig. Du kan også sette inn undersøkelser (poll) i et Teams-møte eller som en del av en presentasjon i PowerPoint. Resultatene behandler og analyserer du enkelt i Excel. Hva er Forms | Forskjell undersøkelser og tester | Personlige skjema vs gruppeskjema | Opprette skjema | Spørsmålstyper | Forgreninger | Innstillinger | Flere språk i samme skjema | Simulere skjema | Delingsmåter (samle inn svar) | Samarbeide om samme skjema eller duplisere skjema (gi kopi til andre) | Resultater og analyser | Forms og Teams | Forms og PowerPoint Pris: 1690 kroner [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 3 dager 12 480 kr
Kurset som får deg godt i gang med Inventor [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon. Inventor grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Generelt Part-modellering (3D-komponenter) Samlinger Skjelettmodellering på basisnivå Tegninger i 2D Autodesk Inventor 3D CAD programvare brukes til produktdesign, rendering og simuleringer. Løsningen er viktig når smarte ideer skal bli til produksjonsklar design, og for å utvikle fremtidens produkter og tjenester. Inventor tilfører større kvalitet til utviklingsprosesser med smarte funksjoner som optimaliserer, gjør det enkelt å «se» modellen, og simulere hvordan konseptet/prototypen vil fungere i bruk.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i Excel fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Dette kurset er skreddersydd for deltakere som allerede har fullført vårt grunnleggende Excel-kurs og nå ønsker å ta sine ferdigheter til et avansert nivå. Kursinstruktør Espen Faugstad vil veilede deg gjennom en rekke avanserte emner, inkludert opprettelse av pivottabeller, bruk av funksjoner og formler, og mye mer. Kurset dekker grundig bruken av en rekke funksjoner og formler, inkludert SUMMER, MIN, MAKS, AVKORT, AVRUND, ANTALL, ANTALLA, KJEDE.SAMMEN, TRIMME, VENSTRE, HØYRE, DELTEKST, FINN.RAD, HVIS, SUMMERHVIS, ANTALL.HVIS og GJENNOMSNITTHVIS. I tillegg vil kurset veilede deg gjennom henting av ekstern data, sortering og filtrering, fjerning av duplikater, og gruppering av data.   Innhold: Kapittel 1: Pivottabeller Kapittel 2: Formler og Funksjoner Kapittel 3: Formelrevisjon Kapittel 4: Ekstern Data Kapittel 5: Sortering og Filtrering Kapittel 6: Dataverktøy Kapittel 7: Gruppering av Data Kapittel 8: Arkbeskyttelse Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 17 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 3 dager 12 480 kr
Autodesk 3ds Max er tilpasset arkitekter, ingeniører, designere og visualiseringseksperter, som leveres med en helt unik funksjonalitet for analyse av lysdistribusjon. [+]
Fleksible kurs for fremtiden Ny kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   3ds Max grunnkurs   Lag fotorealistiske presentasjoner av dine designløsninger! Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Grunnleggende funksjoner – Transformationer vha. move, rotate og scale Link til og import av DWG- og DXF-filer Lyssetning med standard lys Rendering med Scanline renderen og Mental Ray – Basics Editering av 2D- og 3D-geometri Dette kurset er tilpasset for arkitekter, ingeniører, designere og visualiseringseksperter, og gir en introduksjon til design og visualisering i 3ds MAX. Kurset vil gjøre deg i stand til å arbeide med lys, materialer og kamera i eksisterende 3D CAD/BIM-modeller.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Instruktørbasert opplæring: Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knap... [+]
Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knappen, og ønsker å utvide horisonten litt. Om du trenger Excel hjelp, er vårt online Excel kurs på nett stedet å starte.   Kursinnhold:   Gjennomgang av båndet, programvinduet og viktige begreper  Kategorier, grupper, knapper, dialogboksvelger Vise / skjule båndet Navneboks, formlinje, statuslinje m.m.   Nyttig bruk av autofyll  Lage serier med ukedager og måneder Autofylle tall og datoer Kopiere tekst, tall, format, formler og funksjoner   Lage et enkelt «privatbudsjett»  Forklaring av de grunnleggende konseptene i Excel Funksjoner som SUMMER, GJENNOMSNITT Formatering av utsende   Grafisk fremstilling av data - stolpe diagram  Grunnleggende gjennomgang av diagramverktøy Oppdatering av data   Veien videre  Se hvor enkelt kan du opprette rapporter ved å bruke tabellfunksjonalitet og filter Se hvor raskt kan du opprette rapporter ved å bruke Pivottabell [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 2 semester 45 000 kr
Mange arbeidsgivere etterspør kunnskap om digital markedsføring. Lær deg å lage godt, engasjerende digitalt innhold brukerne dine vil ha. [+]
Etter kurset Digital markedsføring, skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema. Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser. Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring. Studiet er både praktisk og teoretisk rettet – med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema. [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Achieve More med MS Outlook (tidl. FTG) [+]
Achieve More med MS Outlook (tidl. FTG) [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker som bidrar til at presentasjonen ser strøken ut, og som hjelper deg å spare verdifull tid i forberedelsesfasen.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Gjenbruk Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil   Klargjøring Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Instruktørbasert opplæring: Lær å formidle informasjon visuelt ved bruk av diagrammer og en annen grafikk. Få mer kontroll over Excel modellene ved å forstå betydn... [+]
Lær å formidle informasjon visuelt ved bruk av diagrammer og en annen grafikk i Excel 2013/2016. Få mer kontroll over Excel modellene ved å forstå betydning av formatering. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Innføring til formatering og utsende Tekst og tall formatering Kopiere og fjerne format Diverse muligheter med diagrammer Sparkline grafikk Betinget formatering Formater som tabell Egendefinert formatering Dato og klokkeslett Vise og skjule innhold fra en celle Håndtere store tall (hele tusen, hele million) [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Jobber du med store datamengder? Vil du få kontroll over dataene dine? Har du problemer med utskrift fra Excel? Her vil du få kjennskap til en rekke gode metoder for å... [+]
  Jobber du med store datamengder? Vil du få kontroll over dataene dine? Har du problemer med utskrift fra Excel? Her vil du få kjennskap til en rekke gode metoder for å jobbe med lister.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Prinsipper for å arbeide med lister  Få med deg råd og regler som gjelder for et godt grunnlag   Effektiv merking og navigasjon   Flere måter å sortere grunnlaget på  Sortering etter verdier Sortering etter cellefarge, skriftfarge og celleikon Sortering etter egendefinert liste   Delsammendrag  Lag enkle rapporter ved å bruke delsammendrag verktøyet Kopiere delsammendrag   Filtrering  Se hvordan du finner relevante data i et stort grunnlag Filtrering etter farge og ikon   Fryse første rad og første kolonne     Skjule / vise rader og kolonner     Utskriftinnstillinger  Tilpass utskrift til en side Gjenta rader eller kolonner ved utskrift av flere sider Tilpass utskriftområdet     [-]
Les mer
Oslo 3 dager 27 900 kr
03 Jun
03 Jun
07 Aug
Cloud Operations on AWS [+]
Cloud Operations on AWS [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i PowerPoint med Jon-Gunnar Pettersen. Lær de grunnleggende funksjonene, arbeidsmåtene og metodene. [+]
Kurs i PowerPoint med Jon-Gunnar Pettersen. Lær de viktigste funksjonene, arbeidsmåtene og metodene.   Få kontroll på innrykk og punktlister Effektive måter å lage tekstbokser på Organisasjonskart og flytdiagrammer Hente inn fra Excel på en proff måte Nyttige tips som gjør presentasjon for publikum tryggere Slik rydder du opp når ting har skjært seg Dette kurset passer for deg som bruker PowerPoint på en regelmessig basis. I dette kurset lærer du om smarte triks som vil ta opplevelsen din av programmet til neste nivå. Her finner du de viktigste funksjonene, de gode arbeidsmåtene og de ryddige metodene for deg som bruker PowerPoint ofte. Du vil lære mye du kanskje kan fra før av, men på en måte som gjør at du kan spare tid og krefter. Etter å ha tatt dette kurset vil du jobbe raskere i PowerPoint, og dine presentasjoner vil ha bedre tekniske kvalitet.   Introduksjon Nye sider og sideoppsett Punktlister Punktlister – del 2 Tegne figurer Tegne figurer – del 2 Tegne figurer – del 3 Smart art Kopiere fra Excel Animasjon Utskrift Visning [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer