IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Møre og Romsdal
Du har valgt: Ålesund
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Ålesund ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 750 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 4 Moduler tar for seg de mest brukte Windows programmene: •Windows•Word•Excel•Internet Explorer / Outlook Gjennomføring:  Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - stream... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Generelt gode IT-kunnskaper. Bør ha kjennskap til bruk av Windows server og fordel med MS SQL server. Kjennskap til AD, RDP og DNS. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeskamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten skal:- kjenne til fordelen med å ta i bruk Citrix XenApp for en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan Citrix XenApp brukes som publiseringsplattform- kunne beskrive Citrix XenApp brukes for å rulle ut applikasjoner- kunne gjøre rede for hvordan XenApp kan tas i bruk som applikasjonsvirtualisering på klientside (streaming) og på serverside (publishing)- kunne oppnå optimal applikasjonsytelse og fleksible leveransemuligheter FERDIGHETER:Kandidaten skal:- kunne installere Citrix XenApp- kunne sette opp administrativ konfigurasjon- kunne sette opp og publisere applikasjoner, innhold og desktops for brukere- kunne konfigurere applikasjoner for streaming til servere og til desktops- kunne vurdere hvilken sikkerhet som kreves- kunne sette opp og konfigurere overvåkning- kunne konfigurere og bruke et administrativt grensesnitt GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke Citrix XenApp- kan i et forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av Citrix XenApp Innhold:- introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - streame applikasjoner - sette opp restriksjoner - konfigurere lastbalansering - maksimere brukeropplevelse - bruke av skrivere - sikkerhet - overvåkningLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Citrix XenApp 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 26 000 kr
11 Sep
11 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HA... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HANA and new features in the ABAP programming language to optimize existing ABAP code and to develop innovative ABAP applications to enhance your business. GoalsThis course will prepare you to:develop more concise and well-performing ABAP programs using new features of the ABAP programming languagedevelop and optimize ABAP applications that access data stored in the SAP HANA Database AudienceApplication ConsultantDeveloperDeveloper Consultant PrerequisitesEssential:Basic Knowledge of SAP HANABC400BC401Experience in ABAP Programming, esp. Open SQL (joins, views, aggregations) Recommended:The HA100 course provides a good understanding of SAP HANA and it is highly recommended for participants who want to attend this courseHA150BC404 Course based on software releaseApplication Server ABAP 7.50 SP01, SAP HANA SPS12 ContentIntroduction- Understanding SAP HANA and how it impacts the ABAP development paradigm- Introduction to ABAP Development Tools (also known as ABAP in Eclipse) Taking ABAP to SAP HANA- Accessing SAP HANA as a Secondary Database- Tools to detect potential functional and performance issues when migrating to SAP HANA: Code Inspector and ABAP Test Cockpit, ABAP Trace and ABAP Profiler, SQL Trace- Tools to prioritize performance issues: SQL Monitor, SQL Performance Tuning Worklist- Performance Rules and Guidelines for ABAP in the context of SAP HANA Database Independent Code-to-Data- New Open SQL- Defining advanced views using Core Data Services (CDS) and CDS Associations in ABAP- Incorporating Authorization Checks with CDS in ABAP SAP HANA specific Code-to-Data- Using native SQL and ABAP Data Base Connectivity (ADBC)- Creating, using and debugging ABAP Managed Database Procedures Consuming SAP HANA Objects in ABAP- Consuming SAP HANA views in ABAP using native SQL and ADBC- Consuming SAP HANA database procedures using native SQL and ADBC SAP HANA Proxy Objects- Creating and using External Views- Database Procedure Proxies- HANA Transport Container Advanced Topics- Using SAP HANA Full Text Search in ABAP- Enabling input fields for type-ahead search- SAP List Viewer (ALV) for SAP HANA NotesThis course is for developers and consultants who are familiar with programming database access using ABAP and ABAP Objects programming and want to learn how to use SAP HANA to speed up such access.The course covers many new ABAP features for database access that are not limited to SAP HANA as underlying database. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer. [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer.  Emner på dette kurset: Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. Vi viser deg hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet. Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Grunnleggende innen bruk av animasjoner i PowerPoint, men du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne animere elementer som ligger i dine lysbilder i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073 [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorer... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Windows server 2008/2012 - god kjennskap om Windows server Innleveringer: Øvinger: 8 av må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Eksamen blir arrangert som 2 dagers hjemmeeksamen (start kl 09.00 og innlevering kl 15.00 dagen etter). Hver student får tildelt et virtuelt område. Det skal også leveres en skriftelig begrunnelse for de valg som er foretatt. Hjemmeeksamen, individuell, 2 dager, 0 Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 10.12.13 / 13.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av nettverk basert på Windows Server, programvaredistribusjon og kjenner til hvilke verktøy som kan brukes for administrasjon av virtuelle maskiner og nettverk- kan forklare systemer som kan benyttes til overvåkning og vedlikehold FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere og konfigurere System Center Configuration Manager 2012- automatisere manuelle operasjoner- sikre, oppdatere og overvåke IT-systemer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Innhold:- Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorering - Programvare oppdateringer - Sikkerhetsbeskyttelse vha Endpoint ProtectionLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Microsoft System Center i overvåkning og drift 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
25 Sep
25 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Bærum Horten Og 1 annet sted 4 dager 12 950 kr
08 Aug
08 Aug
11 Sep
Inventor brukes av alle som skal lage modeller og tegninger i industrien. Inventor er markedsledende i bransjen. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med Inventor. er sertifiserte kursholdere med høy kvalitet  har jobbet med Inventor siden det ble lansert i 2000 har en norsk mester i Inventor Lær å konstruere med Inventor Kurset er en blanding av teori og praksis, og dette er noen av temaene på kurset: få en grunnleggende forståelse av Autodesk Inventor kunnskap om modelleringsmetoder til konstruksjon bygge opp sammenstillinger lage arbeidstegninger Constraints Standarddeler (content center) Metadata til stykklister (properties) Etter kurset vil du bli god til å: arbeide effektivt i Inventor etablere gode arbeidsrutiner produsere tegninger lage gode modeller som grunnlag for tegninger Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Bærum 2 timer 1 990 kr
11 Sep
17 Oct
Sheet Metal-funksjonen i Inventor har de siste årene blitt veldig bra. Det er mange nyheter og muligheter med Sheet Metal. [+]
 NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Ved å lære de nye Sheet Metal-funksjonene vil du: konstruere raskere ved modellering spare tid og irritasjon ved endring av modellen utnytte ulike modellerings-teknikker Hovedpunkter: Hvordan lage og lagre ulike oppsett med ulike platetykkelser Legge inn riktige hjørneløsninger i utbrett og k-faktor Lære de ulike kommandoene, og hvilket muligheter som ligger der Hvordan vi med ulik arbeidsmetodikk kan utnytte Sheet Metal til det fulle Lage egne hull-mønstre og legge i bibliotek for gjenbruk Dokumentere Sheet Metal-parter i tegning Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
18 Dec
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god o... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Project nivå 2 - Få kontroll på ressursbruken Hvilke typer ressurser har man tilgang på i Project Arbeidsressurser. Hvordan definere og bruke disse. Forskjell mellom generiske og personlige ressurser Materiellkostnader, hvordan benytte seg av dette i Project Hvordan sette opp kostnader Ressursallokering i prosjektet Legge til, fjerne og endre ressurser Forskjellen mellom innsatsdreven og ikke innsatsdreven aktivitet Håndtere overallokeringer - hva skjer og hvordan få ressursplanlegging på plass   3 gode grunner til å delta 1. Få en oversikt over ressursbruk 2. Planlegg for bedre ressursbruk 3. Du får kontroll på utgiftene i prosjektet ditt [-]
Les mer
Ålesund Og 4 andre steder 3 dager 10 950 kr
21 Aug
22 Aug
28 Aug
Få de grunnleggende prinsipper om AutoCAD på plass fra starten. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. AutoCADAutoCAD brukes av alle som skal designe et bygg eller en komponent. Det er klart markedsledende, har vært brukt i over 30 år og kan dekke alle dine grunnleggende og mer avanserte tegnebehov.   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: AutoCADs brukergrensesnitt Den strategiske bruken av programmet fra start til slutt i tegningsprosessen Utføre og modifisere en tegning Bruk av tegneobjekter Bruk av redigeringsverktøy Laghåndtering, bruk av tekst og målsetting Håndtere layout og plotte den ferdige tegningen   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost.   [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implemen... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implementation Consultants Key Technical Business Users involved in an Access Control project IT Governance Experts Consultants for SAP Security and GRC IT Auditors Business Project Team Leaders Course Announcements Prerequisites Essential: GRC100_96 SAP BusinessObjects Governance, Risk, and Compliance (GRC)10.0 Solution Overview and Harmonization, Knowledge of integrated processes in an SAP System, Knowledge of authorization concepts in an SAP System, Practical knowledge of common business processes Recommended: None   Course Based on Software Release SAP BusinessObjects Process Control 10.0 SAP ERP Central Component (ECC) 6.05 SAP NetWeaver 7.02 Content Introduction to SAP BusinessObjects Process Control 10.0- Process Control 10.0 Overview- Key Features and Benefits- A Day in the Life of a Process Control UserGRC 10.0 Harmonization Review- How Process Control Fits into the GRC Solution- Regional Compliance Regulations- Information Architecture- Harmonized Navigation- Delegation- Role-Specific UsersThe Process Control User Interface- Work Centers Overview- Controlling Work Center Display- My Home Work Center- Master Data Work Center- Rule Setup Work Center- Assessments Work Center- Access Management Work Center- Reports and Analytics Work Center- Authorizations and User ViewsCustomizing and Authorization- Process Control IMG Structure- Basic and Common Customizing- Process Control Specific Customizing- Process Control BC Sets- Basic and Application RolesContent Lifecycle Management (CLM)- CLM Features, Landscape, and Use Cases- Importing Data- Packaging Requirements- CLM Configuration and Related IntegrationsMaster Data Upload Generator (MDUG)- MDUG Overview and Prerequisites- MDUG Process Flow and Sequence of EventsUpgrading to Process Control 10.0Multi-Compliance Framework (MCF)- Configure a New Compliance Initiative in the MCF Planner Overview- Planner Features and Navigation- Plan Creation- Planner Monitor- Planner ConfigurationReports and Analytics- Report Features and Navigation- Crystal Integration- MCF in Reporting- Report Framework Harmonization- Metadata Configuration- Dashboards- Overall Compliance Status Dashboard- IMG Dashboard ConfigurationContinuous Monitoring- Continuous Monitoring Framework and Business Benefits- Pre-Configuration- Connectors- Data Source- Business Rule- Business Rule Assignment- Scheduler- Job Monitor- SAP Queries- Configurable Rule- Programmed Rule- ABAP Reports- Process Integration- SoD" [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
Instruktørbasert opplæring: Lær å formidle informasjon visuelt ved bruk av diagrammer og en annen grafikk. Få mer kontroll over Excel modellene ved å forstå betydn... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Avansert bruk av diagrammer og formatering Innføring til formatering og utsende Tekst og tall formatering Kopiere og fjerne format Diverse muligheter med diagrammer Sparkline grafikk Betinget formatering Formater som tabell Egendefinert formatering Dato og klokkeslett Vise og skjule innhold fra en celle Håndtere store tall (hele tusen, hele million)   3 gode grunner til å delta 1. Lær å fremstille data via diagrammer 2. Bli kjent med en rekke nyttige formater i Excel 3. Du vil forstå hvorfor riktig format er viktig for videre behandling av data   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;