IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Bromma
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 dager 18 900 kr
14 Dec
This course provides a thorough grounding in both Docker and Kubernetes. We explain how to create lean and mean containers and how to ensure they operate in a resilient a... [+]
Containerisation has revolutionised the way organisations build, deploy, and operate solutions in the cloud and on-premise. Docker knowledge has become indispensable, and Kubernetes has quickly emerged as the de-facto standard way to manage and orchestrate Docker containers. This course provides a thorough grounding in both Docker and Kubernetes. We explain how to create lean and mean containers and how to ensure they operate in a resilient and responsive fashion. We explain how to enforce best practices by applying the principles laid out in the Twelve Factor App methodology. What you'll learn: Understand Docker images and containers Create lean and mean Docker images Use Kubernetes to orchestrate Docker containers Adopt best practices as described by the Twelve Factor App methodology   Course outline: Docker Images and Containers: Introduction to Containerization and Docker; Understanding Docker Images; A Closer Look at Images and Containers; Working with Containers; Containerizing a Spring Boot Application; Automating Dockerization via Maven A Closer Look at Docker Images: The Layered Filesystem of Docker Images; A Closer Look at Dockerfile Instructions; Parameterizing Docker Containers; Multi-Stage Builds; Layered Jar Files Docker Persistence and Orchestration: Running a Database in a Container; Interacting with the Containerized Database; Persisting Data in a Volume; Linking Containers; Linking Containers using Docker Compose Getting Started with Kubernetes: Microservices and Orchestration; Setting up a Kubernetes Cluster; Kubernetes Pods; Kubernetes Volumes Additional Kubernetes Techniques: Kubernetes Deployments; Services The Twelve-Factor App: Intro to the Twelve-Factor Methodology; Coding Factors; Deployment Factors; Operational Factors Kubernetes and Twelve-Factor Apps, Part One: Setting the Scene; Environment Variables; ConfigMaps; Secrets Kubernetes and Twelve-Factor Apps, Part Two: Liveness and Readiness Probes; Jobs; CronJobs   Andy Olsen - author of the course   Andy is a freelance consultant and instructor based in the UK, working mostly in the City of London and Oxford. Andy has been working with .NET since the Beta 1 days and has extensive experience in many facets of .NET development including WCF, WPF, WF, ASP.NET MVC Web development, and mobile applications. Andy has designed and written many Microsoft Official Curriculum courses in the last decade, and has been engaged as author and technical reviewer with Apress on some of their biggest selling books. [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 4 500 kr
03 Dec
Bli godt kjent med klassifikasjoner og mengdeuttak (ITO) ved hjelp av Solibri. Sterkt fokus på praktiske ferdigheter og god forståelse for verktøyene. [+]
Solibri-Klassifikasjoner & Mengder     Lær å bruke programvaren Solibri til å kvalitetsikre og effektivisere dine prosjekter. NESO har satt sammen et kursopplegg som lar deltakeren bygge kunnskap og trygghet i Solibri via 3 nivåer fra grunnleggende til avansert bruk.Ved endt opplæring vil deltakeren ha en god forståelse av hvorfor og på hvilke måter BIM sparer både tid og penger samt øker kvaliteten og effektiviteten. Hvem passer dette kurset for.De som har noen forkunnskaper i programmet og kjenner til de grunnleggende funksjonene og sammenhengene.Med behov for å: Kunne bestille byggevarer Validere kalkulasjon Ta ut mengder Strukturere informasjon Visualisere, planlegge og koordinere BAS, Formenn, anleggsledere, Prosjekteringsledere, Prosjektledere, kalkulatører, ingeniører, arkitekter.   Innhold Nivå 2: Presentasjon av konseptene; klassifisering og mengde/informasjonsuttak. Opprettelse av klassifikasjoner, fremgangsmåter, bruk av datastruktur, forskjellige typer klassifikasjoner. Hvordan tilrettelegge for klassifikasjoner som hjelper deg å strukturere modeller til formålstjenlig bruk. Innføring i Solibris datastruktur og hvordan man kan utnytte denne i eget arbeid. Opprettelse og strukturering av mengde/informasjonsuttak samt hvordan jobbe effektivt med dette. Sammenhengen mellom klassifisering og mengde/informasjonsuttrekk.     Målsetning for kurset:  Forstå hva klassifiseringer og Mengde/informasjonsuttak er. Se sammenhengen mellom klassifiseringer og Materialuttak. Kunne lage egne klassifiseringer basert på egen eller eksisterende informasjon. Kunne strukturere enkle mengde/informasjonuttak med og uten klassifiseringer. Forstå hvordan man enklest mulig jobber med konseptene for være en effektiv Solibri bruker.   Praktisk informasjon:  Deltaker stiller med egen PC og mus Deltaker MÅ ha Solibri Site eller Office installert   Deltakeravgift Ikke medlemmer:  4500 kr pr deltaker Medlemmesbedrifter i NESO: 2250 kr pr deltaker Dette kurset er nettbasert. Kontakt: Mats@neso.no eller på tlf 906 15 772 Vi tilbyr 3 ulike solibrikurs inndelt som følger. Nivå 1: Dekker elementære prosesser, begreper, verktøy og sammenhengen mellom disse og legger til rette for å orientere seg i informasjon og geometri i modell. Nivå 2: Fokus på klassifisering, struktur, materialuttak og sammenhengen mellom disse. Nivå 3: Tar for seg modellkontroll, regler, resultater og samhandling, samt helheten og viktigheten av dette i samspill med klassifikasjoner og materialuttak   [-]
Les mer
5 dager 32 500 kr
07 Dec
18 Jan
In this five-day course, you will configure and secure unified endpoint activation, registration, and authentication. [+]
In this five-day course, you will configure and secure unified endpoint activation, registration, and authentication. You will learn how to integrate industry-recognized enterprise technologies with VMware Workspace ONE®. Through a combination of hands-on labs, simulations, and interactive lectures, you learn how to configure and manage the endpoint lifecycle. The principles of enterprise mobility, unified endpoint, and identity management are addressed throughout the course. You will leave the training empowered with the foundational skills and knowledge needed to effectively implement Workspace ONE.   Objectives: By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Identify and describe major components of the Workspace ONE solution Identify and describe the enterprise integration and productivity components Explain the concept of the Digital Workspace and the Digital Workspace experience Identify authentication technologies used in Workspace ONE Navigate the VMware Workspace ONE® UEM and the VMware Workspace ONE® Access™ consoles Install, configure, and validate integrated components Explain the integration of the Workspace ONE solution with directory services Create and explain environment group structures Demonstrate end-user Workspace ONE portal configuration Configure Workspace ONE registration and activation Enroll and manage mobile devices and endpoints Provision and secure applications Enable the unified application catalog Apply single sign-on and multifactor authentication Integrate with virtual desktop infrastructure (VMware Horizon® virtual desktops and applications) Create and implement profiles, authentication policies, and role-based access controls Explain and issue device commands Manage email configurations Integrate with content resources and provision access Explain and analyze reporting and auditing Leverage VMware Workspace ONE® Intelligence™ for advanced reporting and automation Apply general troubleshooting techniques Implement unified endpoint management with Workspace ONE Read the official course description:VMware Workspace ONE: Deploy and Manage [V20.x] [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
14 Dec
18 Jan
08 Mar
Clearvision's Atlassian Jira Core Essentials training course provides an understanding of using Jira concepts, issues and tracking. [+]
Objectives & Outcomes At the end of the Clearvision Jira Core Essentials training course students will understand basic Atlassian Jira concepts and will be able to use Jira to work with issues and provide change tracking and control for business projects.   Course outline: Module 1: JIRA Key Concepts Change & Defect Tracking. Introduction to JIRA What is an Issue? What is a Project? What is a Workflow? Module 2: Getting Started with JIRA Exploring the JIRA workspace Managing your user profile Module 3: Introduction to Issues Issues Types Fields Creating an Issue Viewing Issues Editing Issues Attachments Module 4: Introduction to Workflows Steps Transitions and Screens Moving through workflows The Workflow Viewer Module 5: Collaboration Collaboration Commenting on Issues Sharing Issues Mentions Voting Watching Module 6: Searching and Filters Quick Search Basic Search Advanced Search (JQL) Issue Navigator Detail View Configuring Filters Shared Filters Email Filter Results Advanced Searches Module 7: Reporting Standard Reports Custom Reports Utilizing Reports [-]
Les mer
Oslo 3 dager 18 900 kr
09 Dec
09 Dec
07 Apr
This course is based around the following areas: Code reuse, Performance, Correctness, Refactoring and Function Components getting the same capabilities as Class Componen... [+]
Are you an experienced React developer and curious to deeply dive into  advanced topics and the changes of 2019? This course is based around the following areas: Code reuse, Performance, Correctness, Refactoring and Function Components getting the same capabilities as Class Components. React is introducing new functionality to address challenges that come with  above areas. This course shows you what you can do to make your React program  easier to build, smaller, faster and correct. Some of the changes will be released during 2019, but that doesn’t mean we  cannot explore the changes and write demos. The course will be a combination of many demos, presentations and hands-on  labs.   What you will learn: Patterns New Context API (React 16.3) Hooks (~Q1 2019) Profiler (React 16.5) Performance Concurrent Mode (~Q2 2019) Suspense (React 16.6 and ~Q3 2019) Considerations for maintainable projects  Jest Storybook   Content: Patterns:  Container pattern Props and state destructuring in render method Higher-Order Components Render-props Transclusion Implicit State pattern (see: Context)  New Context API (React 16.3): Provider Consumer  Using Hooks (~Q1 2019): Function components with state: useState() & useReducer() Function components with side effects: useEffect() Function components with context: useContext() Other React Hooks Refactoring Class components Writing Hooks (~Q1 2019): Writing Custom Hooks  Profiler (React 16.5) DevTools changes How to use Profiler API  Performance: MemoCompontent memo() useCallback() Hook useMemo() Hook react-virtualized Concurrent Mode (~Q2 2019): Preparations: Strict Mode (16.6) Responsive rendering without blocking the main thread Working with priorities  Suspense (React 16.6 and ~Q3 2019): Preparations: Strict Mode (16.6) Suspense component & lazy() (16.6)  Code splitting (16.6) Time slicing Data fetching Considerations for maintainable projects: Naming Code & folder organisation more?  Jest: Unit tests Testing asynchronous code Setup & Teardown Mocks Snapshot testing Integration tests Test React Applications  Storybook: Writing stories Using popular addons: Actions, Console, etc. Manual testing  Appendix: Using Redux and React with Hooks redux-react-hooks  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
04 Dec
04 Dec
26 Feb
This course explores the advantages of cloud computing for your business and the fundamentals of AWS, including financial benefits. This course also introduces compliance... [+]
In this classroom course, you will learn the benefits of cloud computing and how a cloud strategy can help you meet your business objectives. This course explores the advantages of cloud computing for your business and the fundamentals of AWS, including financial benefits. This course also introduces compliance and security concepts to help you consider the AWS platform within your cloud computing strategy.Course Objectives  By attending this course, you will be able to: Identify the value and advantages of the AWS Cloud. Recognize the valuable ways that the AWS platform can be used. Understand the robust security capabilities, controls, and assurances in place to maintain data and network security. Articulate the financial impact the AWS Cloud can have on an organization’s cost management, while minimizing the risks associated with consumption-based pricing models.   Course outline: Getting started with the cloud Leveraging AWS for competitive advantages Cloud economics Security and compliance Migrating to the cloud [-]
Les mer
Hele landet 1 dag 6 kr
01 Dec
Kurset passer for deg som har god erfaring i generell bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Oppsett av nytt sprinklerprosjekt i Revit Prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 4 500 kr
10 Dec
Grundig innføring i regler for kontroll av geometri og informasjon i modeller. Viktig kunnskap for å kunne sikre at prosjektet er mulig å bygge og at mengdeuttak er korre... [+]
Solibri - Regler & kommunikasjon - Nettbasert   Lær å bruke programvaren Solibri til å kvalitetssikre og effektivisere dine prosjekter. NESO har satt sammen et kursopplegg som lar deltakeren bygge kunnskap og trygghet i Solibri via 3 nivåer fra grunnleggende til avansert bruk. Ved endt opplæring vil deltakeren ha en god forståelse av hvorfor og på hvilke måter BIM sparer både tid og penger samt øker kvaliteten og effektiviteten under prosjektering og på byggeplass.  Hvem passer dette kurset for: De med forkunnskaper i Solibri tilsvarende introduksjon og klassifikasjon og mengder. Som ønsker å kvalitetssikre modell med hensyn til prosjekteringsfeil. Som ønsker å kvalitetssikre modell med tanke på sannhetgraden til mengde/informasjons uttak. Som ønsker å kunne kvalitessikre egen disiplinmodell, eller kjøre tverrfaglige kontroller for overordnet prosjektkoordinasjon. De som ønsker å mestre effektiv modellbasert samhandling med tilhørende sporbarhet gjennom prosjekt. Formenn, Anleggsledere, Prosjekteringsledere, Prosjektledere, Kalkulatører, Ingeniører, Arkitekter   Innhold Del 3: Presentasjon av konseptet regler og mulighetene man har med verktøyet. Gjennomgang av de mest relevante reglene, formål, bruksområder og oppsett. Bruk av predefinerte regler og opprettelse av egne regler og regelsett. Bruk av datastruktur i arbeid med regler. Kvalitetssikring av egne regler. Forstå resultatet av en regelsjekk. Rapportering og samhandling rundt resultatet fra regelsjekk. Opprette roller og brukertilpasninger. Bruk av BCF (BIM Collaboration Format) i via med server for effektiv og sporbar samhandling.   Målsetning for kurset:  Forstå viktigheten av å kjøre regelsjekk på modeller før man kan ha tillitt til mengdeuttak/informasjon. Gjøre disiplinkontroller og tverrfaglige kontroller av modeller med fokus på byggbarhet og koordinasjon. Forstå hva regler og regelsett gjør og kjøre disse på modell. Opprette egne regler og regelsett tilpasset egne problemstillinger. Kvalitetssikre resultat av regelsjekk Samhandle rundt resultater og videreformidle disse via PDF, Excel eller server.   Praktisk informasjon:  Varighet: 7 timer Deltakere stiller med egen PC og mus Deltaker må ha Solibri Office installert.   Deltakeravgift Medlem:        2250 kr pr deltaker  Ordinær:       4500 kr pr deltaker   Kontakt: Mats@neso.no eller på tlf 906 15 772   Vi tilbyr 3 ulike solibrikurs inndelt som følger. Nivå 1: Dekker elementære prosesser, begreper, verktøy og sammenhengen mellom disse og legger til rette for å orientere seg i informasjon og geometri i modell. Nivå 2: Fokus på klassifisering, struktur, materialuttak og sammenhengen mellom disse. Nivå 3: Tar for seg modellkontroll, regler, resultater og samhandling, samt helheten og viktigheten av dette i samspill med klassifikasjoner og materialuttak [-]
Les mer
Oslo 3 dager 18 900 kr
03 Mar
03 Mar
31 May
This course describes how you can apply Test Driven Development techniques to create robust, reliable, and performant web UIs using contemporary JavaScript tools and libr... [+]
  The days of writing spaghetti JavaScript should be behind us. JavaScript is a grown-up language now and lies at the heart of mobile-friendly HTML5-enabled Web applications. This course describes how you can apply Test Driven Development techniques to create robust, reliable, and performant web UIs using contemporary JavaScript tools and libraries.   Course outline: JavaScript essential techniques: Closures; Inheritance and prototypes; Properties; Namespaces; Encapsulation Test-Driven Development principles: Test, code, refactor, repeat; The benefits of TDD; The process of TDD Unit testing in JavaScript: Getting started with unit testing; Structure of a unit test; Setting up a test environment; Executing a test; Refactoring Dealing with browser inconsistencies: Anticipating browser differences; Detecting browser support; Object and feature checking; The role of Modernizr Testing DOM manipulation: What can you test with DOM? Testing UI components; Testing events and user interactions Test doubles and mocking frameworks: Managing dependencies; Defining test doubles; Stubs, mocks, dummies, and fakes; Tool support Testing Ajax-enabled web pages: Using Ajax manually; Using Ajax via jQuery; Testing GET and POST requests; Stubbing; Testing headers Testing Node.js at the server: Setting up Node.js; The role of unit testing with Node.js; Techniques for testing Node.js   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 20 900 kr
01 Dec
02 Feb
02 Feb
In this course you will learn all about React and its ecosystem. Afterwards you are able to add React parts immediately to both existing and new websites. [+]
Is the HTML of your SPA also filled with unmaintainable semi code? Is data binding debugging and performance causing you headaches? Don't you remember how data finds its way to the UI? Lets react! Facebook created a new functional approach to tackle traditional complexities in JavaScript: ReactJS (open source). Maligned in 2013, embraced in 2015 by the largest websites in the world. Lets build fast components in a lasting and meaningful way. In this course you will learn all about React and its ecosystem. Afterwards you are able to add React parts immediately to both existing and new websites.   Content: Introduction: What is React? Why React? Module 1: Language constructs for React & Redux EcmaScript 2015 and later (JavaScript) JSX Babel transpiler Module 2: Basic Render Fragments Properties & State Databinding Events Module 3: Building Apps Functional vs Class components, single responsibility Multiple components Reusable components (prop-types / typescript) Module 4: Component Life Component lifecycle Fetch server data Module 5: Developer experience Debugging Developer tools Unit testing Updating to new React versions Module 6: Good to know Error Boundaries Forms DOM interactions Portals Wrapping existing components Optimizations (using shouldComponentUpdate). Module 7: Setting up a project Webpack ESLint Hot Module Replacement Create-react-app Zeit Next Module 8: Redux Basics Redux Basics Redux Dev Tools Module 9: React patterns (partly used by Redux) Pattern: Higher Order Components Pattern: Render Props Context (Pattern: Implicit state) Module 10: Advanced Redux Presentational vs Container Components React-Redux Async actions Redux Middleware Redux Undo Module 11: React Router Static routing No match (like a 404) Dynamic routing Redirection Prompt Module 12: Isomorphic Applications Server side rendering (universal/isomorphic applications), ReactJS.NET, Search Engine Optimization (SEO) Module 13: Styling Animations CSS, Inline styles Module 14: Future Suspense Time Slicing [-]
Les mer
Oslo Bergen 2 dager 14 900 kr
25 Nov
25 Nov
20 Jan
Management of Portfolios (MoP®) approaches change projects and programmes from a strategic viewpoint. [+]
Portfolio management is a coordinated collection of strategic processes and decisions that enable an effective balance of organizational change and business as usual. Management of Portfolios (MoP®) approaches change projects and programmes from a strategic viewpoint. It provides an overview of all change activities including what is in the portfolio, what it is costing, what risks are faced, what progress is being made, and what the impact is on business as usual and the organization’s strategic objectives. Course description: The purpose of the Practitioner qualification is to confirm whether the candidate has achieved sufficient understanding of how to apply and tailor the MoP guidance and to analyze portfolio data, documentation and roles in relation to a scenario situation.A successful Practitioner candidate should, with suitable support, be able to advise on the implementation of appropriate practices and techniques, and apply the method to a live portfolio, but may not be sufficiently skilled to do this appropriately for all situations. Their individual expertise, the complexity of the portfolio, and the support provided will also influence the impact the Practitioner can achieve. Course objectives: Candidates should be able to apply and understand how to tailor MoP effectively. Specifically candidates should be able to demonstrate their ability to: define the business case to get senior management approval for portfolio management plan the implementation of portfolio management select and adapt MoP principles, practices and techniques to suit different organizationalenvironments evaluate examples of MoP information (including documents and role descriptions) analyse the solutions adopted in relation to a given scenario.   Course content Concepts covered Introduction to Portfolio Management Introduction to Portfolio Management, Course objectives, MOP Qualification, Target Audience, Exam Overview, The Practitioner exam, The MOP Syllabus Practical ExercisesSources of organizational Energy, Organizational energy states, Activity sequencing, Categorization/segmentation, Financial Appraisal, Multi criteria analysis, Portfolio Definition Cycle, Risk Management, MOP roles, MOP documents Group discussionBarriers to implementation, 3 Implementation approaches, Governance and alignment, Portfolio definition, Portfolio delivery, Implement, sustain and measure Exam preperation [-]
Les mer
Nettundervisning 3 timer 1 200 kr
Webinaret passer for deg som har de grunnleggende ferdighetene i Excel, men som vil lære mer om verktøyene i programmet. [+]
  Webinaret passer for deg som har de grunnleggende ferdighetene i Excel, men som vil lære mer om verktøyene i programmet. På kurset vil vi vise deg hvordan du kan jobbe mer effektivt ved å ta i bruk flere verktøy som ligger i systemet. Målet er at du etter endt kurs skal kunne jobbe raskere og mer effektivt når du produserer regneark. Temaer på webinaret: Datatyper i Excel Autofyll og serier Formatering og betinget formatering Formler med absolutte, relative og blandede referanser Bruk av navn i formler Noen praktiske funksjoner Lister og tabeller med sortering og filtrering Bygge diagram raskt og enkelt Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i Excel. Forkunnskap: Noe kjennskap til Excel Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om Excel og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1200 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Nettkurs 1 250 kr
Excel gir deg flotte muligheter for å presentere og visualisere data! [+]
Lær å presentere data oversiktlig og profesjonelt til et internt møte, for dine kunder eller i en større forsamling. Framstill dine data på en profesjonell og forståelig måte slik at de kan tolkes, analyseres og presenteres for et publikum i PowerPoint eller Word. Vi tar i bruk ulike metoder og funksjoner for å få orden på importerte data eller "trøblete" format på data som skal rapporteres videre i Excel. Lær metoder for å analysere data med betingete og egendefinerte format og lær mer om egendefinerte spesialformat. Innen diagrammer vil du blant annet lære om bruken av Sparkline (minidiagrammer), nyere diagramtyper og kombinasjonsdiagrammer med filtrering. Lær også hvordan du importerer dine spesialformat og diagrammer til Word og PowerPoint for å utnytte det beste i hvert verktøy. Du vil også få en introduksjon til Pivottabeller hvor vi kombinerer tabell, diagram og smarte slicere for presentasjon og analyse av større datamengder. Kurset passer for deg som jobber med alle typer data, tekst eller tall og som har erfaring med Excel.  Dette er et nettbasert kurs som du for eksempel kan følge på egen PC på din arbeidsplass. Agenda: Tips om tall- og tekstformat for klargjøring av data i lister for analyse, kontroll og presentasjon Funksjoner i Excel for å bearbeide datoer Analysere og presentere data med betinget formatering (farger, regler, symboler) Lage dine egne regler for betinget formatering – også ved hjelp av formler Presenter og synliggjør dine data med Tabellformat: Dette gir deg en kombinasjon av datalister, filter og funksjoner! Ta i bruk Slicere for smart filtrering når du skal presentere data Pivottabeller med diagram og slicere, vi lager «dashboard» med ulike uttrykk på samme flate Diagram Sparkline for diagram på cellenivå (minidiagrammer) Diagram – Diagramtyper og diagramelementer Kombinasjonsdiagram Kopier og få med spesialformat og diagram til Word og PowerPoint Overføre diagram og spesialformat til Word – få orden på tekstbryting rundt grafikk og bilder Overføre diagram fra Excel til PowerPoint og gå videre med animasjoner på diagrammer Praktisk informasjon: Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. Du vil få tilsendt Excelfilene som blir brukt under presentasjonen, etter kurset. Webinaret er et tilbud til deg som ønsker å ta denne opplæringen der det passer deg. [-]
Les mer
4 dager 18 000 kr
This course teaches Solutions Architects how to translate business requirements into secure, scalable, and reliable solutions. Lessons include design considerations relat... [+]
This course teaches Solutions Architects how to translate business requirements into secure, scalable, and reliable solutions. Lessons include design considerations related to logging, cost analysis, authentication and authorization, governance, security, storage, high availability, and migration. This role requires decisions in multiple areas that affect an overall design solution. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Installasjon, konfigurering og bruk av epost-tjener og Outlook klient. Bruk av PowerShell for å drifte Exchange server. Installasjon, konfigurering og bruk av SQL-tjener.... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Kunnskaper om Windows server eller gode generelle nettverkskunnskaper eller tilsvarende. Innleveringer: 8 av 12 øvinger må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3 timers individuell skriftlig eksamen Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 02.12.13 / 05.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av epost- og database-servere- kjenner til løsninger for å eksportere og importere data for epost- og database-servere FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere, konfigurere, drifte og sikre en Exchange epost-server- sette opp og distribuere Outlook til klienter- bruke PowerShell til å automatisere driftsoppgaver i Exchange- installere, konfigurere og drifte en SQL server GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Innhold:Installasjon, konfigurering og bruk av epost-tjener og Outlook klient. Bruk av PowerShell for å drifte Exchange server. Installasjon, konfigurering og bruk av SQL-tjener. Utveksling av data mellom løst sammenkoblede systemer. Finne, dele og publisere informasjon. Følgende programvare vil bli gjennomgått som supplement for å belyse den teoretiske gjennomgangen: Microsoft Exchange Server, Microsoft SharePoint Portal Server, Microsoft SQL Server. Nødvendig programvare kan fritt lastes ned.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Drift av MS Exchange og MS SQL Server 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.