IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Edinburgh
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Edinburgh ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 2 timer 1 990 kr
PowerPoint webinar for deg som skal lage eller endre organisasjonens PowerPoint-maler. Profesjonelt utformede maler er et viktig utgangspunkt for å lage profesjonelle pr.... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 4 - Utvikling av maler Lysbildemal Generelt om maloppsettet Flere lysbildemaler i samme presentasjon Definere temafarger Bytte lysbildemal i en presentasjon Gjøre maler tilgjengelig for "alle" Lysbildeoppsett Tilpasse eksisterende oppsett Lage egendefinerte lysbildeoppsett Kontrollere rekkefølgen på plassholdere   3 gode grunner til å delta 1. Få forståelse av hvordan malen fungerer 2. Lær hvordan temafarger styrer utseende 3. Se hvordan du kan tilpasse lysbildeoppsett, og hvordan lage egne [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 2 850 kr
Store dokumenter i Word gir nye utfordringer, men gir også nye muligheter. [+]
Mange av prinsippene for stor dokumenter kan med fordel også anvendes på de aller fleste dokumenter, inklusive brev og notater. Her går vi gjennom alt du trenger for å skrive bøker eller avhandlinger og også det du trenger for å skrive invitasjoner til nyttårsfest eller barnebursdag. Kursinnhold Fletting til brev, konvolutter, etiketter og e-post Bruk av stiler Bilder og bildetekster innholdsfortegnelse, stikkordliste og figurliste Spalter, marger, sidefarger, sidekantlinjer og dokumenttemaer. Deldokumenter kan samles i et hoved dokument  Topp- og bunntekster og side nummerering. Utklipp, figurer, SmartArt og diagram. Tekstbokser Tabeller: Formatering, sortering og beregninger. Maler med Felt, innholdskontroller og skjemakontroller Med makroer kan du effektivisere avanserte oppgaver som består av serie med handlinger. Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 950 kr
Gir alle deltakere i et prosjekt innsyn til å oppdatere data uansett programvare, tid og sted. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Navisworks grunnkurs   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: forstå hvordan tverrfaglige modeller settes sammen analysere modellen gjennom visualisering og navigering håndtering av objekter sette inn målsetting legg inn snitt finne informasjon på objektene Navisworks håndterer et stort antall filformater og det er viktig å forstå hvordan tverrfaglige modeller settes sammen slik at dette muligjør analyse av modellen gjennom visualisering, navigering, håndtering av objekter, sette inn målsetting, legge inn snitt og finne informasjon på objektene.   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 9 200 kr
Med Microsoft Project 365 får du et godt verktøy for planlegging og oppfølging av prosjekter. Dette kurset lærer deg å håndtere ressurser, aktiviteter og budsjett. Du kan... [+]
Kursinstruktør Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinnhold Med Microsoft Project 365 får du et godt verktøy for planlegging og oppfølging av prosjekter. Dette kurset lærer deg å håndtere ressurser, aktiviteter og budsjett. Du kan opprette, oppdatere og gjøre enkel oppfølging i et prosjekt. Vi går igjennom hvordan du, både grafisk og i tekst, ser effekten av forandringer i prosjekt og hvordan du kan skrive ut dine prosjektplaner. Målet med kurset er å gi deg en prossessorientert tilnærming i Microsoft Project 365 slik at du er i stand til å arbeide målrettet og effektivt med programvaren etter kurset.   Sett opp Project for bruk i din bedrift – tips og triks. Lag egne kalendere for enkeltpersoner og/eller grupper. Hold oversikt over tids- og ressursbruk. Vit hvem som jobber hvor – på tvers av prosjekter. Kontroller kostnadene i prosjektet. Ta hensyn til lønnsøkninger og variable kostnader. Vis og kontroller hvordan prosjektet går i forhold til opprinnelig plan (Baseline). Presenter fremdrift på papir og på nett. Utnytt de nye rapportmulighetene. Ta hensyn til at arbeid noen ganger foregår på kvelden og i helger. Se hvordan du kan få vakre utskrifter med egendefinerte komponenter ved hjelp av Project sine rapportegenskaper. Lag dine egne tabeller og visninger, skreddersydd til ditt bruk. Gjør rapportering og oppfølging enkel slik at du kan konsentrere deg om å lede prosjektet. Bruk tidslinje for enkelkommunikasjon av fremdrift. Kommunikasjon med andre programmer.   I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktivoppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! NB: Ta med egen PC     Av innhold kan vi nevne: - Innstilling av programvaren – en reprise fra grunnkurset - Hva vil jeg ha ut av mine planer og hvordan får jeg det - Effektiv og målrettet planlegging - Bruk av ressurspool – Ressursstyring på tvers av prosjekter - Integrasjon og kobling mot Excel i rapportering og kostnadsoppfølging - En grundig gjennomgang av mulighetene i Project - Bygg dine egne rapporter og visninger - Bruk av flere kalendere - Detaljert budsjettering og kostnadsoppfølging - Få hjelp og råd med dine konkrete utfordringer i Project    Meld deg på Project-kurs allerede i dag og sikre deg plass!   "Kurset var svært konkret, nyttig med tanke på mine daglige oppgaver."Henning Colbjørnsen- Rælingen kommune   [-]
Les mer
Webinar 2 timer 1 690 kr
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse og tester ved hjelp av Microsoft Forms. [+]
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse, tester og påmeldingsskjemaer ved hjelp av Microsoft Forms. Microsoft Forms er en enkel og elegant app i Microsoft 365 familien for opprettelse av undersøkelser og tester. Du kan lage skjema med flere språk i samme skjema. Du kan ha forgreninger til ulike svarretninger alt etter hva som velges som svar. Det er mange ulike spørsmålsalternativer å velge mellom. Svarene kan være anonyme om ønskelig. Du kan også sette inn undersøkelser (poll) i et Teams-møte eller som en del av en presentasjon i PowerPoint. Resultatene behandler og analyserer du enkelt i Excel. Hva er Forms | Forskjell undersøkelser og tester | Personlige skjema vs gruppeskjema | Opprette skjema | Spørsmålstyper | Forgreninger | Innstillinger | Flere språk i samme skjema | Simulere skjema | Delingsmåter (samle inn svar) | Samarbeide om samme skjema eller duplisere skjema (gi kopi til andre) | Resultater og analyser | Forms og Teams | Forms og PowerPoint Pris: 1690 kroner [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 900 kr
10 Jun
10 Jun
Automatisering i Microsoft 365 med Power Automate [+]
Automatisering i Microsoft 365 med Power Automate [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
08 May
05 Jun
19 Jun
Hva skjer nå? Har du hatt denne følelsen når du setter inn data eller formler i en celle? I dette kurset oppklarer vi noen av de vanligste fallgruvene. Vi gir deg også es... [+]
Kursinnhold Navn og navnebehandling Få kontroll på dato- og tidsberegning Enkle statistiske og matematiske funksjoner Vi ser på *.HVIS.SETT familien av funksjoner (SUMMER.HVIS.SETT etc.) Oppslagsfunksjoner (FINN.RAD, XOPPSLAG etc.) Tekstfunksjoner   Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Webinar + nettkurs 1 dag 5 590 kr
Jobber du med reguleringsplaner? Lær å lage planer i AutoCAD ved hjelp av Focus Arealplan. [+]
Kurset passer både for deg som skal i gang med Focus Arealplan eller som har brukt programmet litt fra før.   Hensikten med kurset er å gi deg en grunnleggende forståelse i bruken av AutoCAD-applikasjonen Focus Arealplan. Kurset er nødvendig for å komme raskt i gang med med å bruke programmet, og for å få den nødvendige forståelse for de mulighetene programmet gir. Kursinnhold: På kurset vi deltagerne lære å hente inn SOSI-filer og å utarbeide reguleringsplaner iht. Miljøverndepartementets veiledere med Focus Arealplan. Vi legger spesielt vekt på riktig arbeidsmetodikk. Kurset gjennomgår også hvordan man overfører ferdig plan til SOSI-format og kontroll av SOSI-filen med programmet 'SOSI-vis'. Vi vil også gå gjennom typiske problemstillinger hvor vi har erfart at ting kan gå galt eller ting som oppleves vanskelig hvis man benytter feil arbeidsmetodikk. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorer... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Windows server 2008/2012 - god kjennskap om Windows server Innleveringer: Øvinger: 8 av må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Eksamen blir arrangert som 2 dagers hjemmeeksamen (start kl 09.00 og innlevering kl 15.00 dagen etter). Hver student får tildelt et virtuelt område. Det skal også leveres en skriftelig begrunnelse for de valg som er foretatt. Hjemmeeksamen, individuell, 2 dager, 0 Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 10.12.13 / 13.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av nettverk basert på Windows Server, programvaredistribusjon og kjenner til hvilke verktøy som kan brukes for administrasjon av virtuelle maskiner og nettverk- kan forklare systemer som kan benyttes til overvåkning og vedlikehold FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere og konfigurere System Center Configuration Manager 2012- automatisere manuelle operasjoner- sikre, oppdatere og overvåke IT-systemer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Innhold:- Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorering - Programvare oppdateringer - Sikkerhetsbeskyttelse vha Endpoint ProtectionLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Microsoft System Center i overvåkning og drift 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
3 dager 12 550 kr
Lær å bruke AutoCAD [+]
UTDANNINGSMÅLKursdeltakerne skal etter endt kurs kunne bruke AutoCAD til å: Opprette nye tegninger Gjøre forandringer i eksisterende tegninger Bruke og forstå de vanligste tegne- og editeringskommandoer Målsette og påføre tekst i en tegning Bruke og forstå lagoppbyggingen i AutoCAD Symbol- og blokkhåndtering Enkel layout/plotting Lagre tegninger KURSINNHOLD: Introduksjon av AutoCAD 2-dimensjonal tegning Zoom og skjermbehandlingsteknikk Redigeringsfunksjoner Målsettingsfunksjoner Laghåndtering Symbol- og blokkhåndtering Hente symboler og parametere (målsettings- og tekststiler, osv.) fra eksisterende tegninger Layout/plotting av tegninger Lagrings- og avslutningsrutiner [-]
Les mer
Oslo Bodø Og 5 andre steder 2 dager 8 900 kr
06 May
06 May
03 Jun
Excel Grunnkurs [+]
Excel Grunnkurs [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 11 000 kr
This one-day instructor-led class provides an overview of Google Cloud Platform products and services. Through a combination of presentations and hands-on labs, participa... [+]
Objectives This course teaches participants the following skills: Identify the purpose and value of each of the Google Cloud Platform products and services Interact with Google Cloud Platform services Describe ways in which customers have used Google Cloud Platform Choose among and use application deployment environments on Google Cloud Platform: Google App Engine, Google Kubernetes Engine, and Google Compute Engine Choose among and use Google Cloud Platform storage options: Google Cloud Storage, Google Cloud SQL, Google Cloud Bigtable, and Google Cloud Datastore Make basic use of BigQuery, Google’s managed data warehouse for analytics Make basic use of Cloud Deployment Manager, Google’s tool for creating and managing cloud resources through templates Make basic use of Google Stackdriver, Google’s monitoring, logging, and diagnostics system All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Introducing Google Cloud Platform -Explain the advantages of Google Cloud Platform-Define the components of Google's network infrastructure, including: Points of presence, data centers, regions, and zones-Understand the difference between Infrastructure-as-a-Service (IaaS) and Platform-as-a-Service (PaaS) Module 2: Getting Started with Google Cloud Platform -Identify the purpose of projects on Google Cloud Platform-Understand the purpose of and use cases for Identity and Access Management-List the methods of interacting with Google Cloud Platform-Lab: Getting Started with Google Cloud Platform Module 3: Virtual Machines and Networks in the Cloud -Identify the purpose of and use cases for Google Compute Engine.-Understand the various Google Cloud Platform networking and operational tools and services.-Lab: Compute Engine Module 4: Storage in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for: Google Cloud Storage, Google Cloud SQL, Google Cloud Bigtable, and Google Cloud Datastore.-Learn how to choose between the various storage options on Google Cloud Platform.-Lab: Cloud Storage and Cloud SQL Module 5: Containers in the Cloud -Define the concept of a container and identify uses for containers.-Identify the purpose of and use cases for Google Kubernetes Engine and Kubernetes.-Lab: Kubernetes Engine Module 6: Applications in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for Google App Engine.-Contrast the App Engine Standard environment with the App Engine Flexible environment.-Understand the purpose of and use cases for Google Cloud Endpoints.-Lab: App Engine Module 7: Developing, Deploying, and Monitoring in the Cloud -Understand options for software developers to host their source code.-Understand the purpose of template-based creation and management of resources.-Understand the purpose of integrated monitoring, alerting, and debugging.-Lab: Deployment Manager and Stackdriver Module 8: Big Data and Machine Learning in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for the products and services in the Google Cloud big data and machine learning platforms.-Lab: BigQuery [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Informasjon i SharePoint er lagret i lister. Bli kjent med SharePoint liste-apper og hvordan du tilpasser eller lager egne med krav til utfylling, oppslag i andre lister,... [+]
Informasjon i SharePoint er lagret i lister. Bli kjent med SharePoint liste-apper og hvordan du tilpasser eller lager egne med krav til utfylling, oppslag i andre lister, beregninger og validering av innfylte verdier. Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Om Lister Bruk av listemalene i SharePoint Lag liste av Excel-bok Lag liste fra bunn av i SharePoint   Bruke lister Kolonnetyper og eksempler på bruk Opprette en liste og listeinnstillinger Krav om utfylling   Utvide lister Valider verdier bruker fyller inn Logg-kolonne Beregningskolonner og formler Presenter informasjon med visninger   Avanserte temaer Visnings-stiler Innføring i områdekolonner Veien videre til innholdstyper   3 gode grunner til å delta 1. Møt SharePoint sine liste-apper og lær å lage liste fra bunn eller fra eksisterende Excel-bok 2. Lær om kolonner som beregner eller sjekker inntastede verdier 3. Presenter informasjonen med visninger    [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 1 dag 5 490 kr
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeide med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand til å jobbe mer effektivt i Excel. Kursets mange eksempler, viser hva du virkelig kan få til i Excel, enten det er å jobbe med formler / funksjoner, lister eller store Excel-modeller. Kurset er utviklet av controllere, med det for øye at du skal kunne angripe dine Excel-utfordringer på en smart og effektiv måte. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:     Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil   Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker   Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk!   "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren   Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort     4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer