IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Jönköpings län
Du har valgt: Jönköping
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Jönköping ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Bedriftsintern 4 timer 6 200 kr
Trenger bedriften din å bli bedre på samhandlingsløsning for prosjekter og avdelinger? Har bedriften din brukt Microsoft Teams en stund, men dere møter stadig små og stor... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Fra mars 2020 til oktober 2020 økte antall daglige teams-brukere på verdensbasis fra 44 millioner til 115 millioner. Dette er en enorm økning og for mange innebar det å bli kastet inn i noe nytt uten opplæring. Det som egentlig skulle gjøre arbeidsdagen lettere, lagde flere utfordringer.  Appen er brukervennlig og fungerer sømløst med de andre verktøyene i Microsoft 365, men appen vokser ettersom behovene endrer seg, og med 115 millioner brukere er behovene også mange. Microsoft Teams er derfor et stort verktøy for god og effektiv samhandling, men verktøyene kan være så gode de bare vil – dersom de som bruker det ikke er kjent med funksjonalitetene som gjør Microsoft sømløst. I løpet av kurset vil deltagere få en god oversikt på hva Teams er, hva det kan brukes for, og hvordan best mulig bruke det. Kurset gir også tips og triks for best practice, samt hvordan man kan holde seg oppdatert på ny funksjonalitet som kommer.    Metode: Digitalkurs: Kursholder holder informative økter med gjennomgang og demonstrasjoner av de viktigste verktøyene, hvordan de virker sammen, og hvordan du og dine kollegaer bruker de effektivt sammen. Kursdeltakerne vil ha mulighet til å stille spørsmål, enten muntlig eller skriftlig, avhengig av gruppestørrelsen.    Kurs på Bouvethuset på Majorstuen: Kursholdere vil bruke en kombinasjon av undervisning, demonstrasjoner og øvelser så deltagerne kan raskt komme i gang og samtidig bygge en bevisst og robust tilnærming til verktøyet. Deltagkerne får da mulighet til å teste ut funksjonalitet underveis i Bouvet sitt kursmiljø.    Målgruppe Alle som ønsker en grundig introduksjon og opplæring i Teams applikasjonen. Det passer både for deg som aldri har brukt Teams før, og for deg som ønsker å utvikle deg til superbruker. Spesielt egnet for deg som skal være med å spesifisere, tilrettelegge eller være ansvarlig for innføring av samhandlingsløsninger.   Kursinnhold •    Teams som del av Office 365 plattformen•    Oversikt over begreper, lisensmodeller og relatert•    Pålogging, navigasjon og grensesnitt i Teams•    Hvordan strukturere velfungerende Teams: kanaler, faner, og mer•    Fillagring og fildeling•    Samtaler, chat og virtuelle møter•    Samtidig redigering•    Beste praksiser, tips og triks•    Innstillinger og sikkerhet•    Administrasjon for Teams eiere•    Kontinuerlig læring i bruk av verktøyet•    Samhandlingsstrategier   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til grunnleggende programmeringsprinsipper som variabler, datatyper, kontrollstrukturer (løkker og beslutninger), matriser (arrays), egendefinerte funksjoner... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: 6 AV 10 øvinger må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Vurderingsform: En individuell 4-timers nettbasert hjemmeeksamen. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et program er- kan redegjøre for grunnleggende byggestener i programmering, så som variabler, kontrollstrukturer, matriser (arrays) og funksjoner- kan analysere en spesiell problemstilling og planlegge hvordan den kan løses generelt med programkode FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke et .NET-basert utviklingsmiljø i kodeutvikling- kan lage funksjonelle brukergrensesnitt- kan identifisere feil i programkode- kan lage strukturert programkode som løser enkle problemstillinger- kan anvende innebygde funksjoner fra .NET-rammeverket i egen kode GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på viktigheten av å eliminere feilsituasjoner Innhold:Introduksjon til grunnleggende programmeringsprinsipper som variabler, datatyper, kontrollstrukturer (løkker og beslutninger), matriser (arrays), egendefinerte funksjoner og innebyde funksjoner. Utforme brukergrensesnitt som er fine å se på og enkle å bruke. Feilhåndtering. Strukturere og planlegge koden på en god måte.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Programmering i Visual Basic 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 2 dager 9 900 kr
Autodesk Nastran In-CAD – Grunnkurs får deg godt i gang med Nastan In-CAD og finite element (FE) beregninger. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Generelt om Nastran In-CAD brukergrensesnitt Gjennomgang av hvilke typer FE-analyser som kan utføres med Nastran In-CAD Innføring i opprettelse av beregningsmodeller i Nastran In-CAD Gjennomføre analyser Vurdere beregningsresultater Presentasjon av beregningsresultater Det blir undervist i grunnleggende funksjonalitet og metodikk som gjør at deltakeren kan skape FE-beregningsmodeller med utgangspunkt i 3D-modeller i Inventor. Autodesk Nastan In-CAD – Grunnkurs er et kurs som alle Inventor-brukere bør gjennomføre for å komme i gang med FE-beregninger av konstruksjoner som modelleres i Inventor.   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
24 Jun
Vi ser på Excels verktøy for å analysere data og «se inn i fremtiden». Vi lager også nedtrekksmenyer, kontrollerer at brukerne legger inn godkjente data, fjerner duplikat... [+]
Gjennomgang av Excels dataverktøy med eksempler (Data/Dataverktøy) Scenariobehandling Målsøking (La Excel jobbe med å finne løsningen for deg ) Datatabeller Problemløser verktøyet Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 5 andre steder 2 dager 9 900 kr
13 May
13 May
03 Jun
Excel Videregående [+]
Excel Videregående [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Instruktørbasert opplæring: Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knap... [+]
Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knappen, og ønsker å utvide horisonten litt. Om du trenger Excel hjelp, er vårt online Excel kurs på nett stedet å starte.   Kursinnhold:   Gjennomgang av båndet, programvinduet og viktige begreper  Kategorier, grupper, knapper, dialogboksvelger Vise / skjule båndet Navneboks, formlinje, statuslinje m.m.   Nyttig bruk av autofyll  Lage serier med ukedager og måneder Autofylle tall og datoer Kopiere tekst, tall, format, formler og funksjoner   Lage et enkelt «privatbudsjett»  Forklaring av de grunnleggende konseptene i Excel Funksjoner som SUMMER, GJENNOMSNITT Formatering av utsende   Grafisk fremstilling av data - stolpe diagram  Grunnleggende gjennomgang av diagramverktøy Oppdatering av data   Veien videre  Se hvor enkelt kan du opprette rapporter ved å bruke tabellfunksjonalitet og filter Se hvor raskt kan du opprette rapporter ved å bruke Pivottabell [-]
Les mer
Nettkurs
Har du brukt Excel en stund og tenkt at du ønsker å komme litt videre. I dette kurset ser vi på en rekke funksjoner, tips og muligheter som vil gjøre deg til en mer effek... [+]
I kurset finner du en rekke videoklipp som viser i programmet hvordan man utfører de ulike oppgavene og presenterer resultatet av dette. Du får innsendingsoppgaver underveis som vil bli fulgt opp av en faglærer, og du har tilgang til faglærer i hele kursperioden. Du kan du stille spørsmål, både til faglærer, men også i et forum som er tilgjengelig for deltakere i kurset.Du får tilgang til vår e-læringsportal som vil gi deg god oversikt over progresjonen i kurset i et brukervennlig og enkelt system.I kurset ser vi blant annet på følgende temaer:Funksjoner: ANTALL og ANTALLA HVIS-funksjonen FINN.RAD og FINN.KOLONNE ANTALL.HVIS og SUMMERHVIS AVRUND Formatering: Dato- og tidfunksjoner Tekstfunksjoner Formatering av datoer Betinget formatering Kopiering av formatering Avansert tallformatering Beskyttelse av celler Formler og navngivning: Låsing av celler Navngivning av celler Målsøking og scenariobehandling Jobbe med lister og database: Sortering og filtrering Fjerne duplikater Pivottabeller: Datagrunnlaget og datakilder Oppsett av felt Delsummer og totalsummer Gruppere på dato Velge beregning i verdifelt Vis verdier som Formatere tall Formatere tabell Diagrammer Kurset består av tekst, bilder og en rekke videoklipp i leksjonene i kurset. Det er ikke behov for noe ytterligere dokumentasjon. Du får tilbakemeldinger fra faglærer på innsendingsoppgaver og du har tilgang til hjelp i hele kursperioden (ett år). Mer informasjon om kurset her. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 1 dag 5 950 kr
AutoCAD P&ID Grunnkurs er ment for deg som skal bruke AutoCAD P&ID som verktøy til P&I-diagrammer. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   AutoCAD P&ID grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Opprette og håndtere P&ID-prosjekter Tegne og redigere P&ID-diagrammer Eksportere og Importere data via Excel Uttrekk av lister og rapporter Du vil lære å opprette og håndtere P&ID-prosjekter, tegne diagrammer med de verktøy og kommandoer som er designet til formålet, og bruke toolpalettenes utstyr, ventiler, fittings og instrumenter. I tillegg til å bruke valideringsverktøyet til å kvalitetssikre ditt prosjekt, eksportfunksjonen til å skape 'nøytrale' AutoCAD-kopier av dine P&ID-tegninger samt å lage forskjellige rapporter og datauttrekk for f.eks. utstyr, ventiler, instrumenter osv.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 11 500 kr
This course begins with an overview of the different cloud computing models and services provided by the major public cloud providers. Several cloud computing concerns li... [+]
Course Description This course then focuses on enterprise application to cloud concerns including planning and executing a migration, building the business case, managing application dependencies, selecting a proof of concept, and serverless/managed services. A series of instructor-led demonstrations and hands-on activities provide students with practical, hands-on experience. Learning Objectives Learn what technologies enable cloud computing Understand the definition and characteristics of cloud computing Compare service models: IaaS, PaaS, SaaS, Serverless Develop the business case for a cloud migration Plan a successful cloud migration Decipher the risks of both development and security with cloud computing Analyze the costs of using cloud computing and an approach to calculating them Objection handling when dealing with projects situations around risk All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Unit 1: Enabling Technologies -Networking-Virtualization-Overview of Virtualization-Hypervisors and Containers-Security and Virtualization-Multi-tenancy Unit 2: Cloud Computing Concepts -Cloud Definition-Characteristics of Clouds-Cloud Service and Deployment Models-Public Cloud Products and Services Unit 3: Cloud Service Models -Comparing Services Offered by Google Cloud Platform (GCP), Amazon Web Services (AWS), and Azure-Compute Services-Storage Services-Kubernetes Services-Serverless and Managed Services-Big Data and Machine Learning Unit 4: Building a Business Case for the Cloud -Economic and Financial-Understand the Cloud Cost Model-Calculating the Cost of a Cloud Solution-Transform Capital Expenditures to Operating Expenditures-Agility-Lower Risk of Adopting and Evaluating New Technology-Reduce Time to Market-Quickly React as Markets and Requirements Change-Risk Mitigation-High Quality Infrastructure-Reduce Downtime-Cloud SLAs-Leveraging Hybrid and Multi-Cloud Solutions-Staff Utilization-Eliminate Mundane Operational Tasks-Harness Monitoring and Logging-Onboarding Applications and Users Unit 5: Migrating to the Public Cloud -Phases in a Successful Migration-Assessment-Proof of Concept-Data Migration-Application Migration-Employ Cloud Native Services-Cloud Native Development-Selecting Workloads-Backup / Disaster Recovery-Packaged Enterprise Software-Custom Applications-Open-Source Applications Unit 6: Security and the Cloud -Cloud-based Security Issues-Shared Responsibility Model-Security Auditing in the Cloud-Compliance with Regulatory Constraints [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 500 kr
03 Jun
03 Jun
AI-050: Develop Generative AI Solutions with Azure OpenAI Service [+]
AI-050: Develop Generative AI Solutions with Azure OpenAI Service [-]
Les mer
3 dager 19 500 kr
This is a three-day course for those who wish to achieve ArchiMate® 3.0 Practitioner - level 2 certification from scratch. From introduction to advanced applications, yo.... [+]
  You will learn advanced applications of the modeling language and advanced techniques, complex modeling situations and direct applications to your own real-world examples. Upon successful completion of this course you will be ready to take the ArchiMate® 3.0 Foundation and Practitioner exam at a Pearson VUE Testing Center. After you pass the exams you will be ArchiMate® 3.0 Practitioner certified and registered with The Open Group. Our trainers are certified and accredited by The Open Group, and have trained over 2000 ArchiMate® participants with a 98% exam pass rate. “This training course is delivered by Bouvet Norge AS, partner of BiZZdesign International BV. BiZZdesign Academy is the provider of this Accredited Training Course. Bouvet Norge AS delivers this training course on behalf of BiZZdesign International BV. Both organizations hold an ArchiMate® & TOGAF® Commercial License issued by The Open Group”. "ArchiMate® is a registered trademark of The Open Group in the United States and other countries”.   Learning Outcomes At the end of this course you will: - Understand the background, key concepts and applications of ArchiMate® Core for modeling and describing architectures- Be able to use the ArchiMate® language and techniques to visualize and communicate architectures- Understand the additional layers and aspects of ArchiMate®, their viewpoints and their application to core concepts- Be able to apply the derivation rules for relationships in the language- Understand the language customization mechanism - Be able to apply ArchiMate® in complex modeling situations-Be able to complete the ArchiMate® 3 level 1 & 2 exams (with some self-directed study)   Prerequisites and preparation No specific prerequisites. You will need approximately 20 hours of self-directed study to prepare for the exam. This mainly consists of reading the ArchiMate® 3.0 book.   Literature ArchiMate® 3.0 Specification and course material is digitally available via Moodle, You will receive an email with login to Moodle. Please bring your own computer to the course.   Exam Supervised: YesOpen Book: NoExam type: Multiple choiceNumber of questions: 40Pass score: 60% (24 out of 40 questions)Time limit: 60 minutes (*) Retake policy: If you fail the test you must wait one month before another attempt (*) Additional time may be provided for people taking an English language exam for whom English is not their first language. Please see https://certification.opengroup.org/examinations#ESL for more information [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 500 kr
03 Jun
03 Jun
MB-210: Microsoft Dynamics 365 for Sales [+]
MB-210: Microsoft Dynamics 365 for Sales [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Lag verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking [+]
Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital innovasjon». Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne? Og hvordan kan vi sikre en plass med på toget inn i fremtiden, når vi lever i en virkelighet der teknologi utvikler seg eksponentielt og selskaper logaritmisk? Mange mener Design Thinking er svaret på det. Designtenking er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Metoden kombinerer designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi. Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Mål og gjennomføring Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på kundeopplevelse og de enorme digitale mulighetene vi har i dag. Med en «fail fast, fail cheap» tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus. Vi vil jobbe med å kartlegge kundens brukerbehov og jobber, og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske gode forretningsmodell, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass. Kurset inneholder: Forståelse av dagens digitale landskap Strategisk arbeid med innovasjon Design Thinking: teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser Kursleder: André Nordal Sylte, fagleder kundekonsept i DNB. Han jobber med å utforske og spesifisere prioriterte kundesegmenters viktigste behov, og designe verdiforslag til disse. Han har tidligere jobbet i Deloitte og Creuna. André er veldig kunnskapsrik og inspirerende, vi lover deg to meget lærerike og innholdsrike kvelder. Tid: 25. – 26. november kl. 17 – 21, matservering fra kl. 1630.   [-]
Les mer