IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Møre og Romsdal
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Møre og Romsdal ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Oslo Hele landet 5 dager 32 000 kr
11 Sep
13 Nov
Citrix XenApp and XenDesktop Administration 7.1x [+]
Designed for students with little or no previous XenApp or XenDesktop experience, this course provides foundational knowledge of the XenApp and XenDesktop platform. You will learn how to install, configure, and manage a highly available environment comprised of XenApp and XenDesktop controllers, StoreFront, Citrix Receiver, Director, and Profile management. This course is offered in instructor-led training (ILT)/virtual instructor-led training (vILT) formats with application of concepts through hands-on exercises in a live lab environment. Note: This course is based on XenApp and XenDesktop 7.x CR (Current Release) including the handson labs. The current release of XenApp and XenDesktop is updated frequently with new features and improvements and as such, course content may not always reflect the latest features. Thsi course replaced CXD-203 and CXD-235.  [-]
Les mer
Oslo 5 dager 30 000 kr
18 Sep
16 Oct
04 Dec
Horizon 7: Install, Configure, Manage [+]
This five-day, hands-on course gives you the skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure (VDI) platform. This course builds your skills in installing, configuring, and managing VMware Horizon® 7 through a combination of lecture and hands-on labs. This course teaches you how to configure and deploy pools of virtual machines, how to manage access and security of the machines, and how to provide a customized desktop environment to end users. [-]
Les mer
Bærum 3 dager 10 950 kr
23 Aug
Dette kurset handler om konstruksjoner i stål og betong, og er rettet mot ingeniørfirmaer som arbeider med bærende konstruksjoner. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Etter Revit Structure grunnkurs skal du kunne: komme i gang med et prosjekt på bakgrunn av en arkitektmodell lage en modell til belysning av kritiske områder og til sikring av det statiske systemet arbeide med modellen videre frem til hovedprojektet ha grunnleggende kjennskap til å arbeide med Revit Structure kjenne til prosessen i samarbeidet med en arkitekt basert på Revit   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av generisk modell Arbeide med eksisterende families Håndtering av forandringer i grunnlaget Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk Oppsetning til print   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
Instruktørbasert opplæring: Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utny... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 2 - Bli kjent med referanser og funksjoner Relative, absolutte og blandende cellereferanser Hvorfor og hvordan skal man låse cellereferanser ($)? Generelt om bruk av funksjoner Hvordan finner du funksjoner du trenger Syntaks for funksjoner Eksempler på noen enkle funksjoner: Idag(), Nå(), Antalla(), mm. Gjennomgang av HVIS funksjonen og nøstet HVIS   3 gode grunner til å delta 1. Lær hvordan $-tegnet effektiviserer dine beregninger 2. Du vil se hvilke funksjoner som finnes og hvordan man tar de i bruk 3. Vi viser deg de mest nyttige funksjonene   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
05 Dec
Er dokumentet ditt blitt så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å redigere og vedlikeholde? Få kontrollen tilbake med smart oppbygging av dokumenter! [+]
Instruktørbasert opplæring:   Word nivå 3 - Smart oppbygning av store dokumenter Lage innholdsfortegnelse for hele/ deler av et dokument Bruk av overskriftsstiler Inkludere egne «overskrifter» i innholdsfortegnelsen Kryssreferanser: Henvisninger til ulike steder i dokumentet Lage bildetekstliste (innholdsfortegnelse for tabeller, bilder, figurer osv.) Sette inn fotnote/ sluttnote Litt om topp- /bunntekst   3 gode grunner til å delta 1. Se hvordan du jobber effektivt med stiler 2. Du lærer å benytte innholdsfortegnelse og automatikken i programmet 3. Bruke felt/referanser på en effektiv måte [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 6 andre steder 2 dager 6 900 kr
30 Aug
13 Sep
13 Sep
Dette er kurset for deg som bruker Excel jevnlig og som ønsker å lære flere avanserte muligheter i programmet. Du får mange nyttige tips og triks og vil garantert bli... [+]
Innhold: Slik kan du kvalitetssikre regnearkmodellene dine: Beskytt regneark og bok mot å bli ødelagt ved feil bruk; Effektiv og nyttig validering sikrer mot feil input Lær deg å bygge gode og effektive formler med: riktig bruk av cellereferanser, navning av celler, nyttige tekstformler, smarte, innebyggede funksjoner, å lage egne funksjoner for mer kompliserte formler som du ofte anvender Lær deg de smarte triksene du trenger til å arbeide med flere ark: enkel kopiering av ark, formler som summerer data fra flere ark, hvordan du kan spare tid ved å arbeide på flere ark samtidig Excel-bøker i et flerbrukermiljø: Lær hvordan to eller flere brukere kan oppdatere en Excelbok samtidig, Lær hvordan du kan slå sammen to eller flere arbeidsbøker. Slik bruker du flere Excel-bøker samtidig og utvider mulighetene dine! Riktig bruk av cellereferanser til annen bok, lær om fallgrubene og hvordan du unngår dem. Bruk av arbeidsområder til åpning av flere bøker samtidig. Lær hvordan du setter opp og bruker hyperkoblinger til å hoppe mellom deler av prosjektet ditt. Lær om hvordan du lager dynamiske koblinger mellom Excel og andre programmer. Et effektivt konsolideringsverktøy i Excel hjelper deg til å summere sammen data fra forskjellige bøker. Smart bruk av Excel-maler gjør deg mer effektiv: Lær å lage, bruke og endre maler. Når du vil koble Excel til bedriftens database-system: Forstå grunnprinsippene for en database. Lær hvordan du automatisk trekker data ut fra databasen og får dem skrevet inn i regnearket. Slik analyserer du store datamengder på en effektiv og enkel måte: Lær deg riktig og god bruk av verktøyet Pivot. Lag sammendrag av dataene dine akkurat slik du ønsker. Lag pivot-tabeller basert direkte på bedriftens database. Lær deg de nyttige og gode verktøyene for behandling av lister i Excel: Forskjellige måter å sortere lister på. Hvordan du bruker filter for å plukke ut poster fra en liste. Hvordan du kan sette inn mellomsummer i listene dine. Slik kan du forbedre brukervennligheten av regnearkene dine: Sett opp smarte kontroller som gjør det lettere for ukyndige brukere å anvende regneark-applikasjonene din. Lær deg å bruke validering til innskriving av lange tekster i celler. Ta det store skrittet: lær deg effektiv og riktig makroprogrammering! Bruk av makroer kan gjøre dine Excel-applikasjoner raskere, enklere å bruke og sikrere. Makroinnspilleren hjelper deg til å lage flotte, nyttige og effektive makroer uten at du trenger å kunne programmering. Gå videre: lær deg også å forstå hemmeligheten ved programmering slik at du kan skrive programkoden selv  Sertifisering:Dette kurset leder ikke frem til noen spesiell sertifisering. [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 6 andre steder 2 dager 8 990 kr
28 Aug
20 Sep
25 Sep
Dette er kurset for deg som er dreven i Excel, men som savner et kurs som retter seg direkte mot økonomiske problemstillinger du møter i hverdagen! [+]
Spar tid og penger, og bli mer effektiv i hverdagen! På to kursdager viser vi deg de uunnværlige metodene og verktøyene som forenkler arbeidsdagen din og forbedrer økonomistyringen. Du vil se nytteverdien allerede etter første leksjon! Kursdagene begynner kl 09.00 og slutter kl 15.30.     Innhold:     * Økonomimodeller og budsjettmodeller    * Likviditetsstyring og finansiering    * Økonomisk analyse    * Kalkyler    * Nyttige databaseverktøy    * Bygging av profesjonelle diagrammer og rapporter Se utfyllende program nedenfor.GjennomføringKurset har en praktisk tilnærming, og du arbeider aktivt med Excel på en PC i løpet av kurset. Det blir tid til oppgaver for å prøve ut ting du har lært.  Vår instruktørVi vet at instruktøren i stor grad avgjør hvor vellykket et kurs blir, og Helge Klungland er en av Norges desidert beste instruktører innenfor sitt felt. Han har MBA-utdannelse fra Danmark og har jobbet med lønnsomhetsanalyser og utvikling av økonomiske modeller i Oljedirektoratet. Som instruktør er han anerkjent for sin faglige tyngde og evne til å inspirere sine kursdeltagere.       ProgramVi legger inn pauser kl 10.30 og 14.30 hver av dagene. DAG 1 TEMA 09.00 - 12.00    *     Slik bygger du presise regneark og strukturerer din informasjon.    *     Metoder for å sammenligne, bearbeide og analysere store tallmengder.    *     Tetting av hull i din egen kunnskap i Excel som vil gjøre deg langt raskere i ditt regnearkarbeid.   12.00 - 12.30LUNCH 12.30 - 15.30    *     Formler og funksjoner du ikke kan unnvære.    *     Praktisk analysearbeid og effektiv talltygging.    *     Lær å bruke oppslagsfunksjoner, økonomiske funksjoner og logiske funksjoner i en helhet på praktiske problemstillinger.    *     Lær å bygge komplekse formler på en enkel måte.   DAG 2 TEMA09.00 - 12.00    * Oppgave: Budsjettering i Excel    * Slik henter du inn og behandler data fra andre systemer ved hjelp av ODBC    * Slik lager du gode rapporter for presentasjon av økonomiske data ved hjelp av pivottabeller og andre databaseverktøy    * Muligheter og feller i grafisk fremstilling av dine data    * Demonstrasjon og gjennomgang av profesjonelle diagram   12,00 - 12.30LUNCH 12.30 - 15.30    * Spar tid ved å lage automatiserte rutiner ved hjelp av makroer i Excel    * Unngå feil: Slik sikrer du at modellene dine virker    * Smarte triks og effektive verktøy for å spare tid og jobbe raskere       Sertifisering:Dette kurset leder ikke frem til noen sertifisering. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 26 000 kr
11 Sep
11 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HA... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HANA and new features in the ABAP programming language to optimize existing ABAP code and to develop innovative ABAP applications to enhance your business. GoalsThis course will prepare you to:develop more concise and well-performing ABAP programs using new features of the ABAP programming languagedevelop and optimize ABAP applications that access data stored in the SAP HANA Database AudienceApplication ConsultantDeveloperDeveloper Consultant PrerequisitesEssential:Basic Knowledge of SAP HANABC400BC401Experience in ABAP Programming, esp. Open SQL (joins, views, aggregations) Recommended:The HA100 course provides a good understanding of SAP HANA and it is highly recommended for participants who want to attend this courseHA150BC404 Course based on software releaseApplication Server ABAP 7.50 SP01, SAP HANA SPS12 ContentIntroduction- Understanding SAP HANA and how it impacts the ABAP development paradigm- Introduction to ABAP Development Tools (also known as ABAP in Eclipse) Taking ABAP to SAP HANA- Accessing SAP HANA as a Secondary Database- Tools to detect potential functional and performance issues when migrating to SAP HANA: Code Inspector and ABAP Test Cockpit, ABAP Trace and ABAP Profiler, SQL Trace- Tools to prioritize performance issues: SQL Monitor, SQL Performance Tuning Worklist- Performance Rules and Guidelines for ABAP in the context of SAP HANA Database Independent Code-to-Data- New Open SQL- Defining advanced views using Core Data Services (CDS) and CDS Associations in ABAP- Incorporating Authorization Checks with CDS in ABAP SAP HANA specific Code-to-Data- Using native SQL and ABAP Data Base Connectivity (ADBC)- Creating, using and debugging ABAP Managed Database Procedures Consuming SAP HANA Objects in ABAP- Consuming SAP HANA views in ABAP using native SQL and ADBC- Consuming SAP HANA database procedures using native SQL and ADBC SAP HANA Proxy Objects- Creating and using External Views- Database Procedure Proxies- HANA Transport Container Advanced Topics- Using SAP HANA Full Text Search in ABAP- Enabling input fields for type-ahead search- SAP List Viewer (ALV) for SAP HANA NotesThis course is for developers and consultants who are familiar with programming database access using ABAP and ABAP Objects programming and want to learn how to use SAP HANA to speed up such access.The course covers many new ABAP features for database access that are not limited to SAP HANA as underlying database. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
Webinaret vil ta for seg hvordan du lager PowerPoint presentasjoner med hyperkoblinger, egendefinerte lysbildefremvisninger, lysbildeoverganger & inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du tilpasser dine PowerPoint presentasjoner i større grad ved hjelp av inndelinger, lysbildeoverganger, hyperkoblinger og egendefinerte lysbildefremvisninger.  Emner på dette kurset: Bruk inndelinger for å holde orden på en større presentasjon. Lag egendefinerte lysbildefremvisninger slik at du kan bruke samme presentasjon til ulike målgrupper. Det er for eksempel mulig å lage en kortversjon og en langversjon i samme presentasjon, eller å lage en versjon til kunde A og en versjon til kunde B. Dette er hensiktsmessig når du skal vise og skrive ut ulike varianter av en presentasjon. Legg inn lysbildeoverganger mellom lysbildet. Vi viser hvordan du kan automatisere en presentasjon som du vil ha gående gjentakende på en utstillingsskjerm. Vi viser hvordan du kan planlegge og legge inn hyperkoblinger enkelt å komme fra et sted til et annet i presentasjonen eller for å åpne et annet program eller en webside på Internet.  Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å lage lysbilder som inneholder større grad av illustrasjoner i motsetning til tradisjonell tekst i punkter.  Målsetning: Etter webinaret skal du effektivt kunne kontrollere selve fremvisningen og delingen av din PowerPoint presentasjon på en god måte.    Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Hele landet Oslo 3 dager 19 500 kr
11 Sep
01 Nov
13 Dec
IBM Bluemix Infrastructure Solutions Design [+]
Practice designing actual Bluemix infrastructure deployments based on the business drivers and workload requirements of multiple workload types. In this course, you will practice evaluting and selecting various architectural components to design effective solutions on IBM Bluemix Infrastructure’s IaaS. You will follow a structured design process that includes: Analyzing business drivers and workload requirements; Making architecture decisions and justify the choices; Designing the infrastructure; Creating the detailed design Each workload in this course is designed to provide a comprehensive overview of Bluemix’s capabilities, which helps prepare you to design your own IaaS solutions. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 3 dager 18 000 kr
24 Jul
23 Aug
16 Oct
VMware vSphere: What's New v6,5 [+]
In this three-day, hands-on training course, you will explore the new features and enhancements in VMware vCenter Server® 6.5 and VMware ESXi™ 6.5. Real-world use case deployment scenarios, hands-on lab exercises, and lectures will teach you the skills that you need to effectively implement and configure VMware vSphere® 6.5. This class is recommended for customers who want to deploy vSphere 6.5 into their existing vSphere environment. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 13 000 kr
11 Sep
30 Oct
11 Dec
IBM Bluemix Infrastructure Fundamentals [+]
This course introduces you to IBM Bluemix Infrastructure’s Infrastructure as a Service (IaaS) capabilities. You will then apply this newfound knowledge to a typical e-commerce workload. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 5 dager 30 000 kr
14 Aug
18 Sep
13 Nov
Troubleshooting and Maintaining Cisco IP Networks v2.0 [+]
This five day course is designed to provide professionals who work in complex network environments with the skills that they need to maintain their networks and to diagnose and resolve network problems quickly and effectively. The course will provide information about troubleshooting and maintaining particular technologies, as well as procedural and organizational aspects of the troubleshooting and maintenance process. A large part of the training will consist of practicing these skills and reinforcing the concepts by putting them to use in a controlled environment. At the end of the course,delegates will have increased their skill level and developed a set of best practices based on their own experiences and those of other delegates that they can then take back into their own organizations. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. Se vår kurskalender for en oversikt over alle datoer for kommende webinarer. [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;