IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Møre og Romsdal
Du har valgt: Molde
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Molde ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 200 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 1200 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time
26 Sep
Instruktørbasert opplæring: Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knap... [+]
Instruktørbasert opplæring:   3 gode grunner til å delta 1. Bli kjent med grunnleggende konsepter i et regneark 2. Se hvordan du bruker de viktigste statistiske funksjoner 3. Lær å fremstille data i diagrammer   Excel nivå 1 - Introduksjon til Excel Gjennomgang av båndet og programvinduet samt viktige begreper Forskjellig bruk av autofyll Lage et enkelt «privatbudsjett» Forklaring av de grunnleggende konseptene i Excel Funksjoner som SUMMER, GJENNOMSNITT, STØRST, MINST og ANTALL Formatering av utsende Grafisk fremstilling av data Gjennomgang av stolpe og sektor diagram   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
11 Dec
Tekst er ikke alltid best egnet til å kommunisere ditt budskap. Dette webinaret viser deg hvordan du enkelt og effektivt benytter figurer, smart art modeller, diagrammer... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 2 - Jobbe med figurer, video, diagrammer og bilder Figurer og SmartArt Bilder Bruk av diagrammer Med koblinger til Excel Video – ha kontroll på avspilling Justere og fordele objekter Fordeler og ulemper ved gruppering   3 gode grunner til å delta 1. Lær og justere og fordele objekter effektivt 2. Lag figurmodeller raskt og enkelt 3. Ha kontroll på koblede objekter [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
11 Dec
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implemen... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implementation Consultants Key Technical Business Users involved in an Access Control project IT Governance Experts Consultants for SAP Security and GRC IT Auditors Business Project Team Leaders Course Announcements Prerequisites Essential: GRC100_96 SAP BusinessObjects Governance, Risk, and Compliance (GRC)10.0 Solution Overview and Harmonization, Knowledge of integrated processes in an SAP System, Knowledge of authorization concepts in an SAP System, Practical knowledge of common business processes Recommended: None   Course Based on Software Release SAP BusinessObjects Process Control 10.0 SAP ERP Central Component (ECC) 6.05 SAP NetWeaver 7.02 Content Introduction to SAP BusinessObjects Process Control 10.0- Process Control 10.0 Overview- Key Features and Benefits- A Day in the Life of a Process Control UserGRC 10.0 Harmonization Review- How Process Control Fits into the GRC Solution- Regional Compliance Regulations- Information Architecture- Harmonized Navigation- Delegation- Role-Specific UsersThe Process Control User Interface- Work Centers Overview- Controlling Work Center Display- My Home Work Center- Master Data Work Center- Rule Setup Work Center- Assessments Work Center- Access Management Work Center- Reports and Analytics Work Center- Authorizations and User ViewsCustomizing and Authorization- Process Control IMG Structure- Basic and Common Customizing- Process Control Specific Customizing- Process Control BC Sets- Basic and Application RolesContent Lifecycle Management (CLM)- CLM Features, Landscape, and Use Cases- Importing Data- Packaging Requirements- CLM Configuration and Related IntegrationsMaster Data Upload Generator (MDUG)- MDUG Overview and Prerequisites- MDUG Process Flow and Sequence of EventsUpgrading to Process Control 10.0Multi-Compliance Framework (MCF)- Configure a New Compliance Initiative in the MCF Planner Overview- Planner Features and Navigation- Plan Creation- Planner Monitor- Planner ConfigurationReports and Analytics- Report Features and Navigation- Crystal Integration- MCF in Reporting- Report Framework Harmonization- Metadata Configuration- Dashboards- Overall Compliance Status Dashboard- IMG Dashboard ConfigurationContinuous Monitoring- Continuous Monitoring Framework and Business Benefits- Pre-Configuration- Connectors- Data Source- Business Rule- Business Rule Assignment- Scheduler- Job Monitor- SAP Queries- Configurable Rule- Programmed Rule- ABAP Reports- Process Integration- SoD" [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
I kurset blir du kjent med grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av In... [+]
I kurset blir du kjent med grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av Internett og e-post. Du lærer også å bruke Internet Explorer 9 og Outlook 2010til daglige gjøremål. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye funksjonene. Kurset inneholder over 50 ulike opplæringsvideoer. Etter Internett-delen skal du kunne: Forstå hva Internett er og kjenne til vanlige begreper. Være klar over nettetikette og sikkerhetsaspekter ved bruk av Internett. Bruke nettleseren Internet Explorer 9 til daglige gjøremål. Endre innstillinger. Søke etter informasjon på Internett. Lagre websider og laste ned filer fra Internett. Kopiere innhold fra en webside til et dokument. Fullføre og levere webskjemaer. Etter e-post-delen skal du kunne: Forstå hva e-post er og kjenne til noen fordeler og ulemper knyttet til bruken av e-post. Kjenne til andre digitale verktøy og tjenester. Være klar over nettetikette og sikkerhetsaspekter ved bruk av e-post. Opprette, stavekontrollere og sende meldinger. Svare på og videresende meldinger. Behandle vedlegg. Skrive ut meldinger. Organisere meldinger. Innholdsfortegnelse: Internett Internett Trygghet og sikkerhet Nettetikette Foreldrekontroll Bli kjent med Internet Explorer Programvinduet Åpning av websider Navigering Fanebasert weblesing Startside Favoritter Hjelpesystemet Sikkerhet InPrivate-visning Leserloggen Popup-blokkering Informasjonskapsler Søking etter informasjon Søkemotorer Søkekriterier Avansert søk Søk i adresselinjen Søk på websider Leksikon og ordbøker på Internett Bruk av informasjon Lagring Nedlasting Kopiering Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Webskjema Elektronisk kommunikasjon Digitale verktøy og tjenester Trygghet og sikkerhet Nettetikette Bli kjent med Outlook Programvinduet Visninger Mottak og lesing av meldinger Forhåndsvisning og utskrift av meldinger Hjelpesystemet Sending av meldinger Sending av meldinger Meldingsformater Innskriving og redigering Stavekontroll Vedlegg Viktighet Oppfølgingsflagg Svar og videresending Organisering av meldinger Sortering av meldinger Kolonner Direktesøk Organisering av meldinger Kontakter Kontakter Kontaktgrupper Sending av kontaktinformasjon Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av dataSertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
25 Sep
25 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 12 timer 3 200 kr
Introduksjon av det visuelle programmeringsverktøyet Dynamo. [+]
Kjenner du til Grasshopper for Rhino og ønsker å komme videre med komplekse geometrier? I så fall er Dynamo en mulighet. Her kan regelbasert design settes opp med direkte integrasjon til Revit. Les mer om Global eTraining nettbaserte kurs her. Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter.Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap.Les mer her [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til grunnleggende programmeringsprinsipper som variabler, datatyper, kontrollstrukturer (løkker og beslutninger), matriser (arrays), egendefinerte funksjone... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: 6 AV 10 øvinger må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Vurderingsform: En individuell 4-timers nettbasert hjemmeeksamen. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et program er- kan redegjøre for grunnleggende byggestener i programmering, så som variabler, kontrollstrukturer, matriser (arrays) og funksjoner- kan analysere en spesiell problemstilling og planlegge hvordan den kan løses generelt med programkode FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke et .NET-basert utviklingsmiljø i kodeutvikling- kan lage funksjonelle brukergrensesnitt- kan identifisere feil i programkode- kan lage strukturert programkode som løser enkle problemstillinger- kan anvende innebygde funksjoner fra .NET-rammeverket i egen kode GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på viktigheten av å eliminere feilsituasjoner Innhold:Introduksjon til grunnleggende programmeringsprinsipper som variabler, datatyper, kontrollstrukturer (løkker og beslutninger), matriser (arrays), egendefinerte funksjoner og innebyde funksjoner. Utforme brukergrensesnitt som er fine å se på og enkle å bruke. Feilhåndtering. Strukturere og planlegge koden på en god måte.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Programmering i Visual Basic 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
04 Aug
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage grunnleggende diagrammer i Excel. [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage grunnleggende diagrammer i Excel. Emner på dette kurset: Vi vil vise deg hvordan du kan lage stolpediagram, linjediagram og sektordiagram. Du vil få en gjennomgang av hvordan du endrer på utformingen og formatet i de ulike diagrammene. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data og lager enkle formler i et regneark. Krav til programvare: På dette kurset benytter vi Excel 2016; men har du installert Excel 2013 vil det også fungere fint. Excel 2010 har en litt annen måte å lage diagrammer på, så hvis du har denne versjonen vil skjermbildet og verktøyene fungere annerledes. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage diagrammer. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle diagrammer i Excel. Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 32 000 kr
25 Sep
04 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcements This course enables experienced SAP BW users, m... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcements This course enables experienced SAP BW users, modelers as well as administrators to run and work with SAP BW on SAP HANA. The highlight is on how to optimize an existing SAP BW architecture and leverage new data models and functions provided by SAP HANA. This course also provides the foundation to plan the further roadmap towards SAP BW/4HANA. Goals Outlines advantages of the new SAP "In-Memory" database foundation for SAP BW. Explains HANA specific features as well as optimized existing and new data models or functions of SAP BW. Enables you to support a migration project to SAP BW on SAP HANA from application side. Introduces the SAP architecture framework of LSA++ and provides guidelines on how to adapt your existing one. Explains native HANA modeling and how both, HANA information views as well as BW InfoProviders can complement each other in so-called "mixed scenarios". Provides an overview on new SAP HANA-related data provisioning methods for SAP BW including HANA Smart Date Integration Gives an overview of SAP´s next generation Data Warehouse Solution SAP BW/4HANA and how to get there AudienceSAP BW application consultantsProject team members implementing and maintaining SAP BW on SAP HANA. PrerequisitesEssential:BW310Hands-on experience in data modeling with SAP BW 7.x Recommended:DBW73 or DBW74BW330HA100HA300HA350 Course based on software releaseSAP BW 7.5 SP04SAP HANA SPS12SAP HANA BW Modeling Tools 1.15SAP HANA Live Browser 1.0SAP BusinessObjects Analysis for MS Excel 2.2 ContentGetting started- SAP HANA Basics- SAP BW Basics- SAP HANA BW Modeling Tools- SAP HANA Native Modeling- SAP HANA Live- SAP S/4HANA embedded Analytics Migration to SAP BW on HANA- Migration Strategies and Tools- SAP BW Migration Cockpit BW on HANA Data Management- Multi-Temperature Data Management- Optimizing BW Data Management based on Dynamic Tiering as well as Active/Non-Active Concept- Optimizing BW Data Management based on Nearline-Storage Optimization Areas in BW on HANA- HANA-Optimized Data Modeling: InfoCubes- HANA-Optimized Data Modeling: Advanced DataStore-Objects- HANA-Optimized Data Modeling: CompositeProviders- HANA-Optimized Data Modeling InfoObjects- HANA-Optimized Data Staging and Transformations- HANA-Optimized Analytic Manager- HANA-Optimized Analysis Processes Modeling with SAP´s Reference Architecture LSA++- Review of Layered Scalable Architecture (LSA)- From LSA to LSA++: Streamline Core Layers- LSA++: Open Operational Data Store Layer based on Open ODS Views- LSA++: BW Workspaces Hybrid Modeling in Mixed Scenarios- Generation of HANA-Views for BW Objects- Modeling Mixed Scenarios- HANA-Optimized BI Content- Use case for Mixed Scenarios: SAP BusinessObjects Predictive Analytics Data Provisioning into SAP HANA and SAP BW- Overview of Data Provisioning Methods into SAP HANA- SAP LT Replication into SAP HANA- SAP HANA Smart Data Integration for SAP BW- Operational Data Provisioning into SAP BW- DB-Connect and Open Hub Destination Summary & Outlook- Introduction of SAP BW/4HANA- The HANA Data Warehouse- Overview of new Transactions and Authorizations Notes This course provides you a very sound foundation of new BW concepts and contains many references to additional documents and information sources. This course has a very strong focus on hands-on experience based on 33 exercises. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 26 000 kr
11 Sep
11 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HA... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HANA and new features in the ABAP programming language to optimize existing ABAP code and to develop innovative ABAP applications to enhance your business. GoalsThis course will prepare you to:develop more concise and well-performing ABAP programs using new features of the ABAP programming languagedevelop and optimize ABAP applications that access data stored in the SAP HANA Database AudienceApplication ConsultantDeveloperDeveloper Consultant PrerequisitesEssential:Basic Knowledge of SAP HANABC400BC401Experience in ABAP Programming, esp. Open SQL (joins, views, aggregations) Recommended:The HA100 course provides a good understanding of SAP HANA and it is highly recommended for participants who want to attend this courseHA150BC404 Course based on software releaseApplication Server ABAP 7.50 SP01, SAP HANA SPS12 ContentIntroduction- Understanding SAP HANA and how it impacts the ABAP development paradigm- Introduction to ABAP Development Tools (also known as ABAP in Eclipse) Taking ABAP to SAP HANA- Accessing SAP HANA as a Secondary Database- Tools to detect potential functional and performance issues when migrating to SAP HANA: Code Inspector and ABAP Test Cockpit, ABAP Trace and ABAP Profiler, SQL Trace- Tools to prioritize performance issues: SQL Monitor, SQL Performance Tuning Worklist- Performance Rules and Guidelines for ABAP in the context of SAP HANA Database Independent Code-to-Data- New Open SQL- Defining advanced views using Core Data Services (CDS) and CDS Associations in ABAP- Incorporating Authorization Checks with CDS in ABAP SAP HANA specific Code-to-Data- Using native SQL and ABAP Data Base Connectivity (ADBC)- Creating, using and debugging ABAP Managed Database Procedures Consuming SAP HANA Objects in ABAP- Consuming SAP HANA views in ABAP using native SQL and ADBC- Consuming SAP HANA database procedures using native SQL and ADBC SAP HANA Proxy Objects- Creating and using External Views- Database Procedure Proxies- HANA Transport Container Advanced Topics- Using SAP HANA Full Text Search in ABAP- Enabling input fields for type-ahead search- SAP List Viewer (ALV) for SAP HANA NotesThis course is for developers and consultants who are familiar with programming database access using ABAP and ABAP Objects programming and want to learn how to use SAP HANA to speed up such access.The course covers many new ABAP features for database access that are not limited to SAP HANA as underlying database. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne.  En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser.  Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;