IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Sogn og Fjordane
Du har valgt: Sogndal
Nullstill
Filter
Ferdig

-

98 treff ( i Sogndal ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 990 kr
14 May
Webinaret vil ta for seg hvordan du lager PowerPoint presentasjoner med hyperkoblinger, egendefinerte lysbildefremvisninger, lysbildeoverganger & inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du tilpasser dine PowerPoint presentasjoner i større grad ved hjelp av inndelinger, lysbildeoverganger, hyperkoblinger og egendefinerte lysbildefremvisninger.  Emner på dette kurset: Bruk inndelinger for å holde orden på en større presentasjon. Lag egendefinerte lysbildefremvisninger slik at du kan bruke samme presentasjon til ulike målgrupper. Det er for eksempel mulig å lage en kortversjon og en langversjon i samme presentasjon, eller å lage en versjon til kunde A og en versjon til kunde B. Dette er hensiktsmessig når du skal vise og skrive ut ulike varianter av en presentasjon. Legg inn lysbildeoverganger mellom lysbildet. Vi viser hvordan du kan automatisere en presentasjon som du vil ha gående gjentakende på en utstillingsskjerm. Vi viser hvordan du kan planlegge og legge inn hyperkoblinger enkelt å komme fra et sted til et annet i presentasjonen eller for å åpne et annet program eller en webside på Internet.  Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å lage lysbilder som inneholder større grad av illustrasjoner i motsetning til tradisjonell tekst i punkter.  Målsetning: Etter webinaret skal du effektivt kunne kontrollere selve fremvisningen og delingen av din PowerPoint presentasjon på en god måte.    Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Historien og filosofien bak åpen kildekode. Copyright, lisenser fri programvare. Praktisk bruk av verktøyer som make, diff, patch og versjonskontrollsystemer. Internasjon... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Studenten må kunne installere programvare, og programmere. Vanlige programmeringsspråk for opensource er C, C++, java, python, m.fl. Innleveringer:   Vurderingsform: Skriftlig eksamen, individuell, 3 timer, teller 60 %. Prosjektoppgave teller 40 %. Ansvarlig: Helge Hafting Eksamensdato: 02.12.13 / 05.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare bakgrunnen for open source, og forskjellen på de vanligste åpne lisensene.- kan beskrive bruk av flerspråklig programvare FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke vanlige programmeringsverktøy GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan delta i prosjekter som utvikler åpen programvare videre Innhold:Historien og filosofien bak åpen kildekode. Copyright, lisenser fri programvare. Praktisk bruk av verktøyer som make, diff, patch og versjonskontrollsystemer. Internasjonalisering, flerspråklig programvare. Prosjektarbeid med deltakelse i opensource-prosjekt.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Opensource-utvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
20 Jun
Instruktørbasert opplæring: Det er utrolig hva du kan få til i Excel modeller ved å legge til enkel automatisering. Bli inspirert til å utforske de uendelige mulighe... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Bruk av makro for automatisering Generelt om bruk av makro i Excel Åpne arbeidsbok med makro Kategori Utvikler og makroinnstillinger Innspiling av makro Innsetting av knapp i regnearket Enkelt redigering av kode Bruk av navngiving Bruk av If setning Bruk av MsgBox Lagre arbeidsbok med makro 3 gode grunner til å delta 1. Du vil lære å aktivere Utvikler kategorien på båndet og bli kjent med dets muligheter 2. Bli kjent med å spille inn makroer 3. Se hvordan du kan forbedre en makro med redigering av koden   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Virtualisering med VMware. [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Øvinger: 8 av 12 må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Rapport leveres i itslearning. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 02.12.13 / 05.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Innhold:Virtualisering med VMware.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Virtuelle Tjenere 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
19 Apr
Instruktørbasert opplæring: Exchange Online er fullspekket med funksjonalitet, selv om man lett kan få inntrykk av det motsatte. Få en oppdatering på avansert funksj... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Office 365 nivå 200 - Administrasjon av Exchange Online (IT-Pro) Grunnkonfigurasjon Migrere e-post E-postdomener, adresser og ruting Postboksfunksjonalitet Arkiv Juridisk lås og eDiscovery Sikkerhetspolise Praktiske problemstillinger Håndtere ansatte som slutter Godkjenning av mobile enheter 3 gode grunner til å delta 1. Bli kjent med delte postbokser 2. Praktiske løsninger på forskjellige utfordringer 3. Håndtere mobile enheter [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 610 kr
Er du på jakt etter mer avansert funksjonalitet på forsidene dine? På dette webinaret lærer du mer om å sette inn innhold fra andre kilder og å sy sammen komponente... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 3 - Avansert tilpasning av forsiden til område Bli kjent med Webdel-sider Hvordan legge til skriptsnutter og elementer fra andre nettsider Forberede og presentere en PowerPoint-presentasjon på forsiden ved hjelp av Office Web Apps/Office Online Forberede og presentere en Excel-bok på forsiden med Excel Services Forberede og presentere en Visio-tegning som forsidemeny med Visio Services Koble sammen webdeler og la innhold i én webdel påvirke innholdet i en annen   3 gode grunner til å delta 1. Ta SharePoint-siden videre med interaktivitet og eksternt innhold 2. Bli kjent med Office Online og Excel og Visio Services-funksjonaliteten 3. Koble webdeler sammen for interaktive dashboard [-]
Les mer
Oslo 5 dager 32 000 kr
12 Mar
23 Apr
25 Jun
Citrix XenApp and XenDesktop Administration 7.1x [+]
Designed for students with little or no previous XenApp or XenDesktop experience, this course provides foundational knowledge of the XenApp and XenDesktop platform. You will learn how to install, configure, and manage a highly available environment comprised of XenApp and XenDesktop controllers, StoreFront, Citrix Receiver, Director, and Profile management. This course is offered in instructor-led training (ILT)/virtual instructor-led training (vILT) formats with application of concepts through hands-on exercises in a live lab environment. Note: This course is based on XenApp and XenDesktop 7.x CR (Current Release) including the handson labs. The current release of XenApp and XenDesktop is updated frequently with new features and improvements and as such, course content may not always reflect the latest features. Thsi course replaced CXD-203 and CXD-235.  [-]
Les mer
3 dager 19 500 kr
IBM Bluemix Infrastructure Solutions Design [+]
Practice designing actual Bluemix infrastructure deployments based on the business drivers and workload requirements of multiple workload types. In this course, you will practice evaluting and selecting various architectural components to design effective solutions on IBM Bluemix Infrastructure’s IaaS. You will follow a structured design process that includes: Analyzing business drivers and workload requirements; Making architecture decisions and justify the choices; Designing the infrastructure; Creating the detailed design Each workload in this course is designed to provide a comprehensive overview of Bluemix’s capabilities, which helps prepare you to design your own IaaS solutions. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer.... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne.  En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser.  Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 510 kr
Informasjon i SharePoint er lagret i lister. Bli kjent med SharePoint liste-apper og hvordan du tilpasser eller lager egne med krav til utfylling, oppslag i andre lister,... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 3 - Bli mer kjent med lister Lister Bruk av listemalene i SharePoint Lag liste av Excel-bok eller fra Access Lag liste fra bunn av i SharePoint Kolonnetyper og eksempler på bruk Opprette en liste og listeinnstillinger Krav om utfylling Utvide lister Valider verdier bruker fyller inn Logg-kolonne Beregningskolonner og formler Presenter informasjon med visninger Visnings-stiler Innføring i områdekolonner Veien videre til innholdstyper   3 gode grunner til å delta 1. Møt SharePoint sine liste-apper og lær å lage liste fra bunn eller fra eksisterende Excel-bok 2. Lær om kolonner som beregner eller sjekker inntastede verdier 3. Presenter informasjonen med visninger [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
15 Jun
Er innboksen din et stort kaos? Bruker du mye tid på e-post? Vi viser deg hvordan du kan jobbe smart med innkommende og utgående kommunikasjon. [+]
Instruktørbasert opplæring:   Outlook nivå 2 - Smart organisering og behandling av e-post Muligheter rundt e-post Alternativer og innstillinger for e-post Følge opp sendt e-post Automatisk håndtering av e-post ved hjelp av Hurtigtrinn og Regle Søk og sortering Effektiv bruk av søk Søkemapper for hyppige og «komplekse» søk Visningsinnstillinger for å få fokus på det viktigste Gjenbruk Lage maler for faste e-poster Opprette hurtigdeler for å kunne sette inn relevant innhold Bruk av distribusjonslister (grupper   3 gode grunner til å delta 1. Se hvilke muligheter som er tilgjengelig knyttet til e-post 2. Du lærer å automatisere prosessering av e-post med regler og hurtigtrinn 3. Få tips til å bruke søk og søkemapper på en effektiv måte [-]
Les mer
Oslo Stavanger 5 dager 27 000 kr
29 Jan
29 Jan
05 Mar
Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1 v3 [+]
This course focuses on providing the skills and knowledge required to install, operate, configure, and verify a basic IPv4 and IPv6 network,including configuring a LAN switch, configuring an IP router, connecting to a WAN, and identifying basic security threats. At the end of this course students should be able to complete the configuration, implementation and troubleshooting of a small branch network under supervision. Students will have a total of 60 hours lab access to use over a period of 180 days this includes access during the actual class. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 1 510 kr
Filer i SharePoint lagres i bibliotek. Her tar vi en grundig gjennomgang av bibliotek og tilpasningsmuligheter for disse, som versjonering, maler og Office-integrasjon. [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 3 - Bli mer kjent med bibliotek Bibliotek Møt bibliotek-malene i SharePoint Opplasting, nedlasting, og åpning av bibliotek i Utforsker Office-programmene og bibliotek Endre mal for et bibliotek Tilpass kolonner og metadata Bruke kolonner i Word Utvidet om bibliotek Gjennomgang av versjonering Bli kjent med godkjenning Arkivering Introduksjon til innholdstyper Introduksjon til dokumentsenter og innholds-sortering   3 gode grunner til å delta 1. Møt SharePoint sine bibliotek-apper og lær måter å åpne og lagre i bibliotek og håndtere innholdet 2. Forstå mer om versjonering, godkjenning og arkivering 3. Bli kjent med dokumentsenter og innholds-sortering [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Bærum 2 timer 1 990 kr
01 Mar
I de fleste prosjekter skal bygget/byggene plasseres geografisk i henhold til et koordinatsystem. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Hvordan få riktig oppsett av koordinater i prosjekt? Dette er et tema NTI CADcenter merker stor pågang rundt til support, og henvendelsene kommer fra disipliner som byggteknikk, VVS og elektro i tillegg til arkitekt. Det er ofte arkitekten som setter opp koordinatene i Revit. Hvis utgangspunktet er feil, påvirkes dette i alle andre disipliner også. Spesielt der det er krav til at utvekslingsformatet er IFC. På dette online-kurset vil du lære: Forskjellen mellom de ulike koordinatsystemene Hva er et lokalt nullpunkt Sette opp reelle koordinater (Survey) «Best Practice» i oppsett av koordinater fra start Samhandling ved utveksling av filer og koordinater Behandle flere koordinatsystemer i samme prosjekt IFC export/import i forhold til delte koordinater Det kan gå noe tid mellom hver gang du setter opp koordinater, og det er lett å glemme prosessen. Etter gjennomført kurs, får du en «step by step» dokumentasjon, som kan benyttes som oppslagsverk senere.  Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 990 kr
08 May
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. Se vår kurskalender for en oversikt over alle datoer for kommende webinarer. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;