IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Vestland
Du har valgt: Vadheim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Vadheim ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 1 time
Instruktørbasert opplæring: Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knap... [+]
Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knappen, og ønsker å utvide horisonten litt. Om du trenger Excel hjelp, er vårt online Excel kurs på nett stedet å starte.   Kursinnhold:   Gjennomgang av båndet, programvinduet og viktige begreper  Kategorier, grupper, knapper, dialogboksvelger Vise / skjule båndet Navneboks, formlinje, statuslinje m.m.   Nyttig bruk av autofyll  Lage serier med ukedager og måneder Autofylle tall og datoer Kopiere tekst, tall, format, formler og funksjoner   Lage et enkelt «privatbudsjett»  Forklaring av de grunnleggende konseptene i Excel Funksjoner som SUMMER, GJENNOMSNITT Formatering av utsende   Grafisk fremstilling av data - stolpe diagram  Grunnleggende gjennomgang av diagramverktøy Oppdatering av data   Veien videre  Se hvor enkelt kan du opprette rapporter ved å bruke tabellfunksjonalitet og filter Se hvor raskt kan du opprette rapporter ved å bruke Pivottabell [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Microsoft Word er sannsynligvis verdens mest brukte tekstbehandlingsprogram. Programmet kan kjøpes gjennom et engangsbeløp eller abonneres på via Microsoft 365 (tidligere... [+]
Dykk inn i verdenen av tekstbehandling med kurset "Word: Grunnleggende", ledet av Elin Lovinda Bae hos Utdannet.no. Dette kurset er perfekt for alle som ønsker å lære å bruke Microsoft Word, verdens mest populære tekstbehandlingsprogram. Enten du er ny til Word eller bare ønsker å friske opp dine kunnskaper, kreves ingen forkunnskaper for å delta. Kurset gir deg en omfattende opplæring i hvordan du oppretter, redigerer og formaterer dokumenter i Word. Du vil lære om Word sitt brukergrensesnitt, hvordan du oppretter, lagrer og åpner dokumenter, bruker tekstverktøy, setter inn ulike typer innhold, og tilpasser dokumentets generelle oppsett. I tillegg vil kurset dekke hvordan du samarbeider med andre og deler dokumenter effektivt. Ved kursets slutt vil du ha en solid forståelse av hvordan du kan bruke Microsoft Word for å skape profesjonelt utseende dokumenter for en rekke formål. Dette kurset vil gi deg ferdighetene du trenger for å navigere og utnytte de mange funksjonene i Word effektivt.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Brukergrensesnittet Kapittel 3: Opprette, lagre og åpne dokument Kapittel 4: Tekstverktøy Kapittel 5: Sette inn innhold Kapittel 6: Generelle tilpasninger Kapittel 7: Del dokumentet Kapittel 8: Avslutning   Varighet: 2 timer og 19 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Majorstuen 3 dager 9 200 kr
Dette er kurset som passer for deg som har basisferdighetene på plass og som ønsker å lære flere avanserte muligheter i programmet. Her kan du virkelig lære hvordan du ut... [+]
Etter 3 dager med kurs vil du bli løftet opp på et helt nytt nivå. Du vil kunne kvalitetssikre ditt arbeid og bruke mindre tid på å løse dine arbeidsoppgaver. Du vil garantert merke stor forskjell når du er tilbake på jobb! Kurset passer for deg som har basisferdighetene på plass men som ønsker å lære mer. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. Endre innstillingene i Excel for å få brukergrensesnittet du ønsker Kvalitetssikre regnearkene dine og unngå feil input gjennom validering Beskytt regneark mot å bli ødelagt ved feil bruk og feil lagring Betinget formatering gjør det enkelt å følge med sentrale verdier i regnearket. Bruk flere arbeidsbøker samtidig og utvid mulighetene dine Sortering og filtrering gjør arbeidet med lister og tabeller enkelt og effektivt. Bruk av funksjoner for å dra ut ønsket data fra en celle eller område Pivottabeller og pivotdiagram kan brukes for å trekke ut og vise data på en oversiktlig måte. Verktøy for analyse av data gjør deg i stand til å løse avanserte hva skjer hvis-spørsmål. Legg inn knapper/kontroller for å gjøre det enda lettere å bruke regnearkene dine Deling av arbeidsbøker gjør det lett å samarbeide med andre kollegaer. Innspilling av makroer sikrer konsekvent og korrekt databehandling Lag makroer ved å skrive programkoden selv (VBA) I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag. Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års Excel erfaring som de gjerne deler med deg! «Fikk veldig mye ny kunnskap på relativt kort tid. Har blitt mye mer bevisst på hva Excel kan brukes til og det er mye mer enn jeg først trodde. Veldig god kursleder» Maria Amundsen, Jernbaneverkets Fellestjenester Kursinnhold Slik kan du kvalitetssikre regnearkmodellene dine - Effektiv og nyttig validering sikrer mot feil input- Beskytt regneark og bok mot å bli ødelagt ved feil bruk Lær deg å bygge gode og effektive formler med - Riktig bruk av cellereferanser- Navning av celler- Nyttige tekstformler- Smarte, innebyggede funksjoner- Å lage egne funksjoner for mer kompliserte formler som du ofte anvender Lær deg de smarte triksene du trenger til å arbeide med flere ark - Enkel kopiering av ark- Formler som summerer data fra flere ark- Hvordan du kan spare tid ved å arbeide på flere ark samtidig Slik bruker du flere Excel-bøker samtidig og utvider mulighetene dine - Riktig bruk av cellereferanser til annen bok, lær om fallgrubene og hvordan du unngår dem- Lær hvordan du setter opp og bruker hyperkoblinger til å hoppe mellom deler av prosjektet ditt- Lær om hvordan du lager dynamiske koblinger mellom Excel og andre programmer Smart bruk av Excel-maler gjør deg mer effektiv - Lær å lage, bruke og endre maler Når du vil koble Excel til bedriftens database-system - Forstå grunnprinsippene for en database- Lær hvordan du automatisk trekker data ut fra databasen og får dem skrevet inn i regnearket Slik analyserer du store datamengder på en effektiv og enkel måte - Lær deg riktig og god bruk av verktøyet Pivot- Lag sammendrag av dataene dine akkurat slik du ønsker- Lag pivot-tabeller basert direkte på bedriftens database Lær deg de nyttige og gode verktøyene for behandling av lister i Excel - Bruk av det nye, flotte verktøyet ’Tabell’- Forskjellige måter å sortere lister på- Hvordan du bruker filter for å plukke ut poster fra en liste- Hvordan du kan sette inn mellomsummer i listene dine Slik kan du forbedre brukervennligheten av regnearkene dine - Sett opp smarte kontroller som gjør det lettere for ukyndige brukere å anvende regneark-applikasjonene din- Lær deg å bruke validering til innskriving av lange tekster i celler Ta det store skrittet: lær deg effektiv og riktig makroprogrammering - Bruk av makroer kan gjøre dine Excel-applikasjoner raskere, enklere å bruke og sikrere- Makroinnspilleren hjelper deg til å lage flotte, nyttige og effektive makroer uten at du trenger å kunne programmering- Gå videre: lær deg også å forstå hemmeligheten ved programmering slik at du kan skrive programkoden selv. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 6 900 kr
Har du behov for å håndtere og få oversikt over store informasjonsmengder med mange detaljer – så har du behov for et databaseverktøy! [+]
Kurs beskrivelse Er det vanskelig å skjønne hvordan Access fungerer? Har du databaser med bare 1 tabell og ikke flere som de skal ha? Får du ikke orden på dine data? Må du skrive data inn i tabellen istedenfor gjennom et skjema? Er det vanskelig å få data ut fra databasen din? Blir databasen din lite brukervennlig? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære Access fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. På kun 2 dager vil du mestre de vanligste arbeidsoppgavene i Access. Du lærer gode rutiner du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne lage og strukturere alt fra enkle til mer avanserte databaser og vil føle deg trygg på at det er du som kontrollerer Access og ikke omvendt! Du lærer også hvordan du skal få data ut fra databasen din gjennom spørringer og rapporter. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års Access erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på Access-kurs allerede i dag og sikre deg plass!   Kursinnhold Grunnleggende begreper Introduksjon til databasedesign/datamodellering Planlegging av en ny databaseOrganisering av data i en database Opprette en database   Tabeller Tabellens utformingsvisningTabellens data arkvisning Spørringer/Queries UtvalgsspørringerHandlingsspørringer/ActionqueriesLag tabell-spørringSlettespørring-Føy til-spørringOppdateringsspørringParameterspørringer Skjemaer Opprette skjemaer med skjemaveivisereSkjemavisningUformingsvisning for skjemaerGjennomgang av designverktøyVerktøyboksenFargepalett, fonter, tekstplasseringBundne, ubundne og kalkulerte kontrollerPostkilde og feltliste for et skjemaEn-til-mange-skjema Rapporter Opprette rapporter med RapportveiviserenUtformingsvisning for en rapportGruppering og sortering i rapporter Etiketter Spesialtilpassede etikettmalerEtikettveiviseren   [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 6 200 kr
Trenger bedriften din å bli bedre på samhandlingsløsning for prosjekter og avdelinger? Har bedriften din brukt Microsoft Teams en stund, men dere møter stadig små og stor... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Fra mars 2020 til oktober 2020 økte antall daglige teams-brukere på verdensbasis fra 44 millioner til 115 millioner. Dette er en enorm økning og for mange innebar det å bli kastet inn i noe nytt uten opplæring. Det som egentlig skulle gjøre arbeidsdagen lettere, lagde flere utfordringer.  Appen er brukervennlig og fungerer sømløst med de andre verktøyene i Microsoft 365, men appen vokser ettersom behovene endrer seg, og med 115 millioner brukere er behovene også mange. Microsoft Teams er derfor et stort verktøy for god og effektiv samhandling, men verktøyene kan være så gode de bare vil – dersom de som bruker det ikke er kjent med funksjonalitetene som gjør Microsoft sømløst. I løpet av kurset vil deltagere få en god oversikt på hva Teams er, hva det kan brukes for, og hvordan best mulig bruke det. Kurset gir også tips og triks for best practice, samt hvordan man kan holde seg oppdatert på ny funksjonalitet som kommer.    Metode: Digitalkurs: Kursholder holder informative økter med gjennomgang og demonstrasjoner av de viktigste verktøyene, hvordan de virker sammen, og hvordan du og dine kollegaer bruker de effektivt sammen. Kursdeltakerne vil ha mulighet til å stille spørsmål, enten muntlig eller skriftlig, avhengig av gruppestørrelsen.    Kurs på Bouvethuset på Majorstuen: Kursholdere vil bruke en kombinasjon av undervisning, demonstrasjoner og øvelser så deltagerne kan raskt komme i gang og samtidig bygge en bevisst og robust tilnærming til verktøyet. Deltagkerne får da mulighet til å teste ut funksjonalitet underveis i Bouvet sitt kursmiljø.    Målgruppe Alle som ønsker en grundig introduksjon og opplæring i Teams applikasjonen. Det passer både for deg som aldri har brukt Teams før, og for deg som ønsker å utvikle deg til superbruker. Spesielt egnet for deg som skal være med å spesifisere, tilrettelegge eller være ansvarlig for innføring av samhandlingsløsninger.   Kursinnhold •    Teams som del av Office 365 plattformen•    Oversikt over begreper, lisensmodeller og relatert•    Pålogging, navigasjon og grensesnitt i Teams•    Hvordan strukturere velfungerende Teams: kanaler, faner, og mer•    Fillagring og fildeling•    Samtaler, chat og virtuelle møter•    Samtidig redigering•    Beste praksiser, tips og triks•    Innstillinger og sikkerhet•    Administrasjon for Teams eiere•    Kontinuerlig læring i bruk av verktøyet•    Samhandlingsstrategier   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bergen 4 dager 12 100 kr
03 Sep
14 Oct
12 Nov
Kurset vil gi en grundig gjennomgang av hovedkommandoene i Inventor. Deltagerne vil også få nødvendig forståelse for prinsipper og arbeidsmetoder i programmet. [+]
Etter gjennomført kurs skal kursdeltagerne bla. kunne bruke Inventor til å:• Lage modeller• Generere tegninger ut i fra modell• Lage sammenstillinger• Utføre de vanligste tegne- og editeringsfunksjoner• Målsette og påføre tekstKursinnhold:• Grunnleggende begrep og arbeidsmetoder • Parametrisk part-modellering• Arbeide med skisser• Features• Arbeide med sammenstillinger• 2D-layout - oppsett og innstillinger• Generere 2D-tegninger fra modell• Målsetting og innsetting av stykklister [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 dager 27 000 kr
This three-day instructor-led class introduces participants to the comprehensive and flexible infrastructure and platform services provided by Google Cloud, with a focus ... [+]
Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants explore and deploy solution elements, including infrastructure components such as networks, systems, and application services. This course also covers deploying practical solutions including securely interconnecting networks, customer-supplied encryption keys, security and access management, quotas and billing, and resource monitoring. Course Objectives This course teaches participants the following skills: Configure VPC networks and virtual machines Administer Identity and Access Management for resources Implement data storage services in Google Cloud Manage and examine billing of Google Cloud resources Monitor resources using Google Cloud services Connect your infrastructure to Google Cloud Configure load balancers and autoscaling for VM instances Automate the deployment of Google Cloud infrastructure services Leverage managed services in Google Cloud All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Introduction to Google Cloud -List the different ways of interacting with Google Cloud-Use the Cloud Console and Cloud Shell-Create Cloud Storage buckets-Use the Google Cloud Marketplace to deploy solutions Module 2: Virtual Networks -List the VPC objects in Google Cloud-Differentiate between the different types of VPC networks-Implement VPC networks and firewall rules-Implement Private Google Access and Cloud NAT Module 3: Virtual Machines -Recall the CPU and memory options for virtual machines-Describe the disk options for virtual machines-Explain VM pricing and discounts-Use Compute Engine to create and customize VM instances Module 4: Cloud IAM -Describe the Cloud IAM resource hierarchy-Explain the different types of IAM roles-Recall the different types of IAM members-Implement access control for resources using Cloud IAM Module 5: Data Storage Services -Differentiate between Cloud Storage, Cloud SQL, Cloud Spanner, Cloud Firestore and Cloud Bigtable-Choose a data storage service based on your requirements-Implement data storage services Module 6: Resource Management -Describe the cloud resource manager hierarchy-Recognize how quotas protect Google Cloud customers-Use labels to organize resources-Explain the behavior of budget alerts in Google Cloud-Examine billing data with BigQuery Module 7: Resource Monitoring -Describe the services for monitoring, logging, error reporting, tracing, and debugging-Create charts, alerts, and uptime checks for resources with Cloud Monitoring-Use Cloud Debugger to identify and fix errors Module 8: Interconnecting Networks -Recall the Google Cloud interconnect and peering services available to connect your infrastructure to Google Cloud-Determine which Google Cloud interconnect or peering service to use in specific circumstances-Create and configure VPN gateways-Recall when to use Shared VPC and when to use VPC Network Peering Module 9: Load Balancing and Autoscaling -Recall the various load balancing services-Determine which Google Cloud load balancer to use in specific circumstances-Describe autoscaling behavior-Configure load balancers and autoscaling Module 10: Infrastructure Modernization -Automate the deployment of Google Cloud services using Deployment Manager or Terraform-Outline the Google Cloud Marketplace Module 11: Managed Services Describe the managed services for data processing in Google Cloud [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 900 kr
Jobb mer effektivt i Word [+]
Jobb mer effektivt i Word [-]
Les mer
Oslo 5 dager 27 500 kr
24 Jun
24 Jun
12 Aug
AZ-104: Microsoft Azure Administrator [+]
AZ-104: Microsoft Azure Administrator [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i Acrobat Pro fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Acrobat Pro DC er et kraftig verktøy som gir deg muligheten til å opprette, redigere og signere PDF-dokumenter. PDF, som står for Portable Document Format, er en standard for å presentere og dele dokumenter uavhengig av programvare, maskinvare og operativsystem. Med Acrobat Pro DC kan du arbeide med tekst, bilder, videoer, koblinger, knapper og skjemaer i PDF-format. PDF-formatet ble introdusert i 1991 av Dr. John Warnock, medgrunnleggeren av Adobe, med målet om å gjøre det enkelt for alle å samle, dele og skrive ut dokumenter fra hvilket som helst program. I dag foretrekkes PDF-formatet av bedrifter over hele verden. I dette kurset, ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no, vil du lære å utnytte Adobe Acrobat Pro DC til fulle. Kurset vil ta deg gjennom programmets organisasjon, verktøy og paneler. Du vil lære å opprette, søke, redigere og organisere PDF-dokumenter. I tillegg vil du bli kjent med elektronisk signering, passordbeskyttelse, skjemaoppretting og kryptering av PDF-dokumenter.   Innhold: Kapittel 1: Organisering og Verktøy Kapittel 2: Opprette PDF Kapittel 3: Søke og Erstatte Kapittel 4: Redigere PDF Kapittel 5: Organisere Sider Kapittel 6: Kommentarer Kapittel 7: Skjema og Signatur Kapittel 8: Beskyttelse og Kryptering Kapittel 9: Lagre PDF Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 2 timer og 23 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der kundene våre betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har produsert. Plattformen har hatt betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling morsomt, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
3 dager 7 900 kr
Etter fullført kurs skal du kunne frilegge, retusjere og sammenkopiere bilder. [+]
Vil du komme igang med Photoshop? På dette kurset lærer du å korrigere farger og kontraster i bilder for å oppnå en bedre kvalitet. Du lærer å retusjere bort uønskede elementer og fjerne rynker. Du lærer å sammenkopiere flere elementer ved hjelp av lag og masker og lagre bilder til ulike medier, med ulik oppløsning og ulike filformater. Når du har vært gjennom dette Photoshop-kurset kan du bearbeide din egen eller andres ide fra skisse til et ferdig bilde. Du kan lagre bildet til det mediet det skal brukes i med høy kvalitet. Dette lærer du: Fjerne bakgrunnen i bildene Fargekorrigering slik at du får spennende og fine bilder Retusjering Sette sammen flere bilder Bruk av masker Jobbe med tekst og form Lagre bilder til ulike medier, med ulik oppløsning og ulike filformater Optimalisering av bilder til web https://igm.no/photoshop-kurs/ [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Grunnleggende funksjoner i regneark gjennomgås herunder skjermbildet i Excel, jobbe med tekst og tall, lage formler og funksjoner. [+]
Grunnleggende funksjoner i regneark gjennomgås herunder skjermbildet i Excel, jobbe med tekst og tall, lage formler og funksjoner. Hvordan bygge opp et regneark? Formatering av celler og regneark, utskrift og jobbe med diagrammer blir også gjennomgått. Opplæringen omfatter en rekke videoklipp, oppgaver, figurer og illustrasjoner. Du vil ha dialog med en instruktør i kursperioden. Kurset avsluttes med en omfattende quiz og du vil få tilsendt et kompetansebevis ved beståtte oppgaver og bestått oppgave. Hva er Excel? Versjoner Båndet og menyer Verktøylinje for hurtigtilgang Skrive tekst, tall og datoer Arbeidsbøker og ark Arkinnstillinger Lagre og lagre som Benytte hjelpefunksjon Formler og funksjoner Enkle formler SUMMER-funksjonen Autosummér GJENNOMSNITT-funksjonen MIN og STØRST-funksjonene AVDRAG-funksjonen Funksjonsoversikt Kopiering av tekst og formler Autofyll Hva er autofyll? Autofyll av tekst og tall Autofyll av formler Låsing av celler Melding fra Excel Formatering og redigering av regneark Merking Formatering av tekst Formatering av tall og datoer Kopiering av formatering Justering Radhøyder og kolonnebredder Sette inn/slette rader og kolonner Sette inn objekter Sette inn bilder Sette inn figurer og 3D-modeller Sette inn SmartArt Utskrift Forhåndsvisning og utskrift Topp- og bunntekst Diagrammer Datakilde og lage diagram Diagramtyper Diagraminnstillinger Utskrift [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Er dokumentet ditt blitt så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å redigere og vedlikeholde? Få kontrollen tilbake med smart oppbygging av dokumenter! [+]
Er dokumentet ditt blitt så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å redigere og vedlikeholde? Få kontrollen tilbake med smart oppbygging av dokumenter! Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Lage innholdsfortegnelse for hele/ deler av et dokument Bruk av overskriftsstiler Inkludere egne «overskrifter» i innholdsfortegnelsen   Referanser Kryssreferanser: Henvisninger til ulike steder i dokumentet Lage bildetekstliste (innholdsfortegnelse for tabeller, bilder, figurer osv.) Sette inn fotnote/ sluttnote   Generelt Litt om topp- og bunntekst Tekstflyt i dokumentet   3 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Gratis support [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
04 Nov
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og ... [+]
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og måleverktøy Innføring i Tool Chest Innføring i Markeringslisten Innføring i Studio [-]
Les mer
4 dager 25 000 kr
AI-102 Designing and Implementing an Azure AI Solution is intended for software developers wanting to build AI infused applications that leverage Azure Cognitive Services... [+]
TARGET AUDIENCE Software engineers concerned with building, managing and deploying AI solutions that leverage Azure Cognitive Services, Azure Cognitive Search, and Microsoft Bot Framework. They are familiar with C#, Python, or JavaScript and have knowledge on using REST-based APIs to build computer vision, language analysis, knowledge mining, intelligent search, and conversational AI solutions on Azure. COURSE OBJECTIVES After completing this course you should be able to: Describe considerations for creating AI-enabled applications Identify Azure services for AI application development Provision and consume cognitive services in Azure Manage cognitive services security Monitor cognitive services Use a cognitive services container Use the Text Analytics cognitive service to analyze text Use the Translator cognitive service to translate text Use the Speech cognitive service to recognize and synthesize speech Use the Speech cognitive service to translate speech Create a Language Understanding app Create a client application for Language Understanding Integrate Language Understanding and Speech Use QnA Maker to create a knowledge base Use a QnA knowledge base in an app or bot Use the Bot Framework SDK to create a bot Use the Bot Framework Composer to create a bot Use the Computer Vision service to analyze images Use Video Indexer to analyze videos Use the Custom Vision service to implement image classification Use the Custom Vision service to implement object detection Detect faces with the Computer Vision service Detect, analyze, and recognize faces with the Face service Use the Computer Vision service to read text in images and documents Use the Form Recognizer service to extract data from digital forms Create an intelligent search solution with Azure Cognitive Search Implement a custom skill in an Azure Cognitive Search enrichment pipeline Use Azure Cognitive Search to create a knowledge store   COURSE CONTENT Module 1: Introduction to AI on Azure Artificial Intelligence (AI) is increasingly at the core of modern apps and services. In this module, you'll learn about some common AI capabilities that you can leverage in your apps, and how those capabilities are implemented in Microsoft Azure. You'll also learn about some considerations for designing and implementing AI solutions responsibly. Introduction to Artificial Intelligence Artificial Intelligence in Azure Module 2: Developing AI Apps with Cognitive Services Cognitive Services are the core building blocks for integrating AI capabilities into your apps. In this module, you'll learn how to provision, secure, monitor, and deploy cognitive services. Getting Started with Cognitive Services Using Cognitive Services for Enterprise Applications Lab: Get Started with Cognitive Services Lab: Get Started with Cognitive Services Lab: Monitor Cognitive Services Lab: Use a Cognitive Services Container Module 3: Getting Started with Natural Language Processing  Natural Language processing (NLP) is a branch of artificial intelligence that deals with extracting insights from written or spoken language. In this module, you'll learn how to use cognitive services to analyze and translate text. Analyzing Text Translating Text Lab: Analyze Text Lab: Translate Text Module 4: Building Speech-Enabled Applications Many modern apps and services accept spoken input and can respond by synthesizing text. In this module, you'll continue your exploration of natural language processing capabilities by learning how to build speech-enabled applications. Speech Recognition and Synthesis Speech Translation Lab: Recognize and Synthesize Speech Lab: Translate Speech Module 5: Creating Language Understanding Solutions To build an application that can intelligently understand and respond to natural language input, you must define and train a model for language understanding. In this module, you'll learn how to use the Language Understanding service to create an app that can identify user intent from natural language input. Creating a Language Understanding App Publishing and Using a Language Understanding App Using Language Understanding with Speech Lab: Create a Language Understanding App Lab: Create a Language Understanding Client Application Use the Speech and Language Understanding Services Module 6: Building a QnA Solution One of the most common kinds of interaction between users and AI software agents is for users to submit questions in natural language, and for the AI agent to respond intelligently with an appropriate answer. In this module, you'll explore how the QnA Maker service enables the development of this kind of solution. Creating a QnA Knowledge Base Publishing and Using a QnA Knowledge Base Lab: Create a QnA Solution Module 7: Conversational AI and the Azure Bot Service Bots are the basis for an increasingly common kind of AI application in which users engage in conversations with AI agents, often as they would with a human agent. In this module, you'll explore the Microsoft Bot Framework and the Azure Bot Service, which together provide a platform for creating and delivering conversational experiences. Bot Basics Implementing a Conversational Bot Lab: Create a Bot with the Bot Framework SDK Lab: Create a Bot with a Bot Freamwork Composer Module 8: Getting Started with Computer Vision Computer vision is an area of artificial intelligence in which software applications interpret visual input from images or video. In this module, you'll start your exploration of computer vision by learning how to use cognitive services to analyze images and video. Analyzing Images Analyzing Videos Lab: Analyse Images with Computer Vision Lab: Analyze Images with Video Indexer Module 9: Developing Custom Vision Solutions While there are many scenarios where pre-defined general computer vision capabilities can be useful, sometimes you need to train a custom model with your own visual data. In this module, you'll explore the Custom Vision service, and how to use it to create custom image classification and object detection models. Image Classification Object Detection Lab: Classify Images with Custom Vision Lab: Detect Objects in Images with Custom Vision Module 10: Detecting, Analyzing, and Recognizing Faces Facial detection, analysis, and recognition are common computer vision scenarios. In this module, you'll explore the user of cognitive services to identify human faces. Detecting Faces with the Computer Vision Service Using the Face Service Lab:Destect, Analyze and Recognize Faces Module 11: Reading Text in Images and Documents Optical character recognition (OCR) is another common computer vision scenario, in which software extracts text from images or documents. In this module, you'll explore cognitive services that can be used to detect and read text in images, documents, and forms. Reading text with the Computer Vision Service Extracting Information from Forms with the Form Recognizer service Lab: Read Text in IMages Lab: Extract Data from Forms Module 12: Creating a Knowledge Mining Solution Ultimately, many AI scenarios involve intelligently searching for information based on user queries. AI-powered knowledge mining is an increasingly important way to build intelligent search solutions that use AI to extract insights from large repositories of digital data and enable users to find and analyze those insights. Implementing an Intelligent Search Solution Developing Custom Skills for an Enrichment Pipeline Creating a Knowledge Store Lab: Create and Azure Cognitive Search Solution Create a Custom Skill for Azure Cognitive Search Create a Knowledge Store with Azure Cognitive Search   TEST CERTIFICATION Recommended as preparation for the following exams: AI-102 - Designing and Implementing a Microsoft Azure AI Solution - Part of the requirements for the Microsoft Certified Azure AI Engineer Associate Certification.   HVORFOR VELGE SG PARTNER AS:  Flest kurs med Startgaranti Rimeligste kurs Beste service og personlig oppfølgning Tilgang til opptak etter endt kurs Partner med flere av verdens beste kursleverandører [-]
Les mer