Ledelse og strategi
Kvalitetsledelse
Sør-Trøndelag
Du har valgt: Trondheim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Kombinert klasserom og nettbasert Oslo Stavanger 4 dager 15 990 kr
18 Sep
12 Nov
Oppbygging, implementering, ledelse og forbedring av ledelsessystemer iht. ISO 9001. [+]
Velg dette kurset hvis du skal jobbe med oppbygging, implementering, ledelse og forbedring av ledelsessystemer iht. ISO 9001. Etter fullført kurs skal du være godt rustet til å ta fatt på oppgaven som ansvarlig for et ledelsessystem. Kurset er også godkjent av Norsk Sertifisering som forkortet kurs for å bli sertifisert Quality Manager. Et velfungerende ledelsessystem bidrar til økt kundetilfredshet og en generell bedring av virksomhetens prestasjoner. I kurset får du kjennskap til metoder og verktøy som hjelper deg med å oppnå dette i egen virksomhet.  Hvorfor du bør delta: For å lykkes med kvalitetsledelse må ledelsessystemet skreddersys for virksomheten. I dette kurset lærer du å implementere og videreutvikle ledelsessystemer som integreres i virksomhetens strategi og bidrar positivt til at virksomheten når sine mål. Etter fullført kurs skal du: Mestre metoder, teknikker og verktøy for å bygge opp, implementere og lede et velfungerende ledelsessystem Kunne tolke kravene i ISO 9001 i forhold til virksomhetens kontekst Kunne gjennomføre prosesskartlegging Kjenne til krav til dokumentasjon, samt hvordan du utarbeider denne Forstå hvordan interne revisjoner kan brukes som effektive ledelsesverktøy for å sikre kontinuerlig forbedring Være i stand til å analysere og sammenstille data som kan anvendes i bedriftens beslutningsprosesser Ha kunnskap om andre anerkjente metoder og teknikker for kontinuerlig forbedring, samt hvordan du kan skape en god forbedringskultur Hvorfor velge oss? Bli kurset av erfarne rådgivere med lang erfaring fra oppbygging av ledelsessystemer i ulike bedrifter og bransjer Med relevante caser og praktisk tilnærming får du god kunnskap om standarder og verktøy, som du enkelt overfører til egen bedrift etter kurset [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Trondheim Og 3 andre steder 3 dager 14 400 kr
17 Sep
24 Sep
15 Oct
Grunnkurs i kvalitetsledelse gir deg grunnleggende kunnskap om prinsipper for kvalitetsledelse, og hvordan jobbe med kvalitetssystemer i praksis [+]
Hva får du igjen for kurset? Økt forståelse for kvalitetsledelsessystemer Større trygghet i rollen som kvalitets- og/eller miljøleder Kompetanse til å lede arbeid med ledelsesystem innen kvalitet og miljø Du blir i stand til å hjelpe egen bedrift i gang med arbeidet mot en ISO-sertifisering Grunnlaget for å gå videre mot fire ulike personlige sertifiseringer Hvorfor velge oss? Bli kurset av erfarne rådgivere med lang erfaring fra oppbygging av ledelsessystemer i ulike bedrifter og bransjer Med relevante caser og praktisk tilnærming får du god kunnskap om standarder og verktøy, som du enkelt overfører til egen bedrift etter kurset [-]
Les mer
Trondheim Og 3 andre steder 2 dager 8 990 kr
17 Sep
21 Oct
20 Nov
På kurset får du en grundig gjennomgang av revisjonsprosessen som du kan bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer [+]
Revisjonsprosessenkan du bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer, for eksempel ISO 9001 - kvalitet, ISO 14001 - miljø, ISO 45001 - arbeidsmiljø, og HMS-internkontroll.  Kurset er oppdatert iht. den nye versjonen av ISO 19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer. Dette innebærer blant annet at det blir fokus på en risikobasert tilnærming i alle fasene av revisjonsprosessen. Hva får du igjen for kurset? Du skal kunne lede eller delta i revisjoner av ledelsessystemer Forstå revisjonsprosessen Kunne anvende revisjonsprinsippene og bidra til en risikobasert tilnærming i alle fasene i revisjonsprosessen Kunne utvikle, implementere og forbedre revisjonsprogrammer Forstå revisorrollen og revisors oppgaver i alle faser i revisjonen Kunne planlegge revisjoner og velge relevante revisjonsmetoder   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert
En praktisk og relevant utdanning av høy kvalitet, innen kvalitetsledelse, kvalitetssystemer, standarder og metoder [+]
Med Kvalitetslederskolen får du en komplett etterutdanning i kvalitetsledelse.  Er du kvalitetsleder eller -medarbeider trenger du oppdatert kunnskap om struktur, system, prosesser og dokumentasjon med jevne mellomrom. Nettopp det får du gjennom Kvalitetslederskolens kurs.  Du vil sitte igjen med en god helhetsforståelse for kvalitetsledelse, du får nyttige arbeidsmetoder du kan ta i bruk umiddelbart, og du får dokumentert kompetansen din. Hva er fordelene med å gå kurs i Kvalitetslederskolen? Få god helhetsforståelse for kvalitetsledelse og ledelsessystemer Velg komplett etterutdanning eller enkeltstående kurs Ingen formelle opptakskrav Få dokumentert din kompetanse Bli kurset av rådgivere med solid erfaring innenfor kvalitet og miljø Få grunnlag for å velge personlig sertifisering som Quality Manager, Risk Manager eller Quality (Lead) Auditor.Få hjelp til å utvikle nettverk og faglige relasjoner innen kvalitetsområdet Ønsker du personlig sertifisering? Kursene i Kvalitetslederskolen er godkjent av Norsk Sertifisering AS og kan danne det teoretiske grunnlaget for å bli EOQ-sertifisert (European Organization for Quality).  Les mer om personlig sertifisering på: www.kvalitetslederskolen.no [-]
Les mer
1 dag 4 500 kr
MålgruppeKurset passer for enhver som ønsker eller har behov for å vite mer om innholdet i denne standarden, hvordan den implementeres og underst&oslas... [+]
MålgruppeKurset passer for enhver som ønsker eller har behov for å vite mer om innholdet i denne standarden, hvordan den implementeres og understøtter bedriftens daglige drift. Det er ingen krav til forkunnskaper.   InnholdFormålet med kurset er å gi en helhetlig forståelse for hensikten med et kvalitetssystem og hvilke prinsipper og krav som følger av standarden. Identifisere de spesifikke kravene i standarden og se hvilken betydning kravene har i forhold til bedriftens egne avdelinger og prosesser.   Kurset gir en innføring i følgende elementer uten å gå like detaljert inn i ethvert enkeltkrav: Bakgrunn og målsettinger for standarden Prinsippene for kvalitetsstyring Hovedkravene i standarden og tolkningen av disse Kundefokus Lederskap Prosessorientering Faktabasert beslutning Systemtankegang Personellets engasjement Gjensidig fordelaktig leverandørsamarbeid Kontinuerlig forbedring Kurset gjennomføres i stor grad som forelesning med bruk av eksempler. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.