Markedsføringskurs
Akershus
Du har valgt: Asker
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: komplett fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs... [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.   Innhold: Kapittel 1: Kom i gang Kapittel 2: Søkeord Kapittel 3: Innhold Kapittel 4: Arkitektur Kapittel 5: Autoritet Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 27 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: ekspert fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs.... [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy.   Innhold: Kapittel 1: Google Kapittel 2: Keywordtool Kapittel 3: Traffic Travis Kapittel 4: Screaming Frog Kapittel 5: Ahrefs Kapittel 6: Moz Kapittel 7: Buzzsumo Kapittel 8: SimilarWeb Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 38 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Snapchat: annonsering fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Tidligere, hvis du skulle annonsere på Snapchat, måtte du gå gjennom en av Snapchats annonsepartnere. I dag kan du lage annonser gjennom Snapchats selvbetjente annonseverktøy, kalt "Snapchat Ad Manager". Snapchat har også lansert "Snap Publiser" - et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat. Vi er begeistret over de nye mulighetene som annonseverktøyet har gitt oss. Endelig kan hvem som helst annonsere på Snapchat - og vi kan lære deg hvordan. Espen Faugstad kommer til å være din kursinstruktør, og han vil lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Kurset omfatter hvordan du lager en annonsekonto, søker etter "Line of credit", lager kampanjer, definerer en målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurere Kapittel 3: Planlegge Kapittel 4: Annonsere Kapittel 5: Analyse Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 20 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Mailchimp fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Lister Kapittel 3: Evaluering Kapittel 4: Skjemaer Kapittel 5: Maler Kapittel 6: Kampanjer (vanlig) Kapittel 7: Kampanjer (auto) Kapittel 8: Kampanjer (annet) Kapittel 9: Rapporter Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 3 timer og 53 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs LinkedIn: for privatpersoner fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Mel... [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Profil Kapittel 3: Mitt nettverk Kapittel 4: Stillinger Kapittel 5: Meldingstjeneste Kapittel 6: Startside Kapittel 7: Ekstra Kapittel 8: Grupper Kapittel 9: Innstilinger Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 1 time og 37 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i Instagram: for bedrifter fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld ... [+]
Instagram er et sosialt nettverk hvor personer, bedrifter og organisasjoner kan dele bilder, videoer og historier med sine følgere. Instagram ble utviklet av Kevin Systrom og Mike Krieger, og ble tilgjengelig for iPhone-brukere oktober 2010. Det skulle ta 18 måneder før applikasjonen også ble tilgjengelig for Android-brukere. I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger å kunne for å bruke Instagram på en effektiv måte, enten du representerer en liten eller stor bedrift. I starten lærer du å lage en bedriftskonto på Instagram og hvordan applikasjonen fungerer i praksis. Deretter lærer du hva som skal til for å lykkes på Instagram, hvordan man deler bilder, videoer og historier, m.m.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Brukergrensesnitt Kapittel 3: Suksess Kapittel 4: Målgruppe Kapittel 5: Eksempler Kapittel 6: Idéer Kapittel 7: Adobe Spark Kapittel 8: Foto/Video Kapittel 9: Historie Kapittel 10: Butikk Kapittel 11: Analyse Kapittel 12: Avslutning   Varighet: 2 timer og 21 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg... [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen!   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Eksempler Kapittel 3: Idéer Kapittel 4: Planlegge Kapittel 5: Iverksette Kapittel 6: Steget videre Kapittel 7: Avslutning   Varighet: 2 timer og 48 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i HubSpot fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet Inbound Marketing, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub. Fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurer Kapittel 3: Lead flows Kapittel 4: Collected forms Kapittel 5: Contacts Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 6 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Google Search Console fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Google Search Console er et gratis verktøy som gir deg verdifull informasjon om hvordan Google indekserer nettsiden din. Verktøyet gir deg også oversikt over hvilke søkeord som resulterer i at nettsiden din vises på Google, og statistikk knyttet til disse søkeordene (antall visninger, antall klikk, gjennomsnittlig klikkfrekvens og gjennomsnittlig plassering). I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke Google Search Console. I kurset lærer du å installere Google Search Console på egen nettside, og hvordan verktøyet fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du analyserer søkeordene knyttet til nettsiden din og hvordan du avdekker styrkene og svakhetene knyttet til søkemotoroptimalisering av nettsiden din.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Grunnleggende Kapittel 3: Analyse Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 54 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i Facebook for bedrifter fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld de... [+]
I dette kurset lærer du å opprette og konfigurere en Facebook-side for en bedrift eller organisasjon. Du lærer å definere en målgruppe, forstå hvordan algoritmen tenker og hvorfor engasjement er blitt så avgjørende for å få organisk rekkevidde. Du kommer også til å lære hvordan du skaper engasjement gjennom å opprette forskjellige typer innlegg, skreddersydd en nøye utvalgt målgruppe. Utover dette kommer du også til å lære å bruke "Creator Studio", det nye publiseringsverktøyet til Facebook. Men viktigst av alt, du lærer å fange oppmerksomheten til følgerne dine og ta opp en sentral posisjon i nyhetsfeeden.   Innhold: Kapittel 1: Opprett bedriftsside Kapittel 2: Konfigurer bedriftsside Kapittel 3: Få følgere Kapittel 4: Definer målgruppen Kapittel 5: Skap engasjement Kapittel 6: Opprett innlegg Kapittel 7: Andre funksjoner Kapittel 8: Innsikt Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 3 timer og 19 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i Facebook-annonsering fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg ... [+]
Dette er fjerde utgave av vår populære kursserie hvor du lærer å annonsere på Facebook. Det har skjedd mye siden vi publisert første utgave i 2013, men en ting forblir uendret: det å markedsføre på Facebook er gull verdt, når det gjøres på riktig måte. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å annonsere på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Når du er ferdig med kurset vil du ha alle forutsetninger for å jobbe profesjonelt med Facebook-annonsering, enten det er for bedriften du jobber for eller på vegne av en kunde.   Innhold: Kapittel 1: Innføring Kapittel 2: Målgruppe Kapittel 3: Opprett annonse Kapittel 4: Annonseadministrasjon Kapittel 5: Remarketing Kapittel 6: Trafikk-annonse Kapittel 7: Remarketing-annonse Kapittel 8: Konvertering-annonse Kapittel 9: Analysere Kapittel 10: Annonseformater Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 5 timer og 2 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
3 timer 1 998 kr
Kurset gir en grunnleggende forståelse av sosiale medier og praktisk innføring i bruken av de viktigste tjenestene og verktøyene. [+]
Dette kurset egner seg for små og mellomstore bedrifter som er nysgjerrige på hva sosiale medier er, og ønsker å komme i gang med å bruke de viktigste verktøyene knyttet opp mot ulike forretningsområder slik som markedsføring, salg og support.   Målet er at når kurset er over skal du vite hva sosiale medier er, ha en grunnleggende forståelse av bruksområdene og være klar til å ta i bruk de viktigste sosialene tjenestene.   Facebook Twitter Blogg (Wordpress) YouTube Monitoreringsverktøy [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
2 dager 6 990 kr
Markedets mest kompetente kurs for deg som skal jobbe helhetlig, etisk og effektivt med SØK [+]
INMA har sammen med noen av de mest kompetente fagpersonene innenfor SØK opprettet SEM-Manager Skolen. Dette er det mest kompetente kurset innenfor SØK. Kurset tar opp de områdene som du må kunne for å jobbe profesjonelt med SØK i din bedrift, organisasjon eller som rådgiver overfor kunder. Søkemotormarkedsføring (SEM) Søkemotorannonsering (PPC) Søkemotoroptimalisering (SEO) Verktøy, administrasjon, budgivning og strategier Webanalyse, effekthåndtering og rapportering Kursledere: Magne Uppman, SEM-manager, Schibsted Classified Media og Roar Eriksen, Senior rådgiver, Tarantell   Se mer på: http://www.inma.no/bransjekalender/sem-manager-skolen [-]
Les mer
2 dager 6 490 kr
INMA og ANFO har etablert Norges møteplass innenfor SØK. [+]
For andre år på rad arrangerer INMA og ANFO den store SEM konferansen. 260 deltakere fikk ny kunnskap og inspirasjon fra 30 fagpersoner innenfor SØK i 2008. Mange av verdens ledende aktører innenfor SØK samt de fremste ekspertene i Norden gir deg faglig påfyll og ny kunnskap den 23. og 24. september til årets SEM Konferanse! Eliten av britiske, amerikanske og nordiske eksperter er på plass! Noen som kommer er: Bryan Eisenberg, guru, forfatter og en av iMedia top 25 markedsførere. Rand Fishkin, grunnlegger og høvding i SEOmoz og en av de største stjernene i SEO-bransjen, og holder alltid engasjerende og lærerike foredrag. Vi har også gleden av å presentere Andrew Goodman. Andrew er  blogger, forfatter og SEM-ekspert fra Canada og har skrevet den beste boken om Google AdWords: Winning Results with Google AdWords Mikkel deMid Svendsen, "Jeg er en super søkenerd" sier han om seg selv. Mikkel har skrevet SEO 2.0 - den mest omfattende boken om  markedsføring i søkemotorer. Adam Lasnik, Google sin første Search Evangelist Anders Hjorth, CEO, Outrider EMEA Jesper Kärrbrink, President og CEO, ENIRO Lisa D. Myers er en av Storbritannias flinkeste SEO-eksperter og har vært en anerkjent blogger i flere år. Hun holder regelmessig foredrag på de største konferansene ute i verden. Marc Saarde, Head of Online Business Optimization, Creuna [-]
Les mer