Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Medarbeider og medarbeidersamtale
Buskerud
Du har valgt: Drammen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Lær deg enkle teknikker for å komme i bedre kontakt med dine medarbeidere og lær deg gode spørsmål og lær deg å lytte både til det som blir sagt og ikke sagt. [+]
Om du er blant dem som opplever at du ikke alltid når fram til dem du skal snakke med eller at du ønsker en enda bedre relasjon til dine medarbeidere, ligger nøkkelen til et godt forhold i kommunikasjonen. Så er også kommunikasjon uendelig mye mer enn ord og ordvalg, selv om det også er viktig.   På dette kurset vil du lære noen enkle teknikker for å få folk til å slappe bedre av sammen med deg, hvordan du lettere kan nå fram og føle at dere er på bølgelengde. Vi vil også jobbe med språk så du blir bedre til å stille de gode spørsmålene. Du vil få trening i å lytte etter det som blir sagt mellom linjene så du kan fylle inn og stille enda mer presise spørsmål. Dette vil du lære: - hvordan du kan møte dine medarbeidere/medmennesker slik at de lett får tillit til deg - trening i å lytte til og observere den du snakker med - gode spørsmål som kan avsløre og løse opp i begrensende tankemønstre - kunnskap om personlighetstyper slik at du kan møte hver enkelt på best mulig måte. Det vil være undervisning gjennom litt teori  og mest øvelser – det er gjennom å erfare du virkelig lærer og får et godt grunnlag du kan jobbe videre med. Et kurs vil gi deg et godt grunnlag, og om du virkelig ønsker å bli dyktig, er individuell oppfølging smart. Det vil si at vi treffes med jevne mellomrom for å snakke om hva som fungerer og hvor du trenger å jobbe mer. Ved å gjennomgå om de samtalene du har, vil vi finne ut hva som skal til for å bli en enda bedre samtalepartner for dine medarbeidere og hvordan du kan hente ut enda mer av deres potensial. [-]
Les mer
Drammen 6 timer 3 500 kr
05 Sep
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. [+]
Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte? Ledelse handler om å ta tak i problemstillinger, foreta vanskelige valg, sette grenser og gjennomføre nødvendige samtaler. Målet med dette dagskurset er å gi deltakerne konkrete verktøy og praktiske råd og tips om hvordan de kan håndtere vanskelige, men nødvendige personalsamtaler. Kursinnhold:• HVA ønsker du å oppnå? Målsetting for samtalen og aktiv forberedelse • HVORDAN gjør du det? Deg som leder, samtaleteknikker, praktisk gjennomføring, øvelser og relevante caseoppgaver. • HVORFOR handler om forpliktelse, oppfølging og konsekvens. Kursholder er Kristin Haftorn Johansen som er en meget erfaren og  kompetent kursholder med en sterk kombinasjon av faglig styrke og praktisk/operativ ledererfaring. I det daglige arbeider hun med utvikling av ledere, ledergrupper og team, forbedring av relasjoner og samarbeidsforhold. Fønix Kompetanse har levert kurs og bedriftsinterne programmer siden 1997 med utvikling av organisasjoner, medarbeidere, ledere, grupper og team og med svært gode resultater og tilbakemeldinger: «Som ny i leder for en enhet hvor det var utfordringer både mellom medarbeideren og med resten av organisasjonen har bistanden og samarbeidet med Fønix Kompetanse hjulpet meg til å få enheten på kurs igjen. Medarbeiderne ser hverandre og det har gjort at vi i dag har fått en ny giv, og glede hos de ansatte. Fønix Kompetanse har hjulpet oss å sette ord på utfordringene ved å stille spørsmål og gi oss verktøy til å finne våre egne kjøreregler.  Fønix Kompetanse har vært både en samtalepartner og spørsmålsstiller og gitt meg verktøy til å få en fungerende avdeling og i tillegg gitt meg inspirasjon til å utføre jobben». Økonomileder     [-]
Les mer
Bedriftsintern 6 timer
Ledere skal jevnlig holde medarbeidersamtaler. Forskning viser at mange ikke er fornøyd med måten dette fungerer på. Dette kurset tilbyr nytenkning. [+]
Det unike med dette kurset er at ledere og medarbeidere kurser seg sammen. Det gjør at en kan ta ut læringseffekten umiddelbart. Ledere og medarbeidere får sammen lære om nyeste forskning og erfaring med medarbeidersamtalen.  Sammen får dere også reflekter over samtalen som utviklingsarena slik dere vil ha den.Vi jobber med metoder for deltakelse og involvering som gjør at dere kan holde gode gruppesamtaler der alle deltar og er aktive på lik linje. På den måten fordeles ansvaret på flere og de samlede ressursene for læring og utvikling brukes mye mer effektivt enn i den tradisjonelle medarbeidersamtalen. I løpet av de seks timene kurset varer vil dere få reflektere over egne erfaringer og ønsker knyttet til medarbeidersamtalen. Dere utvikler ferdigheter i å gjennomføre samtalen i et helt nytt format. Deretter kan dere reise hjem å videreutvikle det på den måten som passer dere best. I tillegg har dere gjort erfaring med en møtemetodikk som er anvennelig til en mengde andre møter i virksomheten. Dersom dette gir mersmak kan dere gå videre til vårt tre-dages kurs i person- og prosessfokusert møteledelse. Kurset vil være en kick - start på et involverende leder- og medarbeiderskap og innovasjon i bruk av møtetid. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.